keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 527/08.12.2015 privind respingerea Proiectului de hotărâre pentru aplicarea prevederilor OUG nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale contribuabililor care datoreaza majorari de intarziere catre bugetul local al Municipiului Timisoara

08.12.2015

Hotararea Consiliului Local 527/08.12.2015
privind respingerea Proiectului de hotărâre pentru aplicarea prevederilor OUG nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale contribuabililor care datoreaza majorari de intarziere catre bugetul local al Municipiului Timisoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Avand in vedere initiativa consilierului local Alfred Simonis inregistrata la Primaria Municipiului Timisoara cu nr. SC2015-028561/29.10.2015,
Avand in vedere Raportul nr. IF2015- 220521/25.11.2015, intocmit de catre Directia Fiscala a Municipiului Timisoara;
Avand in vedere interesul general de sustinere a cresterii economice prin sprijinirea contribuabililor aflati in dificultate;
Avand in vedere interesul general de sustinere a persoanelor care se confrunta cu reale probleme de ordin financiar ce nu le permit sa-si indeplineasca la termenul legal obligatiile fiscale fata de bugetul municipiului,
Avand in vedere ca, aplicarea prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale vizeaza stimularea achitarii voluntare de catre contribuabili a obligatiilor de plata restante la bugetul local, maximizarea incasarilor bugetare, stimularea mediului economic si, respectiv, diminuarea arieratelor bugetare;
Avand in vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice si comerţ, regii autonome si societaţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi Comisiei pentru cultura, stiinţa. invaţamant, sanatate, protecţie sociala, turism, ecologie, sport si culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara;
Avand in vedere prevederile art.12 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitaţi fiscale publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 785 din 21 octombrie 2015;
In conformitate cu prevederile art.36 alin.(2) lit.b) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publica locala, republicata si modificata;
Având în vedere Procesul Verbal al şedinţei în plen a Consiliului Local al Municipiului Timişoara, din data de 08.12.2015;
Avîn în vedere faptul că Proiectul de hotărâre pentru aplicarea prevederilor OUG nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale contribuabililor care datoreaza majorari de intarziere catre bugetul local al Municipiului Timisoara, nu a întrunit condiţiile prevătute de art.45 alin.(2) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publica locala, republicata si modificata;


HOTARASTE

Art. 1: Se respinge Proiectul de hotărâre pentru aplicarea prevederilor OUG nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale contribuabililor care datoreaza majorari de intarziere catre bugetul local al Municipiului Timisoara -Anexă la prezenta hotărâre.

Art. 2: Cu aducerea la indeplinire a prezentei hotarari se incredinteaza Directia Fiscala a Municipiului Timisoara.

Art. 3: Prezenta hotarare se comunica:
- Institutiei Prefectului - Judetul Timis;
- Primarului Municipiului Timisoara;
- Serviciului Juridic;
- Directiei Economice;
- Directiei Urbanism;
- Direcţiei Tehnice;
- Directiei Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse;
- Directiei de Mediu;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Biroului Managementul Calitatii;
- Biroului Audit;
- Corpului de Control si Antifrauda al Primarului;
- Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
ALFRED SIMONIS
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa_1.pdf

Anexa nr. 1 la HCLMT nr. ______________

CONDITIILE SI PROCEDURA DE ANULARE A COTEI DE 70% DIN MAJORARILE DE INTARZIERE DATORATE CA URMARE A NEACHITĂRII

LA TERMEN A OBLIGAȚIILOR DE PLATĂ RESTANTE DATORATE BUGETULUI LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMISOARA

1. Dispoziţii generale (1) Prezenta procedură se aplică contribuabililor persoane fizice si juridice care, la data

intrării în vigoare a prezentei proceduri, datorează majorări de întârziere aferente obligatiilor fiscale principale datorate bugetului local, restante la data de 30 septembrie 2015, inclusiv si administrate de organul fiscal local.

(2) Prezenta procedură se aplica pe raza administrativ-teritorială a municipiului Timişoara.

2. Obiectivul şi scopul procedurii Este reprezentat de atragerea cu celeritate de venituri la bugetul local, prin stimularea

achitarii voluntare de catre contribuabili a obligatiilor de plata restante, precum şi de respectarea principiului egalităţii de tratament, respectiv stabilirea în mod nediscriminatoriu a criteriilor şi mijloacelor de acordare a facilităţilor fiscale, atât în cazul persoanelor juridice cat si in cazul persoanelor fizice.

