keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 93/30.03.2010 privind aprobarea criteriilor si a procedurii de selectie a directorului la S.C. Horticultura S.A. Timişoara, S.C. Administrarea Domeniului Public S.A. Timisoara, S.C. Pieţe S.A. Timişoara, S.C. Drumuri Municipale S.A. Timişoara si constituirea Comisiei de selectie

30.03.2010

Hotararea Consiliului Local 93/30.03.2010
privind aprobarea criteriilor si a procedurii de selectie a directorului la S.C. Horticultura S.A. Timişoara, S.C. Administrarea Domeniului Public S.A. Timisoara, S.C. Pieţe S.A. Timişoara, S.C. Drumuri Municipale S.A. Timişoara si constituirea Comisiei de selectie


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr.SC2010 - 6684/23.03.2010 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin.(2) lit.a) si art.63 alin.(7) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 alin.(1) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se aproba procedura de selectie prevazuta in Anexa nr.1, parte integranta din prezenta hotarare.
Art.2: In vederea selectarii directorului la S.C. Horticultura S.A. Timişoara, S.C. Administrarea Domeniului Public S.A. Timisoara, S.C. Pieţe S.A. Timişoara si S.C. Drumuri Municipale S.A. Timişoara, se aproba urmatoarele criterii de selectie :
a) aptitudini legate de procesul decizional (capacitatea de a lua decizii şi de a evalua impactul acestora, exercitarea controlului decizional, capacitatea managerială) probate printr-un test adecvat;
b) absolvirea unor cursuri în domeniul management şi experienta de conducere într-o societate comercială sau regie autonomă : minim 5 ani si vechime in specialitatea studiilor absolvite: minim 10 ani;
c) elaborarea unor propuneri de restructurare şi relansare a societatii comerciale, aplicabile imediat, avand în vedere indicatorii de referinta, obiectivele şi criteriile de performanta ce trebuie îndeplinite;
d) capacitatea de analiza si sinteza, cunoştinţe privind legislatia probate prin test scris;
e) pregătirea de specialitate, abilităţile de comunicare, motivaţia candidatului.

Art.3: Se desemneaza Comisia de selectie cu urmatoarea componenta:
1. Ciuhandu Gheorghe - Primarul Municipiului Timişoara;
2. Cojocari Ioan - Secretarul Municipiului Timisoara;
3. Chis Culita - Director Executiv al Directiei Drumuri si Transporturi din cadrul Primariei Municipiului Timisoara;
4. Ciupa Vasile - Director Executiv al Directie de Mediu din cadrul Primariei Municipiului Timisoara;
5. Ţoancă Radu - consilier local;
6. Ciuhandu Ovidiu - consilier local;
7. Sarafolean Silviu - consilier local;
8. Jichici Ciprian - consilier local;

Art. 4: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Serviciul Resurse Umane din cadrul Primariei Municipiului Timisoara, S.C. Horticultura S.A. Timisoara, S.C. Administrarea Domeniului Public S.A. Timisoara, S.C. Piete S.A. Timisoara, S.C. Drumuri Municipale S.A. Timisoara.

Art. 5: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Economice;
- Directiei de Drumuri si Transporturi;
- Directiei Comunicare;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei de Mediu;
- Serviciului Resurse Umane;
- S.C. Horticultura S.A. Timisoara;
- S.C. Administrarea Domeniului Public S.A. Timisoara;
- S.C. Piete S.A. Timisoara;
- S.C. Drumuri Municipale S.A. Timisoara;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
IONEL BUNGĂU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR SC2010 – 6684/23.03.2010

Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, tel: +40 256 408 300, fax:+40 256 490 635 e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro

REFERAT

privind aprobarea criteriilor si a procedurii de selectie a directorului la S.C. Horticultura S.A. Timişoara, S.C. Administrarea Domeniului Public S.A. Timisoara, S.C. Pieţe S.A. Timişoara şi

S.C. Drumuri Municipale S.A. Timişoara si constituirea Comisiei de selectie

Având în vedere că la data de 01.05.2010 expiră contractele de managemenet ale

directorilor de la S.C. Horticultura S.A. Timişoara, S.C. Administrarea Domeniului Public S.A. Timisoara, S.C. Pieţe S.A. Timişoara şi S.C. Drumuri Municipale S.A. Timişoara, propunem aprobarea criteriilor si a procedurii de selectie a directorilor si constiuirea unei comisii de selecţie formată din 8 membri, din partea executivului Primăriei Municipiului Timişoara :

