keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 119/31.03.2017 privind constituirea Consiliului Consultativ în domeniul Turismului şi aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare

31.03.2017

Hotararea Consiliului Local 119/31.03.2017
privind constituirea Consiliului Consultativ în domeniul Turismului şi aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2017-6910/22.03.2017 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi al Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Ţinând cont de prevederile art. 20 din Ordonanţa Guvernului nr. 58/1998 - privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de turism în România, actualizată;
În conformitate cu prevederile art. 36. alin. (2), lit. b) si d) si alin. (6) lit. a), pct. 4 din Legea nr. 215/ 2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În conformitate cu art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă constituirea, pe lângă Primăria Municipiului Timişoara, a Consiliului Consultativ în domeniul Turismului, structură consultativă fără personalitate juridică care funcţionează pe baza dialogului structurat în ceea ce priveşte elaborarea şi monitorizarea aplicării politicilor publice în domeniul turismului.

Art. 2: Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului Consultativ în domeniul Turismului, conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Comunicare din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi Casa de Cultură a Municipiului Timişoara.

Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Biroul Sport - Cultură;
- Biroul Şcoli - Spitale;
- Direcţiei Comunicare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Casei de Cultură a Municipiului Timişoara;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
GABRIELA POPOVICI
Contrasemneaza
SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: ANEXA_HCL_119_cu_amendam..pdf

1   

Anexă la HCL nr. ..../....2017

REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE a

CONSILIULUI CONSULTATIV ÎN DOMENIUL TURISMULUI Capitolul I DISPOZIŢII GENERALE Art. 1. Consiliul Consultativ în domeniul Turismului, denumit în continuare CCT, este structură consultativă pentru probleme din domeniul turismului, fără personalitate juridică, ce funcţionează pe lângă Primăria Municipiului Timişoara. Art. 2. CCT îşi desfăşoară activitatea în baza prezentului HCL de înfiinţare, prevederilor prezentului Regulament de Organizare şi Funcţionare, denumit în continuare ROF, precum şi în conformitate cu reglementările legislaţiei naţionale şi europene în vigoare. Art. 3. CCT reprezintă forul consultativ pe lângă Primăria Municipiului Timişoara, care funcţionează pe baza dialogului structurat în ceea ce priveşte politicile publice în domeniul turismului, la nivel local. Art. 4. Prin grup informal din domeniul turismului recunoscut de Primăria Municipiului Timişoara se înțelege un grup de persoane, în număr de cel puțin 3 (trei) care - indiferent de domiciliul acestora – face dovada de a fi realizat în/pentru Timișoara un număr de evenimente cu caracter cultural şi turistic cel puțin egal cu numărul de persoane din grup. Capitolul II COMPONENŢĂ Art. 5. (1) Din cadrul CCT pot face parte reprezentanţi ai structurilor turistice şi economic complementare, instituţii de cultură şi învăţământ, indiferent de locaţia sediului social al persoanei juridice cu activitate la nivelul Polului de Creştere Timişoara, după cum urmează:

a) Preşedinţi sau reprezentanți ai organizaţiilor cu activitate în domeniul turismului; b) Preşedinţi sau reprezentanți ai structurilor sindicale cu activitate în domeniul turismului;

2   

c) Preşedinţi sau reprezentanți ai structurilor patronale cu activitate în domeniul turismului; d) Operatorii economici de tip SA, SRL, PFA, II etc. care activează în domeniul turismului; e) Unităţi de învăţământ în domeniul turismului; f) Instituţii cu activitate în domeniul turismului; g) Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) „Polul de creştere Timişoara”; h) Asociaţia „Timişoara CCE 2021”; i) Clustere din domeniul turismului şi din domenii complementare de activitate; j) Personalităţi din domeniul turismului, marketingului sau alte domenii de activitate care pot da valoare prezentului Consiliu Consultativ în domeniul Turismului.