3. Conditiile si modalitatile de acordare a facilitatii fiscale 3.1 (1) Majorarile de întârziere in cota de 70% aferente obligațiilor de plată principale

datorate bugetului local, restante la 30 septembrie 2015, inclusiv, și administrate de organul fiscal local, se anulează dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții: a) toate obligațiile de plată principale restante la 30 septembrie 2015, inclusiv, administrate de organul fiscal local, se sting prin orice modalitate prevăzută de lege până la data de 31 martie 2016, inclusiv; b) 30% din majorarile aferente obligațiilor de plată prevăzute la lit. a) datorate până la data stingerii obligațiilor de plată principale se sting prin orice modalitate prevăzută de lege până la data de 30 iunie 2016, inclusiv; c) sunt stinse prin orice modalitate prevăzută de lege toate obligațiile de plată principale administrate de organul fiscal local cu termene de plată cuprinse între data de 1 octombrie 2015 și 31 martie 2016, inclusiv, până la data depunerii cererii de anulare a cotei 70% din majorarile de intarziere, denumită în continuare cerere de anulare a accesoriilor; d) contribuabilul depune cererea de anulare a accesoriilor până la data de 30 iunie 2016, inclusiv, sub sancțiunea decăderii. (2) Pentru acordarea facilitatii, organul fiscal va avea in vedere obligatiile principale si accesorii existente in evidenta pe platitor.

3.2. (1) Majorarile de intarziere in cota de 70%, aferente diferențelor de obligații de plată declarate suplimentar de contribuabili prin declarație rectificativă prin care se corectează obligațiile de plată principale cu scadențe anterioare datei de 30 septembrie 2015, inclusiv, administrate de organul fiscal local, se anulează dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții: a) declarația rectificativă este depusă până la data de 31 martie 2016, inclusiv; b) toate obligațiile de plată principale individualizate în baza declarației rectificative se sting prin orice modalitate prevăzută de lege până la 31 martie 2016, inclusiv; c) sunt îndeplinite condițiile prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. b)-d).

(2) Prevederile alin. (1) sunt aplicabile și în cazul corectării erorilor din cuprinsul declaratiilor fiscale efectuate potrivit reglementărilor legale în vigoare.

3.3 Majorarile de intarziere in cota de 70% aferente obligațiilor de plată principale cu termene de plată până la 30 septembrie 2015, inclusiv, și stinse până la această dată, administrate de organul fiscal local, se anulează dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții: a) majorarile de întârziere ce pot forma obiectul anulării sunt datorate și nestinse la 30 septembrie 2015, inclusiv; b) o cotă de 30% din majorarile aferente obligațiilor de plată principale cu termene de plată anterioare datei de 30 septembrie 2015 și stinse până la această dată se stinge prin orice modalitate prevăzută de lege până la data de 31 martie 2016, inclusiv. c) este îndeplinită condiția prevăzută la pct. 3.1. lit d.

3.4. (1) Majorarile de întârziere, in cota de 70%, aferente obligațiilor de plată principale administrate de organul fiscal local, cu termene de plată până la 30 septembrie 2015, inclusiv, și individualizate în decizii de impunere emise urmare a unei inspecții fiscale în derulare la data intrării în vigoare a prezentei se anulează dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții: a) toate diferențele de obligații de plată principale individualizate în decizia de impunere sunt stinse prin orice modalitate prevăzută de lege până la termenul de plată prevăzut la art. 111 alin. (2) din Codul de procedură fiscală; b) o cotă de 30% din majorarile de intarziere aferente obligațiilor prevăzute la lit. a) este stinsă prin orice modalitate prevăzută de lege până la termenul de plată prevăzut la art. 111 alin. (2) din Codul de procedură fiscală; c) cererea de anulare a accesoriilor se depune în termen de 90 de zile de la comunicarea deciziei de impunere, sub sancțiunea decăderii.

3.5. (1) Contribuabilii care intenționează să beneficieze de anularea obligațiilor de plată

accesorii potrivit prezentei pot notifica organul fiscal competent cu privire la intenția sa, până cel mai târziu la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor.

