1
ANEXĂ LA HCL Nr.______/____
R E G U L A M E N TUL
de organizare şi funcţionare a Comisiei Locale de Ordine Publică
CAPITOLUL I
DISPOZIŢII GENERALE
Art.1. La nivelul Municipiului Timişoara se constituie prin Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara Comisia Locală de Ordine Publică, denumită în continuare Comisia locală, organism cu rol consultativ, fără personalitate juridică.
Art.2. Comisia Locală funcţionează în conformitate cu prevederile Legii Poliţiei Locale nr. 155/2010 şi ale prezentului regulament, în scopul asigurării bunei desfăşurări şi sporirii eficienţei Direcţiei Poliţiei Locale.
Art.3. Atribuţiile Comisie Locale sunt prevăzute de Legea Poliţiei Locale nr. 155/2010.
Art.4. Comisia Locală asigură, prin activitatea sa, reprezentarea şi promovarea intereselor comunită�ii în scopul asigurării unui climat de siguran�ă şi securitate publică.
CAPITOLUL II
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
Art.5. Comisia Locală de Ordine Publică constituită la nivelul Municipiului Timişoara are următoarea componen�ă:
Preşedinte: - Primarul Municipiului Timişoara; Membrii: - Secretarul Municipiului Timişoara;
- Şeful Poliţiei Municipiului Timişoara; - Directorul Executiv al Poliţiei Locale Timişoara. - 3 consilieri locali;
Art. 6. Secretariatul comisiei locale este asigurat de persoane cu atribuţii în
acest sens din aparatul de specialitate al primarului.
2
CAPITOLUL III
ATRIBUŢII
Secţiunea 1
Atribuţiile generale ale comisiei locale
Art. 7. Comisia locală are următoarele atribuţii: a) asigură cooperarea dintre instituţiile şi serviciile publice cu atribuţii în
domeniul ordinii şi al siguranţei publice la nivelul unităţii/subdiviziunii administrativ- teritoriale;
b) avizează proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare a poliţiei locale; c) elaborează proiectul planului de ordine şi siguranţă publică al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, pe care îl actualizează anual; d) analizează periodic activităţile de menţinere a ordinii şi siguranţei publice la nivelul unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale şi face propuneri pentru soluţionarea deficienţelor constatate şi pentru prevenirea faptelor care afectează climatul social; e) evaluează cerinţele specifice şi face propuneri privind necesarul de personal al poliţiei locale;
f) prezintă autorităţii deliberative rapoarte anuale asupra modului de îndeplinire a prevederilor planului de ordine şi siguranţă publică al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale. În baza concluziilor desprinse din analizele efectuate, propune autorităţilor administraţiei publice locale iniţierea unor proiecte de hotărâri prin care să se prevină faptele care afectează climatul social.
Secţiunea a 2-a
Atribuţiile specifice ale membrilor
Art. 8. Preşedintele comisiei locale are următoarele atribuţii: a) conduce activitatea comisiei; b) aprobă planul de activităţi al comisiei; c) reprezintă comisia în relaţiile cu alte structuri; d) stabileşte ordinea de zi a şedinţelor comisiei; e) prezidează lucrările în plen ale comisiei; f) invită şi alte persoane fără drept de vot să participe la şedinţele comisiei,
dacă interesele lucrărilor o cer, cu respectarea reglementărilor în vigoare. Art. 9.Secretarul Municipiului Timi�oara are următoarele atribuţii: a) este înlocuitorul preşedintelui, în caz de indisponibilitate a acestuia; b) asistă preşedintele în realizarea atribuţiilor ce îi revin; c) întocmeşte proiectul planului de activităţi al comisiei.
3
Art. 10. Secretariatul comisiei are următoarele atribuţii: a) asigură păstrarea documentelor comisiei; b) la solicitarea preşedintelui, convoacă membrii comisiei pentru şedinţe; c) ţine evidenţa prezenţei membrilor la şedinţele comisiei; d) redactează procesele-verbale de şedinţă.
CAPITOLUL IV
MODUL DE FUNCŢIONARE
Art.11. Comisia locală se reuneşte trimestrial sau ori de câte ori este necesar, la convocarea primarului sau a unei treimi din numărul consilierilor locali în funcţie.
Art.12. Comisia locală funcţionează prin şedinţe în plen. Art.13. Şedinţele comisiei locale se desfăşoară la sediul Primăriei Municipiului
Timişoara şi sunt conduse de primar iar în lipsa acestuia de către Secretarul Municipiului Timişoara, iar în lipsa acestuia din urmă de un membru al comisiei desemnat de primar.
