keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 415/30.11.2010 privind utilizarea gratuită de către R.A.T.T. a materialelor rămase în stoc în urma finalizării proiectului "Modernizarea infrastructurii la reţeaua de transport în comun cu tramvaiul în Municipiul Timişoara"

30.11.2010

Hotararea Consiliului Local 415/30.11.2010
privind utilizarea gratuită de către R.A.T.T. a materialelor rămase în stoc în urma finalizării proiectului "Modernizarea infrastructurii la reţeaua de transport în comun cu tramvaiul în Municipiul Timişoara"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2010 - 27999/22.11.2010 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 53/24.02.2009 pentru respingerea utilizării gratuite de către Regia Autonomă de Transport Timişoara, a materialelor rămase neutilizate la finalizarea proiectului "Modernizarea infrastructurii la reţeaua de transport în comun cu tramvaiul în municipiul Timişoara" şi efectuarea unui audit privind managementul proiectului şi al achiziţiilor aferente pentru întreaga perioadă de derulare a proiectului;
Având în vedere Raportul de audit nr. SC2009-5254/29.09.2010;
Având în vedere Ordonanţa Guvernului nr. 102/1999 pentru ratificarea Contractului de finanţare dintre România, Banca Europeană de Investiţii şi Regia Autonomă de Transport Timişoara privind finanţarea Proiectului de reabilitare a transportului urban Timişoara, în valoare de 19.000.000 euro, semnat la Bucureşti la 20 august 1999 şi la Luxemburg la 18 august 1999;
Având în vedere prevederile art.17 din Legea nr. 213/1998, privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia, modificată;
În baza prevederilor art.136, alin. (4) din Constituţia României;
În conformitate cu prevederile art. 36, alin.(2), lit.c) şi art. 124 din Legea nr. 215/2001, privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001, privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă utilizarea gratuită de către R.A.T.T. a materialelor rămase în stocurile acesteia în urma finalizării proiectului "Modernizarea infrastructurii la reţeaua de transport în comun cu tramvaiul în Municipiul Timişoara", conform Raportului de audit nr. SC2009-5254/29.09.2010 prevăzut în Anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, în valoare totală de 3.668.539,08 lei, pentru utilizarea reperelor corespunzătoare, în condiţii de maximă eficienţă la lucrările de investiţii, reparaţii şi întreţinere a domeniului public aflat în administrarea Regiei Autonome de Transport Timişoara. Materialele neutilizabile se pot valorifica prin vânzare, ori se pot casa şi valorifica prin vânzare ca deşeuri, sumele încasate urmând a fi virate la bugetul local.

Art.2: Se aprobă constituirea la nivelul entităţii beneficiare R.A.T. Timişoara a unei comisii de control formată din specialişti care să expertizeze din punct de vedere tehnic şi economic care sunt reperele şi cantităţile ce pot fi utilizate din materialele rămase în stoc în urma finalizării proiectului "Modernizarea infrastructurii la reţeaua de transport în comun cu tramvaiul în Municipiul Timişoara", urmând ca pentru materialele depreciate sau inutilizabile să se procedeze la recuperarea contravalorii de la persoanele care vor fi găsite răspunzătoare de achiziţionarea acestora.

Art.3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Tehnică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi Regia Autonomă de Transport Timişoara.

Art.4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare
- Direcţiei de Mediu;
- Biroului Control Intern şi Managementul Calităţii;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
PETRU EHEGARTNER
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

Cod FP 53-01, Ver. 1

ROMÂNIA Aprobat JUDEŢUL TIMIŞ Primar, MUNICIPIUL TIMIŞOARA Dr. Ing. Gheorghe Ciuhandu DIRECŢIA TEHNICĂ SERVICIUL REGLEMENTĂRI TRANSPORTURI URBANE NR.SC2010-27999/22.11.2010 Bd.C.D.Loga nr 1,300030 Timisoara,tel:+40256 490 635 e-mail:[email protected] internet:www.primariatm.ro

REFERAT

privind utilizarea gratuită de către R.A.T.T. a materialelor rămase în stoc în urma finalizării proiectului "Modernizarea infrastructurii la reţeaua de transport în comun cu tramvaiul în

Municipiul Timişoara" Având în vedere art. 1 alin.(5) din Legea nr. 92/2007 care stipulează următoarele: ,, Statul sprijină prin măsuri legislative şi economice dezvoltarea cantitativă şi calitativă a serviciilor de transport public local, precum şi a infrastructurii tehnico-edilitare aferente sistemului de transport public local”; Ţinând cont de necesitatea reabilitării infrastructurii la linia cale în numeroase zone de pe raza municipiului Timişoara, zone deteriorate în prezent şi aflate într-un continuu proces de degradare, reprezentând un adevărat pericol pentru participanţii la trafic şi de faptul că Regia Autonomă de Transport Timişoara are în derulare lucrări de întreţinere şi reparaţii executate pe domeniul public la reţeaua de transport în comun cu tramvaiul;

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 53/24.02.2009 pentru respingerea utilizării gratuite de către Regia Autonomă de Transport Timişoara, a materialelor rămase neutilizate la finalizarea proiectului " Modernizarea infrastructurii la reţeaua de transport în comun cu tramvaiul în municipiul Timişoara" şi efectuarea unui audit privind managementul proiectului şi al achiziţiilor aferente pentru întreaga perioadă de derulare a proiectului;

Având în vedere Raportul de audit nr. SC2009-5254/29.09.2010; Având în vedere Ordonanţa nr. 102/1999 pentru ratificarea Contractului de finanţare

dintre România, Banca Europeană de Investiţii şi Regia Autonomă de Transport Timişoara, privind finanţarea Proiectului de reabilitare a transportului urban Timişoara, în valoare de 19.000.000 euro, semnat la Bucureşti la 20.08.1999 şi la Luxemburg la 18.08.1999;

Ţinând cont de prevederile art. 6, pct. 9, din Contractul de finanţare, între România, Banca Europeană de Investiţii şi Regia Autonomă de Transport Timişoara, care prevede că „Atâta timp cât împrumutul este nerambursat, R.A.T.T., dacă Banca nu va fi convenit altfel în scris, îşi va păstra titlul de proprietate şi de posesiune asupra activelor care fac parte din Proiect sau, după caz, va înlocui şi va reînnoi aceste active, menţinând Proiectul în funcţionare continuă, în conformitate cu scopul sau iniţial.”

