keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 500/24.10.2018 privind modificarea şi aprobarea Organigramei, Statului de Funcţii şi Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara, precum şi aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Servicii specializate la domiciliu destinate persoanelor adulte cu dizabilităţi

24.10.2018

Hotararea Consiliului Local 500/24.10.2018
privind modificarea şi aprobarea Organigramei, Statului de Funcţii şi Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara, precum şi aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Servicii specializate la domiciliu destinate persoanelor adulte cu dizabilităţi


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Expunerea de motive nr. 12140/26.09.2018 privind oportunitatea Proiectului de hotărâre privind modificarea şi aprobarea Organigramei, Statului de Funcţii şi Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara, precum şi aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Servicii specializate la domiciliu destinate persoanelor adulte cu dizabilităţi , a Primarului Municipiului Timişoara- domnul Nicolae Robu;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. 12141/26.09.2018 privind modificarea şi aprobarea Organigramei, Statului de Funcţii şi Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara, precum şi aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Servicii specializate la domiciliu destinate persoanelor adulte cu dizabilităţi;
Având în vedere Avizul Serviciului Juridic din data de 27.09.2018, Anexă la Raportul de specialitate 12141/26.09.2018 privind modificarea şi aprobarea Organigramei, Statului de Funcţii şi Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara, precum şi aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare al Servicii specializate la domiciliu destinate persoanelor adulte cu dizabilităţi;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoiului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţâmânt, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Avănd vedere Anexa 2 din Hotărârea de Guvern nr.797/2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare ale servicilor de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal;
Având în vedere prevederile Pct. 5, 6, 7 şi 8 din H.G. nr.417/2018 privind modificarea H.G. nr.797/2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare ale servicilor de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal;
Având în vedere prevederile Hotărârii de Guvern nr. 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum şi a regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale;
In conformitate cu prevederile art.36 alin. (2) lit. a) şi lit. d), alin.(3) lit.b) şi alin.(6) lit.a) pct. 2 din Legea nr.215/2001 privind administratia publica locala, republicata si modificata;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 - privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se modifica şi se aproba Organigrama Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara, conform Anexei 1, care face parte integranta din prezenta hotarare.

Art. 2: Se modifica şi se aproba Statul de Functii al Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara, conform Anexei 2, care face parte integranta din prezenta hotarare.

Art. 3: Se modifică şi se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare al Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara, conform Anexei 3 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 4: Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare al Servicii specializate la domiciliu destinate persoanelor adulte cu dizabilităţi, conform Anexei 4. care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 5: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara.

Art. 6: Prezenta hotărâre se publică în Buletinul Informativ al Primăriei Municipiului Timişoara şi pe site-ul propriu, şi totodată se comunică :
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Urbanism şi Dezvoltare Urbană;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse I Est;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse II Vest;
- Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara;
- Direcţiei Comunicare - Relaţionare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Mass-media locale.



Presedinte de sedinta
DAN DIACONU
Contrasemneaza
P. SECRETAR CAIUS ŞULI

Atasament: Anexa_1.pdf

CONSILIU LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMISOARA

ANEXA NR.1 LA HCL nr.____________________ PRIMAR,

NICOLAE ROBU

DIRECTOR GENERAL

CONSILIUL LOCAL

ORGANIGRAMA DIRECŢIEI DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIŞOARA

CO M

PL EX

D E

SE RV

IC II

PE N

TR U

C O

PI I "

SF .

N IC

O LA

E"

CE N

TR U

L DE

RE

CU PE

RA RE

P EN

TR U

CO

PI I C

U D

IZ AB

IL IT

AŢ I

"P O

DU L

LU N

G "

CO M

PL EX

D E

SE RV

IC II

PE N

TR U

P ER

SO AN

E AD

U LT

E CU

D IZ

AB IL

IT AT

I

CE N

TR U

L DE

A SI

ST EN

ŢĂ Ş

I RE

CU PE

RA RE

P EN

TR U

PE

RS O

AN E

AF LA

TE IN

DI

FI CU

LT AT

E

CO M

PL EX

D E

SE RV

IC II

"S F.

F RA

N CI

SC "

CE N

TR U

D E

ZI P

EN TR

U

AS IS

TE N

ȚĂ IN

TE G

RA TĂ

A

AD IC

ȚI IL

O R

CO M

PL EX

D E

SE RV

IC II

PE N

TR U

P ER

SO AN

E VA

RS TN

IC E

"S F.

AR H

. M

IH AI

L SI

G AV

RI L

CE N

TR U

L DE

S O

CI AL

IZ AR

E ŞI

PE

TR EC

ER EA

T IM

PU LU

I LI

BE R

CL U

BU L

PE N

SI O

N AR

IL O

R

CĂ M

IN U

L PE

N TR

U

PE RS

O AN

E VÂ

RS TN

IC E

ÏN O

CE N

ŢI U

M . K

LE IN

"

DIRECTOR GENERAL

SE RV

IC IU

L CO

N TA

BI LI

TA TE

- BU

G ET

-F IN

AN ŢE

SE RV

IC IU

L AC

H IZ

IŢ I

PU BL

IC E

SE RV

IC IU

L AD

M IN

IS TR

AT IV

SE RV

IC II

DE A

SI ST

EN ȚĂ

CO

M U

N IT

AR Ă

-C EN

TR U

L DE

IN CL

U ZI

U N

E SO

CI AL

A SI

R EL

AT IA

C U

M

IN O

RI TA

TI LE

SE RV

IC II

DE

M AN

AG EM

EN T

DE C

AZ

PE N

TR U

C O

PI L

SI

FA M

IL IE

DIRECTOR GENERAL ADJUNCT

CE N

TR U

L DE

S U

PO RT

PE

N TR

U S

IT U

AȚ II

DE

U RG

EN ȚĂ

/C RI

SE RV

IC IU

L S

TR AT

EG II

- PR

O G

RA M

E

SE RV

IC IU

L BE

N EF

IC II

SO CI

AL E

SE RV

IC IU

L R

ES U

RS E

U M

AN E

DIRECTOR GENERAL ADJUNCT

24 1 23 13 1 12 8 1 7 8 1 7 38 1 37 13 1 12 17 1 9 1 8 8 1 7 12 1 11 11 1 9 1 10 1 9 25 1 24

CE N

RU D

E ZI

" SF

.N IC

O LA

E"

