keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 466/09.09.2019 privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici faza PT şi a devizului general pentru obiectivul" Extindere şi reabilitare imobil- str. V. Alecsandri nr.1"

09.09.2019

Hotararea Consiliului Local 466/09.09.2019
privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici faza PT şi a devizului general pentru obiectivul" Extindere şi reabilitare imobil- str. V. Alecsandri nr.1"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Expunerea de motive nr SC2019-20884/20.08.2019 - privind oportunitatea Proiectului de hotărâre, a Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. SC2019 -20966/20.08.2019 al Biroului Construcţii -Instalaţii din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara;
Având in vedere Avizul Serviciului Juridic nr. SC2019 - 20966/03.09.2019 - Anexă la Raportul de specialitate nr.SC2019 - 20966/20.08.2019;
Avizul în vedere Adresa nr. SC2019 - 20966/04.09.2019 a Direcţiei Economice;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale şi al Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având in vedere Programul de Dezvoltare 2019, investiţii, cap. 51.02.01.03 - Autorităţi executive şi acţiuni externe.
În baza prevederilor Legii 273/2006 privind finanţele publice locale cu modificările şi completările ulterioare;
Având în vedere prevederile Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.79/09.09.2016 privind aprobarea "D.A.L.I" pentru obiectivul de investitii "Extindere si reabilitare imobil situat pe str. V. Alecsandri, nr. 1, Timişoara;
În baza prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investiţiilor publice şi a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene;
În conformitate cu prevederile art. 129 alin. 2, lit.b şi alin 4 lit.d din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului 57/2019 privind Codul Administrativ;
În temeiul art. 139 alin.1 şi 3 şi art.196 alin. 1 lit. a din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului 57/2019 privind Codul Administrativ;


HOTARASTE

Art. 1 : Se aprobă actualizarea indicatorilor tehnico-economici - faza PT, pentru proiectul "Extindere şi reabilitare imobil - str. V. Alecsandri nr.1", str. V. Alecsandri nr.1 prevazuţi în Anexa 1, parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2 : Se aprobă devizul general actualizat, pentru proiectul "Extindere şi reabilitare imobil- str. V. Alecsandri nr.1",str. V. Alecsandri nr.1, prevazut în Anexa 2, parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 3 : Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Biroul Construcţii Instalaţii din cadrul Primariei Municipiului Timişoara.

Art. 4 : Prezenta hotărâre se publică în Buletinul Informativ al Primăriei Municipiului Timişoara şi pe site-ul propriu şi totodată, se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Generală Drumuri ,Poduri ,Parcaje si Retele de Utilitati;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse I Est;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse II Vest
- Serviciului Scoli-Spitale şi Baze Sportive;
- Biroului Constructii Instalatii;
- Direcţiei Comunicare-Relationare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control si Antifrauda al Primarului;
- Mass-media locale.



