keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 485/19.10.2018 privind aprobarea solicitării de finanţare în vederea realizării lucrărilor de înregistrare sistematică, în condiţiile art. 9, alin. 34, pct. 1 şi 12 din Legea nr. 7/1996 a cadastrului şi a publicităţii imobiliare, în cadrul Programului naţional de cadastru şi carte funciară a lucrărilor de înregistrare sistematică iniţiate de către unităţi administrativ-teritoriale pentru sectoarele cadastrale

19.10.2018

Hotararea Consiliului Local 485/19.10.2018
privind aprobarea solicitării de finanţare în vederea realizării lucrărilor de înregistrare sistematică, în condiţiile art. 9, alin. 34, pct. 1 şi 12 din Legea nr. 7/1996 a cadastrului şi a publicităţii imobiliare, în cadrul Programului naţional de cadastru şi carte funciară a lucrărilor de înregistrare sistematică iniţiate de către unităţi administrativ-teritoriale pentru sectoarele cadastrale


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Expunerea de Motive nr. SC2018-23310/08.10.2018 a Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. SC2018-23310/08.10.2018 al Direcţiei Clădiri Terenuri şi Dotări Diverse I Est;
Avand in vedere Avizul Serviciului Juridic nr. SC2018 - 23310/09.10.2018 - Anexa la Raportul de specialitate nr. SC2018 -23310/08.10.2018;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere dispoziţiile art. 9, alin. 34, pct. 3 din Legea cadastrului şi publicităţii imobiliare nr. 7/1996 republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
Având în vedere Ordinul nr. 511/2017 al Directorului General al A.N.C.P.I. privind modificarea şi completarea Procedurii şi modalităţii de alocare a sumelor, precum şi raportarea de către beneficiari a stadiului de execuţie a lucrărilor pentru lucrările de înregistrare sistematică iniţiate de unităţile administrativ-teritoriale, aprobată prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 819/2016 numită în continuare Procedură;
Având în vedere Ordinul nr. 536/2017 privind modificarea şi completarea Specificaţiilor tehnice de realizare a lucrărilor sistematice de cadastru pe sectoare cadastrale în vederea înscrierii imobilelor în cartea funciară, finanţate de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, aprobate prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 979/2016;
Având în vedere Adresa O.C.P.I. Timiş cu nr. 7535/30.08.2018, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. SC2018-20858, referitoare la lucrările de cadastru sistematic;
În conformitate cu prevederile art.36 alin. 2 lit. ( c) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1 : Se aprobă depunerea solicitării de finanţare în vederea realizării lucrărilor de înregistrare sistematică de către Consiliul Local al Municipiului Timişoara, în condiţiile art. 9, alin. 34, pct. 1 şi 12 din Legea nr. 7/1996 a cadastrului şi a publicităţii imobiliare, republicată cu modificările şi completările ulterioare, în cadrul Programului Naţional de cadastru şi carte funciară a lucrărilor de înregistrare sistematică iniţiate de către unităţile administrativ-teritoriale pentru sectoarele cadastrale, conform Anexei nr. 1 la prezenta hotărâre.

Art.2 : Se aprobă încheierea contractului pentru finanţare în cadrul Programului naţional de cadastru şi carte funciară a lucrărilor de înregistrare sistematică, cu Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Timiş, conform Anexei nr. 2 la prezenta hotărâre.

Art.3 : Consiliuil Local al Municipiului Timişoara va desemna pe viceprimarul Imre Farkas ca persoană responsabilă cu urmărirea contractului de finanţare şi monitorizarea contractului de achiziţie.

