ANEXĂ la HCL nr.______din___________
PROCEDURA DE ACORDARE A INDEMNIZAŢIEI LUNARE PREVĂZUTĂ DE ART. 42 ALIN. 4 DIN LEGEA NR. 448/2006 PRIVIND PROTECŢIA ŞI PROMOVAREA DREPTURILOR PERSOANELOR CU HANDICAP
1. Acordarea indemnizaţiei prevăzute de art. 42, alin. 4 din Legea nr. 448/2006
privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap se realizează pe bază de cerere depusă la Serviciul pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap de către:
- Părinţii sau reprezentanţii legali ai copilului cu handicap grav, - adulţii cu handicap grav - reprezentanţii legali ai adulţilor cu handicap grav - membru de familie al persoanei cu handicap grav; - organizaţia neguvernamentală al cărei membru este persoana cu handicap grav. 2. Plata indemnizaţiei se va face pe baza dosarului care va cuprinde următoarele
documente: a) cerere de acordare a indemnizaţiei b) acordul exprimat în scris al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Timiş. c) certificatul de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap care necesita protecţie specială, emis de comisiile pentru protecţia copilului sau, după caz, de comisiile de de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti (copie); d) copie de pe buletinul/cartea de identitate sau de pe certificatul de naştere; e) ancheta socială, efectuată de de personalul specializat din cadrul Serviciului de Protecţie a Persoanelor cu Handicap Timişoara, f) alte documente justificative. 3. Plata indemnizaţiei lunară prevăzută la art. 42 alin. (4) este în cuantum egal cu salariul net al asistentului social debutant cu studii medii din unităţile de asistenţă socială din sectorul bugetar, altele decât cele cu paturi. 4. Plata indemnizaţiei se face pe perioada valabilităţii certificatului de încadrare în grad de handicap, emis de comisiile de protecţie a copiilor sau de comisiile de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, după caz. 5. Indemnizaţia prevăzută la art. 42 alin. 4 din legea nr.448/2006 se acordă începând cu luna următoare depunerii cererii şi încetează cu luna următoare celei în care persoana cu handicap nu mai îndeplineşte condiţiile care au dus la stabilirea dreptului. 6. Pentru persoanele beneficiare a indemnizaţiei lunare a căror certificate de încadrare în grad de handicap sunt pe perioadă determinată plata îndemnizaţiei lunare se va efectua, la cererea unei persoane prevăzute la punctul 1), cu continuitate dacă noul certificat de încadrare în grad de handicap prezentat la Serviciul pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap are valabilitatea în continuarea celui anterior. 7. În situaţia în care noul certificat de încadrare în grad de handicap nu poate fi prezentat în timp util la Serviciul pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap pentru acordarea cu continuitate a indemnizaţiei lunare, dar în momentul prezentării la Serviciul pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap, în vederea acordării indemnizaţiei lunare, acesta are valabilitatea în continuarea celui anterior, plata indemnizaţiei se va calcula şi efectua retroactiv, la cererea unei persoane prevăzute la punctul 1), pentru perioada în
care acest drept nu a fost acordat, deoarece condiţiile care au dus la stabilirea dreptului nu au încetat. 8. În cazul beneficiarilor indemnizaţiei lunare care au stabilită reşedinţa în raza Municipiului Timişoara, plata îndemnizaţiei lunare se va efectua pe perioada valabilităţii reşedinţei stabilită în raza municipiului Timişoara, în perioada de valabilitate a certificatului de încadrare în grad de handicap. În această situaţie persoana solicitantă va anexa cererii de acordare a indemnizaţiei lunare o adeverinţă eliberată de către pimăria de domiciliu din care sa rezulte că nu beneficiază de drepturile cuvenite în temeiul Legii nr. 448/2006.
9.Sumele necesare pentru plata indemnizaţiei se suporta din bugetul local şi sunt achitate de către Serviciul pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap de la Titlul VIII- Asistenţă Socială, articolul 57.02.01-ajutoare sociale în numerar;
10. Plata indemnizaţiei se efectuează către beneficiar prin mandat poştal. Contravaloarea taxelor poştale se achită din Bugetul Serviciului pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap de la Titlul II – Bunuri şi Servicii art. 20.01.08- Poştă , Telecomunicaţii, radio-tv, internet.
