Număr | 71 |
---|---|
An | 2014 |
Data emiterii | 25.02.2014 |
Link oficial | Primăria Timisoara |
Proces verbal | PV din 25.02.2014 |
Hotararea Consiliului Local 71/25.02.2014 privind aprobarea acordului de voluntariat pentru publicarea electronică a Datelor (Bazelor de date) cu caracter deschis / Open Data Consiliul Local al Municipiului Timisoara Având în vedere Referatul cu nr. SC2014 - 3931 / 17.02.2014 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU; Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara; Având in vedere Adresa nr. SC2014-001990/28.01.2014, a domnilor Bogdan Solga, Petru Isfan, Sebastian Bala, Dan Bugariu; Având in vedere Legea Voluntariatului nr. 195/2001, republicată precum şi Hotărârea Guvernului nr. 284/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor; În temeiul prevederilor art. 36 alin.(9) din Legea nr. 215/2001 - privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; În conformitate cu prevederile art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; HOTARASTE Art. 1: Se aprobă Regulamentul-cadru al unei colaborări în regim de voluntariat având ca unic scop publicarea electronică a datelor (Bazelor de date) cu caracter deschis/Open data, conform Anexei nr. 1, care face parte integrantă din hotărâre. Art. 2: Se aprobă modelul Contractului de voluntariat şi Angajamentul individual, conform Anexei nr.2 la prezenta hotărâre. Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Comunicare din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică: - Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş; - Primarului Municipiului Timişoara; - Serviciului Juridic; - Direcţiei Economice; - Direcţiei Tehnice; - Direcţiei Urbanism; - Instituţiei Arhitectului Şef; - Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse; - Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale; - Direcţiei Dezvoltare; - Direcţiei Comunicare; - Direcţiei de Mediu; - Biroului Managementul Calităţii; - Compartimentului Control; - Biroului Audit; - Mass-media locale.
|
1
Anexa nr. 2
CONTRACTUL DE VOLUNTARIAT
Între ............. reprezentat de director ............, organizația__________ _______________________ reprezentată de ___________________________ şi/sau de voluntarul ________________________________________, cu cartea de identitate seria ________ nr. ________________ se stabileşte prezentul CONTRACT, cu termenii şi prevederile următoare:
Cap. I: Obiectivul
Prezentul CONTRACT are ca obiectiv reglementarea relațiilor între instituțiile semnatare şi Voluntar, precum şi definirea naturii, cadrului şi duratei activității voluntarului care se va desfăşura în ..............
Cap. II: Cadrul, natura şi durata activității
1. Participarea Voluntarului se încadrează în Programul/Proiectul ……………… în ____________________________, în mod particular în aria de activitate/programul/domeniul_________________________ tipul activității fiind __________________________________ şi se concretizează în realizarea următoarelor sarcini: ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………….…………….......................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... .....................
2. Activitatea în care se încadrează începe în data de ______________, şi durează o perioadă de _________________, putând fi extinsă ____________, (sau deja este în derulare şi durează o perioadă de timp de un (1) an de la data semnării de către ambele părți, pentru situațiile în care este repartizat activităților periodice, cu derulare continuă).
3. Activitatea voluntarilor începe în data de _____________, cu o durată şi/sau o frecvență (zilnică, săptămânală, bilunar), în perioada _______________, reînnoidu‐se automat, dacă niciuna din părți nu va denunța anterior cu o perioadă de timp minimă de __________.
4. Voluntarul, cu suficient timp înainte, pentru a nu prejudicia desfăşurarea activității, va putea solicita, oricărei instituții, modificarea duratei sau perioadei de prestare a activității sale, în funcție de creşterea sau diminuarea disponibilității, a orarului zilnic sau săptămânal.
2
5. Entitățile împreună, în special, prin intermediul Monitorului Voluntarilor din ____________________________şi al reprezentantului (atunci când este cazul) instituției care desfăşoară activitatea de voluntariat, asigură modificările şi ajustările ce decurg din cele prezentate mai sus, pe care le comunică, în timp util, atât voluntarului, altor persoane şi personalului tehnic, cât şi grupurilor de funcționari direct implicați în activitatea voluntarului.
Cap. III: Dispoziții finale
Angajamentul face parte integrantă din prezentul contract şi se va completa corespunzător.
Conducătorul instituției ..............................