Presedinte de sedinta
DAN DIACONU
Contrasemneaza
P. SECRETAR GENERAL CAIUS ŞULI

Atasament: Aviz_Juridic.pdf

ROMANIA Anexa la Raportul de specialitate nr.SC2019- 20966/20.08.2019 MUNICIPIUL TIMISOARA SERVICIUL JURIDIC Nr.SC2019- 20966/03.09.2019 AVIZ la raportul de specialitate privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici faza PT si Devizului General pentru obiectivul „Extindere şi reabilitare imobil V. Alecsandri nr.1” Având în vedere expunerea de motive şi raportul de specialitate al Biroului Construcţii-Instalaţii nr. SC2019-20966/20.08.2019 conform cărora este necesară actualizarea indicatorilor tehnico-economici faza PT si Devizului General pentru obiectivul „Extindere şi reabilitare imobil V. Alecsandri nr.1” (actualizarea indicatorilor tehnico-economici - Anexa 1 şi a Devizului General - Anexa 2), astfel - valoarea totală estimată a investiţiei conform Devizului General actualizat, ca fiind de 6.771,251 mii lei inclusiv TVA, din care C+M are valoarea de 5.995,694 mii lei inclusiv TVA; Având în vedere Adresa Direcţiei Economice cu nr. SC2019-20966/04.09.2019; Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 79/09.09.2016 privind aprobarea DALI pentru obiectivul de investitii „Extindere si reabilitare imobil situat pe str. V. Alecsandri, nr. 1, Timişoară; precum şi documentele emise odată cu derularea situației de fapt descrisă şi însuțită prin Raportul de specialitate al Biroului Construcţii-Instalaţii : Nota de şantier SC2018-14809/22.06.2018, Nota de şantier nr.01/12.02.2019 a proiectantului SC ATELIERUL ARHITEXT SRL, Adresa D.J.C.Timiş nr. 829/06.03.2019 , Raportul tehnic nr.40/2019 întocmit de expert tehnic ing. Dan Pârvulescu, Punct de vedere al D.J.C.Timiş din 1092/18.03.2019; În conformitate cu prevederile H.G. nr.907/29.11/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice; În conformitate cu OUG nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investiţiilor publice şi a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene; În baza prevederilor Legii nr.273/2006 privind finanţele publice locale cu modificările şi completările ulterioare; În conformitate cu prevederile art. 129 alin. 2 Zir. b) „atribuţii privind dezvoltarea economico- socială şi de mediu a comunei, oraşului sau municipiului; și alin. 4 lit. d) ” aprobă, la propunerea primarului, documentațiile tehnico-economice pentru lucrările de investiţii de interes local, în condiţiile legii” din Ordonanţa de Urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ; În temeiul art. 196 alin. 1 lit. a) din Ordonanța de Urgenţă nr. 572019 privind Codul administrativ; Având în vedere dispoziţiile Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative; Se avizează favorabil raportul de specialitate înregistrat cu nr. SC2019-20966/20.08.2019 conform cărora este necesară actualizarea indicatorilor tehnico-economici faza PT si Devizului General pentru obiectivul, Extindere şi reabilitare imobil V. Alecsandri nr.?” Menţionăm că prezentul aviz nu priveşte necesitatea şi oportunitatea demersului privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici faza PT si Devizului General pentru obiectivul „Extindere şi reabilitare imobil V. Alecsandri nr.?'şi nu valorează aviz / viza de legalitate conform art. 243 din Ordonanța de Urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ. Prezentul aviz are ca premisă legalitatea si valabilitatea inscrisurilor anterioare care au generat prezenta documentatie şi nu priveşte indicatorii economici propuşi, nu obligă la emiterea actelor administrative ulterioare şi nu înlocuieşte obligaţia structurilor competente de a analiza documentaţia din punct de vedere al atribuţiilor ce le incumbă. CONSILIER JURIDIC, AMELIA FAUR Cod FOS3-13, Ver.l

Atasament: Deviz.pdf

DEVIZ GENERAL ACTUALIZAT Extindere si reabilitare imobil str Vasile Alecsandri nr 1 Timisoara curs de schimb 1euro=4,5274 lei in25/01/2016 Nr. crt. Denumirea capitolelor si subcapitolelor de cheltuieli Valoare(fara TVA) TVA Valoare(inclusiv TVA) mii lei mii euro mii lei mii lei mii euro 1 2 i 3 7 CA PITOLUL 1 Cheltuieli pentru obtinerea si amenajarea terenului 1.1 Obtinerea terenului 0,000 12 Amenajarea terenului 0,326 1.3 Amenajari pentru protectia mediului si aducerea la starea initiala 21 Alimentare cu energie electrica 2.2 Alimentare cu apa potabila si canalizare 2.5 Alimentare cu gaze naturale 2.4 CA Racord si lucrari rutiere PITOLUL3 Cheltuieli pentru proiectare si asistenta tehnica 31 Studii de teren 32 Taxe pentru obtinerea de avize, acorduri si autorizatii 3.3 Proiectare si engineering 34 Org. procedurilor de achizitie 3.5 Consultanta tehnica descarcare arheologica 3.6 Asistenta tehnica diriginţi şantier 41 Constructii si instalatii Lucrari de arhitectura 2.366.447,320 __522.694,553 Lucrari de rezistenta 2.087.503,880 Instalatii electrice 225:513,990 __461.082,272 49.766,751 Instalatii sanitare si PSI 97.488,990 Instalatii HVAC 219.544,830 lucrari exterioare 0,000 21.533,107 473.289,464 417.500,776 45.062,798 19.497,798 Ea 4.2 Montaj utilaje tehnologice 19,000 43 Utilaje, echipamente tehnologice si functionale cu montaj 177,326 4.4 Utilaje fara montaj si echipamente de transport 0,000 2.839.736,784 2.505.004,656 _270.376,788 __116.986,788 627.233,464 553.298,727 „39-720,102 25.839,729 58.190,970 0,000 5,04 212,791 47,001 0,000 0,000 45 Mo er si dotari exclusiv parter imobil 375,456 46 Dotari amenajari exterioare 189,860 4.7 Active necorporale 0 4.8 CA! Lucrari arheologice PITOLUL 5 Alte cheltuieli 46,000 450,547 99,516 227,832 50,323 0,000 0 55,200 12,192 51 Organizare de santier (max. 2,5% din C+M) 40,862 9,025 8,172 49,034 10,831 5.1.1 Lucrari de construc 9,866 2,179 1,973 11,839 2,615 5.1.2 Cheltuieli conexe organizarii santierului 1,100 0,24 0,22 1,32 0,29 cota control stat (0,1 % din C+M) si cota ISC , (0,5% din C+M ) 29978,473 6.621,565 0,000 29.978,473 6.621,565 Cheltuieli diverse si neprevazute (max.12% din C+M) 599569,450 132.431,296 119.913,890 719.483,340 158.917,555 taxa CSC (0,5% din C+M) PITOLUL 6 Cheltuieli pentru probe tehnologice si teste si predare la benefic 24982,060| Sie 5.517,971 5.517,971 Pregatirea personalului de exploatare TOTAL GENERAL Probe tehnologice si teste 5.651.866,560 1.248.369,166 6.771.251,029 —_ 1.495.615,812 C+M 4.996.412,085 1.103.594,135 999.282,417 5.995.694,502 1.324.312,962 beneficiar, intocmit Atelierul Arhitext SRL arh. lonel-Petru Pop —