Art.4 : Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Clădiri Terenuri şi Dotări Diverse I Est, Biroul Clădiri Terenuri I Est din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art.5 : Prezenta hotărâre se publică în Buletinul Informativ al Primăriei Municipiului Timişoara şi pe site-ul propriu, şi totodată se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Urbanism şi Dezvoltare Urbană;
- Direcţiei Edilitare
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse I Est;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse II Vest;
- Direcţiei Comunicare - Relaţionare;
- Serviciului Şcoli - Spitale;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Timiş
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
DAN DIACONU
Contrasemneaza
P. SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Anexa_1.pdf

JUDEŢUL TIMIŞ

MUNICIPIUL TIMIŞOARA

Solicitare de finanţare

Stimate Domnule Director,

Municipiul Timişoara, prin primar NICOLAE ROBU, în calitate de reprezentant legal,

solicităm încheierea unui contract de finanţare în condiţiile art. 9 alin. (347) din Legea cadastrului

şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în

sumă de 155.000 lei reprezentând credite de angajament, limita maximă în care se pot încheia

angajamente legale, pentru maximum 24 de luni, sumă destinată finanţării lucrării de înregistrare

sistematică, având ca obiect sectoare cadastrale în cadrul UAT, altele decât cele

contractate/finalizate.

Ataşat prezentei solicitări vă transmitem cele două exemplare ale contractului de

finanţare.

Cu deosebită consideraţie,

Primar ....................................................

(numele, prenumele, semnătura şi ştampila)

Atasament: Anexa_2.pdf

OFICIUL DE CADASTRU ȘI PUBLICITATE IMOBILIARĂ

JUDEŢUL . . . . . . . . . . . UNITATEA ADMINISTRATIV-TERITORIALĂ

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Nr. . . . . . . . . . . . /. . . . . . . . . . . . Nr. . . . . . . . . . . . /. . . . . . . . . . . .

CONTRACT pentru finanţarea în cadrul Programului naţional de cadastru şi carte funciară a lucrărilor de înregistrare sistematică iniţiate de unităţi administrativ-teritoriale pentru sectoare cadastrale

În conformitate cu prevederile art. 34 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 9 alin. (341)—(3412) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 5 pct. 7 din Procedura şi modalitatea de alocare a sumelor, precum şi raportarea de către beneficiari a stadiului de execuţie a lucrărilor pentru lucrările de înregistrare sistematică iniţiate de unităţile administrativ-teritoriale, aprobată prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 819/2016, cu modificările şi completările ulterioare, Părţile contractante Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Timiş, denumit în continuare OCPI, cu sediul în Timişoara, str. Armoniei nr. 1C, tel/fax 0256/292734 , cod fiscal. . . . . . . . . ., cont. . . . . . . . . . . ., deschis la . . . . . . . . . . . . , reprezentat de . . . . . . . . . . . . , director, în calitate de finanţator, şi unitatea administrativ-teritorială Municipiul Timişoara, judeţul Timiş, reprezentată prin D-nul NICOLAE ROBU, în calitate de primar, cu sediul în Timişoara, B-dul C. D. Loga nr. 1, judeţulTimiş , tel. 0256/408300, cod fiscal , cont , deschis la Trezoreria Timişoara, ca beneficiar al finanţării, au convenit încheierea prezentului contract.

ARTICOLUL 1

Definiţii şi abrevieri Termenii utilizaţi în prezentul contract vor avea următoarele înţelesuri: a) ANCPI — Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară; b) OCPI— Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară; c) OMFP — ordinul ministrului finanţelor publice; d) contract de finanţare — reprezintă prezentul contract de finanţare; e) prestator — executantul lucrărilor de înregistrare sistematică a imobilelor, persoană fizică autorizată în categoriile A, B sau D ori persoană juridică autorizată în clasele I, II sau III; f) program naţional — Programul naţional de cadastru şi carte funciară; g) surse ANCPI — sume alocate din bugetul de venituri proprii ale ANCPI prin bugetele oficiilor teritoriale; h) credit de angajament — limita maximă în cadrul căreia pot fi încheiate angajamentele legale în timpul anului bugetar; i) credit bugetar— suma aprobată prin buget, reprezentând limita maximă până la care se pot ordonanţa şi efectua plăţi în cursul anului bugetar pentru angajamentele legale contractate în cursul exerciţiului bugetar, respectiv se pot angaja, ordonanţa şi efectua plăţi din buget pentru celelalte acţiuni; j) Procedură — Procedura şi modalitatea de alocare a sumelor, precum şi raportarea de către beneficiari a stadiului de execuţie a lucrărilor pentru lucrările de înregistrare sistematică iniţiate de unităţile administrativ-teritoriale, aprobată prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 819/2016, cu modificările şi completările ulterioare; k) PVR tehnic — procesul-verbal de recepţie cantitativă şi calitativă a livrării «Documentele tehnice ale cadastrului — copie finală» prevăzut de specificaţiile tehnice aprobate prin ordinul directorului general