Luând în considerare prevederile art. 17 din Legea nr. 213/1998, privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia;

În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2), lit. c, art. 45 alin. (1) şi art. 124 din Legea nr. 215/2001, privind administraţia publică locală, republicată şi actualizată;

Având în vedere prevederile art. 136, alin. (4) din Constituţia României;

Cod FP 53-01, Ver. 1

Având în vedere cele prezentate, propunem spre aprobare: - utilizarea gratuită de către R.A.T.T. a materialelor rămase în stocurile acesteia în urma

finalizării proiectului "Modernizarea infrastructurii la reţeaua de transport în comun cu tramvaiul în Municipiul Timişoara", conform Raportului de audit nr. SC2009-5254/29.09.2010, în valoare totală de 3.668.539,08 lei, pentru utilizarea reperelor corespunzătoare, în condiţii de maximă eficienţă la lucrările de investiţii, reparaţii şi întreţinere a domeniului public aflat în administrarea Regiei Autonome de Transport Timişoara. Materialele neutilizabile se pot valorifica prin vânzare, ori se pot casa şi valorifica prin vânzare ca deşeuri, sumele încasate urmând a fi virate la bugetul local;

- constituirea la nivelul entităţii beneficiare R.A.T. Timişoara a unei comisii de control formată din specialişti care să expertizeze din punct de vedere tehnic şi economic care sunt reperele şi cantităţile ce pot fi utilizate din materialele rămase în stoc în urma finalizării proiectului "Modernizarea infrastructurii la reţeaua de transport în comun cu tramvaiul în Municipiul Timişoara", urmând ca pentru materialele depreciate sau inutilizabile să se procedeze la recuperarea contravalorii de la persoanele care vor fi găsite răspunzătoare de achiziţionarea acestora;

VICEPRIMAR,

SORIN GRINDEANU

DIRECTOR D.T., DIRECTOR D.E,

ING. CULIŢĂ CHIŞ EC. SMARANDA HARACICU

ŞEF SERVICIU R.T.U., CONSILIER S.R.T.U.,

ING. ADRIAN COLOJOARĂ JR. NASTASIA MIRCEA

CONSILIER B.T.S.C., AVIZAT JURIDIC,

ING. LIDIA VÎLCEANU

Atasament: Anexa.pdf

ROMÂNIA Entitate auditată: JUDEŢUL TIMIŞ R. A. Transport Timisoara MUNICIPIUL TIMIȘOARA Modernizare infrastructură retea transport tramvai PRIMAR Serviciul Audit Public Intern SC 2009 — 5254 /29.09.2010 PATT, Vk lkol8/29.09 VIZAT, PRIMAR LL Dr. Ing. Gheorghe Ciuhandu RAPORT DE AUDIT kk k Audit de sistem cu privire la respectarea ansamblului de principii, reguli procedurale şi metodologice aplicabile, acţiunilor ce produc efecte financiare asupra fondurilor publice sau a patrimoniului public, inclusiv rezultatele obţinute de R.A. Transport Timişoara de Auditor: Ardelean loan Alexandru, „ 1 Cod OMFP 38/2003 A-07 pr

ROMÂNIA Entitate auditată: JUDEȚUL TIMIŞ R. A. Transport Timisoara MUNICIPIUL TIMIȘOARA Modernizare infrastructură retea transport tramvai PRIMAR Serviciul Audit Public Intern SC 2009 — 5254 29.09.2010 Cuprinsul Raportului de Audit Partea de introducere Pag.3 Tipul şi obiectivele misiunii de audit, documentare şi condiţionări Pag.3-6 Prezentarea generală a R. A. Transport Timisoara Pag. 7 Reprezentanții entității auditate Pag.8-9 Constatări, cauze, consecințe, riscuri şi recomandările auditorului Pag.9-16 Concluziile auditorului Pag. 17 Semnături autorizate şi ştampile Pag. 17 Auditor: Ardelean Ioan Alexandru 2 Cod OMFP 38/2003 A-07

ROMÂNIA Entitate auditată: JUDEȚUL TIMIŞ R. A. Transport Timisoara MUNICIPIUL TIMIȘOARA Modernizare infrastructură retea transport tramvai PRIMAR Serviciul Audit Public Intern SC 2009 — 5254 /29.09.2010 RAPORT DE AUDIT Întocmit cu ocazia efectuării misiunii de audit la R. A. Transport Timisoara Subsemnatul, Ec. Ioan Alexandru Ardelean, şef serviciu în cadrul Serviciului de Audit Public Intern al Primăriei Municipiului Timişoara, în conformitate cu prevederile Legii 672/2002 privind auditul public intern, ale O.M.F.P. nr. 38/2003 al ministrului finanțelor publice pentru aprobarea Normelor generale privind exercitarea activității de audit public intern şi ale Normelor metodologice specifice privind misiunea de audit public intern nr. SC 2003-13389 / 29.07.2003, precum şi a H.C.L.M.T. nr. 81/2003 privind compartimentele de audit public intern la nivelul entităților publice subordonate C.L.M.Timişoara, în baza Adresei înregistrată sub nr. SC 2009 — 2411 / 18.02.2009 a Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi de comerț, regii autonome şi societăți comerciale, respectiv în urma analizei şi solicitării C.LM. Timişoara şi autorizării scrise dată de către Primarul Muncipiului Timişoara, domnul Gheorghe Ciuhandu prin Ordinul de serviciu nr. SC 2009 — 5254 din 17.03.2009, am procedat la efectuarea unei misiuni de audit public intern ad-hoc, cu caracter excepțional, ce a avut drept rezultat prezentul Proiect de raport de audit. Pentru că misiunea nu a fost încheiată în anul 2009, a fost cuprinsă în Planul de audit public intern aprobat pentru anul 2010 al Primăriei Municipiului Timişoara la poziția nr. 3. Subsemnatul, auditor selectat pentru desfăşurarea misiunii am declarat independența față de structura auditată prin Declaraţia de independență din data de 18.03.2009. Acţiunea de auditare s-a desfăşurat în perioada 17.03.2009 — 29.09.2010, atât la sediul Primăriei Municipiului Timişoara, cât şi la sediul R. A. Transport Timisoara, inclusiv puncte de lucru și depozite ale acesteia, asupra activității din perioada 01.01.1998 — 31.12.2008 derulată în cadrul entității auditate. Tipul misiunii de audit desfăşurate: Audit de sistem cu privire la respectarea ansamblului de principii, reguli procedurale şi metodologice aplicabile, acţiunilor ce produc efecte financiare asupra fondurilor publice sau a patrimoniului public, inclusiv rezultatele obținute de R.A. Transport Timişoara. Auditor: Ardelean loan Alexandru 3 Cod OMFP 38/2003 A-07

