keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 389/13.12.2011 privind aprobarea Regulamentului pentru efectuarea serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate speciale

13.12.2011

Hotararea Consiliului Local 389/13.12.2011
privind aprobarea Regulamentului pentru efectuarea serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate speciale


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2011 - 26878/05.12.2011 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere prevederile Regulamentului-cadru pentru efectuarea transportului public local si a Caietului de sarcini-cadru al serviciilor de transport public local, aprobat prin Ordinul nr. 972/2007;
Având în vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului;
Având în vedere prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, cu modificările şi completările ulterioare;
Având în vedere prevederile Legii nr. 92/2007 privind serviciile de transport public local;
Având în vedere prevederile din Normele metodologice de aplicare a Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007 aprobate prin Ordinul nr. 353/2007;
În temeiul art. 8 alin (2) lit. h) din Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice;
Având în vedere Procesul verbal privind consultarea publică desfăşurată în data de 02.12.2011;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin (2) lit. d), alin (6) lit. a) pct. 14 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă Regulamentul pentru efectuarea serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate speciale, conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Tehnică şi Direcţia Poliţia Locală din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Poliţiei Locale;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei de Mediu;
- Serviciului Audit Public Intern;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Compartimentului Control Intern;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
PETRU ŞTEFAN
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Regulament.pdf

REGULAMENT PENTRU EFECTUAREA SERVICIULUI DE TRANSPORT PUBLIC

LOCAL DE PERSOANE PRIN CURSE REGULATE SPECIALE CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 (1) Prezentul regulament stabileşte cadrul juridic unitar privind efectuarea serviciilor de transport public local de persoane prin curse regulate speciale, definind modalităţile şi condiţiile ce trebuie îndeplinite pentru efectuarea serviciului, indicatorii de performanţă, condiţiile tehnice, precum şi raporturile dintre operatorii de transport rutier şi utilizatorii serviciilor. (2) Prevederile prezentului regulament se aplică serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate speciale. (3) Serviciile de transport public local se pot efectua numai în condiţiile respectării prevederilor prezentului regulament, ale reglementărilor în vigoare din domeniul transporturilor rutiere, precum şi ale acordurilor şi convenţiilor internaţionale la care România este parte. ART. 2 Organizarea şi efectuarea activităţilor specifice serviciilor de transport public local trebuie să asigure satisfacerea unor cerinţe şi nevoi de utilitate publică ale comunităţilor locale, şi anume: a) satisfacerea cu prioritate a nevoilor de transport ale populaţiei şi ale operatorilor economici pe teritoriul unităţilor administrativ-teritoriale; b) îmbunătăţirea siguranţei rutiere, protecţiei mediului şi calităţii transportului public local; c) deplasarea în condiţii de siguranţă şi de confort, inclusiv prin asigurarea de risc a persoanelor transportate, precum şi a bunurilor acestora prin poliţe de asigurări; d) accesul egal şi nediscriminatoriu al operatorilor de transport, respectiv al transportatorilor autorizaţi, la piaţa transportului public local; e) optimizarea funcţionării pieţei transportului public local prin asigurarea unui cadru concurenţial normal, dinamic şi loial. ART. 3 În sensul prezentului regulament, termenii şi noţiunile utilizate se definesc după cum urmează: 1. activitate de transport public local - suma operaţiunilor de transport care asigură, nemijlocit, deplasarea persoanelor cu ajutorul vehiculelor sau al combinaţiei de vehicule, pe distanţe şi în condiţii prestabilite, efectuate în cadrul serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate speciale; 2. autoritate de autorizare – serviciul specializat de transport local din cadrul aparatului propriu al Primarului Municipiului Timişoara; 3. caiet de sarcini al licenţei de traseu - documentul care însoţeşte licenţa de traseu, care cuprinde în principal cerinţele pentru asigurarea programului de circulaţie şi realizarea unui transport în condiţii de siguranţă şi confort; 4. copie conformă a licenţei comunitare - document în baza căruia se efectuează transport rutier contra cost, eliberat de autoritatea competentă pentru fiecare dintre autovehiculele sau ansamblurile de vehicule rutiere utilizate la transportul rutier contra cost; 5. licenţă comunitară - document care permite accesul operatorului de transport autorizat la piaţa transportului rutier; 6. cursă - parcursul dus-întors realizat de un autobuz între capetele de traseu, în cadrul aceluiaşi serviciu regulat special de transport de persoane; 7. licenţă de traseu - documentul care dă dreptul operatorului de transport rutier să efectueze transport public local de persoane prin curse regulate speciale cu autobuze pe un anumit traseu, conform programului de transport; 8. persoană desemnată - persoana fizică care are calitatea de manager al activităţii de transport rutier, posesoare a unui certificat de competenţă profesională şi care este angajată pe bază de contract de muncă să conducă permanent şi efectiv activitatea de transport a operatorului de transport; în cazul persoanelor fizice/asociaţiilor familiale autorizate ca transportator, persoana desemnată trebuie să fie persoana fizică sau unul dintre membrii asociaţiei familiale; 9. staţie publică - punctul de pe traseul unui serviciu de transport public local de persoane prin curse regulate, amenajat corespunzător, semnalizat printr-un indicator rutier şi care să aibă în dotare un panou suplimentar pe care este ataşat orarul conform căruia opresc autobuzele pentru urcarea şi coborârea persoanelor transportate; 10. traseu - parcursul care asigură legătura între mai multe localităţi şi/sau obiective, cuprinse între două capete, pe care se efectuează transport public local de persoane prin curse regulate speciale. În funcţie de amplasarea capetelor şi de itinerarul dintre acestea, traseele pot fi judeţene sau locale; 11. utilizator al serviciului de transport public local - persoana fizică sau juridică beneficiară a unui serviciu de transport public local.