CE N

TR U

D E

CO N

SI LI

ER E

SI S

PR IJI

N

PE N

TR U

P AR

IN TI

S I C

O PI

I

CE N

TR U

D E

ZI P

EN TR

U

BA TR

AN I

CO M

PA RT

IM EN

T IN

G RI

JIR E

LA D

O M

IC IL

IU

CA N

TI N

A SO

CI AL

Ă

CO M

PA RT

IM EN

T JU

RI DI

C

CO M

PA RT

IM EN

T AU

DI T

CO M

PA RT

IM EN

T CO

N TR

O L

IN TE

RN M

AN AG

ER IA

L

CO M

PA RT

IM EN

T PR

EV EN

IR EA

S I

CO M

BA TE

RE A

VI O

LE N

TE I D

O M

ES TI

CE

CO M

PA RT

IM EN

TU L

M O

N IT

O RI

ZA RE

/A N

AL IZ

Ă ST

AT IS

TI CA

CO M

PA RT

IM EN

T PL

AT I-

IN D

EM N

IZ AT

II/ AS

IS TE

N TI

P ER

SO N

AL I

7 3 5 27 13 4 3 3 2 4 8 1 9 1 3 2 3 3 1 1 7 functii publice de conducere

functii publice de executie

PR EV

EN IR

EA S

EP AR

AR II

CO PI

LU LU

I D E

FA M

IL IE

CE N

TR U

P EN

TR U

P ER

SO AN

E FA

RA A

DA PO

ST

CO M

PA RT

IM EN

T RE

LA TI

I CU

P U

BL IC

U L

EV AL

U AR

EA S

I M O

N IT

O RI

ZA RE

A CO

PI LU

LU I C

U D

IZ AB

IL IT

AT I

1 1 1

SE RV

IC II

LA D

O M

IC IL

IU

DE ST

IN AT

E PE

SO AN

EL O

R AD

U LT

E CU

D IZ

AB IL

IT AT

I P RI

N

AS IS

TE N

T PE

RS O

N AL

M AN

AG EM

EN T

DE C

AZ

PE RS

O AN

E AD

U LT

E CU

DI

ZA BI

LI TA

TI

SE RV

IC II

SP EC

IA LI

ZA TE

L A

DO M

IC IL

IU D

ES TI

N AT

E PE

RS O

AN EL

O R

AD U

LT E

CU

DI ZA

BI LI

TĂ ȚI

CE N

TR U

D E

ZI P

EN TR

U C

O PI

II ST

RA ZI

I

8 77

25 TOTAL POSTURI DIN CARE 37610 7164

CO M

PL EX

D E

SE RV

IC II

RE CU

PE RA

RE P

EN TR

U

CO PI

I C U

D IZ

AB IL

IT AŢ

I

PE N

TR U

P ER

SO AN

E AD

U LT

E

CE N

TR U

L DE

A SI

ST EN

ŢĂ Ş

I

CO M

PL EX

D E

SE RV

IC II

AS IS

TE N

CO M

PL EX

D E

SE RV

IC II

CE N

TR U

L DE

S O

CI AL

IZ AR

E ŞI

PE RS

O AN

E VÂ

RS TN

IC E

ÏN O

CE N

SE RV

IC IU

L AC

H IZ

IŢ I

SE RV

IC II

DE A

SI ST

EN CO

M U

N IT

AR Ă

-C EN

TR U

L DE

IN CL

U ZI

U N

E SO

CI AL

A

CO M

PA RT

IM EN

T RE

LA TI

A CU

O N

G

CO M

PA RT

IM EN

T SA

N AT

AT E

SI S

EC U

RI TA

TE

IN M

U N

CA

M AN

AG EM

EN T

DE C

AZ

1

CE N

TR U

L DE

S U

PO RT

SE RV

IC IU

L S

TR AT

EG II

-

SE RV

IC IU

L BE

N EF

IC II

SE RV

IC IU

L R

ES U

RS E

1 16

functii publice de executie

personal contractual de conducere

750 13 77

personal contractual de executie 278ASISISTENȚI PERSONALI

Atasament: Anexa_2.pdf

Consiliul Local al Municipiului Timisoara Directia de Asistenta Sociala a Municipiului Timisoara Anexa nr.2 la HCLMT nr. .................................... STAT DE FUNCŢII

Nr. crt.

Denumirea funcţiei

Nive l studi i

Funcţia publică/Post contractual

Cls. Grad Nr. postur i

A.1. Functii publice de conducere 1 Director general S 1 2 Director general adjunct S 1 3 Şef serviciu S 6 Total funcţii publice de conducere 8 A.2 . Functii publice de executie 4 Consilier S I superior 35 5 Consilier S I principal 15 6 Consilier S I asistent 9 7 Consilier juridic S I superior 1 8 Consilier juridic S I asistent 2 9 Consilier juridic S I debutant 1 10 Auditor S I superior 2 11 Auditor S I principal 1 12 Referent de specialitate SSD II superior 2 13 Referent M III superior 6 14 Referent M III principal 1 15 Referent M III asistent 2 Total funcţii publice de execuţie 77 A. Total funcţii publice 85 B.1.Funcții personal contractual de conducere 16 Director general adjunct S II 1 17 Şef Serviciu S I 1 18 Șef centru S II 10 19 Șef centru S II 1 Total personal contractual de conducere 13 B.2. Funcţii personal contractual de executie 20 Inspector de specialitate S IA 20 21 Inspector de specialitate S I 14 22 Inspector de specialitate S II 6 23 Asistent social S principal 1 24 Asistent social S specialist 9

25 Asistent social S practicant 10 26 Asistent social S debutant 9 27 Psiholog S specialist 8 28 Psiholog S practicant 8 29 Psiholog S stagiar 1 30 Kinetoterapeut S principal 3 31 Kinetoterapeut S 4 32 Fiziochinetoterapeut S specialist 1 33 Logoped S principal 2 34 Psihopedagog S principal 1 35 Educator S principal 2 36 Educator S debutant 1 37 Educator S 10 38 Medic S specialist 4 39 Referent SSD I 1 40 Educator PL 8 41 Asistent medical PL principal 2 42 Asistent medical PL 11 43 Instructor de ergoterapie M principal 6 44 Instructor de ergoterapie M 1 45 Animator socio-educativ M 2 46 Educator M principal 6 47 Educator M 7 48 Educator M debutant 8 49 Referent M IA 10 50 Referent M I 4 51 Referent M II 4 52 Administrator M I 6 53 Mediator scolar M 1 54 Mediator sanitar M 1 55 Casier M 2 56 Ingrijitor la domiciliu M 26 57 Ingrijitor G 14 58 Magaziner 3 59 Sofer I 12 60 Infirmieră G 8 61 Spălătoreasă G 1 62 Paznic 4 63 Muncitor calificat I 1 64 Muncitor calificat II 6 65 Muncitor calificat III 4 66 Muncitor calificat IV 3 67 Muncitor necalificat 2 Total personal contractual de executie 278 B.Total functii contractuale 291 TOTAL GENERAL 376 DIRECTOR GENERAL, BIROUL RESURSE UMANE, JR. SURDUCAN RODICA Rodica Mihai

Atasament: Anexa_3.pdf

Attachment003_Anexa_3.pdf no parsed content.

Atasament: Anexa_4.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA Complexul de Servicii pentru Persoane Adulte cu Dizabilitati

Unitate de Îngrijire la Domiciliu pentru Persoane cu Dizabilități Timisoara, Simion Barnutiu, nr.11, scara B, parter

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavoşin, nr. 21, Tel: 0356/416050; Fax: 0356/416049 Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10, tel/fax : 0256/220583

e-mail: [email protected]

Anexa 4 la HCLMT nr. ____/__________

REGULAMENT DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE a serviciului social furnizat la domiciliu: „Servicii specializate la domiciliu destinate

persoanelor adulte cu dizabilități”

ARTICOLUL 1 Definiţie (1) Regulamentul de organizare şi funcţionare este un document propriu al serviciului social furnizat la domiciliu „Servicii specializate la domiciliu destinate persoanelor adulte cu dizabilități”, din cadrul Complexului de servicii pentru persoane adulte cu dizabilitati. Înființarea serviciului social „Servicii specializate la domiciliu destinate persoanelor adulte cu dizabilități” a fost aprobată prin prezenta Hotărâre a Consilului Local al Municipiului Timișoara. Regulamentul de Organizare și Funcționare este aprobat în vederea asigurării funcţionării unității cu respectarea standardelor minime de calitate aplicabile şi a asigurării accesului persoanelor beneficiare la informaţii privind condiţiile de admitere, serviciile oferite, condițiile de încetarea a contractului, drepturi și obligații.

(2) Prevederile prezentului regulament sunt obligatorii atât pentru persoanele beneficiare, cât şi pentru angajaţii serviciului social „Servicii specializate la domiciliu destinate persoanelor adulte cu dizabilități” şi după caz, pentru membrii familiei beneficiarilor, reprezentanţii legali/convenţionali.

ARTICOLUL 2 Identificarea serviciului social Serviciul social „Servicii specializate la domiciliu destinate persoanelor adulte cu dizabilități” cu sediul în Timișoara, str. Simion Bărnuțiu, nr.11, Scara B, parter, cod serviciu social 8810 ID-III, din cadrul Complexului de Servicii pentru Persoane Adulte cu Dizabilitati este înfiinţat şi administrat de furnizorul Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, acreditat conform Certificatului de acreditare seria AF, nr.003748.

ARTICOLUL 3 Scopul serviciului social Scopul principal al serviciului social furnizat la domiciliu „Servicii specializate la domiciliu destinate persoanelor adulte cu dizabilități” este prevenirea instituţionalizării persoanelor cu

E E E ROMÂNIA EEE

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA Complexul de Servicii pentru Persoane Adulte cu Dizabilitati

Unitate de Îngrijire la Domiciliu pentru Persoane cu Dizabilități Timisoara, Simion Barnutiu, nr.11, scara B, parter

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavoşin, nr. 21, Tel: 0356/416050; Fax: 0356/416049 Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10, tel/fax : 0256/220583

e-mail: [email protected]

dizabilitati prin asigurarea de servicii de îngrijire personală în concordanță cu gradul de dependență, cu nevoile individuale de ajutor, în funcție de situația familială, veniturile de care dispun persoanele cu dizabilități și de gradul de handicap. Serviciul social „Servicii specializate la domiciliu destinate persoanelor adulte cu dizabilități” oferă sprijin şi suport pentru persoanele adulte cu dizabilități izolate la domiciliu, prevenind marginalizarea/excluderea lor socială.

Prin intermediul serviciului social „Servicii specializate la domiciliu destinate persoanelor adulte cu dizabilități” se oferă sprijin şi suport pentru realizarea activităților de bază și celor intrumentale ale persoanelor adulte cu dizabilitati îngrijite la domiciliu, în funcție de intensitatea deficienței funcționale prevenind marginalizarea și excluderea lor socială.

Beneficiarii serviciului social sunt persoane adulte cu dizabilități, încadrate în gradele de handicap grav (fără asistent personal) sau accentuat, cu domiciliul/reședința în Municipiul Timișoara, fără asistent personal și care nu beneficiază de îndemnizație lunară de însoțitor.

ARTICOLUL 4 Cadrul legal de înfiinţare, organizare şi funcţionare

(1) Serviciul social „Servicii specializate la domiciliu destinate persoanelor adulte cu dizabilități” funcţionează cu respectarea prevederilor cadrului general de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale reglementat de:

- Legea nr. 292/2011 a asistenței sociale, cu modificările ulterioare;

- Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificarile si completarile ulterioare;

(2) Standard minim de calitate aplicabil: Ordin MMFPSPV nr. 67/21.01.2015 privind standardele minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilități, Anexa nr. 4.

(3) Serviciul social „Servicii specializate la domiciliu destinate persoanelor adulte cu dizabilități” este înfiinţat prin prezenta Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timișoara și funcționează în cadrul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara - Complexul de Servicii pentru Persoane Adulte cu Dizabilitati..

