Număr | 128 |
---|---|
An | 2014 |
Data emiterii | 11.03.2014 |
Link oficial | Primăria Timisoara |
Proces verbal | PV din 11.03.2014 |
Hotararea Consiliului Local 128/11.03.2014 privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj Consiliul Local al Municipiului Timisoara Având în vedere Referatul nr.SC2014-6185/11.03.2014 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU; Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara; Având în vedere Regulamentul serviciului de salubrizare a Municipiului Timişoara aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr.453/2007 modificată şi completată prin Hotărârea Consiliului Local nr.299/2012; Având în vedere Ordinul Preşedintelui A.N.R.S.C. nr.111/2007 privind aprobarea Caietului de sarcini-cadru al serviciului de salubrizare a localităţilor; Având în vedere prevederile Legii nr.101/2006 a serviciului de salubrizare a localităţilor, actualizată şi Legea nr.51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice, actualizată; În conformitate cu prevederile art.36 alin.(2) lit.d) şi alin.(6) lit.a) pct. 14 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; În temeiul art.45 alin.3 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; HOTARASTE Art.1: Se aprobă modalitatea de delegare a gestiunii serviciului public de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj, respectiv gestiune delegată, prin operatori licenţiaţi, selectaţi prin licitaţie publică deschisă, în baza contractului de delegare a gestiunii activitaţii de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj, prin concesiune. Art.2: Se aprobă Studiul de Oportunitate privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj, conform Anexei nr. 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art.3 : Se aprobă Caietul de sarcini a serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj, conform Anexei nr. 2 care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art.4: Se aprobă Contractul-cadru de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj, prin concesiune, conform Anexei nr.3 parte integrantă din prezenta hotărâre. Art.5: Cu aducere la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia de Mediu din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Art.6: Prezenta hotărâre se comunică: -Instituţiei Prefectului-Judeţului Timiş; -Primarului Municipiului Timişoara; -Direcţiei Economice; -Direcţiei Tehnice; - Direcţiei Urbanism; - Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale ; - Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse; -Direcţiei Dezvoltare; -Direcţiei Comunicare; -Direcţiei de Mediu; -Serviciului Juridic; - Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului; - Biroului Managementul Calităţii; - Mass- media locale.
|
1
Anexă nr.3 la H.C.L nr.___________
CONTRACT-cadru de delegarea a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea
cadvrelor animalelor de pe domeniul public si predarea acestora unitatilor de ecarisaj, prin concesiune
CAPITOLUL I PĂRŢI CONTRACTANTE MUNICIPIUL TIMIŞOARA, cu sediul in Timişoara, Bv. C.D. Loga nr.1, judeţul Timiş cod fiscal 14756536, tel. 0256-408.300, fax. 0256-490.635, reprezentat prin Nicolae Robu - Primar şi Smaranda Haracicu - Director Direcţia Economică, în calitate de delegatar şi S.C. ............................................S.R.L./S.A, cu sediul în localitatea ......., str. ....... nr. ......, sectorul/judeţul ......., înmatriculată la registrul comerţului cu nr. ......, cod unic de înregistrare ......, cont nr. ......, deschis la ......., titulară a Licenţei nr. ....... din ......., emisă de ......., reprezentată de ......., având funcţia de ........ şi de ......, având funcţia de ......., în calitate de delegat au încheiat prezentul contract, în temeiul Hotărârii de aprobare a atribuirii contractului de delegare nr................ din data de .............................., adoptată de catre Consiliul Local al Municipiului Timişoara în baza procedurii de .................................................... organizată în conformitate cu prevederile legale în vigoare. CAPITOLUL II DISPOZIŢII GENERALE 1. Anexele contractului Art. 1 (1) Din prezentul contract fac parte integrantă urmatoarele anexe: a) Caietul de sarcini al serviciului şi anexele care fac parte integrantă din acesta; b) Regulamentul serviciului de salubrizare; c) Programul şi termenele de realizare a investiţiilor din sarcina delegatului ; d) Tarifele pentru activitatea delegată; e) Indictorii de performanţă; (2) Anexele la prezentul contract de delegare au aceeaşi valoare contractuală între părţi ca şi dispoziţiile cuprinse în contract. Împreună constituie documentele delegării prin concesiune. CAPITOLUL III. DISPOZIŢII SPECIALE 1. Aria delegării Art. 2 Aria delegării cuprinde aria teritorială a Municipiului Timişoara. 2.Obiectul contractului Art. 3 Obiectul contractului îl constituie: 1. Dreptul exclusiv de a presta următoarea activitate specifică serviciului de salubrizare:
Nr. __________
2
- colectarea cadvrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj. 2. Delegarea sarcinilor şi responsabilităţilor cu privire la prestarea propriu-zisă a activităţii de colectarea cadvrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj, inclusiv dreptul şi obligaţia de a administra şi de a exploata infrastructura concesionată aferentă activităţii. 3. Durata contractului Art. 4 (1) Durata contractului de delegare a gestiunii este de .......... ani începând de la data atribuirii acestuia. (2) Contractul poate fi prelungit pentru o perioadă egală cu cel mult jumătate din durata iniţială, prin acordul de voinţă al părţilor, care vor încheia un act adiţional cu cel puţin 6 luni înainte de încetarea lui. (3) Contractul poate fi prelungit în cazul în care operatorul la cererea delegatarului şi pentru buna executare a activităţii de dezinsecţie, dezinfecţie şi deratizare a realizat investiţii care nu ar putea fi amortizate în termenul rămas până la expirarea contractului iniţial decât printr-o creştere excesivă a tarifelor şi taxelor. 4. Drepturile delegatului Art. 5 - Delegatul are următoarele drepturi: a) de a exploata, în mod direct, pe riscul şi răspunderea sa, activitatea ce face obiectul prezentului contract; a) de a încasa contravaloarea pentru activitatea prestată; b) de a iniţia modificarea şi/sau completarea prezentului contract, în cazul modificării reglementărilor şi/sau a condiţiilor tehnico-economice care au stat la baza încheierii acestuia; c) de a aplica tariful aprobat conform legislaţiei în vigoare; d) de a solicita delegatarului ajustarea tarifelor. 5. Drepturile delegatarului Art.6 - Delegatarul are următoarele drepturi: a) de a aproba studiile de fezabilitate şi programele de reabilitare, extindere şi modernizare a sistemului public aferent activităţii delegate; c) de a refuza, în condiţii temeinic motivate şi justificate, aprobarea ajustării tarifelor propuse de delegat; d) de a solicita delegatului informaţii periodice cu privire la nivelul şi calitatea serviciului prestat; e) de a convoca la audieri delegatul, în vederea stabilirii măsurilor necesare pentru remedierea unor deficienţe apărute în executarea serviciului, precum şi în vederea concilierii diferendelor aparute în relaţia cu utilizatorii; f) de a verifica şi controla modul de realizare de către delegat a activităţii delegate şi stadiul executării lucrărilor de investiţii asumate prin contract; g) de a sancţiona delegatul în cazul în care acesta nu asigură continuitatea serviciului sau nu prestează activitatea la indicatorii de performanţă şi nivelurile de calitate la care s-a obligat prin prezentul contract si caietul de sarcini; h) de a solicita daune-interese în cazul în care delegatul renunţă la prestarea activităţii; i) de a rezilia contractul, în condiţiile legii şi al prezentului contract; j) de a extinde sau restrânge obiectivele şi suprafeţele prevăzute în anexele parte integrantă din caietul de sarcini în condiţiile art.18 alin.2 din caietul de sarcini. 6. Obligaţiile delegatului Art. 7 - Delegatul are următoarele obligaţii: a) să obţină de la autorităţile competente avizele, atestatele, acordurile şi autorizaţiile necesare prestarii activităţii delegate; b) să respecte legislaţia şi reglementările în vigoare aplicabile activităţii delegate, precum şi indicatorii de performanţă ;
