keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 110/05.04.2016 pentru modificarea Regulamentului privind conditiile de desfasurare a activitatilor comerciale si de prestari servicii pe raza municipiului Timisoara, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 538/2015 si a regulamentului privind conditiile de desfasurare a activitatilor de comert stradal aprobat prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 139 /2011

05.04.2016

Hotararea Consiliului Local 110/05.04.2016
pentru modificarea Regulamentului privind conditiile de desfasurare a activitatilor comerciale si de prestari servicii pe raza municipiului Timisoara, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 538/2015 si a regulamentului privind conditiile de desfasurare a activitatilor de comert stradal aprobat prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 139 /2011


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr.SC2016 - 8084/01.04.2016, al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizul Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
În conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 99/2000 republicată şi actualizată privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă;
Având în vedere prevederile Legii nr. 307/2006 - privind apărarea împotriva incendiilor modificată şi actualizată prin Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 52/2015;
Avand in vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr.1739/ 06.12.2006, actualizata, pentru aprobarea categoriilor de constructii si amenajari care se supun avizarii si/sau autorizarii privind securitatea la incendiu;
Avand in vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 20/1994 privind masurile pentru reducerea riscului seismic al constructiilor existente;
In conformitate cu Legea nr. 61/27.09.1991 pentru sanctionarea faptelor de incalcare a unor norme de convietuire sociala, a ordinii si linistii publice;
In conformitate cu prevederile art.36 alin (4) lit. e), alin.(6) lit a), pct.7 si 11 din Legea nr.215/2001, privind administratia publica locala, republicata si modificata;
În temeiul art.45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă modificarea Regulamentului privind conditiile de desfasurare a activitatilor de comert stradal aprobat prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara 139 /2011 conform Anexei 1, care face parte integranta din prezenta hotarare.

Art. 2: Se aprobă modificarea Regulamentului privind conditiile de desfasurare a activitatilor comerciale si de prestari servicii pe raza municipiului Timisoara, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 538/2015 conform Anexei 2 care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Urbanism şi Arhitectul Şef, Direcţia Clădiri,Terenuri şi Dotări Diverse şi Biroul Autorizare Activităţi Comerciale şi Gestiune Spaţii Publicitare.
Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Administrator Public;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Urbanism;
- Arhitectului Şef;
- Direcţiei Clădiri,Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Poliţiei Locale;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Biroului Audit;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
DAN DIACONU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

COD FO 53 – 01 ver.1    

 

PRIMARIA MUNICIPIULUI TIMISOARA                                                                  APROBAT PRIMAR, 

BIROUL AUTORIZARE ACTIVITATI                                                                             NICOLAE ROBU  

COMERCIALE SI GESTIUNE SPATII  

PUBLICITARE  

NR. SC2016‐ 

 

 

REFERAT , 

pentru  modificarea regulamentului privind conditiile de desfasurare a activitatilor comerciale si 

de prestari servicii pe raza municipiului Timisoara, aprobat prin H.C.L.M.T 538/2015 si a regulamentului 

privind conditiile de desfasurare a activitatilor de comert stradal aprobat prin H.C.L.M.T 139 /2011. 

 

 

Avand  in vedere prevederile  Lg.307/2006 privind apararea  impotriva  incendiilor modificata prin 

O.G 52/2015  ,conform careia, obligatia  solicitarii  si obtinerii avizelor  si/sau a autorizatiilor prevazute  la 

alin.1  revine  persoanei  fizice  sau  juridice  care  finanteaza  si  realizeaza  investitii  sau  interventii  la 

constructiile existente ori,dupa  caz  ,beneficiarului  investitiei,    si  a  art  30  alin.4 ^1 din  actul normative 

antementionat prin care se instituie o exceptie  pentru constructiile si amenajarile din categoriile aratate 

,care  au  fost puse  in  functiune  fara btinerea autorizatiei de  securitate  la  incendiu,aratand  totodata  ca 

persoanele fizice sau juridice care finanteaza si realizeaza investitii au obligatia obtinerii respectivului act 

administrativ pana la data de 31.12.2016. 

Conform  art  .30  alin.4  ^1  din  Lg.307/2006  potrivit  caruia  ,,pana  la  obtinerea  autorizatiei  de 

securitate  la  incendiu  (dar  nu  mai  tarziu  de  31.12.2016)raspunderea  exclusiva  in  ceea  ce  priveste 

functionarea  constructiilor  si  amenajarilor  din  punctul  de  vedere  a  asigurarii  cerintei  de  securitate  la 

incendiu revine beneficiarului investitiei “.In acest sens operatorul economic va complete o declaratie pe 

propria raspundere  ,asumata prin stampila si semnatura olografa a administratorului  ,mandatat  in acest 

sens,prin  care acesta  isi asuma  ,in  calitate de beneficiar al  investitiei  raspunderea exclusiva  in  ceea  ce 

priveste  functionarea  constructiilor  si  amenajarilor    din  punctul    de  vedere  al  asigurariicerintei  de 

securitate la incendiu . 

Avand  in  vedere  prevederile  O.G  99/2000  modificata  si  actualizata  de  Lg.650/2002  ,se 

completeaza anexa 1  la H.C.L.M.T 538/2015 conform codurilor C.A.E.N    inscrise  in actul normative  ,mai 

sus mentionat. 

In  ceea  ce  priveste  regulamentul  aprobat  prin  139/2011  pentru  aprobarea  conditiilor  de 

desfasurare a activitatilor de comert  stradal pe  raza municipiului Timisoara, a  fost  luata  in considerare 

doar situatia lucrarilor de reabilitare a spatiilor publice si nu s‐a avut in aspectul estetic in urma reabilitarii 

zonei, 

                                                                   

 

PROPUNEM : 

 

COD FO 53 – 01 ver.1    

 

Emiterea unei hotarari de consiliu local prin care sa se aprobe modificarea regulamentului privind 

conditiile de desfasurare a activitatilor comerciale si de prestari servicii pe raza municipiului Timisoara, 

aprobat prin H.C.L.M.T 538/2015 conform anexei 1 care va face parte integranta din hotarare,  si a 

regulamentului privind conditiile de desfasurare a activitatilor de comert stradal aprobat prin H.C.L.M.T 

139 /2011 conform anexei 2, care va face parte integranta din hotarare . 

 

 

 

                 ADMINISTRATOR PUBLIC ,                                                                    ARHITECT SEF , 

                   SORIN IACOB DRAGOI                                                                        SORIN CIURARIU 

                                                                                                                                          

 

                                                                                                                           SEF BIROU B.A.A.C.G.S.P 

                                                                                                                                    ILIE PETROVICI  

 

                                                                           

                     SERVICIUL JURIDIC                                             INTOCMIT, 

                        ALIN STOICA                               CRISTIAN FRANTESCU   

                           

   

Atasament: anexa_2_hcl_110.pdf

m. ANEXA LA HCL NR. ae | Ban UL m. (lo REGULAMENT din 05.04. 256 privind condiţiile de desfăşurare a activităților comerciale şi de prestări servicii pe raza municipiului Timişoara CAP.I. DISPOZIȚII GENERALE „Art.1 Prezentul Regulament stabileste condiţiile de desfăşurare a activităților - comerciale şi de prestări servicii pe raza Municipiului Timişoara precum şi procedura de obținere a acordurilor necesare desfăşurării acestora, Prezenta Hotărâre are în vedere realizarea următoarelor obiective: - implementarea unor condiţii prin care să se asigure desfăşurarea activităților comerciale într-un cadru civilizat, - stimularea dezvoltării activităţii de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă, - asigurarea concurenței loiale și a liberei circulații a produselor şi serviciilor de piaţă, , - modernizarea şi dezvoltarea formelor de comerţ precum şi a activităților de prestări servicii, : - informarea corectă şi protejarea intereselor consumatorilor, -stimularea dezvoltării activităţii comerciale pe raza Municipiului Timişoara prin simplificarea procedurii de autorizare şi implementrea unui cadru legal unitar pentru: organizarea, autorizarea şi desfăşurarea exerciţiilor comerciale. Domeniul de aplicabilitate: Art.2 Prevederile prezentului Regulament se aplică societăților comerciale, pesoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale, întreprinderilor familiale, producătorilor, precum şi ONG-urilor, asociaţiilor, fundațiilor, federațiilor, etc., care desfăşoară activităţi de comerţ şi prestări servicii, în structuri de vânzare destinate folosinţei publice, aflate atât pe domeniul public şi privat al statului şi a unităţilor administrative, cât şi pe domeniul privat al persoanelor fizice sau juridice. Art.3 În funcție de tipul exerciţiului comercial desfășurat, activităţile autorizabile se clasifică astfel: a) activități de alimentație publică b) comerț cu amănuntul c) comerţ cu ridicata /de gros d) activități de prestări servicii Definirea unor termeni: Art.4 a) Prin „Acord pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale ”, în înțelesul prezentei hotărâri, se întelege actul administrativ emis de către Primarul Municipiului Timişoara, în temeiul Legii 650/2002, denumit în cuprinsul regulamentilui

"Acord pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale”, prin care se autorizeaza tipul de activitate comercială sau de prestări servicii precum şi suprafaţa de vânzare, se stabileşte orarul de funcționare în funcție de criteriile inserate în prezenta "hotărâre şi totodata se impun unele condiţii specifice pentru desfăşurarea unor activiţăți comerciale. b) Prin „„consumator”- se denumeşte orice persoana fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații, care cumpără, dobândește, utilizează ori consumă produse sau servicii în afara activității profesionale. c) Prin „„comerciant/ operator economic” se înţelege persoana fizică sau juridica autorizată să desfăşoare activități de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă. d) „Comerţ cu amănuntul /de detail” — activitatea desfăşurată de comercianții care vând produse, de regulă direct consumatorilor pentru uzul personal al acestora. . e) Prin „comerţ cu ridicata /de gros ”- se înțelege activitatea desfășurată de comercianții care cumpără produse în cantități mari în scopul revânzării acestora în cantităţi mai mici altor comercianţi sau utilizatori profesionali şi colectivi. f) Comerţ de tip „cash and carry?'- forma de comerţ cu autoservire pe -baza de legitimaţie de acces - activitatea desfășurata de comercianții care vând mărfuri prin sistemul de autoservire către persoane juridice, persoane fizice autorizate, asociații familiale autorizate conform legii şi persoane fizice înregistrate în baza de date a vânzătorului, în scopul revânzarii şi/sau prelucrării precum şi al utilizării acestora ca produse consumabile, păstrând: regimul diferențiat de preț tip engross/ en detail. g) Prin „„,serviciu de alimentație publică” se înţelege activitatea de pregătire, preparare, prezentare şi servire a produselor și a băuturilor pentru consumul acestora în unități specializate sau la domiciliul/ locul de muncă al consumatorilor. h) Prin „exerciţiu comercial” se defineşte una sau mai multe activităţi de comercializare cu ridicata, cu amănuntul, de tip cash and carry, de alimentaţie publică, precum şi a serviciilor desfăşurate de un comerciant, Obiectul activităţilor de comercializare îl constituie produsele şi serviciile cuprinse în Anexa la prezenta hotărâre; i) „Serviciu de piaţă” - orice acţiune sau prestație care face obiectul vânzării-cumpărării pe piaţă şi care nu are drept consecinţă transferul proprietății "asupra unui bun corporal, efectuată în scopul satisfacerii unor necesităţi ale consumatorilor. T) „Spalatorie auto”” - flux tehnologic care presupune curățarea - spălarea autovehiculelor. k) „Structură de vânzare” se defineşte spaţiul de desfăşurare a unuia sau mai multor exerciţii comerciale; 1) „Suprafaţă de vânzare” - suprafaţă destinată accesului consumatorilor pentru achiziţionarea produsului/ serviciului, expunerii produselor oferite, plăţii acestora şi circulaţiei personalului angajat pentru derularea activităţii. Nu constituie suprafeţe de vânzare cele destinate depozitării şi păstrării mărfurilor, producţiei, birourilor şi anexelor; m) „Structură de vânzare cu suprafaţă mică” - structură de vânzare având o suprafaţă de vânzare de până la 400 mp inclusiv n) „Structură de vânzare cu suprafață medie “- structură de vânzare având o suprafaţă de vânzare cuprinsă între 400-1.000 mp inclusiv; 2 E Ss