Art.14. Şedinţa este legal constituită în prezenţa majorităţii simple a membrilor. În cazul în care nu se poate asigura această majoritate, şedinţa se va organiza, în aceleaşi condiţii, peste 3 zile, la convocarea primarului.
Art.15. Ordinea de zi a �edin�ei se aproba de comisie la propunerea pre�edintelui sau a înlocuitorului sau legal.
Art.16. Oricare dintre membrii comisiei poate cere includerea pe ordinea de zi a unor probleme.
Art.17. Lucrările şedinţelor comisiei se consemnează în procese-verbale, într-un registru special.
Art.18. Hotărârile comisiei se consideră adoptate prin votul majorităţii simple a membrilor prezenţi, iar, în caz de paritate, votul preşedintelui comisiei sau, după caz, al înlocuitorului acestuia este decisiv.
Art.19. Hotărârile comisiei se adoptă prin vot deschis, dacă nu se stabileşte altfel.
CAPITOLUL V
DISPOZIŢII FINALE
Art.20 – Prezentul regulament poate fi modificat şi completat, la propunerea Comisie Locale de Ordine Publică, prin Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timi�oara.
DIRECTOR EXECUTIV JR. DORU SPĂTARU
ROMÂNIA
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA DIRECŢIA POLIŢIEI LOCALE
Str. Avram Imbroane nr. 54, 300129, Timişoara; Tel./Fax: +40-256-246112 ; E-mail : [email protected]
Web : www.polcomtim.ro
Nr. 2225/ 09.02.2011 SC 2011- 2791/10.02.2011
APROBAT PRIMAR DR. ING. GHEORGHE CIUHANDU
R E F E R A T
privind regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei Locale de Ordine Publică
În conformitate cu prevederile art. 28 din Legea Poliţiei Locale nr.155/2010, la nivelul fiecărei comune, al fiecărui oraş, municipiu şi sector al municipiului Bucureşti unde funcţionează poliţia locală se organizează şi funcţionează comisia locală de ordine publică, prin hotărâre a consiliului local, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, denumită în continuare comisia locală, care este un organism cu rol consultativ.
Comisia locală este constituită, după caz, din: primar, respectiv primarul general în cazul municipiului Bucureşti, şeful unităţii/structurii teritoriale a Poliţiei Române sau reprezentantul acestuia, şeful poliţiei locale, secretarul unităţii administrativ-teritoriale şi 3 consilieri locali, respectiv consilieri generali în cazul municipiului Bucureşti, desemnaţi de autoritatea deliberativă.
Şedinţele comisiei locale sunt conduse de primar, iar secretariatul comisiei locale este asigurat de persoane cu atribuţii în acest sens din aparatul de specialitate al primarului.
Potrivit dispoziţiilor art. 28 alin 4 din Legea Poliţiei Locale nr. 155/2010, modul de funcţionare a comisiei locale se stabileşte prin regulamentul de organizare şi funcţionare a acesteia, adoptat de consiliul local, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucureşti.
Comisia Locală de Ordine Publică asigură cooperarea dintre instituţiile şi serviciile publice cu atribuţii în domeniul ordinii şi siguranţei publice, la nivelul unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale.
Cod.FP 53-01,ver.1 1
De asemenea, avizează proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare a poliţiei locale şi elaborează proiectul planului de ordine şi siguranţă publică al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, plan actualizat anual.
Cu privire la activităţile de menţinere a ordinii publice, Comisa Locală de Ordine Publică le analizează periodic, făcând, apoi, propuneri pentru soluţionarea diverselor deficienţe constatate, precum şi pentru prevenirea faptelor care afectează climatul social.
În ceea ce priveşte personalul poliţiei locale, Comisia Locală de Ordine Publică evaluează cerinţele specifice şi face propuneri privind necesarul de personal al acesteia.
Comisia Locală de Ordine publică prezintă anual autorităţii deliberative rapoarte cu privire la modul de îndeplinire a prevederilor planului de ordine şi siguranţă publică al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale.
Urmare analizei rapoartelor mai sus menţionate şi concluziilor desprinse, Comisia Locală de Ordine Publică propune autorităţilor administraţiei publice locale iniţierea unor proiecte de hotărâri prin care să se prevină faptele care afectează climatul social.
Având în vedere considerentele expuse mai sus, propunem aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei Locale de Ordine Publică, conform anexei la prezentul referat.
DIRECTOR EXECUTIV Jr. DORU SPĂTARU
ÎNTOCMIT Cj. BLAJIN MARIN
AVIZAT JURIDIC MIRELA LASUSCHEVICI
Cod.FP 53-01,ver.1 2