3
c) să presteze activitatea conform prevederilor regulamentului serviciului de salubrizare al municipiului Timişoara şi caietului de sarcini a serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadvrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unitătilor de ecarisaj; d) să întocmească fişe de fundamentare pe elemente de cheltuieli pentru tarifele propuse spre aprobare în conformitate cu normele de stabilire, ajustare şi modificare a tarifelor pentru serviciul delegat, aprobate de către autoritatea de reglementare competentă; e) să ia măsurile necesare pentru respectarea normelor de sănătate şi securitate în muncă; f) să aplice metode performante de management care să conducă la reducerea costurilor de operare; g) să fundamenteze necesarul anual de fonduri pentru realizarea lucrărilor de revizii şi reparaţii din surse proprii; h) să efectueze lucrările de revizii şi reparaţii planificate la termenele stabilite în cărţile, normativele, prescripţiile şi specificaţiile tehnice aferente utilajelor, echipamentelor şi instalaţiilor exploatate; i) să furnizeze delegatarului informaţiile solicitate şi să asigure accesul organelor de control la toate datele şi documentele, inclusiv contabile, necesare verificării şi evaluării modului de organizare şi de funcţionare a serviciului delegat, în conformitate prevederile legale în vigoare; j) să nu subdelege/subcontracteze prestarea activităţii de colectarea cadvrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj, în tot sau în parte, altor operatori; k) să informeze şi să notifice, de îndată, delegatarul despre cauzele sau evenimentele de natură să conducă la reducerea activităţii sau la imposibilitatea realizării serviciului şi măsurile ce se impun pentru asigurarea continuităţii serviciului; l) să platească despăgubiri persoanelor fizice sau juridice pentru prejudiciile aduse din culpa sa; m) să asigure continuitatea prestării serviciului în condiţiile stipulate în contract, inclusiv în cazul retragerii licenţei sau încetării contractului de delegare din alte cauze decât termenul ori forţa majoră, până la preluarea acesteia de către alt operator, dar nu mai mult de 90 de zile; n) să realizeze, la termen, investiţiile, conform angajamentelor asumate prin contract; o) să plateasca redevenţa la valoarea prevazută şi la termenul stabilit în contractul de delegare; p) să restituie bunurile de retur în mod gratuit şi libere de orice sarcini, la încetarea contractului de delegare a gestiunii; r) să înfiinţeze un dispecerat cu program de funcţionare permanent; s) să înfiinţeze un registru în care va înregistra toate reclamaţiile/sesizările formulate verbal de petenţi şi va lua măsurile ce se impun pentru soluţionarea acestora. În registru se vor consemna: numele şi prenumele petentului, precum şi a persoanei care a înregistrat reclamaţia/sesizarea, adresa, data şi ora reclamaţiei/sesizării, data şi ora soluţionării reclamaţiei/sesizării, numărul de ordine al reclamaţiei/sesizării care va fi comunicat petentului. La sesizările formulate , în scris, va răspunde în termen de 30 zile de la înregistrarea acestora; t) să asigure personalul autorizat necesar pentru prestarea activităţilor asumate prin contract precum şi conducerea operativă prin dispecerat, asigurarea mijloacelor tehnice şi a personalului de intervenţie; �) să respecte condiţiile impuse de natura activităţilor (materiale cu regim special, condiţii de siguranţă în exploatare, protecţia mediului, protecţia muncii, condiţii privind folosirea şi protejarea patrimoniului, etc.). 7. Obligaţiile delegatarului Art. 8 - Delegatarul are următoarele obligaţii: a) să analizeze şi să aprobe ajustarea tarifelor pe baza fundamentării tehnico-economice prezentată de delegat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; c) să sprijine delegatul în vederea autorizării lucrărilor de investiţii şi reparaţii pe domeniul public şi privat al unităţii administrativ-teritoriale, în conformitate cu reglementările legale în vigoare; d) să menţină echilibrul contractual şi să respecte angajamentele asumate faţă de delegat prin prezentul contract;
4
e) să notifice delegatului apariţia oricaror împrejurari de natura să aduca atingere drepturilor acestuia. 8. Indicatorii de performanţă Art.9 - Prestarea serviciului public delegat, se va face de către delegat cu respectarea indicatorilor de performanţă pentru activitatea de colectarea cadvrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj, stabiliţi în anexa la prezentul contract şi prevazuţi în Regulamentul serviciului de salubrizare a Municipiului Timişoara. Art. 10 - Indicatorii de performanţă stabilesc condiţiile de calitate şi continuitate ce trebuie asigurate şi respectate de către delegat în prestarea activităţii. Art. 11 – (1) Delegatul va transmite delegatarului, în termenul solicitat de către acesta, informaţiile necesare evaluarii şi cuantificării indicatorilor de performanţă. (2) Netransmiterea informaţiilor la termen ori furnizarea de informaţii eronate sau incomplete atrage răspunderea contravenţională delegatului. 9. Tarife. Încasarea contravalorii serviciilor prestate Art. 12 (1) Delegatul este obligat să presteze utilizatorilor activitatea delegată numai pe bază de tarife aprobate conform prevederilor legale aplicabile. (2) Plata prestaţiilor activităţilor de dezinsecţie, dezinfecţie, deratizare şi tratamente fitosanitare se va face conform prevederilor ........... din Caietul de sarcini şi în limita disponibilităţilor financiare ale delegatarului. Art. 13 (1) Tarifele, conform ofertei, pentru prestarea activităţii de colectarea cadvrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj delegate la data intrării în vigoare a contractului de delegare sunt cele din anexa la prezentul contract. (2) Delegatul are dreptul să solicite, în fiecare an, în luna ianuarie, ajustarea tarifelor pentru activitatea de dezinsecţie, dezinfecţie şi deratizare, precum şi tratamente fitosanitare, conform Ordinului Preşedintelui A.N.R.S.C. nr.109/2007 privind aprobarea Normelor metodologice de stabilire, ajustare şi modificare a tarifelor pentru activităţile specifice serviciului de salubrizare a localităţilor, utilizând parametrul de ajustare, respectiv indicele preţurilor de consum comunicat de Institutul Naţional de Statistică la capitolul- Servicii; propunerea de ajustare se face conform legislaţiei specifice, în vigoare la data solicitării. Pentru noile tarife se va încheia un act adiţional la prezentul contract. 10. Redevenţa. Garanţii Art.14 - Redevenţa este de......... din valoarea facturilor încasate lunar de către delegat pentru activitatea de colectarea cadvrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj prestată. Art. 15 - Plata redevenţei se face prin Ordin de Plată în contul delegatarului deschis la Trezoreria Municipiului Timişoara până în data .........................................În acest sens, delegatul va întocmi şi înainta delegatarului un centralizator, în 2 exemplare, în care va înscrie: luna, serviciul prestat, valoarea facturilor emise pe luna respectivă, valoarea facturilor încasate şi redevenţa de plată dedusă din valoarea facturilor încasate. Art.16 - Până la data de ___ a fiecărui an se va face regularizarea redevenţei pentru anul anterior luându-se în calcul întreaga valoare a facturilor emise şi încasate pentru activităţile prestate în baza prezentului contract. Art.17 - Redevenţa se datorează pentru toate sumele încasate în anul de referinţă indiferent de perioada în care au fost facturate. Art.18 - Nerespectarea de către delegat a obligaţiei de plată a redevenţei sau executarea cu întârziere a acestei obligaţii conduce la plata de penalităţi calculate în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Art. 19 – (1) În termen de 30 zile de la data semnării prezentului contract, delegatul constituie cu titlu de garanţie de bună execuţie o sumă fixă în procent de 20 % din valoarea anuală a contractului. (2) Garanţia de buna execuţie în cuantum de ............................lei, se depune de către delegat la o bancă care are sediul/filiala în localitatea Timişoara, într-un cont purtător de dobânda din care delegatarul va putea preleva penalităţile şi sumele datorate de delegat în baza contractului.