1.Gheorghe Ciuhandu – Primarul Municipiului Timişoara; 2.Cojocari Ioan – Secretarul Municipiului Timişoara; 3.Chiş Culiţă – Director Executiv al Direcţiei Drumuri şi Transporturi; 4. Ciupa Vasile – Director Executiv al Direcţiei de Mediu; şi solicităm Consiliului Local al Municipiului Timişoara să-şi desemneze reprezentanţii

în această comisie. Concursul va fi organizat în data de 21 aprilie 2010. La organizarea concursului vor fi avute în vedere obiectivele şi criteriile de performanţă

aprobate prin: - HCL nr.158/2009 privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli, a criteriilor şi a obiectivelor de performanţă pe anul 2009 ale S.C. "HORTICULTURA" S.A. Timişoara; - HCL nr.159/2009 privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli, a criteriilor şi obiectivelor de performanţă pe anul 2009 ale SC PIEŢE SA; - HCL nr.198/2009 privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli şi a criteriilor şi obiectivelor de performanţă ale S.C. DRUMURI MUNICIPALE S.A. pe anul 2009; - HCL nr.199/2009 privind aprobarea criteriilor şi a obiectivelor de performanţă ale S.C. Administrarea Domeniului Public S.A. Timişoara pentru anul 2009.

Procedura de selectie a directorilor este prevazuta in Anexa, parte integranta din prezentul referat.

PRIMAR, Dr. ing. Gheorghe Ciuhandu

Avizat juridic, Mirela Lasuschevici

FP 53-01, veri.1

Atasament: Anexa.pdf

Anexa nr.1 la HCL nr. ____________ Cap. I. Organizarea concursului

Art. 1. În vederea asigurării eficientei activităţii societatii şi a continuităţii actului managerial, angajarea directorului general la societatile comerciale se face în urma concursului de proiecte de management, cu contract individual de munca pe durata determinata si contract de management, in conditiile legii. (2) Organizarea concursului prevăzut la alin. (1) se aduce la cunostinta publica prin afişare la sediul şi pe pagina de Internet a Municipiului Timisoara. Art. 2 La concursul de selecţie poate participa orice persoana fizica care îndeplineste cumulativ condiţiile legale. Art.3 Condiţiile minime obligatorii de participare a persoanelor fizice la concursul de selecţie sunt:

a) capacitatea de exerciţiu deplina; b) experienta în domeniu si pregătire profesională corespunzătoare dovedită prin: - curriculum vitae; - diploma de studii superioare, în copie legalizată; - copie după carnetul de munca si dupa diplome sau certificate de absolvire a

unor cursuri de specialitate; c) sa fie apte din punct de vedere medical dovada facindu-se prin adeverinta

eliberata de medicul de familie; d) sa nu fi suferit condamnări penale definitive, dovada facindu-se prin cazier

judiciar; e) sa nu fi fost sancţionate pentru încălcarea dispoziţiilor legale în domeniul

fiscal, dovada facindu-se pe baza de declaraţie scrisă pe propria răspundere; f) sa nu fi fost sancţionate pentru acte de concurenta neloială, dovada facindu-se

pe baza de declaraţie scrisă pe propria răspundere; g) sa aibă referinte profesionale favorabile de la ultimul loc de munca sau de la

manageri ori administratori ai unor societăţi comerciale sau regii autonome; h) sa prezinte acte de indentitate valabile, emise de autoritatea competenta.

Art.4 Actele doveditoare cerute la art.3 pot fi completate şi cu alte dovezi care sa ateste îndeplinirea condiţiilor cerute. Art.5 (1) Nu pot participa la concursul de selecţie persoanele fizice care: a) au calitatea de manageri sau administratori la o alta societate comercială sau regie autonomă şi nu prezintă o declaraţie scrisă ca, în cazul desemnării, renunţa la aceasta; b) au suferit condamnări penale definitive, care le fac incompatibile cu calitatea de manager; c) figurează pe lista managerilor şi administratorilor cărora li s-a revocat mandatul; d) au fost sancţionate pentru încălcarea dispoziţiilor legale în materie fiscală; e) deţin părţi sociale sau acţiuni, ei, rudele, sotia şi afinii lor pînă la gradul al doilea, la alta societate comercială al carei obiect de activitate este asemănător cu cel al regiei pentru care se face selecţia. (2) La concursul de selecţie, persoanele fizice fac declaraţie scrisă din care sa rezulte ca nu sunt incompatibile, depunind, după caz, şi acte doveditoare. Art. 6 Neîndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 3 atrage automat respingerea ofertei. Art.7 (1) Candidaţii depun ofertele , cu îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 3, precum şi a criteriilor de selecţie prevăzute la art. 2 din prezenta HCL , cu respectarea termenului indicat în anunţul public al concursului, , pe suport de hârtie, la registratura Primăriei Municipiului Timişoara.

