keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 396/27.07.2018 Privind modificarea Anexei la Hotararea Consiliului Local nr. 542/2017 privind stabilirea salariilor pentru functionarii publici si personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timisoara

27.07.2018

Hotararea Consiliului Local 396/27.07.2018
Privind modificarea Anexei la Hotararea Consiliului Local nr. 542/2017 privind stabilirea salariilor pentru functionarii publici si personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timisoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Avand in vedere Expunerea de motive nr. SC2018 -17529/23.07.2018 privind oportunitatea proiectului de hotarare, a Primarului Municipiului Timisoara- domnul Nicolae Robu;
Avand in vedere Raportul de specialitate nr. SC2018 - 17530/23.07.2018, al Serviciului Resurse Umane din cadrul Primariei Municipiului Timisoara;
Avand in vedere Avizul Serviciului Juridic din data de 24.07.2018 - Anexa la Raportul de specialitate nr. SC2018 - 17530/23.07.2018;
Avand in vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finante, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistica, amenajarea teritoriului si patrimoniu si Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice si comert, regii autonome si societati comerciale din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara;
Avand in vedere prevederile Legii nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu completarile si modificarile aduse de Legea nr. 79/ 2018;
In conformitate cu prevederile art. 36, alin. (2), lit. a) din Legea nr. 215/2001 - privind administratia publica locala, republicata si modificata;
In temeiul art. 45 alin. (2) din Legea nr. 215/2001 - privind administratia publica locala, republicata si modificata;


HOTARASTE



Art. 1: Se modifica Anexa la Hotararea Consiliului Local nr. 542/2017 privind stabilirea salariilor pentru functionarii publici si personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timisoara, in sensul modificarii salariilor de baza pentru functia de administrator public, conform Anexei - parte integranta din prezenta hotarare.

Art. 2: Cu aducerea la indeplinire a prezentei hotarari se incredinteaza Serviciul Resurse Umane din cadrul Primariei Municipiului Timisoara.

Art. 3: Prezenta hotarare se publica in Buletinul Informativ al Primariei Municipiului Timisoara si pe site-ul propriu, si totodata se comunica:
- Institutiei Prefectului - Judetul Timis;
- Primarului Municipiului Timisoara;
- Serviciului Juridic;
- Directiei Urbanism si Dezvoltare Urbana;
- Directiei Edilitare;
- Directiei Economice;
- Directiei de Mediu;
- Directiei Cladiri, Terenuri, Dotari Diverse I Est;
- Directiei Cladiri, Terenuri, Dotari Diverse II Vest;
- Directiei Comunicare-Relationare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calitatii;
- Corpului de Control si Antifrauda al Primarului;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
IMRE FARKAS
Contrasemneaza
SECRETAR SIMONA DRAGOI

Atasament: ANEXA;_EXPUNERE;_RAPORT_DE_SPECIALITATE.pdf

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA CONSILIUL LOCAL PROIECT DE HOTĂRÂRE Privind modificare anexei la HCL nr.542/2017 privind stabilirea salariilor pentru _ funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timişoara Consiliul Local al Municipiului Timişoara Având în vedere Expunerea de motive nr. SC2018 -17529 /23.07.2018 privind oportunitatea proiectului de hotărâre, a Primarului Municipiului Timişoara- domnul Nicolae Robu; Având în vedere Raportul de specialitate nr. SC2018 - 17530 din data de 23.07.2018, al Serviciului Resurse Umane din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara; Având în vedere Avizul Serviciului Juridic din data de - Anexă la raportul de specialitate nr. SC2018 — 17530/23.07.2018; Având în vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu , Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăți comerciale şi al Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învățământ, sănătate, protecţie socială, turism , ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara; Având în vedere prevederile Legii nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu completarile si modificarile aduse de Legea nr. 79/2018; În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2), lit. a) din Legea nr. 215/2001 - privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; În temeiul art. 45 alin. 2) din Legea nr. 215/2001 - privind administrația publică locală, republicată şi modificată; HOTARAŞTE: Art.1 Se modifică Anexa la HCL nr.542/2017 privind stabilirea salariilor pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timişoara, în sensul modificării salariilor de bază pentru functia de administrator public, conform anexei parte integrantă din prezenta hotărâre; Art.2 : Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Serviciul Resurse Umane din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Art.3: Prezenta hotărâre se comunică: - Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş; - Primarului Municipiului Timişoara; - Direcţiei Generale de Urbanism şi Dezvoltare Urbană; - Direcţiei Edilitare; - Direcţiei Economice; - Direcţiei de Mediu; - Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse; - Direcţiei Comunicare-Relaţionare; - Serviciului Juridic; - Biroului Audit; - Biroului Managementul Calităţii; - Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului; - Mass-media locale. FO 53-03, ver.1