5
(3) În urma unei prelevări de penalităţi din acest cont, delegatul va depune în termen de 30 de zile diferenţa necesară până la concurenţa sumei stabilite de.........................lei sau întreaga sumă dacă aceasta a fost prelevată în totalitate. (4) Dovada constituirii garanţiei de bună execuţie se face prin ordin de plată sau scrisoare de garanţie bancară şi se va transmite în copie delegatarului. (5) Contul de garanţie de bună execuţie va fi liber de orice sarcini sau clauze impuse de delegat sau bancă, care să facă imposibilă prelevarea penalităţilor stabilite şi datorate delegatarului. Art. 20 - Delegatarul are dreptul să execute garanţia de buna execuţie în următoarele cazuri: a) delegatul nu realizează lucrările de investiţii, cantitativ şi calitativ, la termenele angajate; b) pentru a preleva penalităţile şi sumele datorate de delegat din neplata redevenţei; c) delegatul renunţă la prestarea activităţii, caz în care acesta nu este exonerat şi de plata unor daune-interese faţă de delegatar. 11. Sarcinile delegatului în domeniul investiţiilor Art. 21 (1) Investiţiile pentru modernizare activităţii cad exclusiv în sarcina delegatului. (2) Investiţiile care se realizează din fonduri proprii ale delegatului se amortizează de către acesta pe durata derulării contractului. (3) Delegatul va prezenta concepţia proprie de modernizarea a activităţii şi va prezenta programul şi termenele de realizare a investiţiilor, anexă la prezentul contract. 12. Răspunderea contractuală Art.22 - Nerespectarea dovedită de către părţile contractante a obligaţiilor contractuale prevăzute în prezentul contract atrage răspunderea contractuală a părţii în culpă. Art. 23 - Partea în culpă este obligată la plata penalităţilor prevăzute la art.26 din prezentul contract. Art.24 – Se penalizează cu 5% pe lună din valoarea facturii lunare, nerespectarea prevederilor art.18 din caietul de sarcini. Art.25 – În cazul în care din penalităţi nu se acoperă paguba, partea în culpa este obligată suplimentar la daune - interese. 13. Forţa majoră Art. 26 - Niciuna dintre părţile contractante nu răspunde de neexecutarea la termen sau/şi de executarea în mod necorespunzător, total ori parţial, a oricărei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract de delegare a gestiunii, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzatoare a obligaţiei respective a fost cauzată de forţa majoră. Art. 27 - Partea care invocă forţa majoră este obligată să notifice celeilalte părţi în termen de 48 de ore producerea evenimentului, precum şi dovada forţei majore şi să ia toate măsurile posibile în vederea limitării consecinţelor lui. Art. 28 - Dacă în termen de 30 de zile de la producere, evenimentul respectiv nu încetează, părţile au dreptul să îşi notifice încetarea de plin drept a prezentului contract de delegare a gestiunii fără ca vreuna dintre ele să pretindă daune-interese. Art. 29 - Întârzierea sau neexecutarea obligaţiilor asumate din motive de forţă majoră nu atrage pentru nici una dintre părţi penalizări sau alte compensaţii. 14. Condiţii de redefinire a clauzelor contractuale Art. 30 - Modificarea prezentului contract se face numai prin act adiţional încheiat între părţile contractante. Art. 31 – (1) Delegatarul poate modifica unilateral partea reglementară a prezentului contract cu notificarea prealabilă, cu 30 de zile, a delegatului, din motive excepţionale legate de interesul naţional sau local, după caz. (2) În cazul în care modificarea unilaterală a contractului îi aduce un prejudiciu, delegatul are dreptul să primească fără întârziere o justă despăgubire. (3) În caz de dezacord între delegatar şi delegat cu privire la suma despăgubirii, aceasta va fi stabilită de către instanţa judecatorească competentă, perioadă în care delegatul are obligaţia să respecte obligaţiile contractuale. Art. 32 - Prezentul contract nu poate fi modificat prin act adiţional, în sensul introducerii în obiectul acestuia a unei activităţi care nu a facut obiectul delegării gestiunii.
6
Art. 33 - Contractul poate fi modificat în cazul în care orice prevederi ale acestuia devin discordante cu reglementările în domeniu din legislaţia naţională sau legislaţia comunitară, cu menţinerea echilibrului contractual. 15. Clauze privind menţinerea echilibrului contractual Art. 34 - (1) Părţile vor urmări permanent menţinerea echilibrului contractual al delegării gestiunii serviciului. (2) Raporturile contractuale dintre delegatar şi delegat se bazează pe principiul echilibrului financiar al delegării între drepturile care îi sunt acordate delegatului şi obligaţiile care îi sunt impuse. (3) Delegatul nu va fi obligat să suporte creşterea sarcinilor legate de execuţia obligaţiilor sale, dacă această creştere rezultă în urma unui caz de forţă majoră. 16. Încetarea contractului de delegare a gestiunii Art. 35 - (1) Prezentul contract de delegare a gestiunii înceteaza în urmatoarele situaţii: a) la expirarea duratei contractului; b) în cazul în care interesul naţional sau local o impune, prin denunţarea unilaterală de către delegatar, cu plata unei despăgubiri juste şi prealabile în sarcina delegatarului; c) la dispariţia dintr-o cauză de forţă majoră a sistemului sau în cazul imposibilităţii obiective a delegatului de a-l exploata, prin renunţare, fară plata unei despăgubiri; d) în cazul falimentului delegatului; e) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către părţi, prin reziliere, cu plata unei despăgubiri în sarcina părţii în culpă; Art. 36 - (1) Delegatarul are dreptul să rezilieze unilateral contractul dacă constată şi dovedeşte nerespectarea de către delegat a obligaţiilor contractuale şi dacă acesta nu adoptă măsuri pentru atingerea parametrilor de calitate asumaţi prin prezentul contract, în termen de 3 zile. (2) În cazul unor abateri grave ale delegatului de la reglementările în vigoare privind serviciile de utilităţi publice, delegatarul are dreptul să rezilieze contractul şi să solicite autorităţii competente retragerea licenţei. (3) Retragerea sau încetarea valabilităţii licenţei atrage revocarea hotărârii de atribuire a contractului de delegare a gestiunii şi conduce la organizarea unei noi proceduri de atribuire pentru selectarea unui nou operator, în condiţiile legii. 17. Condiţiile de restituire sau repartiţie, după caz, a bunurilor, la încetarea din orice cauză a contractului de delegare a gestiunii, inclusiv a investiţiilor realizate Art. 37 - (1) Bunurile realizate de delegat în conformitate cu programul de investiţii impus prin contract constituie bunuri de retur care revin de drept delegatarului, gratuit şi libere de orice sarcini, la expirarea contractului delegatarului şi sunt integrate domeniului public al acestuia. (2) La încetarea din orice cauză a contractului de delegare a gestiunii, bunurile menţionate la alin. (1) revin delegatarului cu plata unei compensaţii către delegat egală cu valoarea neamortizată a investiţiilor realizate de acesta. Delegatarul are dreptul să reţină din compensaţie eventualele sume, penalităţi şi/sau daune-interese datorate de delegat. Art. 38 - Bunurile proprii ale delegatului rămân în proprietatea acestuia. 18. Litigii Art. 39 – (1) Delegatarul şi delegatul vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între aceştia în cadrul sau în legatură cu îndeplinirea contractului. (2) Litigiile de orice fel ce decurg din executarea, modificarea şi încetarea contractului de delegare a gestiunii se soluţionează de instanţa de contencios administrativ de pe raza în care are sediul delegatarul.