11. Plata indemnizaţiei se va face: - părintelui sau reprezentantului legal al minorului cu handicap grav; - persoanei adulte cu handicap grav sau reprezentantului său legal;
12. În situaţia decesului persoanei cu handicap grav, intervenită în luna în care se plăteşte indemnizaţia lunară cuvenită, indemnizaţia se plăteşte, în ordine, soţului supravieţuitor al defunctului, copiilor majori sau părinţilor acestuia, altor moştenitori, în condiţiile dreptului comun.. Indemnizatia cuvenită persoanei cu handicap grav pe perioada concediului de odihnă al asistentului personal poate fi solicitată, pe baza actelor justificative, in termenul de prescriptie de 3 ani, calculat de la data la care beneficiarul era în drept să le primească .
13. Plata indemnizaţiei către persoanele enumerate la punctul 12 se achită în numerar, prin caseria Serviciului pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap, în termen de 3 zile lucrătoare de la data solicitării, pe bază de cerere şi documente justificative.
JUDEŢUL TIMIŞ CONSILIUL LOCAL TIMIŞOARA APROBAT Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară a Mun. Timişoara PRIMAR Serviciul pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap GHEORGHE CIUHANDU Nr. AS-60040/3.12.2009
R E F E R A T
Privind aprobarea procedurii de acordare a indemnizatiei prevăzute de art.42 alin. 4 din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor
cu handicap În baza art. 42. alin.4 din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap ,,Părinţii sau reprezentanţii legali ai copilului cu handicap grav, adulţii cu handicap grav ori reprezentanţii legali ai acestora, cu excepţia celor cu handicap vizual grav, pot opta între asistent personal şi primirea unei indemnizaţii lunare.” Una dintre activităţile desfăşurate de către Serviciul pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap o reprezintă şi acordarea indemnizaţiei lunare cuvenite părinţilor sau reprezentanţilor legali ai copilului cu handicap grav, adulţilor cu handicap grav ori reprezentanţilor legali ai acestora. Coroborând prevederile art. 42-44 din Legii nr. 448/2006 cu prevederile art. 30 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap aprobate prin Hotărârea Guernului nr. 268/2007 şi luând în considerare dificultăţile cu care ne confruntăm în activitatea curentă considerăm oportună existenţa unei proceduri de acordare a indemnizaţiei lunare prevăzute de art. 42. alin.4 din Legea nr. 448/2006 care să reglementeze situaţiile neprevăzute de legislaţia specială şi care ne dă posibiliatea aplicării aceleeaşi modalităţi în situaţii similare.
Astfel, propunem spre aprobare următoarea procedură de acordare a indemnizaţiei lunare prevăzută de art. 42, alin.4, din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap:
1. Acordarea indemnizaţiei prevăzute de art. 42, alin. 4 din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap se realizează pe bază de cerere depusă la Serviciul pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap de către:
- Părinţii sau reprezentanţii legali ai copilului cu handicap grav, - adulţii cu handicap grav - reprezentanţii legali ai adulţilor cu handicap grav - membru de familie al persoanei cu handicap grav - organizaţia neguvernamentală al cărei membru este persoana cu handicap grav. 2. Plata indemnizaţiei se va face pe baza dosarului care va cuprinde următoarele
documente: a) cerere de acordare a indemnizaţiei;
b) acordul exprimat în scris al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Timiş. c) certificatul de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap care necesita protecţie specială, emis de comisiile pentru protecţia copilului sau, după caz, de comisiile de de evaluare a persoanelor cu handicap pentru adulti (copie); d) copie de pe buletinul /cartea de identitate sau de pe certificatul de naştere; f) ancheta socială, efectuată de de personalul specializat din cadrul Serviciului de Protecţie a Persoanelor cu Handicap Timişoara, g) alte documente justificative. 3. Plata indemnizaţiei lunară prevăzută la art. 42 alin. (4) este în cuantum egal cu salariul net al asistentului social debutant cu studii medii din unităţile de asistenţă socială din sectorul bugetar, altele decât cele cu paturi. 