al ANCPI; l) PVR servicii — procesul-verbal de recepţie a serviciilor de realizare a lucrărilor de înregistrare sistematică, ce fac obiectul contractelor de achiziţie publică încheiate de unităţile administrativ-teritoriale, denumit în specificaţiile tehnice proces-verbal de acceptanţă a livrării «Documentele tehnice ale cadastrului — copie finală».

ARTICOLUL 2

Interpretare În prezentul contract, cu excepţia unei prevederi contrare, cuvintele la forma singular vor include forma plural şi invers, acolo unde acest lucru este permis de context.

ARTICOLUL 3

Obiectul şi valoarea contractului Obiectul contractului îl constituie alocarea unei finanţări de la o poziţie distinctă de transferuri din bugetul de venituri proprii al ANCPI, prin bugetul OCPI. . . . . . . . , pe anii 2018-2020, în sumă de 155.000 lei, reprezentând credite de angajament.

ARTICOLUL 4 Modalitatea de transfer al sumelor

(1) Transferul sumelor de la OCPI către beneficiar se va face în conformitate cu prevederile din Procedură, în limita creditelor bugetare aprobate, precum şi ale prezentului contract de finanţare. (2) Solicitarea de transfer se întocmeşte în scris, în original, conform modelului şi în baza documentaţiei prevăzute în Procedură, în limita contractului de finanţare încheiat. (3) În situaţia în care documentaţia transmisă de beneficiar la OCPI în vederea decontării nu este completă şi conformă cu prevederile legale şi/sau necesită clarificări, observaţiile şi/sau propunerile necesare modificării/completării acesteia se comunică beneficiarului în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării. (4) În termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării solicitării de modificare/completare prevăzute la alin. (3), beneficiarul va transmite documentele modificate/completate corespunzător. (5) Sumele care constituie transferuri se virează în conturile de venituri deschise la Trezoreria Statului, conform clasificaţiei bugetare. (6) Beneficiarul poate solicita transferul sumelor în maximum 10 zile de la primirea facturii corespunzătoare serviciilor prestate, dar nu mai târziu de data de 2 decembrie pentru anul în curs. (7) Sumele acordate şi neutilizate vor fi restituite până cel târziu luna următoare transferului fondurilor sau, după caz, nu mai târziu de 20 decembrie, în cazul în care transferul fondurilor se realizează în luna decembrie, prin virarea acestora de către beneficiar în contul OCPI din care s-a efectuat finanţarea.

ARTICOLUL 5

Durata contractului Contractul de finanţare intră în vigoare la data semnării lui de către ambele părţi şi are valabilitate 24 de luni de la data semnării.

ARTICOLUL 6

Obligaţiile părţilor (1) Părţile înţeleg să îşi asume respectarea drepturilor şi obligaţiilor aferente prezentului contract şi Procedurii.

