Hotararea Consiliului Local 96/27.05.2003 privind nivelul impozitelor şi taxelor locale pentru anul fiscal 2004 în Municipiul Timişoara Consiliul Local al Municipiului Timisoara Având în vedere Referatul nr. SC2003 - 7682/12.05.2003 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU; Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, turism, sport şi culte, Comisiei pentru sănătate, muncă şi protecţie socială, ecologie şi protecţia mediului din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara; În conformitate cu prevederile art.72 şi art. din Ordonanţa Guvernului nr.36/2002 - privind impozitele şi taxele locale; Având în vedere prevederile pct. 72. 01 şi 73.01 din Hotărârea Guvernului nr. 1278/2002 privind aprobarea Normelor Metodologice pentru aplicarea Ordonanţei Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele şi taxele locale; În conformitate cu prevederile art. 38 lit. (d) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală; În temeiul art. 46 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală; HOTARASTE Art.1: Pentru anul fiscal 2004 taxele şi impozitele locale se datorează conform prezentei hotărâri, a Ordonanţei Guvernului nr.36/2002 , republicată şi modificată şi a Hotărârii Guvernului nr.1278/2002, modificată. Art.2: Impozitul pe clădiri, în cazul contribuabililor prevăzuţi la art.3 alin .(3 )şi (4) din Ordonanţa Guvernului nr.36/2002 privind impozitele şi taxele locale, se calculează prin aplicarea cotei de 1,5% asupra valorii de inventar a clădirii înregistrată în contabilitatea acestora, conform prevederilor legale în vigoare. Art.3: În cazul contribuabililor persoane juridice care nu au efectuat nici o reevaluare a clădirilor începând cu anul 1998 până la data intrării în vigoare a Ordonanţei Guvernului nr.36/2002 republicată şi modificată, cota impozitului pe clădire este de 5% asupra valorii de inventar a clădirii, până la data primei reevaluări, înregistrată în contabilitatea acestora. Pentru clădirile ce fac obiectul contractelor de leasing financiar, începând cu data transferului de proprietate către beneficiar, impozitul pe clădire se determină prin aplicarea cotei de 5% asupra valorii negociate între părţi şi înscrise în contract şi se datorează de către proprietari până la data primei reevaluări înregistrate în contabilitate. Art.4: Contribuabilii care beneficiază sub diverse forme de serviciul de reclamă şi publicitate, sunt obligaţi să încheie contracte în acest sens şi datorează bugetului local taxa de reclamă şi publicitate care este de 3% din valoarea contractului, exclusiv taxa pe valoare adăugată aferentă. Art.5: Pentru folosirea mijloacelor de publicitate prin afişaj, panouri sau alte asemenea mijloace publicitare, beneficiarii datorează o taxă de 130.000 lei/an/mp. sau fracţiune de mp. Art.6: Pentru firmele instalate la locul exercitării activităţii taxa anuală este de 200.000 lei/an/mp. sau fracţiune de mp. Art.7: Pentru activităţile artistice şi distractive de videotecă şi discotecă, impozitul pe spectacole se stabileşte în funcţie de suprafaţa incintei în care se desfăşoară spectacolul astfel: a). În cazul videotecilor 1.000 lei/mp./zi b). În cazul discotecilor 2.000 lei/mp./zi. Art.8: Pentru şederea în Municipiul Timişoara persoanele fizice în vârstă de peste 18 ani datorează bugetului local taxa hotelieră. Cota aplicată tarifului de cazare practicat de unităţile de cazare este stabilită după cum urmează: a). Pentru unităţi categoria o stea - 1% b). Pentru unităţi categoria 2 stele - 2% c). Pentru unităţi categoria 3 stele - 3% d). Pentru unităţi categoria 4 stele - 4% e). Pentru unităţi categoria 5 stele - 5 % Taxa hotelieră se determină pe baza cotelor stabilite la alin.2 , la tarifele de cazare practicate de unităţile hoteliere pentru întreaga perioadă de cazare , exclusiv TVA. Art.9: Taxa pentru utilizarea temporară a domeniului public, pentru depozitarea de diverse materiale este de 5.000 lei/mp./zi. Art.10: Taxa pentru utilizarea temporară a domeniului public, pentru desfăşurarea temporară de activităţi economice este de 10.000 lei/mp/zi, excepţie făcând Zona A din Municipiul Timişoara unde taxa este de 20.000 lei/mp./zi. Art.11: Taxele pentru eliberarea certificatelor , avizelor şi autorizaţiilor datorate conform Cap. 5 din Ordonanţa Guvernului nr.36/2002, republicată şi modificată, sunt cele prevăzute în Anexa nr.1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art.12: Taxele pentru vehiculele lente prevăzute în Anexa nr.8 la Ordonanţa Guvernului nr.36/2002, republicată şi modificată sunt cele stabilite prin Anexa nr.2 , care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art.13: Pentru plata cu anticipaţie a impozitului pe clădiri şi a impozitului pe teren , datorate pentru întregul an de către persoanele fizice, până la data de 15 martie a anului fiscal se acordă o bonificaţie de 10%. Art.14: În anul fiscal 2004, impozitul pe clădire datorat de către persoanele fizice, pentru locuinţa de domiciliu rămâne la nivelul anului 2003, menţinându-se majorarea cu 30%, urmând să se majoreze cu rata inflaţiei. Art.15: Impozitele şi taxele locale prevăzute la art.5, 6 şi 11 se majorează, începând cu anul fiscal 2004, cu 50%. Art.16: Impozitele şi taxele locale stabilite în sume fixe, valorile impozabile prevăzute în Anexa 1 la Ordonanţa Guvernului nr.36/2002 republicată şi modificată, precum şi taxele în sume fixe instituite prin reglementările prevăzute la art.74 alin. 1 lit. b) - d). din Ordonanţa Guvernului nr.36/2002 republicată şi modificată, vor fi indexate prin hotărâre de guvern. Art.17 : Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara Art.18: Prezenta hotărâre se comunică: - Prefecturii Judeţului Timiş; - Primarului Municipiului Timişoara, - Direcţiei Juridice; - Direcţiei Economice; - Direcţiei Tehnice; - Direcţiei Urbanism; - Direcţiei Patrimoniu; - Serviciului Audit Public Intern; - Biroului Relaţii Publice; - Serviciului Centrul de Informare pentru Cetăţeni; - Mass - media locale;
|