ARTICOLUL 5 Principiile care stau la baza acordării serviciului social

E E E ROMÂNIA EEE

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA Complexul de Servicii pentru Persoane Adulte cu Dizabilitati

Unitate de Îngrijire la Domiciliu pentru Persoane cu Dizabilități Timisoara, Simion Barnutiu, nr.11, scara B, parter

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavoşin, nr. 21, Tel: 0356/416050; Fax: 0356/416049 Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10, tel/fax : 0256/220583

e-mail: [email protected]

(1) Serviciul social „Servicii specializate la domiciliu destinate persoanelor adulte cu dizabilități” se organizează şi funcţionează cu respectarea principiilor generale care guvernează sistemul naţional de asistenţă socială, precum şi cu principiile specifice care stau la baza acordării serviciilor sociale prevăzute în legislaţia specifică, în convenţiile internaţionale ratificate prin lege şi în celelalte acte internaţionale în materie la care România este parte, precum şi în standardele minime de calitate aplicabile.

(2) Principiile specifice care stau la baza prestării serviciilor sociale în cadrul serviciului „Servicii specializate la domiciliu destinate persoanelor adulte cu dizabilități” sunt următoarele:

a) respectarea, cu prioritate, a dreptului de a trăi în propria familiei sau, dacă acest lucru nu este posibil, într-o familie substitutivă sau, după caz, într-un mediu familial (domiciliul persoanei beneficiare/persoanei care acordă îngrijirea persoanei cu dizabilităţi); b) respectarea şi promovarea cu prioritate a interesului persoanei beneficiare; c) protejarea şi promovarea drepturilor persoanelor beneficiare în ceea ce priveşte egalitatea de şanse şi tratament, participarea egală, autodeterminarea, autonomia şi demnitatea personală şi întreprinderea de acţiuni nediscriminatorii şi pozitive cu privire la persoanele beneficiare; d) asigurarea protecţiei împotriva abuzului şi exploatării persoanei beneficiare; e) asistarea persoanelor fără capacitate de exerciţiu în realizarea şi exercitarea drepturilor lor; f) ascultarea opiniei persoanei beneficiare şi luarea în considerare a acesteia, ţinându-se cont, după caz, de vârsta şi de gradul său de maturitate, de discernământ şi capacitate de exerciţiu; g) facilitarea menţinerii relaţiilor personale ale beneficiarului şi a contactelor directe, după caz, cu fraţii, părinţii, alte rude, prieteni, precum şi cu alte persoane faţă de care acesta a dezvoltat legături de ataşament; h) promovarea unui model familial de îngrijire a persoanei beneficiare; i) asigurarea unei îngrijiri individualizate şi personalizate a persoanei beneficiare; j) preocuparea permanentă pentru identificarea soluţiilor de integrare în familie sau, după caz, în comunitate, pentru scurtarea perioadei de prestare a serviciilor, în baza potenţialului şi abilităţilor persoanei beneficiare de a trăi independent; k) încurajarea iniţiativelor individuale ale persoanelor beneficiare şi a implicării active a acestora în soluţionarea situaţiilor de dificultate; l) asigurarea unei intervenţii profesioniste, prin echipe pluridisciplinare; m) asigurarea confidenţialităţii şi a eticii profesionale; n) primordialitatea responsabilităţii persoanei, familiei cu privire la dezvoltarea propriilor capacităţi de integrare socială şi implicarea activă în soluţionarea situaţiilor de dificultate cu care se pot confrunta la un moment dat;

E E E ROMÂNIA EEE

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA Complexul de Servicii pentru Persoane Adulte cu Dizabilitati

Unitate de Îngrijire la Domiciliu pentru Persoane cu Dizabilități Timisoara, Simion Barnutiu, nr.11, scara B, parter

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavoşin, nr. 21, Tel: 0356/416050; Fax: 0356/416049 Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10, tel/fax : 0256/220583

e-mail: [email protected]

ARTICOLUL 6 Beneficiarii serviciilor sociale a) persoane adulte dependente încadrate în grade de handicap grav sau accentuat, cu domiciliul/reședința în Municipiul Timișoara, fără asistent personal și care nu beneficiază de îndemnizație lunară de însoțitor. b) persoane adulte dependente încadrate în gradul de handicap grav sau accentuat, aflate în situaţii de dificultate ca urmare a pierderii sau limitării autonomiei funcționale care împiedică realizarea activităților de autoservire, autoîngrijire și autogospodărire și se află în risc de excluziune socială.

(2) Condiţiile de acces/admitere în programul de îngrijire la domiciliu sunt următoarele: a) Acte necesare: - cerere tip în care se solicită ancheta socială pentru a beneficia de servicii de îngrijire la domiciliu; - carte de identitate a beneficiarului, in copie - dupa caz, carte de identitate a reprezentantului legal; - certificatul de incadrare in gard de handicap, in copie; - planul individual de servicii; - adeverinţă medicală de la medicul de familie cu diagnosticele medicale și recomandarea îngrijirii la domiciliu. - declaraţie pe proprie răspundere precum că are sau nu are lucruri de valoare în casă – daca acest lucru este posibil b) Criterii de eligibilitate: Este eligibilă pentru acordarea serviciilor de îngrijire la domiciliu persoana adulta cu dizabilitati, care îndeplinește următoarele condiții:

- are vârsta legală peste 18 ani; - are domiciliul sau rezidența în municipiul Timișoara - este încadrată în gradul de handicap accentuat sau grav (fără asistent personal), conform

certificatului de încadrare în grad de handicap eliberat de catre Comisia de Expertiză Medicală a Persoanelor cu Handicap pentru Adulţi Timiş;

- întâmpină deficiențe funcționale în realizarea activităților de autoservire, autoîngrijire și autogospodărire, fapt constatat prin intermediul evaluării/anchetei sociale realizate de echipa multidisciplinară;

c) Criterii de departajare:

E E E ROMÂNIA EEE

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA Complexul de Servicii pentru Persoane Adulte cu Dizabilitati

Unitate de Îngrijire la Domiciliu pentru Persoane cu Dizabilități Timisoara, Simion Barnutiu, nr.11, scara B, parter

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavoşin, nr. 21, Tel: 0356/416050; Fax: 0356/416049 Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10, tel/fax : 0256/220583

e-mail: [email protected]

În situația în care numărul cererilor de servicii de îngrijire la domiciliu este mai mare decât capacitatea unității de îngrijire, persoanele care îndeplinesc criteriile de eligibilitate vor fi trecute pe lista de așteptare. În momentul eliberării unui loc, prioritatea includerii în programul de îngrijire din lista de așteptare va fi intensitatea deficienței funcționale și gradul de handicap. Persoanele care prezintă deficiențe de intensitate gravă vor fi incluse cu prioritate în program. În situația în care există persoane cu același criteriu, departajare va fi data depunerii cererii, având întâietate cei care au cererea depusă de mai mult timp, cât și persoanele incadrate în grad de handicap grav sau accentuat fara apartinatori legali. d) Decizia de admitere/respingere Decizia de admitere/respingere se ia în urma propunerilor înaintate de echipa multidisciplinară, este avizată de șeful de centru și aprobată de directorul general adjunct responsabil cu coordonarea serviciilor sociale. e) Modalitatea de încheiere a contractului de furnizare de servicii şi modelul acestuia Contractul acordare servicii sociale prin intermediul ”Servicii specializate la domiciliu destinate persoanelor adulte cu dizabilități” este încheiat între beneficiar sau reprezentantul legal al acestuia și furnizorul de servicii sociale - Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara, reprezentat prin directorul general, pe o perioadă de un an, cu posibilitatea de prelungire prin act adiţional.

f) Modalitatea de stabilire a contribuţiei beneficiarului:

Serviciile acordate în cadrul serviciului social „Servicii specializate la domiciliu destinate persoanelor adulte cu dizabilități” sunt oferite GRATUIT fără a solicita contribuție de la beneficiari și/sau reprezentanților legali.

