Număr | 538 |
---|---|
An | 2015 |
Data emiterii | 08.12.2015 |
Link oficial | Primăria Timisoara |
Proces verbal | PV din 08.12.2015 |
Hotararea Consiliului Local 538/08.12.2015 pentru aprobarea Regulamentului privind condiţiile de desfăşurare a activităţilor comerciale şi de prestări servicii pe raza Municipiului Timişoara Consiliul Local al Municipiului Timisoara Având în vedere Referatul nr. SC2015-32117/04.12.2015 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU; Având în vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara; În conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 99/2000 republicată şi actualizată privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă; Avand in vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr.1739/ 06.12.2006, actualizata, pentru aprobarea categoriilor de constructii si amenajari care se supun avizarii si/sau autorizarii privind securitatea la incendiu; Avand in vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 20/1994 privind masurile pentru reducerea riscului seismic al constructiilor existente; In conformitate cu Legea nr. 61/27.09.1991 pentru sanctionarea faptelor de incalcare a unor norme de convietuire sociala,a ordinii si linistii publice; In conformitate cu prevederile art.36 alin (4) lit. e), alin.(6) lit a), pct.7 si 11 din Legea nr.215/2001, privind administratia publica locala, republicata si modificata; În temeiul art.45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi republicată; HOTARASTE Art. 1: Se aprobă Regulamentul privind condiţiile de desfăşurare a activităţilor comerciale şi de prestări servicii pe raza Municipiului Timişoara, conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2: La data emiterii prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Consiliului Local nr. 102/2009 pentru aprobarea Regulamentului privind emiterea acordului pentru desfasurarea exercitiilor comerciale de tip spalatorie auto, schimbare cauciucuri, echilibrare roti si centre de diagnoza pentru masini pe raza Municipiului Timisoara. Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Biroului Autorizare Activitati Comerciale si Gestiune Spatii Publicitare ,din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică: -Instituţiei Prefectului-Judeţului Timiş; -Primarului Municipiului Timişoara; -Serviciului Juridic; -Direcţiei Economice; -Direcţiei Tehnice; -Direcţiei Urbanism; -Direcţiei Dezvoltare; -Direcţiei Comunicare; -Direcţiei de Mediu; -Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse; -Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului; -Biroului Managementul Calităţii; -Biroului Audit; -Administrator Public; -Mass media locale.
|
ANEXA 2 la H.C.L.M.T. NR................... PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TIMIŞOARA BIROUL AUTORIZARE ACTIVITATI COMERCIALE SI GESTIUNE SPATII PUBLICITARE
CERERE
In vederea emitereii acordului pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale aprobat prin
Regulamentul privind conditiile de desfasurare a activitatilor comerciale si de prestari servicii pe raza
municipiului Timisoara
Subsemnatul/a ………………………………………......…………. identificat cu C.I .............……………………
în calitate de ………………………………la S.C………………………………………………….........S.R.L/S.A,
cu sediul în……………………………., Judeţul……………………, Str.………………………………………
Nr…………....,înmatriculat la ORC………….. cu Nr. J……../…………/………, Cod fiscal
………………….............., prin prezenta solicit obţinerea acordului pentru desfasurarea exercitiilor comerciale
la punctul de lucru situat in Timişoara (adresa completa conform certificat deschidere Punct de
lucru)…………………………………………………….............................
a următoarelor exerciţii comerciale in conformitate cu Legea 650/2002:
Cod CAEN .………………...... …………………..... ………………………..
…………….......... ………………….... ………………………..
..……………....... ………………… ... ……………………......
Suprafaţă totala de vânzare: ………… mp / suprafaţa de servire alim. publică…..…....…nr. de locuri...............
Orarul de funcţionare: ………………………
………………………
………………………
Contact telefonic reprezentant societate: ………………………………………………………………………….
Anexez în copie următoarele documente:
………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………… Data……………………….. Semnătura şi ştampila……………………..
1
A N E XA L A HC L N R . . . . . . . . . . . . . .
R E G U L A M E N T privind condițiile de desfășurare a activități lor comerciale ș i de prestări
servicii pe raza municipiului Timișoara
CAP.I. DISPOZIȚII GENERALE
Art.1 Prezentul Regulament stabileste condiț i i le de desfășurare a activităților comerciale și de prestări servicii pe raza Municipiului Timișoara precum ș i procedura de obținere a acordurilor necesare desfășurării acestora.
Prezenta Hotărâre are în vedere realizarea urmă toarelor obiective: - implementarea unor condiț i i prin care să se asigure desfășurarea
activități lor comerciale într-un cadru civilizat, - stimularea dezvoltării activității de comercializare a produselor și
serviciilor de piață , - asigurarea concurenței loiale și a l iberei circulaț ii a produselor și
serviciilor de piață , - modernizarea și dezvoltarea formelor de comerț precum ș i a activități lor
de prestări servicii, - informarea corectă ș i protejarea intereselor consumatorilor, -stimularea dezvoltării activități i comerciale pe raza Municipiului
Timișoara prin simplificarea procedurii de autorizare și implementrea unui cadru legal unitar pentru organizarea, autorizarea ș i desfășurarea exerciț iilor comerciale. Domeniul de aplicabilitate: Art.2 Prevederile prezentului Regulament se aplică societăți lor comerciale, pesoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale, întreprinderilor familiale, producătorilor, precum ș i ONG-urilor, asociațiilor, fundați i lor, federați i lor, etc., care desfășoară activități de comerț și prestări servicii , în structuri de vânzare destinate folosinței publice, aflate atât pe domeniul public ș i privat al statului și a unităților administrative, cât și pe domeniul privat al persoanelor fizice sau juridice. Art.3 În funcție de tipul exerciț iului comercial desfășurat, activitățile autorizabile se clasifică astfel: a) activități de alimentație publică b) comerț cu amănuntul c) comerț cu ridicata /de gros d) activități de prestări servicii Definirea unor termeni:
2
