keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 409/25.07.2019 privind aprobarea Regulamentelor de organizare si functionare ale serviciilor sociale de zi Centrul de consiliere pentru prevenirea si combaterea violentei in familie si Centrul de asistenta destinat agresorilor

25.07.2019

Hotararea Consiliului Local 409/25.07.2019
privind aprobarea Regulamentelor de organizare si functionare ale serviciilor sociale de zi Centrul de consiliere pentru prevenirea si combaterea violentei in familie si Centrul de asistenta destinat agresorilor


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Avand in vedere Expunerea de motive nr. 9312/08.07.2019 privind oportunitatea proiectului de hotarare privind aprobarea Regulamentelor de organizare si functionare ale serviciilor sociale de zi Centrul de consiliere pentru prevenirea si combaterea violentei in familie si Centrul de asistenta destinat agresorilor, a Primarului Municipiului Timisoara - domnul Nicolae Robu;
Avand in vedere Raportul de specialitate nr. 9311/08.07.2019 al Directiei de Asistenta Sociala a Municipiului Timisoara privind aprobarea Regulamentelor de organizare si functionare ale serviciilor sociale de zi Centrul de consiliere pentru prevenirea si combaterea violentei in familie si Centrul de asistenta destinat agresorilor;
Avand in vedere Avizul Serviciului Juridic din data de 11.07.2019 - Anexa la raportul de specialitate nr. 9311/08.07.2019 al Directiei de Asistenta Sociala a Municipiului Timisoara privind aprobarea Regulamentelor de organizare si functionare ale serviciilor sociale de zi Centrul de consiliere pentru prevenirea si combaterea violentei in familie si Centrul de asistenta destinat agresorilor;
Avand in vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finante, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistica, amenajarea teritoriului si patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice si comert, regii autonome si societati comerciale, Comisiei pentru cultura, stiinta, invatamant, sanatate, protectie sociala, turism, ecologie, sport si culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara;
Tinand cont de prevederile art. 3, alin. (1) si (2) din Hotararea Guvernului nr. 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum si a regulamentelor-cadru de organizare si functionare a serviciilor sociale;
Avand in vedere Ordinul nr. 28/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate prevenirii si combaterii violentei domestice - Anexa 4 si Anexa 6;
In conformitate cu prevederile art. 129 alin. (2) lit. a) si alin. (3) lit. c) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ;
In temeiul art. 139 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ;


HOTARASTE

Art. 1: Se aproba Regulamentul - cadru de organizare si functionare a serviciului social de zi "Centrul de consiliere pentru prevenirea si combaterea violentei domestice", conform Anexei 1.

Art. 2: Se aproba Regulamentul - cadru de organizare si functionare a serviciului social de zi "Centrul de asistenta destinat agresorilor", conform Anexei 2.

Art. 3: Cu aducerea la indeplinire a prezentei hotarari se incredinteaza Directia de Asistenta Sociala a Municipiului Timisoara.

Art. 4: Prezenta hotarare se publica in Buletinul Informativ al Primariei Municipiului Timisoara si pe site-ul propriu si totodata, se comunica:
- Institutiei Prefectului - Judetul Timis;
- Primarului Municipiului Timisoara;
- Serviciului Juridic;
- Directiei Economice;
- Directiei Comunicare - Relationare;
- Directiei Dezvoltare;
- Directiei de Mediu;
- Directiei Urbanism;
- Directiei Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse I Est;
- Directiei Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse II Vest;
- Directiei Generala Drumuri, Poduri, Parcaje si Retele de Utilitati;
- Serviciului Audit Public Intern;
- Biroului Managementul Calitatii;
- Corpului de Control si Antifrauda al Primarului;
- Directiei de Asistenta Sociala a Municipiului Timisoara;
-Mass-mediei locale .


Presedinte de sedinta
DAN DIACONU
Contrasemneaza
P.SECRETAR GENERAL CAIUS SULI

Atasament: Raport_specialitate.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMI

DIRECȚIA DE ASISTEN

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583

e

Nr. 9311/08.07.2019

RAPORT DE SPECIALITATE privind aprobarea Regulamentelor de organizare şi funcţionare ale

consiliere pentru prevenirea și combaterea Prin H.C.L.M.T. nr. 218/27.06.2017 s

Timișoara și s-a aprobarea Organigrama Prin H.C.L.M.T. nr. 500/24.10.2018 s

Regulamentul de organizare şi funcţionare ale Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara. Prin H.C.L.M.T. nr. 116/19.03.2019 s

Eliminam violenta si agresivitatea", cod SMIS 127586 si a cheltuielilor aferente. Prin H.C.L.M.T. nr. 257/07.05.2019 s

Violenței Domestice și Agresori ca urmare a aprobării pr si agresivitatea", cod SMIS 127586.

Conform Hotărârii Guvernului nr. 325/2018 pentru aprobarea Regulamentului stabilirea condiţiilor de înfiinţare a posturilor în afara organigramei şi a stabileşte procentul de majorare salarială pentru activitatea prestată în proiecte finanţate din fonduri europene nerambursabile, art. 2 ”Înființarea finanțate din fonduri europene nerambursabile și/sau autorității publice și va conține salarizare al fiecărui post, conform tarifelor aplicabile, astfel cum au fost aprobate în programul din care este finanțat proiectul, de salarizare al fiecărui post conform tarifelor Ghidul Solicitantului – Condiții specifice: Servicii sociale pentru victimele violenței domestice AP 4/PI 9.ii/OS 4.4, astfel cum au fost aprobate în OIRPOSDRU Regiunea Vest cu nr. 2386/29.03.2019

Implementarea proiectului "SEVA și furnizarea a două servicii sociale de tip integrat:

- Un centru de consiliere pentru prevenirea victimelor violenței domestice (adulți și copii).

- Un centru de asistență destinat agresorilor, serviciu social integrat, fără Astfel, prin H.C.L.M.T. nr. 257/07.05.2019 s

Victimele Violenței Domestice și Agresori 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, este obligatoriu ca serviciile sociale de pe teritoriul României să fie licențiate. În vederea obținerii licențierii, Regulament de organizare și funcționare, dup pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum şi a regulamentelor funcţionare a serviciilor sociale. Astfel conform HG 867/2015, privaţi de servicii sociale au obligaţia de a elabora, pentru fiecare tip de serviciu social aflat în administrare, regulamente proprii de organizare şi funcţionare, pe care le aprobă prin hotărâre/decizie a organului de conducere prevăzut de lege” și ”Elaborarea regulamentelor proprii de organizare cu respectarea modelului-cadru al regulamentului aplicabil, a legislaţiei specifice, convenţiilor internaţionale

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

tr. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

RAPORT DE SPECIALITATE

Regulamentelor de organizare şi funcţionare ale serviciilor sociale de zi și combaterea violenței în familie și Centrul de asistență destinat agresorilor

Prin H.C.L.M.T. nr. 218/27.06.2017 s-a înființat Direcția de Asistență Socială a Municipiului a aprobarea Organigrama și Statul de funcţii pentru aceasta.

nr. 500/24.10.2018 s-a modificat şi aprobat Organigrama, Statul de Funcţii şi Regulamentul de organizare şi funcţionare ale Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara.

Prin H.C.L.M.T. nr. 116/19.03.2019 s-a aprobat derularea proiectului cu tit Eliminam violenta si agresivitatea", cod SMIS 127586 si a cheltuielilor aferente.

Prin H.C.L.M.T. nr. 257/07.05.2019 s-a aprobat înființarea Complexului de Servicii pentru Victimele urmare a aprobării proiectului cu titlul "SEVA - Stop! Eliminam violenta

Hotărârii Guvernului nr. 325/2018 pentru aprobarea Regulamentului stabilirea condiţiilor de înfiinţare a posturilor în afara organigramei şi a criteriilor pe baza cărora se stabileşte procentul de majorare salarială pentru activitatea prestată în proiecte finanţate din fonduri

țarea posturilor în afara organigramei pentru implementarea nerambursabile se aprobă prin act administrativ al conducătorului

ține cel puțin numărul și denumirea posturilor, tarifelor orare din ghidul solicitantului - condiții în cererile de finanțare de către autoritatea finanțatoare

proiectul, în limita bugetului aprobat”. Numărul, denumirea tarifelor orare din Ghidul Condiții Generale POCU 2014

ții specifice: Servicii sociale pentru victimele violenței domestice AP 4/PI în contractul de finanțare numărul POCU/467/4/4/127586 înregistrat la

OIRPOSDRU Regiunea Vest cu nr. 2386/29.03.2019 se regăsesc în anexa nr. 1. proiectului "SEVA - Stop! Eliminam violenta si agresivitatea",

sociale de tip integrat: Un centru de consiliere pentru prevenirea și combaterea violenței domestice, f

ței domestice (adulți și copii). destinat agresorilor, serviciu social integrat, fără cazare, destinat

H.C.L.M.T. nr. 257/07.05.2019 s-a aprobat înființarea Complexului de Servicii pentru ței Domestice și Agresori. Conform Legii nr. 292/2011 legea asistenței sociale și a Legii nr.

ții în domeniul serviciilor sociale, este obligatoriu ca serviciile sociale de pe țiate. În vederea obținerii licențierii, serviciile sociale au nevoie de un

și funcționare, după cum se precizează și în Hotărârea Guvernului nr. 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum şi a regulamentelor-cadru de organizare şi

. Astfel conform HG 867/2015, art. 3, alin. (1) și (2) privaţi de servicii sociale au obligaţia de a elabora, pentru fiecare tip de serviciu social aflat în administrare, regulamente proprii de organizare şi funcţionare, pe care le aprobă prin hotărâre/decizie a organului de

și ”Elaborarea regulamentelor proprii de organizare şi funcţionare se realizează cadru al regulamentului aplicabil, a legislaţiei specifice, convenţiilor internaţionale

ȘOARA

0356/416050 Fax: 0356/416049

serviciilor sociale de zi Centrul de ă destinat agresorilor

ă Socială a Municipiului

a modificat şi aprobat Organigrama, Statul de Funcţii şi Regulamentul de organizare şi funcţionare ale Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara.

a aprobat derularea proiectului cu titlul "SEVA - Stop!