(2) Obligaţiile beneficiarului: a) de a utiliza sumele alocate şi transferate cu respectarea prevederilor legale şi contractuale; b) de a utiliza sumele transferate în scopul şi la termenele pentru care au fost acordate; c) de a achiziţiona servicii de realizare a lucrărilor de înregistrare sistematică în limita a 60 lei/carte funciară, cu respectarea prevederilor legale în domeniul cadastrului şi publicităţii imobiliare, precum şi a celor în materia achiziţiilor publice; d) de a stabili împreună cu finanţatorul sectoarele cadastrale în care se vor desfăşura lucrările de înregistrare sistematică, anterior demarării procesului de achiziţie publică, precum şi de a încheia cu prioritate, după caz, un contract de achiziţie publică având ca obiect imobile aferente proiectelor de infrastructură de interes naţional; e) de a încheia contracte de achiziţie publică cu prestatorii care sunt persoane fizice autorizate în categoriile A, B sau D ori persoane juridice autorizate în clasele I, II sau III; f) de a achiziţiona servicii de realizare a lucrărilor de înregistrare sistematică pentru sectoare cadastrale, pentru un număr minim de 50 de imobile/contract de achiziţie publică sau pentru un număr mai mic în cazul în care la nivelul UAT-ului nu există mai multe imobile neînscrise în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară care pot face obiectul acestor lucrări de înregistrare sistematică; g) de a prevedea sumele transferate de la finanţator în bugetul propriu la o poziţie distinctă de venituri, ca buget complementar; h) de a deschide un cont distinct la Trezorerie, cont în care vor fi transferate sumele alocate de la bugetul de venituri proprii al ANCPI prin bugetul OCPI; i) de a desemna prin act administrativ persoana responsabilă cu urmărirea derulării contractului de finanţare, care va răspunde şi de urmărirea derulării contractului de achiziţie publică; j) de a desemna prin act administrativ persoana/persoanele responsabilă(e) cu emiterea PVR servicii, conform contractului de achiziţie publică; k) de a comunica PVR servicii pentru serviciile prestate după primirea PVR tehnic emis de OCPI. PVR servicii va fi semnat de către beneficiar şi prestator în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la comunicarea PVR tehnic; l) de a transmite OCPI o notă justificativă cu privire la orice modificare a datelor transmise prin solicitarea de finanţare; m) de a utiliza, pentru solicitarea sumelor ce urmează a fi transferate în vederea efectuării plăţii, formularul standard prevăzut în anexele la Procedură; n) de a transmite odată cu solicitarea prevăzută la lit. l) documentele justificative prevăzute în Procedură; o) de a respecta prevederile specificaţiilor tehnice aprobate prin ordinul directorului general al ANCPI, precum şi prevederile Procedurii; p) de a încheia un contract de achiziţie publică în maximum 60 de zile de la încheierea prezentului contract. Prin excepţie, în cazul în care în termenul de 60 de zile a fost demarată o procedură de atribuire, reglementată de art. 68 din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, termenul de încheiere a contractului de achiziţie publică poate fi prelungit cu până la 5 zile de la finalizarea procedurii, în baza unor documente justificative; q) de a nu încheia contracte de achiziţie publică al căror termen să depăşească termenul contractului de finanţare. (3) Obligaţiile finanţatorului: a) să transmită către ANCPI solicitarea transferului de fonduri; b) să transfere, prin ordin de plată, sumele necesare efectuării plăţii, în limita fondurilor disponibile; c) să verifice şi să confirme în scris respectarea obligaţiilor ce îi revin beneficiarului, anterior transmiterii către ANCPI a solicitării de emitere a ordinului directorului general al ANCPI de informare cu privire la începerea lucrărilor de înregistrare sistematică.

ARTICOLUL 7

Modificarea şi încetarea contractului de finanţare (1) Prezentul contract de finanţare poate fi modificat, prin acordul scris al părţilor, în cazuri bine justificate, în baza unei note justificative transmise de partea care doreşte modificarea celeilalte părţi. (2) În cazul în care prin contractul de achiziţie beneficiarul nu angajează întreaga sumă prevăzută la

art. 3, diferenţa neangajată se va disponibiliza după încheierea unui act adiţional, în maximum 10 zile de la încheierea de către beneficiar a contractului de achiziţie. (3) Prezentul contract de finanţare încetează prin ajungere la termen. De asemenea, contractul poate înceta prin acordul părţilor, prin reziliere sau prin denunţare unilaterală. (4) Prezentul contract de finanţare poate fi reziliat, cu o notificare prealabilă de 30 de zile, în situaţia în care una dintre părţi nu îşi îndeplineşte obligaţiile contractuale. (5) Contractul de finanţare este reziliat de drept în cazul în care beneficiarul nu respectă prevederile de la art. 6 alin. (2) lit. d), e) şi p), cu excepţia cazului în care beneficiarul justifică depăşirea termenului. (6) Prezentul contract de finanţare poate fi denunţat unilateral, în situaţia în care beneficiarul nu este de acord cu încheierea unui act adiţional conform alin. (2). (7) Orice transfer necuvenit efectuat de către finanţator constituie plată nedatorată pe care beneficiarul are obligaţia de a o restitui în condiţiile prevăzute la alin. (8) şi (9). Finanţatorul va notifica beneficiarul cu privire la suma datorată şi care trebuie restituită. (8) În termen de 30 de zile calendaristice de la data confirmării primirii de către beneficiar a notificării cu privire la sumele datorate, acesta este obligat să restituie sumele notificate. (9) Din ziua următoare expirării termenului prevăzut la alin. (8) se vor calcula majorări de întârziere conform prevederilor legale.

