CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TIMIŞOARA Aprobat, > Ca a PRIMAR, Nr. 72 < [15.02 2007. Gheorghe Ciuhandu REFERAT Privind modificarea organigramei Centrului de Zi pentru Voi cu locuințe protejate . Conform Hotărârii Guvernului nr. 329/04.04.2003, pentru aprobarea regulamentelor cadru de organizare şi funcționare a instituțiilor de protecție specială a persoanelor cu handicap,(art.5 din anexa nr.5), vă supunem aprobării modificarea structurii organizatorice, a organigramei și a Statului de funcții a Centrului de Zi „Pentru Voi” cu locuinţe protejate, Centrul de zi „Pentru Voi” cu locuințe protejate este o instituție publică, care funcționează pe baza convenției de colaborare între Consiliul Local al Municipiului Timişoara şi Fundația PENTRU VOI, aprobată prin Hotărârea CLM Timișoara nr. 207 din 26.04.2005. Regulamentul de organizare şi funcționare și organigrama centrului sunt aprobate prin
Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 71 din 30.03.2004. Centrul furnizează servicii comunitare pentru 140 de adulți cu dizabilități intelectuale (handicap mental), fiind singurul serviciu pentru adulții cu handicap mental din Timişoara. Serviciile furnizate de centru sunt: e Ateliere protejate și angajare în muncă asistată: 6 ateliere: tehnoredactare şi multiplicare, decorațiuni, ambalaje, tâmplărie, producție de lumânări, brutărie. e Centru de zi: pentru 40 persoane cu handicap sever şi polihandicap sau comportament provocator (în care se desfăşoară activități de dezvoltare a autonomiei personale și a capacității de autoservire, diferite terapii în funcție de nevoile individuale). e Locuinţe protejate: 20 persoane cu handicap e Servicii de respite (respiro): Supraveghere şi acompaniament, consiliere familială, activități de loisir — tabără anuală de vară, club lunar. Centrul are cantină proprie care pregăteşte prânzul şi micul dejun, de luni până vineri pentru utilizatorii serviciilor de zi și toate cele trei mese, șapte zile pe săptămână, pentru utilizatorii locuințelor protejate. În 2006 am reușit finalizarea lucrărilor de construcţie a unui nou centru de zi pentru persoane cu handicap sever şi polihandicap, realizat prin finanţări externe nerambursabile: din fondurile Uniunii Europene — programul Phare Acces, a unor Fundaţii olandeze şi a Guvernului Olandez. Totodată am câştigat o licitație de proiecte și am obţinut o finanțare din partea Guvernului României — ANPH, prin care am cumpărat şi amenajat un nou apartament protejat „DORA” unde locuiesc 4 persoane cu handicap mental. În acest fel, am reuşit extinderea activităților noastre şi creşterea numărului de beneficiari, ceea ce necesită o suplimentare a numărului de posturi. Pentru asigurarea calității serviciilor oferite, este necesară modificarea organigramei instituției, înființarea a unui nou serviciu și creşterea numărului de posturi de la 56 la 62.
Propunem modificarea organigramei unității prin crearea unui nou serviciu: e Ateliere protejate și angajarea în muncă asistată Vă supunem aprobării completarea structurii de personal cu următoarele funcții: șef serviciu ateliere protejate şi angajare în muncă asistată — 1 post consilier angajare în muncă — 1 post kinetoterapeut — 1 post educator specializat studii PL - 1 post şofer — 1 post îngrijitor — 1 post În urma deschiderii noului centru de zi, serviciile de zi vor fi oferite în două locații diferite: 1. Serviciul centru de zi, care va funcționa în clădirea cea nouă şi va deservi 40 de beneficiari, persoane cu dizabilități severe și multiple. Serviciul va avea 14 angajați și va fi coordonat de un şef serviciu. 2. Serviciu ateliere protejate și angajare în muncă asistată care va oferi servicii pentru 58 beneficiari ai atelierelor şi 36 beneficiari ai, serviciului de angajare în muncă asistată din care 26 sunt angajați cu carte de muncă. Ca urmare, coste necesară înființarea postului şef serviciu ateliere și angajare în muncă asistată, care va coordona munca a 14 persoane ce lucrează în acest serviciu. Serviciul de angajare asistată are o dezvoltare rapidă. Interesul adulților cu dizabilități intelectuale de a-şi găsi un loc de muncă şi nevoia permanentă de sprijin pe care ei o au — ante și post — angajare — necesită un nou post de consilier de orientare și formare profesională. Consilierul trebuie, pe de o parte, să sprijine cei 36 beneficiari deja existenți în vederea pregătirii în muncă (din punct de vedere vocațional, educaţional, al abilităților sociale), a prezentării la un interviu şi să acorde, individual, suportul după ce un loc de muncă a fost găsit, iar pe de altă parte să creeze şi păstreze relații cu angajatorii şi potenţialii angajatori, cu AJOFM, cu autoritățile locale, cu alte ONG-uri cu activități în domeniul angajării în muncă. Toate acestea nu pot fi, în mod obiectiv, realizate la standardele de calitate necesare de o singură persoană, mai ales în condițiile în care se are în vedere creşterea numărului de beneficiari angajați pe piața liberă a muncii. De-a lungul unui an de zile numărul beneficiarilor a crescut cu 15 (ceea ce reprezintă o creştere de 12%). Pentru Voi este singurul serviciu comunitar pentru adulți cu dizabilități intelectuale, ca urmare, toți copiii ce devin adulți se adresează centrului nostru. Majoritatea noilor beneficiari este dată de persoane cu dizabilități severe, unii având nevoie de suport 1 la 1, astfel că, pentru a păstra calitatea serviciilor oferite, este nevoie de încă un educator specializat. Postul de kinetoterapeut este necesar pentru beneficiarii cu probleme legate de psihomotricitate, de lateralitate, coordonare fină sau grosieră precum şi pentru cei cu probleme de obezitate, ca efect secundar al administrării pe termen lung al antidepresivelor și neurolepticelor, ceea ce produce apariția de probleme conexe (cardiace sau lombare). Alți beneficiari au probleme fizice (cum ar fi parezele), necesitând kinetoterapie. De asemenea creșterea cu aproximativ 400 mp suprafață a spațiilor centrului care necesită curățenie, impune crearea unui nou post de îngrijitor. A crescut de asemenea și parcul auto prin achiziționarea unui microbuz de 12 locuri cu platformă pentru scaune cu rotile și o donație constând într-un autoturism marca Cielo făcută
de Curtea de Conturi Timiş. Din acest motiv ne vedem nevoiți a angaja încă un şofer pentru deservirea în bune condiții a tuturor autoturismelor din dotare și asigurarea transportului optim al beneficiarilor noștri. Actualmente avem: 4 microbuze și 3 autoturisme și avem 3 posturi de şoferi. Conform celor arătate mai sus propunem aprobarea organigramei, statului de funcții şi a Regulamentului de Organizare și Funcționare începând cu luna aprilie 2007. Menţionăm că sunt prevăzute fondurile necesare acoperirii costurilor salariale în bugetul pe 2007, aprobat de Consiliul Local în data de 13.02.2007. De asemenea am prevăzut creşterea de organigramă în Formularul 132 ,„ Numărul maxim de posturi şi fondul aferent salariilor de bază pe anii 2006 — 2007”, inaintat Directiei = Avizat, Şef serviciu resurse umane Avizat juridic, Director, ( / 1 7 Laila Onu 4