7
CAPITOLUL IV DISPOZIŢII FINALE Art. 40 - Orice comunicare între părţi, referitoare la îndeplinirea prezentului contract, trebuie să fie transmisă în scris. Art. 41 - Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât si în momentul primirii. Art. 42 - Comunicările dintre părţi se pot face şi prin adresă, fax, e-mail sau prin alte mijloace de comunicare convenite între părţi, cu condiţia confirmării în scris a primirii comunicării. Art. 43 - Prezentul contract de delegare intră în vigoare la data de................................. şi a fost încheiat azi ........................................ în ..............exemplare originale. Art. 44 - Limba care guvernează contractul este limba română.
DELEGATAR DELEGAT
Anexa nr.2 la H.C.L.nr.____________ APROBAT PRIMAR NICOLAE ROBU
CAIET DE SARCINI
a activităţii serviciului de salubrizare Colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora
unităţilor de ecarisaj I.Obiectul caietului de sarcini
ART.1 Prezentul caiet de sarcini stabileşte condiţiile de desfăşurare a activităţii de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj, stabilind nivelurile de calitate şi condiţiile tehnice necesare funcţionării acestui serviciu în condiţii de eficienţă şi siguranţă.
ART.2 Prezentul caiet de sarcini a fost elaborat spre a servi drept documentaţie tehnică şi de referinţă în vederea stabilirii condiţiilor specifice de desfăşurare a activităţii de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj indiferent de modul de gestiune adoptat. ART.3 Caietul de sarcini face parte integrantă din documentaţia necesară desfăşurării activităţii de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj şi constituie ansamblul cerinţelor tehnice de bază.
ART.4 (1) Prezentul caiet de sarcini conţine specificaţiile tehnice care definesc caracteristicile referitoare la nivelul calitativ, tehnic şi de performanţă, siguranţă în exploatare, precum şi sisteme de asigurare a calităţii, terminologia, condiţiile pentru certificarea conformităţii cu standardele relevante sau alte asemenea. (2) Specificaţiile tehnice se referă, de asemenea, la algoritmul executării activităţilor, la verificarea, inspecţia şi condiţiile de recepţie a lucrărilor, precum şi la alte condiţii ce derivă din actele normative şi reglementările în legătură cu desfăşurarea serviciului. (3) Caietul de sarcini precizează reglementările obligatorii referitoare la protecţia muncii, la prevenirea şi stingerea incendiilor şi la protecţia mediului, care trebuie respectate pe parcursul prestării activităţii de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj şi care sunt în vigoare.
ART.5 Termenii, expresiile şi abrevierile utilizate sunt cele din Regulamentul serviciului de salubrizare a Municipiului Timişoara.
II. Cerinţe organizatorice minimale
ART.6 Operatorul activităţii de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj, va asigura:
a) respectarea legislaţiei, normelor, prescripţiilor şi regulamentelor privind igiena muncii, protecţia muncii, gospodărirea apelor, protecţia mediului, prevenirea şi combaterea incendiilor;
b) respectarea indicatorilor de performanţă şi calitate stabiliţi prin contractul de delegare a gestiunii sau prin hotărârea de dare în administrare a serviciului şi precizaţi în Regulamentul serviciului de salubrizare a Municipiului Timşoara;
c) furnizarea către autoritatea administraţiei publice locale, respectiv A.N.R.S.C., a informaţiilor solicitate şi accesul la documentaţiile şi la actele individuale pe baza cărora prestează serviciul de salubrizare, în condiţiile legii;
d) respectarea angajamentelor luate prin contractul de prestare a activităţii; e) prestarea serviciului pe raza unităţii administrativ - teritoriale pentru care are hotărâre
de dare în administrare sau contract de delegare a gestiunii privind colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public;
f) aplicarea de metode performante de management care să conducă la reducerea costurilor de operare;
g) dotarea cu mijloace de realizare a colectării cadavrelor animalelor de pe domeniul public, etanşe şi adecvate mijloacelor de transport pe care le au în dotare, autorizate de Direcţia Sanitar Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Timiş;
h) realizarea unui sistem de evidenţă a sesizărilor şi reclamaţiilor şi de rezolvare operativă a acestora;
i) ţinerea unei evidenţe a gestiunii deşeurilor şi raportarea periodică a situaţiei autorităţilor competente, conform reglementărilor în vigoare;
j) personalul necesar pentru prestarea activităţii asumate prin contract sau hotărârea de dare în administrare;
k) conducerea operativă prin dispecerat şi asigurarea mijloacelor tehnice şi a personalului de intervenţie;
l) o dotare proprie cu maşini şi echipamente specifice necesare pentru prestarea activităţii în condiţiile stabilite prin contract sau hotărârea de dare în administrare;
m) să dispună de o cameră frigorifică sau spaţii de depozitare frigorifice, destinate depozitării temporare a cadavrelor până la momentul predării/neutralizării acestora;
n) să dispună de incinerator, autorizat în condiţiile legii, pentru neutralizarea cadavrelor animalelor colectate de pe domeniul public sau să deţină contract având ca obiect neutralizarea cadavrelor animalelor colectate de pe domeniul public cu un operator autorizat;
o) alte condiţii specifice stabilite de autoritatea administraţiei publice locale.
ART.7 Obligaţiile şi răspunderile personalului operativ al operatorului sunt cuprinse în Regulamentul serviciului de salubrizare a Municipiului Timişoara, anexă la prezentul caiet de sarcini.
ART.8 Operatorul are permisiunea de a colecta cadavrele animalelor de pe domeniul public al Municipiului Timişoara şi neutralizarea acestora la incineratorul propriu sau predarea acestora unităţilor de ecarisaj în condiţiile legii. Operatorul va colecta de pe domeniul public atât cadavrele animalelor de talie mică (ex.păsări, pisici, câini, etc.), cât şi animalelor de talie mare (ex.cabaline, ovine, bovine,etc.).
ART.9 Cadavrele de animale de pe domeniul public vor fi colectate şi transportate în mijloace auto special destinate şi amenajate în acest scop, care îndeplinesc condiţiile impuse de legislaţia în vigoare şi vor fi predate unităţii de ecarisaj care este abilitată pentru neutralizarea deşeurilor de origine animală, în aria administrativ-teritorială a Municipiului Timişoara, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. ART.10 Documentele de înregistrare şi evidenţele necesare sunt cele specifice activităţii de colectare, transport şi neutralizare a deşeurilor de origine animală rezultate din gospodăriile populaţiei, fiind aplicabile prevederile art.84 alin.1, art.85 şi 86 din Regulamentul serviciului de salubrizare a Municipiului Timişoara.