ROMÂNIA Entitate auditată: JUDEŢUL TIMIŞ R. A. Transport Timisoara MUNICIPIUL TIMIȘOARA Modernizare infrastructură retea transport tramvai PRIMAR Serviciul Audit Public Intern SC 2009 — 5254 /29.09.2010 Obiectivele misiunii de audit : 1. Evaluarea managementului proiectului “Modernizarea infrastructurii la rețeaua de transport în comun cu tramvaiul în municipiul Timişoara“, pentru perioada derulării acestui proiect la nivelul entității auditate — R.A. Transport Timişoara; N Obţinerea asigurării asupra modului de derulare a achizițiilor aferente proiectului “Modernizarea infrastructurii la rețeaua de transport în comun cu tramvaiul în municipiul Timişoara“, a respectării actelor normative specifice în vigoare, la nivelul entității auditate — R.A. Transport Timişoara; Avînd în vedere prevederile Normelor metodologice specifice privind misiunea de audit public intern, prin Notificarea nr. SC 2009 — 52548 / 28.03.2009, s-a adus la cunoştinţa conducerii structurii auditate desfăşurarea acestei misiuni, avănd temele de mai sus și s-a procedat la desfăşurarea acţiunii de audit în etape, constînd în pregătirea misiunii de audit, respectiv intervenția la fața locului, urmărind succesiv procedurile legale, după cum urmează : colectarea şi prelucrarea informațiilor, analiza riscurilor, elaborarea programului de audit public intern (cu anexe), deschiderea intervenției la fața locului, colectarea dovezilor, formularea constatărilor de audit public intern, revizuirea documentelor de lucru, închiderea intervenției la fața locului, elaborarea proiectului şi a prezentului de raport de audit. În desfăşurarea misiunii de audit s-au folosit următoarele tehnici de audit: verificarea, observarea fizică şi analiza documentară. Instrumentele de audit folosite de auditor au fost : chestionarul de luare la cunoştinţă (CLC), chestionarul de control intern (CCI), chestionarele listă de verificare (CLV-uri), teste, fişe de identificare și analiză a problemelor (FIAP-uri). Documentele și materialele solicitate pentru a fi examinate în desfășurarea acţiunii de auditare au fost: -Informare privind politica/misiunea entității, strategia elaborată de către managerul general al entității obiectivele generale ale entității respectiv obiectivele derivate specifice activităților din compartimentele din cadrul entității; -Regulamentul de organizare şi funcţionare al entității (valabile pentru perioada supusă auditului, 01.01.1998 — 31.12.2008); -Contractul de management şi proiectul de management aferent; Informare privind întregul cadru normativ ce reglementează activitatea entității (legislație, HCL-uri, dispoziții, regulamente, norme, etc), ce au produs efecte în perioada 01.01.1998 — 31.12.2008; Descrierea organizării entității auditate, a activităților şi a diferitelor nivele de administrare, conform organigramelor aprobate; Auditor: Ardelean loan Alexandru, 4 Cod OMFP 38/2003 A-07

ROMÂNIA Entitate auditată: JUDEŢUL TIMIŞ R. A. Transport Timisoara MUNICIPIUL TIMIȘOARA Modernizare infrastructură retea transport tramvai PRIMAR Serviciul Audit Public Intern SC 2009 — 5254 / 29.09.2010 -Organigrama şi statul de funcţii — valabile pentru perioada supusă auditului, 01.01.1998 — 31.12.2008; -Procedurile interne de lucru, ce conţin metodele de lucru, regulile de aplicat, în vederea executării activității, atribuțiilor, sarcinilor - valabile în perioada supusă auditului, 01.01.1998 — 31.12.2008, privind administrarea fondurilor publice si derularea achizitiilor publice şi lucrărilor aferente proiectului de investiții; -Descrierea sistemelor de conducere şi control implementate în entitate; descrierea modului de luare a deciziilor privind administrarea fondurilor publice si derularea proiectului de investiții; -Deciziile de numire, fişele de post pentru: -personalul de conducere; -pentru persoana împuternicită pentru exercitarea controlului financiar preventiv propriu; -pentru alte persoane cu atribuții de control intern implicate în managementul proiectului de investiții; - Bilanțurile contabile in perioada 1998 — 2008 şi anexele la acestea; - Documentațiile licitaţiilor de materiale şi lucrări aferente proiectului de investiții; - Stocurile rămase pe grupe de materiale, analiza privind starea acestora, condiţii de depozitare şi conservare; - Procesul-verbal de constatare încheiat la sediul R.A.Transport Timişoara în data de 17.10.2008 și Nota de constatare a Camerei de Conturi a Judeţului Timiş — Direcţia de Control Financiar Ulterior, referitoare la “Verificarea situației, evoluția şi modul de administrare a patrimoniului public sau privat al unității administrative-teritoriale de către regiile autonome şi societățile comerciale pe anul 2007, la Regia Autonomă de Transport Timişoara” În legătură cu elementele ce au afectat în sens negativ desfăşurarea acestei misiunii de audit public intern la R. A. Transport Timisoara, sub raportul duratei misiunii şi a scopului specific unei misiuni de audit, anume acela de a aduce un plus de valoare entității auditate prin recomandări care să-i îmbunătățescă activitatea, a căror aplicare ar putea să înlăture/diminueze până la limite tolerabile efectele riscurilor identificate, menţionăm: - misiunea a fost asigurată cu un singur auditor, în fapt şeful Serviciului A.P.I. care are de acoperit şi atribuțiunile specifice pentru toate misiunile de audit ce se derulează; aceasta a fost singura variantă posibilă datorită personalului mult redus în comparație cu necesarul pentru acoperirea a 47 de entități, şi faptului că la data solicitării toți auditorii se aflau angrenaţi într-o misiune planificată; - startul misiunii a fost suprapus expertizei desfăşurate tot la R.A.Transport Timişoara privitoare la achiziționarea de troleibuze, auditorul a fost nominalizat și în Comisia de expertiză; Auditor: Ardelean Ioan Alexandru Cod OMFP 38/2003 A-07