o) „Structură de vânzare, cu suprafaţă mare” - structură de vânzare având o suprafață de vânzare mai mare de 1.000 mp; p) „Centru comercial ”- structura de vânzare cu suprafaţă medie sau mare în care se desfăşoară activităţi de comercializare cu amănuntul de produse, servicii de piaţă şi de alimentaţie publică, ce utilizează o infrastructură comună şi utilităţi adecvate. Suprafața de vânzare a unui centru comercial este rezultată din suma suprafeţelor de vânzare cu amănuntul de produse şi servicii de piaţă şi de alimentaţie publică cuprinse în acesta. CAP II. CERINȚE ȘI CRITERII NECESARE DESFĂŞURĂRII EXERCIȚIILOR COMERCIALE Art. 5 Orice exerciţiu comercial se poate desfăşura de persoane fizice sau persoane juridice care îndeplinesc următoarele condiţii: a) sunt constituite şi înregistrate legal; b) au ca obiect de activitate principal sau secundar comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă; c) deţin avizele/ acordurile/ autorizaţiile de funcţionare eliberate în conformitate cu reglementările legale în vigoare; d) respectă prevederile prezentei hotărâri; Ari.6 Operatorii economici care desfăşoară exerciții comerciale pe raza Municipiului Timişoara au 'obligația de a obține Acordul pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale eliberat de către Primăria Municipiului Timişoara, în „condițiile prezentei hotărâri. 'Art.7 Acordul pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale va fi înseriat și numerotat, va prezenta elemente de siguranță specifice şi va fi format din două părți dintre care, una va rămâne în evidenţele Primăriei Municipiului Timişoara — Biroului Autorizare Activităţi Comerciale şi Gestiune Spaţii Publicitare, iar cealaltă se eliberează comerciantului, cu respectarea prezentei hotărâri, în baza documentaţiei depuse. Art.8 Activităţile supuse autorizării sunt prevazute în Anexa 1, parte integranta a prezentului Regulament. Art.9 Acordul pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale se emite în baza cererii tip a solicitantului, înregistrată la sediul Primariei Timişoara . Art.10 Cererea (Anexa 2), va fi însoțită de documentele prevazute în prezentul Regulament, în funcţie de activitatea desfăşurată. Art.11 Acordul prevăzut la art.6 nu se eliberează în următoarele cazuri: a) documentația înregistrată în vederea autorizării nu respectă cerințele şi criteriile stabilite prin prezentul regulament. b) se aduc prejudicii spațiilor aflate în incinta sau în apropierea unor clădiri cu valoare arhitectonică sau cu valoare de patrimoniu. c) exerciţiul comercial se desfăşoară în spații inprovizate.

d) acordul contravine planului general de dezvoltare urbană şi criteriilor generale privind determinarea zonelor şi locurilor de vânzare din municipiul Timişoara. e) Acordul pentru desfășurarea exerciţiilor comerciale este solicitat pentru activități comerciale care sunt exceptate de la autorizare, în conformitate cu prevederile art. 3, pot. 3 din 0G 99/2000, actualizată, republicată. CAP. III PROCEDURA DE AUTORIZARE A. Reguli generale Art.12 Primăria Municipiului Timișoara asigură corelarea autorizării desfăşurării unui exerciţiu comercial într-o structură de vânzare, cu conţinutul certificatului de urbanism şi al autorizaţiei de construire cu respectarea planului general de dezvoltare urbana și a criteriilor generale privind determinarea zonelor și locurilor de vânzare din localitate. Art.13 Comercianţii pot solicita autorizarea în incinta unei structuri de Vânzare a unuia sau mai multor activități comerciale, în funcție de criteriile și condiţiile pe care le stabileste prezentul Regulament. Art.14 Exercitarea de activităţi de comerţ cu ridicata şi comerţ cu amănuntul este interzisa în aceeaşi structură de vânzare . Art.15 În scopul protejării patrimoniului arhitectual, istoric şi de mediu, Primăria Municipiului Timişoara va autoriza desfăşurarea activităților adecvate, care să se armonizeze cu arhitectura zonală. Astfel, în aceste zone este interzisă desfășurea de activități care produc "Zgomot, noxe, miros. , În cazul în oare se constată de către organele abilitate astfel de încălcări, autoritatea administrativă poate refuza emiterea Acordului, poate dispune suspendarea sau anularea acestuia în cazul în care acesta a fost emis. Art.16 Primăria Municipiului Timişoara stabileşte criteriile de dezvoltare urbanistică a sectorului comercial pentru determinarea: a) suprafețelor destinate activităților comerciale, în special pentru cele cu structuri de vânzare cu suprafata medie şi mare; b) modului de încadrare a suprafețelor structurilor de vânzare pentru protejarea lucrărilor de artă, a edificiilor cu valoare arhitectonică, istorică sau arheologică, precum şi a mediului în centrele istorice şi în localitatile de interes turistic; c) amplasamentelor spaţiilor de parcare aferente diverselor structuri de vânzare, conform reglementărilor legale în vigoare. Art.17Proprietarii spațiilor în care se desfăşoară ' activităţi de _comerţ/servicii de piaţă vor asigura repararea, zugrăvirea şi întreţinerea fațadei clădirii în care se desfăşoară activitatea si totodata vor asigura repararea si inlocuirea vitrinclor in cladirile de importanta istorica „cu vitrine de lemn cu sticla sau termopan , cu respectarea legislaţiei în vigoare în domeniul

construcţiilor, a planului urbanistic general şi îndeplinirea tuturor diligenţelor astfel încât starea tehnică a acesteia să nu constituie pericol public şi să se încadreze în estetica urbană a oraşului. Operatorii economici au obligaţia de a asigura igienizarea/ deszăpezirea și libera circulaţie în zona aferentă punctului de lucru în care se desfăşoară activităţi de comerţ/ servicii de piaţă. Toate aceste obligaţii trebuie îndeplinite la momentul autorizării şi pe parcursul derulării activităţii sub sancţiunea -neacordării Acordului pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale, respectiv de retragerea acestuia. Art.18 Este interzisă comercializarea, depozitarea, fabricarea, distribuţia, deţinerea, oferirea, transmiterea, achiziţionarea, producerea, intermedierea şi utilizarea planțelor, stupefiantelor şi preparatelor stupefiante, halucinogene, euforice şi psihotrope de orice fel, oricăror derivați, compuşi sau amestecuri conţinând una sau mai multe plante şi substanţe stupefiante, halucinogene, euforice și psihotrope care aduc atingere sau pun în pericol viaţa şi sănătatea populaţiei, indiferent de procentul în care se regăseşte substanţa activă, de starea fizică în care se află, de modul de divizare în unităţi de administrare disimulate, falsificate sau contrafăcute, precum şi a celor care au altă destinaţie de utilizare decât cea pentru care sunt etichetate spre a fi comercializate pe raza Municipiului Timișoara. Art.19, Operatorii economici care desfăşoara activități care prin natura lor produc zgomot, au obligaţia de a antifona corespunzator spaţiul, astfel încât să nu depaşească limita maximă admisă a zgomotului în exterior, conform legislaţiei în vigoare. Art.20 a) Operatorii economici îşi vor organiza şi desfăşura activitatea în așa fel încât funcționarea lor, accesul clienților şi aprovizionarea să nu producă predjudicii persoanelor care locuiesc în imediata vecinătate a amplasamentului unității. b) Accesul autovehiculelor în scopul aprovizionării în zonele pietonale este permis doar cu condiţia obţinerii Avizului Comisiei de Circulatie din cadrul Primariei Municipiului Timişoara, care va stabili şi orarul pentru aprovizionare. Art.21 Unitățile care necesită acorduri/ avize/ autorizări/ licențe speciale, specifice exerciţiului comercial desfăşurat, sunt obligate să facă dovada deţinerii acestora la momentul solicitării făcute în vederea obţinerii Acordului pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale. În cazul în care pe parcursul funcționării, instituţiile care au eliberat aceste acorduri/ avize/ autorizări/ licenţe speciale le retrag, suspendă sau anulează, autoritatea administrativă va corela măsurile aplicate şi în ceea ce priveste Acordul pentru desfăsurarea exerciţiilor comerciale. Art.22 Agenţii economici au obligaţia de a afişa la punctul de lucru: a) datele de identificare ale societății, b) Acordul pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale eliberat de Primăria Municipiului Timişoara, vizat la zi, c) orarul de funcţionare aprobat prin Acordul pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale, comerciantul fiind obligat să-l respecte.

Arî.23 Acordul pentru desfășurarea exerciţiilor comerciale se solicită de către operatorul economic pentru fiecare punct de lucru înființat la ORC, în cazul tuturor activităţiilor prevazute în Anexa 1 din prezentul Regulament. Art.24 Acordul pentru Desfăşurarea Exercitiilor Comerciale poate fi suspendat/ anulat oricând, dacă nu se respecta una dintre următoarele condiţii: a) tipul de activitate autorizata prin acesta; b) orarul de funcţionare aprobat; c) suprafața aprobată; d) normele curăţenie şi igienă; e) normele de convieţuire socială, ordine şi linişte publică; f) cerinţele şi criteriile ce au stat la baza eliberării Acordului pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale, respectiv dacă la dosar au fost depuse acte ce nu sunt conforme, la constatarea împuterniciților primarului, sau a altor instituţii abilitate, ori prin alte prevederi impuse de legislaţie; 8) numărul maxim de locuri declarat de către operatorul economic. Art. 25 (1) Referatul privind emiterea dispoziţiei primarului, în “vederea suspendării/ anulării Acordului pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale va fi întocmit de către reprezentaţii Biroului Autorizare Activităţi Comerciale şi Gestiune Spaţii Publicitare din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, în calitate de persoane împuternicite de către Primar, ca urmare a verificărilor proprii sau ale altor autorităţi competente, (2) Aceasta măsura de suspendare / anulare a Acordului pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale se aplică în urma nerespectării de către operatorul economic a condițiilor prevăzute la art.24 din prezentul Regulament. (3) Suspendarea Acordului pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale şi implicit a activității operatorului economic, pentru o perioada de pana la 30 de zile, poate fi aplicată în cazul în care operatorului economic îi sunt aplicate cel puţin două sancţiuni contravenţionale pentru aceeaşi faptă din cele prevăzute la art. 24 din prezentul Regulament, în decursul unui an, (4) Anularea Acordului pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale se aplică pentru nerespectarea măsurii de suspendare a activității de catre operatorul economic, masura dispusa prin Dispozitia Primarului, De asemenea, anularea Acordului pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale se poate dispune şi în cazul în care sunt aplicate minim trei sancţiuni contraventionale pentru aceeaşi faptă din cele prevăzute la art. 24 din prezentul Regulament, în decursul unui an. (5) În situaţia în care cauzele care au dus la suspendarea/ modificarea Acordului pentru desfășurarea exerciţiilor comerciale au fost remediate, la cererea operatorului economic, se poate reveni la condiţiile iniţiale de funcţionare, în baza Referatului întocmit de către Biroul Autorizare Activităţi Comerciale şi Gestiune Spaţii Publicitare din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

