keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 461/15.12.2009 privind aprobarea aderării Municipiului Timişoara, prin Infocentrul Turistic, la Asociaţia "European Cities Marketing" şi a achitării taxei de membru pentru Municipiul Timişoara în cadrul acestei asociaţii

15.12.2009

Hotararea Consiliului Local 461/15.12.2009
privind aprobarea aderării Municipiului Timişoara, prin Infocentrul Turistic, la Asociaţia "European Cities Marketing" şi a achitării taxei de membru pentru Municipiul Timişoara în cadrul acestei asociaţii


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2009 - 30114/07.12.2009 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul dr. ing. GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Luând în considerare Adresa de la Direcţia Generală Marketing şi Relaţii Internaţionale din cadrul Ministerului Turismului, cu nr. de ieşire 6322/26.10.2009, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara CDD2009-000211/30.10.2009;
În conformitate cu dispoziţiile art. 36, alin.2 lit. (e) şi alin.7 lit. (c) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 alin.2 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă aderarea Municipiului Timişoara, prin Infocentrul Turistic, la Asociaţia "European Cities Marketing".

Art. 2: Se aprobă alocarea în bugetul local a sumei de 2.200 Euro pentru achitarea taxei anuale de membru pentru Municipiul Timişoara în cadrul Asociaţiei "European Cities Marketing" şi a sumelor pentru plata comisioanelor necesare efectuării transferului bancar, estimate la 200 de Euro anual.

Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Dezvoltare, prin Biroul Infocentrul Turistic, şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului Judeţului Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Drumuri şi Transporturi;
- Biroului Control Intern şi Managementul Calităţii;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
ELENA WOLF
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

FP 53-01, Ver. 1

1

ROMÂNIA SE APROBĂ JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR DIRECŢIA DEZVOLTARE DR. ING. GHEORGHE CIUHANDU Biroul Infocentrul Turistic SC2009-30114/07.12.2009

REFERAT privind aprobarea aderării Municipiului Timişoara, prin Infocentrul Turistic, la Asociaţia “European Cities Marketing” şi a achitării taxei de membru pentru Municipiul Timişoara în cadrul acestei asociaţii

Asociaţia “European Cities Marketing”(E.C.M.) este principala reţea a Centrelor de Informare Turistică şi a Birourilor de Congrese care oferă membrilor oportunităţi de afaceri, schimb de experienţă şi colaborare la nivel operaţional. Această asociaţie este o organizaţie cu sediul la Dijon, Franţa, care promovează interesele comune a 134 de oraşe mari din 32 de state europene. Membrii Asociaţiei “European Cities Marketing” sunt oraşe importante la nivel regional, au o dimensiune internaţională şi peste 100.000 de locuitori în zona metropolitană. În prezent niciun alt oraş din România nu este membru al acestei asociaţii. Asociaţia “European Cities Marketing” facilitează cooperarea şi diverse schimburi de cunoştinţe şi experienţe în reţea între oraşele membre. Misiunea E.C.M. este de a juca un rol esenţial în promovarea Europei ca o destinaţie unită. Reţeua este compusă din două forumuri: Turism şi Congrese şi oferă posibilitatea de a alege unul sau ambele forumuri. În cadrul Forumului de Turism, diverse grupuri de lucru pun accentul pe tehnologia informaţiei, cercetare, statistică, marketing, comunicare, city cards, evenimente şi cultură şi centre de informare turistică. Programul anual de activităţi include o expoziţie de City Break combinat cu Adunarea Generală a E.C.M., precum şi alte întâlniri, mese rotunde, seminarii şi studii de cercetare. Beneficiile pentru Municipiul Timişoara, prin aderarea la această asociaţie, ar fi următoarele:

- Timişoara va avea vizibilitate europeană şi va avea parte de lobby şi promovare turistică datorită faptului că Infocentrul Turistic Timişoara intră într-o reţea europeană a Centrelor de Informare Turistică;

- Infocentrul Turistic Timişoara va putea intra în reţeaua europeană de City Cards;

- Infocentrul Turistic Timişoara va putea intra într-o reţea a directorilor Centrelor de Informare Turistică;

- Infocentrul Turistic Timişoara va putea face schimb de experienţă cu ceilalţi membri E.C.M., având acces la educaţie şi dezvoltare profesională;

- Infocentrul Turistic Timişoara va avea acces la date statistice europene, iar Timişoara va fi inclusă în bazele de date;

FP 53-01, Ver. 1

2

- Infocentrul Turistic Timişoara va avea acces la intranet, ştiri interne şi discuţii ale E.C.M.;

- Infocentrul Turistic Timişoara va avea acces la biblioteca electronică a E.C.M.;

- Infocentrul Turistic Timişoara va primi newsletters despre ultimele tendinţe în industria turismului în Europa;

- Timişoara va putea participa anual la târgul City Break Exhibition, combinat cu întâlnirea anuală a adunării generale a E.C.M., precum şi participarea la conferinţe, întâlniri, workshop- uri, seminarii şi studii de cercetare cu privire la promovarea destinaţiilor turistice europene. Membri reţelei vor primi o reducere de 10% la înscrierea la acest târg.

În acest context, considerăm că aderarea la această asociaţie reprezintă o oportunitate excelentă de promovare turistică a oraşului nostru, prin introducerea Timişoarei în circuitul cultural european, precum şi posibilitatea de instruire continuă a personalului Infocentrului Turistic. De asemenea, aderarea la această asociaţie va fi benefică din punct de vedere economic pentru Timişoara, prin creşterea numărului de turişti şi potenţiali investitori. De altfel, chiar Ministerul Turismului a primit o invitaţie din partea acestei asociaţii de a participa la o reuniune la Amsterdam pe tema conceptului de marketing „Cum oraşele se pot transforma în regiuni” şi ne-a recomandat, prin adresa cu nr. de ieşire 6322/26.10.2009, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara CDD2009-000211/30.10.2009, analizarea posibilităţii de a adera la asociaţia ECM. După trimiterea formularului de încriere, asociaţia va analiza cererea noastră şi îşi rezervă dreptul de a ne accepta sau nu. În cazul acceptării, pasul următor este plata taxei de membru a Municipiului Timişoara la Asociaţia “European Cities Marketing” aferente anului 2010.

Având în vedere cele menţionate mai sus,

Propunem:

- aprobarea aderării Municipiului Timişoara, prin Infocentrul Turistic, la Asociaţia “European Cities Marketing”.

- aprobarea alocării în bugetul local a sumei de 2.200 Euro pentru achitarea taxei anuale de membru pentru Municipiul Timişoara în cadrul Asociaţiei “European Cities Marketing” şi a sumelor pentru plata comisioanelor necesare efectuării transferului bancar, estimate la 200 de Euro anual.

Director executiv Direcţia Dezvoltare Director executiv Direcţia Economică Arh. Aurelia Junie Ec. Smaranda Haracicu Biroul Infocentrul Turistic Insp. de specialitate Lavinia Petruţ

Avizat juridic Cons. Jr. Mirela Lasuschevici