Anexa la HCL nr. 1- Nivel salarii de baza pentru personalul de conducere din cadrul aparatului de specialitate a Primarului Nr.Crt. |Denumirea funcţiei _Nivel | Nivel de Salarii de TI | studii |Performanță| ” “baza 01.08.2018 l 16 935 la 16 486 1 Administrator public |S Ilb 15 736

ROMÂNIA Anexă la raportul de specialitate nr. SC2018-17530/23.07.2018 JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA SERVICIUL JURIDIC 24.07.2018 AVIZ la raportul de specialitate “ privind stabilirea salariilor pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timişoara “ Având în vedere Raportul de specialitate “ privind stabilirea salariilor pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timişoara “ Avand in vedere Expunerea de motive privind oportunitatea proiectului de hotarare referitor la modificarea anexei la HCL nr. 542/2017 privind stabilirea salariilor pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timişoara; Având în vedere dispozițiile Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative; Având în vedere dispozițiile art. 11 din Legea nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, invocate de compartimentul initiator in raportul de specialitate, potrivit carora: (1) Pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul familiei ocupaţionale „Administraţie“ din aparatul propriu al consiliilor judeţene, primării şi consilii locale şi din serviciile publice din subordinea acestora, salariile de bază se stabilesc prin hotărâre a consiliului local, a consiliului judeţean sau a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, după caz, în urma consultării organizaţiei sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, după caz, a reprezentanţilor salariaţilor. (2) Nomenclatorul funcţiilor necesare desfăşurării activităților specifice fiecărei instituţii sau autorităţi a administraţiei publice locale, precum şi ierarhia funcţiilor sunt prevăzute în anexa nr. VIII cap. 1 lit. A pct. III şi cap. II lit. A pct. IV.

(3) Stabilirea_salariilor lunare potrivit alin. (1) se realizează de către ordonatorul de credite, cu respectarea prevederilor art. 25. (4) Nivelul veniturilor salariale se stabileşte, în condiţiile prevăzute la alin. (1) şi (3), fără a depăşi nivelul indemnizaţiei lunare a funcţiei de viceprimar sau, după caz, a indemnizaţiei lunare a vicepreşedintelui consiliului judeţean, sau, după caz, a viceprimarului municipiului Bucureşti, corespunzător nivelului de organizare: comună, oraş, municipiu, sectoarele municipiului Bucureşti, primăria generală a municipiului Bucureşti, exclusiv majorările prevăzute la art. 16 alin. (2), cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate în bugetele de venituri şi cheltuieli. (5) Angajarea, promovarea, avansarea în gradaţie a personalului prevăzut la alin. (1) se fac cu respectarea prevederilor prezentei legi, precum şi a celorlalte reglementări specifice funcţionarilor publici şi personalului contractual. Luand in considerare prevederile art. I pct. 14 din Legea nr. 79/2018 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 91/2017 pentru modificarea şi completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice potrivit carora "Salariul de bază individual al administratorului public se stabileşte de către primar, preşedintele consiliului judeţean sau primarul general al municipiului Bucureşti, în condiţiile legii, în funcţie de tipul unităţii administrativ-teritoriale şi de atribuţiile stabilite în fişa postului, între limite, astfel: limita minimă este nivelul salariului de bază al secretarului unităţii administrativ-teritoriale, iar limita maximă este indemnizaţia viceprimarului, a vicepreşedintelui consiliului județean sau a viceprimarului municipiului Bucureşti, după caz, care cuprinde şi majorarea prevăzută la art. 16 alin. (2)." Se avizează Raportul de specialitate “ privind stabilirea salariilor pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timişoara “ conditionat de indeplinirea cerintei expusa in teza finala a art. 11 alin. 1 din Legea nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice. Menţionăm că prezentul aviz nu priveşte necesitatea şi oportunitatea demersului si nu se substituie avizului de legalitate al secretarului, aviz reglementat de Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala cu modificarile si completarile ulterioare. Prezentul aviz nu priveşte aspectele de specialitate ale documentatiei, cuantumul salariului, nu obligă la emiterea actelor administrative ulterioare şi nu înlocuieşte obligația structurilor competente de a analiza documentația din punct de vedere al atribuțiilor ce le incumbă. SERVICIUL JURIDIC, DANIEL VACARESCU [ Cod FO53-13,Ver.1