Costul serviciilor de îngrijiri acordate la domiciliu în cadrul unității „Servicii specializate la domiciliu destinate persoanelor adulte cu dizabilități” se se stabilesc anual prin Planul anual de acțiune privind serviciile sociale administrate și finanțate din bugetul local, elaborat de către Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara și aprobat de către Consiliul Local al Municipiului Timișoara. (3) Condiţii de încetare a serviciilor Condițiile de încetare a serviciilor se regăsesc în Contractul de furnizare servicii sociale încheiat cu beneficiarii la secțiunea ”Încetarea contractului”, dar și în Procedura proprie de încetare/sistare a serviciilor acordate către beneficiari și modalitățile de realizare a lor. Constituie motiv încetare a contractului de servicii sociale următoarele :

E E E ROMÂNIA EEE

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA Complexul de Servicii pentru Persoane Adulte cu Dizabilitati

Unitate de Îngrijire la Domiciliu pentru Persoane cu Dizabilități Timisoara, Simion Barnutiu, nr.11, scara B, parter

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavoşin, nr. 21, Tel: 0356/416050; Fax: 0356/416049 Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10, tel/fax : 0256/220583

e-mail: [email protected]

- refuzul obiectiv al beneficiarului de servicii sociale de a mai primi serviciile sociale, exprimat în mod direct sau prin reprezentant;

- nerespectarea în mod repetat de către beneficiarul de servicii sociale al prezentului regulament de organizare și funcționare;

- retragerea autorizaţiei de funcţionare sau a acreditării furnizorului de servicii sociale; - limitarea domeniului de activitate pentru care furnizorul de servicii sociale a fost acreditat,

în măsura în care este afectată acordarea serviciilor către beneficiarul de servicii sociale; - schimbarea obiectului de activitate al furnizorului de servicii sociale, în măsura în care este

afectată acordarea serviciilor către beneficiarul de servicii sociale; - încadrarea beneficiarului în gradul I de dependenţă cu asistent personal de către Comisia de

Expertiză Medicală a Persoanelor cu Handicap pentru Adulţi Timiş; - în urma reevaluării se constată că beneficiarul nu mai are nevoie de servicii de îngrijire la

domiciliu; - nerespectarea de către beneficiar a oricărei dintre obligaţiile prevăzute în contractul de

acordarte servicii; - expirarea duratei pentru care a fost încheiat contractul și neprelungirea lui prin act adițional; - acordul părţilor privind încetarea contractului; - scopul contractului a fost atins; - forţa majoră, dacă este invocată; - schimbarea domiciliului beneficiarului în altă localitate; - decesul beneficiarului; (4) Persoanele beneficiare ale serviciului social „Servicii specializate la domiciliu destinate persoanelor adulte cu dizabilități” au următoarele drepturi: a. să li se respecte drepturile şi libertăţile fundamentale, fără discriminare pe bază de rasă,

sex, religie, opinie sau orice altă circumstanţă personală ori socială; b. să participe la procesul de luare a deciziilor în furnizarea serviciilor sociale, respectiv la

luarea deciziilor privind intervenţia socială care li se aplică; c. să li se asigure păstrarea confidenţialităţii asupra informaţiilor furnizate şi primite; d. să li se asigure continuitatea serviciilor sociale furnizate, atât timp cât se menţin condiţiile

care au generat situaţia de dificultate; e. să fie protejaţi de lege atât ei, cât şi bunurile lor, atunci când nu au capacitate de exerciţiu; f. să li se garanteze demnitatea, intimitatea şi respectarea vieţii intime; g. să participe la evaluarea serviciilor sociale primite; h. să li se respecte toate drepturile speciale în situaţia în care sunt minori sau persoane cu

dizabilităţi.

E E E ROMÂNIA EEE

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA Complexul de Servicii pentru Persoane Adulte cu Dizabilitati

Unitate de Îngrijire la Domiciliu pentru Persoane cu Dizabilități Timisoara, Simion Barnutiu, nr.11, scara B, parter

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavoşin, nr. 21, Tel: 0356/416050; Fax: 0356/416049 Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10, tel/fax : 0256/220583

e-mail: [email protected]

(5) Persoanele beneficiare ale serviciului social „Servicii specializate la domiciliu destinate persoanelor adulte cu dizabilități” au următoarele obligaţii: a. de a da informaţii corecte cu privire la identitatea şi situaţia familială, medicală şi socială; b. de a permite furnizorului de servicii verificarea veridicităţii acestora; c. de a respecta termenele şi clauzele stabilite în cadrului planului individualizat de

asistenţă şi îngrijire; d. de a anunţa când lipsesc de la domiciliu; e. de a comunica orice schimbare intervenită în situaţia lor socială/medicală; f. de a avea un compotament decent, de a respecta personalul serviciului, g. fără conversaţii sau remarci nepoliticoase care pot leza alte persoane; h. de a nu solicita servicii suplimentatre faţă de cele prevăzute în contractul de acordare a

serviciilor sociale; i. să participe, în raport cu vârsta, situația de dependență etc., la procesul de furnizare al

serviciilor sociale; j. să contribuie în conformitate cu legislația în vigoare, la plata seviciilor sociale furnizate,

în funcție de tipul serviciului și de situația lor familială; k. să respecte prevederile prezentului regulament. (6) Numărul maxim de beneficiari cărora li se pot acorda servicii de îngrijire la domiciliu, este de maxim 60 de beneficiari.

ARTICOLUL 7 Activităţi şi funcţii: Principalele funcţii ale serviciului social furnizat la domiciliu „Servicii specializate la domiciliu destinate persoanelor adulte cu dizabilități” sunt următoarele:

a) de furnizare a serviciilor sociale de interes public general/local, prin asigurarea următoarelor activităţi:

1. servicii de îngrijire personală la domicilul beneficiarilor:

- ajutor pentru activităţile de bază ale vieţii zilnice: igienă corporală, îmbrăcare şi dezbrăcare, igiena eliminărilor, hrănire şi hidratare, mobilizare şi transfer, deplasarea în interior, comunicare.

- ajutor pentru activităţi instrumentale ale vieţii zilnice: prepararea hranei sau livrarea acesteia, efectuarea de cumpărături, activităţi de menaj, însoţirea în mijloacele de transport, facilitarea deplasării în exterior, companie, activităţi de administrare şi gestionare a bunurilor.

E E E ROMÂNIA EEE

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA Complexul de Servicii pentru Persoane Adulte cu Dizabilitati

Unitate de Îngrijire la Domiciliu pentru Persoane cu Dizabilități Timisoara, Simion Barnutiu, nr.11, scara B, parter

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavoşin, nr. 21, Tel: 0356/416050; Fax: 0356/416049 Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10, tel/fax : 0256/220583

e-mail: [email protected]

2. Activităţi de promovare a inserţiei beneficiarului în familie şi comunitate

3. reprezintă furnizorul de servicii sociale în contractul încheiat cu persoana beneficiară;

4. reprezintă furnizorul de servicii sociale în contractele de parteneriat încheiate cu alti furnizori de servicii sociale.

b) de informare a beneficiarilor, potenţialilor beneficiari, autorităţilor publice şi publicului larg despre domeniul său de activitate, prin asigurarea următoarelor activităţi:

1. elaborarea de materiale informative pe suport scris (fluturași) care sunt distribuite în comunitate

2. elaborarea de materiale informative pe suport electronic (fotografii, date de informare sau publicitare) postate pe site-ul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara

3. elaborarea de comunicate de presă și articole

4. elaborarea de rapoarte de activitate;

5. asigurarea modului de diseminarea informațiilor referitoare la modul de organizare și funcționare a compartimentului, serviciile disponibile, drepturile și obligațiile către beneficiari și a reprezentanților acestora, anterior încheierii contractului de furnizare servicii;

6. desemnarea unei persoane responsabile pentru realizarea activităților de informare a beneficiarilor conform prevederilor din standardele minime de calitate;

c) de promovare a drepturilor beneficiarilor şi a unei imagini pozitive a acestora, de promovare a drepturilor omului în general, precum şi de prevenire a situaţiilor de dificultate în care pot intra categoriile vulnerabile care fac parte din categoria de persoane beneficiare, potrivit scopului acestuia, prin asigurarea următoarelor activităţi:

1. aplicarea Chestionarului de verificare a satisfacției beneficiarilor

2. aplicarea prevederilor Codului de etică.

3. organizarea de sesiuni periodice de instruire a personalului cu privire la activităţile de îngrijire acordate

E E E ROMÂNIA EEE

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA Complexul de Servicii pentru Persoane Adulte cu Dizabilitati

Unitate de Îngrijire la Domiciliu pentru Persoane cu Dizabilități Timisoara, Simion Barnutiu, nr.11, scara B, parter

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavoşin, nr. 21, Tel: 0356/416050; Fax: 0356/416049 Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10, tel/fax : 0256/220583

e-mail: [email protected]

4.organizarea și participare la acțiuni de promovare a imaginii beneficiarilor și sensibilizare comunității despre problematica persoanelor cu dizabilitati;

5. organizarea sesiunilor de informare a personalului privind cunoașterea și aplicarea prevederilor Codului de etică, consemnate în registrul de evidență privind perfecționarea continuă a personalului;

6. comunicarea către beneficiari a Procedurii privind sesizările și reclamațiile, facilitând și încurajând beneficiarii să-și exprime opinia asupra oricăror aspecte care privesc activitatea centrului;

7. organizarea sesiunilor de informare a personalului privind respectarea drepturilor/obligațiilor beneficiarilor precum și drepturile/obligațiile centrului,

8. comunicarea către beneficiari a Procedurii privind cazurile de abuz și neglijență, încurajându-i astfel să sesizeze orice formă de abuz, neglijență sau tratament degradant la care sunt supuși de persoanele cu care vin în contact;

d) de asigurare a calităţii serviciilor sociale prin realizarea următoarelor activităţi:

1. elaborarea instrumentelor standardizate utilizate în procesul de acordare a serviciilor, așa cum sunt ele prevăzute în standardele minime de calitate aplicabile compartimentului;

2. realizarea de evaluări periodice a serviciilor prestate, conform standardelor minime de calitate ablicabile compartimentului;

3. realizarea Raportului Informativ privind Chestionarul de verificare a satisfacției beneficiarilor;

4. monitorizarea realizării indicatorilor de performanță corelați obiectivelor compartimentului;

e) de administrare a resurselor financiare, materiale şi umane ale serviciului social „Servicii specializate la domiciliu destinate persoanelor adulte cu dizabilități” prin realizarea următoarelor activităţi:

1. întocmirea propunerilor pentru Planul Anual de Achiziții al furnizorului de servicii sociale;

2. întocmirea de propuneri pentru investiții;

3. întocmirea de referate de necesitate;

E E E ROMÂNIA EEE

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA Complexul de Servicii pentru Persoane Adulte cu Dizabilitati

Unitate de Îngrijire la Domiciliu pentru Persoane cu Dizabilități Timisoara, Simion Barnutiu, nr.11, scara B, parter

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavoşin, nr. 21, Tel: 0356/416050; Fax: 0356/416049 Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10, tel/fax : 0256/220583

e-mail: [email protected]

4. întocmirea de propuneri privind Planul de formare/perfecționare profesională a personalului;

5. întocmirea de propuneri/referate privind ocuparea posturilor.

