MUNICIPIUL TIMIŞOARA APROBAT DIRECŢIA PATRIMONIU PRIMAR, BIROUL ADMINISTRARE IMOBILE NR. SC2012-4490/17.02.2012 Dr. Ing. Gheorghe Ciuhandu REFERAT
privind aprobarea reorganizării şi funcţionării reţelei şcolare a Municipiului Timişoara pentru anul şcolar 2012-2013
Având în vedere Legea nr. 1 din 2 ianuarie 2011 a educaţiei naţionale
“actualizată”, este necesară reorganizarea reţelei școlare prin arondarea unor instituţii de învăţământ, reoganizare ce are menirea de a crea un sistem de învăţământ organizat, administrat și finanţat corespunzător, în vederea asigurării calităţii procesului instructiv- educativ, accesul liber și egal al tuturor copiilor la actul educaţional și adecvarea ofertei educaţionale la nevoile beneficiarilor direcţi și indirecţi.
Arondarea instituţiilor de învăţământ nu trebuie să producă dezechilibre și distorsiuni în organizarea, conducerea și susţinerea unităţilor de învăţământ, ci dimpotrivă, crearea unor instituţii puternice, cu un număr mai mare de elevi și preșcolari, care să asigure o susţinere financiară proprie și pe termen lung.
Unele din motivele care au stat la baza reorganizării reţelei școlare, au fost acelea de a permite dreptul la educaţie al tuturor copiilor care trebuie să iși facă debutul școlar în anul 2012-2013, prin asigurarea spaţiilor necesare clasei pregătitoare și a condiţiilor optime de desfășurare a procesului instructiv-educativ, cât şi evitarea susţinerii în sistem a unor instituţii cu un număr mic de elevi, ineficiente din punct de vedere al managementului financiar și administrativ și cu o slabă capacitate de dialog în faţa autorităţilor locale, a fost un alt punct de plecare în realizarea acestui demers.
Pentru calitatea procesului de învăţământ, unităţile de învăţământ din municipiul Timişoara, vor organiza învăţământul primar şi gimnazial cu program de dimineaţă, începând cu anul şcolar 2012-2013, conform orarului stabilit de către Consiliile de Administraţie ale acestora.
Propunem de asemenea necesitatea relaxării bugetului local din punct de vedere al plăţii chiriilor pentru imobilele în care funcţionează acestea ca şi chiriaşi la diverse persoane juridice sau fizice şi faptul că există locaţii goale în cadrul unor instituţii de învăţământ, fapt ce impune comasarea unor instituţii de învăţământ cu activităţi şi profil apropiate.
Ţinând seama de principiile enunţate, se propune reorganizarea unor unităţi şcolare la nivel preşcolar (grădiniţe) şi gimnazial, aşa cum sunt prezentate în motivaţiile
anexate prezentului referat. De asemenea, se propune comasarea Colegiului Tehnic “Ion Mincu” Timişoara cu Colegiul Tehnic de Vest Timisoara şi comasarea Colegiului Tehnic “Dimitrie Leonida” Timişoara cu Grup Şcolar de Posta si Telecomunicatii Timisoara, aşa cum reiese din nota de fundamentare anexată prezentului referat.
Având în vedere art. 19 alin (4) şi art. 61 alin (2) din Legea nr.1/2011, autorităţile administraţiei publice locale, în baza avizului conform al inspectoratelor şcolare, aprobă organizarea, funcţionarea şi, după caz, dizolvarea unor structuri de învăţământ. În acest sens, a fost obţinut AVIZUL CONFORM pentru reţeaua şcolară al Inspectoratului Şcolar Judeţean Timiş cu nr. 258/23.01.2012, înregistrat la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. SC2012-2383/24.01.2012.