Art.4 a) Prin , ,Acord pentru desfășurarea exerciți i lor comerciale ”, în înțelesul prezentei hotărâri , se întelege actul administrat iv emis de că t re Primarul Municipiului Timișoara, în temeiul Legii 650/2002, denumit în cuprinsul regulamentului ”Acord pentru desfășurarea exerciț i i lor comerciale”, prin care se autorizeaza t ipul de activitate comercială sau de prestări servicii precum ș i suprafața de vânzare, se stabilește orarul de funcționare în funcț ie de criteriile inserate în prezenta hotărâre ș i totodata se impun unele condiți i specifice pentru desfășurarea unor activități comerciale. b) Prin ,,consumator”- se denumeș te orice persoana fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaț ii , care cumpără , dobândește, utilizează ori consumă produse sau servicii în afara activităț ii profesionale. c) Prin ,,comerciant/ operator economic”- se înțelege persoana fizică sau juridica autorizată să desfășoare activități de comercializare a produselor ș i serviciilor de piață . d) , ,Comerț cu amănuntul /de detail” – activitatea desfășurată de comercianț i i care vând produse, de regulă direct consumatorilor pentru uzul personal al acestora. e) Prin , ,comerț cu ridicata /de gros ”- se înțelege activitatea desfășurată de comercianți i care cumpără produse în cantităț i mari în scopul revânzării acestora în cantităț i mai mici altor comercianț i sau utilizatori profesionali și colectivi. f) Comerț de tip , ,cash and carry’’- forma de comerț cu autoservire pe baza de legitimație de acces - activitatea desfășurata de comercianți i care vând mărfuri prin sistemul de autoservire că tre persoane juridice, persoane fizice autorizate, asociaț ii familiale autorizate conform legii ș i persoane fizice înregistrate în baza de date a vânzătorului, în scopul revânzarii și/sau prelucrării precum ș i al utilizării acestora ca produse consumabile, păstrând regimul diferențiat de preț t ip engross/ en detail. g) Prin ,,serviciu de alimentaț ie publică” se înțelege activitatea de pregă tire, preparare, prezentare și servire a produselor ș i a băuturilor pentru consumul acestora în unități specializate sau la domiciliul/ locul de muncă al consumatorilor. h) Prin , ,exercițiu comercial” se defineș te una sau mai multe activităţi de comercializare cu ridicata, cu amănuntul, de tip cash and carry, de alimentaţie publică , precum ş i a serviciilor desfăşurate de un comerciant. Obiectul activităţi lor de comercializare îl constituie produsele şi serviciile cuprinse în Anexa la prezenta hotărâre; i) , ,Serviciu de piaţă” - orice acţiune sau presta ţie care face obiectul vânzării-cumpărării pe pia ţă ş i care nu are drept consecinţă transferul proprietăţi i asupra unui bun corporal, efectuată în scopul satisfacerii unor necesităţi ale consumatorilor. J) , ,Spalatorie auto’’ - flux tehnologic care presupune curățarea - spălarea autovehiculelor. k) , ,Structură de vânzare” se definește spaţiul de desfăşurare a unuia sau mai multor exerciţii comerciale; l) , ,Suprafa ţă de vânzare” - suprafaţă destinată accesului consumatorilor pentru achiziţionarea produsului/ serviciului, expunerii produselor oferite, plăţii acestora şi circulaţ iei personalului angajat pentru derularea activităţi i .
Nu constituie suprafe ţe de vânzare cele destinate depozitării ş i păstrării mărfurilor, producţiei, birourilor ş i anexelor;
3
m) , ,Structură de vânzare cu suprafaţă mică” - structură de vânzare având o suprafaţă de vânzare de până la 400 mp inclusiv n) , ,Structură de vânzare cu suprafaţă medie “- structură de vânzare având o suprafaţă de vânzare cuprinsă între 400-1.000 mp inclusiv; o) , ,Structură de vânzare cu suprafaţă mare” - structură de vânzare având o suprafaţă de vânzare mai mare de 1.000 mp; p) , ,Centru comercial ”- structura de vânzare cu suprafaţă medie sau mare în care se desfăşoară activităţi de comercializare cu amănuntul de produse, servicii de piaţă şi de alimentaţie publică , ce utilizează o infrastructură comună ş i utilităţ i adecvate. Suprafaţa de vânzare a unui centru comercial este rezultată din suma suprafeţelor de vânzare cu amănuntul de produse şi servicii de piaţă şi de alimentaţie publică cuprinse în acesta.
CAP II. CERINȚE ȘI CRITERII NECESARE DESFĂȘURĂRII EXERCIȚIILOR COMERCIALE
Art. 5 Orice exerciţiu comercial se poate desfăşura de persoane fizice sau
persoane juridice care îndeplinesc următoarele condiţii: a) sunt constituite şi înregistrate legal; b) au ca obiect de activitate principal sau secundar comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă ; c) deţin avizele/ acordurile/ autorizaţi i le de funcţionare eliberate în conformitate cu reglementările legale în vigoare; d) respectă prevederile prezentei hotărâri;
Art.6 Operatorii economici care desfășoară exerciț i i comerciale pe raza Municipiului Timișoara au obligația de a obține Acordul pentru desfășurarea exerciți i lor comerciale eliberat de că tre Primăria Municipiului Timișoara, în condiț iile prezentei hotărâri . Art.7 Acordul pentru desfășurarea exerciți i lor comerciale va fi înseriat și numerotat, va prezenta elemente de siguranță specifice și va fi format din două părți dintre care, una va rămâne în evidențele Primăriei Municipiului Timișoara – Biroului Autorizare Activități Comerciale ș i Gestiune Spați i Publicitare, iar cealaltă se eliberează comerciantului, cu respectarea prezentei hotărâri , în baza documentației depuse. Art.8 Activităț i le supuse autorizării sunt prevazute în Anexa 1 , parte integranta a prezentului Regulament. Art.9 Acordul pentru desfășurarea exerciți i lor comerciale se emite în baza cererii tip a solicitantului, înregistrată la sediul Primariei Timișoara . Art.10 Cererea (Anexa 2) , va fi însoțită de documentele prevazute în prezentul Regulament, în funcț ie de activitatea desfășurată . Art.11 Acordul prevăzut la art.6 nu se eliberează în urmă toarele cazuri: a) documentaț ia înregistrată în vederea autorizării nu respectă cerințele și criteriile stabilite prin prezentul regulament.
4
b) se aduc prejudicii spaț i i lor aflate în incinta sau în apropierea unor clădiri cu valoare arhitectonică sau cu valoare de patrimoniu. c) exerciț iul comercial se desfășoară în spații inprovizate. d) acordul contravine planului general de dezvoltare urbană ș i criteriilor generale privind determinarea zonelor și locurilor de vânzare din municipiul Timișoara. e) Acordul pentru desfășurarea exerciți i lor comerciale este solicitat pentru activităț i comerciale care sunt exceptate de la autorizare, în conformitate cu prevederile art. 3, pct. 3 din OG 99/2000, actualizată , republicată .
