keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 585/19.12.2006 privind stabilirea cuantumului penalităţilor la 0,5% pe zi în cazul întârzierilor în executarea contractelor de achiziţii publice de lucrări edilitare

19.12.2006

Hotararea Consiliului Local 585/19.12.2006
privind stabilirea cuantumului penalităţilor la 0,5% pe zi în cazul întârzierilor în executarea contractelor de achiziţii publice de lucrări edilitare


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2006-024850 / 07.12.2006 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere Referatul nr. SC2006-004887 din data de 13.11.2006 - al domnului consilier Ţoancă Radu Daniel;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
În conformitate cu prevederile pct. 23 , subpct. 23.1 din Ordinul 1014 din 6 iunie 2001 privind aprobarea structurii, continutului si modului de utilizare a Documentatiei standard pentru elaborarea si prezentarea ofertei pentru achizitia publica de lucrări;
În conformitate cu prevederile art. 38 alin. 2 lit.( b) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, modificata si completata de Legea nr. 286/2006;
În temeiul art. 46 alin.2 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, modificată şi completată prin Legea nr. 286/2006.


HOTARASTE

Art.1: Se stabileşte cuantumul penalităţilor la 0,5 % pe zi din valoarea contractului încheiat între firma câştigătoare şi Primăria Municipiului Timişoara în cazul întârzierilor în executarea contractelor de achiziţii publice de lucrări edilitare.

Art.2 : Cuantumul penalităţilor de 0,5% / zi de întârziere va fi inclus în documentaţiile de atribuire ( caietul de sarcini), cât şi în toate contractele de achiziţii publice de lucrări edilitare ce se vor încheia după intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.

Art.3 : Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Edilitară din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara;

Art. 4 : Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Biroului Control Intern;
- Biroului Relaţii Publice;
- Serviciului Centrul de Consiliere pentru Cetăţeni;
- Mass - media locale.



Presedinte de sedinta
EUGENIA TONENCHI
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat_-_Modificare_penalitati.pdf

ROMÂNIA Se aprobă, JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR MUNICIPIUL TIMIŞOARA Dr. ing.Gheorghe Ciuhandu DIRECŢIA EDILITARĂ Nr. SC 2006 – 024850 / 07.12.2006

R E F E R A T

privind stabilirea cuantumului penalităţilor / zi în cazul întârzierilor în executarea contractelor de achiziţii publice de lucrări edilitare

Prin referatul înregistrat cu nr. SC2006-004887 domnul consilier Ţoancă Radu propune modificarea cotei procentuale prevăzută ca penalitate pe zi de întârziere în executarea contractelor de lucrări publice edilitare de 0,1% cât este în prezent, la 0,5% din valoarea contractului încheiat între firma câştigătoare şi Primăria Municipiului Timişoara. Art. 23 , alin. 1 din Ordinul 1014 din 06 iunie 2001,articol pe care şi-a întemeiat domnul consilier propunerea sa, nu prevede un procent anume ce va fi aplicat pentru executarea cu întârziere a contractelor de lucrări publice, acest procent se stabileşte, de către entitatea achizitoare prin documentele de licitaţie, respectiv caietul de sarcini. Redăm art. 23 alin 1 din Ordinul 1014/2001: Penalităţi, daune-interese:

23.1. - În cazul în care, din vina sa exclusivă, executantul nu reuşeşte să îşi îndeplinească obligaţiile asumate prin contract, achizitorul are dreptul de a deduce din preţul contractului, ca penalităţi, o suma echivalentă cu o cotă procentuală din preţul contractului. (se precizează cota procentuală pentru fiecare zi/săptămână de întârziere, până la îndeplinirea efectivă a obligaţiilor)

Modificarea cotei procentuale va fi inclusă în documentaţiile de atribuire ( caietul de sarcini), cât si în toate contractele de achiziţii publice de lucrări edilitare ce se vor încheia după intrarea în vigoare a Hotărârii Consiliului Local. Punctul de vedere al Direcţiei Edilitare este modificarea cotei procentuale prevăzută ca penalitate pe zi de întârziere în executarea contractelor de lucrări publice edilitare la procentul de 0,3 % din valoarea contractului încheiat între firma câştigătoare şi Primăria Municipiului Timişoara pentru lucrări edilitare.

Fundamentarea propunerii, este faptul că majorarea la 0,5% din valoarea contractului încheiat între firma câştigătoare şi Primăria Municipiului Timişoara a penalităţilor ar conduce la folosirea excesivă de către firma câştigătoare a altor clauze din contract (forţa majoră,sistare lucrări timp nefavorabil…),ceea ce ar conduce la prelungirea perioadei de execuţie a lucrărilor edilitare.

DIRECTOR DIRECŢIA EDILITARĂ, ŞEF SERVICIU REŢELE PUBLICE, ing. DUMITRU ANDOR ing. IOAN GANCIOV

AVIZAT JURIDIC,

jr. MIRELA LASUSCHEVICI Red /Dact ML ;Ex 1