(2) Societatea comerciala va pune la dispozitia candidatilor informaţiile necesare elaborării proiectelor de management, respectiv proiectul contractului de management , regulamentul de organizare şi funcţionare a societatii, contractul colectiv de munca în vigoare, ultimele doua bilanţuri contabile anuale cu anexele vizate de Direcţia generală a finanţelor publice, precum şi indicatorii de referinta din ultimul an.

Cap.II Desfăşurarea concursului

Art. 8. (1) Concursul va avea loc la sediul Primariei Municipiului Timisoara si se desfăşoară în trei etape, după cum urmează:

a) etapa I - selecţia dosarelor depuse de candidaţi ; b) etapa II - evaluarea proiectelor de management depuse de candidaţi si a

probei scrise; c) etapa III – interviu;

(2) Proiectele de management sunt conceptii proprii ale candidatilor elaborate pe baza datelor comunicate odata cu anuntul si pe baza informatiilor puse la dispozitie de catre socitatea comerciala. (3) Proba scrisă constă în redactarea unei lucrări şi/sau în rezolvarea unor teste-grilă. În cadrul probei scrise se testează, în mod obligatoriu, inclusiv cunoştinţele generale ale candidatului în domeniul administraţiei publice. (4) Subiectele pentru proba scrisă se stabilesc pe baza bibliografiei de concurs. (5) Comisia de concurs stabileşte subiectele şi alcătuieşte seturile de subiecte pentru proba scrisă, în ziua în care se desfăşoară proba scrisă. Fiecare membru al comisiei de concurs propune cel puţin 3 subiecte. Pe baza propunerilor membrilor comisiei de concurs sunt astfel întocmite minimum două seturi de subiecte care vor fi prezentate candidaţilor. (6) Membrii comisiei de concurs răspund individual pentru asigurarea confidenţialităţii subiectelor propuse. Lista subiectelor propuse de fiecare membru al comisiei de concurs se anexează la procesul verbal al concursului, cu menţionarea membrului comisiei de concurs care a propus subiectul. (7) Seturile de subiecte se semnează de toţi membrii comisiei de concurs şi se închid în plicuri sigilate purtând ştampila Primariei Municipiului Timisoara. (8) Comisia de concurs stabileşte punctajul maxim pentru fiecare subiect, care se comunică odată cu subiectele. (9) În cazul în care proba scrisă constă în rezolvarea unor teste-grilă, întrebările pot fi formulate cu cel mult două zile înainte de proba scrisă, cu condiţia ca numărul acestora să fie de 3 ori mai mare decât numărul întrebărilor stabilit pentru fiecare test-grilă. Întrebările pentru fiecare test-grilă se stabilesc în ziua în care se desfăşoară proba scrisă, înainte de începerea acestei probe (10) Durata probei scrise se stabileşte de comisia de concurs în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor, dar nu poate depăşi 3 ore. (11) La ora stabilită pentru începerea probei scrise, comisia de concurs prezintă candidaţilor seturile de subiecte şi invită un candidat să extragă un plic cu subiectele de concurs. (12) După începerea comunicării subiectelor este interzis accesul candidaţilor care întârzie sau al oricărei persoane, în afara membrilor comisiei de concurs, precum şi a persoanelor care asigură secretariatul comisiei de concurs, respectiv supravegherea desfăşurării probei. (13) În încăperea în care are loc concursul, pe toată perioada derulării acestuia, inclusiv a formalităţilor prealabile şi a celor ulterioare finalizării probei, candidaţilor nu le