Voluntarul
3
Exemplar nr…… ANGAJAMENT INDIVIDUAL
Subsemnatul…………………………, domiciliat în ……………………………, legitimat cu C.I/B.I seria……nr………., având CNP…………………………………, în calitate de voluntar la unitatea...………………………., în cadrul programului/ proiectului……………………………………….., cu durata de…………, declar că am fost instruit de către (instituția)…………………………………… cu privire la respectarea regulamentului de ordine interioară şi a prevederilor legislative în vigoare. Astfel, înțeleg şi accept că: 1. La sosirea în unitate este obligatorie prezentarea documentelor de identificare în scopul
verificării acestora. 2. Accesul în instituție se va face numai prin locul anume destinat. 3. Accesul în instituție se efectuează cu predarea, pe perioada şederii în unitate, a actului cu
care se face dovada identității, voluntarul având obligativitatea de a purta, la vedere, pe întreaga perioadă a vizitei, ecusonul personalizat (Anexa 6), transmiterea sau înstrăinarea acestuia în perioada activității fiind interzisă. La ieşirea din unitate, voluntarul va solicita, personal, actul de identitate prezentat.
4. Accesul în instituție se va face numai însoțit de către un funcționar public numit de administrația publică locală şi numai la locul pentru care s‐a primit aprobarea. Pe durata şederii în instituție, este obligatorie respectarea regulilor de ordine interioară stabilite de către administrația locală.
5. Se interzice accesul cu armament, muniție, substanțe stupefiante, toxice sau explozive, ori alte obiecte interzise.
6. Este interzis accesul cu aparate de filmat sau de fotografiat, reportofon, în afară de cazurile în care există aprobarea expresă în acest sens.
7. Este obligatorie depunerea, la intrarea în instituție, a bagajelor şi a obiectelor care nu au legătură cu scopul pentru care s‐a aprobat accesul.
8. Orice persoană care intră în instituție va fi supusă controlului. 9. Accesul în vederea desfăşurării activităților specifice se realizează în timpul orelor de
program stabilite şi aprobate de conducerea instituției. 10. Voluntarii care desfăşoară activități care nu au legătură cu expunerea datelor publice într‐
un format deschis (Open Data), sunt obligați să păstreze confidențialitatea informațiilor cu care operează.
11. Voluntarii, prin acțiunile lor, nu trebuie să discrediteze instituția. În acest sens, mă angajez să respect normele legale şi regulamentele legate de instituție şi funcționarea unității în general şi, în particular, în domeniul siguranței, ca şi regulile
4
specifice ale programului/domeniului...................................., activității.............................................. şi de relaționare internă şi externă cu terțe persoane. Înțeleg şi accept că, încălcarea regulilor şi normelor ce mi‐au fost prezentate în cadrul instruirii conduce la rezilierea contractului de voluntariat şi, după caz, sesizarea organelor de cercetare. Voluntar, Nume.......................Prenume............................................... Semnătură............................................................................. Data........................................ Localitatea.............................
Semnătura voluntarului, .........................................
1
Anexa nr. 1
REGULAMENT‐CADRU AL UNEI COLABORĂRI ÎN REGIM DE VOLUNTARIAT AVÂND CA UNIC SCOP PUBLICAREA ELECTRONICĂ A
DATELOR (BAZELOR DE DATE) CU CARACTER DESCHIS / OPEN DATA ART. 1
(1) Recrutarea agenților voluntari pentru expunerea datelor publice într‐un format deschis (Open Data) se face dintre persoanele care au împlinit vârsta de 18 ani, pe baza consimțământului liber exprimat, în temeiul cererii de înscriere, însoțită de:
a) CV; b) cel puțin o recomandare, de preferință vizând domeniul expunerii datelor publice într‐
un format deschis (Open Data), care să ateste competența, experiența şi seriozitatea solicitantului, din partea unei instituții de învățământ, unui institut de cercetare sau din partea autorităților locale ‐ primar, viceprimar sau secretar al primăriei, după caz.
(2) Selecționarea agenților voluntari se face de către o comisie numită prin dispoziție a Primarului Municipiului Timişoara.
ART. 2 Definiții:
Prin termenul de „voluntar” se va înțelege o persoană fizică care derulează atât în prezent cât şi în viitor activități neremunerate de către administrația locală timişoreană, neputând emite acum sau în viitor pretenții băneşti sau de orice altă natură urmare a activităților derulate în acest sens, în conformitate cu accepțiunea Legii Voluntariatului nr. 195/2001, republicată precum şi Hotărârii Guvernului nr. 284/2009 privind organizarea şi funcționarea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor. Altfel spus, voluntariatul este activitatea de interes public, desfăşurată din proprie inițiativă de orice persoană fizică, în folosul altora, fără a primi o contraprestație materială sau de altă natură.