Considerând că această reorganizare a instituţiilor vine în sprijinul stabilizării sistemului de învăţământ prin debutul unei colaborări și implicări reale și efective a tuturor participanţilor la educaţie în funcţionarea și dezvoltarea serviciului educaţional,
propunem,
Emiterea unui Hotărâri de Consiliu Local care să aprobe reorganizarea şi
funcţionarea reţelei şcolare a Municipiului Timişoara pentru anul 2012-2013, aşa cum este prevăzută în Anexă, anexă ce face parte integranta din hotarare, iar unităţile de învăţământ din municipiul Timişoara, să organizeze învăţământul primar şi gimnazial cu program de dimineaţă, începând cu anul şcolar 2012-2013, conform orarului stabilit de către Consiliile de Administraţie ale acestora. VICEPRIMAR, DIRECTOR,
Ing. Adrian Orza Ec. Martin Staia DIRECŢIA ECONOMICĂ, ŞEF BIROU A.I. , Director Ec. Smaranda Haracicu Ing. Călin Nicuşor Pîrva AVIZAT: SERVICIUL JURIDIC Sef Serviciu
REŢEAUA ANEXA la HCL, nr. 53 DIN 28.02.2012 UNITĂŢILOR DE ÎNVĂŢĂMÂNT DIN MUNICIPIUL TIMIŞOARA PENTRU ANUL ŞCOLAR 2012-2013 denumire unitate Total Elevi/ prescolari 1 COLEGIUL NATIONAL BANATEAN TIMISOARA PI 72 1959 2 COLEGIUL NATIONAL "C.DIACONOVICI LOGA "TIMISOARA PJ 35 993 3 COLEGIUL NATIONAL "ANA ASLAN" TIMISOARA PJ 37 1077 4 COLEGIUL NATIONAL DE ARTA "ION VIDU" TIMISOARA PJ 28 657 3 LICEUL TEORETIC "J.L.CALDERON'" TIMISOARA PJ 32 864 6 LICEUL TEORETIC "NIKOLAUS LENAU'' TIMISOARA PI 50 1267 7 LICEU TEORETIC "DOSITEI OBRADOVICI" TIMISOARA PJ 16 207 8 LICEUL "GRIGORE MOISIL" TIMISOARA PJ 38 1539 9 LICEUL PEDAGOGIC "CARMEN SYLVA" TIMISOARA PJ 46 1311 10 | LICEUL CU PROGRAM SPORTIV "BANATUL" TIMISOARA PJ 36 950 11 | LICEUL DE ARTE PLASTICE TIMISOARA PJ 7 420 12 | LICEUL TEOLOGIC PENTICOSTAL LOGOS TIMISOARA PJ 40 1072 13 LICEUL TEOLOGIC ROMANO-CATOLIC "GERHARDINUM'" PI 8 176 TIMISOARA 14 | LICEUL TEOLOGIC BAPTIST TIMISOARA PI 12 329 15 | LICEUL WALDORF TIMISOARA PJ 16 378 COLEGIUL ECONOMIC "FRANCESCO SAVERIO NITTI" 16 | FOISOR PI 34 984 17 | COLEGIUL TEHNIC "AZUR" TIMISOARA PJ 29 760 18 | COLEGIUL TEHNIC "EMANUIL UNGUREANU" TIMISOARA PJ 33 903 19 | COLEGIUL TEHNIC "HENRI COANDA" TIMISOARA PJ 26 720 20 | COLEGIUL TEHNIC "ION L.C.BRATIANU'' TIMISOARA PJ 55 1574 21 | COLEGIUL TEHNIC "REGELE FERDINAND | " TIMISOARA PI 56 1567 LICEU TEHNOLOGIC INDUSTRIAL TRANSPORTURI AUTO 22 TIMISOARA PJI 51 1287 23 | LICEU TEHNOLOGIC DE INDUSTRIE ALIMENTARA TIMISOARA PI 34 902 24 | LICEU TEHNOLOGIC AGRICOL "IULIAN DRACEA" TIMISOARA PJ 14 358 25 | ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR.7 "SFANTA MARIA" TIMISOARA PJ 35 990 26 | ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR.16 "TAKE IONESCU" TIMISOARA PJ 36 878 27 | ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR.19 "AVRAM IANCU" TIMISOARA PI 41 1002 28 | ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR.21 "VICENTIU BABES" TIMISOARA PJ 25 651 29 | ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR.30 TIMISOARA PJ 45 1120 GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.9 "CARLA PELZ* 30 | TIMISOARA PI 8 262 31 | GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.11 TIMISOARA PI 5 284 32 | GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.14 TIMISOARA PI 6 186
