keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 419/13.12.2011 privind respingerea Studiului de Oportunitate pentru achiziţia de tramvaie noi respectiv modernizare depou la Regia Autonomă de Transport Timişoara

13.12.2011

Hotararea Consiliului Local 419/13.12.2011
privind respingerea Studiului de Oportunitate pentru achiziţia de tramvaie noi respectiv modernizare depou la Regia Autonomă de Transport Timişoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2011- 27436/08.12.2011 al Primarului Municipiului Timisoara, domnul Gheorghe Ciuhandu;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finante, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistica, amenajarea teritoriului si patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice si comert, regii autonome si societati comerciale, Comisiei pentru administratie locala, juridica, ordine publica, drepturile omului si probleme ale minoritatilor, Comisiei pentru cultura, stiinta, învatamânt, sanatate, protectie sociala, turism, ecologie, sport si culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara;
Având în vedere Hotărărea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 290/03.08.2011 privind aprobarea contractării unei finanţări rambursabile interne/externe în valoare de maxim 50 milioane euro în vederea achiziţionării de tramvaie şi modernizarea depoului;
Având în vedere Procesul-verbal al şedinţei ordinare a Consiliului Local al Municipiului Timişoara din data de 13.12.2011;
Având în vedere prevederile Legii nr. 92/2007 privind serviciile de transport public local;
În temeiul prevederilor art. 36 alin. (2) şi alin. (4) lit. d) din Legea nr. 215/2001 - privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
Având în vedere faptul că Proiectul de hotărâre privind aprobarea Studiului de Oportunitate pentru achiziţia de tramvaie noi respectiv modernizare depou la Regia Autonomă de Transport Timişoara nu a întrunit condiţiile impuse de prevederile art. 45 alin.2 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se respinge Studiul de Oportunitate pentru achiziţia de tramvaie noi respectiv modernizare depou, întocmit de Regia Autonomă de Transport Timişoara, studiu cu următorii indicatori tehnico - economici ai investiţiei:
- Achiziţia a 15 tramvaie noi - valoare estimată - 46.600.000 euro;
- Modernizare hală de reparaţii, reţea linie contact - valoare estimată - 1.860.000 euro;
- Dotări tehnice pentru mentenanţă - valoare estimată - 1.540.000 euro

Art. 2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Tehnică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.
Art.3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Economice;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Comunicare ;
- Direcţiei Dezvoltare ;
- Directiei de Mediu;
- Serviciului Juridic;
- Serviciului Audit Public Intern ;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Compartimentului Control Intern;
- Regiei Autonome de Transport Timişoara;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
PETRU ŞTEFAN
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

Cod FP 53 -01, Ver.1

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECŢIA TEHNICĂ SERVICIUL REGLEMENTĂRI TRANSPORTURI URBANE BIROUL TRANSPORT ŞI SIGURANŢA CIRCULAŢIEI NR.

APROBAT PRIMAR

Dr. ing. Gheorghe Ciuhandu

Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, tel: +40 256 408 300, fax:+40 256 490 635 e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro

REFERAT

privind aprobarea Studiului de Oportunitate pentru achiziţia de tramvaie noi respectiv modernizare depou la Regia Autonomă de Transport Timişoara

Parcul de tramvaie al Regiei Autonome de Transport Timişoara este alcătuit din tramvaie second- hand, achiziţionate din Germania, a căror durata de serviciu este depăşită, iar prin reparaţiile curente efectuate se prelungeşte durata de serviciu a acestora. Totodată, RAT Timişoara are mari dificultăţi in asigurarea pieselor de schimb si/sau subansamblelor.

Pe de alta parte, tramvaiele aflate in exploatare nu asigura confortul si siguranţa călătorilor, din punct de vedere al existentei sistemelor de climatizare, supraveghere, informare, in conformitate cu normele europene.

Datorita acestor aspecte mai sus-menţionate, este necesară modernizarea parcului de tramvaie prin achiziţionarea unor tramvaie noi, destinate asigurării transportului public de calatori. Deoarece sumele alocate din bugetul local nu poate acoperi necesarul de finanţare al municipiului, trebuie identificate noi surse de finanţare.