(2) Din cadrul CCT pot face parte reprezentanţi ai grupurilor informale din domeniul turismului, fără personalitate juridică, recunoscute de Municipiul Timişoara. Art. 6. (1) Înscrierea în CCT se va face prin adeziune scrisă, semnată şi ştampilată, depusă în document original

la Registratura Primăriei Municipiului Timişoara, în atenţia Secretariatului CCT. (2) Solicitarea de înscriere va fi însoţită, în mod obligatoriu, de o declaraţie pe proprie răspundere -

semnată şi ştampilată, depusă în original – cu specificaţia „prezenta [numele complet] organizaţie, cu sediul central în [localitatea], [adresa], reprezentată din punct de vedere legal prin [nume, prenume], în calitate de [funcţia], declară faptul că sunt îndeplinite în totalitatea lor prevederile legale cuprinse în HCL nr. [nr. prezentului HCL]. În cazul în care se constată, la înscriere sau ulterior, faptul că nu au fost respectate prevederile legale prevăzute în HCL nr. [prezentul], solicitarea de înscriere va fi considerată nulă de drept, cu tot ce decurge din acest fapt.”.

(3) Excepție de la alin. (1) și (2) fac grupurile informale din domeniul turismului, fără personalitate juridică, precum şi persoanele fizice, recunoscute de Primăria Municipiului Timişoara,

(4) În cazul grupurilor informale din domeniul turismului recunoscute de Primăria Municipiului Timişoara, recunoașterea calificativului anterior menționat conduce implicit la înscrierea grupului informal în CCT.

Capitolul III COMPETENŢE Art. 7. (1) Principalele domenii de lucru abordate de CCT sunt următoarele:

a) brandul-ul oraşului b) strategia turistică a oraşului c) marketingul turistic al oraşului d) promovare şi informare turistică e) patrimoniu turistic şi cultural f) servicii turistice g) dezvoltarea infrastructurii turistice h) parteneriate şi voluntariat i) perfecţionare profesională j) categorii de turism: turism cultural, turism de afaceri (congrese şi reuniuni), turism de recreere,

turism sportiv, turism enologic, turism balnear, turism medical etc. k) turism şi inovare / noi tehnologii

3   

(2) În funcţie de priorităţile stabilite, CCT poate stabili şi alte domenii de lucru, în baza hotărârii plenului CCT. Capitolul IV DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE STRUCTURILOR COMPONENTE Art. 8. Structurile cu reprezentare în CCT au următoarele drepturi:

a) dreptul de a desemna reprezentanţi delegaţi, cu drept de vot, în cadrul plenului CCT; b) dreptul de a vota, prin reprezentanţii lor, în cadrul plenului CCT; c) dreptul de a propune şi de a participa la activitatea CCT; d) dreptul de a fi informate cu privire la activitatea CCT; e) dreptul de a se retrage din CCT; f) dreptul de a desemna membri în Comisiile de lucru din CCT.

Art. 9. Structurile cu reprezentare în CCT au următoarele obligaţii:

a) obligaţia de a respecta prezentul Regulament; b) obligaţia de a desemna reprezentanţi la şedinţele plenare CCT; c) obligaţia de a-şi informa membrii cu privire la problemele dezbătute în cadrul şedinţelor CCT; d) obligaţia de a respecta deciziile CCT, în cazul în care acestea nu contravin statutelor proprii; e) obligaţia de a răspunde convocărilor la sesiuni, la termenul stabilit; f) obligaţia de a nu acţiona în numele CCT fără a avea un mandat scris în acest sens; g) obligaţia de a-şi anunţa în scris retragerea din CCT;

Capitolul V STRUCTURA ORGANIZATORICĂ Secţiunea 1 Structuri interne Art. 10. Structurile interne ale CCT sunt următorele:

a) Plenul; b) Comisiile de lucru; c) Secretariatul.

Secţiunea 2 Plenul Art. 11. (1) Plenul este structura internă de conducere, cu rol deliberativ, a CCT.

4   

(2) Plenul este format din totalitatea reprezentanţilor structurilor care intră în componenţa CCT, după cum urmează: câte un reprezentant din partea structurilor turistice membre CCT cu activitate la nivelul Timişoarei, indiferent dacă au sau nu personalitate juridică.

(3) Reprezentanţii administraţiei locale timişorene (aleşi sau funcţionari) sunt participanţi de drept la şedinţele CCT.

Art. 12. Plenul are următoarele atribuţii:

a) propune Primăriei Municipiului Timişoara modificarea prezentului Regulament; b) stabileşte componenţa comisiilor de lucru; c) face propuneri şi recomandări privind temele de interes dezbătute, cu incidenţă în domeniul turismului; d) propune şi aprobă eliminarea membrilor din cadrul CCT, în cazul în care se constată abateri repetate de la prevederile prezentului ROF, ori absenţa timp de cel puţin un an de la sedinţele CCT.