a [ 33 | GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.23 TIMISOARA PI 10 312 34 | GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.25 TIMISOARA PI 10 247 35 | GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.26 TIMISOARA PJ 16 450 36 | GRADINITA CU PROGRAM PRELUNGIT NR.31 TIMISOARA PI 240 37 | GRADINITA CU PROGRAM SAPTAMANAL TIMISOARA PI 4 120 Preşedinte Comisia de specialitate , " Avizat Primar,
MOTIVAȚIE REORGANIZARE REȚEA ŞCOLARĂ
2012-2013
I. Reorganizarea reţelei şcolare la nivelul preşcolar, şcolilor generale şi grădiniţe
• Liceul Teoretic “William Shakespeare” Timişoara
- Grădiniţa PP nr. 44 Timișoara
- Grădiniţa PN nr. 18 Timișoara
• Liceul Teoretic “Bartok Bela” Timișoara
- Grădiniţa PN 10 Timișoara
• Liceul Teoretic “Vlad Țepeș” Timișoara
- Grădiniţa PP nr. 28 Timișoara
• Colegiul Tehnic Electrotimiș Timișoara
- Școala Gimnazială nr. 20 Timișoara
- Grădiniţa PP nr. 8 Timișoara
• Școala Gimnazială nr. 1 Timișoara
- Grădiniţa PP nr. 5 Timișoara
- Grădiniţa PP nr. 6 Timișoara
- Grădiniţa PN 5 Timișoara
• Școala Gimnazială nr. 2 Timișoara
- Grădiniţa PP 29 Timișoara
• Școala Gimnazială nr. 6 Timișoara
- Grădiniţa PP 30 Timișoara
• Școala Gimnazială nr. 12 Timișoara
- Grădiniţa PP 21 Timișoara
- Grădiniţa PP CFR Timișoara
• Școala Gimnazială nr. 24 Timișoara
- Grădiniţa PP 27 Timișoara
• Școala Gimnazială nr. 25 Timișoara
- Grădiniţa PP 32 Timișoara
• Școala Gimnazială nr. 27 Timișoara
- Grădiniţa PP 3 Timișoara
• Grădiniţa PP 22 Timișoara
- Grădiniţa PP 19 Timișoara
• Grădiniţa PP 38 Timișoara
- Grădiniţa PN 19 Timișoara
• Școala Gimnazială nr. 13 Timișoara
- Școala Gimnazială nr. 15 Timișoara
• Școala Gimnazială nr. 18 Timișoara
- Școala Gimnazială nr. 26 Timișoara
Reorganizarea reţelei școlare prin arondarea unor instituţii de învăţământ este o strategie care
are menirea de a crea un sistem de învăţământ organizat, administrat și finanţat corespunzător, în vederea
asigurării calităţii procesului instructiv-educativ, accesul liber și egal al tuturor copiilor la actul educaţional și
adecvarea ofertei educaţionale la nevoile beneficiarilor direcţi și indirecţi.
Arondarea instituţiilor de învăţământ nu trebuie să producă dezechilibre și distorsiuni în
organizarea, conducerea și susţinerea unităţilor de învăţământ, ci dimpotrivă, crearea unor instituţii puternice,
cu un număr mai mare de elevi și preșcolari, care să asigure o susţinere financiară proprie și pe termen lung.
Unul din principalele motive care a stat la baza reorganizării reţelei școlare, a fost acela de a
permite dreptul la educaţie al tuturor copiilor care trebuie să iși facă debutul școlar în anul 2012-2013, prin
asigurarea spaţiilor necesare clasei pregătitoare și a condiţiilor optime de desfășurare a procesului instructiv-
educativ.
De asemenea, s-a ţinut cont de poziţionarea geografică a instituţiilor de învăţământ, acestea
fiind cât mai apropiate pentru a nu afecta calitatea și efectele actului educaţional.
Evitarea susţinerii în sistem a unor instituţii cu un număr mic de elevi, ineficiente din punct
de vedere al managementului financiar și administrativ și cu o slabă capacitate de dialog în faţa autorităţilor
locale, a fost un alt punct de plecare în realizarea acestui demers.