În accepțiunea prezentului regulament, activitatea menționată pentru termenul de voluntar poartă denumirea de „voluntariat”.
ART. 3 Activitatea agenților voluntari pentru expunerea datelor publice într‐un format deschis
(Open Data) va consta, în principal, în: a) informarea, distribuirea de datelor publice într‐un format deschis (Open Data); b) conştientizarea şi promovarea unei atitudini corespunzătoare a societății civile din
zona respectivă în legătură cu importanța mediatizării datelor publice într‐un format deschis (Open Data);
2
c) alte atribuții stabilite de comisia de selecție menționată la ART. 1 ART. 4
(1) Activitatea desfăşurată de agentul voluntar pentru expunerea datelor publice într‐un format deschis (Open Data) se realizează în baza unui contract de voluntariat.
(2) Persoanele având caracterul de voluntar vor semna un angajament prin care se obligă cu privire la păstrarea confidențialității şi conformității cu activitatea administrației publice locale timişorene
(3) Este obligatorie încheierea contractelor de voluntariat între persoanele fizice şi administrația publică locală ca şi convenții individuale cu titlu gratuit.
(4) În sistemul administrației locale timişorene se vor desfăşura exclusiv activități de voluntariat circumscrise domeniului vizând expunerea datelor publice într‐un format deschis (Open Data).
ART. 5
Activitățile de voluntariat, în sistemul administrației publice timişorene, se fundamentează pe următoarele principii: a) participarea, ca voluntar, pe baza consimțământului liber exprimat; b) implicarea motivată şi dinamică a voluntarilor în activitățile legate de expunerea datelor publice într‐un format deschis (Open Data); c) desfăşurarea voluntariatului cu excluderea oricărei contraprestații materiale, ori de altă natură, din partea beneficiarului activității; d) participarea în calitate de voluntar se face pe baza egalității de şanse şi de tratament, fără niciun fel de discriminare; e) selecția voluntarilor se va face fără niciun fel de discriminare, pe temei de: rasă, naționalitate, etnie, limbă, religie, gen, orientare sexuală, opinie, apartenență politică, convingeri, avere, origine socială, vârstă, dizabilitate, boală cronică necontagioasă, infecție HIV/SIDA sau alte temeiuri;
f) desfăşurarea activităților se va face cu respectarea cadrului normativ legal şi prevederilor legale în vigoare referitoare la administrația publică.
ART. 6 În vederea recrutării şi/sau selecției voluntarilor, se vor avea în vedere următoarele aspecte: (a) gradul de acoperire al necesarului de resurse umane şi materiale ce trebuie implicate privind expunerea datelor publice într‐un format deschis (Open Data). ART. 7
În vederea informării societății civile cu privire la domeniile în care se pot desfăşura activități de voluntariat, respectiv a tipurilor de specialişti de care este nevoie, se vor întreprinde demersurile ce se impun, în colaborare cu Direcția Comunicare, în vederea expunerii publice a acestor informații.
3
ART. 8
Pentru realizarea activității de selecție, se vor avea în vedere, în ordine, următoarele etape:
(a) centralizarea documentelor, în funcție de tipul de activitate derulată: CV, scrisoare de recomandare, scrisoare de intenție, copie carte /buletin de identitate, copie diplomă de studii;
(b) verificarea documentelor şi a datelor personale, conform procedurilor specifice; (c) susținerea interviului; (d) comunicarea scrisă a rezultatului activității de selecție şi, după caz, planificarea etapei
de instruire.
ART. 9 (1) În vederea selecționării voluntarilor, se vor avea în vedere, în mod cumulativ,
următoarele criterii: (a) existența unor competențe certificate, corespunzătoare domeniului de activitate în
care urmează să îşi desfăşoare activitatea; (b) motivația intrinsecă pentru desfăşurarea activității; (c) corespondența între propunerile de colaborare venite din partea persoanelor fizice şi
nevoile comunității locale; ART. 10
(1) Voluntarii selecționați în vederea desfăşurării activităților vor fi instruiți cu privire la cadrul normativ privind administrația locală, Regulamentul de Ordine Interioară al unității, Regulamentului de Organizare şi Funcționare, normelor de siguranță şi securitate la locul de muncă, precum şi cu alte prevederi legale ce se impun.