B. Procedura eliberarii Acordului pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale pentru activități de alimentație publică, Condiţiile obligatorii impuse operatorilor economici pe parcursul îunctionarii. Art.26 Serviciul de alimentație publică, presupune activitatea de pregătire, preparare, prezentare şi servire a produselor şi a băuturilor, pentru consumul acestora în unităţi specializate, sau la domiciliul /locul de muncă al consumatorilor. Art.27 Exercitarea de activităţi comerciale cu produse din sectorul alimentar necesită cunoştinţe de specialitate şi se efectuează cu personal calificat conform prevederilor 0.G. nr. 99/ 2000, actualizată, republicată. Art,28 Desfăşurarea activităţii de alimentație publică se va face, cu respectarea condiţiilor de protecţie a vieţii, sănătăţii, securităţii şi intereselor economice ale consumatorilor precum și a mediului. Art.29 Unitățile de alimentație publică au obligația de a respecta legislația cu privire la ordinea şi liniştea publică. , Art.30 Pentru unităţile de alimentaţie publică al căror program de funcţionare depăşeşte ora 22:00; este necesară îndeplinirea următoarelor condiţii: a). prin activitatea sa, prin activităţi conexe sau prin aparate, utilaje, dotări, instrumente generatoare de zgomot, noxe, mirosuri, etc., să nu producă disconfort de niciun fel vecinilor limitrofi; b) să nu provoace deranj stradal în zona localului respectiv, Art.31 Unităţile care desfăşoară activități de alimentaţie publică sunt obligate să asigure liniştea şi ordinea publică prin personal specializat angajat, sau prin contractarea de servicii specializate de pază şi protecţie, în măsură să intervină cu operativitate pentru rezolvarea situaţiilor de tulburare a liniştii publice de către clienţii localului, atat în interiorul cât şi în exteriorul acestuia. În situaţia în care se constată că măsurile luate prin personalul angajat sau firma de pază şi protecţie nu sunt de natură a soluţiona situaţiile de tulburare repetată a liniştii şi ordinii publice, Primăria Municipiului Timişoara îşi rezervă dreptul de a reduce orarul de funcţionare sau de a suspenda activitatea ori "anula Acordul pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale. Art.32 Operatorul economic care organizează la cererea consumatorilor mese festive şi evenimente, în locaţii proprietate privată, sunt obligaţi să respecte orarul de funcţionare stabilit de către Primăria Municipiului Timișoara. În cazul în care consumatorii solicită rezervarea în totalitate a localului, pentru o perioadă care depăşeşte orarul aprobat prin Acordul pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale, lângă orarul de funcţionare aprobat se afişează anunţul “REZERVAT” cu precizarea perioadei rezervate. Pentru această situație, operatorul economic va depune o notificare la Primăria. Municipiului Timişoara, Biroul Autorizare Activităţi Comerciale şi Gestiune Spaţii Publicitare cu cel puţin 48 de ore înainte ca evenimentul să aibă loc, notificare în care va declara, pe propria răspundere, că va lua toate masurile ce se impun peztru respectarea reglementărilor privind ordinea şi liniştea publică.

Pe întreaga perioadă a rezervării localului, notificarea rezervării şi documentul justificativ privind închirierea localului de alimentație publică va fi păstrat la punctul de lucru în cauză, în vederea verificării acestora de către împuterniciţii Primarului. Art.33 În cazul în care se constată faptul că o unitate de alimentație publică poate crea riscuri pentru sănătate, sau disconfort pentru populaţie prin producerea de zgomot, vibrații, gaze toxice sau iritante, Primăria Municipiului Timişoara poate reduce unilateral orarul de funcţionare, sau, atunci când situaţia o cere, poate anula sau suspenda Acordul pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale în baza Referatului întocmit de către Biroul Autorizare Activităţi Comerciale şi Gestiune Spaţii Publicitare din cadrul Primăriei -Municipiului Timişoara, Constatarea existenței unor riscuri dintre cele menţionate la aliniatul anterior se face de către instituţiile abilitate, de către Direcţia Poliţiei Locale şi de către Biroul Autorizare Activităţi Comerciale şi Gestiune Spaţii Publicitare din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Măsura reducerii orarului de funcţionare opereaza în cazul în care comerciantul este sancţionat contraventional de doua ori în decursul unui an--- pentru nerespectarea orarului de funcționare aprobat de Primăria Municipiului Timişoara. În situaţia în care cauzele care au dus la reducerea orarului de funcţionare au fost remediate, la cererea operatorului economic, se poate teveni la orarul iniţial de funcţionare, în baza Referatului întocmit si documentat de către Biroul Autorizare Activităţi Comerciale şi Gestiune Spaţii Publicitare din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara; Art.34 Documente necesare pentru emiterea Acordului pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale pentru activități de alimentaţie publică; a) Cerere tip b) Certificat Unic de Înregistrare emis de Oficiul Registrului Comerţului. c) Certificat constatator eliberat de Oficiul Registrului Comerţului Timiş, în temeiul Legii 359/2004. d) Extras de carte funciară nu mai vechi de 30 de zile al spațiului supus autorizării si acte doveditoare în cazul schimbarii funcţiunii față de functiunea inițială (unde este cazul). În situația în care autorizarea se solicită pentru o construcție provizorie care nu necesita întabularea, se va depune şi autorizația de construcție şi planurile anexa la aceasta, vizate spre neschimbare. e) Contract de inchiriere/subînchiriere/concesiune sau comodat încheiat cu proprietarul tabular al spatiului supus autorizării, dacă este cazul (titlu asupra imobilului). f) Acordul vecinilor direct afectați, in cazul schimbării funcțiunii spațiului (daca este cazul). '8) Dovada îndeplinirii cerinţei ca personalul angajat să deţină cunoştinţe de specialitate pentru efectuarea de activităţi comerciale cu produse din sectorul de alimentație publică, în conformitate cu prevederile art.5 alin 2 din 0G 99/ 2000 actualizată, republicată, h) Contract incheiat cu societatea de salubrizare respectiv cu ceag de dezinsectie şi colectare a uleiurilor uzate unde este cazul.

i) Planul punctului de lucru intocmit de către un proiectant autorizat din care să reiasă suprafața tuturor spațiilor care alcatuiesc unitatea supusa autorizării şi în mod obligatoriu pozitia unităţii (subsol/ demisol/ parter sau etaj). j) Autorizaţia privind securitatea la incendiu pentru categoriile de construcţii şi amenajări pentru care sunt incidente prevederile HG nr.1739/ 06.12.2006, actualizata sau documentul justificativ (negatie) prin care operatorul economic nu este obligat sa obtina autorizatia privind securitatea la incendiu, În cazul în care beneficiarul nu deţine documentul de mai sus, pana la obtinerea autorizatici de securitate la incendiu (dar nu mai tarziu de 31.12.2016) raspunderea exclusiva in ceea ce priveste functionarea constructiilor si amenajarilor din punctul de vedere a asigurarii cerintei de securitate la incendiu revine beneficiarului investitiei, In acest sens, operatorul economice va complete o declaratie pe propria raspundere „asumata prin stampila si semnatura olografa a administratorului, mandatat in acest sens, prin care acesta isi asuma, in calitate de beneficiar al investitiei raspunderea exclusiva în ceea ce priveste functionarea constructiilor si amenajarilor din punctul de vedere al asigurarii cerintei de securitate la incendiu. k) Structurile de primire turistică cu funcțiuni de alimentaţie publică în circuit deschis: unităţi de alimentaţie din incinta structurilor de primire cu funcţiuni de cazare şi cele administrate de societăţi de turism, indiferent de amplasament (restaurante, baruri, unități tip fast-food, cofetării, patiserii etc) vor prezenta copia certificatului care atestă categoria localului emis de către Ministerul Turismului. 1) Autorizaţie de mediu pentru activităţile cuprinse în anexa 1 la Ordinul nr.1798/2007 al Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile, sau acte normative ce vor reglementa situaţia, în vigoare la data autorizării, Pentru activităţile de alimentație publică pentru care nu este necesară autorizaţia de mediu se va prezenta o declaraţie pe proprie răspundere cu privire la numărul de locuri. m) Notificarile/Avizele emise de catre Directia Sanitar-Veterninara în conformitate cu legislaţia specifică pentru unităţile cu profil alimentar inclusiv cele de alimentaţie publică, sau orice altă procedură de reglementare sanitară intervenită după data adoptării prezentului Regulament. n) Contract încheiat cu o firma de pază, în cazul unităților care au un orar de funcționare care depăşeşte ora 22:00, o) Declaraţia privind încadrarea pe tipuri a unității de alimentație publică. Sunt incidente prevederile H.G 843/14.10.1999 p) Dovada neîncadrării imobilului în restricțiile stabilite de prevederile O.G 20/1994 privind masurile pentru reducerea riscului seismic al constructiilor existente. C. Procedura cliberării Acordului pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale în cazul desfăşurării activităţii de spălatorie auto, schimbare cauciucuri, echilibrare roţi şi centre de diagnoză pentru maşini. Condițiile ce trebuie respectate de către agenţii economici pe parcursul funcționarii. Art.35 Prin serviciu de piaţă se întelege orice acţiune sau prestaţie care face obiectul vânzării-cumpărării pe piață şi care nu are drept consecinţă transferul proprietăţii asupra unui bun corporal, efectuată în scopul satisfacerii unor necesităţi ale consumatorilor, Art.36 Conform regulamentului local de urbanism, în zonele de locuinţe şi funcțiuni complementare sunt interzise următoarele activităţi:

a) activităţi industriale sau alte tipuri de activităţi care genereaza noxe, vibrații, zgomot, fum, miros, etc. b) staţii de întretinere auto. Art.37 Spălătoriile auto, respectiv centrele de diagnoză pentru maşini (fără reparaţii şi întreţinere), schimbare cauciucuri şi echilibrare roţi, vor funcţiona cu condiţia să corespundă necesităţilor şi confortului populaţiei din zonă, fără să dăuneze relaţiilor cu vecinatăţile şi să fie puse în practică toate măsurile pentru protecţia mediului înconjurător. Art.38 Construcţiile pentru funcţiunile mai sus menţionate vor fi amplasate numai după întocmirea unui Plan Urbanistic de Detaliu (PUD) — prin care se asigură condiţiile de amplasare, conformare şi servire edilitară a unuia sau mai multor obiective, în corelare cu vecinătăţile imediate, aprobat prin Consiliul Local, Art,39 În zonele de unități industriale, de depozitare şi de prestări servicii, funcțiunile sus menționate vor fi autorizate fără întocmirea unui Plan Urbanistic de Detaliu. Art.40 Staţionarea și parcarea autovehiculelor vor fi asigurate în incinta imobilului neafectând domeniul public. Art.41 Funcţiunile aprobate prin prezentul Regulament vor fi autorizate conform legislaţiei în vigoare după obţinerea tuturor avizelor/ acordurilor necesare şi cu acordul notarial al vecinilor direct afectaţi . Art.42 Verificarea în vederea obţinerii Acordului pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale pentru activitățile de spălatorie auto, schimbare cauciucuri, echilibrare roţi şi centre de diagnoză pentru maşini, după obţinerea autorizaţiei de construire şi intabulare în cartea funciară, se va face pe teren de către consilierii din cadrul Biroului Autorizari Activităţi Comerciale şi Gestiune Spaţii Publicitare, care vor întocmi un proces verbal de constatare a condiţiilor de funcţionare. Obligaţiile operatorilor economici care desfăşoară activitatea de spălătorie auto, schimbare de cauciucuri, echilibrare roţi şi centrele de diagnoză pentru maşini Art,43 Agenţii economici care desfăşoară activitatea de spălatorie auto, schimbare cauciucuri, echilibrare roţi şi centrele de diagnoză pentru maşini, în -scopul reducerii impactului asupra factorilor de mediu, au următoarele obligații : a) sursele generatoare de zgomot (compresoare, aspiratoare, etc.) vor fi izolate fonic determinarea nivelului de zgomot pe platforma de lucru în condiţii normale de funcţionare se va realiza de către un laborator de acustică şi vibrații acreditat; nivelul de zgomot la punctul de lucru va trebui să nu depăşească nivelul maxim admis stabilit conform legii. Depăşirea limitelor admise, conduce la obligativitatea luării de către operatorul economic de măsuri de reducere a nivelului de zgomot, până la atingerea nivelului legal admis. În cazul în care se constată depăşirea nivelului

admis de zgomot pe lângă amenda contravenţională, ca măsură complementară se va dispune suspendarea activităţii-până la intrarea în legalitate, b) la punctul de lucru, activităţile specifice se vor desfăşura cu respectarea tuturor normelor privind buna convieţuire socială, astfel încât să se evite cauzarea oricărui disconfort riveranilor/ vecinătăţilor. c) agenţii economici au obligația de a se conforma prevederilor legale în vigoare privind managementul deşeurilor menajere şi a celor rezultate din procesul de producţie. d) la punctul de lucru societăţile au obligaţia de a amenaja un spaţiu corespunzător precolectării deşeurilor din producţie, împrejmuit şi securizat, pentru prevenirea scurgerilor necontrolate, recipientele utilizate fiind adaptate caracteristicilor fizico-chimice ale deşeurilor. Art.44 În vederea reducerii impactului asupra reţelei de canalizare şi staţiei de epurare, agenţii economici au obligaţia de a respecta următoarele condiţii: a) obligativitatea încheierii contractului cu operatorul reţelelor de apă- canal şi al staţiei de cpurare, pentru punctul respectiv de lucru, indiferent de forma juridică de ocupare a spaţiului în care se desfăşoară activitatea. b) Obţinerea avizului de la operatorul reţelelor de apă-canal prin care să fie atestată existenţa şi buna funcţionare a instalaţilor de preepurare. c) Obligativitatea respectării normativelor privind condiţiile de evacuare a apelor uzate în reţelele de canalizare ale oraşului, Art.45 Stabilirea orarului de funcționare se va face de către operatorul economic cu respectarea prevederilor inscrise în legislatia muncii şi cu conditia respectarii reglementarilor în vigoare privind linistea şi ordinea publică și în conformitate cu solicitarile autorităților administratiei publice locale privind continuitatea unor activități comerciale sau de prestări servicii, în funcție de necesitatea consumatorilor. În cazul societăţilor comerciale care au reclamaţii privind conturbarea liniştii şi ordinii publice, la propunerea organelor abilitate, Primăria Municipiului Timişoara poate sa reduca orarul de funcţionare a operatorului economic, să suspende activitatea pe o perioada de până la 30 de zile sau în cazul în care operatorul economic nu respectă perioada de suspendare şi condiţiile de funcționare să anuleze Acordul pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale prin Dispozitie Primar . Art.46 Documente necesare în vederea eliberarii Acordului pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale pentru activitatea de spălătorie auto, schimbare de cauciucuri, echilibrare roți şi centrele de diagnoză pentru maşini a) Cerere tip b) Certificat Unic de Inregistrare emis de Oficiul Registrului Comerţului c) Certificat constatator eliberat de Oficiul Registrului Comerţului Timis în temeiul Legii 359/2004, d) Extras de carte fuciară nu mai vechi de 30 de zile al spatiului cu altă destinație, având funcțiunea adecvată activităţii de spălătorie auto, schimbare de cauciucuri, echilibrare roți şi centrele de diagnoză pentru maşini, supus autorizari, 11

e) Contract de inchiriere/subînchiriere/concesiune sau comodat încheiat cu proprietarul tabular al spatiului “supus autorizării, dacă este cazul (titlu asupra imobilului), f) Contract încheiat cu societatea de salubrizare g) Planul punctului de lucru întocmit de către un proiectant autorizat din care sa reiasă suprafata tuturor spațiilor care alcatuesc unitatea supusa autorizării şi în mod obligatoriu pozitia unității (subsol/parter sau etaj), h) Autorizaţia privind securitatea la incendiu pentru categoriile de construcţii și amenajări pentru care sunt incidente prevederile HG nr.1739/ 06.12.2006, actualizata sau documentul justificativ (negatie) prin care operatorul economic nu este obligat sa obtina autorizatia privind securitatea la incendiu, În cazul în care beneficiarul nu deţine documentul de mai sus, pana la obtinerea autorizatiei de securitate la incendiu (dar nu mai tarziu de 31.12.2016) raspunderea exclusiva in ceea ce priveste functionarea constructiilor si amenajarilor din punctul de vedere a asigurarii cerintei de securitate la incendiu revine beneficiarului investitiei. In acest sens, operatorul economie va complete o declaratie pe propria raspundere „asumata prin stampila si semnatura olografa a administratorului, mandatat în acest sens, prin care acesta isi asuma, in calitate de beneficiar al investitiei raspunderea exclusiva in ceea ce priveste functionarea constructiilor si amenajarilor din punctul de vedere al asigurarii cerintei de securitate la incendiu. i) Dovada indeplinirii conditiilor prevazute de O.G 20/1994 privind masurile pentru reducerea riscului seismic al constructiilor existente. D. Procedura eliberarii Acordului pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale în cazul desfăşurării activității de comerţ eu ridicata/ de gros, Condițiile ce trebuie respectate de către operatorii economici pe parcursul functionării, Art.47 Prin comerţ cu ridicata /de gros se întelege activitatea desfăşurată de comercianții care cumpără produse în cantități mari în scopul revânzării acestora în cantităţi mai mici altor comercianți sau utilizatori profesionali şi colectivi. Art.48 Desfăşurarea activităţilor de comerţ cu ridicata poate fi desfăşurată doar în zonele de unităţi industriale, * Art.49. Exercitarea de activităţi de comerţ cu ridicata şi comerţ cu amănuntul este interzisă în aceeaşi structură de vânzare. Art,50 Documente necesare în vederea eliberarii Acordului pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale în cazul desfăşurării activității de comerţ cu ridicata/ de gros a) Cerere tip b) Certificat Unic de Inregistrare emis de Oficiul Registrului Comerțului c) Certificat constatator eliberat de Oficiul Registrului Comerţului Timiş, în temeiul Legii 359/2004. d) Extras de carte funciară nu mai vechi de 30 de zile al spatiului supus autorizarii. e) Contract de inchiriere/subînchiriere/concesiune sau comodat încheiat cu proprietarul tabular al spatiului supus autorizării, dacă este cazul (titlu asupra imobilului). 12 f) Contract încheiat cu societatea de salubrizare

8) Planul punctului de lucru întocmit de către un proiectant autorizat din care să reiasa suprafata tuturor spaţiilor care alcatuiesc unitatea supusă autorizării şi în mod obligatoriu pozitia unității (subsol/parter sau etaj). h) Autorizaţia privind securitatea la incendiu pentru categoriile de construcţii şi amenajări pentru care sunt incidente prevederile HG nr.1739/ 06.12.2006, actualizata sau documentul justificativ (negatie) prin care operatorul economic nu este obligat sa obtina autorizatia privind securitatea la incendiu, În cazul în care beneficiarul nu deține documentul de mai sus, pana la — obtinerea autorizatiei de securitate la incendiu (dar nu mai tarziu de 31.12.2016) raspunderea exclusiva în ceea ce priveste functionarea constructiilor si amenajarilor din punctul de vedere a asigurarii cerintei de securitate la incendiu revine beneficiarului invesiitiei. In acest Sens, operatorul economic va complete o declaratie pe propria raspundere „asumata prin stampila si semnatura olografa a administratorului, mandatat in acest sens, prin care acesta isi asuma, in calitate de beneficiar al investitiei raspunderea exclusiva în ceca ce priveste functionarea constructiilor si amenajarilor din punctul de vedere al asigurarii cerintei de securitate la incendiu. i) Dovada indeplinirii conditiilor prevazute de O.G 20/1994 privind masurile pentru reducerea riscului seismic al constructiilor existente. E, Procedura eliberarii Acordului pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale în cazul desfăşurării activității de comerț cu amănuntul, cash and carry și de prestări servicii ( altele decât cele de întreţinere şi repararea autovehiculelor) Condiţiile ce trebuie respectate de către operatorii economici pe parcursul functionării, Art.51 Prin comerț cu amănuntul /de detail se întelege activitatea desfăşurată de comercianții care vând produse, de regula direct consumatorilor pentru uzul personal al acestora. Art.52 Prin comerț de tip cash and carry se înțelege forma de comerţ cu autoservire pe bază de legitimaţie de acces - activitatea desfăşurată de comercianții care vând mărfuri prin. sistemul de autoservire către persoane juridice, persoane fizice autorizate, asociaţii familiale autorizate conform legii şi persoane fizice înregistrate în baza de date a vânzătorului, în scopul revânzarii și/sau prelucrării precum şi al utilizării acestora ca produse consumabile, păstrând regimul diferențiat de preţ tip engross/ en detail, Art.53 Prin prestarea de servicii se înţelege orice operaţiune care nu constituie livrare de bunuri, constând în prestarea unei munci de către o persoana fizică sau juridica unei alte persoane fizice sau juridice, în schimbul unei remunerații. Art.54 Documentele necesare eliberarii Acordului pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale în cazul desfăşurării activității de comerţ cu amănuntul, cash and carry şi de prestări servicii ( altele decât cele de întreţinere şi repararea autovehiculelor) a) Cerere tip b) Certificat Unic de Inregistrare emis de Oficiul Registrului Comerţului c) Certificat constatator eliberat de Oficiul Registrului Comerţului Timiş, în temeiul Legii 359/2004. d) Extras de carte nu mai vechi de 30 de zile al spaţiului supus autorizării.