ROMÂNIA Entitate auditată: JUDEŢUL TIMIŞ R. A. Transport Timisoara MUNICIPIUL TIMIŞOARA Modernizare infrastructură retea transport tramvai PRIMAR Serviciul Audit Public Intern SC 2009 — 5254 / 29.09.2010 - durata de 8 ani în care au fost derulate operațiunile auditate şi volumul direct proporțional al documentelor ce au constituit sursa de documentare principală pentru această misiune; - structura care a avut ca misiune monitorizarea şi managementul proiectului nu mai exista la data începerii auditului, iar din personalul ce asigura funcționarea respectivei direcţii, auditorul a regăsit o singură persoană care mai păstra statutul de salariat al entității auditate; - activitatea auditorului s-a bazat în cea mai mare măsură pe informațiile conținute de documentele analizate; - această misiune s-a adresat mai puțin riscurilor, activitatea auditată fiind încheiată la data auditului, iar motivația misiunii este o consecinţă, un risc ce a produs deja efecte negative, concretizate în stocurile rămase neutilizate, fapt ce a impus o abordare mai puţin uzitată în auditul intern. Materialele întocmite în cursul acțiunii de audit public intern, în afara celor care se referă la datele de identificare a prezentei misiuni şi a celor întocmite ca instrumente de audit sunt următoarele: e Opis conținând Reguli, regulamente şi legi aplicabile structurii auditate ; e Colectarea şi prelucrarea datelor organizată sub formă de: -Prezentarea generală a structurii auditate, ca rezultat al colectării şi prelucrării informațiilor, pe baza materialelor despre structura auditată şi a informațiilor financiare; Descrieri narative pentru fiecare obiectiv (operațiune/activitate) auditabil, rezultate din prelucrarea informațiilor, ce a condus la identificarea obiectelor auditabile/obiectiv și la identificarea amenințărilor, riscurilor inerente posibile, asociate acestor operațiuni/activități; e Lista centralizatoare a obiectelor auditabile ce conține toate obiectele auditabile identificate în timpul colectării şi prelucrării informațiilor; e Analiza riscurilor; e Tabelul puncte tari şi puncte slabe; e Programul de audit; e Programul intervenției la fața locului; e Nota referitoare la anexele la Programul de audit (Anexele: Prezentarea generală a entității auditate şi Descrieri narative pentru fiecare obiectiv, Tabelul puncte tari şi puncte slabe, Programul intervenției la fața locului); e Tematica în detaliu; e Minuta şedinţei de deschidere a intervenției la faţa locului; e Minuta şedinţei de închidere a intervenției la faţa locului; e Proiectul raportului de audit public intern; Documentele întocmite menționate mai sus sunt prezentate în Dosarul permanent și sunt cuprinse în Nota centralizatoare a documentelor aferente misiunii de audit, în care Auditor: Ardelean Ioan Alexandru 6 Cod OMFP 38/2003 A-07 în

ROMÂNIA Entitate auditată: JUDEŢUL TIMIŞ R. A. Transport Timisoara MUNICIPIUL TIMIŞOARA Modernizare infrastructură retea transport tramvai PRIMAR Serviciul Audit Public Intern SC 2009 — 5254 / 29.09.2010 se indică poziția acestora pe secţiuni, pentru o mai bună identificare. Documentele justificative, situațiile întocmite ca material probant sau justificativ sunt prezentate în Dosarul de lucru al misiunii de audit şi sunt cuprinse în Nota centralizatoare a documentelor de lucru. ae alele ae ee Prezentarea generală a R. A. Transport Timişoara Entitatea auditată, Regia Autonomă de Transport Timişoara, a fost înființată ca urmare a deciziei Primăriei Municipiului Timişoara cu nr. 99/29.01.1991 şi funcţionează cu începere de la data de | ianuarie 1991. Codul unic de înregistrare fiscală este R 2490570, iar sediul se găseşte în Timişoara, B-dul Take Ionescu, nr. 56. Activitatea principală a Regiei Autonome de Transport Timişoara, conform codificării CAEN (ordin 337/2007), este: 4931 -Transporturi urbane, suburbane și metropolitane de călători. Regia este organizată în conformitate cu organigrama aprobată în Consiliul de Administraţie din 09.07.2009 şi funcționează în baza regulamentului propriu, cu gestiune economică şi autonomie financiară, are personalitate juridică, încheie bilanţ, are cont la bancă, beneficiază de credite bancare, are relații economice cu alte unități, se înzestrează cu fonduri fixe şi se dotează cu mijloace circulante proprii necesare desfăşurării activității sale. Din veniturile realizate, regia constituie fondul de rezervă şi fondul de dezvoltare, asigură sumele necesare satisfacerii unor necesități social culturale şi sportive, ori de perfecţionare-recalificare a personalului angajat, precum şi pentru premierea acestuia. Consiliul de Administrație al Regiei poate hotărî şi crearea altor fonduri în afara celor menționate mai sus. Din profitul net al regiei, în condițiile legii se constituie fondul de participare a angajaților la profit. Pentru acoperirea eventualelor deficite regia poate beneficia, în condițiile legii, de subvenții de la bugetul de stat sau de la bugetele locale. Regia Autonomă poate concesiona, în condițiile legii, activități economice, servicii publice, unități de producţie şi terenuri pe bază de licitație publică. Regia poate închiria bunuri la şi de la orice persoană fizică sau juridică română sau străină. Regia poate încheia cu persoane fizice sau juridice române sau străine contracte de locație a gestiunii secţiilor și a altor subunități economice din subordinea lor. Pentru îndeplinirea funcțiilor ce-i revin conform obiectului său de activitate, regia are următoarele funcții de conducere şi compartimente funcţionale: Funcții de conducere: - Director general; - Directori de resort: Adjunct, Contabil Şef, Tehnic, DTE, DTA; - Şefi de compartimente funcționale. Auditor: Ardelean loan Alexandru, ,/ 7 Cod OMFP 38/2003 A-07

ROMÂNIA Entitate auditată: JUDEŢUL TIMIŞ R. A. Transport Timisoara MUNICIPIUL TIMIŞOARA Modernizare infrastructură retea transport tramvai PRIMAR Serviciul Audit Public Intern SC 2009 — 5254 /29.09.2010 Regia are în subordine subunități fără personalitate juridică, care nu întocmesc bilanț contabil, cu gestiune economică şi cu limită de autonomie, în conformitate cu atribuțiile secţiei: - Direcţia Transport Electric (DTE) - Direcţia Transport Auto (DTA) Pentru proiectul de investiții cu finanțare externă „Modernizarea infrastructurii la rețeaua de transport în comun cu tramvaiul în Municipiul Timişoara”, a fost înființată o structură la nivel de direcţie. În perioada 2001-2004 această structură a funcționat sub denumirea de Direcţia Dezvoltare, la conducere s-a aflat D-na Ing. Suciu Iuliana, iar în perioada 2004-2008 ca Direcţia Proiecte Internaţionale fiind sub conducerea D-lui Ing. Cojocaru Mircea. Direcţia amintită avea în responsabilitate principalele controale interne privitoare la monitorizarea şi managementul proiectului „Modernizarea infrastructurii la rețeaua de transport în comun cu tramvaiul în Municipiul Timişoara”. În perioada auditată, conducerea executivă a Regiei a fost asigurată după cum urmează: Director General: 11.03.1997— 28.01.2004 — Ing. Marcu Nicolae; 24.02.2004 — 01.07.2008 — Ing. Stănescu Eugen; 01.07.2008 — 30.03.2009 — Ing. Goia Ioan. Director Financiar — Contabil: 01.04.1997 — 19.09.2009 — Ec. Boldura Sorina. Director tehnic: 01.02.1999 — 01.10.2000 — Ing. Maistor Ioan; 01.03.2004 — 01.07.2004 — Ing. Petre Păsărelu Ion; 01.07.2004 — 01.07.2008 — Ing. Goia Ioan. Director Marketing-Comercial/Comercial: 01.02.1998 — 01.12.1999 — Ing. Maistor Ioan; 01.10.2000 27.02.2004 — Ing. Maistor Ioan; 01.03.2004 — 01.07.2004 — Ing. Petre Păsărelu Ion; 01.07.2004 — 01.07.2008 — Ec. Saracan Maria. Auditor: Ardelean loan Alexandru, 8 Cod OMFP 38/2003 A-07