Atasament: Expunere_de_motive.pdf

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIȘOARA PRIMAR Nr. SC2015 -2068B4/20.03.201S 1. EXPUNERE DE MOTIVE PRIVIND OPORTUNITATEA PROIECTULUI DE HOTĂRARE privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici faza PT si a Devizului General pentru obiectivul „Extindere şi reabilitare imobil V. Alecsandri nr.1” Descrierea situației actuale Având în vedere următoarele: Nota de şantier SC2018-14809/22.06.2018 Nota de şantier nr.01/12.02.2019 a proiectantului SC ATELIERUL ARHITEXT SRL; Adresa D.J.C.Timiş nr. 829/06.03.2019 ; Raportul tehnic nr.40/2019 întocmit de expert tehnic ing. Dan Pârvulescu; Punct de vedere al D.J.C.Timiş din 1092/18.03.2019; Dispoziției de șantier nr.2 din 15.05.2019 VYYVYYY şi faptul că urmare a ploilor abundente ce au avut loc în noaptea 17-18.06.2018 s-a produs prăbuşirea parțială a planşeului de la etajul 1, fapt ce a antrenat şi prăbuşirea unei porțiuni din bolta de peste parter. În urma acestor evenimente nepredictibile s-a dispus prin Nota de Şantier SC2018-14809/22.06.2018 şi prin adresa UR2018-14402/20.06.2018 sistarea lucrărilor cu excepția celor de protejare, consolidare şi evacuare a molozului rezultat. După evacuarea molozului şi punerea în siguranță a lucrării, imobilul a fost verificat de către proiectant, constructor, diriginte de şantier şi responsabil tehnic din partea beneficiarului. În urma acestor verificări, au fost constate deficiențe structurale importante , cum ar fi: prăbuşiri parțiale ale unor ziduri şi bolte, fisuri, dislocări ale unor elemente de legătură,incompatibile cu proiectul existent şi care necesitau modificări substanțiale ale acestuia. Ca urmare a acestui fapt a fost dispusă prin Nota de Santier nr. 12.02.2018, elaborarea unei expertize tehnice de constructii privind atat conditiile de demolare a zonei mai sus precizate cat si de refacere, intr-o noua varianta structurala, a zonei mai sus precizate, respectand parametrii urbanistici si arhitecturali autorizati. Prin expertiza realizată de expertul tehnic ing. Dan Pârvulescu, Raport tehnic nr.40/2019, a fost evidențiată necesitatea demolării pereţilor care prezintă risc accentuat de prăbuşire, cămăşuirea pereţilor cu plasa şi beton torcretat atât în subsol cât şi la parter, suprabetonarea planşeului existent peste parter, demolare și refacerea unei părți din imobil. Aceste lucrări suplimentare conduc la o modificare substanțială a proiectului, fapt ce impunea reproiectarea structurii de rezistență a întregii construcţii. Pentru aceasta a fost realizat Proiectul Tehnic nr.30/2019. Având în vedere cele enumerate mai sus, se propune actualizarea Devizului General cu valorile rezultate în urma reproiectării. Totodată se propune şi actualizarea Devizului General conform art.71 din OQUG 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investiţiilor publice şi a unor măsuri fiscal bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene, cu aplicabilitate de la 01.01.2015, prin care, pentru domeniul construcţiilor, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată se stabileşte în bani, fără a Capitală Europeană a Culturii 9 e PĂI