e) Contract de inchiriere/subînchiriere/concesiune sau comodat încheiat cu proprietarul tabular al spatiului supus autorizării, dacă este cazul (titlu asupra imobilului). f) Contract încheiat cu societatea de salubrizare g) Planul punctului de lucru întocmit de către un proiectant autorizat din care să reiasa suprafața tuturor spaţiilor care alcătuiesc unitatea supusă autorizării şi în mod obligatoriu pozitia unității (subsol/parter sau etaj). - h) Autorizaţia privind securitatea la incendiu pentru categoriile de construcţii şi amenajări pentru care sunt incidente prevederile HG nr.1739/ 06.12.2006, actualizata sau documentul justificativ (megatie) prin care operatorul economic nu este obligat sa obtina autorizatia privind securitatea la incendiu. În cazul în care beneficiarul nu deţine documentul de mai sus, pana la obtinerea autorizatiei de securitate la incendiu (dar nu mai tarziu de 31.12.2016) raspunderea exclusiva in ceea ce priveste functionarea constructiilor si amenajarilor din punctul de vedere a asigurarii cerintei de securitate la incendiu revine beneficiarului investitiei. In acest sens, operatorul economic va complete .o declaratie pe propria raspundere „asumata prin stampila si semnatura olografa a administratorului, mandatat in acest sens, prin care acesta isi asuma, in calitate de beneficiar al investitiei raspunderea exclusiva in ceea ce priveste functionarea constructiilor si amenajarilor din punctul de vedere al asigurarii cerintei de securitate la incendiu. i) Notificare de la Direcţia Sanitar-Veterinara emis în conformitate cu legislaţia specifică “pentru activităţile definite de “Coafură şi alte activităţi de înfrumusețare” şi “Activităţi de, întreţinere corporală”. 1) Dovada indeplinirii conditiilor prevazute de 0.G 20/1994 privind maşurile pentru reducerea riscului seismic al constructiilor existente. F.Procedura eliberarii Acordului pentru desfășurarea exerciţiilor comerciale în cazul desfășurării activităţii de închiriere şi subînchiriere a a bunurilor imobiliare proprii sau închiriate Art.55 Documentele necesare eliberării Acordului pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale în cazul desfăşurării activității de închiriere și subînchiriere a bunurilor imobiliare proprii sau închiriate. a) Certificat Unic de Înregistrare emis de Oficiul Registrului Comerţului b) Certificat constatator eliberat de Oficiul Registrului Comerțului Timiş, în temeiul Legii 359/2004. c) Extras de carte funciară nu mai vechi de 30 de zile al spaţiului supus autorizării. d) Contract de inchiriere/subînchiriere/concesiune sau comodat încheiat cu proprietarul tabular al spatiului supus autorizării, dacă este cazul (titlu asupra imobilului). e) Dovada neîncadrării imobilului în restricțiile stabilite de prevederile 0.G 20/1994 privind masurile pentru reducerea riscului seismic al constructiilor existente. î) Autorizaţia privind securitatea la incendiu pentru categoriile de construcţii şi amenajări pentru care sunt incidente prevederile HG nr.1739/ 06.12.2006, actualizata sau documentul justificativ (negatie) prin care operatorul economic nu este obligat sa obtina autorizatia privind securitatea la incendiu. În cazul în care beneficiarul nu deţine documentul de mai sus, pana la obtinerea autorizatiei de securitate la incendiu (dar nu mai tarziu de 31.12.2016) raspunderea exclusiva in ceea ce priveste functionarea constructiilor si amenajarilor din punctul de vedgre a asigurarii cerintei de securitate la incendiu revine beneficiarului investitiei. In acest sens,

operatorul economic va complete o declaratie pe propria raspundere „asumata prin stampila si semnatura olografa a administratorului, mandatat in acest sens, prin care acesta isi asuma, in calitate de beneficiar al investitiei raspunderea exclusiva in ceea ce priveste functionarea constructiilor si amenajarilor din punctul de vedere al asigurarii cerintei de securitate la incendiu. CAP. IV VIZAREA ACORDULUI PENTRU DESFĂŞURAREA EXERCIŢIILOR COMERCIALE Art.56 Acordul pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale se vizează în mod obligatoriu până la data de 28 februarie a fiecărui an, pentru anul în curs. Art.57 Nevizarea acordului corespunde cu lipsa acestuia şi se sancţioneaza în conformitate cu prevederile prezentului Regulament. Art.58 Taxa de viză se plăteşte la casieriile Primăriei Municipiului Timişoara sau prin ordin de plată în contul bugetului local, odată cu depunerea documentaţiei, operatorul economic neputându-se considera autorizat decât în momentul vizării Acordului pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale. O copie a documentului de plată se va anexa la documentaţie. Art.59 Valoarea taxei de viză este stabilită prin H.C.LM.T în funcție de activitatea desfășurata suprafața de. servire şi zona în care comerciantul își desfășoară activitatea, Taxa de viză se va încasa pentru fiecare punct de lucru al operatorilor economici deschis pe raza Municipiului Timişoara. Art.60 Autoritatea administrativă poate refuza vizarea Acordului pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale și implicit prelungirea valabilității acestuia, dacă pe parcursul anului precedent au fost constatate şi aplicate sancţiuni repetate în numele comerciantul pentru nerespectarea condițiilor inițiale de autorizare. Art.61' Totodată, autoritatea administrativă poate modifica unilateral acordul pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale în sensul reducerii orarului „in cazul în care pe parcursul anului precedent au fost constatate încălcări repetate ale normelor care protejează ordinea şi liniştea publică , Art.62 Documente necesare pentru vizarea Acordurilor pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale pentru toate activitățile comerciale, altele decât cele de activitatea de alimentaţie publică a) Acord pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale, emis de primăria Timişoara în conformitate cu Legea 650/2002, în original b) Dovada achitării taxei de viză stabilită. c) Avizele/ Autorizaţiile solicitate suplimentar prin prezentul Regulament, față de cele depuse la momentul emiterii Acordului pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale emis de Primăria Timişoara conform Legii 650/2002. Art,63 Documente necesare pentru vizarea Acordurilor pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale pentru activitatea de alimentație publică 153 _ i gti

a) Acord pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale emis de Primăria Timişoara în conformitate eu Legea 650/2002, în original b) Dovada achitării taxei de viză stabilită . c) Avizele/ Autorizaţiile solicitate suplimentar prin prezentul Regulament, față de cele depuse la momentul emiterii Acordului pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale emis de Primăria Timişoara conform Legii 650/2002, —_ - n m tre ae CAP. V Modificarea Acordurilor pentru desfășurarea exerciţiilor comerciale, Solicitarea de duplicate, Art.64 Documente necesare pentru modificarea Acordurilor pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale emise de Primăria Timişoara, conform Legii 650/ 2002 a) Cerere tip pentru modificarea Acordurilor pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale emise de Primăria Timişoara, conform Legii 650/ 2002 b) Acord pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale emise de Primăria Timişoara, conform Legii 650/ 2002 - în original c) Certificat constatator emis de ORC Timiş pentru punctul de lucru în cauză d) Dovada achitării taxei pentru modificare e) Documente justificative privind modificarea solicitată Art.65 Documente necesare pentru emiterea de duplicat a Acordului pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale, emis de Primăria Timişoara, conform Legii 650/ 2002 a) Cerere tip pentru emiterea duplicatului Acordului pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale emise de Primăria Timişoara, conform Legii 650/ 2002 b) Certificat constatator emis de ORC Timiş pentru punctul de lucru în cauză c) Dovada publicării pierderii și declarării nulităţii Acordului pentru desfășurarea exerciţiilor comerciale, emis de Primăria Timişoara, conform Legii 650/ 2002 d) Dovada achitării taxei pentru duplicat CAP. VI SANCŢIUNI Art.66 Nerespectarea prevederilor din prezentul Regulament se consideră contravenţii şi se sancţionează după cum urmează: (1) Nerespectarea prevederilor art. 20 lit. a se sancţionează cu amendă contravențională cuprinsă între 500 — 2008 lei. (2) Nerespectarea prevederilor art. 20 lit. b, se sancţionează cu amendă contravențională cuprinsă între 1000 — 25080 lei. (3), Nerespectarea prevederilor art, 22 lit, b se sancţionează cu amendă contravențională cuprinsă între 200 — 400 lei. (4) Nerespectarea prevederilor art. 24 lil, e se sancţionează cu amendă contravențională cuprinsă între 1000 — 2508 lei. (5) Nerespectarea prevederilor art. 24 lit, g se sancţionează cu amendă contravențională cuprinsă între 1000 — 2500 lei.

(6) Nerespectarea prevederilor art. 32 alin, 1- 3 se sancţionează cu amendă contravențională cuprinsă între 1000 — 2508 lei. (7) Nerespectarea prevederilor art. 56 se sancţionează cu amendă contravențională cuprinsă între 500 — 2008 lei. Art.67 Contravenţiile se constată şi se aplică de către agenţii Direcţiei Poliţiei Locale, și de către împuterniciţi ai Primarului, amenzile făcându-se venit la bugetul local al municipiului Timişoara. Art. 68 La data intrării în vigoare a prezentului Regulament, orice dispoziţie contrară acestuia se abrogă. Regulamentul se completează cu prevederile legale în vigoare şi cu dispoziţiile 0.G. nr. 2/ 2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, republicată. ADMINISTRATOR PUBLIC gene Sorin Iacob Dragoi i HN SEF BIROU E Ilie Cosatin Petrovici” SEI “ ÎNTOCMIT, Cristian Franţescu i A 17

Atasament: anexa_1_hcl_110.pdf

Anexa Aj. f a + [ fi La HCL nr.. 140. Lot 26, REGULAMENT privind conditiile de desfasurare a activitatilor de comert stradal pe raza Municipiului Timisoara CAP.Î DISPOZITII GENERALE 1.1 Scopul regulamentului Art. 1. Prezentul regulament stabileste cadrul unitar pentru organizarea, autorizarea si desfasurarea activitatilor comerciale stradale de lunga durata, sezoniere si ocazionale în zone publice din Municipiul Timisoara. Regulamentul se aplica fara exceptie atat pe domeniul public si privat al Statului Roman sau al Municipiului Timisoara, cat si pe proprietatea personala a persoanelor fizice sau juridice . 1.2 Domeniul de reglementare Art, 2 Prevederile prezentului regulament se aplica: organizatiilor fara scop lucrativ, agentilor economici — persoane fizice autorizate, persoanelor juridice, intreprinderilor individuale si familiale care desfasoara activitati sociale, sportive, comerciale, sau presteaza servicii catre populatie: producatorilor directi, comerciantilor, organizatiilor si fundatiilor, institutiilor publice, etc, in zonele publice din Municipiul Timisoara . 1.3 Cadrul legal general de reglementare a domeniului : Art. 3 Activitatile in zonele publice sunt reglementate prin: Legea nr. 215/2001 — privind administratia publica locala ; Legea nr. 650/2002 - pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata; HG 333/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a 0.G, nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata; Hotararea Guvernului Romaniei nr. 955/2004 — pentru aprobarea reglementarilor cadru de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea si functionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public si privat de interes local; Legea nr. 50/1991 — privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii; Legea 60/1991 - privind organizarea si desfasurarea adunarilor publice; Legea nr, 12/1990 - privind protejarea populatiei impotriva unor activitati comerciale ilicite; Legea 571/2003 - privind Codul fiscal; 0.G, 92/2003 - privind Codul de procedura fiscala; Ordonanta nr.2/2001 - privind regimul juridic al contraventiilor, Legea nr.126/1995 - privind regimul materiilor explozive; Codul Civil, Cartea a II-a „Titlul II - Despre Contracte sau Conventii ; H.G, 584/2001 — privind amplasarea unor obiecte de mobilier urban; Ordinul nr. 839/2009 — pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.530/1991; Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia; Hotararea Guvernului nr. 348/2004 privind exercitarea comertului cu produse si servicii de piata in unele zone publice.