ROMÂNIA Entitate auditată: JUDEȚUL TIMIŞ R. A. Transport Timisoara MUNICIPIUL TIMIŞOARA Modernizare infrastructură retea transport tramvai PRIMAR Serviciul Audit Public Intern SC 2009 — 5254 / 29.09.2010 În perioada desfăşurării misiunii de audit public intern, conducerea executivă a Regiei a fost asigurată de: Director General: 01.07.2008 — 30.03.2009 — Ing. Goia Ioan; 30.03.2009 — 01.02.2010 — Ing. Nicola Marcel; 01.02.2010 — prezent — Ing. Goia Ioan. Director adjunct: 18.03.2009 — 18.05.2010 — Ing. Rădulescu Ovidiu; 04.05.2010 — prezent — Jr. Nasleu Ioan. Contabil şef: 20.01.2009 — 09.09.2009 — Ec. Lăscuţ Felicia înlocuitor pentru Ec. Văcaru Aneta; 30.09.2009 — 01.06.2010 — Ec. Lăscuţ Felicia înlocuitor pentru Ec. Văcaru Aneta; 01.06.2010 — prezent — Ec. Lăscuţ Felicia. Director tehnic: 11.08.2008 — 30.03.2009 — Ing. Nicola Marcel; 30.03.2009 — 01.02.2010 — Ing. Goia Ioan; 01.02.2010 — 18.05.2010 — Ing. Nicola Marcel. A ok Constatări, cauze, riscuri, consecințe şi recomandările auditorului În urma verificării actelor şi documentelor solicitate şi puse la dispoziția auditorului, privitor la lucrarea de investiții „Modernizarea infrastructurii la rețeaua de transport în comun cu tramvaiul în Municipiul Timişoara” am constatat şi reţinut următoarele aspecte semnificative, prezentate după cum urmează: 1. Constatări: Investiţia sus amintită, a fost considerată finalizată din punctul de vedere al executării lucrărilor, așa cum rezultă din situațiile de lucrări care au fost întocmite şi în conformitate cu Procesul-verbal de recepție nr. 11563/29.08.2008, la nivelul lunii iunie din exercițiul financiar 2008. Nu a fost întocmit actul de recepție finală a lucrării, deşi au trecut doi ani de la data recepției preliminare, motivat de existența obiecţiunilor beneficiarului privitor la calitatea lucrărilor executate pe unele tronsoane. Auditor: Ardelean loan Alexandru 9 Cod OMFP 38/2003 A-07 NIN

ROMÂNIA Entitate auditată: JUDEȚUL TIMIŞ R. A. Transport Timisoara MUNICIPIUL TIMIŞOARA Modernizare infrastructură retea transport tramvai PRIMAR Serviciul Audit Public Intern SC 2009 — 5254 /29.09.2010 Lucrările aferente acestei investiții au fost finanțate în cadrul Contractului de împrumut cu Banca Europeană de Investiţii, ce a fost ratificat prin Ordonanța Guvernului nr. 102 din 30.08.1999; indicatorii tehnico-economici au fost aprobați prin H.G.R. nr. 702 / 1999 şi prin Acordul de împrumut subsidiar nr. 261025 / 18.05.2000. Consiliului Local al Municipiului Timişoara i-a fost inițial prezentat spre aprobare proiectul „Modernizarea căii de rulare a tramvaielor prin utilizarea şinei tip RI 60 cu canal şi a sistemului de prindere elastic continuu tip ISOLAST”- proiect înaintat de conducerea R.A.T. Timişoara de la acea dată, pentru o investiţie ce presupunea modernizarea unui număr de 14 trasee, respectiv a 40,12 km. linie simplă, pe baza studiului de fezabilitate elaborat de către S.C. IPROTIM S.A. Timişoara. La Acordul de împrumut subsidiar (AIS) încheiat la data de 18.05.2000, prin care s-au aprobat atât Planul de finanțare cât şi Planul de achiziții, părțile semnatare ale acordului: R.A.T. Timişoara, Ministerul Finanţelor Publice şi Consiliul Local al Municipiului Timişoara, au încheiat mai multe acte adiționale, dar tot în baza studiilor de fezabilitate. Studiul inițial de fezabilitate a fost elaborat în anul 1999 de către IPROTIM S.A. Timişoara, proiectant ce a fost desemnat prin încredințare directă, în conformitate cu avizul Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului cu nr. 1661/DGLP/1999. Acest studiu de fezabilitate fost urmat de cele cu nr. 43022/081/2001 şi 43022/083/2003, realizate pe parcursul derulării lucrărilor aferente investiţiei, intervenind modificări asupra traseelor executate, astfel: renunțarea la două trasee prevăzute inițial (T6 şi T8); renunțarea la realizarea lucrărilor pe o stradă aferentă traseului T9; adăugarea la traseul T4 alucrărilor pe B-dul Tinereţii; adăugarea a două trasee T15a B-dul Liviu Rebreanu şi T15b B-dul Iosif Bulbuca. 1. Cauze: La data înaintării proiectului spre aprobare, respectiv la datele semnării Acordului de împrumut subsidiar, implicit a planurilor de finanțare şi de achiziții, ulterior a actelor adiționale la A.LS., nu au fost realizate proiectele tehnice aferente traseelor propuse pentru modernizare. 1. Riscuri / Consecințe: Proiectele tehnice au fost elaborate eşalonat, în anii 2003, 2004, 2005 şi ultimul, realizat pentru traseele T15Sa şi T15b, a fost elaborat elaborat în luna februarie 2006, în condițiile în care documentația tehnică aferentă acestora a fost predată în luna august 2005. Cantităţile de lucrări şi materialele aferente luate în calcul la realizarea lucrărilor aferente proiectului, au fost cele estimate cu suficientă cuprindere în studiile de fezabilitate, fiind luată suplimentar în calcul şi o cotă stabilită de proiectant pentru „situații neprevăzute”, în expresie relativă de 5 %. Auditor: Ardelean Ioan Alexandru 10 Cod OMFP 38/2003 A-07