CAP. III PROCEDURA DE AUTORIZARE
A. Reguli generale
Art.12 Primăria Municipiului Timișoara asigură corelarea autorizării desfăşurării unui exerci ţiu comercial într-o structură de vânzare, cu conţ inutul certificatului de urbanism şi al autorizaţiei de construire cu respectarea planului general de dezvoltare urbana și a criteriilor generale privind determinarea zonelor ș i locurilor de vânzare din localitate. Art.13 Comercianți i pot solicita autorizarea în incinta unei structuri de vânzare a unuia sau mai multor activităț i comerciale, în funcț ie de criteriile ș i condiț iile pe care le stabileste prezentul Regulament. Art.14 Exercitarea de activități de comerț cu ridicata ș i comerț cu amănuntul este interzisa în aceeași structură de vânzare . Art.15 În scopul protejării patrimoniului arhitectual, istoric ș i de mediu, Primăria Municipiului Timișoara va autoriza desfășurarea activităților adecvate, care să se armonizeze cu arhitectura zonală .
Astfel, în aceste zone este interzisă desfășurea de activități care produc zgomot, noxe, miros.
În cazul în care se constată de către organele abilitate astfel de încălcări , autoritatea administrativă poate refuza emiterea Acordului, poate dispune suspendarea sau anularea acestuia în cazul în care acesta a fost emis.
Art.16 Primăria Municipiului Timișoara stabilește criteriile de dezvoltare urbanistică a sectorului comercial pentru determinarea:
a) suprafețelor destinate activități lor comerciale, în special pentru cele cu structuri de vânzare cu suprafata medie și mare;
b) modului de încadrare a suprafețelor structurilor de vânzare pentru protejarea lucrărilor de artă , a edificiilor cu valoare arhitectonică , istorică sau arheologică , precum ș i a mediului în centrele istorice ș i în localitatile de interes turistic; c) amplasamentelor spații lor de parcare aferente diverselor structuri de vânzare, conform reglementărilor legale în vigoare.
5
Art.17Proprietarii spaţi i lor în care se desfăşoară activităţi de comerţ/servicii de piaţă vor asigura repararea, zugrăvirea şi întreţinerea faţadei clădirii în care se desfăşoară activitatea si totodata vor asigura repararea si inlocuirea vitrinelor in cladirile de importanta istorica ,cu vitrine de lemn cu sticla sau termopan , cu respectarea legislaţiei în vigoare în domeniul construcţiilor, a planului urbanistic general ş i îndeplinirea tuturor diligenţelor astfel încât starea tehnică a acesteia să nu constituie pericol public şi să se încadreze în estetica urbană a oraşului.
Operatorii economici au obligaţ ia de a asigura igienizarea/ deszăpezirea ş i l ibera circulaţie în zona aferentă punctului de lucru în care se desfăşoară activităţi de comerţ/ servicii de piaţă . Toate aceste obligaţi i trebuie îndeplinite la momentul autorizării şi pe parcursul derulării activităţi i sub sanc ţiunea neacordării Acordului pentru desfășurarea exerciț i i lor comerciale, respectiv de retragerea acestuia.
Art.18 Este interzisă comercializarea, depozitarea, fabricarea, distribuţia, deţ inerea, oferirea, transmiterea, achiziţionarea, producerea, intermedierea şi utilizarea plantelor, stupefiantelor şi preparatelor stupefiante, halucinogene, euforice şi psihotrope de orice fel, oricăror deriva ţi , compuş i sau amestecuri conţinând una sau mai multe plante şi substanţe stupefiante, halucinogene, euforice şi psihotrope care aduc atingere sau pun în pericol viaţa ş i sănătatea popula ţiei, indiferent de procentul în care se regăseşte substanţa activă , de starea fizică în care se află , de modul de divizare în unităţi de administrare disimulate, falsificate sau contrafăcute, precum ş i a celor care au altă destinaţ ie de utilizare decât cea pentru care sunt etichetate spre a fi comercializate pe raza Municipiului Timișoara. Art.19 Operatorii economici care desfășoara activități care prin natura lor produc zgomot, au obligația de a antifona corespunzator spațiul, astfel încât să nu depașească l imita maximă admisă a zgomotului în exterior, conform legislației în vigoare. Art.20 a) Operatorii economici îș i vor organiza și desfășura activitatea în așa fel încât funcționarea lor, accesul clienț i lor și aprovizionarea să nu producă predjudicii persoanelor care locuiesc în imediata vecinătate a amplasamentului unități i .
b) Accesul autovehiculelor în scopul aprovizionării în zonele pietonale este permis doar cu condiția obținerii Avizului Comisiei de Circulatie din cadrul Primariei Municipiului Timișoara, care va stabili și orarul pentru aprovizionare. Art.21 Unități le care necesită acorduri/ avize/ autorizări/ l icențe speciale, specifice exercițiului comercial desfășurat, sunt obligate să facă dovada deținerii acestora la momentul solicitării făcute în vederea obț inerii Acordului pentru desfășurarea exerciți i lor comerciale.
În cazul în care pe parcursul funcționării , instituțiile care au eliberat aceste acorduri/ avize/ autorizări/ l icențe speciale le retrag, suspendă sau anulează , autoritatea administrativă va corela măsurile aplicate și în ceea ce priveste Acordul pentru desfăsurarea exercițiilor comerciale.
Art.22 Agenți i economici au obligaț ia de a afișa la punctul de lucru:
a) datele de identificare ale societăț ii ,
6
b) Acordul pentru desfășurarea exerciți i lor comerciale eliberat de Primăria Municipiului Timișoara, vizat la zi ,
c) orarul de funcționare aprobat prin Acordul pentru desfășurarea exerciț i i lor comerciale, comerciantul fi ind obligat să-l respecte.