Una dintre metodele utilizate şi de către alte autorităţi publice în vederea atragerii capitalului necesar pentru realizarea obiectivelor de interes local poate fi contractarea unui credit bancar şi rambursarea acestuia în rate egale după expirarea perioadei de tragere.

Pentru a obţine un cost total cât mai redus al împrumutului este necesară o structură pe baza căreia să se obţină o ofertă cât mai bună de la potenţialii finanţatori.

Se remarcă astfel necesitatea identificării unor soluţii pentru ca sarcina obligaţiilor de plată să fie echilibrat distribuită pe perioada următorilor 15-20 de ani şi, în acelaşi timp, să fie asigurată suficientă flexibilitate pentru contractarea altor datorii, în special pentru a asigura cofinanţarea pentru obiectivele ce vor fi susţinute prin fonduri post-aderare de la Uniunea Europeană.

Pentru viitoarea dezvoltare a transportului electric autorităţile publice locale au realizat demersurile legale în vedere atribuirii unui teren Regiei Autonome de Transport Timişoara în zona Stan Vidrighin (Calea Buziaşului) pentru construirea unui depou de tramvaie nou.

Mai mult art. 17 alin. (1) lit. k) din Legea 92/2007 a serviciilor de transport public local prevede că printre atribuţiile consiliului local se numără şi finanţarea sau, după caz, contractarea ori garantarea, în condiţiile legii, a împrumuturilor pentru realizarea programelor de investiţii vizând dezvoltarea şi eficientizarea serviciilor de transport, precum şi înfiinţarea, reabilitarea, dezvoltarea, modernizarea şi extinderea sistemului de transport public local aparţinând patrimoniului unităţilor administrativ-teritoriale.

De asemenea, Banca Europeană de Investiţii, prin scrisoarea indicativă de finanţare înregistrată cu nr. CP2011-311/19.04.2011, a transmis propunerea financiară pentru finanţarea a 50% din valoarea investiţiei.

Pentru realizarea proiectului de investiţii de modernizare a parcului de tramvaie destinate transportului public local din Municipiul Timişoara, pentru asigurarea unei utilizări eficiente a resurselor financiare şi pentru minimizarea costurilor autorităţii publice locale s-a aprobat, prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 290/03.08.2011, contractarea unei finanţări rambursabile în valoare de maxim 50.000.000 euro pe o perioadă cuprinsă între 15 şi 20 de ani, pentru implementarea programului investiţional de interes local din Municipiul Timişoara, respectiv pentru achiziţionarea de tramvaie şi modernizarea depoului.

apte

Cod FP 53 -01, Ver.1

Pentru identificarea indicatorilor tehnico-economici s-a întocmit de către Regia Autonomă de Transport Timişoara un studiu de oportunitate necesar pentru demararea procedurilor de contractare a unei finanţări pentru achiziţionarea de tramvaie şi modernizarea depoului.

Ţinând cont de cele prezentate propunem spre aprobare următoarele:

- aprobarea Studiului de Oportunitate pentru achiziţia de tramvaie noi respectiv modernizare depou, întocmit de Regia Autonomă de Transport Timişoara;

- aprobarea indicatorilor tehnico – economici ai investiţiei:

• Achiziţia a 15 tramvaie noi – valoare estimată – 46.600.000 euro;

• Modernizare hală de reparaţii, reţea linie contact – valoare estimată – 1.860.000 euro;

• Dotări tehnice pentru mentenanţă – valoare estimată – 1.540.000 euro.

VICEPRIMAR, SORIN GRINDEANU

DIRECTOR, DIRECTOR ECONOMIC, ING. CULIŢĂ CHIŞ EC. SMARANDA HARACICU

ŞEF SERVICIU, ŞEF BIROU, ING. ADRIAN COLOJOARĂ ING. CRISTINA GAVRA

CONSILIER, AVIZAT JURIDIC, JR. NASTASIA MIRCEA