ART. 4 Autorităţile administraţiei publice locale vor urmări prin exercitarea atribuţiilor, competenţelor şi drepturilor ce le revin conform legii ca efectuarea serviciului de transport public local să se realizeze în condiţii de siguranţă rutieră, calitate şi confort şi în concordanţă cu interesul general al comunităţilor pe care le reprezintă, în conformitate cu legislaţia în vigoare. CAP. II Efectuarea transportului public local de persoane prin curse regulate speciale SECŢIUNEA 1 Principiile şi obiectivele efectuării transportului public local de persoane prin curse regulate speciale ART. 5 Transportul public local prin curse regulate speciale se efectuează numai în condiţiile respectării prevederilor Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007, ale Ordonanţei Guvernului nr. 27/2011, ale reglementărilor naţionale şi ale Uniunii Europene în vigoare din domeniul transporturilor rutiere, precum şi ale acordurilor şi convenţiilor internaţionale la care România este parte. ART. 6 (1) Transportul public local se poate efectua numai cu vehicule rutiere a căror stare tehnică corespunde reglementărilor specifice în vigoare, având inspecţia tehnică periodică valabilă, acestea fiind clasificate/încadrate corespunzător, conform prevederilor legale în vigoare. (2) Pentru accesul la infrastructura rutieră, vehiculele rutiere fabricate în ţară sau în străinătate, înmatriculate sau care urmează să fie înmatriculate în România, sunt supuse omologării în vederea înmatriculării ori înregistrării şi/sau inspecţiei tehnice periodice, după caz, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. (3) Transportul public local de persoane se efectuează numai cu vehicule rutiere destinate prin construcţie tipului respectiv de transport şi, după caz, dotate cu tahografe şi limitatoare de viteză, în conformitate cu reglementările în vigoare. ART. 7 Transportul public local se efectuează cu respectarea ansamblului reglementărilor care contribuie la îmbunătăţirea siguranţei rutiere, referitoare la condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească mijloacele de transport, infrastructura rutieră, persoanele cu atribuţii care concură la siguranţa circulaţiei şi ceilalţi participanţi la trafic. SECŢIUNEA a 2-a Licenţe şi alte documente necesare pentru efectuarea transportului public local prin curse regulate speciale ART. 8 (1) Este considerat serviciu de transport public local de persoane prin curse regulate speciale transportul public efectuat tur-retur, pe rute şi cu programe de transport prestabilite de către beneficiarul serviciului de transport sau de către cel care a angajat serviciul privind transportul unor persoane sau al unor grupuri de persoane, şi anume: transportul copiilor, elevilor şi studenţilor la şi de la instituţiile de învăţământ, transportul salariaţilor la şi de la instituţiile la care sunt salariaţi sau transportul angajaţilor unui operator economic la şi de la locul de muncă. (2) Transportul public local de persoane prin curse regulate speciale locale se realizează de către operatorii de transport rutier cu autobuze deţinute în proprietate sau în baza unui contract de leasing pe bază de licenţe de traseu şi caiete de sarcini elaborate şi eliberate de Autoritatea de Autorizare din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, în condiţiile prezentului regulament. (3) Serviciul de transport public local de persoane prin curse regulate speciale trebuie să întrunească cumulativ următoarele condiţii: a) se execută cu autobuze deţinute în proprietate, înmatriculate în judeţul respectiv, sau în baza unui contract de leasing, pe baza unor programe de circulaţie stabilite de către cel care a angajat transportul cu operatorul de transport rutier; b) se execută de către un operator de transport astfel cum este definit şi licenţiat conform Ordonanţei Guvernului nr. 27/2011; c) persoanele transportate se îmbarcă şi se debarcă în staţii stabilite special, în locul unde îşi desfăşoară activitatea; d) operatorul de transport rutier încasează de la beneficiarul transportului sau de la cel care a angajat transportul contravaloarea serviciului stabilită în conformitate cu prevederile contractului de transport încheiat între aceştia; e) persoanele transportate se legitimează pe baza legitimaţiei de serviciu valabile. (4) Serviciile de transport public local de persoane prin curse regulate speciale se efectuează pe teritoriul Municipiului Timişoara numai de către operatorii de transport rutier care deţin licenţă de traseu valabilă. ART. 9 Operatorii de transport au obligaţia de a deţine la bordul vehiculului, pe toată durata transportului public de persoane prin curse regulate speciale, următoarele documente, documente care vor fi prezentate la control, obligatoriu, de către conducătorul auto:

a) licenţa de traseu şi caietul de sarcini al acesteia eliberat de către Autoritatea de Autorizare din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, în original; b) contractul de transport încheiat între beneficiarul transportului sau persoana care a angajat transportul şi operatorul de transport rutier, în copie; c) lista persoanelor transportate, ca anexă la contractul de transport, în copie; d) avizul Comisiei de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara cu locaţiile ce vor fi utilizate ca staţii de urcare/coborâre a călătorilor, în copie conformă cu originalul, valabil; e) copia conformă a licenţei comunitare, în original; f) legitimaţia de serviciu valabilă a conducătorului auto, din care să reiasă că este angajat al operatorului de transport afişată la loc vizibil; g) contractul de leasing în original ori o copie conformă cu originalul, în cazul în care vehiculul rutier este utilizat în baza unui asemenea contract; h) actul prin care se dovedeşte dreptul de muncă în România, în cazul conducătorilor auto străini; i) asigurarea pentru persoanele transportate şi bagajele acestora pentru riscuri de accidente ce cad în sarcina operatorului de transport, în copie; j) certificatul de înmatriculare cu anexa privind inspecţia tehnică periodică valabilă; k) asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto; l) foaia de parcurs a vehiculului; m) certificatul de competenţă profesională al conducătorului auto pentru transportul rutier public de persoane, valabil; n) legitimaţii de serviciu valabile, eliberate de beneficiarul transportului pentru persoanele transportate, în cazul transportului angajaţilor instituţiilor/operatorilor economici. ART. 10 Beneficiarii transportului public de persoane prin curse regulate speciale au obligaţia să emită pentru angajaţii proprii legitimaţii de serviciu valabile. ART. 11 (1) Licenţa de traseu se eliberează în numărul de exemplare corespunzător numărului de autobuze necesar efectuării traseului şi se eliberează pentru o perioadă egală cu perioada de valabilitate a contractului încheiat cu beneficiarul sau cu cel care a angajat transportul, dar nu mai mult de 3 ani, după prezentarea documentului de plată a tarifului de eliberare. (2) Taxa de eliberare al licenţei de traseu este de 180 lei/3 ani/cursă. (3) Licenţa de traseu este însoţită pe toată durata efectuării transportului de caietul de sarcini aferent acesteia, în original. (4) Caietul de sarcini aferent licenţei de traseu cuprinde: a) staţiile, altele decât staţiile publice, precum şi distanţele dintre acestea; b) orele de plecare, respectiv de sosire; c) zilele în care se efectuează transporturile; d) capacitatea autovehiculului care efectuează transportul. (5) Licenţa de traseu este nominală şi nu este transmisibilă. (6) Modelul licenţei de traseu şi caietului de sarcini al acesteia sunt prezentate în anexa 1 şi anexa 2. ART.12 (1) Licenţa de traseu se eliberează de autoritatea de autorizare din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, în baza următoarelor documente: - cerere; - lista vehiculelor cu care se efectuează traseul şi capacitatea de transport a acestora; - copiile conforme ale licenţei comunitare, într-un număr egal cu cel al vehiculelor prezentate în listă, în copie; - copie a certificatului de înmatriculare cu anexa cu inspecţia tehnică periodică valabilă pentru toate autobuzele utilizate în efectuarea curselor; - certificat privind norma de poluare eliberat Registru Auto Român (minim EURO 4); - dovada deţineii autobuzelor în proprietate (copie carte de identitate) sau în baza unui contract de leasing, în copie; - asigurarea pentru persoanele transportate şi bagajele acestora pentru riscuri de accidente ce cad în sarcina operatorului de transport, în copie; - graficul de circulaţie propus, care trebuie să fie în concordanţă cu programul de începere/încheiere a activităţilor, respectiv cu programul de intrare/ieşire din schimb, vizat de beneficiarul transportului sau de cel care a solicitat transportul; graficul de circulaţie va cuprinde sensurile în care se transportă persoanele pentru începerea activităţilor/intrarea în schimb, respectiv transportul acestora la încheierea activităţilor/ieşirea din schimb; - contractul/contractele încheiat/încheiate cu beneficiarul/beneficiarii transportului, din care să rezulte programul de începere/încheiere a activităţilor, respectiv programul de intrare/ieşire din schimb, în copie; - tabelul cu persoanele transportate, anexă la contractul de transport, vizat de beneficiar; - avizul Comisiei de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara cu traseul şi locaţiile ce vor fi utilizate ca staţii de urcare/coborâre a călătorilor pe raza Municipiului Timişoara, în copie; - dovada achitării taxei pentru eliberarea licenţei de traseu. (2) Avizul Comisiei de Circulaţie se obţine în baza următoarelor documente: - cerere;