4. Plata indemnizaţiei se face pe perioada valabilităţii certificatului de încadrare în grad de handicap, emis de comisiile de protecţie a copiilor sau de comisiile de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, după caz. 5. Indemnizaţia prevăzută la art. 42 alin. 4 din legea nr.448/2006 se acordă începând cu luna următoare depunerii cererii şi încetează cu luna următoare celei în care persoana cu handicap nu mai îndeplineşte condiţiile care au dus la stabilirea dreptului. 6. Pentru persoanele beneficiare a indemnizaţiei lunare a căror certificate de încadrare în grad de handicap sunt pe perioadă determinată plata îndemnizaţiei lunare se va efectua, la cererea unei persoane prevăzute la punctul 1), cu continuitate dacă noul certificat de încadrare în grad de handicap prezentat la Serviciul pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap are valabilitatea în continuarea celui anterior. 7. În situaţia în care noul certificat de încadrare în grad de handicap nu poate fi prezentat în timp util la Serviciul pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap pentru acordarea cu continuitate a indemnizaţiei lunare, dar în momentul prezentării la Serviciul pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap, în vederea acordării indemnizaţiei lunare, acesta are valabilitatea în continuarea celui anterior, plata indemnizaţiei se va calcula şi efectua retroactiv, la cererea unei persoane prevăzute la punctul 1), pentru perioada în care acest drept nu a fost acordat, deoarece condiţiile care au dus la stabilirea dreptului nu au încetat. 8. În cazul beneficiarilor indemnizaţiei lunare care au stabilită reşedinţa în raza Municipiului Timişoara, plata îndemnizaţiei lunare se va efectua pe perioada valabilităţii reşedinţei stabilită în raza municipiului Timişoara, în perioada de valabilitate a certificatului de încadrare în grad de handicap. În această situaţie persoana solicitantă va anexa cererii de acordare a indemnizaţiei lunare o adeverinţă eliberată de către pimăria de domiciliu din care sa rezulte că nu beneficiază de drepturile cuvenite în temeiul Legii nr. 448/2006.
9.Sumele necesare pentru plata indemnizaţiei se suporta din bugetul local şi sunt achitate de către Serviciul pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap de la Titlul VIII- Asistenţă Socială, articolul 57.02.01-ajutoare sociale în numerar;
10. Plata indemnizaţiei se efectuează către beneficiar prin mandat poştal. Contravaloarea taxelor poştale se achită din Bugetul Serviciului pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap de la Titlul II – Bunuri şi Servicii art. 20.01.08- Poştă , Telecomunicaţii, radio-tv, internet.
11. Plata indemnizaţiei se va face:
- părintelui sau reprezentantului legal al minorului cu handicap grav; - persoanei adulte cu handicap grav sau reprezentantului său legal;
12. În situaţia decesului persoanei cu handicap grav, intervenită în luna în care se plăteşte indemnizaţia lunară cuvenită, indemnizaţia se plăteşte, în ordine, soţului supravieţuitor al defunctului, copiilor majori sau părinţilor acestuia, altor moştenitori, în condiţiile dreptului comun.. Indemnizatia cuvenită persoanei cu handicap grav pe perioada concediului de odihnă al asistentului personal poate fi solicitată, pe baza actelor justificative, in termenul de prescriptie de 3 ani, calculat de la data la care beneficiarul era în drept să le primească .
13. Plata indemnizaţiei către persoanele enumerate la punctul 12 se achită în numerar, prin caseria Serviciului pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap, în termen de 3 zile lucrătoare de la data solicitării, pe bază de cerere şi documente justificative. Viceprimar, Adrian Orza
Director Executiv Maria Stoianov
Serviciul pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap Director Executiv Adjunct, Gabriela Cristina Curuţ Sef Serviciu Inspector de Specialitate Daniela Lung Elisabeta Bunget Consilier Juridic Marilena Loredana Muntiu
Sef Serviciu Juridic Mirela Lasuschevici Cod FP 53-01, Ver.1 Red./ed 2 ex./M.L.M