CAP, N CATEGORII DE ACTIVITATI ECONOMICE DESFASURATE ÎN MUNICIPIUL TIMISOARA Art. 4. Nomenclator de produse ce pot fi comercializate pe domeniul public si privat al Statului Roman sau al municipiului Timisoara precum si pe proprietatea personala a persoanelor fizice si juridice : 1, activitati comerciale a). comercializare produse alimentatie publica, tip fast food , produse alimentare si nealimentare ambalate ; b). comercializare produse de panificatie si patiserie ; c). comercializare produse si preparate din carne ; d). comercializare inghetata in vitrina frigorifica ; e). comercializare pop corn, aparat/dozator inghetata, lapte; f). comercializare flori si aranjamente florale ; g). comercializare presa, carti , ziare si alte publicatii ; h). comercializare martisoare , bete Sf. Nicolae, alte produse care se preteaza acestui tip de comert ; 1). comercializare fructe si legume . 2. activitati comerciale ocazionale a). In perioada 23 februarie - 3 Martie — comercializare martisoare, etc ; b). Comemorare Ziua Mortilor — comercializare flori, coroane, candele si alte asemenea ; c). In perioada 02 - 06 Decembrie - comercializare bete Sf. Nicolae, ete ; d). Targul de Craciun si de Pasti — comercializare felicitari, cadouri, jucarii, podoabe de pom, obiecte de cult, etc . Art. 5. Comertul stradal poate fi clasificat astfel : 5.1,functie de durata de desfasurare a activitatii : a). comert ocazional; b). comert sezonier; c). comeit de lunga durata; 5.2. functie de locul amplasarii acestora: , a). in zone pietonale, in fata unitatilor de profil se pot comercializa: flori , legume fructe, ziare si reviste, carti, produse de patiserie, cofetarie, vitrina frigorifica pentru inghetata si aparat pentru inghetata, cu exceptia chioscurilor si tonetelor (in fata acestora se poate amplasa doar vitrina frigorifica pentru inghetata) b). in parcuri (doar in cazul in care au fost prevazute astfel de amplasamente in proiectul parcului) ; c). alte spatii publice . 5.3 functie de modul de amplasare: - pe baza acordului de functionare ambulant; 5.4. functie de structura de vanzare utilizata: a). chioscuri; b). tonete; c). triciclete, rulote. autospeciale sau alte tipuri de unitati mobile destinate desfasurarii de activitati comerciale; d). alte tipuri de mobilier urban specific pentru tipul de comert prevazut la pct. 5.2. lit. a;

CAP, II PROCEDURA DE AUTORIZARE Art.6 Amplasamentele pentru desfasurarea de comert stradal vor fi propuse de catre Institutia Arhitectului Sef din cadrul Primariei Timisoara . Art.7 Activitatea de comert stradal in Municipiul Timisoara se desfasoara de catre agentii economici in baza acordului de functionare ambulant sau avizului pentru desfasurarea activitatii de comert stradal emis Ia cererea acestora, cu respectarea prevederilor din prezentul regulament . Daca agentul economic renunta la amplasarea pe domeniul public a mobilierului urban sau inceteaza activitatea inainte de termenul aprobat prin acord/aviz trebuie sa inregistreze la sediul Primariei Timisoara — Biroul Autorizare Publicitate si Comert o cerere in care sa precizeze numarul acordului avizului si data incetarii activitatii, Cererea de anulare a acordului/avizului nu poate fi facuta retroactiv. Art.8 Pot fi atribuite fara licitatie publica amplasamentele situate in fata punctului de lucru fix, cu acelasi profil , cu exceptia chioscurilor si tonetelor, la cererea detinatorilor spatiilor comerciale respective, numai pentru cele prevazute la punctul 5.2 lit. a. Societatile care isi desfasoara activitatea intr-un punct de lucru fix si care solicita atribuirea unui spatiu in fata punctului de lucru pentru comercializare produse mai sus mentionate trebuie sa detina acord pentru desfasurarea exercitiilor comerciale eliberat de catre Primaria Timisoara in conformitate cu Legea nr. 650/2002 pentru punctul de lucru fix , Art9 Acordul de functionare ambulant sau avizul pentru desfasurarea activitatii de comert stradal se elibereaza cu plata anticipata a taxelor aferente . Perioada de valabilitate a acordului va fi de minim 30 zile cu posibilitatea de prelungire . In cazul in care societatea detine acord de functionare ambulant si solicita prelungirea acestuia pentru perioada urmatoare va inregistra la sediul institutiei noastre doar cererea tipizata si o copie a acordului de functionare ambulant din perioada precedenta . Art.10 Desfasurarea activitatii de comert stradal in zone publice nu se poate realiza fara acordul/avizul emis de Primaria Municipiului Timisoara sau cu incalcarea mentiunilor din acesta . In cazul nerespectarii mentiunilor din acord/aviz, constatate de cel mult doua ori, aeesta va fi retras definitiv, Masura retragerii definitive se stabileste prin dispozitia primarului, la propunerea agentului constatator. Art.11 Agentilor economici, intreprinderilor individuale si familiale precum si persoanelor fizice autorizate care au debite sau amenzi contraventionale neachitate, nu li se vor mai elibera acorduri/avize de functionare pana la achitarea tuturor obligatiilor financiare fata de bugetul local . Art.12 În cazul in care se constata amplasarea pe domeniul public de mobilier stradal neautorizat, acesta va fi ridicat deindata si neconditionat, prin masuri administrative. Art13 Amplasamentele pentru desfasurarea exercitiilor comerciale stradale, cu exceptia celor de la art. 8 precum si a amplasamentelor de pe proprietatea personala a persoanelor fizice si juridice, vor fi atribuite in urma organizarii unor licitatii publice . Amplasamentele vor fi aprobate prin Hotarare a Consiliului Local. Conditiile care trebuiesc indeplinite pentru participarea la licitatie vor fi stabilite prin caietul de sarcini, aprobat prin Hotarare a Consiliului Local, Art. 14 Cu ocazia targurilor si a diverselor evenimente culturale si sportive se pot amplasa diferite tipuri de mobilier stradal, rulote sau vehicule comerciale, la cererea organizatorilor cu avizul Comisiei de Ordine Publica si-a Biroului Autorizare Publicitate si Comert din cadrul Primariei Timisoara . Art.13 In cazul prelungirii contractelor de inchiriere a terenului pentru desfasurarea activitatilor de comert stradal in derulare (comert cu flori, legume fructe , chioscuri) se vor aplica prevederile prezentului Regulament si regulile de drept comun . Art.16 Contraventiile prevazute in prezentul regulament se constata si se sanctioneaza de catre persoanele imputernicite de Primar .

CAP. IV OBLIGATIILE COMERCIANTILOR CARE DESFASOARA ACTIVITATE DE COMERT STRADAL Art. 17 Comerciantii care desfasora activitati de comert stradal au urmatoarele obligatii : 1, Sa desfasoare activitati de comert stradal in mod civilizat, cu respectarea normelor legale privind igiena si sanatatea publica, protectia consumatorilor, provenienta si calitatea marfurilor, protectia muncii ; 2. Sa utilizeze mijloace de cantarire autorizate, sa detina buletin de verificare metrologica a cantarelor ; 3. Sa afiseze datele de identificare (denumire si sediul social) si acordul/avizul de functionare stradal ; 4. Sa asigure expunerea estetica a produselor si afisarea in mod vizibil a preturilor ; 5. Sa utilizeze mobilierul avizat de catre Institutia Arhitectului Sef din cadrul Primariei Timisoara cu respectarea suprafetei autorizate si a mentiunilor din acord; 6. Sa respecte ordinea, linistea publica si curatenia in perimetrul amplasamentului si sa nu creeze disconfort riveranilor ; , 7. Sa nu aduca prejudicii zonelor verzi si mediului inconjurator ; Sa asigure si sa impuna personalului de deservire : a) echipament de protectie sanitara si ecuson cu date de identificare ; b) personalul de deservire sa detina documente de identificare si carnetul de sanatate . 9. Sa respecte orarul de functionare aprobat de Primaria Municipiului Timisoara la locul de desfasurare a activitatii de comert stradal; 10. Este obligatorie amplasarea recipientilor speciali pentru deseuri la locul desfasurarii activitatii comerciale. Este interzisa depozitarea marfurilor si a deseurilor in zona publica ocupata sau in perimetrul ei; 11. Pentru comerciantii care desfasoara activitatea comerciala in gherete, tonete, chioscuri, standuri, ctc., este obligatoriu sa pastreze aspectul ingrijit al acestora, intervenind cu reparatiile, reconditionarile, lucrarile care se impun ori de cate ori este cazul ; 12, Orice activitate comerciala care se desfasoara pe artere sau in zone pietonale se autorizeaza cu conditia de a nu perturba circulatia pietonilor ; 13. Comerciantii care desfasoara activitati comerciale în zone publice sunt obligati sa intrerupa , sa suspende sau sa restranga activitatea in cazul efectuarii unor lucrari de utilitate publica sau in cazul in care functionarea pe acel amplasament este de natura a cauza prejudicii proprietarilor imobilelor invecinate . » CAP. V REGULI DE AMPLASARE A STRUCTURILOR DE VANZARE V.1. CHIOSCURI, TONETE Art.18. De la data adoptarii prezentului Regulament toate chioscurile si tonetele existente pe domeniul public si care nu detin contracte de inchiriere pentru teren sau acestea sunt expirate, cu exceptia obiectelor de mobilier urban destinate difuzarii si comercializarii presei si cartilor , care vor fi reglementate printr-o hotarare ulterioara a Consiliului Local, vor fi ridicate de pe domeniul public de catre proprietarii acestora in termen de 90 de zile de la intrarea in vigoare a prezentului Regulament , in caz contrar, vor fi demolate pe cale administrativa pe cheltuiala proprietarilor acestora . Art.19 Noile locatii stabilite de administratia publica locala pe domeniul public pentru amplasarea chioscurilor si tonetelor destinate comercializarii produselor alimentare sau nealimentare, pentru prestarea serviciilor se inchirieaza prin licitatie publica, in conditiile legii, prin incheierea unui contract de

