keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 57/21.02.2017 privind aprobarea Listei actelor emise de organul fiscal local ce pot fi comunicate prin mijloace electronice de transmitere la distanta sau tiparite prin intermediul unui centru de imprimare masiva si a Procedurii de comunicare a acestora prin mijloace electronice de transmitere la distanta

21.02.2017

Hotararea Consiliului Local 57/21.02.2017
privind aprobarea Listei actelor emise de organul fiscal local ce pot fi comunicate prin mijloace electronice de transmitere la distanta sau tiparite prin intermediul unui centru de imprimare masiva si a Procedurii de comunicare a acestora prin mijloace electronice de transmitere la distanta


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC 2017 3004/08.02.2017.- al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Avand in vedere prevederile art.46 alin.(8), art.47 alin.(9), art.54 din Legea nr. 207/2015 privind codul de procedura fiscala, actualizata;
Avand in vedere prevederile Ordinului Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice nr 3.097/2016 pentru aplicarea prevederilor art.46 alin. (8) si art.47 alin.(9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala;
Avand in vedere Hotararea Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr.196/15.11.2016 privind aprobarea actelor administrative fiscale ce urmeaza a fi emise prin intermediul unui centru de imprimare masiva;
Avand in vedere prevederile art.16 alin.(2) din Legea nr 273/2006 privind finantele publice locale, actualizata;
În conformitate cu prevederile art.36.alin. 2 lit.(b) si alin.4 lit.(c) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se aproba emiterea de catre organul fiscal a actelor administrative fiscale, actelor de executare si altor acte, ce pot fi comunicate prin mijloace electronice de transmitere la distanta sau tiparite prin intermediul unui centru de imprimare masiva, valabile fara semnatura persoanelor imputernicite si stampila organului fiscal local, cuprinse in lista Anexa nr.1.

Art.2: Se aproba Procedura de comunicare a actelor administrative fiscale, a actelor de executare si altor acte emise de organul fiscal local prin mijloace electronice de transmitere la distanta, precum si conditiile in care aceasta se realizeaza, prevazuta in Anexa nr. 2.

Art.3: Anexele nr. 1 si nr.2 fac parte integranta din prezenta hotarare.

Art.4: Se revoca Hotararea Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr.196/15.11. 2016 privind aprobarea actelor administrative fiscale ce urmeaza a fi emise prin intermediul unui centru de imprimare masiva.

Art.5: Cu aducerea la indeplinire a prezentei hotarari se incredinteaza Directia Fiscala a Municipiului Timisoara.

Art.6: Prezenta hotarare se comunica:
- Institutiei Prefectului - Judetul Timis;
- Primarului Municipiului Timisoara;
- Direcţiei Fiscale;
- Directiei Urbanism;
- Directiei Tehnice;
- Directiei Economice;
- Directiei de Mediu;
- Directiei Dezvoltare;
- Directiei Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse;
- Directiei Comunicare;
- Serviciului Juridic;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calitatii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
DAN DIACONU
Contrasemneaza
SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Referat.pdf

imputernicite si stampila organului fiscal local, cuprinse in lista Anexa nr.1, parte integranta din prezentul referat. 2. Sa se aprobe Procedura de comunicare a actelor administrative fiscale, a actelor de executare si altor acte emise de organul fiscal local prin mijloace electronice de transmitere la distanta, precum si conditiile in care aceasta se realizeaza, prevazuta in Anexa nr. 2, parte integranta din prezentul referat. 3. Sa se revoce Hotararea Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr.196/15.11. 2016 privind aprobarea actelor administrative fiscale ce urmeaza a fi emise prin intermediul unui centru de imprimare masiva. PRIMAR NICOLAE ROBU AVIZAT JURIDIC DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA Cod FO 53-01,ver.2