țarea Complexului de Servicii pentru Victimele Stop! Eliminam violenta

Hotărârii Guvernului nr. 325/2018 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind criteriilor pe baza cărora se

stabileşte procentul de majorare salarială pentru activitatea prestată în proiecte finanţate din fonduri implementarea proiectelor conducătorului instituției

precum și nivelul de ții generale și specifice țatoare care gestionează

denumirea posturilor, nivelul ții Generale POCU 2014 – 2020 și

ții specifice: Servicii sociale pentru victimele violenței domestice AP 4/PI POCU/467/4/4/127586 înregistrat la

Stop! Eliminam violenta si agresivitatea", presupune dezvoltarea

și combaterea violenței domestice, fără cazare, furnizat

cazare, destinat agresorilor. țarea Complexului de Servicii pentru

ței sociale și a Legii nr. ții în domeniul serviciilor sociale, este obligatoriu ca serviciile sociale de pe

serviciile sociale au nevoie de un Guvernului nr. 867/2015

cadru de organizare şi și (2) ”Furnizorii publici şi

privaţi de servicii sociale au obligaţia de a elabora, pentru fiecare tip de serviciu social aflat în administrare, regulamente proprii de organizare şi funcţionare, pe care le aprobă prin hotărâre/decizie a organului de

şi funcţionare se realizează cadru al regulamentului aplicabil, a legislaţiei specifice, convenţiilor internaţionale

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMI

DIRECȚIA DE ASISTEN

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583

e

ratificate prin lege şi a celorlalte acte inter standardelor minime de calitate aplicabile”.

Ținând cont de Ordinul nr. 28/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate prevenirii si c întocmite Regulamentul – cadru de organizare şi funcţionare a serviciului social de zi " pentru prevenirea și combaterea violenței domestice serviciului social de zi ”Centrul de asisten

Având în vedere cele de mai sus, PROPUNEM:

Aprobarea Regulamentului – cadru de organizare şi funcţionare a serviciului social de zi " consiliere pentru prevenirea și combaterea violenței domestice Aprobarea Regulamentului – cadru de organizare şi funcţionare a serviciului social de zi asistență destinat agresorilor”, prevăzut la anexa nr. Director General Direc jr. Rodica Surducan Ma

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

tr. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

ratificate prin lege şi a celorlalte acte internaţionale în materie la care România este parte, precum şi a standardelor minime de calitate aplicabile”.

privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate prevenirii si combaterii violentei domestice - Anexa 4 si Anexa 6 au fost

de organizare şi funcţionare a serviciului social de zi " și combaterea violenței domestice" și Regulamentului – cadru de organizare şi funcţionare a

serviciului social de zi ”Centrul de asistență destinat agresorilor”. Având în vedere cele de mai sus,

de organizare şi funcţionare a serviciului social de zi " și combaterea violenței domestice", prevăzut la anexa nr.

de organizare şi funcţionare a serviciului social de zi ă destinat agresorilor”, prevăzut la anexa nr. 2

Director General Adjunct jr. Rodica Surducan Marius Murariu

Angela

ȘOARA

0356/416050 Fax: 0356/416049

naţionale în materie la care România este parte, precum şi a

privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea Anexa 4 si Anexa 6 au fost

de organizare şi funcţionare a serviciului social de zi "Centrul de consiliere organizare şi funcţionare a

de organizare şi funcţionare a serviciului social de zi "Centrul de ", prevăzut la anexa nr. 1

de organizare şi funcţionare a serviciului social de zi ”Centrul de

Șef Serviciu Codruța Darida

Întocmit, Angela Ciupa – Rad

Atasament: Expunere_motive.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

Nr. 9312/08.07.2019

EXPUNERE DE MOTIVE PRIVIND OPORTUNITATEA PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE

Sectiunea 1 Titlul proiectului de hotărâre

Proiect de hotărâre cu privire la aprobarea Regulamentelor de organizare şi funcţionare ale serviciilor sociale de zi Centrul de consiliere pentru prevenirea și combaterea violenței în familie și Centrul de asistență destinat

agresorilor

Sectiunea a 2 - a Motivul emiterii proiectului de hotărâre

1. Descrierea situatiei actuale Prin H.C.L.M.T. nr. 257/07.05.2019 s-a aprobat înființarea Complexului de Servicii pentru Victimele

Violenței Domestice și Agresori. Conform Legii nr. 292/2011 legea asistenței sociale și a Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, este obligatoriu ca serviciile sociale de pe teritoriul României să fie licențiate. În vederea obținerii licențierii, serviciile sociale au nevoie de un Regulament de organizare și funcționare, după cum se precizează și în Hotărârea Guvernului nr. 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum şi a regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale. Astfel conform HG 867/2015, art. 3, alin. (1) și (2) ”Furnizorii publici şi privaţi de servicii sociale au obligaţia de a elabora, pentru fiecare tip de serviciu social aflat în administrare, regulamente proprii de organizare şi funcţionare, pe care le aprobă prin hotărâre/decizie a organului de conducere prevăzut de lege” și ”Elaborarea regulamentelor proprii de organizare şi funcţionare se realizează cu respectarea modelului-cadru al regulamentului aplicabil, a legislaţiei specifice, convenţiilor internaţionale ratificate prin lege şi a celorlalte acte internaţionale în materie la care România este parte, precum şi a standardelor minime de calitate aplicabile”.

Luând în considerare Ordinul nr. 28/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate prevenirii si combaterii violentei domestice - Anexa 4 si Anexa 6 au fost întocmite Regulamentul – cadru de organizare şi funcţionare a serviciului social de zi "Centrul de consiliere pentru prevenirea și combaterea violenței domestice" și Regulamentului – cadru de organizare şi funcţionare a serviciului social de zi ”Centrul de asistență destinat agresorilor”.

2. Schimbari preconizate și rezultate așteptate:

Aprobarea Regulamentului – cadru de organizare şi funcţionare a serviciului social de zi "Centrul de consiliere pentru prevenirea și combaterea violenței domestice", prevăzut la anexa nr. 1

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

Aprobarea Regulamentului – cadru de organizare şi funcţionare a serviciului social de zi ”Centrul de asistență destinat agresorilor”, prevăzut la anexa nr. 2

3. Alte informatii - nu este cazul

4. Concluzii

Pentru motivele expuse pe larg mai sus, propunem aprobarea proiectului de hotărâre privind aprobarea Regulamentelor de organizare şi funcţionare ale serviciilor sociale de zi Centrul de consiliere pentru prevenirea și combaterea violenței în familie și Centrul de asistență destinat agresorilor.

PRIMAR VICEPRIMAR NICOLAE ROBU FARKAS IMRE

DIRECTOR GENERAL jr. RODICA SURDUCAN

Atasament: Anexa_2.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

Anexa 2 la HCLMT nr. _________/_____________

REGULAMENT-CADRU

de organizare şi funcţionare a serviciului social de zi ”Centrul de asistență destinat agresorilor” Articolul 1 Definiţie (1)Regulamentul de organizare şi funcţionare este un document propriu al Serviciului social "Centrul de asistență destinat agresorilor", aprobat prin Hotărârea consiliului local al municipiului Timișoara nr. 257/07.05.2019, în vederea asigurării funcţionării acestuia, cu respectarea standardelor minime de calitate aplicabile şi a asigurării accesului persoanelor beneficiare la informaţii privind condiţiile de admitere, serviciile oferite.

(2)Prevederile prezentului regulament sunt obligatorii atât pentru persoanele beneficiare, cât şi pentru angajaţii centrului şi, după caz, pentru membrii familiei beneficiarilor, reprezentanţii legali/convenţionali, vizitatori.

Articolul 2 Identificarea serviciului social Serviciul social “Centrul de asistență destinat agresorilor”, cod serviciu social8899 CZ-VD-III, înfiinţat şi administrat de furnizorul Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, acreditat conform Certificatului de acreditare seria AF, nr. 003748, sediul str. Simion Bărnuțiu, nr. 11, sc. B, Timișoara. Articolul 3 Scopul serviciului social Scopul serviciului social "Centrul de asistență destinat agresorilor" este de a furniza servicii sociale destinate agresorilor din situațiile de violență domestică, care locuiesc în municipiul Timișoara, iar serviciile au scopul de a preveni şi combate violenţa domestică prin asistarea agresorilor. Principalele activități constă în:

- servicii de reabilitare incluzând consiliere psihologică şi psihoterapie și programe de tipul:  Programe de grup şi individuale de educaţie şi consiliere pentru reducerea comportamentului violent şi

de control asupra membrilor familiei;  Programe de grup şi individuale de educaţie şi consiliere pentru dezvoltarea abilităţilor de viaţă

prosocială: controlul furiei, rezolvare de conflicte, rezolvare de probleme, comunicare non-violentă;  Programe de grup şi individuale de educaţie cu privire la egalitatea de şanse şi de tratament între femei

şi bărbaţi, principii de etică, masculinitate pozitivă, drepturile omului, legislaţie naţională şi sancţiuni aplicabile;

 Programe de dezvoltare a abilităţilor parentale conţinând cel puţin drepturile copilului, relaţionarea şi comunicarea cu copilul/copii biologici sau ai partenerului de viaţă.

- servicii/programe de consiliere şi mediere familială incluzând:

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

 Programe de abilităţi de relaţionare sănătoasă în cuplu şi în familia extinsă;  Programe pentru identificarea şi menţinere a grupului/persoanelor resursă;

- facilitarea accesului la tratament psihologic, psihiatric, de dezalcoolizare sau dezintoxicare conform prevederilor legale, precum şi la alte servicii de sănătate pe baza unor convenţii de colaborare încheiate cu unităţi spitaliceşti sau cu furnizori de servicii spitaliceşti

- programe de reintegrare socială incluzând: activităţi de informare, de consiliere şi orientare vocaţională, suport pentru reconversie profesională, facilitarea accesului pe piaţa muncii, facilitarea accesului la locuinţă şi la activităţi de petrecere a timpului liber (mişcare şi activităţi fizice în sală şi în aer liber), activităţi de voluntariat în comunitate etc.

- servicii educaţionale incluzând educaţie parentală, educaţie pentru sănătate, dezvoltarea deprinderilor de viaţă independentă, reintegrare şcolară, cursuri de calificare ş.a.

Articolul 4 Cadrul legal de înfiinţare, organizare şi funcţionare (1)Serviciul social “Centrul de asistență destinat agresorilor” funcţionează cu respectarea prevederilor cadrului general de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale reglementat de Legea nr. 292/2011, cu modificările ulterioare, Legea nr. 217/2003 pentru prevenirea și combaterea violenței domestice, republicată, precum şi ale altor acte normative secundare aplicabile domeniului.

(2)Standard minim de calitate aplicabil: Ordinul ministrului muncii și justiției sociale nr. 28/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate prevenirii și combaterii violenței domestice, anexa nr. 6

(3)Serviciul social "Centrul de asistență destinat agresorilor" este înfiinţat prin Hotărârea consiliului local al municipiului Timișoara nr. 257/07.05.2019şi funcţionează în cadrul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara.