Art.23 Acordul pentru desfășurarea exerciți i lor comerciale se solicită de către operatorul economic pentru fiecare punct de lucru înființat la ORC, în cazul tuturor activităț iilor prevazute în Anexa 1 din prezentul Regulament. Art.24 Acordul pentru Desfășurarea Exercitiilor Comerciale poate fi suspendat/ anulat oricând, dacă nu se respecta una dintre urmă toarele condiții:
a) tipul de activitate autorizata prin acesta; b) orarul de func ţionare aprobat; c) suprafața aprobată ; d) normele curăţenie şi igienă; e) normele de convie ţuire socială , ordine şi liniş te publică; f) cerinţele şi criteriile ce au stat la baza eliberării Acordului pentru
desfășurarea exercițiilor comerciale, respectiv dacă la dosar au fost depuse acte ce nu sunt conforme, la constatarea împuterniciților primarului, sau a altor instituţi i abilitate, ori prin alte prevederi impuse de legislaţie;
g) numărul maxim de locuri declarat de către operatorul economic.
Art. 25 (1) Referatul privind emiterea dispoziției primarului, în vederea
suspendării/ anulării Acordului pentru desfășurarea exercițiilor comerciale va fi întocmit de către reprezentaţi i Biroului Autorizare Activități Comerciale ș i Gestiune Spați i Publicitare din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara, în calitate de persoane împuternicite de către Primar, ca urmare a verificărilor proprii sau ale altor autorităţi competente. (2) Aceasta măsura de suspendare / anulare a Acordului pentru desfășurarea exerciți i lor comerciale se aplică în urma nerespectării de că tre operatorul economic a condiț i i lor prevăzute la art .24 din prezentul Regulament. (3) Suspendarea Acordului pentru desfășurarea exerciți i lor comerciale și implicit a activității operatorului economic, pentru o perioada de pana la 30 de zile, poate fi aplicată în cazul în care operatorului economic îi sunt aplicate cel puțin două sancțiuni contravenț ionale pentru aceeaș i faptă din cele prevăzute la art. 24 din prezentul Regulament, în decursul unui an. (4) Anularea Acordului pentru desfășurarea exercițiilor comerciale se aplică pentru nerespectarea măsurii de suspendare a activităț i i de catre operatorul economic, masura dispusa prin Dispozitia Primarului.
De asemenea, anularea Acordului pentru desfășurarea exerciț iilor comerciale se poate dispune și în cazul în care sunt aplicate minim trei sancțiuni contraventionale pentru aceeași faptă din cele prevăzute la art. 24 din prezentul Regulament, în decursul unui an. (5) În situaţia în care cauzele care au dus la suspendarea/ modificarea Acordului pentru desfășurarea exerciț i i lor comerciale au fost remediate, la cererea operatorului economic, se poate reveni la condiți i le iniţiale de funcţionare, în baza Referatului întocmit de către Biroul Autorizare Activități Comerciale ș i Gestiune Spați i Publicitare din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara.
7
B. Procedura eliberarii Acordului pentru desfășurarea exerciți i lor comerciale pentru activități de alimentație publică . Condiți i le obligatorii impuse operatorilor economici pe parcursul functionarii .
Art.26 Serviciul de alimentaț ie publică , presupune activitatea de pregă t ire, preparare, prezentare și servire a produselor ș i a băuturilor, pentru consumul acestora în unităț i specializate, sau la domiciliul / locul de muncă al consumatorilor. Art.27 Exercitarea de activităţi comerciale cu produse din sectorul alimentar necesită cunoş t inţe de specialitate şi se efectuează cu personal calificat conform prevederilor O.G. nr. 99/ 2000, actualizată , republicată . Art.28 Desfăşurarea activităţi i de alimentație publică se va face, cu respectarea condiţ iilor de protecţie a vie ţi i , sănă tăţ ii , securităţi i şi intereselor economice ale consumatorilor precum ş i a mediului. Art.29 Unităț i le de alimentaț ie publică au obligația de a respecta legislaț ia cu privire la ordinea şi l iniştea publică . Art.30 Pentru unităţi le de alimentaţie publică al căror program de funcţionare depășeș te ora 22:00, este necesară îndeplinirea urmă toarelor condiţii: a) prin activitatea sa, prin activități conexe sau prin aparate, utilaje, dotări, instrumente generatoare de zgomot, noxe, mirosuri, etc., să nu producă disconfort de niciun fel vecinilor limitrofi; b) să nu provoace deranj stradal în zona localului respectiv. Art.31 Unități le care desfășoară activități de alimentație publică sunt obligate să asigure liniștea și ordinea publică prin personal specializat angajat, sau prin contractarea de servicii specializate de pază şi protecţie, în măsură să intervină cu operativitate pentru rezolvarea situa ţiilor de tulburare a linișt i i publice de că tre clienț i i localului, atat în interiorul cât ş i în exteriorul acestuia.
În situaţia în care se constată că măsurile luate prin personalul angajat sau firma de pază şi protecţie nu sunt de natură a solu ţiona situaţiile de tulburare repetată a l inişt i i ş i ordinii publice, Primăria Municipiului Timișoara îşi rezervă dreptul de a reduce orarul de funcţ ionare sau de a suspenda activitatea ori anula Acordul pentru desfășurarea exercițiilor comerciale.
Art.32 Operatorul economic care organizează la cererea consumatorilor mese festive ş i evenimente, în locaţii proprietate privată , sunt obligați să respecte orarul de funcţ ionare stabilit de că tre Primăria Municipiului Timișoara.
În cazul în care consumatorii solicită rezervarea în totalitate a localului, pentru o perioadă care depășește orarul aprobat prin Acordul pentru
8
desfășurarea exerciț iilor comerciale, lângă orarul de funcţionare aprobat se afişează anunţul “REZERVAT” cu precizarea perioadei rezervate. Pentru această situație, operatorul economic va depune o notificare la Primăria Municipiului Timişoara, Biroul Autorizare Activități Comerciale ș i Gestiune Spații Publicitare cu cel puţin 48 de ore înainte ca evenimentul să aibă loc, notificare în care va declara, pe propria răspundere, că va lua toate masurile ce se impun pentru respectarea reglementărilor privind ordinea şi l iniş tea publică .
Pe întreaga perioadă a rezervării localului, notificarea rezervării și documentul justificativ privind închirierea localului de alimentație publică va fi păstrat la punctul de lucru în cauză , în vederea verificării acestora de către împuterniciț ii Primarului. Art.33 În cazul în care se constată faptul că o unitate de alimentație publică poate crea riscuri pentru sănătate, sau disconfort pentru popula ţie prin producerea de zgomot, vibraţ ii , gaze toxice sau iritante, Primăria Municipiului Timișoara poate reduce unilateral orarul de func ţionare, sau, atunci când situa ţia o cere, poate anula sau suspenda Acordul pentru desfășurarea exerciți i lor comerciale în baza Referatului întocmit de către Biroul Autorizare Activități Comerciale și Gestiune Spați i Publicitare din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara.