(2) Persoanele fizice selecționate ca voluntari, care se adresează direct administrației publice, vor fi instruite la nivelul unității şi vor semna angajamentele individuale, la finalul instruirii.
ART. 11
După finalizarea etapei de instruire, persoanele selecționate vor semna contracte de voluntariat cu administrația publică locală.
ART. 12
Coordonatorul sectorului de expunere a datelor publice într‐un format deschis (Open Data) întreprinde demersurile necesare încheierii protocolului de colaborare între unitate şi persoana fizică furnizoare de activități de voluntariat sau, după caz, a contractelor individuale de voluntariat. ART. 13
4
(1) Activitățile desfăşurate de voluntari sunt planificate de către coordonatorul sectorului de expunere a datelor publice într‐un format deschis (Open Data)
(2) Planificarea activităților desfăşurate de voluntari este complementară celorlalte documente de planificare a activităților administrației locale timişorene şi va ține cont de resursele umane şi materiale de la nivelul fiecărei unități.
ART. 14
În întocmirea documentelor de planificare respectă cadrul procedural general aplicabil activităților administrației locale timişorene. ART. 15
(1) Contractul de voluntariat se încheie pe durata de 1 (un) an, care curge de la data semnării acestuia de către ambele părți.
(2) Pentru fiecare voluntar se va stabili tipul de activitate ce urmează să se desfăşoare, după care, coordonatorul sectorului de expunere a datelor publice într‐un format deschis (Open Data) va analiza care sunt documentele ce trebuie întocmite atât de personalul din instituție care va coordona activitatea, cât şi de către voluntar.
ART. 16 Pe parcursul derulării contractului de voluntariat, activitatea este monitorizată, periodic,
sub forma fişei de monitorizare, iar la finalul acestuia se va întocmi o fişă de evaluare a activității, ce va fi pusă la dispoziția voluntarului sau a furnizorului de voluntariat, în copie.
ART. 17 La finalul contractului de voluntariat, administrația locală timişoreană va elibera un
„Certificat de voluntariat” care să ateste perioada, conținutul şi rezultatele activității desfăşurate.
(1) La solicitarea persoanei, se poate elibera o „Scrisoare de recomandare”. (2) În funcție de portofoliul de activitate al furnizorului de voluntariat şi al rezultatelor
obținute pe perioada derulării contractului de voluntariat, se pot identifica şi alte modalități de evidențiere şi promovarea a acestora.
ART. 18
Încă de la începutul activității, voluntarii sunt informați de către responsabilul desemnat cu coordonarea, monitorizarea şi evaluarea activității voluntarului, asupra faptului că activitatea le va fi monitorizată, în scopul prevenirii şi eliminării eventualelor obstacole sau disfuncționalități.
ART. 19 Pe întreaga perioadă de derulare a contractului de voluntariat acesta poate fi suspendat
de către oricare dintre părți sau, după caz, denunțat, în situații temeinic justificate.
5
România Timişoara Primăria Municipiului Timişoara
FIŞĂ DE MONITORIZARE PERIODICĂ A ACTIVITĂȚII VOLUNTARULUI
Dl./d‐na:..................................................., în calitate de voluntar, desfăşoară activitatea/programul.................................................................................................., în conformitate cu contractul de voluntariat nr. ...........din..................................... Menționăm că, activitatea a fost monitorizată periodic, în zilele de (ziua şi luna) ......................................................................................................... anul....................., sens în care, am constatat următoarele: ................................................................... ........................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... ..............
Monitor, (Persoană desemnată)
Funcție.......................Nume ......................Prenume............................
Semnătură........................................................ Data întocmirii fişei:.............................................
6
România Timişoara Primăria Municipiului Timişoara
Coordonatorul sectorului pentru
expunerea datelor publice într‐un format deschis (Open Data)
Funcție...................Nume ......................Prenume............................
Semnătură........................................................
Data:.............................................
FIŞĂ DE EVALUARE A ACTIVITĂȚII VOLUNTARULUI Dl./d‐na:..................................................., în calitate de voluntar, a desfăşurat activitatea/programul................................................................................................... Menționăm că, atât ca urmare a monitorizării periodice, cât şi a rezultatelor obținute, activitatea voluntarului a respectat / nu a respectat contractul de voluntariat nr. ...........din.............................................................................................. ........................................................................................................................................................... ..................... context în care apreciem activitatea desfăşurată ca fiind................................................................................................................................şi propunem continuarea / încetarea activității.