ROMÂNIA Entitate auditată: JUDEȚUL TIMIŞ R. A. Transport Timisoara MUNICIPIUL TIMIŞOARA Modernizare infrastructură retea transport tramvai PRIMAR Serviciul Audit Public Intern SC 2009 — 5254 /29.09.2010 1. Recomandări: Pentru proiectul încheiat în anul 2008, sub aspectul constatărilor de la acest punct, nu mai este cazul să se facă recomandări, în schimb, pentru orice alt proiect ce se va propune spre aprobare în viitor, se impune ca exclusiv proiectele tehnice detaliate să stea la baza analizei şi aprobării. (1) 2. Constatări: Pentru proiectul de investiţii „Modernizarea infrastructurii la rețeaua de transport în comun cu tramvaiul în Municipiul Timişoara” s-a procedat la achiziționarea inițial a întregii cantități de materiale considerate necesare; cantitățile contractate au fost cele calculate conform evaluărilor de lucrări, tot în baza Studiului de fezabilitate elaborat în anul 1999. Materialele au fost achiziționate de la un număr de 7 furnizori, în urma organizării de licitații publice, existând asupra cantităților şi tipurilor de materiale achiziționate şi avizul consultantului independent (Systra-Schussler Plan) agreat de unitatea bancară prin care s-a derulat creditul Băncii Europene de Investiţii, după cum urmează: - Thyssen Krupp, conform contractului nr. 8818/2001 și actelor adiționale; - Electroline, conform contractului nr. 5205/2002 şi actelor adiţionale; - Electro-Alfa, conform contractului nr. 3962/2002; - S.C. ECAB S.A,., conform contractului nr. 3627/2002; - S.C. Alliantec Enterprises Ltd., conform contractului nr. 2331/2002; - Dual-Man, conform contractului nr. 4604/2002 şi actelor adiționale; - General Cable, conform contractului nr. 12789/2001. Lucrările de construcții-montaj, pentru 40,118 km. linie cale simplă tramvai, au fost executate de firma de construcții ce a cîștigat licitaţia internațională, respectiv compania Martin Rose GmbH. Pentru urmărirea şi coordonarea acestui proiect de investiții, la nivelul R.A.T. Timişoara, prin Organigrama aprobată, a fost constituită o structură distinctă, regăsită în intervalul 2001-2004 ca Direcţia Dezvoltare sub conducerea d-nei ing. Suciu Iuliana şi în perioada 2004-2008 ca Direcţia Proiecte Internaţionale sub conducerea d-lui ing. Cojocaru Mircea. Încadrarea cu personal de specialitate a fost considerată acoperitoare pentru realizarea obiectivelor, pentru salariați au fost cuprinse atribuțiunile de serviciu în fişele de post. Controlul intern al operațiunilor presupuse de derularea proiectului de investiții au revenit acestei structuri şi conducerii la vârf a R.A.T.Timişoara. Urmare finalizării lucrărilor de construcţii-montaj, în configurația finală, cu atingerea țintei, respectiv realizarea înlocuirii a 40,118 km. linie simplă cale de rulare pentru tramvai, au rămas nefolosite stocuri de materiale (un număr de 109 poziții reprezentând diverse tipo-dimensiuni) în valoare totală de 3.668.539,08 lei. Șina cu canal pentru tramvai (4284 m.) reprezintă peste 16,5% din valoarea acestor repere, cablul electric ROV-0,6/1KV, 1*400 (5917 m.) reprezintă peste 8% din valoare, stâlpii (237 buc.) reprezintă peste 24% din valoarea rămasă, iar bitumul ORTEC Auditor: Ardelean Ioan Alexandru 11 Cod OMFP 38/2003 A-07 1

ROMÂNIA Entitate auditată: JUDEŢUL TIMIŞ R. A. Transport Timisoara MUNICIPIUL TIMIŞOARA Modernizare infrastructură retea transport tramvai PRIMAR Serviciul Audit Public Intern SC 2009— 5254 /29.09.2010 ESV (88.473 kg.) peste 7%. Cealaltă parte din valoare este acoperită de subansamblele care servesc, în principal, realizării căilor de rulare şi de contact. 2. Cauze: Apariția diferențelor de soluţie între studiile de fezabilitate realizate şi proiectele tehnice executate concretizate în lucrările ce au fost efectiv realizate. Diferența foarte mare de timp între momentul recepţionării materialelor şi punerea acestora în operă. Soluţia achiziţionării materialelor de către beneficiar şi nu de către constructor, conduce în cele mai multe cazuri la economie de resurse băneşti, condiția necesară care în acest caz nu a fost respectată, era să fi fost corect determinate şi monitorizate cantitățile necesare de aprovizionat, inclusiv analiza şi promovarea de ajustări cantitative pe parcursul lucrării. Erori manageriale în urmărirea și coordonarea derulării proiectului sub aspectul determinării cantităților rămase de aprovizionat şi oportunității operațiunilor de aprovizionare. 2. Riscuri / Consecințe: Au fost contractate şi aprovizionate cantităţi de materiale peste necesar, sau care nu au mai făcut parte din soluţia tehnică din proiectul de execuție, fără intervenția corespunzătoare a structurii din cadrul R.A.T. Timişoara ce avea obligativitatea monitorizării şi propunerii ajustării acestor procese. Există riscul deprecierii semnificative în timp a acestor stocuri sub influența uzurii fizice, dar şi a celei morale. Sunt generate în continuare cheltuieli la nivelul R.A.T. Timişoara cu asigurarea acestor repere, conform cerințelor din contractul de finanțare. Sunt ocupate spaţii de depozitare cu materialele rămase, spații ce nu pot fi valorificate. 2. Recomandări: Trecerea acestor repere integral în folosinţa R.A.T. Timişoara, prin întocmirea documentației necesare Proiectului de H.C.L. şi supunerea aprobării operațiunii Plenului CLM. (2) Constituirea la nivelul entității beneficiare R.A.T. Timişoara, a unei comisii de control formată din specialişti care să expertizeze din punct de vedere tehnic care sunt reperele şi cantitățile ce pot fi utilizate, urmând ca pentru materialele depreciate sau inutilizabile să se procedeze la recuperarea contra-valorii de la persoanele care vor fi găsite răspunzătoare de achiziționarea acestora. (3) Utilizarea reperelor corespunzătoare, în condiții de maximă eficiență, preponderent la lucrările de investiții promovate de R.A.T. Timişoara şi care au fost deja aprobate de către C.L.M. Timişoara. (4) Auditor: Ardelean Ioan Alexandru Cod OMFP 38/2003 A-07