Considerăm că această reorganizare a instituţiilor vine în sprijinul stabilizării sistemului de
învăţământ prin debutul unei colaborări și implicări reale și efective a tuturor participanţilor la educaţie în
funcţionarea și dezvoltarea serviciului educaţional.
II. Notă de fundamentare privind comasarea Colegiului Tehnic “Dimitrie Leonida” Timişoara cu Grup Şcolar de Posta si Telecomunicatii Timisoara si comasarea Colegiului Tehnic “Ion Mincu”
Timişoara cu Colegiul Tehnic de Vest Timisoara. 1. Cadru legislativ – Metodologia pentru fundamentarea cifrei de şcolarizare şi stabilirea reţelei
unităţilor de invăţământ preuniversitar de stat pentru anul şcolar 2012-2013 – Anexa la OMECTS nr. 6694/20.12.2011(art. 90 şi art.91)
2. Scăderea numărului de elevi:
Unitatea şcolară Nivel de şcolarizare
2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012
Nr. clase Nr. elevi Nr. clase Nr. elevi Nr. clase Nr.
elevi
Colegiul Tehnic de Vest Timişoara
zi 22 476 14 394 13 342 RD seral şi
FR 12 322 8 183 7 205
RP seral şi FR 4 119 5 127 4 104
TOTAL Colegiul Tehnic de Vest 38 917 27 704 24 651
Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida
Timişoara
zi 17 392 13 325 11 279 RD seral şi
FR 5 125 3 63 0 0
RP seral şi FR 3 88 6 179 7 232
TOTAL Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida
25 605 22 567 18 511
3. Rezultatele la bacalaureat (2010-2011):
Unitatea şcolară Procent promovabilitate
sesiunea iunie-iulie
Procent promovabilitate sesiunea august-
septembrie
Procent total promovabilitate
Grup Scolar Transporturi Cai
Ferate Timisoara 0% 6,82% 6,82%
Colegiul Tehnic de Vest 1% 2,82% 3,79%
In conformitate cu art. Art.31(1) din OMECTS nr. 6694/20.12.2011 „Unităţile de învăţământ de nivel
liceal cu un procent de promovabilitate sub 15% la examenul de bacalaureat 2011, vor proiecta pentru clasa a IX-a, zi, un plan de școlarizare diminuat cu cel puţin o clasă”.
4. Locaţia nu aparţine Primarieri:
- Grup Şcolar de Posta si Telecomunicatii Timisoara are datorii totale de 131.898,83 lei din care 86.559,4 reprezintă datorii cu chiria
- Colegiul Tehnic de Vest Timisoara are datorii totale de 224.274 lei din care 167.347 lei reprezintă datorii cu chiria. Scolile in care se vor integra (Colegiul Tehnic I.Mincu Timisoara şi Colegiul Tehnic D.Leonida Timisoara) au posibilitatea de a prelua clasele si elevii.
5. Baza materială : - Grup Şcolar de Posta si Telecomunicatii Timisoara are săli de clasă suficiente pentru
desfăşurarea procesului de invăţământ dar nu are: curte, sală de sport, teren de sport, internat, cantină.
6. Finanţarea per elev se poate realiza mai eficient la acele unităţi şcolare care au efective mari de elevi. Cheltuielile materiale se reduc la una din şcolile comasate. 7. Colegiul Tehnic I.Mincu Timisoara şi Colegiul Tehnic de Vest Timisoara şcolarizează in acelaşi domeniu de calificare (construcţii). 8. Prin comasare, se garantează siguranţa posturilor pe termen lung. 9. Colegiul Tehnic I.Mincu Timisoara şi Colegiul Tehnic D.Leonida Timisoara - unităţi şcolare in care se comasează prin absorbţie pot asigura baza materială pentru pregătirea specializărilor care se şcolarizează.
INSPECTORATUL ŞCOLAR DIRECŢIA ECONOMICĂ, DIRECŢIA PATRIMONIU, JUDEŢEAN TIMIŞ Director, Director, Ec. Smaranda Haracicu Ec. Martin Staia