Articolul 5 Principiile care stau la baza acordării serviciului social (1)Serviciul social "Centrul de asistență destinat agresorilor" se organizează şi funcţionează cu respectarea principiilor generale care guvernează sistemul naţional de asistenţă socială, precum şi cu principiile specifice care stau la baza acordării serviciilor sociale prevăzute în legislaţia specifică, în convenţiile internaţionale ratificate prin lege şi în celelalte acte internaţionale în materie la care România este parte, precum şi în standardele minime de calitate aplicabile.

(2)Principiile specifice care stau la baza prestării serviciilor sociale în cadrul "Centrului de asistență destinat agresorilor" sunt următoarele:

a) Accesul egal la servicii sociale specializate pe bază de opţiune voluntară sau după caz, potrivit măsurilor dispuse de către instanţa judecătorească;

b) Asigurarea unei intervenţii unitare şi multidisciplinare pentru beneficiarii centrelor de asistenţă destinate agresorilor, conform nevoilor identificate;

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

c) Responsabilizarea agresorului pentru propria reabilitare şi reinserţie socială în vederea promovării unor relaţii sociale pozitive bazate pe comportament non-violent;

d) Servicii sociale adaptate la nevoile agresorului; e) Respectarea principiului egalităţii de şanse între femei şi bărbaţi şi promovarea valorilor non-

violenţei. Articolul 6 Beneficiarii serviciilor sociale

(1) Beneficiarii serviciilor sociale acordate în "Centrul de asistență destinat agresorilor" sunt: a)Agresori adulţi; b)Agresori adulţi aflaţi în categoria persoanelor dependente Numărul mediu de beneficiari este de 10/lună.

(2)Condiţiile de acces/admitere în centru sunt următoarele: a)acte necesare:

 Carte de identitate și certificat de naștere;  Declarație privind domiciliul, în cazul persoanelor care nu au domiciliul sau reședința în muncipiul

Timișoara, dar locuiesc în fapt pe raza municipiului Timișoara;  cererea de solicitare servicii de consiliere semnată de beneficiar şi aprobată de către conducătorul

centrului;

 după caz, sentință judecătorească/ordin de restricție cu recomandarea de a urma servicii de consiliere sau referire de la DGASPC pe baza recomandării managerului de caz

 documente cu privire la nivel de educaţie, pregătire profesională, starea de sănătate fizică şi psihicădupă caz, existenţa unor antecedente penale care au legătură cu diferite forme de violenţă;

 acord de prelucrare a datelor cu caracter personal. Admiterea se poate realiza pe bază de opţiune voluntară, în baza recomandării managerului de caz, sau potrivit măsurilor dispuse de către instanţă.

b)criterii de eligibilitate Va fi eligibilă pentru a beneficia de serviciile centrului persoana care este identificată ca agresor în situațiile de violență domestică ținând cont de definiția violenței domestice din legislație, unde se precizează ”violenţa domestică înseamnă orice inacţiune sau acţiune intenţionată de violenţă fizică, sexuală, psihologică, economică, socială sau spirituală care se produce în mediul familial sau domestic ori între soţi sau foşti soţi, precum şi între actuali sau foşti parteneri, indiferent dacă agresorul locuieşte sau a locuit împreună cu victima”. Conform legislație specifice formele de violență sunt:

o violenţa verbală - adresarea printr-un limbaj jignitor, brutal, precum utilizarea de insulte, ameninţări, cuvinte şi expresii degradante sau umilitoare;

o violenţa psihologică - impunerea voinţei sau a controlului personal, provocarea de stări de tensiune şi de suferinţă psihică în orice mod şi prin orice mijloace, prin ameninţare verbală sau în orice altă modalitate, şantaj, violenţă demonstrativă asupra obiectelor şi animalelor, afişare ostentativă a armelor,

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

neglijare, controlul vieţii personale, acte de gelozie, constrângerile de orice fel, urmărirea fără drept, supravegherea locuinţei, a locului de muncă sau a altor locuri frecventate de victimă, efectuarea de apeluri telefonice sau alte tipuri de comunicări prin mijloace de transmitere la distanţă, care prin frecvenţă, conţinut sau momentul în care sunt emise creează temere, precum şi alte acţiuni cu efect similar;

o violenţa fizică - vătămarea corporală ori a sănătăţii prin lovire, îmbrâncire, trântire, tragere de păr, înţepare, tăiere, ardere, strangulare, muşcare, în orice formă şi de orice intensitate, inclusiv mascate ca fiind rezultatul unor accidente, prin otrăvire, intoxicare, precum şi alte acţiuni cu efect similar, supunerea la eforturi fizice epuizante sau la activităţi cu grad mare de risc pentru viaţă sau sănătate şi integritate corporală;

o violenţa sexuală - agresiune sexuală, impunere de acte degradante, hărţuire, intimidare, manipulare, brutalitate în vederea întreţinerii unor relaţii sexuale forţate, viol conjugal;

o violenţa economică - interzicerea activităţii profesionale, privare de mijloace economice, inclusiv lipsire de mijloace de existenţă primară, cum ar fi hrană, medicamente, obiecte de primă necesitate, acţiunea de sustragere intenţionată a bunurilor persoanei, interzicerea dreptului de a poseda, folosi şi dispune de bunurile comune, control inechitabil asupra bunurilor şi resurselor comune, refuzul de a susţine familia, impunerea de munci grele şi nocive în detrimentul sănătăţii, inclusiv unui membru de familie minor, precum şi alte acţiuni cu efect similar;

o violenţa socială - impunerea izolării persoanei de familie, de comunitate şi de prieteni, interzicerea frecventării instituţiei de învăţământ sau a locului de muncă, interzicerea/limitarea realizării profesionale, impunerea izolării, inclusiv în locuinţa comună, privarea de acces în spaţiul de locuit, deposedarea de acte de identitate, privare intenţionată de acces la informaţie, precum şi alte acţiuni cu efect similar;

o violenţa spirituală - subestimarea sau diminuarea importanţei satisfacerii necesităţilor moral- spirituale prin interzicere, limitare, ridiculizare, penalizare a aspiraţiilor membrilor de familie, a accesului la valorile culturale, etnice, lingvistice ori religioase, interzicerea dreptului de a vorbi în limba maternă şi de a învăţa copiii să vorbească în limba maternă, impunerea aderării la credinţe şi practici spirituale şi religioase inacceptabile, precum şi alte acţiuni cu efect similar sau cu repercusiuni similare.

Prin membru de familie se înţelege: o ascendenţii şi descendenţii, fraţii şi surorile, soţii şi copiii acestora, precum şi persoanele devenite rude

prin adopţie, potrivit legii; o soţul/soţia şi/sau fostul soţ/fosta soţie; fraţii, părinţii şi copiii din alte relaţii ai soţului/soţiei sau ai

fostului soţ/fostei soţii; o persoanele care au stabilit relaţii asemănătoare acelora dintre soţi sau dintre părinţi şi copii, actuali sau

foşti parteneri, indiferent dacă acestea au locuit sau nu cu agresorul, ascendenţii şi descendenţii partenerei/partenerului, precum şi fraţii şi surorile acestora;

o tutorele sau altă persoană care exercită în fapt ori în drept drepturile faţă de persoana copilului;

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

o reprezentantul legal sau altă persoană care îngrijeşte persoana cu boală psihică, dizabilitate intelectuală ori handicap fizic, cu excepţia celor care îndeplinesc aceste atribuţii în exercitarea sarcinilor profesionale.

c) cine ia decizia de admitere/respingere Decizia de admitere/respingere în cadrul Centrului se ia la propunerea șefului de centru, cu avizul directorului general adjunct.

d) modalitatea de încheiere a contractului de furnizare servicii și modelul acestuia Contractul de acordare a serviciilor sociale în ”Centrul de asistență destinat agresorilor” este încheiat între beneficiar şi Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara reprezentată prin directorul general, pe o perioadă de un an, cu posibilitatea de prelungire prin act adiţional. Modelul contractului este reglementat de Ordinul MMSSF 73/2005 privind aprobarea modelului Contractului pentru acordarea de servicii sociale, încheiat de furnizorii de servicii sociale, acreditaţi conform legii, cu beneficiarii de servicii sociale.

e) modalitatea de stabilire a contribuției beneficiarului Serviciile sociale oferite în cadrul”Centrului de asistență destinat agresorilor” se acordă gratuit, fără plata vreunei contribuții din partea beneficiarilor sau reprezentanților legali. Contribuția beneficiarilor/reprezentanților legali este de 0 lei, costurile serviciilor fiind suportate de la bugetul local.

(3)Condiţii de încetare a serviciilor în cadrul ”Centrului de asistență destinat agresorilor”.Principalele situaţii în care centrul suspendă/încetează acordarea serviciilor către beneficiar pe o anumită perioadă de timp pot fi:

o încetarea frecventării centrului de către beneficiar, prin proprie voinţă (încetare); o internarea în spital, în baza recomandărilor medicale (suspendare); o transferul la o instituţie specializată, în scopul efectuării unor terapii sau programe de

recuperare/dezalcoolizare, tratament pentru drogo-dependenţă etc. (suspendare/încetare); o forţa majoră (cataclisme naturale, incendii, apariţia unui focar de infecţie, sistarea licenţei de

funcţionare a centrului etc. (încetare); o decesul beneficiarului (încetare); o comportament inadecvat al beneficiarului care face incompatibilă furnizarea serviciilor din

centru în condiţii de securitate pentru el, pentru ceilalţi beneficiari sau pentru personalul centrului (suspendare/încetare);

o nerespectarea clauzelor contractuale de către beneficiar. Centrul stabileşte, împreună cu beneficiarul, suspendarea sau încetarea acordării serviciilor.

(4)Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate în “Centrul de asistență destinat agresorilor” au următoarele drepturi:

a. respectarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale, fără nici o discriminare; b. informarea cu privire la drepturile sociale, serviciile primite, precum şi cu privire la situaţiile de risc ce

pot apărea pe parcursul derulării serviciilor; c. comunicarea drepturilor şi obligaţiilor, în calitate de beneficiari ai serviciilor sociale;

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

d. acordarea de servicii prevăzute în contractul de furnizare servicii; e. participarea la procesul de luare a deciziilor în furnizarea serviciilor sociale; f. asigurarea păstrării confidenţialităţii asupra datelor personale, informaţiilor furnizate şi primite, în

conformitate cu prevederile din materia protecţiei drepturilor cu caracter personal; g. garantarea demnităţii şi a intimităţii; h. exprimarea liberă a opiniei cu privire la serviciile primite.

(5)Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate în "Centrul de asistență destinat agresorilor" au următoarele obligaţii:

a. să furnizeze informaţii corecte cu privire la identitate, situaţie familială, socială, medicală şi economică;

b. să participe, în raport cu vârsta, situaţia de dependenţă etc. la procesul de furnizare a serviciilor sociale;

c. să comunice orice modificare intervenită în legătură cu situaţia lor personală; d. să respecte prevederile prezentului regulament.