ARTICOLUL 8 Forţa majoră

(1) Forţa majoră este evenimentul absolut imprevizibil, imposibil de împiedicat şi independent de voinţa părţilor, care le opreşte să îşi execute obligaţiile ce le revin potrivit prezentului contract. (2) Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acţionează. (3) Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia. (4) Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi să ia orice măsuri care îi stau la dispoziţie pentru limitarea consecinţelor.

ARTICOLUL 9 Soluţionarea litigiilor

(1) Părţile contractante vor face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau conflict care se poate ivi pe perioada de derulare a contractului. (2) Dacă părţile nu ajung la soluţionarea litigiului pe cale amiabilă, acestea se pot adresa instanţelor competente.

ARTICOLUL 10 Limba care guvernează contractul

Limba care guvernează prezentul contract de finanţare este limba română.

ARTICOLUL 11

Legea aplicabilă contractului Contractul va fi interpretat conform legislaţiei în vigoare din România.

ARTICOLUL 12

Comunicări

(1) Orice comunicare referitoare la îndeplinirea prezentului contract de finanţare trebuie să fie transmisă în scris. (2) Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii. (3) Comunicările între părţi se pot face prin e-mail, cu condiţia confirmării în scris a primirii comunicării. Prezentul contract s-a încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare dintre părţi, fiecare exemplar având aceeaşi valoare juridică.

OFICIUL DE CADASTRU ŞI PUBLICITATE IMOBILIARĂ

BENEFICIAR, UNITATEA ADMINISTRATIV-TERITORIALĂ

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Judeţul . . . . . . . . . . . . Judeţul . . . . . . . . . . . .

Director, Primar,

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (numele, prenumele, semnătura şi ştampila) (numele, prenumele, semnătura şi ştampila)

Vizat CFPP, Vizat CFPP,

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (numele, prenumele, semnătura şi ştampila) (numele, prenumele, semnătura şi ştampila)

Serviciu/Birou/Compartiment economic, Direcţia economică/Compartimentul financiar-contabil

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (numele, prenumele, semnătura şi ştampila) Vizat pentru legalitate,

Direcţia juridică/Şef Serviciu juridic-contencios/Secretar, Vizat pentru legalitate, . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Şef BJRUSP/Consilier juridic, (numele, prenumele, semnătura) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

(numele, prenumele, semnătura) Serviciul/Compartimentul achiziţii publice,

Birou/Compartiment înregistrare sistematică, . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (numele, prenumele, semnătura)

(numele, prenumele, semnătura)

Responsabil achiziţii, înregistrare sistematică OCPI (dacă există),

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . (numele, prenumele, semnătura şi ştampila)

Atasament: Expunere_motive.pdf

JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR Nr. EXPUNERE de MOTIVE, la proiectul de hotărâre privind aprobarea solicitării de finanţare în vederea realizării lucrărilor de înregistrare sistematică, în condiţiile art.9 alin.( 341) şi (3412) din Legea nr.7/1996 a cadastrului şi a publicităţii imobiliare, în cadrul Programului naţional de cadastru şi carte funciară a lucrărilor de înregistrare sistematică iniţiate de către unităţi administrativ-teritoriale pentru sectoare cadastrale

Potrivit prevederilor Legii cadastrului şi publicităţii imobiliare nr.7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în cadrul Programului naţional de cadastru şi carte funciară se finanţează, în condiţiile legii, lucrările de înregistrare sistematică ce vor fi iniţiate de unităţi-administrativ-teritoriale, având ca obiect sectoare cadastrale din cadrul unităţilor administrativ teritoriale, care cuprind imobile din extravilan, indiferent de calitatea titularului dreptului, respectiv proprietar, titular al unui drept real asupra imobilului sau posesor.

