keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 484/31.10.2006 privind promovarea turismului municipal şi regional

31.10.2006

Hotararea Consiliului Local 484/31.10.2006
privind promovarea turismului municipal şi regional


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2006- 20198/12.10.2006 al Primarului Municipiului Timisoara - domnul Gheorghe Ciuhandu;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finante, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale şi al Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
În baza prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 45/2003 privind finanţele publice locale, aprobată prin Legea nr. 108/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
În conformitate cu prevederile art. 38 alin. (2) lit. (d) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locale nr. 215/2001, modificată şi completată de Legea nr. 286/2006;
În temeiul art.46 alin.1 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală , modificată şi completată de Legea nr. 286/2006


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă vânzarea de materiale de promovare a municipiului Timişoara şi a regiunii Banatului de către Casa de Cultură prin intermediul Centrului de Informare Turistică.
Centrul de Informare Turistică va realiza efectiv numai vânzarea materialelor de promovare.

Art. 2: Veniturile obţinute din vânzarea materialelor de promovare aparţin Casei de Cultură şi vor fi folosite exclusiv pentru organizarea de activităţi şi evenimente de promovare a turismului, editarea şi/sau achiziţionarea de noi materiale de promovare.
Activităţile şi evenimentele de promovare a turismului vor fi iniţiate de către Primăria Municipiului Timişoara.

Art.3: Cu aducerea la îndeplinire se încredinţează Serviciul Dezvoltare Locală şi Integrare Europeană din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi Casa de Cultură a Municipiului Timişoara .

Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judetul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Consiliului Judeţean Timiş;
- Casei de Cultură a Municipiului Timişoara;
- Direcţiei Economice;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Urbanism;
- Biroului Control Intern;
- Centrului de Consiliere pentru Cetăţeni;
- Serviciului Dezvoltare Locală şi Integrare Europeană;
- Biroului Relaţii Publice;
- Serviciului Resurse Umane;
- Mass - media locale.



Presedinte de sedinta
PETRE PETRIŞOR
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat_-_Promovare_turism.pdf

1

ROMÂNIA Se aprobă, JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TIMIŞOARA SERVICIUL DEZVOLTARE LOCALĂ ŞI Dr.ing. GHEORGHE CIUHANDU INTEGRARE EUROPEANĂ Nr. SC 2006 – 20198/12.10.2006

REFERAT

privind promovarea turismului municipal şi regional

Centru de Informare Turistică din Timişoara a fost înfiinţat în luna februarie 2003, în cadrul unui proiect de colaborare demarat de către Primăria Municipiului Timişoara (Serviciul Dezvoltare Locală şi Integrare Europeană) şi Guvernul Germaniei reprezentat de IBD/GTZ (Serviciul Integrat de Consultanţă Economică pentru România), fiind, în momentul de faţă, singurul centru de acest fel din oraş.

Obiectivul Centrului de Informare Turistică constă în promovarea turismului în Municipiul Timişoara şi în regiunea de vest.

Prin intermediul Infocentrului Turistic sunt oferite informaţii utile despre obiectivele turistice din oraş, traseele turistice din zonă, servicii turistice, posibilităţi de cazare, evenimente organizate în oraş şi în regiune. De asemenea, Infocentrul Turistic pune la dispoziţia vizitatorilor materiale de promovare a Timişoarei şi a regiunii Banatului, iar în viitor vor fi diponibile şi materiale despre România şi oraşele înfrăţite/partenere ale Timişoarei.

Materialele de care dispune Centrul de Informare Turistică în momentul de faţă (cărţi, albume, broşuri, pliante) au fost editate din fonduri de la bugetul local şi sunt puse la dispoziţia turiştilor în mod gratuit. Sumele alocate, pentru editarea şi/sau achiziţionarea acestor materiale sunt insuficiente, şi nu este posibilă decât editarea unui număr redus de materiale promoţionale care se epuizează repede şi nu pot fi puse la dispoziţia tuturor turiştilor. Astfel s-a ajuns la neplăcuta situaţie de a efectua o oarecare selecţie în rândul turiştilor cărora să le fie puse la dispoziţie materiale de promovare, aceasta pentru a putea face faţă cererilor de la o achiziţie la alta. Acest lucru reprezintă un real inconvenient, fiind semnalate nemulţumiri şi din partea turiştilor, ceea ce crează o imagine proastă atât primăriei Municipiului Timişoara cât şi Centrului de Informare Turistică şi lasă impresia unei activităţi prost organizate.

Întrucât numărul turiştilor este destul de mare ar fi necesar un număr mai mare de materiale de promovare, care însă nu pot fi editate din sume de la bugetul local, acestea fiind deja integral utilizate pentru editarea şi/sau achiziţionarea primelor broşuri, pliante, albume de promovare a municipiului şi a regiunii.

Finanţarea de la bugetul local se asigură o singură dată. Având în vedere aspectele mai sus menţionate considerăm că ar fi benefic, pentru desfăşurarea în

condiţii optime a activităţii Centrului de Informare Turistică, ca materialele de promovare ce vor fi achiziţionate să fie ulterior puse în vânzare, iar adaosul comercial aplicat aplicat să fie folosit exclusiv pentru publicarea şi achiziţionarea de noi materiale, care prin natura lor contribuie la promovarea turismului municipal şi zonal, precum şi pentru organizarea de activităţi şi evenimente de promovare a turismului. Toate activităţile şi evenimentele de promovare a turismului vor fi iniţiate de către Primăria Municipiului Timişoara.

În acest sens propunem, implementarea unui Proiect de promovare a turismului municipal şi regional,

2

Proiectul „Promovarea turismului municipal şi regional” va fi în sarcina Casei de Cultură, care va pune în vânzare materialele de promovare şi va efectua toate activităţile de natură financiar-contabilă şi organizatorice şi va asigura logistica necesară. Vânzarea se va realiza prin intermediul Centrului de Informare Turistică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Veniturile obţinute din vânzarea materialelor de promovare aparţin Casei de Cultură şi vor fi folosite exclusiv în scopul organizării de activităţi şi evenimente de promovare a turismului, precum şi în scopul editării şi/sau achiziţionării de noi materiale: broşuri, pliante, cărţi, albume, CD-uri şi orice alte materiale care prin natura lor contribuie la promovarea imaginii Municipiului Timişoara şi a Regiunii Banatului.

Director Economic Ec. Adrian BODO

Casa de Cultură a Municipiului Timişoara

Director Pavel DEHELEANU

Şef Serviciu Dezvoltare şi Integrare Europeană Arh. Aurelia JUNIE

Avizat Juridic Şef Serviciu

Cons. Jr. Mirela Lasuschevici

Întocmit

Cons. Raluca TEODORESCU Cons. Raluca Teodorescu