este permisă deţinerea sau folosirea vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la distanţă. (14) Nerespectarea dispoziţiilor prevăzute la alin. (13) atrage eliminarea candidatului din proba de concurs. Comisia de concurs, constatând încălcarea acestor dispoziţii, elimină candidatul din sală, înscrie menţiunea "anulat" pe lucrare şi consemnează cele întâmplate în procesul-verbal. (15) Lucrările se redactează, sub sancţiunea anulării, doar pe seturile de hârtie asigurate de autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, purtând ştampila acesteia pe fiecare filă. Prima filă, după înscrierea numelui şi a prenumelui în colţul din dreapta, se lipeşte astfel încât datele înscrise să nu poată fi identificate şi se aplică ştampila autorităţii sau instituţiei publice organizatoare a concursului, cu excepţia situaţiei când există un singur candidat , caz în care nu mai există obligaţia sigilării lucrării. (16) Candidatul are obligaţia de a preda comisiei de concurs lucrarea scrisă, respectiv testul-grilă, la finalizarea lucrării ori la expirarea timpului alocat probei scrise, semnând borderoul special întocmit în acest sens. (17) Interviul se susţine, de regulă, într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise. Data şi ora susţinerii interviului se afişează obligatoriu odată cu rezultatele la proba scrisă. (18) Fiecare membru al comisiei de concurs va adresa întrebări candidatului. Nu se pot adresa întrebări referitoare la opiniile politice ale candidatului, activitatea sindicală, religie, etnie, starea materială, originea socială sau care pot constitui discriminare pe criterii de sex.

(19) Nota minima pentru a fi admis in etapa a III a este nota 7 la proiectul de management si nota 7 la proba scrisa.

Art. 9. (1) Comisia pentru evaluarea candidaţilor şi a proiectelor de management prezentate de aceştia, denumită în continuare Comisia de concurs, este formata din presedinte, membri si un secretar.

(2) Lucrarile comisiei sunt conduse de Presedintele acesteia si sunt consemnate in procesul-verbal de catre secretarul comisiei .

(3) Comisia isi desfasoara lucrarile cu majoritatea membrilor prezenti. Art. 10. Lucrările şi dezbaterile din cadrul Comisiei de concurs sunt confidenţiale. Art . 11. Comisia de concurs au următoarele atribuţii : - stabileste grila de evaluare a ofertelor si ponderea criteriilor de selectie in cadrul

acesteia; - stabileste orele de desfasurare a probelor ; - stabileşte subiectele pentru proba scrisă; - stabileşte planul interviului şi realizează interviul; - notează pentru fiecare candidat proba scrisă şi interviul;

- verifica indeplinirea conditiilor stabilite ,existenţa si conţinutul documentelor solicitate prin anunţul public ;

- decide admiterea candidatilor care indeplinesc conditiile si care au dosarele complete sau dupa caz, respingerea candidatilor care nu indeplinesc conditiile si/sau care nu au dosarele complete;

- analizeaza si evalueaza proiectul/proiectele de management , lucrarile scrise si prezentarea candidatilor in cadrul interviului ;

- stabileste rezultatul final al concursului; - negociaza contractul de management; Art. 12. (1) Secretariatul are următoarele atribuţii: a) intocmeste anuntul de concurs si asigura publicarea in presa , pe site-ul

Municipiului Timisoara si prin afisare la avizier;

b) intocmeste dispozitia de constiture a concursului, in conformitate cu prevederile legale;

c) primeste de la registratura dosarele candidatilor ; d) verifică conţinutul documentelor din dosarul de concurs, raportat la condiţiile de

participare din anunţul public si informeaza Comisia de concurs cu privire la observatiile constatate;

e) prezinta comisiei de concurs prezentul Regulament, anuntul, bibliografia , dosarele candidatilor inscrisi si proiectele de management ale acestora

e) întocmeşte procesul-verbal privind organizarea si desfasurarea concursului; f) comunica rezultatul concursului; g) primeste eventualele contestatii; h) intocmeste, după caz, dispozitia de constituire a comisiei de solutionare a

contestatiilor si pune la dispozitia acesteia documentele concursului in vederea solutionarii contestatiilor;

i) pastreaza documentele concursului pana la arhivarea acestora;

Art. 13. (1) Evaluarea candidatilor se face de către fiecare membru al Comisiei prin acordarea de note de la 1 la 10 ( 1 nivel minim, 10 nivel maxim) a criteriilor de selectie si se stabileste nota fiecarui membru prin calcularea mediei poderate conform grilei de evaluare a ofertelor. (2) Lucrările de la proba scrisă, cu excepţia cazului în care există un singur candidat pentru ocuparea funcţiei publice vacante, se corectează sigilate.