- act justificativ din care să rezulte traseele şi locaţiile ce vor fi utilizate ca staţii de urcare/coborâre a călătorilor pe raza Municipiului Timişoara; - licenţa comunitară, în copie; - copie după Certificatul de Înregistrare al societăţii eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului; - contractul/contractele încheiat/e cu beneficiarul/beneficiarii transportului. ART. 13 Retragerea licenţei de traseu se face de către Autoritatea de autorizare din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, în următoarele cazuri: a) când nu mai sunt îndeplinite condiţiile care au stat la baza eliberării acesteia; b) în cazul săvârşirii de către operatorul de transport rutier a unor abateri grave de la prevederile caietului de sarcini aferent licenţei de traseu sau ale prezentului Regulament; c) când licenţa de traseu a fost obţinută prin furnizarea unor documente care conţineau informaţii eronate; d) la încetarea activităţii operatorului de transport rutier; e) la retragerea licenţei comunitare. ART. 14 (1) Pierderea, deteriorarea sau sustragerea licenţelor de traseu se comunică de către operatorul de transport Autorităţii de autorizare, în termen de 15 zile de la data constatării, acestea urmând a fi înlocuite. (2) Pierderea sau sustragerea licenţelor de traseu se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a III – a. SECŢIUNEA a 3-a Siguranţa rutieră ART. 15 În scopul prevenirii cauzelor generatoare de evenimente rutiere, operatorii de transport care efectuează servicii de transport public local prin curse regulate speciale au obligaţia să adopte măsurile necesare pentru cunoaşterea, aplicarea şi respectarea reglementărilor legale privind siguranţa rutieră şi a condiţiilor pe care trebuie să le îndeplinească mijloacele de transport şi persoanele cu atribuţii care concură la siguranţa circulaţiei. ART. 16 Operatorii de transport care efectuează servicii publice de transport local prin curse regulate speciale au următoarele îndatoriri: 1. să respecte reglementările legale privind omologarea, înmatricularea, efectuarea inspecţiilor tehnice periodice, repararea, întreţinerea, reglarea, modificarea constructivă şi reconstrucţia mijloacelor de transport; 2. să utilizeze mijloace de transport a căror stare tehnică corespunde reglementărilor naţionale de siguranţă rutieră şi de protecţie a mediului înconjurător, cu inspecţia tehnică periodică şi certificate/clasificate/încadrate corespunzător, conform prevederilor legale în vigoare; 3. în intervalul dintre două inspecţii tehnice periodice, să asigure menţinerea mijloacelor de transport într-o stare tehnică corespunzătoare, în vederea încadrării în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi în categoria de folosinţă conform destinaţiei, utilizând în acest scop numai sisteme, echipamente, componente, entităţi tehnice, piese de schimb, materiale de exploatare şi dotări obligatorii de origine sau omologate/certificate conform legislaţiei în vigoare; 4. să monteze, prin operatori economici autorizaţi, tahografe şi limitatoare de viteză cu aprobare de model la vehiculele pentru care acestea sunt obligatorii; 5. să nu permită plecarea în cursă a vehiculelor care au tahograful sau limitatorul de viteză defect, nesigilat ori fără suficiente foi de înregistrare pentru efectuarea întregului parcurs al transportului; 6. să informeze conducătorii mijloacelor de transport şi lucrătorii mobili cu privire la regulamentele interne ale întreprinderii şi prevederile relevante ale contractelor colective de muncă; 7. să verifice pe foile de înregistrare sau pe cartelele conducătorilor auto utilizate modul în care aceştia respectă prevederile legale în vigoare privind perioadele de conducere şi de odihnă şi să ia măsurile necesare pentru a împiedica repetarea unor nereguli în acest sens; 8. să verifice funcţionarea tahografului şi a limitatorului de viteză, inclusiv cu ocazia analizării diagramelor-tahograf sau a înregistrărilor stocate în memoria cardului conducătorului auto/tahografului digital, după caz; 9. să nu permită intervenţia persoanelor neautorizate asupra tahografelor şi a limitatoarelor de viteză; 10. să angajeze transporturile şi să întocmească programul de executare a transporturilor, astfel încât conducătorii mijloacelor de transport şi lucrătorii mobili să poată respecta prevederile legale privind timpul de lucru, de odihnă şi de repaus; 11. să se asigure că conducătorii mijloacelor de transport respectă normele de protecţie a muncii, protecţie a mediului, prevenire şi combatere a incendiilor, pe tot timpul efectuării transportului; 12. să permită efectuarea transporturilor numai cu respectarea maselor totale maxime autorizate de autoritatea competentă şi/sau în limita numărului de locuri înscris în certificatul de înmatriculare; să se asigure spaţii libere suficiente pentru transportul bagajelor pasagerilor; 13. să respecte procedurile ce trebuie urmate în caz de accident şi să aplice procedurile corespunzătoare pentru a preveni producerea unor noi accidente sau a unor încălcări grave ale regulilor de circulaţie; 15. să respecte întocmai legile şi reglementările specifice categoriei de transport rutier pe care o execută.