ART.11 Cadavrele animalelor de pe domeniul public vor fi ridicate în termen de maximum 2 ore de la semnalarea existenţei acestora de către populaţie, reprezentanţi ai agenţilor economici sau ai instituţiilor publice, inclusiv în cazul autosesizării ca urmare a activităţii curente de salubrizare. Cadavrele animalelor colectate de pe domeniul public vor fi transportate în containere special destinate şi inscripţionate.
ART.12 Autovehiculele şi containerele destinate transportului cadavrelor animalelor de pe domeniul public trebuie dezinfectate după fiecare transport în parte în locurile special amenajate pentru această operaţie.
ART.13 Personalul trebuie să utilizeze echipament de protecţie şi să fie dotat cu mijloace corespunzătoare astfel încat să nu vină în contact direct cu animalele colectate. Personalul trebuie să aibă aviz medical prin care să se confirme că sunt îndeplinite condiţiile necesare, inclusiv vaccinarea, dacă este cazul, pentru prestarea acestei activităţi.
ART.14 Se interzice abandonarea, îngroparea sau depozitarea deşeurilor de origine animală în alte condiţii decat cele stabilite de legislaţia în vigoare.
ART.15 Prestarea activităţilor de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi de predare a acestora unităţilor de ecarisaj se va executa astfel încât să se realizeze: a) continuitatea activităţii, indiferent de anotimp şi condiţiile meteo, cu respectarea prevederilor contractuale; b) ridicarea cadavrelor de animale de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj în termen de două ore de la anunţare; c) corectarea şi adaptarea regimului de prestare a activităţii la cerinţele beneficiarului; d) controlul calităţii serviciului prestat; e) întocmirea la zi a documentelor cu privire la prestarea serviciului; f) respectarea Regulamentului serviciului de salubrizare a Municipiului Timişoara aprobat prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.453/2007 cu modificările şi completările ulterioare; g) prestarea activităţii pe baza principiilor de eficienţă economică, având ca obiectiv reducerea costurilor de prestare a serviciului; h) asigurarea mijloacelor auto special amenajate şi dotate pentru efectuarea unor astfel de transporturi, în întreaga arie administrativ-teritorială încredinţată; i) îndeplinirea indicatorilor de calitate a prestării activităţii, specificaţi în anexa la contract;
j) asigurarea, pe toată durata de executare a serviciului, de personal calificat şi în număr suficient; k) respectarea prevederilor legislaţiei de mediu, protecţiei muncii, prevenirii şi stingerii incendiilor, în vigoare. ART.16 Activitatea va fi executată în conformitate cu Programul de prestaţie stabilit de operator şi aprobat de autoritatea administraţiei publice locale, prin personalul împuternicit şi se va efectua de preferinţă pe timp de zi, iar în funcţie de necesităţi după-amiaza şi pe timp de noapte, cu acordul sau la cererea expresă a autorităţii locale. ART.17 (1) Autoritatea administraţiei publice locale, prin personalul împuternicit, va verifica permanent modul de efectuare a prestaţiei de către operator, întocmind procese - verbale de recepţie privind calitatea prestaţiei şi cantitatea de cadavre de animale colectate de pe domeniul public. (2) În procesele - verbale de recepţie zilnice se va consemna şi modul de rezolvare de către operator a sesizărilor primite din partea cetăţenilor. (3) Operatorul va întocmi lunar, pe baza proceselor verbale de recepţie zilnică, situaţia de lucrări cantitativă şi valorică, semnată de ambele părţi, în vederea efectuării plăţii. (4) Operatorul răspunde de buna desfăşurare a prestaţiei şi răspunde pecuniar de calitatea şi cantităţile stabilite prin programul de prestaţie.
ART.18 Operatorul îşi va dimensiona personalul, parcul auto şi echipamentele pentru prestarea activităţii, în funcţie de volumul de lucrări. De asemenea, va dispune de un echipaj de intervenţie permanent la dispoziţia beneficiarului. ART.19 (1) Activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi de predare a acestora unităţilor de ecarisaj se va organiza şi va funcţiona având în vedere să se realizeze un raport calitate/cost cât mai bun pentru perioada de derulare a contractului de delegare de gestiune şi un echilibru între riscurile şi beneficiile asumate prin contract. (2) Structura şi nivelul tarifelor practicate vor reflecta costul efectiv al prestaţiei şi vor fi în conformitate cu prevederile legale. ART.20 Pe perioada derulării contractului de delegare operatorul va respecta condiţiile de mediu prevăzute de regulamentele legale în vigoare. Operatorul răspunde de activitatea prestată în faţa organelor abilitate şi are obligaţia de a lua măsurile necesare protejării mediului pe toată perioada derulării contractului. ART.21 (1) Investiţiile pentru modernizarea şi dezvoltarea activităţii de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj, cad exclusiv în sarcina operatorului. Operatorul va prezenta în documentaţia de ofertă concepţia proprie în detaliu privind modalitatea de organizare şi funcţionare a activităţii de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj, cu referire la mijloacele auto din dotare folosite, inclusiv a celor de rezervă. (2) Investiţiile care se realizează din fonduri proprii ale investitorilor rămân în proprietatea operatorului de servicii publice de salubrizare.
ART.22 (1) Operatorul va prezenta acte doveditoare privind capabilitatea financiară de a susţine programul de investiţii prezentat.
(2) Programul de investiţii va prezenta sursa de finanţare pentru utilajele, instalaţiile, echipamentele şi dotările necesare asigurării unei bune funcţionări a activităţii. ART.23 Redevenţa se stabileste prin contractul de delegare a gestiunii activităţii de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj, prin concesiune.
ART.24 În termen de 30 de zile de la data încheierii contractului, operatorul se obligă să depună cu titlu de garanţie o sumă fixă reprezentând o cotă parte din suma obligaţiei de plată către autoritatea contractantă stabilită de acesta şi datorată pentru primul an de activitate; garanţia se depune de operator la o bancă comercială care are sediul sau filiale în localitatea Timişoara, într- un cont purtător de dobândă din care autoritatea contractantă va putea preleva penalităţile şi sumele datorate de operator. Această sumă cu titlu de garanţie va fi la nivelul redevenţei trimestriale, dar nu mai puţin de _______________lei.
ART.25 (1) La licitaţiile organizate pentru delegarea gestiunii activităţii de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj, pot participa numai operatori atestaţi de către A.N.R.S.C. – Autoritatea Naţională de Reglementare a Serviciilor de Gospodărie Comunală. (2) Ofertantul va prezenta copia de pe licenţa emisă de A.N.R.S.C, prin care dovedeşte că este atestat de autoritatea competentă. ART.26 (1) Condiţiile prevăzute în caietul de sarcini sunt minimale pentru desfăşurarea licitaţiei pentru delegarea activităţii de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj. (2) Ofertanţii pot oferi şi alte condiţii preconizate a fi favorabile unei bune desfăşurări a activităţii acestui serviciu. ART.27 Prezentul caiet de sarcini se completează cu prevederile Regulamentului serviciului de salubrizare a Municipiului Timişoara.
