keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 84/29.03.2011 privind înregistrarea Direcţiei Fiscale a Municipiului Timisoara în Sistemul naţional electronic de plată online a taxelor şi impozitelor utilizând cardul bancar (S.N.E.P.)

29.03.2011

Hotararea Consiliului Local 84/29.03.2011
privind înregistrarea Direcţiei Fiscale a Municipiului Timisoara în Sistemul naţional electronic de plată online a taxelor şi impozitelor utilizând cardul bancar (S.N.E.P.)


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. IF2011 - 002935/16.03.2011 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
În temeiul prevederilor art. 3 şi ale art. 10 alin. (2) din Hotărârea de Guvern nr.1235/2010 privind aprobarea realizării Sistemului naţional electronic de plată online a taxelor şi impozitelor utilizând cardul bancar;
Având în vedere prevederile pct. 1.4 litera "d", respectiv ale pct. 2.2.3 litera "b" din Ordinul nr. 14/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice privind Sistemul naţional electronic de plată online a taxelor şi impozitelor utilizând cardul bancar;
Având în vedere prevederile art. 2 din Hotărârea Consiliului Local nr. 125/2007 privind infiintarea Serviciului public cu personalitate juridica - Directia Fiscala a Municipiului Timisoara aflat in subordinea Primarului Municipiului Timisoara;
În conformitate cu prevederile art.36 alin.2 lit.(b) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 alin. (2) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă înregistrarea Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara în Sistemul naţional electronic de plată online a taxelor şi impozitelor utilizând cardul bancar (S.N.E.P.).

Art.2: Comisionul perceput de instituţia de credit acceptatoare, aferent efectuării plăţilor electronice cu cardul, a impozitelor şi taxelor locale, de către contribuabilii persoane fizice şi persoane fizice autorizate, va fi suportat din bugetul local al Municipiului Timişoara.

Art.3 : Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara.

Art.4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare
- Direcţiei de Mediu;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Compartimentului Control Intern;
- Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
MARIA SARACAN
Contrasemneaza
P.SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Referat.pdf

ROMÂNIA Judetul Timis Municipiul Timisoara Directia Fiscala a Municipiului Timisoara Timisoara, B-dul M. Eminescu nr. 2B, C.I.F. 21666630, Tel. 0256-408103/Fax 0256-408191, vwww.dîmt.ro Nr. [FE - 03 REFERAT privind înregistrarea Direcţiei Fiscale a Municipiului Timisoara în Sistemul naţional electronic de plată online a taxelor şi impozitelor utilizând cardul bancar ( S.N.E.P.) În temeiul prevederilor art. 3 din HG nr.1235/2010 privind aprobarea realizării Sistemului naţional electronic de plată online a taxelor şi impozitelor utilizând cardul bancar, instituțiile publice care desfăşoară activități de încasare a taxelor şi impozitelor, au obligația să se înregistreze în S.N.E.P.. În conformitate cu prevederile art. 2 din HCL nr. 125/2007 privind înființarea Serviciului public cu personalitate juridica - Direcţia Fiscala a Municipiului Timisoara aflat în subordinea Primarului Municipiului Timisoara, aceasta are ca obiect de activitate inclusiv încasarea impozitelor şi taxelor locale. Pct. 14 litera "d" din Ordinul nr. 14/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice privind Sistemul național electronic de plată online a taxelor şi impozitelor utilizând cardul bancar, defineşte instituțiile publice beneficiare ca fiind instituțiile publice care desfăşoară activități de încasare online a taxelor şi impozitelor utilizând cardul bancar prin intermediul SNEP. Procedura de înregisirare a instituțiilor publice în SNEP presupune stabilirea modului în care este suportat comisionul bancar, prin hotărâre de consiliu local, având în vedere prevederile art. 10 alin. (2) din HG nr. 1235/2010, conform căruia „, comisionul perceput de furnizorul de servicii (...) aferent efectuării plății electronice, poate fi suportat de către contribuabil, de către instituția publică sau în orice altă variantă aleasă de către instituţia publică la momentul înregistrării în SNEP”. Potrivit pet. 223 litera "b" din Ordinul nr. 14/2011, la cererea privind înregistrarea în SNEP a instituţiei publice, se va anexa şi o copie a hotărârii consiliului local prin care se stabileşte modul în care este suportat comisionul bancar, cu respectarea prevederii art. 10 alin. (2) din HG nr. 1235/2010, în cazul unităților administrativ-teritoriale. Având în vedere faptul că, achitarea obligaţiilor fiscale online de către contribuabili presupune reducerea cheltuielilor de încasare şi urmărire a creanţelor fiscale, facilitând achitarea la termen a obligațiilor fiscale, considerăm că este oportună încurajarea persoanelor fizice şi a persoanelor fizice autorizate să opteze pentru această modalitate de plată, prin achitarea comisionului aferent efectuării plății electronice din bugetul local al Municipiului Timişoara. Având în vedere cele de mai sus, PROPUNEM:

1. Înregistrarea Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara în Sistemul național electronic de plată online a taxelor şi impozitelor utilizând cardul bancar (S.N.E.P.). 2. Comisionul perceput de instituția de credit acceptatoare, aferent efectuării plăţilor electronice cu cardul, a impozitelor şi taxelor locale, de către contribuabilii persoane fizice şi persoane fizice autorizate, să fie suportat din bugetul local al Municipiului Timişoara.