inchiriere. Pretul care se liciteaza pentru ocuparea domeniului public porneste de la valoarea stabilita prin Hotarare a Consiliului Local privind impozitele si taxele locale pentru zona A, respectiv pentru zonele B, CsiD. Art, 20. Amplasamentele (pentru care se vor obtine aviz unic si carte funciara la zi de catre Institutia Arhitectului Sef) precum si modelele agreate a chioscurilor si tonetelor se stabilesc de catre Institutia Arhitectului Sef din cadrul Primariei Timisoara in termen de 60 zile de la intrarea in vigoare a prezentului Regulament si vor fi adoptate prin Hotarare a Consiliului Local. Art, 21, Conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca structurile de vanzare sunt urmatoarele : - sa asigure conditiile corespunzatoare pentru expunerea, pastrarea si protejarea marfurilor ; - dimensionarea se va face in functie de zona si destinatie fara insa ca aceasta sa depaseasca suprafata maxima admisa de 25 mp; - sa asigure spatiu suficient pentru deservirea clientilor , fara a depasi suprafata acestuia si fara a depozita produse pe trotuar, Art. 22. Durata inchirierii este de 5 ani, putand fi prelungita potrivit regulilor de drept comun. Art.23. Pentru amplasarea chioscurilor si tonetelor la locul adjudecat prin licitatie publica , comerciantul va solicita autorizatie de construire, in conditiile legii , de asemenea, comerciantul este obligat sa obtina acordul pentru desfasurarea exercitiilor comerciale eliberat de catre Primaria Timisoara in conformitate cu Legea nr. 650/2002. În situatia in care in locatia pe care a fost amplasat chioscul sau toneta se efectueaza lucrari de utilitate publica care impun incetarea contractelor de inchiriere inainte de ajungere la termen, acestea se vor ridica de catre proprietari de pe domeniul public la somatia prealabila a Primariei Timisoara, urmand a fi amplasate temporar pe un alt amplasament stabilit de catre Institutia Arhitectului Sef din cadrul Primariei Timisoara in termen de 60 zile de la intrarea in vigoare a prezentului Regulament si care vor fi adoptate prin Hotarare a Consiliului Local . In cazul in care situatia permite, chioscurile sau tonetele vor reveni pe vechiul amplasament . Somatia se expedieaza cu cel putin 30 de zile inainte de data limita a ridicarii chioscurilor sau tonetelor . Art. 24. Chioscurile si tonetele pot fi racordate la utilitati urbane pe cheltuiala comerciantului si cu riscul determinat de o dezafectare prematura a acestora . , Art. 25. Conditiile pentru participarea la licitatie in vederea ocuparii terenului prin amplasarea de chioscuri si tonete pe domeniul public vor fi prevazute in Caietul de sarcini aprobat prin Hotarare a Consiliului Local. Art. 26. 1). Acordul de functionare ambulant pentru chioscuri si tonete de comercializare flori se emite in baza cererii tip a solicitantului inregistrata la sediul Primariei Timisoara . 2). Cererea va fi insotita de documentele prevazute in Anexa la prezentul Regulament. V.2. RULOTE MOBILE Art. 27, Locatiile unde vor fi amplasate rulotele comerciale pe domeniul public vor fi stabilite de catre Institutia Arhitectului Sef din cadrul Primariei Timisoara si vor fi ocupate prin licitatie publica de catre comerciantii interesati in conditiile respectarii legii si a prezentului Regulament prin incheierea unui contract de inchiriere . Pretul care se liciteaza pentru ocuparea domeniului public porneste de la valoarea stabilita prin Hotarare a Consiliului Local privind impozitele si taxele locale pentru zona A, respectiv pentru zonele B, CsiD. Art. 28. Amplasamentele (pentru care se va obtine carte funciara la zi de catre Institutia Arhitectului Sef) se stabilesc de catre Institutia Arhitectului Sef din cadrul Primariei Timisoara in termen de 60 zile de la intrarea in vigoare a prezentului Regulament si vor fi adoptate prin Hotarare a Consiliului Local.

Art. 29. Durata inchirierii este de 5 ani, putand fi prelungita potrivit regulilor de drept comun. Art. 30. În situatia in care in locatia pe care a fost amplasata rulota se efectueaza lucrari de utilitate publica care impun incetarea contractelor de inchiriere inainte de ajungerea la termen sau urmare a lucrarilor de reabilitare a spatiilor publice aduce un prejudiciu aspectului estetic al zonei ori acestea obtureaza caile de acces, respectiv viziblitatea semnelor de circulatie, acestea se vor muta de catre proprietari la somatia prealabila a Primariei Timisoara, urmand a fi amplasate temporar pe un alt amplasament stabilit de catre Institutia Arhitectului Sef din cadrul Primariei Timisoara si care va fi sau este dejă aprobat de Consiliului Local, 000 amplasament . Somatia se expedieaza cu cel putin 30 de zile inainte de data limita a ridicarii rulotelor Art31. Pentru amplasarea rulotelor atat pe domeniul public cat si pe proprietatea personala a persoanelor fizice sau juridice este obligatoriu : a). utilizarea numai a rulotelor de tip comercial, omologate si inmatriculate in stare de functionare; b). sa detina autonomie privind utilitatile necesare functionarii (energie eletrica, apa, etc ) , Art.32. 1).Acordul de functionare ambulant pentru rulote pe domeniul public cat si pe proprietatea persoanelor fizice sau juridice se emite in baza cererii tip a solicitantului inregistrata la sediul Primariei Timisoara . 2), Cererea va fi insotita de documentele prevazute in Anexa la prezentul Regulament. V.3 MOBILIER URBAN AMPLASAT IN FATA UNITATII DE PROFIL ( flori , legume fructe, ziare si reviste, carti, produse de'patiserie, cofetarie, vitrina frigorifica pentru inghetata si aparat pentru inghetata) : Art. 33. (1) In fata punctului de lucru al societatii cu acelasi profil atat pe domeniul public cat si pe proprietatea personala a persoanelor fizice sau juridice se poate amplasa mobilier urban pentru vanzare inghetata, flori , legume fructe, ziare si reviste, carti, produse de patiserie fara licitatie publica , dar, cu o suprafata nu mai mare de 6 mp , cu conditia sa nu afecteze circulatia pietonala si activitatea societatilor invecinate , iar produsele expuse spre vanzare sa corespunda profilului de activitate desfasurat la punctul de lucru respectiv. (2) În fata chioscurilor si tonetelor este interzisa amplasarea mobilierului urban (tarabe, pupitre, etc), standuri de expunere a marfii sau frigidere cu bauturi, sucuri, cu exceptia vitrinelor frigotifice de inghetata , (3) Pretul pentru ocuparea domeniului public este stabilit in conformitate cu valoarea stabilita prin Hotarare a Consiliului Local privind impozitele si taxele locale . Art. 34, Forma, dimensiunile si aspectul mobilierului urban se avizeaza de catre arhitectul sef . Art. 35. Pentru amplasarea mobilierului urban atat pe domeniul public cat si pe proprietatea personala a persoanelor fizice sau juridice este obligatoriu : a) sa asigure conditii corespunzatoare pentru expunerea , protejarea si pastrarea marfurilor ; b) sa se incadreze în specificul arhitectural al zonei , Art. 36. 1). Acordul de functionare ambulant se emite în baza cererii tip a solicitantului inregistrata la sediul Primariei Timisoara , 2). Cererea va fi insotita de documentele prevazute in Anexa la prezentul Regulament.

V.A. VEHICULE DESTINATE DESFASURARII DE ACTIVITATI COMERCIALE Art. 37, (1) In cazul vehiculelor specializate pentru comercializarea inghetatei si a produselor de tip fasi- food, patiserie, etc. sau alte tipuri de unitati mobile destinate desfasurarii de activitati comerciale, vehicule care trebuie sa fie de tip comercial, comerciantii isi vor stabili un traseu bine delimitat care se va aviza de catre Comisia de Circulatie , (2) Pretul pentru ocuparea domeniului public este stabilit in conformitate cu valoarea prevazuta prin Hotarare a Consiliului Local privind impozitele si taxele locale . Art. 38. 1). Acordul de functionare ambulant se emite in baza cererii tip a solicitantului inregistrata la sediul Primariei Timisoara . 2). Cererea va fi insotita de documentele prevazute in Anexa la prezentul Regulament. V.5 COMERCIALIZAREA CARTILOR, LEGUMELOR, FRUCTELOR, FLORILOR, APARAT/DOZATOR INGHETATA, LAPTE Art. 39, Cartile, legumele, fructele , florile, aparat/dozator inghetata, lapte se pot comercializa in zone publice in locatiile stabilite de catre Institutia Arhitectului Sef din cadrul Primariei Timisoara in termen de 60 zile de la intrarea in vigoare a prezentului Regulament si vor fi adoptate prin Hotarare a Consiliului Local si ocupate prin licitatie publica de comerciantii interesati cu respectarea legislatiei in vigoare prin incheierea unui contract de inchiriere , Art. 40. Forma, dimensiunile si aspectul standurilor de expunere se avizeza de arhitectul sef. Art. 41. Pretul care se liciteaza pentru ocuparea domeniului public porneste de la valoarea stabilita prin Hotarare a Consiliului Local privind impozitele si taxele locale pentru zona A, respectiv pentru zonele B, CsiD. Art. 42. Durata inchirierii este de 5 ani, putand fi prelungita potrivit regulilor de drept comun . Art. 43. 1), Acordul de functionare ambulant se emite in baza cererii tip a solicitantului inregistrata la sediul Primariei Timisoara . 2). Cererea va fi insotita de documentele prevazute in Anexa la prezentul Regulament , V.6 COMERCIALIZARE POP CORN IN STANDURI SPECIAL AMENAJATE Art. 44. Produsele tip pop corn se pot comercializa in zone publice in locatiile stabilite de catre Institutia Arhitectului Sef in termen de 60 zile de la intrarea in vigoare a prezentului Regulament si vor fi adoptate prin Hotarare a Consiliului Local si ocupate prin licitatie publica de comerciantii interesati cu respectarea legislatiei in vigoare prin incheierea unui contract de inchiriere . Art. 43. Forma, dimensiunile si aspectul standurilor de expunere se avizeza de arhitectul sef. Art. 46. Pretul care se liciteaza pentru ocuparea domeniului public porneste de la valoarea stabilita prin Hotarare a Consiliului Local privind impozitele si taxele locale pentru zona A, respectiv pentru zonele B, CsiD. Art. 47, Durata inchirierii este de 5 ani, putand fi prelungita potrivit regulilor de drept comun . Art. 48. 1). Acordul de functionare ambulant se emite in baza cererii tip a solicitantului inregistrata la sediul Primariei Timisoara . 2). Cererea va fi insotita de documentele prevazute in Anexa la prezentul Regulament. V.7. COMERT STRADAL DESFASURAT CU OCAZIA UNOR SARBATORI SAU EVENIMENTE ORGANIZATE ÎN MUNICIPIUL TIMISOARA 7