Art. 13. (1) Plenul se întruneşte o dată la două luni, de preferinţă în prima zi de miercuri a respectivei luni

calendaristice, sau în sesiune extraordinară ori de câte ori este necesar. Convocarea se va face în scris (document clasic, e-mail, sms, messenger etc.) de către Primăria Municipiului Timişoara, de către Secretariatul CCT sau de cel puţin 1/3 dintre membrii cu drept de vot.

(2) Convocarea plenului în sesiune ordinară se face cu cel puţin 5 (cinci) zile calendaristice înaintea datei stabilite pentru desfăşurarea acestuia, iar în sesiune extraordinară cu cel puţin 1 (una) zi calendaristică înaintea datei; convocarea poate fi reprogramată de către Primăria Municipiului Timişoara, din motive obiective. Prin convocator se va comunica și ordinea de zi.

(3) Sesiunea plenului se consideră regulamentară, la prima întrunire, numai în prezenţa a minimum 1/2 (o jumătate) plus unu dintre membrii cu drept de vot, iar la a doua întrunire în prezenţa a cel puţin trei membri cu drept de vot. În cazul în care nu se întruneşte cvorumul necesar, sesiunea se va amâna pentru o dată ulterioară, care va fi comunicată de Secretariatul CCT.

(4) Înainte de începerea fiecărei ședințe de plen a CCT se alege, prin votul majorității simple a celor prezenți, un conducător de ședință. Acesta va avea inclusiv rol de moderator. La două ședințe consecutive nu poate fi conducător de ședință aceeași persoană; se va încerca inclusiv ca cele două persoane să nu aparțină aceleiași entități cu caracter turistic sau cultural.

(5) La sesiunile ordinare sau extraordinare ale plenului pot participa, ca invitaţi, câte un reprezentant din partea oricărei structuri cu caracter turistic care îşi manifestă interesul de a participa la respectiva sesiune, precum şi alte persoane care primesc acest statut în plen, cu aprobarea Primăriei Municipiului Timişoara; aceştia nu au drept de vot şi pot interveni în dezbateri numai cu acordul conducătorului de şedinţă.

Art. 14. (1) Plenul adoptă hotărâri în vederea exercitării atribuţiilor sale. (2) Hotărârile plenului se adoptă prin consens. În cazul în care nu poate fi realizat consensul, hotărârile se

vor adopta cu votul majorităţii simple. (3) Modificarea ROF se face numai cu avizul PMT, la propunerea a minim 1/2 (jumătate) plus unu dintre

membrii cu drept de vot ai plenului, iar pentru aprobare este necesar votul majorităţii de 3/4 (trei sferturi) din numărul membrilor cu drept de vot prezenți la ședință.

5   

Secţiunea a 3-a Comisiile de lucru Art. 15. (1) Comisiile de lucru sunt structuri interne de specialitate, fiecare dintre acestea acţionând pe câte un

domeniu de lucru prevăzut în ROF, la Art. 7, sau stabilit de plen. (2) O comisie de lucru este formată din reprezentanţii aleşi din rândul membrilor plenului. (3) Un membru al plenului poate face parte din toate comisiile de lucru. Art. 16. Comisiile de lucru au ca atribuţie principală consultarea în domeniu, cu privire la domeniile de lucru prevăzute în ROF, precum şi în alte domenii considerate prioritare de către plen, ori de către administraţia locală timişoreană. Art. 17. (1) Modul de desfăşurare a activităţii Comisiilor se stabileşte de către plen. (2) La finalul fiecărei întâlniri a Comisiilor, membrii acestora au obligația de a redacta o minută a întâlnirii, pe care o vor înainta în termen de cel mult 7 (șapte) zile calendaristice Secretariatului CCT, în vederea înregistrării. (3) Minutele înregistrate vor fi comunicate tuturor membrilor în format electronic, ori în cadrul ședințelor de plen CCT. Art. 18. (1) Pe lângă comisiile de lucru prevăzute mai sus, plenul CCT poate hotărî înfiinţarea unor comisii cu caracter temporar, pentru a lucra pe teme specifice, considerate prioritare de către plen, ori de către administraţia locală timişoreană, pe domenii de interes care nu sunt prevăzute în ROF. Secţiunea a 4-a Secretariatul Art. 19. Secretariatul CCT este asigurat de către Direcţia Comunicare din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Art. 20. Secretariatul are următoarele atribuţii:

a) alcătuieşte procesele verbale ale sesiunilor plenului; b) ţine evidenţa documentelor CCT; c) convoacă sesiunile de lucru, conform Art. 13.