Articolul 7 Activităţi şi funcţii Principalele funcţii ale serviciului social "Centrul de asistență destinat agresorilor" sunt următoarele: a)de furnizare a serviciilor sociale de interes public local, prin asigurarea următoarelor activităţi:

1. Reprezintă furnizorul de servicii sociale în contractul încheiat cu persoana beneficiară; 2. Asigurăservicii de reabilitare incluzând consiliere psihologică şi psihoterapie și accesul la programe de tipul:  Programe de grup şi individuale de educaţie şi consiliere pentru reducerea comportamentului violent şi

de control asupra membrilor familiei;  Programe de grup şi individuale de educaţie şi consiliere pentru dezvoltarea abilităţilor de viaţă

prosocială: controlul furiei, rezolvare de conflicte, rezolvare de probleme, comunicare non-violentă;  Programe de grup şi individuale de educaţie cu privire la egalitatea de şanse şi de tratament între femei

şi bărbaţi, principii de etică, masculinitate pozitivă, drepturile omului, legislaţie naţională şi sancţiuni aplicabile;

 Programe de dezvoltare a abilităţilor parentale conţinând cel puţin drepturile copilului, relaţionarea şi comunicarea cu copilul/copii biologici sau ai partenerului de viaţă.

3. Furnizează servicii/programe de consiliere şi mediere familială incluzând:  Programe de abilităţi de relaţionare sănătoasă în cuplu şi în familia extinsă;  Programe pentru identificarea şi menţinere a grupului/persoanelor resursă;

4. Facilitează accesul la tratament psihologic, psihiatric, de dezalcoolizare sau dezintoxicare conform prevederilor legale, precum şi la alte servicii de sănătate pe baza unor convenţii de colaborare încheiate cu unităţi spitaliceşti sau cu furnizori de servicii spitaliceşti; 5. Organizează programe de reintegrare socială incluzând: activităţi de informare, de consiliere şi orientare vocaţională, suport pentru reconversie profesională, facilitarea accesului pe piaţa muncii, facilitarea

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

accesului la locuinţă şi la activităţi de petrecere a timpului liber (mişcare şi activităţi fizice în sală şi în aer liber), activităţi de voluntariat în comunitate etc. 6. Furnizează servicii educaţionale incluzând educaţie parentală, educaţie pentru sănătate, dezvoltarea deprinderilor de viaţă independentă, reintegrare şcolară, cursuri de calificare ş.a.;

b)de informare a beneficiarilor, potenţialilor beneficiari, autorităţilor publice şi publicului larg despre domeniul său de activitate, prin asigurarea următoarelor activităţi:

1. Derularea de campanii de informare în comunitate; 2. Încheierea de convenții de colaborare și de parteneriate cu organizații publice și private de la nivel local, național și/sau internațional; 3. Organizarea de sesiuni regulate de informare a beneficiarilor; 4. Elaborarea de rapoarte de activitate anuale;

c)de promovare a drepturilor beneficiarilor şi a unei imagini pozitive a acestora, de promovare a drepturilor omului în general, precum şi de prevenire a situaţiilor de dificultate în care pot intra categoriile vulnerabile care fac parte din categoria de persoane beneficiare, potrivit scopului acestuia, prin asigurarea următoarelor activităţi:

1. Derularea de campanii de prevenție și informare în comunitate, țintind atât publicul larg cât și grupuri expuse riscului de a deveni agresori în situații de violență domestică; 2. Stabilirea de relații de colaborare activă cu asociații/grupuri de beneficiari, dar și cu organizații publice și private care vin în contact cu agresori în situații de violență domestică;

d)de asigurare a calităţii serviciilor sociale prin realizarea următoarelor activităţi: 1. Elaborarea instrumentelor standardizate utilizate în procesul de acordare a serviciilor; 2. Realizarea de evaluări periodice a serviciilor prestate; 3. Elaborarea procedurilor stabilite prin standardele minime de calitate, respectiv: procedură proprie de admitere a beneficiarilor, procedură proprie privind condiţiile de suspendare/încetare a acordării serviciilor specializate către beneficiari, procedură proprie de evaluare iniţială, la admitere, a nevoilor individuale ale beneficiarilor, procedură proprie pentru semnalarea incidentelor şi protecţia împotriva abuzurilor, procedură proprie de măsurare a gradului de satisfacţie a beneficiarilor; 4. Realizarea unui registru unic al beneficiarilor în format electronic şi/sau pe suport hârtie, incluzând beneficiarii care sunt referiţi sau solicită servicii, sunt evaluaţi şi incluşi în programe; 5. Elaborarea Planului de intervenție în baza evaluării nevoilor beneficiarului, precum şi a datelor şi recomandărilor prevăzute în documentele elaborate de alte structuri; 6. Asigurarea monitorizării situaţiei beneficiarului şi a aplicării planului de consiliere. e)de administrare a resurselor financiare, materiale şi umane ale centrului prin realizarea următoarelor activități: 1. Asigurarea unei structuri de personal a centrului care corespunde din punct de vedere al calificării cu serviciile acordate; 2. Asigură facilitățile necesare desfășurării activității, după cum urmează: - spații cu suprafața totală utilă de 84,45 mp, împărțit astfel: hol (16,75 mp), birou activități diverse (22,5 mp), birou consiliere (19,75 mp), birou personal (5,85 mp), baie (3 mp), baie (4 mp) și arhiva (13,05 mp). - dotarea spațiilor cu echipamente: mobilier, echipamente IT, aparatură electro-tehnică, sistem pază și supraveghere video

Articolul 8

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

Structura organizatorică, numărul de posturi şi categoriile de personal (1)Serviciul social "Centrul de asistență destinat agresorilor" funcţionează cu un număr de 2,5 total personal, conform prevederilor Hotărârii consiliului local al municipiului Timișoara nr. 257/07.05.2019, din care:

a)personal de conducere: şef de centru cu 0,5 normă; b)personal de specialitate de îngrijire şi asistenţă; personal de specialitate şi auxiliar: 2; c)personal cu funcţii administrative, gospodărire, întreţinere-reparaţii, deservire: 0; d)voluntari: 0 (2)Raportul angajat/beneficiar este de 1/5

Articolul 9 Personalul de conducere (1)Personalul de conducere este: a)şef de centru; (2)Atribuţiile personalului de conducere sunt: a)asigură coordonarea, îndrumarea şi controlul activităţilor desfăşurate de personalul serviciului şi propune organului competent sancţiuni disciplinare pentru salariaţii care nu îşi îndeplinesc în mod corespunzător atribuţiile, cu respectarea prevederilor legale din domeniul furnizării serviciilor sociale, codului muncii etc.; b)elaborează rapoartele generale privind activitatea serviciului social, stadiul implementării obiectivelor şi întocmeşte informări pe care le prezintă furnizorului de servicii sociale; c)propune participarea personalului de specialitate la programele de instruire şi perfecţionare; d)colaborează cu alte centre/alţi furnizori de servicii sociale şi/sau alte structuri ale societăţii civile în vederea schimbului de bune practici, a îmbunătăţirii permanente a instrumentelor proprii de asigurare a calităţii serviciilor, precum şi pentru identificarea celor mai bune servicii care să răspundă nevoilor persoanelor beneficiare; e)întocmeşte raportul anual de activitate; f)asigură buna desfăşurare a raporturilor de muncă dintre angajaţii serviciului/centrului; g)propune furnizorului de servicii sociale aprobarea structurii organizatorice şi a numărului de personal; h)desfăşoară activităţi pentru promovarea imaginii centrului în comunitate; i)ia în considerare şi analizează orice sesizare care îi este adresată, referitoare la încălcări ale drepturilor beneficiarilor în cadrul serviciului pe care îl conduce; j)răspunde de calitatea activităţilor desfăşurate de personalul din cadrul serviciului şi dispune, în limita competenţei, măsuri de organizare care să conducă la îmbunătăţirea acestor activităţi sau, după caz, formulează propuneri în acest sens; k)organizează activitatea personalului şi asigură respectarea timpului de lucru şi a regulamentului de organizare şi funcţionare; l)reprezintă serviciul în relaţiile cu furnizorul de servicii sociale şi, după caz, cu autorităţile şi instituţiile publice, cu persoanele fizice şi juridice din ţară şi din străinătate, precum şi în justiţie;

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

m)asigură comunicarea şi colaborarea permanentă cu serviciul public de asistenţă socială de la nivel judeţean, cu alte instituţii publice locale şi organizaţii ale societăţii civile active în comunitate, în folosul beneficiarilor; n)asigură îndeplinirea măsurilor de aducere la cunoştinţă atât personalului, cât şi beneficiarilor a prevederilor din regulamentul propriu de organizare şi funcţionare; o)asigură încheierea cu beneficiarii a contractelor de furnizare a serviciilor sociale; p)alte atribuţii prevăzute în standardul minim de calitate aplicabil. Atribuțiile specifice șef centru sunt:

- întocmește procedurile necesare furnizării serviciului social - coordonează și supervizează procesul de informarea beneficiarilor, a publicului larg, precum şi a

specialiştilor despre activităţile desfăşurate şi serviciile oferite în domeniul prevenirii şi combaterii violenţei domestice

- aprobă colaborări cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale pentru realizarea de campanii de informare şi promovare a serviciilor oferite în vederea prevenirii şi combaterii violenţei domestice

- semnează propunerea de admitere/respingere a admiterii în centru a beneficiarului și o înaintează directorului general adjunct

- verifică registrul unic al beneficiarilor care sunt referiţi sau solicită servicii, sunt evaluaţi şi incluşi în programe

- verifică contractul de furnizare servicii care se încheie între furnizorul de servicii sociale şi beneficiar - se asigură că pentru fiecare beneficiar este întocmit un dosar personal asigurând păstrarea datelor

personale şi informaţiilor cuprinse în acesta, în regim de confidenţialitate, cu respectarea prevederilor legale în domeniul reglementării protecţiei datelor cu caracter personal

- se asigură de arhivarea dosarelor personale ale beneficiarilor - aprobă decizia de încetare/suspendare a serviciilor - coordonează procesul de evaluare/reevaluarea nevoilor individuale ale beneficiarilor și a situațiilor în

care se află aceștia - coordonează procesul de întocmire și revizuirea planului de intervenție al beneficiarului - coordonează procesul demonitorizarea situaţiei beneficiarului şi a aplicării planului de intervenție - aprobă și supervizează programele întocmite de specialiștii centrului - supervizează serviciile acordate de specialiștii centrului - aprobă protocoale de colaborare cu instituţiile cu responsabilităţi în rezolvarea cazurilor de violenţă

domestică. (3)Funcţiile de conducere se ocupă prin concurs sau, după caz, examen, în condiţiile legii. (4)Candidaţii pentru ocuparea funcţiei de conducere trebuie să fie absolvenţi cu diplomă de învăţământ superior în domeniul psihologie, asistenţă socială şi sociologie, cu vechime de minimum 2 ani în domeniul serviciilor sociale, sau absolvenţi cu diplomă de licenţă ai învăţământului superior în domeniul juridic, medical, economic şi al ştiinţelor administrative, cu experienţă de minimum 5 ani în domeniul serviciilor sociale.