VICEPRIMAR Dan Diaconu
DIRECTOR DIRECŢIA DE MEDIU ŞEF SERVICIU AVIZE MEDIU Adrian Bere - Semeredi
CONSILIERI Adina Bumbu Daniel Coraş
1
Anexă nr.1 la H.C.L. nr.__________________
STUDIU DE OPORTUNITATE
privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj
1.Autoritate contractantă Municipiul Timisoara 2. Obiectivul studiului
Prezentul studiu are ca obiectiv stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj. 2. Cadrul legal
Acest studiu este realizat în conformitate cu prevederile art.30 alin.2 din Legea nr.51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice, actualizată şi a Legii nr.101/2006 a serviciului de salubrizare a localităţilor, actualizată.
3. Descrierea activităţilor de salubrizare in municipiul Timisoara Serviciul public de salubrizare in municipiul Timisoara functioneaza si este organizat conform Regulamentului serviciului de salubrizare a municipiul Timisoara aprobat prin H.C.L nr.453/2007 cu modificarile si completarile ulterioare. Regulamentul serviciului de salubrizare a municipiului Timisoara contine prevederi referitoare la organizarea si functionarea serviciilor de salubrizare, pentru urmatoarele activitati: a) precolectarea, colectarea şi transportul deşeurilor municipale, inclusiv ale deşeurilor toxice periculoase din deşeurile menajere, cu excepţia celor cu regim special; b) sortarea deşeurilor municipale; c) organizarea prelucrării, neutralizării şi valorificării materiale şi energetice a deşeurilor; d) depozitarea controlată a deşeurilor municipale; e) administrarea depozitului de deşeuri ; f) măturatul, spălatul, stropirea şi întreţinerea căilor publice; g) curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile publice şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ; h) colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj; i) colectarea, transportul, depozitarea şi valorificarea deşeurilor voluminoase provenite de la populaţie, instituţii publice şi operatori economici, neasimilabile celor menajere (mobilier, deşeuri de echipamente electrice şi electronice etc.); j) colectarea, transportul şi neutralizarea deşeurilor animaliere provenite din gospodăriile populaţiei; k) colectarea, transportul şi depozitarea deşeurilor rezultate din activităţi de construcţii şi demolări; l) dezinsecţia, dezinfecţia şi deratizarea. 4. Fundamentarea necesităţii şi oportunităţii concesionării serviciilor de salubrizare
Prezentul Studiu de oportunitate are în vedere analiza situaţiei actuale şi a oportunităţii de delegare a serviciilor publice de salubrizare pentru activitatea de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj, prin concesiune.
Principalele cerinţe care se impun la realizarea studiului sunt:
2
- respectarea cerinţelor din legislaţia privind protecţia mediului referitor la salubrizarea localităţilor; - necesitatea modernizării şi asigurării unor servicii publice de salubrizare eficiente şi de calitate; - îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale populaţiei; - gestionarea serviciului de salubrizare pe criterii de transparenţă, competitivitate şi eficienţă; - protecţia şi conservarea mediului înconjurător şi a sănătăţii populaţiei.
Identificarea nevoilor de salubrizare Grupurile de interes Grupurile interesate de realizarea serviciilor de salubrizare în municipiul Timisoara sunt:
a) Utilizatori/beneficiari ai serviciilor de salubrizare: - casnici: persoane fizice si asociatii de propritari sau locatari, locuitori ai municipiului si persoane care tranziteaza municipiul; - agenţi economici care îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul municipiului Timisoara; - instituţii publice cu sedii sau filiale în municipiul Timisoara.
b) Serviciul de salubrizare – are ca obiectiv realizarea unui serviciu de calitate de catre operator, scop în care efectuează controlul şi urmărirea activităţii de salubrizare efectuată de către operator. c) Instituţii ale statului care au ca scop protejarea mediului înconjurător, a sănătăţii populaţiei: Garda Nationala de Mediu, Agenţia pentru Protecţia Mediului Timis, Direcţia de Sănătate Publică Timis, Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală- A.N.R.S.C.
Analiza nevoilor diferitelor grupuri interesate În general deşeurile se numără printre obiectivele recunoscute ca fiind generatoare de impact şi
de risc pentru mediu şi sănătatea publică. Principalele forme de impact şi de risc determinate de deşeuri, în ordinea în care sunt percepute
de populaţie, sunt: - modificări de peisaj şi disconfort vizual; - poluarea aerului; Din aceste motive, grupurile interesate în realizarea activităţii de salubrizare în municipiul
Timisoara au diverse nevoi, care vor fi analizate în cele ce urmează: a) Utilizatorii serviciului de salubrizare: - să nu le fie afectată sănătatea din cauza poluării aerului, apelor şi solului; b) Municipiul Timisoara are ca obiective/nevoi: - îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale cetăţenilor prin promovarea calităţii şi eficienţei
serviciilor de salubrizare; - dezvoltarea durabilă a unor servicii care să asigure protecţia mediului înconjurător; - organizarea serviciilor publice de salubrizare astfel încât să satisfacă nevoile populaţiei, ale
instituţiilor publice şi ale agenţilor economici. c) Prestatorul de servicii de salubrizare: - realizarea unui profit mai mare în urma prestării serviciilor de salubrizare; - prestarea serviciilor în condiţii de calitate; d) Instituţii ale statului: Garda de Mediu, Agenţia de Protecţie a Mediului, Direcţia de Sănătate
Publică, Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărire Comunală- A.N.R.S.C. sunt interesate de :
- îmbunătăţirea calităţii vieţii cetăţenilor prin menţinerea unui climat de igienă; - protejarea mediului înconjurător; - înlăturarea surselor de poluare a aerului, protecţia stării de sănătate a locuitorilor.
5. Motivaţia economico – financiară, socială şi de mediu Motive de ordin legislativ Legislaţia în domeniul serviciilor publice de salubrizare este reprezentată de Legea 101/ 2006 a
serviciului de salubrizare a localităţilor, actualizata, care stipulează că:
3
Art.6 alin. (1) ,,Autorităţile deliberative ale unitatilor administartiv-teritoriale au competenţe exclusive în ceea ce priveşte înfiinţarea, organizarea, gestionarea şi coordonarea serviciului de salubrizare a localităţilor, având următoarele atribuţii în domeniu:
e) delegarea serviciului de salubrizare pe criterii de transparenţă, competivitate şi eficienţă, precum şi exercitarea atribuţiilor de administrare asupra bunurilor aparţinând patrimoniului public sau privat al unităţilor administrativ teritoriale aferente infrastructurii serviciului;
n) sancţionarea operatorului, în cazul în care aceasta nu operează la parametri de eficienţă şi calitate la care s-a obligat ori nu respectă indicatorii de performanţă ai serviciului de salubrizare;
o) monitorizarea şi exercitarea controlului cu privire la furnizarea/ prestarea serviciului de salubrizare.”
Potrivit art.11 alin. (3) din Legea nr. 101/2006 a serviciului de salubrizare a localităţilor, actualizată :
(3),, Indiferent de modalitatea de gestiune adoptată, activităţile specifice serviciului de salubrizare se organizează şi se desfăşoară pe baza unui regulament al serviciului şi a unui caiet de sarcini, aprobate prin hotărâri ale autorităţilor deliberative ale unităţilor administrativ-teritoriale sau ale asociaţiei de dezvoltare intercomunitară, după caz, întocmite în conformitate cu regulamentul- cadru al serviciului de salubrizare şi caietul se sarcini-cadru elaborate şi apobate de A.N.R.S.C., prin ordin al preşedintelui acesteia.