Capitolul IV DISPOZIŢII TRANZITORII ŞI FINALE Art. 21.

6   

(1) La cererea de înscriere în CCT, structurile aplicante declară pe proprie răspundere, printr-o declaraţie realizată în conformitate cu Art. 6 al prezentului ROF, faptul că respectă toate condiţiile de eligibilitate stipulate prin prezenta Hotărâre a Consiliului Local Timişoara.

Art. 22. Prevederile prezentului ROF au la bază prevederile legale în vigoare.

Atasament: Referat.pdf

1  Cod FO 53‐01, ver. 3 

ROMÂNIA APROBAT JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR DIRECŢIA COMUNICARE SC 2017 – 6910/22.03.2017 NICOLAE ROBU

REFERAT

privind constituirea şi aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului Consultativ în domeniul Turismului

Creșterea constantă a numărului de turiști în Timișoara, în ultimii ani, prognozele optimiste

cu privire la acest domeniu, generate de obținerea titlului de Capitală Culturală Europeană în 2021, dar și de investițiile în spațiul public și accesibilitate din ultima perioadă, generează noi provocări.

În cursul lunii martie a.c., în organizarea Clusterului CLUSTUR Banat, a avut loc la Timișoara, în cadrul târgului de Turism „Vacanța” 2017, dezbaterea „Timișoara, destinație turistică 2021”. Pe lângă prezentările generate de subiectul dezbaterii, evenimentul a permis o lungă sesiune de discuții libere ale autorității locale, reprezentate de dl. viceprimar Dan Diaconu, cu operatorii de turism, ghizi și persoane interesate de acest domeniu. Concluziile acestor discuții s- au transformat într-un set de măsuri necesare pe termen scurt, mediu și lung pentru încurajarea activităților turistice în Timișoara.

O strategie de turism la nivelul municipiului Timișoara, dezvoltată într-un mediu participativ, devine obligatorie, ca document de sine stătător, în plus față de capitolele dedicate din cadrul Strategiei Integrate de Dezvoltarea Urbană. Primăria, în colaborarea directă cu sectorul asociativ și privat din domeniul turismului intenţionează a elabora această strategie în cursul anului 2017.

Pe termen scurt, o primă serie de măsuri, prezentate de operatorii de turism, sunt absolut necesare și au fost deja pornite în implementare.

Printre acestea se numără şi intenţia de constituire a unui Consiliu Consultativ în domeniul Turismului pe lângă Primăria Municipiului Timișoara

Necesitatea dialogului constant cu operatorii de turism și sectorul asociativ din acest

domeniu la nivelul municipiului Timișoara este evidentă. Structura Consiliului Consultativ pe domeniu sectorial s-a dovedit a fi una viabilă în acest context. Odată constituit, viitorul Consiliu Consultativ în domeniul Turismului va stimula dialogul și pregătirea documentelor strategice.

Urmare a întâlnirii publice anterior menţionate, a reieşit faptul că se doreşte realizarea

respectivei structuri consultative. Noua structurã ar urma să funcționeze pe baza unui regulament de funcționare, în cadrul

acestuia urmând a fi stabilite zonele de interes, de competențã, structura organizatoricã, modul de conducere şi funcționare, precum şi toate celelalte detalii cu caracter administrativ.

2  Cod FO 53‐01, ver. 3 

Întrucât Consiliul Local are atribuţii în domeniul turismului, atribuţii prevăzute la art. 20 din Ordonanţa Guvernului nr. 58/1999 actualizată privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de turism în România, cât şi în contextul câştigării titlului de Capitală Europeană a Culturii, având în vedere cele de mai sus, propunem emiterea unei hotărâri a Consiliului Local prin care să se aprobe constituirea pe lângă Primăria Municipiului Timişoara, a Consiliului Consultativ în domeniul Turismului, precum şi Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Consultativ în domeniul Turismului, conform Anexei care va face parte integrantă din hotărâre.

Viceprimar Dan Diaconu Director Casa de Cultură a Municipiului Timişoara Şef Biroul Relaţii Internaţionale Pavel Dehelean Diana Donawell Întocmit Consilier Comunicare Ovidiu Simonetti

Serviciul juridic Alin Stoica