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

(5)Sancţionarea disciplinară sau eliberarea din funcţie a conducătorilor instituţiei se face în condiţiile legii. Articolul 10 Personalul de specialitate de îngrijire şi asistenţă. Personal de specialitate şi auxiliar (1)Personalul de specialitate este: a)asistent social (263501); b)psiholog (263411); (2)Atribuţii ale personalului de specialitate: a)asigură derularea etapelor procesului de acordare a serviciilor sociale cu respectarea prevederilor legii, a standardelor minime de calitate aplicabile şi a prezentului regulament; b)colaborează cu specialişti din alte centre în vederea soluţionării cazurilor, identificării de resurse; c)monitorizează respectarea standardelor minime de calitate; d)sesizează conducerii centrului situaţii care pun în pericol siguranţa beneficiarului, situaţii de nerespectare a prevederilor prezentului regulament; e)întocmeşte rapoarte periodice cu privire la activitatea derulată; f)face propuneri de îmbunătăţire a activităţii în vederea creşterii calităţii serviciului şi respectării legislaţiei; g)alte atribuţii prevăzute în standardul minim de calitate aplicabil. Atribuții specifice asistent social

- asigură informarea beneficiarilor, a publicului larg, precum şi a specialiştilor despre activităţile desfăşurate şi serviciile oferite în domeniul prevenirii şi combaterii violenţei domestice

- asigură colaborarea cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale pentru realizarea de campanii de informare şi promovare a serviciilor oferite în vederea prevenirii şi combaterii violenţei domestice

- prezintă potențielilor beneficiari prevederile procedurii de admitere și verifică actele depuse de potențialii beneficiari pentru a fi admiși în centru

- înaintează șefului de centru, alături de psiholog, propunerea de admitere/respingere a admiterii în centru a beneficiarului

- completează registrul unic al beneficiarilor care sunt referiţi sau solicită servicii, sunt evaluaţi şi incluşi în programe

- întocmește contractul de furnizare servicii care se încheie între furnizorul de servicii sociale şi beneficiar

- întocmeşte pentru fiecare beneficiar un dosar personal asigurând păstrarea datelor personale şi informaţiilor cuprinse în acesta, în regim de confidenţialitate, cu respectarea prevederilor legale în domeniul reglementării protecţiei datelor cu caracter personal

- asigură arhivarea dosarelor personale ale beneficiarilor - aduce la cunoştinţa beneficiarilor condiţiile de suspendare/încetare a serviciilor acordate și le

comunică decizia de încetare/suspendare a serviciilor

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

- contribuie la evaluarea/reevaluarea nevoilor individuale ale beneficiarilor și a situațiilor în care se află aceștia

- participă la întocmirea și revizuirea planului de intervenţie al beneficiarului - participă la monitorizarea situaţiei beneficiarului şi a aplicării planului de intervenţie - furnizează servicii de reabilitare şi reinserţie socială, servicii educaţionale, servicii de consiliere şi

asigură accesul la servicii de sănătate pentru beneficiari - concepe și aplicăprograme de grup şi individuale de educaţie cu privire la egalitatea de şanse şi de

tratament între femei şi bărbaţi, principii de etică, masculinitate pozitivă, drepturile omului, legislaţie naţională şi sancţiuni aplicabile;

- concepe și aplică împreună cu psihologul programe de dezvoltare a abilităţilor parentale conţinând cel puţin drepturile copilului, relaţionarea şi comunicarea cu copilul/copii biologici sau ai partenerului de viaţă;

- concepe și aplică împreună cu psihologul programe pentru identificarea şi menţinere a grupului/persoanelor resursă;

- asigură facilitarea accesului la locuinţă şi la activităţi de petrecere a timpului liber (mişcare şi activităţi fizice în sală şi în aer liber), activităţi de voluntariat în comunitate;

- organizează și asigură, împreună cu psihologul, servicii de educaţie parentală, educaţie pentru sănătate, dezvoltarea deprinderilor de viaţă independentă, reintegrare şcolară, cursuri de calificare ș.a;

- redactează protocoale de colaborare cu instituţiile cu responsabilităţi în rezolvarea cazurilor de violenţă domestică.

Atribuții specifice psiholog

- asigură informarea beneficiarilor, a publicului larg, precum şi a specialiştilor despre activităţile desfăşurate şi serviciile oferite în domeniul prevenirii şi combaterii violenţei domestice;

- asigură colaborarea cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale pentru realizarea de campanii de informare şi promovare a serviciilor oferite în vederea prevenirii şi combaterii violenţei domestice;

- înaintează șefului de centru, alături de asistent social, propunerea de admitere/respingere a admiterii în centru a beneficiarului;

- contribuie la evaluarea/reevaluarea nevoilor individuale ale beneficiarilor și a situațiilor în care se află aceștia;

- participă la întocmirea și revizuirea planului de intervenţie al beneficiarului; - participă la monitorizarea situaţiei beneficiarului şi a aplicării planului de intervenţie; - concepe și aplicăprograme de grup şi individuale de educaţie şi consiliere pentru reducerea

comportamentului violent şi de control asupra membrilor familiei; - concepe și aplicăprograme de grup şi individuale de educaţie şi consiliere pentru dezvoltarea

abilităţilor de viaţă prosocială: controlul furiei, rezolvare de conflicte, rezolvare de probleme, comunicare non-violentă;

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

- concepe și aplicăprograme de abilităţi de relaţionare sănătoasă în cuplu şi în familia extinsă; - concepe și aplică împreună cu asistentul social programe de dezvoltare a abilităţilor parentale

conţinând cel puţin drepturile copilului, relaţionarea şi comunicarea cu copilul/copii biologici sau ai partenerului de viaţă;

- concepe și aplică împreună cu asistentul social programe pentru identificarea şi menţinere a grupului/persoanelor resursă;

- asigură activităţi de informare, de consiliere şi orientare vocaţională, suport pentru reconversie profesională, facilitarea accesului pe piaţa muncii;

- organizează și asigură, împreună cu asistentul social, servicii de educaţie parentală, educaţie pentru sănătate, dezvoltarea deprinderilor de viaţă independentă, reintegrare şcolară, cursuri de calificare.

Articolul 11 Personalul administrativ, gospodărie, întreţinere-reparaţii, deservire

Activităţile auxiliare serviciului social: aprovizionare, mentenanţă, achiziţii etc. sunt asigurate de compartiemntele de specialitate ale frunizorului de servicii sociale (Direcția de Asistență Socială a municipiului Timișoara)

Articolul 12 Finanţarea centrului (1)În estimarea bugetului de venituri şi cheltuieli, centrul are în vedere asigurarea resurselor necesare acordării serviciilor sociale cel puţin la nivelul standardelor minime de calitate aplicabile. (2)Finanţarea cheltuielilor centrului se asigură, în condiţiile legii, din următoarele surse: a)bugetul local al municipiului Timișoara; b)bugetul de stat; c)donaţii, sponsorizări sau alte contribuţii din partea persoanelor fizice ori juridice din ţară şi din străinătate; d)fonduri externe rambursabile şi nerambursabile; e)alte surse de finanţare, în conformitate cu legislaţia în vigoare. Director general Director general adjunct Jr. Rodica Surducan Marius Murariu Avizat juridic, Întocmit, Ciprian Erceanu Consilier gr. superior Angela Ciupa-Rad

Atasament: Anexa_1.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

Anexa 1 la HCLMT nr. _________/_____________

REGULAMENT-CADRU de organizare şi funcţionare a serviciului social de zi "Centrul de consiliere pentru prevenirea și

combaterea violenței domestice" Articolul 1 Definiţie (1)Regulamentul de organizare şi funcţionare este un document propriu al Serviciului social "Centrul de consiliere pentru prevenirea șicombaterea violenței domestice", aprobat prin Hotărârea consiliului local al municipiului Timișoara nr. 257/07.05.2019, în vederea asigurării funcţionării acestuia, cu respectarea standardelor minime de calitate aplicabile şi a asigurării accesului persoanelor beneficiare la informaţii privind condiţiile de admitere, serviciile oferite. (2)Prevederile prezentului regulament sunt obligatorii atât pentru persoanele beneficiare, cât şi pentru angajaţii centrului şi, după caz, pentru membrii familiei beneficiarilor, reprezentanţii legali/convenţionali, vizitatori. Articolul 2 Identificarea serviciului social Serviciul social "Centrul de consiliere pentru prevenirea și combaterea violenței domestice", cod serviciu social 8899CZ-VD-I, înfiinţat şi administrat de furnizorul Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, acreditat conform Certificatului de acreditare seria AF, nr. 003748, sediul str. Simion Bărnuțiu, nr. 11A, Timișoara. Articolul 3 Scopul serviciului social Scopul serviciului social "Centrul de consiliere pentru prevenirea și combaterea violenței domestice" este de a furniza servicii sociale destinate victimelor violenţei domestice, adulți și copii, care locuiesc în municipiul Timișoara iar serviciile au scopul de a preveni şi combate violenţa domestică prin asistarea persoanelor victime. Principalele activități constă în:

- Asistenţă şi servicii de consiliere în vederea depăşirii situaţiilor de risc şi a traumei, prin programe cum ar fi:

 Programe de consiliere şi stabilizare emoţională în urma unei situaţii de conflict şi violenţă inter-partenerială (consiliere în situaţia de criză);

 Programe de consiliere psihologică pentru clarificarea emoţional-cognitivă a situaţiei de viaţă în situaţii de conflict în familie;

 Programe de consiliere şi informare referitoare la măsuri de protecţie individuale şi legale pentru depăşirea situaţiilor de risc de violenţă domestică;

 Programe de consiliere de lungă durată individuale sau de grup pentru procesarea traumelor emoţionale dobândite în urma unor situaţii de violenţă domestică şi împuternicirea victimelor pentru o viaţă autonomă;

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

 Programe de consiliere familială atât pentru victimele adulte, cât şi pentru cuplurile părinte-copil.