include sporuri şi alte adaosuri, la suma de 3.000 lei lunar, pentru un program normal de lucru în medie de 167,333 ore pe lună, reprezentând 17,928 lei/oră. In fapt, odata cu intrarea in vigoare a O.U.G. nr. 114/2018, pentru activitatile principale definite de codul CAEN 4120 (Lucrari de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale) se vor majora salariile intregului personal implicat in executia lucrarilor propuse. Fapt ce va influienta prin crestere majora costul manoperei luata in considerare la stabilirea valorii devizului general al lucrarilor prin majorarea semnificativa a valorii totale a investitiei aprobata prin Anexa 1 precum si analiza economica, ca si componenta a documentatiei tehnico-economice-faza D.A.L.L, cu indicatorii tehnico-economici —aprobata in cadrul descrierii investitiei, aprobata in H.C.L. nr. 79 /2016. Schimbări preconizate și rezultate așteptate Având în vedere evenimentele care au avut loc în noaptea 17-18.06.2018 în care s-a produs prăbușirea parțială a imobilului din str. V. Alecsandri nr.l, fapt ce a condus prin expertiza tehnică la necesitatea reproiectării structurii de rezistență pentru întregul imobil. Reproiectarea structurii de rezistență pentru întreg imobilul se va face fără a aduce modificări arhitecturale, schimbări dimensionale sau de funcțiune a acestuia. Scopul principal urmărit odată cu realizarea consolidării întregii clădiri, (conform normelor de proiectare în vigoare pentru a se putea edifica la nivelul de S+P+2E+M,) este păstrarea unor elemente originale ale clădirii pentru punerea în valoare a moştenirii arhitectonice a acesteia. Astfel că, pe lângă elementele structurale consolidate prin cămăşuire, în zona sălii de la parter se vor păstra aparent o parte din zidurile şi bolțile existente. Prin aceasta se va pune în valoare arhitectonica, materialele şi meşteşugul ce au fost utilizate la construire şi la diversele modificări survenite cu trecerea anilor. Elementele nou construite (grădina, zona de alimentație publică, scena pentru pian) şi dotările moderne (liftul din sticlă) se îmbină armonios cu zestrea clădirii, prin contrast evidențiind părţile din clădire care vor fi salvate şi puse în conservare. Fațada va respecta linia arhitecturală a străzii V. Alecsandri, precum şi încadrarea faţă de vecinătăți; astfel înălțimea imobilului nou edificat va fi aceeaşi cu cea din stânga ei (clădirea Farmacie), păstrând aceleaşi dimensiuni şi cote la geamuri. Realizarea obiectivului va conduce la deblocarea situaţiei, prin continuarea lucrărilor pentru finalizarea investiţiei. Prin nerealizarea obiectivului propus este imposibilă continuarea lucrărilor, urmând în mod inevitabil stoparea investiţiei. 3. Concluzii Prin Proiectul nr.170/2015 „Extindere și reabilitare imobil V. Alecsandri nr.1” faza D.A.LI +PT., aprobate prin HCL nr 79 /2016 s-au stabilit următoarele: Valoarea totală a investiţiei conform devizului general: 5.771,003 mii lei inclusiv TVA din care valoarea totala a investitiei C+M: 4.141,954 mii lei inclusiv TVA, Ca urmare a Proiectului Tehnic nr.30/2019 și a modificarilor legislative in conformitate cu art.71 din OQUG 114/2018 cu privire la majorarea salariului minim in constructii, au rezultat urmatoarele valori conform devizului deneral actualizat Valoarea totală estimată a investiţiei conform devizului general actualizat, ca fiind de 6.771,231 mii lei inclusiv TVA din care valoarea totala a investitiei C+M: 5.995,694 mii lei inclusiv TVA; 6 Timișoara 2021 Capitală Europeană a Culturii

Durata de realizare a investitiei se estimeaza la 18 luni. Urmare a celor prezentate mai sus, considerăm oportună aprobarea prin HCL a indicatorilor tehnico-economici actualizați, prevăzuţi in Anexa 1 şi Devizului General actualizat prevazut în Anexa 2, pentru proiectul “Extindere și reabilitare imobil V. Alecsandri nr.1 „, PRIMAR, NICOLAE ROBU > DMINISTRATOR PUBLIC ROBERT KRI F Z Cod FO53-03,Ver.l e Timișoara 2021 Capitală Europeană a Culturii