Art. 15. (1) Va fi declarat câştigător candidatul care a obţinut nota finala cea mai mare, dar nu mai mica de 8 (opt).

Art.14. Nota finala se calculează ca media aritmetica a notelor fiecarui membru al Comisiei.

(2) În cazul în care doi sau mai mulţi candidaţi obţin rezultate egale, este declarat câştigător candidatul care a obţinut rezultatul cel mai mare la criteriul prevazut la art.8 al.1 lit.b din prezenta .

(3) Rezultatele sunt comunicate prin publicare pe site si prin afisare la sediul Primariei .

Cap. IV. Solutionarea contestatiilor

Art.16. (1) După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor, proba scrisă sau interviu, candidaţii nemulţumiţi pot face contestaţie, în termen de cel mult 24 de ore de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişării rezultatului probei scrise ori a interviului, la sediul Primariei Municipiului Timisoara, sub sancţiunea decăderii din acest drept.

Candidatii nemultumiti de rezultatul final al concursului pot depune contestatie in scris la registratura Primariei Municipiului Timisoara in termen de 24 ore de la data afisarii rezultatelor, sub sanctiunea decaderii din acest drept.

(2) Soluţionarea contestaţiilor se face în termen de 2 zile lucrătoare de la data expirarii perioadei de contestare de catre comisia de solutionare a contestatiilor constituita prin Dispozitie a Primarului Municipiului Timisoara. (3) În comisia de solutionare contestaţii nu pot fi numite persoane care au făcut parte din Comisia de concurs, cu exceptia secretarului. (4) În situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul selecţiei dosarelor, comisia de soluţionare a contestaţiilor va verifica îndeplinirea de către candidatul contestatar a condiţiilor

pentru participare la concurs în termen de maximum 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor. (5) În situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul probei scrise sau a interviului comisia de soluţionare a contestaţiilor va analiza lucrarea sau consemnarea răspunsurilor la interviu doar pentru candidatul contestatar în termen de maximum 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor. Art.17 Comisia de soluţionare a contestaţiilor admite contestaţia modificând punctajul final acordat de comisia de concurs în situaţia în care: a) candidatul îndeplineşte condiţiile pentru a participa la concurs, în situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul selecţiei dosarelor; b) constată că punctajele nu au fost acordate potrivit baremului şi răspunsurilor din lucrarea scrisă sau punctajele de la interviu nu au fost acordate potrivit planului de interviu, întrebărilor formulate şi răspunsurilor candidaţilor în cadrul interviului; c) constată că există o diferenţă mai mare de 1 punct la proba scrisă între punctajele acordate de comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor; d) ca urmare a recorectării lucrării de la proba scrisă, respectiv a analizării consemnării răspunsurilor la interviu, candidatul declarat iniţial "respins" obţine cel puţin nota minima pentru promovarea probei scrise sau a interviului. Art.18 Contestaţia va fi respinsă în următoarele situaţii: a) candidatul nu îndeplineşte condiţiile pentru a participa la concurs; b) punctajele au fost acordate potrivit baremului şi răspunsurilor din lucrarea scrisă sau punctajele de la interviu au fost acordate potrivit planului de interviu, întrebărilor formulate şi răspunsurilor candidaţilor în cadrul interviului; c) între punctajul acordat de comisia de concurs şi cel acordat de comisia de soluţionare a contestaţiilor nu este o diferenţă mai mare de 1 punct/probă. Art.19 Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se face prin publicare pe site si prin afisare la sediul Primariei . Art.20 În cazul respingerii contestaţiei candidatul se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii. Cap.V Dispozitii finale Art.21. În termen de 10 de zile de la data comunicarii rezultatului concursului, se va negocia si incheia contractul de management si a contractul de munca. Clauzele contractuale se negociaza pornind de la obiectivele şi criteriile din oferta depusa, ca baza minima de negociere. Art. 22 (1) În cazul în care contractul de management nu poate fi perfectat în termenul prevăzut la art. 21, se va proceda la desemnarea candidatului a cărui oferta selectata a obţinut rezultatul imediat urmator, conform art.15 , cu care va începe negocierea. (2)În situaţia în care nici în condiţiile prevăzute la alineatul precedent nu se poate perfecta contractul de management, se va prelungi mandatul managerului in functie.