- Servicii de consiliere parentală pentru gestionarea situaţiei de risc împreună cu membrii minori ai familiei - Programe de consiliere juridică în vederea depăşirii situaţiei de risc în care se află beneficiarii

- Alte programe care permit integrarea/reintegrarea socială a victimelor violenței domestice, fie direct, fie în parteneriat, în funcție de resursele umane și financiare ale centrului, cum ar fi programe de integrare/reintegrare pe piața muncii, programe de psihoterapie, programe de ajutor material pentru decontarea unor cheltuieli medicale, notariale, de medicină legală; - Gestionarea și monitorizarea activității echipei mobile pentru realizarea intervenției de urgență (EMIU) în cazurile de violență domestică de pe raza municipiului Timișoara. Articolul 4 Cadrul legal de înfiinţare, organizare şi funcţionare (1)Serviciul social "Centrul de consiliere pentru prevenirea și combaterea violenței domestice" funcţionează cu respectarea prevederilor cadrului general de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale reglementat de Legea nr. 292/2011, cu modificările ulterioare, Legea nr. 217/2003 pentru prevenirea și combaterea violenței domestice,republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum şi ale altor acte normative secundare aplicabile domeniului. (2)Standard minim de calitate aplicabil: Ordinul ministrului muncii și justiției sociale nr. 28/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate prevenirii și combaterii violenței domestice, anexa nr. 4 (3)Serviciul social "Centrul de consiliere pentru prevenirea și combaterea violenței domestice" este înfiinţat prin Hotărârea consiliului local al municipiului Timișoara nr. 257/07.05.2019şi funcţionează în cadrul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara. Articolul 5 Principiile care stau la baza acordării serviciului social (1)Serviciul social "Centrul de consiliere pentru prevenirea și combaterea violenței domestice" se organizează şi funcţionează cu respectarea principiilor generale care guvernează sistemul naţional de asistenţă socială, precum şi cu principiile specifice care stau la baza acordării serviciilor sociale prevăzute în legislaţia specifică, în convenţiile internaţionale ratificate prin lege şi în celelalte acte internaţionale în materie la care România este parte, precum şi în standardele minime de calitate aplicabile. (2)Principiile specifice care stau la baza prestării serviciilor sociale în cadrul "Centrului de consiliere pentru prevenirea și combaterea violenței domestice" sunt următoarele:

a) Promovarea bunăstării, siguranţei fizice şi securităţii economice a tuturor persoanelor pentru a facilita depăşirea multiplelor consecinţe ale violenţei domestice;

b) Abordarea comprehensivă a violenţei domestice, în sensul de a nu scuza sau de a justifica violenţa agresorului şi de a nu învinovăţi victimele;

c) Creşterea gradului de dezvoltare personală (autodeterminare) şi împuternicirea victimelor, în sensul de a prelua controlul asupra vieţii lor;

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

d) Accesul liber, gratuit şi facil la servicii adecvate de consiliere şi informare cu privire la disponibilitatea opţiunilor de sprijin, în concordanţă cu nevoile victimelor;

e) Asigurarea şi promovarea principiului confidenţialităţii, a vieţii private a victimei şi a demnităţii sale;

f) Cooperarea şi colaborarea în reţea cu toate celelalte servicii sociale şi instituţii relevante; Articolul 6 Beneficiarii serviciilor sociale (1)Beneficiarii serviciilor sociale acordate în "Centrul de consiliere pentru prevenirea și combaterea violenței domestice" sunt: a)victime adulţi; b)cuplul părinte-copil. Victimele adulţi şi cuplurile părinte-copil beneficiază de serviciile oferite de centrul de consiliere în baza planului de reabilitare şi reintegrare socială a victimei violenţei domestice, adult sau copil. Centrul va deservi un număr mediu de 20 victime ale violenței domestice/lună, adulți și copii.

(2)Condiţiile de acces/admitere în centru sunt următoarele: a)acte necesare:

 Carte de identitate și certificat de naștere;  Declarație privind domiciliul, în cazul persoanelor care nu au domiciliul sau reședința în muncipiul

Timișoara, dar locuiesc în fapt pe raza municipiului Timișoara;

 cererea de solicitare servicii de consiliere semnată de beneficiar şi aprobată de către conducătorul centrului;

 documente cu privire la nivel de educaţie, pregătire profesională, starea de sănătate fizică şi psihică, alte documente juridice relevante pentru starea victimei - ordin de protecţie, certificate medico-legale etc;

 acord de prelucrare a datelor cu caracter personal. b)criterii de eligibilitate Va fi eligibilă pentru a beneficia de serviciile centrului persoana care este victimă a violenței domestice așa cum este definită în legislația specifică, adică persoana fizică ce este supusă uneia sau mai multor forme de violenţă, inclusiv copiii martori la aceste forme de violenţă. În determinarea statutului de victimă a violenței domestice sa va ține cont de definiția violenței domestice din legislație, unde se precizează ”violenţa domestică înseamnă orice inacţiune sau acţiune intenţionată de violenţă fizică, sexuală, psihologică, economică, socială sau spirituală care se produce în mediul familial sau domestic ori între soţi sau foşti soţi, precum şi între actuali sau foşti parteneri, indiferent dacă agresorul locuieşte sau a locuit împreună cu victima”. Conform legislație specifice formele de violență sunt:

o violenţa verbală - adresarea printr-un limbaj jignitor, brutal, precum utilizarea de insulte, ameninţări, cuvinte şi expresii degradante sau umilitoare;

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

o violenţa psihologică - impunerea voinţei sau a controlului personal, provocarea de stări de tensiune şi de suferinţă psihică în orice mod şi prin orice mijloace, prin ameninţare verbală sau în orice altă modalitate, şantaj, violenţă demonstrativă asupra obiectelor şi animalelor, afişare ostentativă a armelor, neglijare, controlul vieţii personale, acte de gelozie, constrângerile de orice fel, urmărirea fără drept, supravegherea locuinţei, a locului de muncă sau a altor locuri frecventate de victimă, efectuarea de apeluri telefonice sau alte tipuri de comunicări prin mijloace de transmitere la distanţă, care prin frecvenţă, conţinut sau momentul în care sunt emise creează temere, precum şi alte acţiuni cu efect similar;

o violenţa fizică - vătămarea corporală ori a sănătăţii prin lovire, îmbrâncire, trântire, tragere de păr, înţepare, tăiere, ardere, strangulare, muşcare, în orice formă şi de orice intensitate, inclusiv mascate ca fiind rezultatul unor accidente, prin otrăvire, intoxicare, precum şi alte acţiuni cu efect similar, supunerea la eforturi fizice epuizante sau la activităţi cu grad mare de risc pentru viaţă sau sănătate şi integritate corporală;

o violenţa sexuală - agresiune sexuală, impunere de acte degradante, hărţuire, intimidare, manipulare, brutalitate în vederea întreţinerii unor relaţii sexuale forţate, viol conjugal;

o violenţa economică - interzicerea activităţii profesionale, privare de mijloace economice, inclusiv lipsire de mijloace de existenţă primară, cum ar fi hrană, medicamente, obiecte de primă necesitate, acţiunea de sustragere intenţionată a bunurilor persoanei, interzicerea dreptului de a poseda, folosi şi dispune de bunurile comune, control inechitabil asupra bunurilor şi resurselor comune, refuzul de a susţine familia, impunerea de munci grele şi nocive în detrimentul sănătăţii, inclusiv unui membru de familie minor, precum şi alte acţiuni cu efect similar;

o violenţa socială - impunerea izolării persoanei de familie, de comunitate şi de prieteni, interzicerea frecventării instituţiei de învăţământ sau a locului de muncă, interzicerea/limitarea realizării profesionale, impunerea izolării, inclusiv în locuinţa comună, privarea de acces în spaţiul de locuit, deposedarea de acte de identitate, privare intenţionată de acces la informaţie, precum şi alte acţiuni cu efect similar;

o violenţa spirituală - subestimarea sau diminuarea importanţei satisfacerii necesităţilor moral- spirituale prin interzicere, limitare, ridiculizare, penalizare a aspiraţiilor membrilor de familie, a accesului la valorile culturale, etnice, lingvistice ori religioase, interzicerea dreptului de a vorbi în limba maternă şi de a învăţa copiii să vorbească în limba maternă, impunerea aderării la credinţe şi practici spirituale şi religioase inacceptabile, precum şi alte acţiuni cu efect similar sau cu repercusiuni similare.

Prin membru de familie se înţelege: o ascendenţii şi descendenţii, fraţii şi surorile, soţii şi copiii acestora, precum şi persoanele devenite rude

prin adopţie, potrivit legii; o soţul/soţia şi/sau fostul soţ/fosta soţie; fraţii, părinţii şi copiii din alte relaţii ai soţului/soţiei sau ai

fostului soţ/fostei soţii;

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

o persoanele care au stabilit relaţii asemănătoare acelora dintre soţi sau dintre părinţi şi copii, actuali sau foşti parteneri, indiferent dacă acestea au locuit sau nu cu agresorul, ascendenţii şi descendenţii partenerei/partenerului, precum şi fraţii şi surorile acestora;

o tutorele sau altă persoană care exercită în fapt ori în drept drepturile faţă de persoana copilului; o reprezentantul legal sau altă persoană care îngrijeşte persoana cu boală psihică, dizabilitate intelectuală

ori handicap fizic, cu excepţia celor care îndeplinesc aceste atribuţii în exercitarea sarcinilor profesionale.

c) cine ia decizia de admitere/respingere Decizia de admitere/respingere în cadrul Centrului se ia la propunerea șefului de centru, cu avizul directorului general adjunct.

d) modalitatea de încheiere a contractului de furnizare servicii și modelul acestuia Contractul de acordare a serviciilor sociale în ”Centrul de consiliere pentru prevenirea și combaterea violenței domestice” este încheiat între beneficiar şi Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara reprezentată prin directorul general, pe o perioadă de un an, cu posibilitatea de prelungire prin act adiţional. Modelul contractului este reglementat de Ordinul MMSSF 73/2005 privind aprobarea modelului Contractului pentru acordarea de servicii sociale, încheiat de furnizorii de servicii sociale, acreditaţi conform legii, cu beneficiarii de servicii sociale.

e) modalitatea de stabilire a contribuției beneficiarului Serviciile sociale oferite în cadrul”Centrului de consiliere pentru prevenirea și combaterea violenței domestice” se acordă gratuit, fără plata vreunei contribuții din partea beneficiarilor sau reprezentanților legali. Contribuția beneficiarilor/reprezentanților legali este de 0 lei, costurile serviciilor fiind suportate de la bugetul local.