ROMÂNIA JUDETUL TIMIȘ MUNICIPIUL TIMISOARA PRIMAR -—- NR.SC.2018-17529/23.07.2018 — - — a —_ EXPUNERE DE MOTIVE PRIVIND OPORTUNITATEA PROIECTULUI DE] HOTĂRÂRE Sectiunea 1 Titlul proiectului de hotărâre Proiect de hotărâre privind modificare anexei la HCL nr.542/2017 privind stabilirea salariilor peritru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timişoara Sectiunea a 2-a Motivul emiterii proiectului de hotărâre 1. Descrierea situatiei actuale În contextul actual , potrivit Legii- cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice nr.153/2017, pentru personalul din cadrul aparatului de specialitate al primarului , salariile de bază se stabilesc prin hotărâre a consiliului local. În prezent, ele sunt aprobate prin HCL nr.542/20.12.2017,. sa - 2. Schimbari preconizate și rezultate aşteptate —- Luând în considerare Referatul Administratorului Public nr. SC2018-7952/05.04.2018 şi în vedere faptul că începând cu data de 31.03.2018 Nota de la Punctul III. , Litera A. , Capitolul I, Anexa nr. VIII a fost modificată de Punctul 14, Articolul I din Legea nr. 79/2018; se modifică salariile de bază pentru functia de administrator public, prin majorarea cu 25% a nivelelor de salarizare prevăzute în anexa la HCL nr.542/2017, 1- Nivel salarii de baza pentru personalul de conducere din cadrul aparatului de specialitate a Primarului pct.2. 3. Alte informatii ---- 4. Concluzii Propunem modificarea anexei nr.1 la HCL nr.542/2017 ,„ în sensul modificării salariilor de bază pentru funcția de administrator public, astfel: Nr.Crt. | Denumirea funcţiei Nivel Nivel de Salarii de Salarii de studii | performanță | baza HCL baza 542/2018 01.08.2018 l 13 548 16 935 la 13 189 16 486 1 Administrator Public | S Ilb 12589 15736 SEF SERVICIU RESURSE UMANE, RODIC LIAN 7 Cod FO53-03,Ver.1

— ROMÂNIA JUDETUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMISOARA PRIMĂRIA - - SERVICIUL RESURSE UMANE _ a d die ei e —_ NRSC2018-17530/23.07.2018 RAPORT DE SPECIALITATE Privind stabilirea salariilor pentru funcționarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timişoara Având în vedere Expunerea de motive nr.SC 2018- 17529/23.07.2018 a Primarului Municipiului Timişoara şi Proiectul de hotărâre privind stabilirea salariilor pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timişoara ; Facem următoarele precizări: În conformitate cu prevederile art.11 din Legea-cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice nr.153/2017 potrivit cărora : „(1) Pentru--funcţionarii publici și personalul contractual din- cadrul familiei ocupaţionale "Administraţie" din aparatul propriu al consiliilor județene, primării și consilii locale și din serviciile publice din subordinea acestora, salariile de bază se stabilesc prin hotărâre a consiliului local, a consiliului județean sau a Consiliului General al Municipiului București, după caz, în urma consultării organizației sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, după caz, a reprezentanților salariaților. (2) Nomenclatorul funcțiilor necesare desfășurării activităților specifice fiecărei instituții sau autorități a administrației publice locale, precum și ierarhia funcțiilor sunt prevăzute în anexa nr. VIII cap. I lit. A pct. III și cap. II lit. A pct. IV. (3) Stabilirea salariilor lunare potrivit alin. (1) se realizează de către ordonatorul de credite, cu respectarea prevederilor art. 25. (4) Nivelul veniturilor salariale se stabileşte, în condițiile prevăzute la alin. (1) și (3), fără a depăși nivelul indemnizaţiei lunare a funcției de viceprimar sau, după caz, a indemnizaţiei lunare a vicepreședintelui consiliului județean, sau, după caz, a viceprimarului municipiului Bucureşti, corespunzător nivelului de organizare: comună, oraş, municipiu, sectoarele municipiului Bucureşti, primăria generală a municipiului București, exclusiv majorările prevăzute la art. 16 alin. (2), cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate în bugetele de venituri și cheltuieli. (5) Angajarea, promovarea, avansarea în gradație a personalului prevăzut la alin. (1) se fac cu respectarea prevederilor prezentei legi, precum şi a celorlalte reglementări specifice funcționarilor publici și personalului contractual.” coroborate cu prevederile - art? lit.a prin care se defineste salariul de bază ca fiind suma de bani la care are dreptul lunar personalul plătit din fonduri publice, corespunzător funcţiei, gradului/treptei profesionale, gradației, vechimii în specialitate, astfel cum este stabilită în anexele nr. I-IX; (pentru autoritățile administratiei publice locale- anexa VIII); - art.3 alin. (1) potrivit cărora gestionarea sistemului de salarizare a personalului din instituţiile şi autoritățile publice se asigură de fiecare ordonator de credite; - art.6 care prevede principiile care stau la baza sistemului de salaizare. Cod FOS3-01,Ver.1