Atasament: Raport_de_specialitate.pdf

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR Nr.SC 2015-205££/20.08.-20 [5 RAPORT DE SPECIALITATE privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici faza PT si Devizului General pentru obiectivul „Extindere şi reabilitare imobil V. Alecsandri nr.1” Având în vedere Expunerea de motive privind oportunitatea proiectului de hotărâre nr. SC2019- 20884/20.08.2019, a Primarului Municipiului Timişoara şi Proiectul de hotărâre privind obiectivul de investiții „Extindere şi reabilitare imobil V. Alecsandri nr.1”, prin care se propune actualizarea indicatorilor tehnico- economici (Anexa 1) şi a Devizului General (Anexa 2). Conform Expunerii de motive , actualizarea indicatorilor tehnico-economici se impune ca urmare a unor evenimente neprevăzute şi nepredictibile ce au avut loc şi în urma cărora a fost afectată integralitatea structurală a imobilului. Situaţia nou apărută s-a dovedit, conform Expertizei tehnice, a fi în incompatibilitate cu proiectul existent. Pentru remedierea acesteia şi continuarea investiţiei a fost necesară refacerii unei părți din proiect, din partea de rezistență, introducându-se noi elemente pentru consolidarea construcției. Concret, urmare a ploilor abundente ce au avut loc în noaptea de 17-18.06.2018 s-a produs prăbuşirea parțială a planşeului de la etajul 1, fapt ce a antrenat şi prăbuşirea unei porţiuni din bolta de peste parter. În urma acestor evenimente nepredictibile s-a dispus prin Nota de SC2018-14809/22.06.2018 şi prin adresa UR2018-14402/20.06.2018 sistarea lucrărilor cu excepţia celor de protejare, consolidare şi evacuare a molozului rezultat. După evacuarea molozului şi punerea în siguranță a lucrării, imobilul a fost verificat de către proiectant, constructor, diriginte de șantier şi responsabil tehnic din partea beneficiarului. În urma acestor verificări, au fost constate deficiențe structurale importante , cum ar fi: prăbuşiri parţiale ale unor ziduri şi bolte, fisuri, dislocări ale unor elemente de legătură,incompatibile cu proiectul existent şi care necesitau modificări substanțiale ale acestuia. Ca urmare a acestui fapt a fost dispusă prin Nota de Şantier nr. 12.02.2018, elaborarea unei expertize tehnice de constructii privind atat conditiile de demolare a zonei mai sus precizate cat si de refacere, intr-o noua varianta structurala, a zonei mai sus precizate, respectand parametrii urbanistici si arhitecturali autorizati. Prin expertiza realizată de expertul tehnic ing. Dan Pârvulescu, Raport tehnic nr.40/2019, a fost evidențiată necesitatea demolării pereţilor care prezintă risc accentuat de prăbuşire, cămăşuirea pereților cu plasa şi beton torcretat atât în subsol cât şi la parter, suprabetonarea planşeului existent peste parter, demolare şi refacerea unei părți din imobil. Aceste lucrări suplimentare conduc la o modificare substanțială a proiectului, fapt ce impune reproiectarea structurii de rezistență a întregii construcţii. Documentele emise odată cu derularea evenimentelor descrise mai sus, sunt: Nota de şantier SC2018-14809/22.06.2018 Nota de şantier nr.01/12.02.2019 a proiectantului SC ATELIERUL ARHITEXT SRL; Adresa D.J.C.Timiş nr. 829/06.03.2019; Raportul tehnic nr.40/2019 întocmit de expert tehnic ing. Dan Pârvulescu; Punct de vedere al D.J.C.Timiş din 1092/18.03.2019; VVYYY 2 e 2 1 Timișoara 2021 Capitală Europeană a Culturii