(3)Condiţii de încetare a serviciilor Condițiile de încetare a serviciilor se regăsesc în Contractul de furnizare servicii sociale încheiat cu beneficiarii la secțiunea ”Încetarea contractului” precum și în Procedura proprie privind încetarea acordării serviciilor. Principalele situaţii în care centrul suspendă/încetează acordarea serviciilor către beneficiar pe o anumită perioadă de timp pot fi:

 încetarea frecventării centrului de către beneficiar, prin proprie voinţă;  internarea în spital, în baza recomandărilor medicale (suspendare);  transferul la o instituţie specializată, în scopul asistării cu servicii de cazare. Centrul stabileşte,

împreună cu beneficiarul şi furnizorul de servicii sociale, modul de soluţionare a transferului la alt centru (suspendare);

 forţa majoră (cataclisme naturale, incendii, apariţia unui focar de infecţie, sistarea licenţei de funcţionare a centrului etc.).

 decesul beneficiarului (încetare);

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

 comportamentul inadecvat al beneficiarului care face incompatibilă furnizarea serviciilor din centru în condiţii de securitate pentru acesta, pentru ceilalţi beneficiari sau pentru personalul centrului (suspendare/încetare). În cazul unui comportament inadecvat al beneficiarului înainte de decizia suspendării/încetării acordării serviciilor se iau următoarele măsuri: contactarea poliţiei,întâlnire a echipei multidisciplinare.

 nerespectarea clauzelor contractuale de către beneficiar. Centrul stabileşte, împreună cu beneficiarul, furnizorul de servicii şi managerul de caz, suspendarea sau încetarea acordării serviciilor.

(4)Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate în "Centrul de consiliere pentru prevenirea și combaterea violenței domestice" au următoarele drepturi:

a. respectarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale, fără nici o discriminare; b. informarea cu privire la drepturile sociale, serviciile primite, precum şi cu privire la situaţiile de risc ce

pot apare pe parcursul derulării serviciilor; c. comunicarea drepturilor şi obligaţiilor, în calitate de beneficiari ai serviciilor sociale; d. acordarea de servicii prevăzute în contractul de furnizare servicii; e. participarea la procesul de luare a deciziilor în furnizarea serviciilor sociale; f. asigurarea confidenţialităţii asupra datelor personale, informaţiilor furnizate şi primite; g. garantarea demnităţii şi a intimităţii; h. protejarea împotriva riscului de abuz şi neglijare; i. exprimarea liberă a opiniei cu privire la serviciile primite.

(5)Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate în "Centrul de consiliere pentru prevenirea și combaterea violenței domestice" au următoarele obligaţii:

a. să furnizeze informaţii corecte cu privire la identitate, situaţie familială, socială, medicală şi economică;

b. să participe, în raport cu vârsta, situaţia de dependenţă etc. la procesul de furnizare a serviciilor sociale;

c. să comunice orice modificare intervenită în legătură cu situaţia lor personală; d. să respecte prevederile prezentului regulament.

Articolul 7 Activităţi şi funcţii

Principalele funcţii ale serviciului social "Centrul de consiliere pentru prevenirea și combaterea violenței domestice" sunt următoarele:

a)de furnizare a serviciilor sociale de interes public local, prin asigurarea următoarelor activităţi: 1. Reprezintă furnizorul de servicii sociale în contractul încheiat cu persoana beneficiară; 2. Asigură asistenţă şi servicii de consiliere în vederea depăşirii situaţiilor de risc şi a traumei, prin programe cum ar fi:

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

 Programe de consiliere şi stabilizare emoţională în urma unei situaţii de conflict şi violenţă inter- partenerială (consiliere în situaţia de criză);  Programe de consiliere psihologică pentru clarificarea emoţional-cognitivă a situaţiei de viaţă în situaţii de conflict în familie;  Programe de consiliere şi informare referitoare la măsuri de protecţie individuale şi legale pentru depăşirea situaţiilor de risc de violenţă domestică;  Programe de consiliere de lungă durată individuale sau de grup pentru procesarea traumelor emoţionale dobândite în urma unor situaţii de violenţă domestică şi împuternicirea victimelor pentru o viaţă autonomă;  Programe de consiliere familială atât pentru victimele adulte, cât şi pentru cuplurile părinte-copil.

3. Furnizează servicii de consiliere parentală pentru gestionarea situaţiei de risc împreună cu membrii minori ai familiei și derulează programe de consiliere juridică în vederea depăşirii situaţiei de risc în care se află beneficiarii; 4. Furnizează orice alte programe care permit integrarea/reintegrarea socială a victimelor violenței domestice, fie direct, fie în parteneriat, în funcție de resursele umane și materiale puse la dispoziția centrului;

b)de informare a beneficiarilor, potenţialilor beneficiari, autorităţilor publice şi publicului larg despre domeniul său de activitate, prin asigurarea următoarelor activităţi:

1. Derularea de campanii de informare în comunitate; 2. Încheierea de convenții de colaborare și de parteneriate cu organizații publice și private de la nivel local, național și/sau internațional; 3. Organizarea de sesiuni regulate de informare a beneficiarilor; 4. Elaborarea de rapoarte de activitate anuale;

c)de promovare a drepturilor beneficiarilor şi a unei imagini pozitive a acestora, de promovare a drepturilor omului în general, precum şi de prevenire a situaţiilor de dificultate în care pot intra categoriile vulnerabile care fac parte din categoria de persoane beneficiare, potrivit scopului acestuia, prin asigurarea următoarelor activităţi:

1. Derularea de campanii de prevenție și informare în comunitate, țintind atât publicul larg cât și grupuri expuse riscului de a deveni victime ale violenței domestice; 2. Stabilirea de relații de colaborare activă cu asociații/grupuri de beneficiari, dar și cu organizații publice și private care vin în contact cu victime ale violenței domestice;

d)de asigurare a calităţii serviciilor sociale prin realizarea următoarelor activităţi: 1. Elaborarea instrumentelor standardizate utilizate în procesul de acordare a serviciilor; 2. Realizarea de evaluări periodice a serviciilor prestate; 3. Elaborarea procedurilor stabilite prin standardele minime de calitate, respectiv: procedură proprie de admitere a beneficiarilor, procedură proprie privind condiţiile de suspendare/încetare a acordării serviciilor specializate către beneficiari, procedură proprie de evaluare iniţială, la admitere, a nevoilor individuale ale beneficiarilor din perspectiva consilierii, procedură proprie pentru semnalarea incidentelor şi protecţia împotriva abuzurilor, procedură proprie de măsurare a gradului de satisfacţie a beneficiarilor; 4. Realizarea unui registru unic al beneficiarilor în format electronic şi/sau pe suport hârtie, incluzând beneficiarii care sunt referiţi sau solicită servicii, sunt evaluaţi şi incluşi în programe;

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

5. ElaborareaPlanului de consiliere în baza evaluării nevoilor beneficiarului, precum şi a datelor şi recomandărilor prevăzute în documentele elaborate de alte structuri; 6. Asigurarea monitorizării situaţiei beneficiarului şi a aplicării planului de consiliere.

e)de administrare a resurselor financiare, materiale şi umane ale centrului prin realizarea următoarelor activităţi:

1. Asigurarea unei structuri de personal a centrului care corespunde din punct de vedere al calificării cu serviciile acordate; 2. Asigură facilitățile necesare desfășurării activității, după cum urmează: - spații cu suprafața totală utilă de 108.07 mp, împărțit astfel: hol intrare (2,94 mp), birou recepție/activități cu publicul (35,55 mp), birou activități copil-părinte/activități de grup (32,65 mp), birou șef centru (12,94 mp), sala activități de grup/consiliere de grup/consiliere parentală (24,75 mp), birou consiliere (14,25 mp), oficiu (7,99 mp), baie (3,23 mp). - dotarea spațiilor cu echipamente: mobilier, echipamente IT, aparatură electro-tehnică, sistem pază și supraveghere video

Articolul 8 Structura organizatorică, numărul de posturi şi categoriile de personal (1)Serviciul social "Centrul de consiliere pentru prevenirea și combaterea violenței domestice" funcţionează cu un număr de 9,5 total personal, conform prevederilor Hotărârii consiliului local al municipiului Timișoara nr. 257/07.05.2019, din care: a)personal de conducere: şef de centru cu 0,5 normă; b)personal de specialitate de îngrijire şi asistenţă; personal de specialitate şi auxiliar: 8; c)personal cu funcţii administrative, gospodărire, întreţinere-reparaţii, deservire: 1; d)voluntari: 0 (2)Raportul angajat/beneficiar este de 1/2,5 Articolul 9

Personalul de conducere (1)Personalul de conducere este: a)şef de centru; (2)Atribuţiile personalului de conducere sunt: a)asigură coordonarea, îndrumarea şi controlul activităţilor desfăşurate de personalul serviciului şi propune organului competent sancţiuni disciplinare pentru salariaţii care nu îşi îndeplinesc în mod corespunzător atribuţiile, cu respectarea prevederilor legale din domeniul furnizării serviciilor sociale, codului muncii etc.; b)elaborează rapoartele generale privind activitatea serviciului social, stadiul implementării obiectivelor şi întocmeşte informări pe care le prezintă furnizorului de servicii sociale; c)propune participarea personalului de specialitate la programele de instruire şi perfecţionare; d)colaborează cu alte centre/alţi furnizori de servicii sociale şi/sau alte structuri ale societăţii civile în vederea schimbului de bune practici, a îmbunătăţirii permanente a instrumentelor proprii de asigurare a calităţii

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

serviciilor, precum şi pentru identificarea celor mai bune servicii care să răspundă nevoilor persoanelor beneficiare; e)întocmeşte raportul anual de activitate; f)asigură buna desfăşurare a raporturilor de muncă dintre angajaţii serviciului/centrului; g)propune furnizorului de servicii sociale aprobarea structurii organizatorice şi a numărului de personal; h)desfăşoară activităţi pentru promovarea imaginii centrului în comunitate; i)ia în considerare şi analizează orice sesizare care îi este adresată, referitoare la încălcări ale drepturilor beneficiarilor în cadrul serviciului pe care îl conduce; j)răspunde de calitatea activităţilor desfăşurate de personalul din cadrul serviciului şi dispune, în limita competenţei, măsuri de organizare care să conducă la îmbunătăţirea acestor activităţi sau, după caz, formulează propuneri în acest sens; k)organizează activitatea personalului şi asigură respectarea timpului de lucru şi a regulamentului de organizare şi funcţionare; l)reprezintă serviciul în relaţiile cu furnizorul de servicii sociale şi, după caz, cu autorităţile şi instituţiile publice, cu persoanele fizice şi juridice din ţară şi din străinătate, precum şi în justiţie; m)asigură comunicarea şi colaborarea permanentă cu serviciul public de asistenţă socială de la nivel judeţean, cu alte instituţii publice locale şi organizaţii ale societăţii civile active în comunitate, în folosul beneficiarilor; n)asigură îndeplinirea măsurilor de aducere la cunoştinţă atât personalului, cât şi beneficiarilor a prevederilor din regulamentul propriu de organizare şi funcţionare; o)asigură încheierea cu beneficiarii a contractelor de furnizare a serviciilor sociale; p)alte atribuţii prevăzute în standardul minim de calitate aplicabil. Atribuțiile specifice șef centru sunt:

- întocmește, cu asistența consilierului juridic, procedurile necesare furnizării serviciului social - coordonează și supervizează procesul de informarea beneficiarilor, a publicului larg, precum şi a

specialiştilor despre activităţile desfăşurate şi serviciile oferite în domeniul prevenirii şi combaterii violenţei domestice

- aprobă colaborări cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale pentru realizarea de campanii de informare şi promovare a serviciilor oferite în vederea prevenirii şi combaterii violenţei domestice

- semnează propunerea de admitere/respingere a admiterii în centru a beneficiarului și o înaintează directorului general adjunct

- verifică registrul unic al beneficiarilor care sunt referiţi sau solicită servicii, sunt evaluaţi şi incluşi în programe

- verifică contractul de furnizare servicii care se încheie între furnizorul de servicii sociale şi beneficiar - se asigură că pentru fiecare beneficiar este întocmit un dosar personal asigurând păstrarea datelor

personale şi informaţiilor cuprinse în acesta, în regim de confidenţialitate, cu respectarea prevederilor legale în domeniul reglementării protecţiei datelor cu caracter personal

- se asigură de arhivarea dosarelor personale ale beneficiarilor - aprobă decizia de încetare/suspendare a serviciilor

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

- coordonează procesul de evaluare/reevaluarea nevoilor individuale ale beneficiarilor și a situațiilor în care se află aceștia

- coordonează procesul de întocmire și revizuirea planului de consiliere al beneficiarului - coordonează procesul demonitorizarea situaţiei beneficiarului şi a aplicării planului de consiliere - aprobă și supervizează programele întocmite de specialiștii centrului - supervizează serviciile acordate de specialiștii centrului - aprobă protocoale de colaborare cu instituţiile cu responsabilităţi în rezolvarea cazurilor de violenţă

domestică. (3)Funcţiile de conducere se ocupă prin concurs sau, după caz, examen, în condiţiile legii. (4)Candidaţii pentru ocuparea funcţiei de conducere trebuie să fie absolvenţi cu diplomă de învăţământ superior în domeniul psihologie, asistenţă socială şi sociologie, cu vechime de minimum 2 ani în domeniul serviciilor sociale, sau absolvenţi cu diplomă de licenţă ai învăţământului superior în domeniul juridic, medical, economic şi al ştiinţelor administrative, cu experienţă de minimum 5 ani în domeniul serviciilor sociale. (5)Sancţionarea disciplinară sau eliberarea din funcţie a conducătorilor instituţiei se face în condiţiile legii. Articolul 10

Personalul de specialitate de îngrijire şi asistenţă. Personal de specialitate şi auxiliar (1)Personalul de specialitate este: a)asistent medical generalist (325901) - 1 b)asistent social (263501) – 2 c)psiholog (263411) – 2 d) referent (242204) - 1 e) consilier juridic (261103) - 1 (2)Atribuţii ale personalului de specialitate: a)asigură derularea etapelor procesului de acordare a serviciilor sociale cu respectarea prevederilor legii, a standardelor minime de calitate aplicabile şi a prezentului regulament; b)colaborează cu specialişti din alte centre în vederea soluţionării cazurilor, identificării de resurse; c)monitorizează respectarea standardelor minime de calitate; d)sesizează conducerii centrului situaţii care pun în pericol siguranţa beneficiarului, situaţii de nerespectare a prevederilor prezentului regulament; e)întocmeşte rapoarte periodice cu privire la activitatea derulată; f)face propuneri de îmbunătăţire a activităţii în vederea creşterii calităţii serviciului şi respectării legislaţiei; g)alte atribuţii prevăzute în standardul minim de calitate aplicabil. Atribuții specifice asistent social

- asigură informarea beneficiarilor, a publicului larg, precum şi a specialiştilor despre activităţile desfăşurate şi serviciile oferite în domeniul prevenirii şi combaterii violenţei domestice

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

- asigură colaborarea cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale pentru realizarea de campanii de informare şi promovare a serviciilor oferite în vederea prevenirii şi combaterii violenţei domestice

- prezintă potențielilor beneficiari prevederile procedurii de admitere și verifică actele depuse de potențialii beneficiari pentru a fi admiși în centru

- înaintează șefului de centru, alături de restul echipei multidisciplinare, propunerea de admitere/respingere a admiterii în centru a beneficiarului

- completează registrul unic al beneficiarilor care sunt referiţi sau solicită servicii, sunt evaluaţi şi incluşi în programe

- întocmește contractul de furnizare servicii care se încheie între furnizorul de servicii sociale şi beneficiar - întocmeşte pentru fiecare beneficiar un dosar personal asigurând păstrarea datelor personale şi

informaţiilor cuprinse în acesta, în regim de confidenţialitate, cu respectarea prevederilor legale în domeniul reglementării protecţiei datelor cu caracter personal

- asigură arhivarea dosarelor personale ale beneficiarilor - aduce la cunoştinţa beneficiarilor condiţiile de suspendare/încetare a serviciilor acordate și le comunică

decizia de încetare/suspendare a serviciilor - contribuie la evaluarea/reevaluarea nevoilor individuale ale beneficiarilor și a situațiilor în care se află

aceștia - participă la întocmirea și revizuirea planului de consiliere al beneficiarului - participă la monitorizarea situaţiei beneficiarului şi a aplicării planului de intervenţie - concepe și aplică programe de consiliere şi stabilizare emoţională în urma unei situaţii de conflict şi

violenţă inter-partenerială (consiliere în situaţia de criză); - concepe și aplică, alături de consilierul juridic, programe de consiliere şi informare referitoare la măsuri

de protecţie individuale şi legale pentru depăşirea situaţiilor de risc de violenţă domestică; - furnizează, alături de psiholog, servicii de consiliere parentală pentru gestionarea situaţiei de risc

împreună cu membrii minori ai familiei - redactează protocoale de colaborare cu instituţiile cu responsabilităţi în rezolvarea cazurilor de violenţă

domestică. Atribuții specifice psiholog

- asigură colaborarea cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale pentru realizarea de campanii de informare şi promovare a serviciilor oferite în vederea prevenirii şi combaterii violenţei domestice

- contribuie la evaluarea/reevaluarea nevoilor individuale ale beneficiarilor și a situațiilor în care se află aceștia

- participă la întocmirea și revizuirea planului de consiliere al beneficiarului - participă la monitorizarea situaţiei beneficiarului şi a aplicării planului de intervenţie - concepe și aplică programe de consiliere psihologică pentru clarificarea emoţional-cognitivă a situaţiei

de viaţă în situaţii de conflict în familie

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

- concepe și aplică programe de consiliere de lungă durată individuale sau de grup pentru procesarea traumelor emoţionale dobândite în urma unor situaţii de violenţă domestică şi împuternicirea victimelor pentru o viaţă autonomă;

- concepe și aplică programe de consiliere familială atât pentru victimele adulte, cât şi pentru cuplurile părinte-copil;

- furnizează, alături de asistentul social, servicii de consiliere parentală pentru gestionarea situaţiei de risc împreună cu membrii minori ai familiei

Atribuții specifice consilier juridic - asistă șeful de centru la întocmirea procedurilor necesare furnizării serviciului social - asigură colaborarea cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale pentru realizarea de campanii

de informare şi promovare a serviciilor oferite în vederea prevenirii şi combaterii violenţei domestice - contribuie la evaluarea/reevaluarea nevoilor individuale ale beneficiarilor și a situațiilor în care se află

aceștia - participă la întocmirea și revizuirea planului de consiliere al beneficiarului - participă la monitorizarea situaţiei beneficiarului şi a aplicării planului de intervenţie - oferă servicii de informare şi consiliere juridică pentru victimele violenţei domestice - concepe și aplică, alături de asistentul social, programe de consiliere şi informare referitoare la măsuri de

protecţie individuale şi legale pentru depăşirea situaţiilor de risc de violenţă domestică; Atribuții specifice asistent medical generalist

- asigură colaborarea cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale pentru realizarea de campanii de informare şi promovare a serviciilor oferite în vederea prevenirii şi combaterii violenţei domestice

- contribuie la evaluarea/reevaluarea nevoilor individuale ale beneficiarilor și a situațiilor în care se află aceștia

- participă la întocmirea și revizuirea planului de consiliere al beneficiarului - participă la monitorizarea situaţiei beneficiarului şi a aplicării planului de intervenţie - asigură evaluare de specialitate și referirea cazurilor spre servicii medicale din comunitate

Atribuții specifice referent

- asigură colaborarea cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale pentru realizarea de campanii de informare şi promovare a serviciilor oferite în vederea prevenirii şi combaterii violenţei domestice

- contribuie la evaluarea/reevaluarea nevoilor individuale ale beneficiarilor și a situațiilor în care se află aceștia

- participă la întocmirea și revizuirea planului de consiliere al beneficiarului - participă la monitorizarea situaţiei beneficiarului şi a aplicării planului de intervenţie - asigură supravegherea copiilor minori pe perioada desfășurării de activități specifice în centru cu părinții

lor

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

Articolul 11 Personalul administrativ, gospodărie, întreţinere-reparaţii, deservire Majoritatea activităţilor auxiliare serviciului social - aprovizionare, mentenanţă, achiziţii etc. sunt asigurate de compartimentele de specialitate ale frunizorului de servicii sociale (Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara). a)şofer; Atribuții specifice șofer:

- asigură transportul echipei mobile la cazurile sesizate prin procedura specifică - asigură transportul victimelor la unitățile de medicină legală/unități sanitare, după caz

Articolul 12 Finanţarea centrului (1)În estimarea bugetului de venituri şi cheltuieli, centrul are în vedere asigurarea resurselor necesare acordării serviciilor sociale cel puţin la nivelul standardelor minime de calitate aplicabile. (2)Finanţarea cheltuielilor centrului se asigură, în condiţiile legii, din următoarele surse: a)bugetul local al municipiului Timișoara; b)bugetul de stat; c)donaţii, sponsorizări sau alte contribuţii din partea persoanelor fizice ori juridice din ţară şi din străinătate; d)fonduri externe rambursabile şi nerambursabile; e)alte surse de finanţare, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

Director general Director general adjunct Jr. Rodica Surducan Marius Murariu Avizat juridic, Întocmit, Ciprian Erceanu Consilier gr. superior Angela Ciupa-Rad