Art. 49. Cu ocazia unor sarbatori sau evenimente organizate în Municipiul Timisoara (cu exceptia perioadei de 23 Februarie -03 Martie, 02 - 06 Decembrie, Ziua Mortilor ) in zonele delimitate ale municipalitatii se pot aviza desfasurarea unor activitati comerciale specifice de catre Casa de Cultura si cuprinse in agenda manifestarilor culturale aprobate de Consiliul Local , UNOR EVENIMENTE = V.8. COMERT AMBULANT CU PRODUSE SPECIFICI Art.50. Cu ocazia unor evenimente organizate in Municipiul Timisoara, respectiv perioada 23 Februarie -03 Martie, 02 - 06 Decembrie, Ziua Mortilor in zonele publice delimitate ale municipalitatii se poate autoriza comercializarea unor produse specifice : martisoare, ravase, miniaturi reprezentative , bete Sf, Nicolae, candele, etc . Art. Si. Numarul de amplasamente , perioada , conditiile se vor aviza de catre Comisia de Ordine Publica cu conditia obtinerii avizului pentru desfasurarea activitatii de comert stradal de la Biroul Autorizare Publicitate si Comert din cadrul Primariei Timisoara. Art, 52. Ocuparea amplasamentelor se face la cererea comerciantilor interesati, depusa in termenul stabilit in anuntul public comunicat cu acest prilej (prin afisaj la Primarie sau difuzat prin alte mijloace ). Amplasamentele se atribuie in limita numarului de locuri stabilite si in ordinea cererilor inregistrate la ghiseu cu conditia respectarii tuturor exigentelor stabilite de catre administratia locala in programul evenimentului . : Art. 53. Pentru amplasamentele atribuite se datoreaza taxa de ocupare a domeniului public, taxa stabilita in conformitate cu valoarea prevazuta prin Hotarare a Consiliului Local privind impozitele si taxele locale. CAP.VI SANCTIUNI Art54, Incalcarea dispozitiilor prezentului Regulament constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 200-1500 lei pentru nerespectarea dispozitiilor art. 10; art. 12; art. 17 alin. 4, 5, 7, 8, 10, 11, 12, 13 ; ait. 18 ; art. 21 ; art. 31; art.33 alin. 1si2 ;art.37alim, 1. Pentru nerespectarea prevederilor din art. 17 alin.1,2,3,9 comerciantii vor fi sanctionati conform prevederilor legale in vigoare. Art. 55. Contraventiile se constata si se aplica de catre agentii constatatori , imputerniciti ai Primarului . Art. 56. Prevederile prezentului Regulament se completeaza cu dispozitiile 0.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor ,„ cu exceptia art. 28 si art. 29. CAP. VII DEFINITII SI CLASIFICARI Art. 57, Definirea unor termeni utilizati pe parcursul regulamentului - agent economic — persoana fizica sau juridica autorizata, care in cadrul activitatii sale profesionale, fabrica, importa, depoziteaza, transporta sau comercializeaza produse, ori parti din acestea, sau presteaza servicii, definite in baza legii 15/1990 privind reorganizarea unitatilor economice de stat ca regii autonome si societati comerciale. - consumator - orice persoana fizica, sau grup de persoane fizice constituite in asociatii, care cumpara, dobandesc, utilizeaza, ori consuma produse, sau servicii in afara activitatii profesionale; - comerciant - persoana fizica sau juridica autorizata sa desfasoare activitati de comercializare a produselor si serviciilor de piata; - comert stradal - comer, cu caracter permanenti, sezonier, sau ocazional, desfasurat pe domeniul public, in afara spatiului magazinelor, de regula in zone cu intensa circulatie pietonala, pe strazi, trotuare, pasaje publice, sau orice zona destinata folosintei publice.

- comeri ambulant - activitatea de comercializare cu amanuntul realizata prin vanzarea in mai multe locatii, pe unitati (standuri) mobile, rulote, sau in vehicule special amenajate - comert ocazional — activitatea de comert stradal desfasurata cu ocazia anumitor evenimente, pe o perioada limitata de timp; - comert sezonier - activitatea de comert stradal desfasurata in perioade de timp determinate, de regula in sezoanele turistice; - punct de desfasurare a activitatii — spatiu public delimitat in cadrul amplasamentului avizat de Institutia Arhitect Sef pus la dispozitia partenerilor pentru desfasurarea activitatii ; - comert stradal în puncte fixe - activitatea de comercializare in orice structura de vanzare cu amanuntul realizata pe amplasamentele stabilite ; - structura de vanzare/promovare - spatiul de desfasurare a unuia, sau mai multor exercitii comerciale; - chiosc stradal — constructie usoara, de mici dimensiuni, temporara, avand una din laturi (sau mai multe) deschise, amplasata pe strazi si in zone publice, din care se vand: flori, ziare, reviste, tigari, sucuri, alte produse; - toneia -— structura de vanzare deschisa, taraba, la care se vand, pe strada, articole marunte, dulciuri, racoritoare, etc; - autospeciale — structura de vanzare specializata montata pe un mijloc de transport (autospeciala, remorca, tricicleta, etc.) utilizata pentru vanzarea sau expunerea anumitor produse , ADMINISTRATOR d ARHITECT ȘEF, Sorin VA Emilian Sorin Ci SEF SERVICIU CERIFICARI S Alin Moga ÎNTOCĂIT, Cristian Frdnţescu

Anexa la Regulament aprobat prin HCL esse seen aces ae Documente necesare pentru avizarea activitatii de comert stradal în zona publica a Municipiului Timisoara 1. Documente necesare in vederea eliberarii avizului pentru desfăşurarea comerţului ambulant cu mărţişoare/beţe Sf. Nicolae , etc. pe teritoriul municipiului Timişoara e e 2. Copie buletin de identitate sau carte de identitate în cazu! persoanelor fizice; Copie certificat de înregistrare emis de Oficiul Registrului Comertului în cazul agenţilor economici; Cerere tip. Acte necesare pentru obţinerea acordului de funcţionare ambulant în vederea desfăşurării activităţii de comerţ stradal in mobilier urban în faţa punctului de lucru cu același profil ( flori, legume fructe, ziare si reviste, carti, produse de patiserie, cofetarie, vitrina frigorifica pentru inghetata si aparat pentru inghetata ) : 1, 2, 3. Cerere tipizată; Acte firmă (certificat de înregistrare + certificat constatator cu obţinut de la ORC in baza Legii 359/2004); Certificat fiscal (din care să rezulte că nu sunt datorii la bugetul local — obţinut de la Direcţia Fiscală); Plan de situaţie 1:500 pe care se va marca vizibil amplasamentul unde se solicita amplasarea mobilierului — obţinut prin cam.12 - de la Serviciul Banca de Date Urbane şi Cadastru; Plan de încadrare 1:5000 — obţinut prin cam. 12 — de la Serviciul Banca de Date Urbane şi Cadastru; . Proiect, poza în care să fie prezentat tipul de mobilier de comerţ stradal utilizat ; Activitatea de comnercializare îngheţată , produse de patiserie, etc necesită document de avizare sanitar-veterinară a laboratorului în care se produce; Acordul pentru desfasurarea exercitiilor comerciale eliberat de catre Primaria Timisoara in baza Legii 650/2002 pentru punctul de lucru fix; Extras de carte funciară, dacă este cazul pentru teren proprietate personala a persoanelor fizice sau juridice precum si contract de inchiriere/comodat a terenului, daca este cazul , 3. Acte necesare pentru obţinerea acordului de funcționare ambulant în vederea desfăşurării activităţii de comerţ stradal în chioscuri, tonete de flori pe amplasamente adjudecate la licitatie publica : 1. 2. 3. Cerere tipizata; Acte firmă (certificat de înregistrare + certificat constatator cu obţinut de la ORC in baza Legii 359/2004); Certificat fiscal (din care să rezulte că nu sunt datorii la bugetul local - obţinut de la Direcţia Fiscală); - Plan de situaţie 1:500 pe care se va marca vizibil amplasamentul - obţinut prin cam.12 - de la Serviciul Banca de Date Urbane şi Cadastru ; . Plan de încadrare 1:5000 - obţinut prin cam, 12 — de la Serviciul Banca de Date Urbane şi Cadastru ; 10

6. Proiect intocmit de un proiectant autorizat în care să fie prezentat modalul de chiosc, toneta avizat de catre Institutia Arhitectului Sef din cadrul Primariei Timisoara ; 7. Contract de inchiriere a domeniului public . 4. Acte necesare pentru obţinerea acordului de funcţionare în vederea desfăşurării activităţii de comerţ stradal în rulotă comercială , comert cu legume fructe, flori, carti, pop corn etc pe amplasamente adjudecata la licitatie publica : 1, Cerere tipizată ; 2. Certificat de înregistrare obţinut de la Oficiul Registrului Comertului; 3. 4, 5. Certificat fiscal din care sa rezulte ca nu sunt datorii la bugetul local - obtinut de la Directia Fiscala . Contract de inchiriere a domeniului public; Activitatea de alimentatie publica necesita document de avizare sanitara ; 5. Carte de Tdentitate, talon dir care sa reiasa faptul ca rulota este de tip comercial; 7, Contract de inchiriere/comodat a rulotei, daca este cazul; -B-Proiect;-pozaîn care să fie prezentat tipul-de mobilier de comerţ stradal utilizat. mmm. 5, Acte necesare pentru desfasurarea de activitati comerciale in vehicule specializate : 1. 2, 3, 4. 5. 6. Cerere tipizată; Acte firmă (certificat de înregistrare + certificat constatator cu obţinut de la ORC in baza Legii 359/2004); Plan de situaţie 1:500 pe care se va marca vizibil traseul - obţinut prin cam.12 - de la Serviciul Banca de Date Urbane şi Cadastru; Plan de încadrare 1:5000 - obţinut prin cam. 12 - de la Serviciul Banca de Date Urbane şi Cadastru; Poză în care să fie prezentat tipul de vehicul comercial utilizat ; Carte de identitate, talon din care sa reiasa faptul ca vehiculul destinat desfasurarii de activitati comerciale este de tip comercial; 7, B. 9. Contract de inchiriere/comodat a vehiculului, daca este cazul Activitatea de comercializare îngheţată „patiserie, cofetarie si de alimentatie publica necesită document de avizare sanitar-veterinară a laboratorului În care se produce ; Certificat fiscal din care sa rezulte ca nu sunt datorii la bugetul laca! — obtinut de la Directia Fiscala ; 10, Avizul Cornisiei de circulatie . 6. Acte necesare pentru desfasurarea de activitati comerciale in rulote comerciale care functioneaza pe proprietatea personala a persoanelor fizice sau juridice: 1. 2, » wow Cerere tipizată; Acte firmă (certificat de înregistrare + certificat constatator cu obţinut de la ORC in baza Legii 359/2004); - Plan de situaţie 1:500 pe care se va marca vizibil locul amplasarii — obţinut prin cam.12 - de la Serviciul Banca de Date Urbane şi Cadastru; Plan de încadrare 1:5000 - obţinut prin cam. 12 - de la Serviciul Banca de Date Urbane şi Cadastru; - Poză în care să fie prezentat tipul de vehicul comercial utilizat ; Carte de identitate, talon din care sa reiasa faptul ca rulota este de tip comercial; Contract de inchiriere/comodat a rulotei, daca este cazul ; Activitatea de comercializare îngheţată „patiserie, cofetarie si de alimentatie publica necesită document de avizare sanitar-veterinară a laboratorului în care se produce ; 11

9. Certificat fiscal din care sa rezulte ca nu sunt datorii la bugetul local — obtinut de la Directia Fiscala ; 10, Extras de carte funciară pentru teren proprietate personala precum si contract de inchirieref/comodat a terenului, daca este cazul , ARHITECT ŞEF, Emilian So, a SEF SERVICIU AUTORIZ CE pe Alin EL ef SEF ROU aa cash 12