Finanţarea lucrărilor de înregistrare descrise mai sus, se efectuează prin alocarea fiecărei unităţi administrativ-teritoriale sume de bani de la bugetul de Agenţiei Naţionale, prin bugetele oficiilor teritoriale, în limita bugetului aprobat şi a acordului Consiliului de administraţie, pe bază de contract de finanţare multianual, care va conţine inclusiv clauze referitoare la procedura de monitorizare a lucrărilor de către Agenţia Naţională prin oficiile teritorile.

Faţă de cele prezentate, în temeiul prevederilor Legii nr.215/2001 a administraţiei publice locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi Legii cadastrului şi publicităţii imobiliare nr.7/1996 republicată cu modificările şi completările ulterioare, supun spre analiză şi deliberare consiliului local proiectul de hotărâre privind aprobarea solicitării de finanţare în vederea realizării lucrărilor de înregistrare sistematică, în condiţiile art.9 alin.( 341) și (3412) din Legea nr.7/1996 a cadastrului şi a publicităţii imobiliare, în cadrul Programului naţional de cadastru şi carte funciară a lucrărilor de înregistrare sistematică iniţiate de către unităţi administrativ-teritoriale pentru sectoare cadastrale. PRIMAR, VICEPRIMAR,

Nicolae Robu Imre Farkas

DIRECTOR, Ec.Florin Răvăşilă

Cod FO53-03,Ver.2

Atasament: Raport_specialitate.pdf

MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECŢIA CLĂDIRI, TERENURI şi DOTĂRI DIVERSE BIROUL CLĂDIRI TERENURI I EST Nr. RAPORT de SPECIALITATE, la proiectul de hotărâre privind aprobarea solicitării de finanțare în vederea realizării lucrărilor de înregistrare sistematică, în condițiile art.9 alin.( 341) și (3412) din Legea nr.7/1996 a cadastrului și a publicității imobiliare Potrivit Legii nr.7/1996 a cadastrului sunt prevăzute două tipuri de contracte de finanțare și anume :

În baza art.9 alin.(29) primăria poate contracta lucrarea de cadastru sistematic pe sectoare sau pe întreg UAT-ul din bugetul propriu. La acest tip de lucrare nu este impus un preț maximal. Între ANCPI și primărie se va încheia un contract de cofinanțare, în care valoarea cofinanțării ANCPI este în valoare fixă de 60 lei/carte funciară;

În baza art 9 alin.(341) primăria poate contracta lucrarea de cadastru sistematic pe sectoare din extravilanul localității. În acest caz valoare este de maxim 60 lei/carte funciară și se va încheia un contract de finanțare între OCPI și primărie; la acest tip de lucrare primăria nu poate cofinanța lucrarea.

Numărul minim de imobile pentru care se contractează lucrarea de cadastru sistematic este de 100.

Contractul de finanțare este multianual, intră în vigoare la data semnării lui de către ambele părți și are valabilitate de 24 luni. A.N.C.P.I. a alocat pentru fiecare UAT 150.000 lei credit de angajament

Nu pot face obiectul decontării: -Cărțile funciare care au geometrie asociată, înregistrate în Sistemul integrat de cadastru

și carte funciară, până la data la care executantul primește dreptul de acces la baza de date e- Terra;

-Imobilele care sunt cuprinse în planurile parcelare realizate în baza unor contracte de finanțare din fonduri publice. Având în vedere cele menţionate mai sus, înaintăm spre dezbaterea şi aprobarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara, proiectul de hotărâre privind aprobarea solicitării de finanţare în vederea realizării lucrărilor de înregistrare sistematică, în condiţiile art.9 alin( 341)

şi (3412) din Legea nr.7/1996 a cadastrului şi a publicităţii imobiliare. DIRECTOR, ŞEF BIROU,

Ec. Florin Răvăşilă Călin Pîrva CONSILIER, Laura Matei Cod FO 53-01, Ver.1