keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 351/29.09.2009 privind aprobarea participării, în calitate de partener, a Municipiului Timişoara la Proiectul "BARRABARRIPEN - un model interregional de incluziune destinat femeilor rome", în cadrul Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU), Axa prioritară 6 "Promovarea incluziunii sociale", Domeniul major de intervenţie 6.2. "Îmbunătăţirea accesului şi participării grupurilor vulnerabile pe piaţa muncii" şi a contribuţiei proprii la acest proiect

29.09.2009

Hotararea Consiliului Local 351/29.09.2009
privind aprobarea participării, în calitate de partener, a Municipiului Timişoara la Proiectul "BARRABARRIPEN - un model interregional de incluziune destinat femeilor rome", în cadrul Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU), Axa prioritară 6 "Promovarea incluziunii sociale", Domeniul major de intervenţie 6.2. "Îmbunătăţirea accesului şi participării grupurilor vulnerabile pe piaţa muncii" şi a contribuţiei proprii la acest proiect


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2009-21929/16.09.2009 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul dr. ing. GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte, din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Luând în considerare Scrisoarea de intenţie din partea Municipiului Reşiţa, înregistrată cu nr. CDD2009-000109/19.08.2009;
Având în vedere prevederile Ghidului Solicitantutului aferent Axei prioritare 6 "Promovarea incluziunii sociale", Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU), Domeniul major de intervenţie 6.2. "Îmbunătăţirea accesului şi participării grupurilor vulnerabile pe piaţa muncii";
Luând în considerare Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă;
În conformitate cu dispoziţiile art. 36, alin. (2) lit. e), alin .(7) lit. c) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată


HOTARASTE

Art. 1. Se aprobă participarea, în calitatea de partener, a Municipiului Timişoara la Proiectul "BARRABARRIPEN - un model interregional de incluziune destinat femeilor rome", în cadrul Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU), Axa prioritară 6 "Promovarea incluziunii sociale", Domeniul major de intervenţie 6.2. "Îmbunătăţirea accesului şi participării grupurilor vulnerabile pe piaţa muncii", conform Acordului de parteneriat prevăzut în Anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. Se aprobă alocarea în Bugetul Local a sumei de 21.404 lei + T.V.A., reprezentând contribuţia proprie a Municipiului Timişoara în cotă de 2% din valoarea eligibilă a proiectului, conform cotei de proiect ce revine Municipiului Timişoara.

Art. 3. Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara va fi responsabilă cu implementarea proiectului menţionat la art. 1 din prezenta hotărâre, în colaborare cu Direcţia Dezvoltare, Direcţia Patrimoniu (prin Serviciul Achiziţii Publice), Direcţia Economică şi Serviciul Resurse Umane din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 4. Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara şi Direcţia Dezvoltare din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 5. Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului Judeţului Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Drumuri şi Transporturi;
- Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara;
- Serviciului Achiziţii Publice;
- Serviciului Resurse Umane;
- Biroului Control Intern şi Managementul Calităţii;
- Mass-mediei locale.


Presedinte de sedinta
MARIA SARACAN
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat_Proiect_femei_rome.pdf

FP 53-01, Ver. 1 1

ROMÂNIA SE APROBĂ JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR MUNICIPIUL TIMIŞOARA Dr. Ing. Gheorghe Ciuhandu DIRECŢIA DEZVOLTARE Serviciul Proiecte cu Finanţare Internaţională SC2009 – 21929/16.09.2009

REFERAT privind aprobarea participării, în calitate de partener, a Municipiului Timişoara la Proiectul “BARRABARRIPEN – un model interregional de incluziune destinat femeilor rome”, în cadrul Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU), Axa prioritară 6 „Promovarea incluziunii sociale”, Domeniul major de intervenţie 6.2. „Îmbunătăţirea accesului şi participării grupurilor vulnerabile pe piaţa muncii” şi a contribuţiei proprii la acest proiect