(2) Pentru contribuabilii care au notificat organul fiscal potrivit alin. (1): a) majorarile de intarziere in cota de 70%, care pot face obiectul anulării, se amână la plată în vederea anulării. În acest caz, organul fiscal emite decizie de amânare la plată a majorarilor de intarziere in cota de 70%; b) procedura de executare silită nu începe sau se suspendă, după caz, pentru obligațiile de plată accesorii amânate la plată potrivit lit. a); c) obligațiile de plată accesorii amânate la plată potrivit lit. a) nu se sting până la data soluționării cererii de anulare a accesoriilor sau până la data de 30 iunie 2016 inclusiv, în cazul în care contribuabilul nu depune cerere de anulare a accesoriilor. (3) Prevederile alin. (2) sunt aplicabile și pe perioada cuprinsă între data depunerii cererii de anulare a accesoriilor și data emiterii deciziei de soluționare a cererii. (4) Decizia de amânare la plată a majorarilor de intarziere in cota de 70% își pierde valabilitatea în oricare din următoarele situații: a) la data emiterii deciziei de anulare a accesoriilor sau a deciziei de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, după caz; b) la data de 30 iunie 2016, în cazul în care contribuabilul nu depune cerere de anulare a accesoriilor.

3.6. (1) Prin derogare de la prevederile art. 149 din Codul de procedură fiscală, până la data de 30 iunie 2016, inclusiv, contribuabilii care au notificat organul fiscal potrivit pct. 3.5 și au înființate popriri la data intrării în vigoare a prezentei, de către organul de executare silita,

asupra disponibilităților bănești, pot efectua plata sumelor înscrise în adresele de înființare a popririi din sumele indisponibilizate.

(2) Prevederile alin. (1) sunt aplicabile și pentru popririle înființate între data intrării în vigoare a prezentei și data de 30 iunie 2016, inclusiv.

3.7 (1) Prin obligații de plată restante la 30 septembrie 2015, inclusiv, se înțelege: a) obligații de plată pentru care s-a împlinit scadența sau termenul de plată până la 30 septembrie 2015, inclusiv; b) diferențele de obligații de plată principale și accesorii, aflate in evidenta pe platitor a organului fiscal până la data de 30 septembrie 2015, inclusiv; c) alte obligații de plată individualizate în titluri executorii emise potrivit legii și existente în evidența organului fiscal în vederea recuperării la data de 30 septembrie 2015, inclusiv.

(2) Nu sunt considerate obligații de plată restante la 30 septembrie 2015, inclusiv, obligațiile de plată stabilite în acte administrative a căror executare este suspendată în condițiile legii, la data de 30 septembrie 2015, inclusiv.

(3) Sunt considerate restante la 30 septembrie 2015, inclusiv, și obligațiile de plată care, la această dată, se află în situația prevăzuta la alin. (2), iar ulterior acestei date, dar nu mai târziu de 31 martie 2016, inclusiv, încetează suspendarea executării actului administrativ fiscal.

3.8. (1) Facilitatile fiscale se acorda ca urmare a depunerii unei cereri de anulare a accesoriilor.

(2) In vederea acordarii facilitatii fiscale, compartimentul de specialitate din cadrul organul fiscal va proceda la verificarea obligatiilor principale si accesorii existente in evidenta pe platitor si, daca este cazul, va informa solicitantul cu privire la cuantumul si termenul pana la care trebuie stinse obligatiile principale si accesorii pentru ca acesta sa poata beneficia de prevederile prezentei. (3) Cererea de anulare a accesoriilor se soluționează prin decizie de anulare a accesoriilor sau, după caz, decizie de respingere a cererii de anulare a accesoriilor.

3.9. Prevederile prezentei nu se aplică pentru obligațiile de plată rezultate din raporturi juridice contractuale și acestea nu sunt luate în calcul pentru acordarea anulării obligațiilor de plată accesorii, potrivit prezentei hotarari.

3.10. Un contribuabil poate beneficia de anularea accesoriilor potrivit prezentei în oricare dintre situațiile prevăzute la art. 3.1-3.4, dacă sunt îndeplinite condițiile pentru acordarea anulării.

3.11. Obligațiile de plată individualizate în titluri executorii emise potrivit legii și transmise organului de executare fiscală în vederea recuperării, cu excepția amenzilor de orice fel, nu sunt luate în calcul în vederea acordării anulării obligațiilor de plată accesorii de către organul fiscal local.