Constatarea existenței unor riscuri dintre cele menț ionate la aliniatul anterior se face de către instituţi i le abilitate, de către Direcţia Poli ţiei Locale și de către Biroul Autorizare Activități Comerciale și Gestiune Spații Publicitare din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara.
Măsura reducerii orarului de funcționare opereaza în cazul în care comerciantul este sancționat contraventional de doua ori în decursul unui an pentru nerespectarea orarului de funcționare aprobat de Primăria Municipiului Timișoara.
În situaţia în care cauzele care au dus la reducerea orarului de funcţionare au fost remediate, la cererea operatorului economic, se poate reveni la orarul iniţ ial de funcţionare, în baza Referatului întocmit si documentat de către Biroul Autorizare Activități Comerciale ș i Gestiune Spații Publicitare din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara;
Art.34 Documente necesare pentru emiterea Acordului pentru desfășurarea exerciți i lor comerciale pentru activități de alimentație publică;
a) Cerere tip b) Certificat Unic de Înregistrare emis de Oficiul Registrului Comerțului. c) Certificat constatator eliberat de Oficiul Registrului Comerțului Timiș ,
în temeiul Legii 359/2004. d) Extras de carte funciară nu mai vechi de 30 de zile al spațiului supus
autorizării si acte doveditoare în cazul schimbarii funcțiunii față de functiunea inițială (unde este cazul).
În situația în care autorizarea se solicită pentru o construcție provizorie care nu necesita întabularea, se va depune și autorizația de construcț ie ș i planurile anexa la aceasta, vizate spre neschimbare.
9
e) Contract de inchiriere/subînchiriere/concesiune sau comodat încheiat cu proprietarul tabular al spatiului supus autorizării , dacă este cazul (tit lu asupra imobilului).
f) Acordul vecinilor direct afectați , in cazul schimbării funcțiunii spațiului (daca este cazul).
g) Dovada îndeplinirii cerinţei ca personalul angajat să dețină cunoșt ințe de specialitate pentru efectuarea de activități comerciale cu produse din sectorul de alimentație publică , în conformitate cu prevederile art.5 alin 2 din OG 99/ 2000 actualizată , republicată .
h) Contract incheiat cu societatea de salubrizare respectiv cu cea de dezinsectie și colectare a uleiurilor uzate unde este cazul.
i) Planul punctului de lucru intocmit de către un proiectant autorizat din care să reiasă suprafața tuturor spați ilor care alcatuiesc unitatea supusa autorizării ș i în mod obligatoriu pozitia unități i (subsol/ demisol/ parter sau etaj).
j) Autorizaţ ia privind securitatea la incendiu pentru categoriile de construcţi i ş i amenajări pentru care sunt incidente prevederile HG nr.1739/ 06.12.2006, actualizata sau documentul justificativ (negatie) prin care operatorul economic nu este obligat sa obtina autorizatia privind securitatea la incendiu.
k) Structurile de primire turistică cu funcţiuni de alimenta ţie publică în circuit deschis: unităţi de alimentaţ ie din incinta structurilor de primire cu funcţiuni de cazare şi cele administrate de societăţi de turism, indiferent de amplasament (restaurante, baruri, unităţi t ip fast-food, cofetării , patiserii etc) vor prezenta copia certificatului care atestă categoria localului emis de către Ministerul Turismului.
l) Autoriza ţie de mediu pentru activităţi le cuprinse în anexa 1 la Ordinul nr.1798/2007 al Ministerului Mediului ş i Dezvoltării Durabile, sau acte normative ce vor reglementa situaţ ia, în vigoare la data autorizării . Pentru activităţile de alimentație publică pentru care nu este necesară autoriza ţia de mediu se va prezenta o declaraţie pe proprie răspundere cu privire la numărul de locuri.
m) Notificarile/Avizele emise de catre Directia Sanitar-Veterninara în conformitate cu legisla ţia specifică pentru unităţi le cu profil alimentar inclusiv cele de alimenta ţie publică , sau orice altă procedură de reglementare sanitară intervenită după data adoptării prezentului Regulament. n) Contract încheiat cu o firma de pază , în cazul unităț ilor care au un orar de funcț ionare care depășeș te ora 22:00.
o) Declaraț ia privind încadrarea pe tipuri a unități i de alimentaț ie publică . Sunt incidente prevederile H.G 843/14.10.1999
p) Dovada neîncadrării imobilului în restricțiile stabilite de prevederile O.G 20/1994 privind masurile pentru reducerea riscului seismic al constructiilor existente.
C. Procedura eliberării Acordului pentru desfășurarea exercițiilor
comerciale în cazul desfășurării activități i de spă latorie auto, schimbare cauciucuri, echilibrare roţ i ş i centre de diagnoză pentru maş ini. Condiți i le ce trebuie respectate de către agenții economici pe parcursul funcționarii.
Art.35 Prin serviciu de pia ţă se întelege orice acţiune sau prestaţie care face obiectul vânzării-cumpărării pe pia ţă şi care nu are drept consecinţă transferul proprietăţi i asupra unui bun corporal, efectuată în scopul satisfacerii unor necesităţi ale consumatorilor.
10
Art.36 Conform regulamentului local de urbanism, în zonele de locuinţe şi funcţiuni complementare sunt interzise urmă toarele activităţi: a) activităţi industriale sau alte tipuri de activităţi care genereaza noxe, vibraţ i i , zgomot, fum, miros, etc. b) staţii de întretinere auto. Art.37 Spălătoriile auto, respectiv centrele de diagnoză pentru maş ini (fără repara ţi i şi întreţinere), schimbare cauciucuri şi echilibrare roţi , vor funcţiona cu condiţia să corespundă necesităţi lor şi confortului populaţiei din zonă , fără să dăuneze relaţ iilor cu vecinatăţi le ş i să fie puse în practică toate măsurile pentru protecţia mediului înconjurător. Art.38 Construc ţiile pentru func ţiunile mai sus menț ionate vor fi amplasate numai după întocmirea unui Plan Urbanistic de Detaliu (PUD) – prin care se asigură condiţi i le de amplasare, conformare şi servire edilitară a unuia sau mai multor obiective, în corelare cu vecinătăţi le imediate, aprobat prin Consiliul Local . Art.39 În zonele de unităț i industriale, de depozitare și de prestări servicii , funcțiunile sus menț ionate vor fi autorizate fără întocmirea unui Plan Urbanistic de Detaliu. Art.40 Staţionarea şi parcarea autovehiculelor vor fi asigurate în incinta imobilului neafectând domeniul public. Art.41 Funcţ iunile aprobate prin prezentul Regulament vor fi autorizate conform legislaţiei în vigoare după obţinerea tuturor avizelor/ acordurilor necesare şi cu acordul notarial al vecinilor direct afectaţi . Art.42 Verificarea în vederea ob ţinerii Acordului pentru desfăşurarea exerci ţiilor comerciale pentru activităț ile de spălatorie auto, schimbare cauciucuri, echilibrare roţ i şi centre de diagnoză pentru maş ini, după obţinerea autoriza ţiei de construire ş i intabulare în cartea funciară , se va face pe teren de către consilierii din cadrul Biroului Autorizari Activități Comerciale și Gestiune Spați i Publicitare, care vor întocmi un proces verbal de constatare a condiţiilor de funcţionare.