ART. 17 Responsabilităţile ce revin persoanei desemnate să conducă permanent şi efectiv activitatea de transport sunt cele stabilite prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 761/1999 privind desemnarea, pregătirea şi atestarea profesională a persoanelor care conduc permanent şi efectiv activităţi de transport rutier, cu modificările şi completările ulterioare. ART. 18 Conducătorii mijloacelor de transport au următoarele atribuţii şi responsabilităţi: 1. să se prezinte pentru efectuarea examinării medicale şi psihologice, iniţială şi periodică, şi să respecte recomandările comisiilor medicale şi psihologice; 2. să respecte normele şi regulile privind conducerea în condiţii de siguranţă rutieră şi conduita preventivă; 3. să respecte regulile privind prevenirea accidentelor de muncă în circulaţia rutieră; 4. să cunoască şi să respecte măsurile ce trebuie luate după un accident sau incident în ceea ce priveşte asigurarea vehiculului, protecţia personală şi a celorlalţi participanţi la trafic, protecţia mediului, protecţia bunurilor; 5. să respecte perioadele de conducere şi perioadele de odihnă, conform reglementărilor legale în vigoare, şi să utilizeze corect tahograful; 6. să nu intervină asupra tahografului sau a limitatorului de viteză pentru scoaterea acestora din uz sau modificarea caracteristicilor de funcţionare; 7. să respecte întocmai legile şi reglementările specifice categoriei de transport rutier pe care o execută. 8. să prezinte la controlul în trafic documentele stabilite prin prezentul Regulament precum şi alte documente prevăzute de legislaţia în vigoare 9. să aibă un comportament civilizat în raport cu organele de control; 10. să nu părăsească mijlocul de transport în timpul desfăşurării transportului, fără motiv întemeiat; 11.să nu oprească mijloacele de transport în vederea îmbarcării/debarcării călătorilor în afara staţiilor aprobate prin caietul de sarcini al licenţei de traseu; 12. să nu schimbe traseul aprobat de autorităţile competente prin licenţa de traseu şi caietul de sarcini al acesteia ART. 19 Operatorii de transport care efectuează servicii de transport public local prin curse regulate speciale vor întreprinde o investigaţie pe linie administrativă în toate cazurile de accidente de circulaţie în care au fost angajate vehiculele utilizate, indiferent de gravitatea accidentului. ART. 20 Rezultatele cercetării administrative vor sta la baza adoptării măsurilor ce se impun pentru eliminarea repetării cauzelor generatoare de evenimente rutiere. SECŢIUNEA a 4-a Condiţii privind efectuarea transportului public local de persoane prin curse regulate speciale ART. 21 Operatorii de transport vor efectua serviciul de transport public local de persoane prin curse regulate speciale cu respectarea următoarelor condiţii: 1. să utilizeze pe timpul executării transportului rutier placa de traseu, cu indicarea executantului, a traseului şi a tipului de transport; 2. să preia la transport numai persoanele nominalizate în lista cu persoanele transportate, anexă la contractul de transport încheiat cu beneficiarul serviciului; 3. să asigure preluarea persoanelor transportate din vehiculele rămase imobilizate pe traseu; 4. să asigure instruirea conducătorilor auto cu privire la obligaţiile ce le revin; 5. să preia la transport mărfuri sau colete doar în limita spaţiilor disponibile destinate acestui scop; 6. să asigure urcarea şi coborârea bagajelor în/din portbagajul vehiculului. Bagajele se manipulează numai de către conducătorul auto; 7. îmbarcarea/debarcarea persoanelor transportate trebuie să se facă în staţii stabilite special, altele decât staţiile publice şi în incinta unde îşi desfăşoară activitatea beneficiarul transportului; 8. să oprească în toate staţiile prevăzute în caietul de sarcini aferent licenţei de traseu, fără a opri pentru urcarea sau coborârea persoanelor transportate în alte locuri decât cele prevăzute în caietul de sarcini; 9. să respecte traseul impus prin licenţa de traseu de către Autoritatea de autorizare; 10. să transporte persoane doar în limita numărului de locuri pe scaune înscris în certificatul de înmatriculare; 11. mijlocul de transport să nu circule cu uşile deschise sau cu pasageri pe scara acestuia; 12. să nu admită la transport în salonul autovehiculului materii greu mirositoare, materii inflamabile,butelii de aragaz, butoaie cu carbid, tuburi de oxigen, materiale explozibile, filme cinematografice neambalate în cutii metalice, produse caustice, materiale sau obiecte care prin natura, formatul ori dimensiunile lor pot produce daune sau pot murdări autovehiculul, bagajele ori îmbrăcămintea călătorilor, obiecte sau mărfuri interzise la transport prin dispoziţiile legale; 13. să nu supraîncarce autovehiculul peste capacitatea utilă de transport, exprimată prin numărul de locuri pe scaune înscris în certificatul de înmatriculare;