Atasament: Raport.pdf

Având în vedere numărul mare de contribuabili aflați în evidenţa Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara (aproximativ 280.000), raportat pe de o parte la necesitatea respectării termenelor scadente, de prescripţie, etc., stabilite prin Legea nr. 227/2015 privind codul fiscal actualizata, si, pe de alta parte, la obligativitatea comunicarii actelor administrative fiscale, de executare si altor acte, in conditiile legii, catre contribuabilii carora li se adreseaza, emiterea, de catre organul fiscal, a unor administrative fiscale, de executare si altor acte ce pot fi comunicate prin mijloace electronice de transmitere la distanta, , precum si a procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta, ar duce la imbunatatirea în mod considerabil a activitatii de administrare a impozitelor şi taxelor locale, atat pentru organul fiscal cat si pentru contribuabili, precum si la micsorarea cheltuielilor aferente comunicarii prin posta a acestor acte. De asemenea, raportat la prevederile Ordinului nr.3.097/24.11.2016, este necesar a se identifica si actele administrative fiscale ce pot fi emise prin intermediul unui centru de imprimare masiva. Raportat la aceste aspecte, avand in vedere prevederile: - art. 46 alin.8 si ale art.47 alin.(9) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, care confera posibilitatea consiliilor locale de a stabili, prin hotărâre, dacă organul fiscal local din cadrul autorităţii administraţiei publice locale respective poate emite acte administrative fiscale în condiţiile alin. (6) al art.46, precum si de a stabili, prin hotărâre, în funcţie de capacitatea tehnică disponibilă, mijloacele electronice de transmitere la distanţă ce urmează a fi utilizate de către respectivul organ fiscal local; - art.l alin.4 din Anexa 2 la Ordinul nr.3.097/24.11.2016, care prevede ca, mijloacele de transmitere la distanta prevazute la alin. (1) ce urmeaza a fi utilizate de catre organul fiscal local pentru comunicarea actelor administrative fiscale, a actelor de executare si a altor acte emise de organul fiscal local catre contribuabili si stabilirea procedurii, in functie de conditiile specifice, se aproba prin hotarare a autoritatii deliberative; - art.7 alin.8 din Anexa 2 la Ordinul nr.3.097/24.11.2016, care prevede ca, procedura detaliata privind modalitatea de identificare, inregistrarea si accesul contribuabilului la platforma de contact se aproba prin hotarare a autoritatii deliberative, apreciez ca fiind posibila si legala initierea unei hotarari de consiliu local prin care sa se aprobe Lista actelor emise de organul fiscal local ce pot fi comunicate prin mijloace electronice de transmitere la distanta sau tiparite prin intermediul unui centru de imprimare masiva, si a Procedurii de comunicare a acestora prin mijloace electronice de transmitere la distanta. Anterior aparitiei Ordinului nr.3.097/24.11.2016, actele administrative fiscale ce pot fi emise prin intermediul unui centru de imprimare masiva au facut obiectul Hotararii Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr.196/15.11.2016 privind aprobarea actelor administrative fiscale ce urmeaza a fi emise prin intermediul unui centru de imprimare masiva, hotarare care va fi revocata in conditiile emiterii noii hotarari. Cu stima, E E DIRECTIA FISCALĂ A MUNICIPIULUI TIMISOARA DIRECȚOR EXECUTIV -- ADRIAN BODO... * i K m 3 Timișoara 2021 Capitală Europeană a Culturii

Atasament: anexa_1.pdf

28. Certificat de atestare fiscala pentru persoane juridice privind impozite, taxele locale si alte venituri datorate bugetului local; 29. Raport de inspectie fiscala. (2) Actele administrative fiscale, actele de executare si alte acte emise de organul fiscal local comunicate prin mijloace electronice de transmitere la distanta sunt valabile si opozabile contribuabililor sau tertilor fara semnatura olografa si stampila conducatorului organului fiscal, insa vor purta semnatura electronica extinsa bazata pe un certificat calificat al organului fiscal local. DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA DIRECTOR EXECUTIV ADRIAN C cil

Atasament: Anexa_2.pdf

unice de identificare atat pentru persoanele fizice cat si pentru cele juridice sunt nr. Ordnului de plata sau al chitantei, dupa caz. b. Confirmarea primirii cererii este trimisa contribuabilului prin e-mail, introducerea unei adrese de e-mail valide fiind obligatorie, fară aceste date cererea neputand fi procesata. c. In baza cererii, organul fiscal genereaza numele si parola de acces, pe care o comunica contribuabilului pe adresa de email inregistrata in cererea adresata. d. Accesul in platforma de contact ATLAS se face de pe site-ul www.dfmt.ro, sectiunea "Servicii on- line", subsectiunea "Vizualizare/plata impozite si taxe", identificarea facandu-se in baza numelui si parolei de acces. e. În urma accesarii platformei ATLAS, contribuabilul are acces la o serie de informaţii cu caracter personal, in functie de tab-ul accesat, respectiv: Obligații de Plata - pe categorii de impozite si taxe locale; Detalii Obligații - pe categorii şi termene de plata; Stingerea Obligațiilor - in ordine cronologica pe categorii şi chitanța; Bunuri Deţinute - pe categorii şi adrese; Acte Emise - vizualizare in format PDF a tuturor actelor administrative fiscale, actelor de executare si altor acte emise de organul fiscal local, identificate in Anexa 1; Declaraţii OnLine; Administrare Cont. ART.8 Confidentialitatea si acordul contribuabilului cu privire la prelucrarea automata a datelor cu caracter personal (1) Prevederile Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt aplicabile prezentei proceduri. (2) Acordul contribuabilului pentru folosirea datelor sale personale in scopul acordarii accesului la serviciile de comunicare prin mijloace electronice se considera a fi implicit prin inregistrarea la organul fiscal local a cererii de comunicare prin mijloace electronice a actelor administrative fiscale, actelor de executare si altor acte emise de organul fiscal local. (3) Schimbul de date realizat intre organul fiscal local sau autoritatea administrativ-teritoriala si contribuabili trebuie sa indeplineasca cerinte standard de integritate si confidentialitate potrivit protocolului HTTPS. ART.9 (1) Mijloacele de transmitere la distanta prevazute la alin. (1) ce urmeaza a fi utilizate de catre organul fiscal local pentru comunicarea actelor administrative fiscale, a actelor de executare si a altor acte emise de organul fiscal local catre contribuabili si stabilirea procedurii, in functie de conditiile specifice, aprobata prin hotararea autoritatii deliberative, se publica pe pagina de internet a organului fiscal local. (2) Procedura detaliata privind modalitatea de identificare, inregistrarea si accesul contribuabilului la platforma de contact, aprobata prin hotararea autoritatii deliberative, se publica pe pagina de internet a organului fiscal local. DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA CUT NEF [A