Obligații le operatorilor economici care desfășoară activitatea de spălătorie auto, schimbare de cauciucuri, echilibrare roți ș i centrele de
diagnoză pentru mașini Art.43 Agenţi i economici care desfăşoară activitatea de spă latorie auto, schimbare cauciucuri, echilibrare roţi şi centrele de diagnoză pentru maş ini, în scopul reducerii impactului asupra factorilor de mediu, au urmă toarele obligaţii : a) sursele generatoare de zgomot (compresoare, aspiratoare, etc.) vor fi izolate fonic determinarea nivelului de zgomot pe platforma de lucru în condiţii normale de funcţionare se va realiza de către un laborator de acustică şi vibraţii
11
acreditat; nivelul de zgomot la punctul de lucru va trebui să nu depășească nivelul maxim admis stabilit conform legii.
Depăşirea limitelor admise, conduce la obligativitatea luării de către operatorul economic de măsuri de reducere a nivelului de zgomot, până la atingerea nivelului legal admis. În cazul în care se constată depăşirea nivelului admis de zgomot pe lângă amenda contravenţ ională , ca măsură complementară se va dispune suspendarea activităţi i până la intrarea în legalitate. b) la punctul de lucru, activităţi le specifice se vor desfăşura cu respectarea tuturor normelor privind buna convieţuire socială , astfel încât să se evite cauzarea oricărui disconfort riveranilor/ vecinătăţilor. c) agen ţi i economici au obligaţ ia de a se conforma prevederilor legale în vigoare privind managementul deşeurilor menajere şi a celor rezultate din procesul de produc ţie. d) la punctul de lucru societăţi le au obligaţ ia de a amenaja un spaţiu corespunză tor precolectării deşeurilor din producţie, împrejmuit ş i securizat, pentru prevenirea scurgerilor necontrolate, recipientele util izate fiind adaptate caracteristicilor fizico-chimice ale deşeurilor. Art.44 În vederea reducerii impactului asupra reţelei de canalizare ş i staţ iei de epurare, agenţi i economici au obligaţia de a respecta urmă toarele condiți i : a) obligativitatea încheierii contractului cu operatorul re ţelelor de apă- canal şi al staţiei de epurare, pentru punctul respectiv de lucru, indiferent de forma juridică de ocupare a spa ţiului în care se desfăşoară activitatea. b) Ob ţinerea avizului de la operatorul reţelelor de apă-canal prin care să fie atestată existenţa ş i buna funcţ ionare a instalaţi lor de preepurare. c) Obligativitatea respectării normativelor privind condiţi i le de evacuare a apelor uzate în reţelele de canalizare ale oraşului. Art.45 Stabilirea orarului de funcț ionare se va face de că tre operatorul economic cu respectarea prevederilor inscrise în legislatia muncii ș i cu conditia respectarii reglementarilor în vigoare privind linistea și ordinea publică ș i în conformitate cu solicitarile autorități lor administratiei publice locale privind continuitatea unor activități comerciale sau de prestări servicii , în funcț ie de necesitatea consumatorilor.
În cazul societăţi lor comerciale care au reclamaţii privind conturbarea linişt i i şi ordinii publice, la propunerea organelor abilitate, Primăria Municipiului Timișoara poate sa reduca orarul de funcț ionare a operatorului economic, să suspende activitatea pe o perioada de până la 30 de zile sau în cazul în care operatorul economic nu respectă perioada de suspendare ș i condiți i le de funcționare să anuleze Acordul pentru desfășurarea exerciți i lor comerciale prin Dispozitie Primar .
Art.46 Documente necesare în vederea eliberarii Acordului pentru desfășurarea exercițiilor comerciale pentru activitatea de spălătorie auto, schimbare de cauciucuri, echilibrare roț i și centrele de diagnoză pentru maș ini
a) Cerere tip b) Certificat Unic de Inregistrare emis de Oficiul Registrului Comerțului
12
c) Certificat constatator eliberat de Oficiul Registrului Comerțului Timis în temeiul Legii 359/2004. d) Extras de carte fuciară nu mai vechi de 30 de zile al spatiului cu altă destinație, având funcțiunea adecvată activități i de spălătorie auto, schimbare de cauciucuri, echilibrare roți ș i centrele de diagnoză pentru mașini, supus autorizari . e) Contract de inchiriere/subînchiriere/concesiune sau comodat încheiat cu proprietarul tabular al spatiului supus autorizării , dacă este cazul (tit lu asupra imobilului). f) Contract încheiat cu societatea de salubrizare g) Planul punctului de lucru întocmit de către un proiectant autorizat din care sa reiasă suprafata tuturor spați ilor care alcatuesc unitatea supusa autorizării ș i în mod obligatoriu pozitia unități i(subsol/parter sau etaj). h) Autorizaţ ia privind securitatea la incendiu pentru categoriile de construcţi i ş i amenajări pentru care sunt incidente prevederile HG nr.1739/ 06.12.2006, actualizata sau documentul justificativ (negatie) prin care operatorul economic nu este obligat sa obtina autorizatia privind securitatea la incendiu. i) Dovada indeplinirii conditiilor prevazute de O.G 20/1994 privind masurile pentru reducerea riscului seismic al constructiilor existente.