" Având în vedere faptul că începând cîi data de 31.03.2018 Nota de la Punctul TIT: , Litera A. , Capitolul I , Anexa nr. VIII a fost modificată de Punctul 14, Articolul I din L:z:a nr. 79, 2018, astfel: Salariul de bază individual al administratorului public se stabileşte de către primar, preşedintele consiliului judeţean sau primarul general al municipiului Bucureşti, în condiţiile legii, în funcţie de tipul unității administrativ-teritoriale şi de atribuţiile stabilite în fişa postului, între limite, astfel: limita minimă este nivelul salariului de bază al secretarului “unității administrativ-terîtoriale, iar limita maximă este indemnizaţia viceprimarului, a vicepreşedintelui consiliului judeţean sau a viceprimarului municipiului Bucureşti, după caz, care cuprinde şi majorarea prevăzută la art. 16 alin. (2) din Legea nr.153/2017; Luând în considerare Referatul Administratorului Public nr. SC2018-7952/05.04.2018 prin care s-a aprobat majorarea cu 25% a salariului aferent funcției de administrator public , se impune modificarea anexei nr.1 la HCL nr.542/2017, în sensul modificării salariilor de bază pentru functia de administrator public; Având în vedere prevederile legale expuse în prezentul raport, apreciez că proiectul de hotărâre privind modificarea anexei la HCL nr.542/2017 privind stabilirea salariilor pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timişoara, îndeplineşte condițiile pentru a fi supus dezbaterii și aprobării plenului consiliului local. ȘEF SERVICIU RESURSE UMANE _ RODICA AU, Cod FO53-01,Ver.l

ROMÂNIA JUDEŢUL TIM$ e __ MUNICIPIUL TIMIŞOARA ADMINISTRATOR PUBLIC B-dul C. D. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, Tel/fax: +40 256 408300, e-mail: primariat [NI | - | Aprobat Primar C AA Nicolae ROBU Referat privind modificare a salariului în urma unor modificări legislative În urma solicitărilor Asociaţiei Administratorilor Publici din România (AAPRO), Legea Cadru 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice a fost modificată pentru a echilibra salarizarea administratorului public cu cea a viceprimarului, întrucât a fost constatat un dezechilibru în privința faptului că viceprimarii pot primi o majorare de 25% dacă instituția derulează proiecte din fonduri europene, prevedere neaplicabilă administratorului public. Astfel, noua formă a legii este: „Salariul de bază individual al administratorului public se stabilește de către primar, președintele consiliului județean sau primarul general al municipiului București, în condiţiile legii, în funcție de tipul unității administrativ-teritoriale și de atribuțiile stabilite în fișa postului, între limite, astfel: limita minimă este nivelul salariului de bază al secretarului unității administrativ-teritoriale, iar limita maximă este indemnizaţia viceprimarului, a vicepreședintelui consiliului județean sau a viceprimarului municipiului Bucureşti, după caz, care cuprinde și majorarea prevăzută la art. 16 alin. (2).”. Ea prevede majorarea limitei maxime a salariului administratorului public, incluzând acea majorare de 25% dacă şi viceprimarul beneficiază de ea. Întrucât în cadrul Primăriei Municipiului Timişoara viceprimarii beneficiază de majorarea de 25% conf. art. 16, alin.(2), din Legea cadru 153/2017, vă rog să aprobați în consecință şi majorarea salariului administratorului public cu acelaşi procent de 25%. Robert Kristof_— 7 Administrator Pălic a TI dj N V Li AR N