> Dispoziţiei de şantier nr.2 din 15.05.2019 Realizarea obiectivului propus, respectiv actualizarea indicatorilor tehnico-economici, va permite reproiectarea structurii de rezistență pentru întreg imobilul fără a aduce modificări arhitecturale, schimbări dimensionale sau de funcțiune a acestuia. Scopul principal urmărit odată cu realizarea consolidării întregii clădiri, (conform normelor de proiectare în vigoare pentru a se putea edifica la nivelul de S+P+2E+M,) este păstrarea unor elemente originale ale clădirii pentru punerea în valoare a moştenirii arhitectonice a acesteia. Astfel că, pe lângă elementele structurale consolidate prin cămăşuire, în zona sălii de la parter se vor păstra aparent o parte din zidurile şi bolțile existente. Prin aceasta se va pune în valoare arhitectonica, materialele şi meşteşugul ce au fost utilizate la construire şi la diversele modificări survenite cu trecerea anilor. Elementele nou construite (grădina, zona de alimentație publică, scena pentru pian) şi dotările moderne (liftul din sticlă) se îmbină armonios cu zestrea clădirii, prin contrast evidențiind părțile din clădire care vor fi salvate şi puse în conservare. Fațada va respecta linia arhitecturală a străzii V. Alecsandri, precum şi încadrarea faţă de vecinătăți; astfel înălțimea imobilului nou edificat va fi aceeaşi cu cea din stânga ei (clădirea Farmacie), păstrând aceleaşi dimensiuni şi cote la geamuri. Totodată se propune şi actualizarea Devizului General conform art.71 din OUG 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investițiilor publice şi a unor măsuri fiscal bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative și prorogarea unor termene, cu aplicabilitate de la 01.01.2019, prin care, pentru domeniul construcţiilor, salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată se stabileşte în bani, fără a include sporuri şi alte adaosuri, la suma de 3.000 lei lunar, pentru un program normal de lucru în medie de 167,333 ore pe lună, reprezentând 17,928 lei/oră. In fapt, odata cu intrarea in vigoare a O.U.G. nr. 114/2018, pentru activitatile principale definite de codul CAEN 4120 (Lucrari de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale) se vor majora salariile intregului personal implicat in executia lucrarilor propuse, ceea ce va influienta prin crestere majora costul manoperei luata in considerare la stabilirea valorii devizului general al lucrarilor prin majorarea semnificativa a valorii totale a investitiei aprobata prin Anexa 1 precum si analiza economica, ca si componenta a documentatiei tehnico-economice-faza D.A.L.L, cu indicatorii tehnico-economici —aprobata in cadrul descrierii investitiei, aprobata in H.C.L. nr. 79 /2016. Luând în considerare cele enumerate mai sus, este necesară actualizarea Devizului General privind cele două aspecte expuse. Actualizarea valorilor datorită măsurilor impuse prin O.U.G. 114/2018 şi actualizarea valorilor datorită proiectului nr. 30/2018 realizat în urma Raportului Tehnic nr.40/2019 întocmit datorită evenimentelor produse în noaptea de 17-18.06.2018. Realizarea obiectivului va conduce la deblocarea situaţiei, prin continuarea lucrărilor pentru finalizarea investiţiei. Prin nerealizarea obiectivului propus este imposibilă continuarea lucrărilor, urmând în mod inevitabil stoparea investiţiei. Documentatia de avizare a lucrarilor de interventie a fost elaborata cu respectarea prevederilor H.G. nr. 907/29.11.2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanțate din fonduri publice. Emiterea proiectului de hotărâre are la bază documentaţia tehnico-economică conform proiect nr. 30/ 2018 „Extindere şi reabilitare imobil V. Alecsandri nr.1” elaborată de prestatorul serviciilor de proiectare şi asistență tehnică din partea proiectantului S.C. „ATELIERUL ARHITEXT” S.R.L. in baza contractului de proiectare nr. 306/05.11.2015. În concluzie, prin Proiectului Tehnic nr.30/2019 şi a modificarilor legislative in conformitate cu art.71 din OUG 114/2018 cu privire la majorarea salariului minim in constructii, s-au stabilit următoarele: - valoarea totală estimată a investiţiei conform Devizului General actualizat, ca fiind de 6.771,231 mii lei inclusiv TVA, din care C+M are valoarea de 5.995,694 mii lei inclusiv TVA 2 o 2 1 Timișoara 2021 Capitală Europeană a Culturii

Având în vedere prevederile legale expuse în prezentul raport, respectiv H.G. nr. 907/29.11.2016, apreciem că proiectul de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico — economici — Anexa 1 şi a Devizului General actualizat — Anexa 2, pentru proiectul „Extindere și reabilitare imobil V. Alecsandri nr.1”, îndeplineşte condițiile tehnice pentru a fi supus dezbaterii şi aprobării plenului Consiliului Local. CONSILIER, SEBASTIAN MATES ZT Cod FO53-01,Ver.l e Timișoara 2021 Capitală Europeană a Culturii