D. Procedura eliberarii Acordului pentru desfășurarea exercițiilor comerciale în cazul desfășurării activități i de comerț cu ridicata/ de gros. Condiți i le ce trebuie respectate de către operatorii economici pe parcursul functionării .
Art.47 Prin comerț cu ridicata /de gros se întelege activitatea desfășurată de comercianți i care cumpără produse în cantităț i mari în scopul revânzării acestora în cantităț i mai mici altor comercianț i sau utilizatori profesionali și colectivi. Art.48 Desfășurarea activităț i lor de comerț cu ridicata poate fi desfășurată doar în zonele de unități industriale. Art.49 Exercitarea de activităț i de comerț cu ridicata și comerț cu amănuntul este interzisă în aceeași structură de vânzare. Art.50 Documente necesare în vederea eliberarii Acordului pentru desfășurarea exerciți i lor comerciale în cazul desfășurării activităț i i de comerț cu ridicata/ de gros
a) Cerere tip b) Certificat Unic de Inregistrare emis de Oficiul Registrului Comerțului
c) Certificat constatator eliberat de Oficiul Registrului Comerțului Timiș , în temeiul Legii 359/2004. d) Extras de carte funciară nu mai vechi de 30 de zile al spatiului supus autorizarii . e) Contract de inchiriere/subînchiriere/concesiune sau comodat încheiat cu proprietarul tabular al spatiului supus autorizării , dacă este cazul (tit lu asupra imobilului). f) Contract încheiat cu societatea de salubrizare
13
g) Planul punctului de lucru întocmit de către un proiectant autorizat din care să reiasa suprafata tuturor spați ilor care alcatuiesc unitatea supusă autorizării ș i în mod obligatoriu pozitia unității (subsol/parter sau etaj). h) Autorizaţia privind securitatea la incendiu pentru categoriile de construcţi i ş i amenajări pentru care sunt incidente prevederile HG nr.1739/ 06.12.2006, actualizata sau documentul justificativ (negatie) prin care operatorul economic nu este obligat sa obtina autorizatia privind securitatea la incendiu. i) Dovada indeplinirii conditiilor prevazute de O.G 20/1994 privind masurile pentru reducerea riscului seismic al constructiilor existente.
E. Procedura eliberarii Acordului pentru desfășurarea exercițiilor comerciale în cazul desfășurării activități i de comerț cu amănuntul, cash and carry ș i de prestări servicii ( altele decât cele de întreținere și repararea autovehiculelor) Condiți i le ce trebuie respectate de către operatorii economici pe parcursul functionării.
Art.51 Prin comerț cu amănuntul /de detail se întelege activitatea desfășurată de comercianții care vând produse, de regula direct consumatorilor pentru uzul personal al acestora. Art.52 Prin comerț de tip cash and carry se înțelege forma de comerț cu autoservire pe bază de legitimație de acces - activitatea desfășurată de comercianț i i care vând mărfuri prin sistemul de autoservire că tre persoane juridice, persoane fizice autorizate, asociați i familiale autorizate conform legii ș i persoane fizice înregistrate în baza de date a vânzătorului, în scopul revânzarii ș i /sau prelucrării precum ș i al utilizării acestora ca produse consumabile, păstrând regimul diferențiat de preț t ip engross/ en detail. Art.53 Prin prestarea de servicii se înțelege orice operaț iune care nu constituie livrare de bunuri, constând în prestarea unei munci de către o persoana fizică sau juridica unei alte persoane fizice sau juridice, în schimbul unei remuneraț ii .
Art.54 Documentele necesare eliberarii Acordului pentru desfășurarea exerciți ilor comerciale în cazul desfășurării activități i de comerț cu amănuntul, cash and carry ș i de prestări servicii ( altele decât cele de întreț inere și repararea autovehiculelor) a) Cerere tip
b) Certificat Unic de Inregistrare emis de Oficiul Registrului Comerțului c) Certificat constatator eliberat de Oficiul Registrului Comerțului Timiș , în temeiul Legii 359/2004. d) Extras de carte nu mai vechi de 30 de zile al spațiului supus autorizării . e) Contract de inchiriere/subînchiriere/concesiune sau comodat încheiat cu proprietarul tabular al spatiului supus autorizării , dacă este cazul (titlu asupra imobilului). f) Contract încheiat cu societatea de salubrizare g) Planul punctului de lucru întocmit de către un proiectant autorizat din care să reiasa suprafața tuturor spați ilor care alcătuiesc unitatea supusă autorizării ș i în mod obligatoriu pozitia unității (subsol/parter sau etaj).
14
h) Autorizaţ ia privind securitatea la incendiu pentru categoriile de construcţ ii şi amenajări pentru care sunt incidente prevederile HG nr.1739/ 06.12.2006, actualizata sau documentul justificativ (negatie) prin care operatorul economic nu este obligat sa obtina autorizatia privind securitatea la incendiu. i) Notificare de la Direcţ ia Sanitar-Veterinara emis în conformitate cu legisla ţia specifică pentru activităţi le definite de “Coafură ş i alte activităţi de înfrumuseţare” şi “Activităţi de întreţinere corporală”. j) Dovada indeplinirii conditiilor prevazute de O.G 20/1994 privind masurile pentru reducerea riscului seismic al constructiilor existente.
F. Procedura eliberarii Acordului pentru desfășurarea exerciți i lor comerciale în cazul desfășurării activități i de închiriere ș i
subînchiriere a a bunurilor imobiliare proprii sau închiriate
Art.55 Documentele necesare eliberării Acordului pentru desfășurarea exerciți i lor comerciale în cazul desfășurării activități i de închiriere și subînchiriere a bunurilor imobiliare proprii sau închiriate.
a) Certificat Unic de Înregistrare emis de Oficiul Registrului Comerțului b) Certificat constatator eliberat de Oficiul Registrului Comerțului Timiș , în temeiul Legii 359/2004. c) Extras de carte funciară nu mai vechi de 30 de zile al spațiului supus autorizării . d) Contract de inchiriere/subînchiriere/concesiune sau comodat încheiat cu proprietarul tabular al spatiului supus autorizării , dacă este cazul (tit lu asupra imobilului). e) Dovada neîncadrării imobilului în restricți i le stabilite de prevederile O.G 20/1994 privind masurile pentru reducerea riscului seismic al constructiilor existente. f) Autorizaţ ia privind securitatea la incendiu pentru categoriile de construcţi i şi amenajări pentru care sunt incidente prevederile HG nr.1739/ 06.12.2006, actualizata sau documentul justificativ (negatie) prin care operatorul economic nu este obligat sa obtina autorizatia privind securitatea la incendiu.