ROMÂNIA Entitate auditată: JUDEŢUL TIMIŞ R. A. Transport Timisoara MUNICIPIUL TIMIŞOARA Modernizare infrastructură retea transport tramvai PRIMAR Serviciul Audit Public Intern SC 2009 — 5254 /29.09.2010 3. Constatări: Conform Contractului nr. 8818/2001 încheiat cu Thyssen Krupp, respectiv a celor detaliate în anexele 1, 2 şi 4, au fost stabilite bunurile ce au făcut obiectul achiziției, preţurile și modul lor de actualizare, specificațiile tehnice şi graficul de cerințe. Șina de tramvai cu canal Ri60/R10, este cuprinsă atât cu cantitatea necesară pentru 40,118 Km. cale simplă, respectiv 72.340 m., cât şi la poziția „şină de tramvai pentru joncţiuni complete” cu o cantitate de 8.184 m. În condițiile în care proiectele tehnice aferente şi ultimelor trasee erau stabilite, este foarte greu de înțeles raționamentul economic care a stat la baza Actului adițional nr. 15 din 29.09.2006 potrivit căruia se solicită livrarea unei cantități de 9.808,5 kg. Mortar „ORTEC” sub semnătura directorului Direcţiei Proiecte Internaţionale d-nul Cojocaru Mircea. Reperul se afla pe stoc în cantitate mare şi prin acțiunea descrisă stocul a crescut fără justificare economică sau de oportunitate. 3. Cauze: Nu s-au urmărit corespunzător, nu s-au analizat și ajustat achizițiile de şină cu modificările din faza de proiectare, respectiv cu şina corespunzătoare joncţiunilor din intersecții. În lipsa altor elemente probante, consider aceași cauză pentru achiziționarea mortarului. 3. Riscuri / Consecințe: Sunt identice cu cele de la constatarea nr. 2. 3. Recomandări: Sunt identice cu cele de la constatarea nr. 2. 4. Constatări: Contractul nr. 4604/2002 încheiat cu S.C. Dual Man S.R.L. pentru o valoare inițială de 993.462 euro, prevedea achiziționarea unui număr de 1136 stâlpi metalici, eșalonat în perioada 2002-2004. Prin act adițional (A.A. nr 1 / 20.08.2003) se modifică atât numărul de stâlpi comandați — creşte cu 103 buc. până la un număr de 1239 buc., dar şi structura pe tipuri, actul a fost semnat de directorul-general al R.A.T.T. Marcu Nicolae. În condiţiile în care specificațiile pentru proiectele tehnice aferente ultimelor trasee erau stabilite, este foarte greu de înțeles raţionamentul economic care a stat la baza Adresei nr. 267/ 19.04.2005 potrivit căreia se solicită livrarea unui număr de 100 buc. stâlpi sub semnătura directorului Direcţiei Proiecte Internaţionale d-nul Cojocaru Mircea. Au existat modificări ale tipurilor de stâlpi comandate, prin acte adiționale la contract, atât sub aspectul numeric căt şi sortimental, inclusiv cu modificare de material. 4. Cauze: Sunt identice cu cele de la constatarea nr. 2. Auditor: Ardelean Ioan Alexandru 13 Cod OMFP 38/2003 A-07

ROMÂNIA Entitate auditată: JUDEŢUL TIMIŞ R. A. Transport Timisoara MUNICIPIUL TIMIŞOARA Modernizare infrastructură retea transport tramvai PRIMAR Serviciul Audit Public Intern SC 2009 — 5254 /29.09.2010 4. Riscuri / Consecințe: Sunt identice cu cele de la constatarea nr. 2. 4. Recomandări: Sunt identice cu cele de la constatarea nr. 2. 5. Constatări: În baza Contractului nr. 2331 / 18.02.2002 încheiat cu S.C. Alliantec Enterprises Ltd. din Cipru, în valoare de 125.536,67 euro, s-a procedat la achiziționarea cantității de 44,133 km. fir contact tramvai 100 mmp. cu o recepție şi plată a 22.143 m. în iulie 2003, semnificativ în avans față de data convenită prin contract (ianuarie 2004) 5. Cauze: Analiza defectuoasă a oportunității achiziției sau lipsa acestei analize de la baza actului de decizie managerială, fiind vorba de un reper ce se predă normal la montaj spre finalul lucrărilor de C+M. 5. Riscuri / Consecințe: Afectarea negativă a disponibilului pentru investiții prin angajarea de plăți neoportune. Cheltuieli mai mari impuse de obligativitatea de asigurare a reperului recepționat în avans. 5. Recomandări: Pentru proiectul auditat recomandarea nu mai produce efect, dar pentru operațiunile de achiziții şi asupra plăţilor aferente, pe viitor se impune o analiză temeinică, inclusiv formalizarea acesteia, asupra necesității şi oportunității acestora. (6) 6. Constatări: Au fost regăsite de către auditor pe mai multe documente, analize aferente contractelor în derulare ce conduc la identificarea drept principal criteriu de analiză — încadrarea în limita inițială a sumei contractată majorată cu cele 5% aferente „cotei de cheltuieli neprevăzute” stabilită conform Studiului de fezabilitate. Conform Adresei nr. 27/ 06.08.2002 către S.C. Dual Man S.R.L. întocmită la nivelul Direcţiei Dezvoltare de un economist (M.S.) şi semnată pentru directorul — general d-nul Marcu Nicolae, referitor la facturile primite (8789506 din iulie 2002 şi 0789513 din iulie 2003) se cerea reanalizarea preţului de livrare înscris de furnizor. În fond acest preţ era corect determinat, dar la nivelul R.A.T.T. se ridica eronat şi contrar sub raportul interesului propriu, problema că furnizorul ar suporta diferența nefavorabilă de curs valutar. Auditor: Ardelean Ioan Alexandru MU 14 Cod OMFP 38/2003 A-07