14. să asigure călătorii şi bagajele acestora pentru riscurile ce cad în sarcina operatorului de transport; 15. în salonul autovehiculului pot fi transportate numai bagajele de mână, care pot fi ţinute în mână sau în plasa portpachet. În salonul autovehiculului nu pot fi transportate bagajele care: - nu se încadrează în categoria bagajelor de mână; - conţin produse neadmise la transport; - sunt aşezate pe culoarul de acces sau pe platforma din faţă ori din spate a autovehiculului; 16. nu se admit la transport bagajele aşezate pe scaunele libere din salonul autovehiculului, chiar dacă spaţiul rămas neutilizat de către pasageri ar permite acest lucru; 17. bagajele depuse în spaţiul destinat bagajelor se manipulează numai de către conducătorul auto; 18. autovehiculele trebuie sa aibă inspecţia tehnică periodică efectuată la termen; 19. autovehiculele trebuie salubrizate, spălate şi dezinfectate; 20. la bordul autovehiculului trebuie să existe mijloace pentru combaterea şi prevenirea incendiilor, precum şi ciocan pentru spart geamurile în caz de necesitate; 21. în perioada de iarnă, autovehiculul trebuie să fie echipat corespunzător circulaţiei pe drumuri cu aderenţă scăzută; 22. autovehiculele trebuie sa fie dotate cu tahograf, care va fi în funcţiune pe toată durata desfăşurării transportului, conform reglementărilor în vigoare. CAP. III Răspunderi şi sancţiuni ART. 22 (1) Constituie contravenţie şi se sancţionează contravenţional cu amenda de la 1000 – 1500 lei conducătorul auto pentru următoarelor fapte: a) refuzul de a prezenta la control documentele prevăzute la art. 9 lit. d) – m); b) nerespectarea prevederilor art. 18 pct. 9, 10, şi 12, art. 21 pct. 2, 10, 11, 12 şi 15; (2) Constituie contravenţie şi se sancţionează contravenţional cu amenda de la 500-1000 lei operatorii de transport pentru nerespectarea art. 21 pct. 1. (3) Constituie contravenţie şi se sancţionează contravenţional cu amenda de la 2000 – 2500 lei operatorii de transport pentru următoarelor fapte: a) nedeţinerea documentelor prevăzute la art. 9 lit. d) şi i); b) reful de a comunica, la solicitarea Autorităţii de Autorizare în termen de 30 zile, datele de identificare ale conducătorului auto care refuză legitimarea în momentul controlului, precum şi orice alte documente; c) nerespectarea prevederilor art. 21 pct. 4, 7, 9 şi 18. (4) Constatarea contravenţiilor se face de cătra împuterniciţii Primarului Municipiului Timişoara, precum şi de alte autorităţi competente conform legii. (5) Contravenientul poate achita, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia, în conformitate cu OUG 2/2001, actualizată, jumătate din minimul amenzii, agentul constatator făcând menţiune despre această posibilitate în procesul – verbal. CAP. IV Dispoziţii finale şi tranzitorii ART. 23 Prezentul Regulament se completează cu prevederile Legii nr. 92/2007, Ordinului nr. 353/2007, precum şi cu prevederile reglementărilor naţionale şi ale Uniunii Europene în vigoare din domeniul transporturilor rutiere, precum şi ale acordurilor şi convenţiilor internaţionale la care România este parte. ART. 24 Prezentul Regulament intră în vigoare după aprobarea lui de către Consiliul Local al Municipiului Timişoara

Atasament: caiet_de_sarcini_model_1.pdf

CAIET DE SARCINI AL LICENȚEI DE TRASEU Seria TM Nr. Senicii de transport public local de persoane prin curse regulate speciale A Denumirea traseului MODEL DUS Ora de plecare Km Nr.de stație Denumirea stației ÎNTORS Ora de plecare CRT B. Condiții pentru asigurarea caietului de sarcini 1. Zilele În care circulă. 2 Nr. de autovehicule necesari. de înmatriculare 3. Amenajările şi dotările autovehiculului 4, Numărul de şoferi necesar Operatorul de trasnport / Transportatorul autorizat se Valabil Data emiterii Primar, OBS: Este interzisă staționarea autobuzelor ce vor circula pe traseul mai sus menționat, în stațile de urcare-coborâre a călătorilor specificate în prezentul caiet de sarcini, cu exceptia capetelor de traseu respectiv incinta garaj si incinta societate comerciala beneficiara Cod FP18-04, Ver 2

Atasament: model_licenta_traseu_fata_verso.pdf

Prezenta licenţă de traseu s-a eliberat operatorului de transport rutier: .................................................................................................