ARTICOLUL 8 Structura organizatorică, numărul de posturi şi categoriile de personal (1) Serviciul social furnizat la domiciliu „Servicii specializate la domiciliu destinate persoanelor adulte cu dizabilități” funcţionează cu un număr de 16,3 persoane, conform Statului de funcții anexat prezentei Hotărâri a Consiliului Local al Municipiului Timișoara, din care:

a) personal de conducere: șef centru -1/3 normă

b) personal de specialitate de îngrijire, recuperare şi asistenţă – 15 persoane (1 asistent social, 1 psiholog, 1 kinetoterapeut, 1 asistent medical, 10 posturi de ingrijitor la domiciliu, 1 inspector de specialitate)

c) personal cu funcţii administrative, gospodărire, întreţinere-reparaţii, deservire: 1 (inspector de specialitate);

d) voluntari: 0

2) Raportul angajat/beneficiar este de 1/3,68.

ARTICOLUL 9 Personalul de conducere (1) Personalul de conducere este: a) şef de centru 1/3 normă; (2) Atribuţiile personalului de conducere sunt: a. asigură coordonarea, îndrumarea şi controlul activităţilor desfăşurate de personalul

serviciului şi propune organului competent sancţiuni disciplinare pentru salariaţii care nu îşi îndeplinesc în mod corespunzător atribuţiile, cu respectarea prevederilor legale din domeniul furnizării serviciilor sociale, codului muncii etc.;

b. elaborează rapoartele generale privind activitatea centrului social, stadiul implementării obiectivelor şi întocmeşte informări pe care le prezintă furnizorului de servicii sociale;

c. propune participarea personalului de specialitate la programele de instruire şi perfecţionare; d. colaborează cu alte centre/alţi furnizori de servicii sociale şi/sau alte structuri ale societăţii

civile în vederea schimbului de bune practici, a îmbunătăţirii permanente a instrumentelor

E E E ROMÂNIA EEE

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA Complexul de Servicii pentru Persoane Adulte cu Dizabilitati

Unitate de Îngrijire la Domiciliu pentru Persoane cu Dizabilități Timisoara, Simion Barnutiu, nr.11, scara B, parter

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavoşin, nr. 21, Tel: 0356/416050; Fax: 0356/416049 Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10, tel/fax : 0256/220583

e-mail: [email protected]

proprii de asigurare a calităţii serviciilor, precum şi pentru identificarea celor mai bune servicii care să răspundă nevoilor persoanelor beneficiare;

e. întocmeşte raportul anual de activitate; f. asigură buna desfăşurare a raporturilor de muncă dintre angajaţii centrului; g. propune furnizorului de servicii sociale aprobarea structurii organizatorice şi a numărului de

personal; h. desfăşoară activităţi pentru promovarea imaginii serviciului în comunitate; i. ia în considerare şi analizează orice sesizare care îi este adresată, referitoare la încălcări ale

drepturilor beneficiarilor în cadrul centrului pe care îl conduce; j. răspunde de calitatea activităţilor desfăşurate de personalul din cadrul serviciului şi dispune,

în limita competenţei, măsuri de organizare care să conducă la îmbunătăţirea acestor activităţi sau, după caz, formulează propuneri în acest sens;

k. organizează activitatea personalului şi asigură respectarea timpului de lucru şi a regulamentului de organizare şi funcţionare;

l. reprezintă serviciul în relaţiile cu furnizorul de servicii sociale şi, după caz, cu autorităţile şi instituţiile publice, cu persoanele fizice şi juridice din ţară şi din străinătate, precum şi în justiţie;

m. asigură comunicarea şi colaborarea permanentă cu serviciul public de asistenţă socială de la nivel judeţean, cu alte instituţii publice locale şi organizaţii ale societăţii civile active în comunitate, în folosul beneficiarilor;

n. asigură îndeplinirea măsurilor de aducere la cunoştinţă atât personalului, cât şi beneficiarilor a prevederilor din regulamentul propriu de organizare şi funcţionare;

o. asigură încheierea cu beneficiarii a contractelor de furnizare a serviciilor sociale; p. alte atribuţii prevăzute în standardul minim de calitate aplicabil.

(3) Funcţiile de conducere se ocupă prin concurs sau, după caz, examen, în condiţiile legii. (4) Candidaţii pentru ocuparea funcţiei de conducere trebuie să fie absolvenţi cu diplomă de învăţământ superior în domeniul psihologie, asistenţă socială şi sociologie, cu vechime de minimum 2 ani în domeniul serviciilor sociale, sau absolvenţi cu diplomă de licenţă ai învăţământului superior în domeniul juridic, medical, economic şi al ştiinţelor administrative, cu experienţă de minimum 5 ani în domeniul serviciilor sociale. (5) Sancţionarea disciplinară sau eliberarea din funcţie a conducătorilor instituţiei se face în condiţiile legii. ARTICOLUL 10 Personalul de specialitate de îngrijire şi asistenţă este următorul: Personalul de specialitate este: a) 1asistent social (cod 263501)

E E E ROMÂNIA EEE

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA Complexul de Servicii pentru Persoane Adulte cu Dizabilitati

Unitate de Îngrijire la Domiciliu pentru Persoane cu Dizabilități Timisoara, Simion Barnutiu, nr.11, scara B, parter

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavoşin, nr. 21, Tel: 0356/416050; Fax: 0356/416049 Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10, tel/fax : 0256/220583

e-mail: [email protected]

b) 10 îngrijitori la domiciliu (532204); c) 1 kinetoterapeut (226405); d) 1 psiholog (263411); e) 1 asistent medical (325901) f) 1 inspector de specialitate (242203) (2) Atribuţii ale personalului de specialitate: a) asigură derularea etapelor procesului de acordare a serviciilor sociale cu respectarea prevederilor legii, a standardelor minime de calitate aplicabile şi a prezentului regulament; b) colaborează cu specialişti din alte servicii în vederea soluţionării cazurilor, identificării de resurse; c) monitorizează respectarea standardelor minime de calitate; d) sesizează conducerii serviciului situaţii care pun în pericol siguranţa beneficiarului, situaţii de nerespectarea prevederilor prezentului regulament; e) întocmeşte rapoarte periodice cu privire la activitatea derulată; f) face propuneri de îmbunătăţire a activităţii în vederea creşterii calităţii serviciilor şi respectării legislaţiei; g) alte atribuţii prevăzute în standardul minim de calitate aplicabil. (3) Atribuţii ale personalului de specialitate sunt conform fișelor de post elaborate de șeful Complexului de Servicii și aprobate de către Directorul general al instituției; Atribuții ale asistentului social: a) transmite persoanelor interesate lista de acte necesare pentru a putea beneficia de servicile de îngrijire la domiciliu; b) acordă asistenţă internă şi externă în domeniul de activitate (oferă informaţii celor interesaţi); c) aplică metodologia de lucru conform standardelor de calitate privind îngrijiirea la domiciliu pentru persoanele adulte cu dizabilitati; d) ia măsuri pentru sensibilizarea opiniei publice pentru implicarea în ajutorarea persoanelor adulte cu dizabilitati care se află în nevoie; e) evaluează, reevaluează și monitorizează toate cazurile repartizate conform procedurilor de lucru aprobate; f) este responsabil de caz/manager de caz penru cazurile repartizate de șeful centrului și ia toate măsurile legale necesare pentru asigurarea serviciilor de îngrijire la domiciliu respectând calitatea, planificările și procedurile de lucru; g) participă la ședințele echipei multidisciplinare și colaborează cu aceștia;

E E E ROMÂNIA EEE

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA Complexul de Servicii pentru Persoane Adulte cu Dizabilitati

Unitate de Îngrijire la Domiciliu pentru Persoane cu Dizabilități Timisoara, Simion Barnutiu, nr.11, scara B, parter

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavoşin, nr. 21, Tel: 0356/416050; Fax: 0356/416049 Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10, tel/fax : 0256/220583

e-mail: [email protected]

h) intervine în cazurile de urgență atunci când situația o impune împreună cu alți membri ai echipei multidisciplinare; j) răspunde de elaborarea și implementarea standardul minim de calitate aplicabil la nivelul compartimentului de îngrijire la domiciliu; k) răspunde de realizarea atribuțiilor stabilite de către conducătorul instituției în fișa de post;