Conform art. 2 lit.e) din Legea nr.51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice, actualizată, prin delegarea gestiunii unui serviciu de utilităţi publice se înţelege ,,... acţiunea prin care o unitate administrativ teritorială atribuie unuia sau mai multori operatori titulari de licenţă, în condiţiile prezentei legi, furnizarea/prestarea unui serviciu ori a unei activităţi din sfera serviciilor de utilităţi publice a cărui/ cărei răspundere o are. Delegarea gestiunii unui serviciu/unei activităţi de utilităţi publice implică operarea propriu-zisă a serviciului/activităţii, concesionarea sistemului de utilităţi publice aferent serviciului/activităţii delegat/delegate, precum şi dreptul şi obligaţia operatorului de a administra şi exploata sistemul de utilităţi publice respectiv...” .
Art.23 al Legii 51/2006: ,,(1) Gestiunea serviciilor de utilităţi publice reprezintă modalitatea de organizare, funcţionare şi administrare a serviciilor de utilităţi publice în scopul furnizării/ prestării acestora în condiţiile stabilite de autorităţile administraţiei publice locale. (2) Gestiunea serviciilor de utilităţi publice se organizează şi se realizează în următoarele modalităţi: a) gestiune directă, b) gestiune delegată...”
Potrivit art.30 alin.(1) al aceleiaşi legi: (1),,Gestiunea delegată este modalitatea de gestiune în care autorităţile deliberative ale
unităţilor administrativ-teritoriale ori, după caz, asociaţiile de dezvoltare intercomunitară cu obiect de activitate serviciile de utilităţi publice, în numele şi pe seama unităţilor administrativ-teritoriale membre, atribuie unuia sau mai multori operatori toate ori numai o parte din competenţele şi responsabilităţile proprii privind furnizarea/prestarea serviciilor de utilităţi publice, pe baza unui contract, denumit în continuare contract de delegare a gestiunii.”...
O condiţie importantă impusă de prevederile Legii nr.51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice, actualizata şi de cele ale Legii nr.101/2006 a serviciului de salubrizare a localităţilor, actualizata, este aceea că, serviciile de utilităţi publice să fie furnizate/prestate prin intermediul unor operatori.
Contractul de delegare a gestiunii serviciilor de utilitati publice poate fi: -contract de concesiune, -contract de parteneriat public privat
Motive de ordin economico-financiar Municipiul Timişoara are ca obiectiv economic următoarele:
-cheltuirea eficientă a banului public; -asigurarea unor venituri suplimentare la bugetul local din încasarea redevenţei;
4
-apărarea sănătăţii publice; -realizarea unui raport calitate/preţ cât mai bun pentru perioada de derulare a contractului de delegare de gestiune şi un echilibru între riscurile şi beneficiile asumate prin contract; -structura şi nivelul tarifelor practicate de operator vor reflecta costul efectiv al prestaţiei şi vor fi în conformitate cu prevederile legale. Motive legate de protectia mediului Pe perioada derulării contractului de delegare operatorul va respecta condiţiile de mediu prevăzute de regulamentele legale în vigoare.
Operatorul răspunde de activitatea prestată în faţa organelor abilitate şi are obligaţia de a lua măsurile necesare protejării mediului pe toată perioada derulării contractului. Motive de ordin social - prin creşterea nivelului calitativ al serviciilor comunitatea va beneficia de o îmbunătăţire a calităţii mediului şi implicit a nivelului de sănătate. Beneficiile delegării - realizarea delegării gestiunii, prin concesiune, a serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadvrelor animalelor de pe domeniul public si predarea acestora unitatilor de ecarisaj, va oferi garanţii:
• pentru operator – prin posibilitatea recuperării investiţiilor pe durata contractului de concesiune,
• pentru municipiul Timişoara – care: a) va impune şi urmări realizarea unor indicatori de performanţă a concesionarului; b) va obţine redevenţa ca venituri suplimentare la bugetul local; c) va urmări respectarea Regulamentului serviciului de salubrizare a municipiului Timişoara aprobat prin Horărârea nr.453/2007 modificată şi completată prin HCL nr.299/2012.
6.Investiţii Municipiul Timişoara nu dispune de dotări tehnice specifice şi nici de personal specializat
pentru asigurarea acestui serviciu public de salubrizare la standardele cerute de legislaţia specifică în domeniu.
7.Fundamentarea tarifelor Ordinul Preşedintelui A.N.S.C.R. nr. 109/2007 privind aprobarea Normelor metodologice de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru activităţile specifice serviciului de salubrizare a localităţilor. 8.Indicatori de performanţă Indicatorii minimi de performanţă sunt stabiliţi în Regulamentul serviciului de salubrizare a Municipiului TimiŞoara aprobat prin H.C.L.nr.453/2007 cu modificarile si completarile ulterioare. Prezentul Studiu propune indicatorii de performanţă ai servciului care să fie prevazuţi în contractul de delegare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj încredintaţă spre administrare operatorului. 9. Procedura de delegare Delegarea gestiunii serviciului public de salubrizare se efectuează în condiţiile prevăzute de :
- Legea 51/2006- Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice, actualizată; - Legea 101/2006- Legea serviciului de salubrizare a localităţilor, actualizată. Activitatea pentru care se deleagă serviciul are impact asupra mediului şi asupra sănătăţii şi
calităţii vieţii oamenilor. Prin lege, Primăria Municipiul Timişoara are obligaţia de a asigura desfăşurarea, în condiţii
optime, a acestei activităţi, prin organizarea, urmărirea derulării şi monitorizării ei.
5
Date fiind motivele de ordin economic, financiar, social şi legate de protecţia mediului au fost prezentate interesele principalelor grupuri de interese, se impune delegarea prin concesiune a acestei activitati.
Se va respecta procedura de achizitie publica prevazuta de legislatie in materie.
10.Modalitatea de acordare a concesiunii Contractul de delegare a gestiunii activităţii de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj, se atribuie prin concesiune unui operator ce va prezenta copia de pe licenţa A.N.R.S.C. prin care dovedeşte că este atestat de autoritatea competenta. Indicatorii de performanta vor fi anexă la contract. Operatorul poate oferi şi alte condiţii preconizate a fi favorabile unei bune desfăşurări a activităţii de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj. 11.Durata contractului de delegare În urma studiului realizat propunem ca durata contractului pentru delegarea activităţii de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj să fie cuprinsă între 3 si 5 ani cu posibilitate de prelungire, prin act adiţional, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Prelungirea se va face cu aprobarea prealabilă a Consiliului Local al Municipiului Timisoara. Menţionăm că perioada de concesionare influenţează direct tarifele în funcţie de amortizarea investiţiilor. 12.Dispozitii finale Rezultatele Studiului de Oportunitate privind decizia de concesionare justifică necesitatea şi oportunitatea concesiunii şi demonstrează faptul că: -proiectul propus este realizabil, -proiectul răspunde cerinţelor autorităţii administraţiei publice, -alternativa de a concesiona această activitate este cea mai avantajoasă.