...............................................................................................

......................................................... ............................

... .... ....

Valabilă de la data de ...................... până la data de.......................

Eliberată în baza Licenţei de transport seria ........... nr. ...................

Data eliberării ..............................

:Operator de transport S.C. A :dresa C.U.I.:

Primar, GHEORGHE CIUHANDU

Director, CULIŢĂ CHIŞ

Model

Traseul:

Seria .... ........ Nr. ..................TM

..............................................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................................

    Atasament: Referat.pdf

    REFERAT privind aprobarea Regulamentului pentru efectuarea serviciului de transport public local de persoane prin

    curse regulate speciale

    Serviciile de transport public local fac parte din sfera serviciilor comunitare de utilitate publică şi cuprind totalitatea acţiunilor şi activităţilor de utilitate publică şi de interes economic şi social general desfăşurate la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale, sub controlul, conducerea sau coordonarea autorităţilor administraţiei publice locale, în scopul asigurării transportului public local (art. 3 alin. 1 din Legea nr. 92/2007).

    Serviciile de transport public local includ serviciile de transport public de persoane, serviciile de transport public de mărfuri, precum şi alte servicii de transport public. Serviciile de transport public local de persoane cuprind, printre alte servicii, transportul prin curse regulate speciale (art. 3 alin. 2 şi 3 din Legea nr. 92/2007). Articolul 16 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 92/2007 stipulează: (1) Consiliile locale, consiliile judeţene, precum şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti sunt obligate să asigure, să organizeze, să reglementeze, să coordoneze şi să controleze prestarea serviciilor de transport public desfăşurat pe raza administrativ-teritorială a acestora, precum şi să înfiinţeze societăţi de transport public dacă acestea nu există. (2) Autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia de a stabili şi de a aplica strategia pe termen mediu şi lung pentru extinderea, dezvoltarea şi modernizarea serviciilor de transport public local, ţinând seama de planurile de urbanism şi amenajarea teritoriului, de programele de dezvoltare economico-socială a localităţilor şi de cerinţele de transport public local, evoluţia acestora, precum şi de folosirea mijloacelor de transport cu consumuri energetice reduse şi emisii minime de noxe. Prin Ordinul 972/2007 s-a aprobat Regulamentul – cadru pentru efectuarea transportului public local si a Caietului de sarcini-cadru al serviciilor de transport public local, regulament care stabileşte cadrul juridic unitar privind efectuarea serviciilor de transport public local, cu excepţia transportului public pe căile navigabile interioare, a transportului în regim de taxi şi în regim de închiriere şi a transportului cu metroul, definind modalităţile şi condiţiile-cadru ce trebuie îndeplinite pentru efectuarea serviciului, indicatorii de performanţă, condiţiile tehnice, precum şi raporturile dintre operatorii de transport rutier/transportatorii autorizaţi şi utilizatorii serviciilor. Potrivit art. 7 din Regulamentul – cadru pentru efectuarea transportului public local si a Caietului de sarcini-cadru al serviciilor de transport public local, aprobat prin Ordinul 972/2007 transportul public local se efectuează cu respectarea ansamblului reglementărilor care contribuie la îmbunătăţirea siguranţei rutiere, referitoare la condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească mijloacele de transport, infrastructura rutieră, persoanele cu atribuţii care concură la siguranţa circulaţiei şi ceilalţi participanţi la trafic.

    COD FP 53-01, VER. 1

    ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECTIA TEHNICĂ SERVICIUL REGLEMENTĂRI TRANSPORTURI URBANE BIROUL TRANSPORT ŞI SIGURANŢA CIRCULAŢIEI NR.

    APROBAT PRIMAR

    Dr. Ing. Gheorghe Ciuhandu

    Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, tel: +40 256 408 300, fax:+40 256 493 017 e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro

    Ţinând cont de aceste prevederi legale mai sus menţionate, de Ordinul 972/2007, precum şi de

    celelalte reglementări legale în domeniul transportului s-a întocmit Regulamentul pentru efectuarea serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate speciale. Prin Regulamentul pentru efectuarea serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate speciale s-au stabilit următoarele: - Principiile şi obiectivele efectuării transportului public local de persoane prin curse regulate speciale; - Licenţele şi alte documente necesare pentru efectuarea transportului public local prin curse regulate speciale; - Îndatoririle operatorilor de transport care efectuează servicii de transport public local prin curse regulate speciale în ceea ce priveşte măsurile necesare să le adopte pentru cunoaşterea, aplicarea şi respectarea reglementărilor legale privind siguranţa rutieră şi a condiţiilor pe care trebuie să le îndeplinească mijloacele de transport şi persoanele cu atribuţii care concură la siguranţa circulaţiei; - Atribuţiile şi responasbilităţile conducătorilor auto; - Condiţiile în care se efectuează transportul public local de persoane prin curse regulate speciale; - Răspunderi şi sancţiuni.