Atribuții ale ingrijitorului la domiciliu:

a) realizează activităţile stabilite prin planul individual de asistență și îngrijire și în contractul de acordare de servicii de îngrijire la domiciliu, cu privire la îngrijirea personală a persoanei adulte cu dizabilitati: cumpărături, curăţenie (spălarea şi călcatul rufelor), procurarea şi pregătirea hranei, efectuare plăţilor facturilor, însoţire la medic şi procurarea de medicamente, ajută la efectuarea igienei corporale, etc. b) informează și consiliază persoanele adulte cu dizabilitati avute în evidența îngrijirii, repartizate de asistentul social; c) transmite/informează șeful Complexului de servicii despre orice schimbare survenită în situaţia persoanei adulte cu dizabilitati căreia îi oferă servicii de îngrijire la domiciliu sau orice alte probleme intervenite; d) colaborează cu medicii de familie a persoanelor adulte cu dizabilitati avute în evidență și cu echipa multidisciplinară; e) cunoaște și aplică procedurile de lucru aprobate; f) răspunde de realizarea atribuțiilor stabilite de către conducătorul instituției în fișa de post; g) completează corespunzător toate documentele necesare, cu privire la situația cazului, inclusiv monitorizările lunare. Atributii ale kinetoterapeutului: a) identifica nevoile beneficiarului, evalueaza situatia beneficiarului si stabileste obiectivele specific relevante pentru aria sa de interventie; b) participa la elaborarea planului individualizat de ingrijire si asistenta initial si propune modificari pe parcursul ingrijirii, il reactualizeaza periodic (acestea continand informatii clare despre necesitatile specifice ale persoanei cu dizabilitati, despre responsabilitatile mmembrilor familiei; obiective, activitati, metode si mijloace de realizare si evaluare, avand obiective realiste, adaptate nivelului global al persoanei; c) elaboreaza si completeaza fisele proprii de evidenta ale beneficiarilor specifice activitatii sale;

E E E ROMÂNIA EEE

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA Complexul de Servicii pentru Persoane Adulte cu Dizabilitati

Unitate de Îngrijire la Domiciliu pentru Persoane cu Dizabilități Timisoara, Simion Barnutiu, nr.11, scara B, parter

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavoşin, nr. 21, Tel: 0356/416050; Fax: 0356/416049 Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10, tel/fax : 0256/220583

e-mail: [email protected]

d) solicita infirmatii medicului de familie/medicului specialist al beneficiarului, in situatiile in care are nevoie de informatii suplimentare; e) aplica tehnicile si procedurile de ingrijire adecvate; f) completeaza registrele prevazute de standardele minime de calitate; g) identifica si comunica sefului ierarhic posibilele riscuri de accidente sau de agravare a starii de sanatate a beneficiarului cauzate de mediul ambiental si/familial h) colaboreaza cu ceilalti specialist/familia sau autoritatile locale asupra necesitatii realizarii unor lucrari de adaptare a locuintei care pot facilita mentinerea beneficiarului la domiciliul propriu; i) incurajeaza beneficiarul sa execute, pe cat posibil autonom, actiuni si activitati cotidiene si sa ia toate masurile necesare pentru prevenirea riscurilor; J) intocmeste propria procedura de lucru; k) identifica cazurile de violenta domestica si de abuz si informeaza de urgenta seful ierarhic superior; l) efectueaza activitati de educatie pentru sanatate in vederea adoptarii unui stil de viata sanatos m) activitati de readaptare a capacitatilor fizice; n) activități de recuperare/reabilitare/mentinere; Atributii ale asistentului medical: a) identifica nevoile beneficiarului, evalueaza situatia beneficiarului si stabileste obiectivele specific relevante pentru aria sa de interventie; b) participa la elaborarea planului individualizat de ingrijire si asistenta initial si propune modificari pe parcursul ingrijirii, il reactualizeaza periodic (acestea continand informatii clare despre necesitatile specifice ale persoanei cu dizabilitati, despre responsabilitatile mmembrilor familiei; obiective, activitati, metode si mijloace de realizare si evaluare, avand obiective realiste, adaptate nivelului global al persoanei; c) elaboreaza si completeaza fisele proprii de evidenta ale beneficiarilor specifice activitatii sale; d) solicita infirmatii medicului de familie/medicului specialist al beneficiarului, in situatiile in care are nevoie de informatii suplimentare; e) aplica tehnicile si procedurile de ingrijire adecvate; f) completeaza registrele prevazute de standardele minime de calitate; g) identifica si comunica sefului ierarhic posibilele riscuri de accidente sau de agravare a starii de sanatate a beneficiarului cauzate de mediul ambiental si/familial h) colaboreaza cu ceilalti specialist/familia sau autoritatile locale asupra necesitatii realizarii unor lucrari de adaptare a locuintei care pot facilita mentinerea beneficiarului la domiciliul propriu; i) incurajeaza beneficiarul sa execute, pe cat posibil autonom, actiuni si activitati cotidiene si ia toate masurile necesare pentru prevenirea riscurilor; J) intocmeste propria procedura de lucru;

E E E ROMÂNIA EEE

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA Complexul de Servicii pentru Persoane Adulte cu Dizabilitati

Unitate de Îngrijire la Domiciliu pentru Persoane cu Dizabilități Timisoara, Simion Barnutiu, nr.11, scara B, parter

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavoşin, nr. 21, Tel: 0356/416050; Fax: 0356/416049 Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10, tel/fax : 0256/220583

e-mail: [email protected]

k) identifica cazurile de violenta domestica si de abuz si informeaza de urgenta seful ierarhic superior; l) efectueaza activitati de educatie pentru sanatate in vederea adoptarii unui stil de viata sanatos m) activitati de readaptare a capacitatilor fizice; n) activități de supraveghere şi menţinerea sănătăţii; ( igienă şi îngrijiri medicale, evaluări periodice, la nevoie); o) acordă asistarea pentru respectarea prescripţiilor medicale şi efectuarea de tratamente; Atributii ale psihologului: a) realizează evaluarea inițială și periodică a beneficiarilor compartimentului de îngrijire la domiciliu; b) realizează consiliere și informare psihologică, activităţi terapeutice individuale precum și completează documentația specifică (fișa de evaluare sociomedicală, fișa de observaţie psihologică, etc.); c) realizează activități de optimizare și dezvoltare personală a beneficiarilor, probleme psihologice sau de patologie somatică in care sunt implicaţi factori psihologici; d) colaborează cu membrii echipei multidisciplinare din cadrul compartimentului de îngrijire la domciliu şi participă activ la întâlnirile de lucru pe cazuistica fiecărui beneficiar în parte, conform competențelelor și a atribuțiilor stabilite prin fișa de post; e) realizează testarile psihologice în vederea examinării şi monitorizării stării mintale ale beneficiarilor compartimentului; f) participă la elaborarea și răspunde de aplicarea metodologiei/procedurii de lucru conform standardelor minime de calitate aplicabile îngrijirii la domiciliu; g) răspunde de realizarea atribuțiilor stabilite de către conducătorul instituției în fișa de post; h) consiliere şi informare beneficiarului cât şi familiei acestuia cu privire la importanţa menţinerii unui mod de viaţă sănătos şi activ precum şi al drepturilor de care beneficiază, în conformitate cu prevederile cadrului legislativ naţional şi internaţional în vigoare; Atributii ale inspectorului de specialitate IA: a) asigură derularea etapelor procesului de acordare a serviciilor sociale cu respectarea prevederilor legii, a standardelor minime de calitate aplicabile şi a prezentului regulament; b) colaborează cu specialişti din alte instituții în vederea soluţionării cazurilor, identificării de resurse; c) monitorizează respectarea standardelor minime de calitate; d) sesizează conducerii centrului/unității situaţii care pun în pericol siguranţa beneficiarului, situaţii de nerespectarea prevederilor prezentului regulament și a procedurilor de lucru aprobate; e) întocmeşte rapoarte periodice cu privire la activitatea derulată și la activitatea compartimentului de îngrijire;

E E E ROMÂNIA EEE

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA Complexul de Servicii pentru Persoane Adulte cu Dizabilitati

Unitate de Îngrijire la Domiciliu pentru Persoane cu Dizabilități Timisoara, Simion Barnutiu, nr.11, scara B, parter

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavoşin, nr. 21, Tel: 0356/416050; Fax: 0356/416049 Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10, tel/fax : 0256/220583

e-mail: [email protected]

f) face propuneri de îmbunătăţire a activităţii în vederea creşterii calităţii serviciului şi respectării legislaţiei; g) răspunde de elaborarea și implementarea corespunzătoare a sistemului de control intern managerial (SCM), de elaborarea și aplicarea procedurilor operaționale și cele de sistem la nivelul entității; h) răspunde de realizarea atribuțiilor stabilite de către conducătorul instituției în fișa de post; i) asigură coordonarea și planificarea corespunzătoare a activității personalului de îngrijire, urmărește îndeplinirea sarcinilor și respectarea programului de către ingrijitorii la domiciliu; j) aplică, centralizează și elaborează raportul privind gradul de satisfacție al beneficiarilor de servicii acordate în cadrul îngrijirii la domiciliu.