ROMÂNIA Entitate auditată: JUDEȚUL TIMIŞ R. A. Transport Timisoara MUNICIPIUL TIMIŞOARA Modernizare infrastructură retea transport tramvai PRIMAR Serviciul Audit Public Intern SC 2009 — 5254 / 29.09.2010 6. Cauze: Consider cele reținute mai sus ca o dovadă a lipsei de profunzime a unora din controalele şi analizele ce s-au efectuat la nivelul direcției respective asupra documentelor şi operațiunilor derulate în cadrul acestui proiect. 6. Riscuri / Consecințe: Sunt identice cu cele de la constatarea nr. 2. 6. Recomandări: Nu mai este cazul, structura la care se face referire nu mai există. 7. Constatări: În derularea contractelor de achiziții materiale necesare lucrării de investiţii, chiar în condițiile în care era evident că materialele exced necesarului şi se putea renunța la parte din cantitățile contractate inițial, cu acoperire în prevederile contractului — au fost prevăzute clauze speciale, nu s-a procedat la diminuări de cantități, ci dimpotrivă la compensări ale scăderilor de valoare ale contractelor faţă de suma inițială prin diverse alte achiziții (lap-top, dispozitive de lubrifiere şină, telecomenzi pentru tramvaie) 7. Cauze: Nu s-a luat în calcul opțiunea managerială pentru reducerea cantităților contractate şi a valorii contractului cu riscul de plată a unor compensaţii furnizorilor. Opţiunea luată a fost dublată, aşa cum s-a regăsit înscris în protocoalele periodice de analiză încheiate cu furnizorii, de raționamentul potrivit căruia reperele achiziționate sunt, oricum, utilizabile în exploatare în cadrul R.A.Transport Timişoara. 7. Riscuri / Consecințe: Sunt identice cu cele de la constatarea nr. 2. 7. Recomandări: Sunt identice cu cele de la constatarea nr. 2. 8. Constatări: Prin Protocolul încheiat la data de 29.10.2003 se convine între R.A.T. Timişoara şi furnizorul Thyssen Krupp ca şinele să fie livrate cu lungimea standard de 18 m.; se acceptă ca Martin Rose GmbH. să realizeze curbarea şinelor pentru intersecţii în Timişoara sub deplina răspundere a Thyssen Krupp. Prin Notă de fundamentare, în 08.04.2003, s-a cerut suplimentarea cu 492.800 euro a contractului pentru un număr de 28 bucăți ungătoare automate de şină, considerate necesare în intersecţii, acestea au funcţionat puțin fiind considerate în exploatare ca necorespunzătoare calitativ. Auditor: Ardelean Ioan Alexandru, + 15 Cod OMFP 38/2003 A-07 fil (/

ROMÂNIA Entitate auditată: JUDEŢUL TIMIŞ R. A. Transport Timisoara MUNICIPIUL TIMIŞOARA Modernizare infrastructură retea transport tramvai PRIMAR Serviciul Audit Public Intern SC 2009 — 5254 / 29.09.2010 8. Cauze: Invocarea de către părți a simplificării operațiunilor şi o reducere a costurilor de transport şi montare a șinelor din intersecții. Analiză insuficientă asupra oportuni pentru achiziționare. ţii operațiunii şi a calității reperelor propuse 8. Riscuri / Consecințe: A fost preluat de către R.A.T. Timişoara riscul scăderii calității execuţiei, a fost oferit un avantaj economic furnizorului fără contra-pondere în favoarea cumpărătorului. 8. Recomandări: Comisia de control şi analiză ce se va constitui la nivelul R.A.T. Timişoara conform recomandării de la constatarea nr. 2, va cuprinde în analiză şi un capitol cu privire la calitatea reperelor aprovizionate şi puse în operă aferente acestui proiect de investiții. (7) 9. Constatări: Pentru un număr de 2 trasee realizate de constructorul Martin Rose GmbH, respectiv de firmele către care acesta a subcontractat, nu au fost reînoite documentațiile aferente garanțiilor de bună execuţie pentru lucrările executate. Pentru că a fost necesară acoperirea contra-valorii lucrărilor de remediere impuse de lucrările necorespunzătoare, entitatea auditată a deschis acţiuni în instanţă. 9. Cauze: aaa 37 - ORIENT E ERIE In lipsa unor probe care să permită auditorului să fundamenteze o altă opinie, pot să consider doar neglijența drept cauză a neefectuării demersurilor pentru reînoirea scrisorilor de garanție bancară aferentă lucrărilor executate, atunci când valabilitatea se apropia de expirare. 9. Riscuri / Consecințe: Remedierea defecțiunilor apărute ce au fost generate de slaba calitate a lucrărilor nu s-a putut recupera de la antreprenorul răspunzător conform contractului de execuție. Afectarea cheltuielilor Regiei cu contra-valoarea reparațiilor ce au fost necesare. Sunt pe rol acţiuni deschise în instanță pentru recuperarea prejudiciului de către R.A.T. Timişoara. 9. Recomandări: Continuarea acțiunilor în instanță îndreptate împotriva persoanelor răspunzătoare, pentru recuperarea integrală a prejudiciului înregistrat de R.A.T. Timişoara în situația constatată şi prezentată mai sus. (8) Auditor: Ardelean Ioan Alexandru | 16 Cod OMFP 38/2003 A-07

ROMÂNIA Entitate auditată: JUDEȚUL TIMIŞ R. A. Transport Timisoara MUNICIPIUL TIMIŞOARA Modernizare infrastructură retea transport tramvai PRIMAR Serviciul Audit Public Intern SC 2009 — 5254 /29.09.2010 Instituirea unei proceduri de lucru care să împiedice pe viitor repetarea acestei situații profund defavorabilă poziției Regiei (calitatea prestațiilor proprii, afectarea situației financiare cu îndestulare ulterioară incertă). (9) Cauzele ce au determinat acumularea de materiale ce au rămas pe stoc, respectiv un număr de 109 poziții de inventar în valoare totală de 3.668.539,08 lei au fost: - faptul că la baza stabilirii necesarului de materiale şi a cantităților de lucrări nu au stat proiecte tehnice de detaliu ci evaluările din Studiul de fezabilitate; - achiziționarea integrală, în avans față de contractarea execuției, a materialelor în cantitățile determinate aşa cum am arătat mai sus; - nu au fost activate clauzele din contractele încheiate cu furnizorii, clauze ce permiteau renunțarea parțială la cantitățile inițial contractate; - execuţia finală a presupus renunţări la unele soluţii tehnice şi înlocuirea cu altele, modificări de trasee, necorelate corespunzător cu materialele existente sau comandate; - monitorizarea proiectului şi analizele manageriale nu au avut profunzimea şi rigurozitatea care să permită evitarea sau reducerea volumului de active imobilizate în stocul fără mişcare amintit mai sus; - se impune constituirea unei comisii de analiză şi control la nivelul R.A.Transport Timişoara, ai cărei specialişti să determine soluțiile de valorificare/imputare a materialelor rămase în stoc. Materialele rămase în stoc, pentru maxima valorificare, să impune să fie trecute în folosinţa R.A.Transport Timișoara. La finalizarea analizei şi controlului, concluziile Comisiei se vor comunica Direcţiei Tehnice a P.M.T. şi Serviciului A.P.Leare vor informa ordonatorul principal de credite şi Consiliul Local Timişoara. Întocmit, Regia Autonomă de Transport Timişoara Ec. Ioan Alexandru Ardelean şef serviciu d Serviciul Audit Public Intern Cod OMFP 38/2003 A-07