CAP. IV VIZAREA ACORDULUI PENTRU DESFĂȘURAREA
EXERCIȚIILOR COMERCIALE Art.56 Acordul pentru desfășurarea exerciți i lor comerciale se vizează în mod obligatoriu până la data de 28 februarie a fiecărui an, pentru anul în curs. Art.57 Nevizarea acordului corespunde cu lipsa acestuia ș i se sancționeaza în conformitate cu prevederile prezentului Regulament. Art.58 Taxa de viză se plăteşte la casieriile Primăriei Municipiului Timișoara sau prin ordin de plată în contul bugetului local, odată cu depunerea documenta ţiei, operatorul economic neputându-se considera autorizat decât în momentul vizării Acordului pentru desfășurarea exerciți i lor comerciale. O copie a documentului de plată se va anexa la documentaţ ie.
15
Art.59 Valoarea taxei de viză este stabilită prin H.C.L.M.T în funcț ie de activitatea desfășurata suprafaţa de servire și zona în care comerciantul își desfășoară activitatea. Taxa de viză se va încasa pentru fiecare punct de lucru al operatorilor economici deschis pe raza Municipiului Timișoara. Art.60 Autoritatea administrativă poate refuza vizarea Acordului pentru desfășurarea exerciți i lor comerciale ș i implicit prelungirea valabilități i acestuia, dacă pe parcursul anului precedent au fost constatate ș i aplicate sancțiuni repetate în numele comerciantul pentru nerespectarea condiți i lor inițiale de autorizare. Art.61 Totodată , autoritatea administrativă poate modifica unilateral acordul pentru desfășurarea exerciți ilor comerciale în sensul reducerii orarului , in cazul în care pe parcursul anului precedent au fost constatate încă lcări repetate ale normelor care protejează ordinea și l iniș tea publică . Art.62 Documente necesare pentru vizarea Acordurilor pentru desfășurarea exerciți i lor comerciale pentru toate activități le comerciale, altele decât cele de activitatea de alimentaț ie publică
a) Acord pentru desfășurarea exerciți i lor comerciale, emis de primăria Timișoara în conformitate cu Legea 650/2002, în original
b) Dovada achitării taxei de viză stabilită . c) Avizele/ Autorizați i le solicitate suplimentar prin prezentul Regulament,
față de cele depuse la momentul emiterii Acordului pentru desfășurarea exerciți i lor comerciale emis de Primăria Timișoara conform Legii 650/2002.
Art.63 Documente necesare pentru vizarea Acordurilor pentru desfășurarea exerciți i lor comerciale pentru activitatea de alimentaț ie publică
a) Acord pentru desfășurarea exerciți i lor comerciale emis de Primăria Timișoara în conformitate cu Legea 650/2002, în original
b) Dovada achitării taxei de viză stabilită . c) Avizele/ Autorizați i le solicitate suplimentar prin prezentul Regulament,
față de cele depuse la momentul emiterii Acordului pentru desfășurarea exerciți i lor comerciale emis de Primăria Timișoara conform Legii 650/2002.
CAP. V Modificarea Acordurilor pentru desfășurarea exerciți i lor comerciale. Solicitarea de duplicate.
Art.64 Documente necesare pentru modificarea Acordurilor pentru desfășurarea exerciți i lor comerciale emise de Primăria Timișoara, conform Legii 650/ 2002
a) Cerere tip pentru modificarea Acordurilor pentru desfășurarea exerciț iilor comerciale emise de Primăria Timișoara, conform Legii 650/ 2002
b) Acord pentru desfășurarea exercițiilor comerciale emise de Primăria Timișoara, conform Legii 650/ 2002 - în original
16
c) Certificat constatator emis de ORC Timiș pentru punctul de lucru în cauză d) Dovada achitării taxei pentru modificare e) Documente justificative privind modificarea solicitată
Art.65 Documente necesare pentru emiterea de duplicat a Acordului pentru desfășurarea exerciți i lor comerciale, emis de Primăria Timișoara, conform Legii 650/ 2002
a) Cerere tip pentru emiterea duplicatului Acordului pentru desfășurarea exerciți i lor comerciale emise de Primăria Timișoara, conform Legii 650/ 2002
b) Certificat constatator emis de ORC Timiș pentru punctul de lucru în cauză c) Dovada publicării pierderii și declarării nulităț ii Acordului pentru
desfășurarea exercițiilor comerciale, emis de Primăria Timișoara, conform Legii 650/ 2002
d) Dovada achitării taxei pentru duplicat
CAP. VI SANCȚIUNI
Art.66 Nerespectarea prevederilor din prezentul Regulament se consideră contravenți i și se sancționează după cum urmează : (1) Nerespectarea prevederilor art. 20 lit. a se sancționează cu amendă contravențională cuprinsă între 500 – 2000 lei . (2) Nerespectarea prevederilor art. 20 lit. b, se sancționează cu amendă contravențională cuprinsă între 1000 – 2500 lei . (3) Nerespectarea prevederilor art. 22 lit. b se sancț ionează cu amendă contravențională cuprinsă între 200 – 400 lei . (4) Nerespectarea prevederilor art. 24 lit. c se sancț ionează cu amendă contravențională cuprinsă între 1000 – 2500 lei . (5) Nerespectarea prevederilor art. 24 lit. g se sancț ionează cu amendă contravențională cuprinsă între 1000 – 2500 lei . (6) Nerespectarea prevederilor art. 32 alin. 1- 3 se sancționează cu amendă contravențională cuprinsă între 1000 – 2500 lei . (7) Nerespectarea prevederilor art. 56 se sancționează cu amendă contravențională cuprinsă între 500 – 2000 lei . Art.67 Contravenți i le se constată și se aplică de către agenț i i Direcț iei Poliției Locale, ș i de către împuterniciți ai Primarului, amenzile făcându-se venit la bugetul local al municipiului Timișoara. Art. 68 La data intrării în vigoare a prezentului Regulament, orice dispoziţie contrară acestuia se abrogă . Regulamentul se completează cu prevederile legale în vigoare și cu dispozițiile O.G. nr. 2/ 2001 privind regimul juridic al contravențiilor, republicată .
ADMINISTRATOR PUBLIC SEF BIROU, Sorin Iacob Dragoi Ilie Cosmin Petrovici