ARTICOLUL 11 Personalul administrativ, gospodărie, întreţinere-reparaţii, deservire În cadrul serviciului social „Servicii specializate la domiciliu destinate persoanelor adulte cu dizabilități” își desfășoară activitatea un inspector de specialitate - personal administrativ. Restul activităților legate de acest domeniu sunt asigurate de serviciile de specialitate ale furnizorului de servicii sociale - DASMT. Atribuții ale inspectorului de specialitate - I: a) realizează lucrările necesare desfășurării în condiții de siguranță și calitate a activităților din cadrul compartimentului; b) întocmește referatele pentru necesarul de materiale, produse și se asigură de aprovizionarea compartimentuluicu materiale şi obiecte de inventar solicitate c) ține legătura permanent cu serviciul administrativ, economic al instituției precum și cu persoana care monitorizează centrul; d) administrează şi organizează buna întreţinere a imobilului, instalaţiilor sanitare, electrice, instalaţilor de apă şi încălzire din locația unde își desfășoară activitatea compartimentul; e) organizează şi asigură ca locația unde își desfășoară activitatea compartimentul să fie dotat cu utilaje de prevenire şi stingere a incendiilor şi controlează permanent întreţinerea acestora; f) asigură şi supraveghează starea igienico sanitară din interiorul locației unde își desfășoară activitatea compartimentul, luând măsuri de dezinfecţie, dezinsecţie şi deratizare ; g) urmăreşte buna funcţionare a autorizaţiilor necesare ; h) își actualizează permanent cunoştinţele de specialitate şi a celor legate de domeniul administrativ, asistentei sociale şi achiziţiilor publice, în limitele competenţelor stabilite; i) răspunde de elaborarea și implementarea standardul minim de calitate aplicabil la nivelul compartimentului de îngrijire la domiciliu; j) răspunde de realizarea atribuțiilor stabilite de către conducătorul instituției în fișa de post;

E E E ROMÂNIA EEE

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA Complexul de Servicii pentru Persoane Adulte cu Dizabilitati

Unitate de Îngrijire la Domiciliu pentru Persoane cu Dizabilități Timisoara, Simion Barnutiu, nr.11, scara B, parter

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavoşin, nr. 21, Tel: 0356/416050; Fax: 0356/416049 Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10, tel/fax : 0256/220583

e-mail: [email protected]

ARTICOLUL 12 Finanţarea centrului (1) În estimarea bugetului de venituri şi cheltuieli, serviciul social furnizat la domiciliu „Servicii specializate la domiciliu destinate persoanelor adulte cu dizabilități” are în vedere asigurarea resurselor necesare acordării serviciilor sociale cel puţin la nivelul standardelor minime de calitate aplicabile. (2) Finanţarea cheltuielilor serviciului social de îngrijire la domiciliu se asigură în condiţiile legii, din următoarele surse: b) bugetul local al Municipiului Timișoara ; d) donaţii, sponsorizări sau alte contribuţii din partea persoanelor fizice ori juridice din ţară şi din străinătate; e) fonduri externe rambursabile şi nerambursabile; f) alte surse de finanţare, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

Director general adjunct, Jr. Rodica Surducan

Avizat juridic Întocmit Ciprian Erceanu Şef centru Fabiana Melciu

E E E ROMÂNIA EEE

Atasament: Expunere_motive.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMI

DIRECȚIA DE ASISTEN

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavo

Nr.12140/26.09.2018

EXPUNERE DE MOTIVE PRIVIND OPORTUNITATEA PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE

privind privind modificarea şi aprobarea Organigramei, Statului de Funcţii şi Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara, precum şi

aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare al persoanelor adulte cu dizabilită

Motivul emiterii proiectului de hotărâre

1.Descrierea situatiei actuale Prin H.C.L.M.T. nr.218/27.06.2017 s

Timișoara și s-a aprobarea Organigrama Prin H.C.L.M.T. nr.388/17.10.2017

Regulamentul de organizare şi funcţionare ale Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara, precum şi s-a aprobat regulamentele de organizare şi funcţionare ale serviciilor sociale furnizate.

Prin H.C.L.M.T. nr. 291/22.05.2018 s Regulamentul de organizare și funcționare ale Direcției de A precum și s-au aprobat regulamentele de organizare H.G. nr.797/2017 pentru aprobarea regulamentelor cadru de organizare de Asistență socială și a structurii orientative de personal.

Prin H.C.L.M.T. nr. 350 s-au modificat organizare și funcționare ale Direcției de Asistenț regulamentele de organizare și funcționare ale serviciilor sociale fu aprobarea regulamentelor cadru de organizare structurii orientative de personal.

H.G. nr. 417/2018 s-a modificat cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal. În cazul anexei 2 la Hotărârea Guvernului nr. 797/2017 organizare şi funcţionare al direcţiei de asistenţă socială organizate în subordinea consiliilor locale ale municipiilor şi oraşelor au fost aduse mai multe modificări. 2.Schimbari preconizate și rezultate așteptate:

1.Modificarea și aprobarea Organigramei Direcţiei de Asisten Anexei 1; 2.Modificarea și aprobarea Statul de Functii al Direc conform Anexei 2. 3.Modificarea și aprobarea Regulamentul de org Municipiului Timișoara, conform Anexei 3 .

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

tr. Ioan Plavoșin, Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

EXPUNERE DE MOTIVE PRIVIND OPORTUNITATEA PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE

Sectiunea 1

Titlul proiectului de hotărâre

aprobarea Organigramei, Statului de Funcţii şi Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara, precum şi

aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare al Servicii specializate la domiciliu d persoanelor adulte cu dizabilități

Sectiunea a 2 - a Motivul emiterii proiectului de hotărâre

Prin H.C.L.M.T. nr.218/27.06.2017 s-a înființat Direcția de Asistență Socială a Municipiului aprobarea Organigrama și Statul de funcţii pentru aceasta.

Prin H.C.L.M.T. nr.388/17.10.2017 s-a modificat şi aprobat Organigrama, Statul de Funcţii şi Regulamentul de organizare şi funcţionare ale Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara,

a aprobat regulamentele de organizare şi funcţionare ale serviciilor sociale furnizate. 291/22.05.2018 s-au modificat și aprobat Organigrama, Statul de Funcții și și funcționare ale Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timi

au aprobat regulamentele de organizare și funcționare ale serviciilor sociale furnizate, conform H.G. nr.797/2017 pentru aprobarea regulamentelor cadru de organizare și funcționare ale serviciilor publ

cturii orientative de personal. au modificat și aprobat Organigrama, Statul de Funcții și Regulamentul de

și funcționare ale Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, precum și s și funcționare ale serviciilor sociale furnizate, conform H.G. nr.797/2017 pentru

aprobarea regulamentelor cadru de organizare și funcționare ale serviciilor publice de Asistenț

a modificat Hotărârea Guvernului nr. 797/2017 pentru aprobarea regulamentelor cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de

Hotărârea Guvernului nr. 797/2017, care privește Regulamentul organizare şi funcţionare al direcţiei de asistenţă socială organizate în subordinea consiliilor locale ale

au fost aduse mai multe modificări. și rezultate așteptate:

Organigramei Direcţiei de Asistență Socială a Municipiului Timi

și aprobarea Statul de Functii al Direcţiei de Asistență Socială a Municipiului Timi

și aprobarea Regulamentul de organizare şi funcţionare al Direcţiei de Asisten șoara, conform Anexei 3 .

ȘOARA

0356/416050 Fax: 0356/416049

EXPUNERE DE MOTIVE PRIVIND OPORTUNITATEA PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE

aprobarea Organigramei, Statului de Funcţii şi Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara, precum şi

Servicii specializate la domiciliu destinate

ă Socială a Municipiului

a modificat şi aprobat Organigrama, Statul de Funcţii şi Regulamentul de organizare şi funcţionare ale Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara,

a aprobat regulamentele de organizare şi funcţionare ale serviciilor sociale furnizate. și aprobat Organigrama, Statul de Funcții și

ă Socială a Municipiului Timișoara, și funcționare ale serviciilor sociale furnizate, conform

și funcționare ale serviciilor publice

și aprobat Organigrama, Statul de Funcții și Regulamentul de șoara, precum și s-au aprobat

H.G. nr.797/2017 pentru și funcționare ale serviciilor publice de Asistență socială și a

pentru aprobarea regulamentelor- cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de

ște Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare al direcţiei de asistenţă socială organizate în subordinea consiliilor locale ale

ă Socială a Municipiului Timișoara,conform

ă Socială a Municipiului Timișoara,

anizare şi funcţionare al Direcţiei de Asistență Socială a

ROMÂNIA 1918-2018 | SĂRBĂTORIM ÎMPREUNĂ

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMI

DIRECȚIA DE ASISTEN

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavo

4.Aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare al persoanelor adulte cu dizabilități, conform Anexei

3.Alte informatii - nu este cazul 4.Concluzii Pentru motivele expuse mai sus, propunem Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara, precum şi aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare al domiciliu destinate persoanelor adulte cu dizabilită

.