VICEPRIMAR Dan Diaconu
DIRECTOR DIRECŢIA DE MEDIU, ŞEF SERVICIU AVIZE MEDIU
Adrian Bere- Semeredi
CONSILIERI: Adina Bumbu Daniel Coraş
6
1 Cod FO 53-01,ver.2
REFERAT
privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea
de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unitatilor de ecarisaj
Potrivit prevederilor art.2 alin.1 din Legea nr.101/2006 a serviciului de salubrizare a localităţilor, actualizată, serviciul public de salubrizare a localităţilor face parte din sfera serviciilor comunitare de utilităţi publice şi se desfăşoară sub controlul, conducerea sau coordonarea autorităţilor administraţiei publice locale. Autorităţile administraţiei publice locale au sarcina şi responsabilitatea de a asigura pe teritoriul unităţii administrativ teritoriale servicii de salubrizare eficiente şi de calitate.
Conform prevederilor art.2 alin.3 lit.h) din Legea nr.101/2006 a serviciului de salubrizare a localităţilor, actualizată, serviciul de salubrizare cuprinde activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public si predarea acestora unitatilor de ecarisaj.
Potrivit prevederilor art.6 alin.1 lit.e) din acelaşi act normativ autorităţile deliberative ale unităţilor administrativ-teritoriale au competenţe exclusive în ceea ce priveşte înfiinţarea, organizarea, gestionarea şi coordonarea serviciului de salubrizare a localităţilor, având atribuţii cu privire la delegarea gestiunii serviciului de salubrizare pe criterii de transparenţă, competitivitate şi eficienţă.
De asemenea, conform prevederilor art.8 alin.2 lit.d) din Legea nr.51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice, actualizată, în exercitarea competenţelor şi atribuţiilor ce le revin în sfera serviciilor de utilităţi publice, autorităţile publice locale adoptă hotărâri în legătură cu alegerea modalităţii de gestiune a serviciilor de utilităţi publice.
Potrivit art.23 alin.2 din actul normativ mai sus menţionat gestiunea serviciilor de utilităţi publice se organizează şi se realizează în următoarele modalităţi: gestiune directă şi gestiune delegată.
Conform prevederilor art.30 alin.1 din acelaşi act normativ, gestiunea delegată este modalitatea de gestiune în care autorităţile deliberative ale unităţilor administrativ-teritoriale atribuie unuia sau mai multor operatori toate sau numai o parte din competenţele şi responsabilităţile proprii privind furnizarea/ prestarea serviciilor de utilităţi publice, pe baza unui contract, denumit contract de delegare a gestiunii.
Potrivit prevederilor art.31 alin.2 din acelaşi act normativ, alegerea procedurii şi aprobarea documentaţiei de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii se face prin hotărâri ale autorităţilor deliberative ale unităţilor administrativ-teritoriale. În conformitate cu prevederile art.12 alin.2 din Legea nr.101/2006 a serviciului de salubrizare a localităţilor, actualizată, contractele de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare se atribuie numai pe baza hotărârii privind stabilirea procedurii de delegare a gestiunii, adoptate de autorităţile deliberative ale unităţilor administrativ-teritoriale.
Potrivit prevederilor art.30 alin.2 din Legea nr.51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice, actualizată, delegarea gestiunii serviciilor de utilităţi publice, respectiv
ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECTIA DE MEDIU SERVICIUL AVIZE MEDIU BIROUL SALUBRIZARE SC2014- 6185/11.03.2014
APROBAT PRIMAR
NICOLAE ROBU
2 Cod FO 53-01,ver.2
operarea, administrarea şi exploatarea sistemelor de utilităţi publice aferente, se poate face pentru toate sau numai pentru o parte dintre activităţile componente ale serviciilor, pe baza unor analize tenico-economice şi de eficienţă a costurilor de operare, concretizate într-un studiu de oportunitate.
Din studiul de oportunitate (anexa nr.1) au reieşit motivele de ordin economic, social, financiar şi de mediu care justifică delegarea gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unitatilor de ecarisaj.
Conform prevederilor art.30 alin.3 din Legea nr.51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice, actualizată, contractele de delegare a gestiunii se aprobă prin hotărâri de atribuire adoptate de autorităţile deliberative ale unităţilor administrativ-teritoriale şi se semnează de primari. Potrivit alin.6 contractul de delegare a gestiunii este contractul prin care unităţile administrativ-teritoriale, în calitate de delegatar, atribuie, pe o perioadă determinată, unui operator licenţiat, în calitate de delegat, care acţionează pe riscul şi răspunderea sa, dreptul şi obligaţia de a furniza/presta integral un serviciu de utilităţi publice ori, după caz, numai unele activităţi specifice acestuia, în schimbul unei redevenţe. Potrivit alin.7 lit.a) contractul de delegare a gestiunii serviciilor de utilităţi publice poate fi contract de concesiune.
Contractul de delegare a gestiunii întruneşte caracterul juridic al contractului administartiv şi în conformitate cu dispoziţiile Legii nr.51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice, actualizată, se supune prevederilor Legii contenciosului administartiv.
Indiferent de modalitatea de gestiune adoptată, activităţile specifice serviciului de salubrizare se organizează şi se desfăşoară pe baza unui regulament al serviciului şi a unui caiet de sarcini, aprobate prin hotărâri ale autorităţilor deliberative ale unităţilor administrativ- teritoriale, întocmite în conformitate cu regulamentul-cadru al serviciului de salubrizare şi caietului de sarcini-cadru, elaborate şi aprobate de A.N.R.S.C., prin ordin al preşedintelui acesteia.
Prin Hotărârea nr.453/2007 Consiliul Local al Municipiului Timişoara a aprobat Regulamentul serviciului de salubrizare a municipiului Timişoara, aceasta fiind modificată şi completată prin HCL nr.299/2012.
Caietul de sarcini a serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj s-a întocmit în conformitate cu prevederile caietului de sarcini-cadru al serviciului de salubrizare a localităţilor aprobat prin Ordinul nr.111/2007 al preşedintelui A.N.R.S.C.
În conformitate cu prevederile art.36 alin.2 lit.d, alin.6 lit.a pct.14 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi actualizată, consiliul local exercită atribuţii privind gestionarea serviciilor furnizate către cetăţeni, asigurând potrivit competenţelor sale şi în condiţiile legii, cadrul necesar pentru furnizarea serviciilor publice de interes local privind serviciile comunitare de utilitate publică: - salubrizare.
Având în vedere cele expuse mai sus PROPUNEM:
- aprobarea modalitatii de delegare a gestiunii serviciului public de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj, respectiv gestiune delegată, prin operatori licenţiaţi, selectaţi prin licitaţie publică deschisă, în baza contractului de delegare a gestiunii activităţii de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj, prin concesiune. - aprobarea Studiul de Oportunitate privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unitatilor de ecarisaj, conform Anexei nr. 1 parte integrantă din proiectul de hotărâre. - aprobarea Caietului de sarcini a serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea a
3 Cod FO 53-01,ver.2
cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj, conform Anexei nr. 2 parte integrantă din proiectul de hotărâre. -aprobarea Contractului-cadru de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unitatilor de ecarisaj, prin concesiune, conform Anexei 3 parte integrantă din proiectul de hotărâre. VICEPRIMAR pt. SECRETAR Dan Diaconu Simona Drăgoi
DIRECTOR DIRECŢIA DE MEDIU ŞEF SERVICIU AVIZE MEDIU
Adrian Bere -Semeredi
Responsabil BIROU SALUBRIZARE Adina Bumbu
CONSILIER Victor Birda
Avizat juridic Alin Stoica
Red. Dac. V.C.B.