    Poluarea reprezintă o stare nedorită de degradare a mediului natural înconjurător datorită contaminării cu substanţe dăunătoare, ca o consecinţă a activităţilor umane. Se cunosc două feluri de poluare: locală şi globală. Transporturile reprezintă una dintre sursele importante de poluare a mediului înconjurător. Formele de poluare generate de transporturi sunt: poluarea fonică, poluarea aerului şi poluarea apelor. Pentru reducerea poluării am propus ca pentru eliberarea licenţei de traseu pentru transportul local de persoane prin curse regulate speciale operatorul de transport să prezinte, printre alte documente, certificatul privind norma de poluare eliberat Registru Auto Român (minim EURO 4).

    Transportul rutier este si principala sursa de monoxid de carbon si particule fine, care prezinta riscuri majore pentru sanatate, inclusiv probleme respiratorii cum ar fi astmul. In fiecare an, circa 300,000 persoane mor prematur ca urmare a bolilor produse de poluarea aerului.

    Potrivit art. 3 din Ordonanţa de urgenţă nr. 195/2005 privind protecţia mediului printre principiile şi elementele strategice care conduc la dezvoltarea durabilă, se numără: - principiul integrării cerinţelor de mediu în celelalte politici sectoriale; - principiul "poluatorul plăteşte".

    Agenţia pentru Protecţia Mediului Timiş ne-a adus la cunoştinţă, prin mai multe adrese, notificarea din partea Comisiei Europene prin care România a fost atenţionată asupra neîndeplinirii obligaţiilor care îi revin în temeiul art. 5 alin. (1) din Directiva 1999/30/CE privind valorile limită de dioxid de sulf, dioxid de azot şi oxizi de azot, particule şi plumb în aerul ambiant. Municipiul Timişoara a depăşit valorile limită pentru indicatorul pulberi în suspensie (PM 10) şi este obligat să ia măsuri în vederea îmbunătăţirii calităţii mediului prin reducerea poluarii. Pentru asigurarea unui mediu de viaţă sănătos, autorităţile administraţiei publice locale, precum şi, după caz, persoanele fizice şi juridice au obligaţia să reglementeze, inclusiv prin interzicerea temporară sau permanentă, accesul anumitor tipuri de autovehicule sau desfăşurarea unor activităţi generatoare de disconfort pentru populaţie în anumite zone ale localităţilor, cu predominanţă în spaţiile destinate locuinţelor, în zonele destinate tratamentului, odihnei, recreerii şi agrementului (art. 70 lit g) din OUG nr. 195/2005). Potrivit art. 17 alin. (1) lit. l) din Legea nr. 92/2007 consiliul local are atribuţia de a elabora şi aproba normele locale şi regulamentele serviciilor de transport public local, cu consultarea asociaţiilor reprezentative profesionale şi patronale ale operatorilor de transport rutier şi ale transportatorilor autorizaţi, precum şi a organizaţiilor sindicale teritoriale din domeniu.

    COD FP 53-01, VER. 1

    Ţinând cont de aceste prevederi asociaţiile reprezentative profesionale şi patronale ale operatorilor de transport rutier şi ale transportatorilor autorizaţi, precum şi a organizaţiile sindicale teritoriale din domeniu au fost convocate în data de 02.12.2011, ora 11,00 la Primăria Municipiului Timişoara - la Sala Consiliului Local al Municipiului Timişoara, Bv. C.D. Loga, nr. 1 în vederea consultării cu privire la propunerea de Regulament pentru serviciile de transport public local de persoane prin curse regulate speciale. După cum rezultă din procesul – verbal încheiat în data de 02.12.2011 nu s-a prezentat niciun membru din cadrul instituţiilor mai sus menţionate. Având în vedere cele mai sus prezentate propunem spre aprobare Regulementul pentru efectuarea serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate speciale.

    VICEPRIMAR, DIRECTOR,

    SORIN GRINDEANU ING. CULIŢĂ CHIŞ

    ŞEF SERVICIU, ŞEF BIROU, ING. ADRIAN COLOJOARĂ ING. CRISTINA GAVRA

    CONSILIER SUPERIOR,

    CONSILIER, ING. SEMEN-ANTON PANTELICĂ JR. NASTASIA MIRCEA

    AVIZAT JURIDIC,

    COD FP 53-01, VER. 1