PRIMAR, VICEPRIM NICOLAE ROBU FARKAS IMRE

DIRECTOR GENERAL

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

tr. Ioan Plavoșin, Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare al Servicii specializate la domiciliu destinate ți, conform Anexei 4.

Pentru motivele expuse mai sus, propunem modificarea şi aprobarea Organigramei, Statului de Funcţii şi Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara, precum şi aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare al Servicii specializate la

estinate persoanelor adulte cu dizabilități.

PRIMAR, VICEPRIM NICOLAE ROBU FARKAS IMRE

DIRECTOR GENERAL ADJUNCT, jr.RODICA SURDUCAN

ȘOARA

0356/416050 Fax: 0356/416049

Servicii specializate la domiciliu destinate

aprobarea Organigramei, Statului de Funcţii şi Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului

Servicii specializate la

PRIMAR, VICEPRIMAR, NICOLAE ROBU FARKAS IMRE

Cod FO53-03,Ver.1

ROMÂNIA 1918-2018 | SĂRBĂTORIM ÎMPREUNĂ

Atasament: Raport_specialitate.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavoșin, Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049 Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583

e-mail: [email protected]

Nr. 12141/26.09.2018

RAPORT DE SPECIALITATE privind modificarea şi aprobarea Organigramei, Statului de Funcţii şi Regulamentului de organizare şi

funcţionare ale Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara, precum şi aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare al Servicii specializate la domiciliu destinate persoanelor

adulte cu dizabilități

Având în vedere complexitatea, diversitatea și noile responsabilități ale direcției ce decurg din prevederile HG nr.797/2017 pentru aprobarea regulamentelor - cadru de organizare și funcționare a serviciilor publice de asistență socială și a structurii orientative de personal; Având în vedere: Referatul nr. 11762/17.09.2018 privind încadrarea șefului de centru- Complexul de Servicii pentru Persoane Adulte cu Dizabilități- în gradul profesional II, conform Legii 153/2017 ( cu modificările și completările ulterioare); Referatul nr. 11769/17.09.2018 privind încadrarea șefului de centru- Centrul de Recuperare pentru Copii cu Dizabilități ”Podul Lung” - în gradul profesional II, conform Legii 153/2017 ( cu modificările și completările ulterioare); Referatul nr. 11747/17.09.2018 privind încadrarea șefului de centru- Centrul de Asistență și Recuperare pentru Persoane aflate în Dificultate - în gradul profesional II, conform Legii 153/2017 ( cu modificările și completările ulterioare); Referatul nr. 11767/17.09.2018 privind încadrarea șefului de centru- Centrul de Suport pentru Situații de Urgență/Criză , conform Legii 153/2017 ( cu modificările și completările ulterioare); Referatul nr. 11787/18.09.2018 privind încadrarea șefului de centru- Căminul pentru Persoane Vârstnice ”Inocențiu Klein”- în gradul profesional II, conform Legii 153/2017 ( cu modificările și completările ulterioare); Referatul nr. 11760/17.09.2018 privind încadrarea șefului de centru- Complexul de Servicii pentru Persoane Vârstnice ”Sf. Arh. Mihail și Gavril”- în gradul profesional II, conform Legii 153/2017 ( cu modificările și completările ulterioare); Referatul nr. 11768/17.09.2018 privind încadrarea șefului de centru- Centrul de Socializare și Petrecerea Timpului Liber -Clubul Pensionarilor- în gradul profesional II, conform Legii 153/2017 ( cu modificările și completările ulterioare); Referatul nr. 11761/17.09.2018 privind încadrarea șefului de centru - Servicii de Asistență Comunitară ”Centrul de Incluziune Socială și Relația cu Minoritățile”- în gradul profesional II, conform Legii 153/2017 ( cu modificările și completările ulterioare); Referatul nr. 11786/18.09.2018 privind încadrarea șefului de centru- Complexul de Servicii pentru Copii ” Sf. Nicolae”- în gradul profesional II, conform Legii 153/2017 ( cu modificările și completările ulterioare); Referatul nr. 11765/17.09.2018 privind încadrarea șefului de centru- Centru de zi pentru Asistența Integrată a Adicțiilor- în gradul profesional II, conform Legii 153/2017 ( cu modificările și completările ulterioare); Referatul nr. 11766/17.09.2018 privind încadrarea șefului de centru- Complexul de Servicii ”Sf. Francisc”- în gradul profesional II, conform Legii 153/2017 ( cu modificările și completările ulterioare);

E E E ROMÂNIA EEE

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavoșin, Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049 Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583

e-mail: [email protected]

prin care au fost prezentate argumente în vederea modificării gradului funcției de șef centru la următoarele structuri: - Complexul de Servicii pentru Persoane Adulte cu Dizabilități; - Centrul de Recuperare pentru Copii cu Dizabilități ”Podul Lung”; - Centrul de Asistență și Recuperare pentru Persoane aflate în Dificultate; - Centrul de Suport pentru Situații de Urgență/Criză; - Căminul pentru Persoane Vârstnice ”Inocențiu Klein”; - Complexul de Servicii pentru Persoane Vârstnice ”Sf. Arh. Mihail și Gavril”; - Centrul de Socializare și Petrecerea Timpului Liber -Clubul Pensionarilor; - Servicii de Asistență Comunitară ”Centrul de Incluziune Socială și Relația cu Minoritățile”; - Complexul de Servicii pentru Copii ” Sf. Nicolae”; - Centru de zi pentru Asistența Integrată a Adicțiilor; - Complexul de Servicii ”Sf. Francisc”; precum și din comparația cu structuri similare organizate la nivelul municipiilor reședință de județ din țară

Întrucât prin prevederile Hotărârii Guvernului nr. 417/2018 s-au aborgat prevederile referitoare la colegiul director în cazul direcțiilor de asistență socială organizate în subordinea consiliilor locale ale municipiilor și orașelor, motivăm necesitatea modificării Anexei nr. 1 la HCLMT nr. 291/22.05.2018 referitoare la Organigrama Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, prin înlăturarea colegiului director.

În vederea punerii în acord a prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 867/2015 modificată și completată prin Hotărârea Guvernului nr. 584/2016;

Ca urmare a solicitării venite din partea Autorității Naționale pentru Persoane cu Dizabilități înregistrată cu numărul 11507/11.09.2018;

Se propune modificarea anexei nr. 1 la HCLMT nr. 350/2018 referitoare la Regulamentul de Organizare și Funcționare al Direcției de Asistență Socială Comunitară, art. 26, secțiunea Complex de Servicii pentru Persoane Adulte cu Dizabilități, prin înlocuirea denumirii „Unitate de Îngrijire la Domiciliu pentru Persoane Adulte cu Dizabilitati” cu denumirea ”Servicii specializate la domiciliu destinate persoanelor adulte cu dizabilități” și înlocuirea codului serviciului social ”8810 ID-II” cu codul serviciu social ”8810 ID-III”. În scopul păstrării coerenței, se propune aceleași modificări și la Anexei nr. 6.2 la HCLMT nr. 291/22.05.2018. Ca urmare a modificării propuse, nu va fi afectată furnizarea serviciilor sociale și nici standardele de calitate aplicabile, respectiv Anexa nr. 4 la Ordinul ministrului muncii și justiției sociale numărul 67/2015.

Având în vedere cele menționate mai sus: motivăm necesitatea modificării și aprobării Organigramei,

Statului de Funcții și al Regulamentului de Organizare și Funcționare al Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara după cum urmează:

- transformarea nivelului posturilor de șef centru din cadrul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara din gradul I în gradul II și modificarea implicit a statului de funcții pe -poziția 18 șef centru grad II - 10 posturi; -poziția 19 șef centru grad II-1 post.

- eliminarea colegiului director și modificarea denumirii „Unitate de Îngrijire la Domiciliu pentru Persoane Adulte cu Dizabilitati” cu denumirea ”Servicii specializate la domiciliu destinate persoanelor adulte cu dizabilități” din Organigramă

E E E ROMÂNIA EEE

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavoșin, Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049 Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583

e-mail: [email protected]

- modificarea denumirii „Unitate de Îngrijire la Domiciliu pentru Persoane Adulte cu Dizabilitati” cu denumirea ”Servicii specializate la domiciliu destinate persoanelor adulte cu dizabilități” în Regulamentul de Organizare și Funcționare al Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara precum și aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare al acestuia

PROPUNEM

- Modificarea și aprobarea Organigramei Direcţiei de Asistență Socială a Municipiului Timișoara,conform

Anexei 1; - Modificarea și aprobarea Statul de Functii al Direcţiei de Asistență Socială a Municipiului Timișoara,

conform Anexei 2. - Modificarea și aprobarea Regulamentul de organizare şi funcţionare al Direcţiei de Asistență Socială a

Municipiului Timișoara, conform Anexei 3 . - Aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare al Servicii specializate la domiciliu destinate

persoanelor adulte cu dizabilități, conform Anexei 4. Director general adjunct Șef Serviciu, Jr.Rodica Surducan Codruța Darida Consilier superior, Rodica Mihai

E E E ROMÂNIA EEE