3.12. Decizia prevăzută la pct. 3.8 alin. 3 se întocmeşte în două exemplare, din care un exemplar se comunică contribuabilului, iar un exemplar se arhivează la organul fiscal.

DIRECTOR EXECUTIV ADRIAN BODO

Atasament: PRIECT_RESPINS_FACILITATI_FISCALE.pdf

PROIECT DE HOTĂRÂRE pentru aplicarea prevederilor OUG nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale

contribuabililor care datoreaza majorari de intarziere catre bugetul local al Municipiului Timisoara

Consiliul Local al Municipiului Timişoara

Avand in vedere initiativa consilierului local Alfred Simonis inregistrata la Primaria Municipiului Timisoara cu nr.SC2015-028561/29.10.2015,

Avand in vedere Referatul nr. IF2015- 212513/09.11.2015, intocmit de catre Directia Fiscala a Municipiului Timisoara, aprobat de Primarul Municipiului Timisoara, domnul NICOLAE ROBU,

Avand in vedere interesul general de sustinere a cresterii economice prin sprijinirea contribuabililor aflati in dificultate,

Avand in vedere interesul general de sustinere a persoanelor care se confrunta cu reale probleme de ordin financiar ce nu le permit sa-si indeplineasca la termenul legal obligatiile fiscale fata de bugetul municipiului,

Avand in vedere ca, aplicarea prevederilor OUG nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale vizeaza stimularea achitarii voluntare de catre contribuabili a obligatiilor de plata restante la bugetul local, maximizarea incasarilor bugetare, stimularea mediului economic si, respectiv, diminuarea arieratelor bugetare,

Avand in vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice si comerţ, regii autonome si societaţi comerciale, Comisiei pentru cultura, stiinţa. invaţamant, sanatate, protecţie sociala, turism, ecologie, sport si culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara;

Avand in vedere prevederile art.12 din OUG nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitați fiscale publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 785 din 21 octombrie 2015,

In conformitate cu prevederile art.36 alin.(2) lit.b) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publica locala, republicata si modificata; In temeiul art.45 alin.(2) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publica locala, republicata si modificata;

H O T Ă R Ă Ş T E : Art. 1: Aplicarea prevederilor OUG nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale,

contribuabililor care datoreaza majorari de intarziere ca urmare a neachitarii la termen a obligatiilor fiscale datorate bugetului local al Municipiului Timisoara.

Art. 2: Anularea cotei de 70% din majorările de întârziere datorate ca urmare a neachitării la termen a obligațiilor de plată restante datorate bugetului local, in conditiile si in conformitate cu procedura de acordare a facilitatii fiscale prevazuta in Anexa nr. 1 la prezenta hotarare, parte integranta din aceasta.

Art. 3: Cu aducerea la indeplinire a prezentei hotarari se incredinteaza Directia Fiscala a Municipiului Timisoara.

Art. 4: Prezenta hotarare se comunica: - Institutiei Prefectului - Judetul Timis;

- Primarului Municipiului Timisoara; - Serviciului Juridic; - Directiei Secretariat General;

- Directiei Comunicare; - Directiei Economice; - Directiei Dezvoltare;

- Directiei Urbanism; - Directiei Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse;

- Directiei Tehnice; - Directiei de Mediu; - Biroului Managementul Calitatii; - Corpului de Control si Antifrauda al Primarului; - Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara;

- Mass - mediei locale. Preşedinte de şedinţă, Consilier

 

Atasament: Referat.pdf

Cod FO 53-01,ver.2 1

R E F E R A T

pentru aplicarea prevederilor OUG nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale contribuabililor care datoreaza majorari de intarziere catre bugetul local al Municipiului Timisoara

Cu privire la initiativa dlui. consilier local Alfred Simonis, inregistrata la Primaria

Municipiului Timisoara cu nr.SC2015-028561/29.10.2015, de promovare a unui proiect de hotarare privind anularea unei cote de 70% din majorările de întârziere datorate ca urmare a neachitării la termen a obligațiilor de plată restante catre bugetul local al Municipiului Timisoara, in temeiul OUG nr.44/2015 privind acordarea unor facilități fiscale, aratam urmatoarele:

Din cuprinsul expunerii de motive prezentata in OUG 44/2015 privind acordarea unor

facilități fiscale, rezulta ca, acest act normativ a fost emis având în vedere interesul general de susţinere a creşterii economice prin sprijinirea contribuabililor aflaţi în dificultate şi care nu au fost în măsură să acceseze o eşalonare la plata obligaţiilor fiscale restante, fiind propusa instituirea unei măsuri conjuncturale de acordare a unei facilităţi fiscale prin care se urmăreşte stimularea achitării voluntare de către contribuabili a obligaţiilor de plată restante la buget, maximizarea încasărilor bugetare, stimularea mediului economic şi, respectiv, diminuarea arieratelor bugetare, aspect de care beneficiază întreaga societate. În scopul prevenirii acumulării de noi datorii la bugetul general consolidat şi pentru a evita un comportament de întârziere intenţionată a îndeplinirii obligaţiilor de plată la termen de către contribuabilii susceptibili de a beneficia de măsurile propuse prin actul normativ, s-a considerat că elementele mai sus menţionate vizează un interes public şi constituie o situaţie extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată, fapt pentru care s-a impus adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă. Conform art. 12 din OUG nr. 44/2015 privind acordarea unor facilități fiscale publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 785 din 21 octombrie 2015: “(1) În cazul obligaţiilor de plată datorate bugetelor locale, prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă se aplică dacă consiliul local stabileşte, prin hotărâre, aplicarea acestor prevederi. (2) În acest caz, anularea vizează o cotă de până la 73,3% din majorările de întârziere, datorate ca urmare a neachitării la termen a obligaţiilor de plată restante datorate bugetelor locale.

R O M Â N I A Judetul Timis

Municipiul Timisoara Directia Fiscala a Municipiului Timisoara

Timisoara, B-dul M.Eminescu nr.2B, C.I.F. 21666630, tel.408100, fax.0256-408191, www.dfmt.ro

Nr. IF2015- 212513/09.11.1025 APROBAT

PRIMAR NICOLAE ROBU

Cod FO 53-01,ver.2 2

(3) Prin hotărârea prevăzută la alin. (1), consiliul local aprobă şi procedura de acordare a anulării cotei din majorările de întârziere stabilită potrivit alin. (2).”

Astfel, prevederile OUG nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale pot fi aplicate si in cazul obligaţiilor de plată datorate bugetelor locale, dacă consiliul local stabileşte, prin hotărâre, aplicarea acestor prevederi, anularea vizand o cotă de până la 73,3% din majorările de întârziere, datorate ca urmare a neachitării la termen a obligaţiilor de plată restante datorate bugetelor locale.

Avand in vedere interesul general de sustinere a cresterii economice prin sprijinirea contribuabililor aflati in dificultate, precum si interesul general de sustinere a persoanelor care se confrunta cu reale probleme de ordin financiar care nu le permit sa-si indeplineasca la termenul legal obligatiile fiscale fata de bugetul municipiului,

Avand in vedere ca, aplicarea prevederilor OUG nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale urmareste stimularea achitarii voluntare de catre contribuabili a obligatiilor de plata restante la bugetul local, maximizarea incasarilor bugetare, stimularea mediului economic si, respectiv, diminuarea arieratelor bugetare,

este posibila aplicarea prevederilor OUG nr. 44/2015, respectiv anularea cotei de 70% din majorările de întârziere datorate ca urmare a neachitării la termen a obligațiilor de plată restante datorate bugetului local, in conformitate cu procedura si conditiile de acordare a facilitatii fiscale prevazute in Anexa nr. 1.

Avand in vedere cele prezentate mai sus,

PROPUNEM:

Emiterea, in temeiul art.12 din OUG nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale, a unei hotarari de consiliu local, prin care sa se dispuna urmatoarele:

1. Aplicarea prevederilor OUG nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale contribuabililor care datoreaza majorari de intarziere ca urmare a neachitarii la termen a obligatiilor fiscale datorate bugetului local al Municipiului Timisoara.

2. Anularea cotei de 70% din majorările de întârziere datorate ca urmare a neachitării la termen a obligațiilor de plată restante datorate bugetului local, in conditiile si in conformitate cu procedura de acordare a facilitatii fiscale prevazuta in Anexa nr. 1 la hotarare. 3. Cu aducerea la îndeplinire a hotararii se încredinţează Direcţia Fiscală a Municipiului Timisoara.

DIRECTOR EXECUTIV SECRETAR ADRIAN BODO IOAN COJOCARI

Avizat SERVICIUL JURIDIC

C.j.__________________________