Evaluator,
(Persoană desemnată) Funcție...................Nume ......................Prenume............................
Semnătură........................................................
Data evaluării:.............................................
Voluntar, Semnătură:.......................... Data:....................................
7
CERTIFICAT DE VOLUNTARIAT
Prezentul înscris, certifică faptul că dl./d‐na (Nume).........................(Prenume)............................................... a desfăşurat, ca voluntar în cadrul (unitatea).........................., activitatea/programul................................................................,
în perioada..................................... rezultatele obținute fiind bune/foarte bune/ excelente.
Conducătorul instituției, L.S.
Funcție.........Nume...........Prenume.............
Semnătură...............................................
Data:........................................................
8
MODEL PENTRU ECUSONUL DE VOLUNTAR
Ecusonul, în formă de dreptunghi, va avea următoarele dimensiuni:
• Lungime = 12cm;
• Lățime = 7,5cm.
Va avea în partea dreaptă, sus, aplicată o fotografie a voluntarului, color, tip buletin (dimensiuni: 3X4 cm) care, după aplicare, va purta ştampila şi semnătura conducătorului unității administrației publice locale în care îşi va derula activitatea voluntarul, aplicată peste fotografie.
Ecusonul are valabilitate într‐o singură unitate a administrației publice locale, cea în care voluntarul îşi desfăşoară activitatea.
LOC FOTO
(color, tip buletin)
Nume..........................................................
Prenume.....................................................
Primăria Municipiului Timişoara
1
ROMÂNIA JUDEȚUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECȚIA COMUNICARE BIROUL RELAȚII INTERNAȚIONALE SC2014 – 3931 / 17.02.2014
APROBAT
PRIMAR NICOLAE ROBU
Bd. C.D. Loga nr. 1, Timişoara, tel/fax: +40 256 ‐204.886, e‐mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro
REFERAT
Privind aprobarea acordului de voluntariat pentru publicarea electronică a datelor (Bazelor de date) cu caracter deschis / Open
Data
La sfârşitul anului 2013, la inițiativa unui grup de tineri timişoreni, au
început discuțiile cu privire la Open Data, sub aspectul juridic, administrativ, procedural, necesarului (logistic, uman, finaciar etc.), precum şi timpilor de realizare.
Ulterior a fost depusă adresa cu nr. SC2014‐001990/28.01.2014, înregistrată de d‐nii Bogdan Solga, Petru Isfan, Sebastian Bala, Dan Bugariu.
Organizatiile Open Data care activează la nivel central doresc să transforme experiența Timişoarei într‐o poveste de succes, dinamizatoare şi pentru alte oraşe.
În acest sens, a avut loc cu frecvență săptămânală o serie de întâlniri cu privire la seriile de date cu caracter deschis care vor fi publicate pe portalul date.gov.ro, precum şi la procedurile de lucru.
Site‐ul data.gov.ro este punctul central de acces pentru seturile de date deschise livrate de autoritățile și instituțiile administrației publice, ajutând publicul să găsească, să descarce și să folosească informațiile generate și deținute de structurile administrative.
Parteneriatul pentru o Guvernare Deschisă (Open Government Partnership) este un acord internațional ce vizează angajarea guvernelor în promovarea transparenței, combaterea corupției şi utilizarea noilor tehnologii pentru a
2
consolida actul de guvernare şi dialogul cu cetățenii, în special prin elaborarea şi implementarea de politici în domeniul datelor publice deschise.
Guvernul României a aderat la această inițiativă în anul 2011, iar în aprilie 2012, a aprobat prin Memorandum participarea României la Open Governement Partnership şi, de asemenea, Planul național de acțiune 2012‐2014 pentru implementarea angajamentelor asumate.
Având in vedere cele de mai sus, propunem emiterea unei Hotărâri a Consiliului Local al Municipiului Timişoara, prin care să se aprobe regulamentul‐ cadru al unei colaborări în regim de voluntariat având ca unic scop publicarea electronică a datelor (Bazelor de date) cu caracter deschis / Open data, conform Anexelor 1, 2, care vor face parte integrantă din hotărâre. Dan Diaconu pentru Secretar Viceprimar Simona Drăgoi Alina Pintilie Director Direcția Comunicare Diana Donawell Şef Birou întocmit Ovidiu Simonetti Consilier Comunicare
Avizat juridic
FP53 ‐ 01 ver.1