Politica socială debutează odată cu adoptarea, în 1989, a Cartei comunitare a drepturilor sociale fundamentale ale lucrătorilor (cunoscută şi drept Carta Socială) în care este reflectată preocuparea pentru dimensiunea socială a politicilor comunitare în contextul construcţiei pieţei unice europene, principala prioritate care a fost stabilită fiind crearea de noi locuri de muncă, strâns corelată cu crearea de parteneriate sociale. Politica socială a UE este formată dintr-un set de politici complementare, ce s-au dezvoltat şi multiplicat pe parcursul timpului şi care acţionează în acele sectoare de activitate ce afectează sau generează gradul de bunăstare individuală şi socială. În acest sens, Strategia Europeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă a identificat parteneriatul social ca unul din elementele cheie ale modelului social european. Prin concentrarea intereselor partenerilor sociali la toate nivelurile organizatorice se vor asigura premisele realizării consensului general în elaborarea şi implementarea strategiilor şi politicilor de ocupare la nivel central regional şi local. Municipiul Reşiţa a transmis Municipiului Timişoara o Scrisoare de intenţie, înregistrată cu nr. CDD2009- 000109/19.08.2009, prin care ne solicită colaborarea, ca şi partener, în proiectul strategic interregional „BARRABARRIPEN - un model interregional de incluziune destinat femeilor rome”, numărul 6229. Proiectul va contribui la promovarea unei societăţi inclusive, care să faciliteze accesul şi integrarea femeilor de etnie romă pe piaţa muncii. Proiectul contribuie la atingerea obiectivelor Uniunii Europene privind creşterea ratei de ocupare în răndul femeilor şi a obiectivului general POS DRU prin facilitarea accesului femeilor rome inactive profesional la educaţie şi ocupare. Prin activităţile sale, proiectul urmăreşte un model de incluziune socială a femeilor inactive profesionale în 3 regiuni de dezvoltare (Vest, Sud-Vest Oltenia, Centru, respectiv 5 judeţe: Caraş-Severin, Timiş, Mehedinţi, Gorj şi Braşov) prin structuri instituţionalizate de sprijin, programe individualizate de calificare-recalificare, sprijin şi monitorizare, campanii de conştientizare şi informare directă a decidenţilor pe piaţa muncii, şi indirect a comunităţilor rome şi a întregii societăţi. Aceste demersuri vor fi susţinute printr-un parteneriat solid între autorităţile locale, centrele de cercetare locală economico-socială, instituţii de ocupare a forţei de muncă şi ONG-uri specializate în problematica etniei rome. Proiectul se include în cadrul cererii de propuneri de proiecte pentru Axa prioritară 6 „Promovarea incluziunii sociale”, Domeniul major de intervenţie 6.2. „Îmbunăţirea accesului şi participării grupurilor vulnerabile pe piaţa muncii” din cadrul Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU). În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte strategice sunt promovate proiecte care urmăresc facilitarea accesului pe piaţa muncii a grupurilor vulnerabile, programe de formare pentru dezvoltarea competenţelor şi calificărilor de bază pentru grupurile vulnerabile, măsuri de acompaniere în vederea identificării şi menţinerii unui loc de muncă, promovarea unei pieţe inclusive a muncii.

FP 53-01, Ver. 1 2

Obiectivul general al Axei prioritare 6 „Promovarea incluziunii sociale” este: facilitarea accesului pe piaţa muncii a grupurilor vulnerabile şi promovarea unei societăţi inclusive şi coezive în scopul asigurării bunăstării tuturor cetăţenilor. Această axă prioritară urmăreşte dezvoltarea de programe specifice pentru dezvoltarea personală, atât în scopul consolidării motivaţiei pentru formarea profesională şi integrării grupurilor vulnerabile pe piaţa muncii, cât şi pentru îmbunătăţirea accesului acestora pe piaţa muncii. Acţiunile specifice de combatere a discriminării directe şi indirecte vor fi completate de măsuri de creştere a ratei de activitate. Domeniul major de intervenţie 6.2. „Îmbunăţirea accesului şi participării grupurilor vulnerabile pe piaţa muncii” vizează facilitarea accesului la ocupare pentru persoanele care aparţin grupurilor vulnerabile, în scopul evitării excluziunii sociale, marginalizării, discriminării şi riscului de sărăcie. Proiectul va fi implementat în mediul urban, la nivel interregional, şi se va derula pe o perioadă de 22 luni. Valoarea eligibilă a proiectului este de 5.351.091,55 lei. Contribuţia proprie a Municipiului Timişoara în calitate de partener este de 2 % din valoarea eligibilă a proiectului, respectiv 21.404 lei +T.V.A. Municipiul Timişoara este membru în cadrul acestui proiect, alături de următorii: Municipiul Reşiţa, ca partener principal, Municipiul Drobeta Turnu Severin, Municipiul Târgu Jiu, Agenţia Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă Braşov, Universitatea Eftimie Murgu din Reşiţa, Universitatea de Vest din Timişoara, Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă din Caraş-Severin, Asociaţia Parudimos din Timişoara. Proiectul se adresează unui număr de beneficiari, repartizaţi astfel: Grup ţintă I: persoane de etnie romă, mediatori sociali Grup ţintă II: femei rome Grup ţintă III: manageri de firme Primul grup este format din persoane de etnie romă, care vor instruiţi pentru a deveni mediatori sociali pentru comunităţi rome şi care vor fi angajaţi pe o perioadă de 13 luni în cadrul proiectului. Condiţii: apartenenţa la comunitatea romă, să fie respectat de comunitate, absolvirea a cel puţin studiilor medii, calităţi personale etice şi morale deosebite: seriozitate, abilităţi de comunicare. Aceştia vor beneficia de cursuri acreditate CNFPA, vor participa la activităţi de recrutare, motivare, sprijin social ţintă II şi vor constitui sprijin metodologic pentru experţii implicaţi în proiect. Grupul ţintă II este format din femei rome cu vârste cuprinse între 18 şi 46 ani, care:

- nu au o calificare de bază (cu condiţia de a avea minim 4 clase absolvite) sau - deţin o calificare, însă nu este solicitată pe piaţa muncii sau şi-au pierdut abilităţile profesionale

datorită unei perioade lungi de inactivitate (ex femeile casnice). Acestea vor beneficia de planuri individualizate, cursuri de calificare-recalificare acreditate CNFPA, stagii de practică individualizate, servicii speciale de consiliere şi orientare dedicate sprijinului psihologic şi social, vor participa la campanii de informare, târguri de muncă. Grupul ţintă III este format din manageri. Aceştia vor beneficia de cursuri de interculturalitate pe problematica rromă, informare profesională, vor participa ateliere de lucru, realizarea de studii de specialitate, campanii de schimbare a atitudinii faţă de romi. Beneficiile acestui proiect sunt următoarele:

- în fiecare primărie implicată în proiect se va înfiinţa câte un Centru de Incluziune Socială, cu scopul de consultanţă, sprijin metodologic pentru grupul ţintă I şi III, sprijin social, psihologic pentru grupul ţintă II, care va fi dotat şi utilat din fondurile proiectului. În fiecare centru va funcţiona câte o echipă formată din: 1 coordonator centru, 2 experţi educaţionali, 2 psihologi, 2 asistenţi sociali, 2 experţi de ocupare a forţei de muncă (experţi economici), 2 consultanţi romi şi 14 mediatori sociali romi;

- fiecare centru va fi dotat şi utilat din fondurile proiectului, respectiv 15% pentru dotare şi utilare şi 5% pentu cheltuielile generate de administraţie;

- studii, baze de date privind populaţia romă; - calificarea unui număr de 220 de femei rome; - subvenţii pentru angajatori; - videoconferinţe, conferinţe de presă, materiale de promovare;

FP 53-01, Ver. 1 3

- crearea în cadrul partenerului 5 - Agenţia Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă Braşov - a unui Centru de Studii şi Cercetări pentru Persoanele Dezavantajate Social, care va avea ca şi atribuţii realizarea de studii şi cercetări ştiinţifice;

- la finalizarea celor 22 de luni, Municipiul Timişoara nu va suporta nicio cheltuială, deoarece proiectul va avea continuitate.

Astfel, transferabilitatea proiectului se va realiza prin: - derularea programelor de calificare-recalificare şi după finalizarea proiectului; - rezultatele proiectului vor fi transferate către alte regiuni de dezvoltare, precum şi către alte

grupuri ţintă considerate a fi defavorizate; - experţii din cadrul Centrelor de Incluziune Socială vor depune proiecte de finanţare adresate

şi altor categorii de persoane defavorizate, precum şi proiecte de perfecţionare a specialiştilor în domeniul incluziunii sociale etc.

Având în vedere cele menţionate mai sus, PROPUNEM:

- aprobarea participării, în calitate de partener, a Municipiului Timişoara la Proiectul “BARRABARRIPEN - un model interregional de incluziune destinat femeilor rome”, în cadrul Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU), Axa prioritară 6 „Promovarea incluziunii sociale”, Domeniul major de intervenţie 6.2. „Îmbunăţirea accesului şi participării grupurilor vulnerabile pe piaţa muncii”, conform Acordului de parteneriat prevăzut în Anexa la prezentul referat;

- aprobarea alocării în Bugetul Local a sumei de 21.404 lei + T.V.A., reprezentând contribuţia proprie a

Municipiului Timişoara în cotă de 2% din valoarea eligibilă a proiectului, conform cotei de proiect ce revine Municipiului Timişoara.

- Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara va fi responsabilă cu implementarea proiectului

menţionat mai sus, în colaborare cu Direcţia Dezvoltare, Direcţia Patrimoniu (prin Serviciul Achiziţii Publice), Direcţia Economică şi Serviciul Resurse Umane din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Director executiv Direcţia Dezvoltare Şef Serviciul Proiecte cu Finanţare Internaţională Arh. Aurelia Junie Ec. Adriana Deaconu Director executiv Direcţia Economică Ec. Smaranda Haracicu Director executiv Direcţia Asistenţa Socială Comunitară Maria Stoianov

Avizat juridic Cons. Juridic Mirela Lasuschevici

Red. Cons. Claudia Bălulescu

Atasament: Anexa.pdf

———
LA bol... fer 251 Jas 032003 4 i VI 4 a "Fie E _ UNIUNEA EUROPEANĂ. MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI FONDUL SOCIAL EUROPEAN INSTRUMENTE STRUCTURALE EGALITĂŢII DE ŞANSE POS DRU 2007-2013 AMPOSDRU 2007-2013 ACORD DE PARTENERIAT - Model recomandat - Numar înregistrare (la solicitant/partener principal) Art. 1 Partile 1. MUNICIPIUL REȘIȚA, cu sediul în Piaţa 1 Decembrie Nr.1A, 320084 Reşiţa, jud. Caraş - Severin ,„ Cod de înregistrare fiscală 3228764 - partener principal 2. MUNICIPIUL TIMIŞOARA, cu sediul în Bd. C.D. Loga, nr. 1, 300030 Timişoara, jud. Timiş, Cod de înregistrare fiscală RO 14756536- partener 1 3. MUNICIPIUL DROBETA TURNU SEVERIN, cu sediul în Mareşal Averescu, nr. 2, 220131 Drobeta Turnu Severin, jud. Mehedinţi, Cod de înregistrare fiscală 2226581 - partener 2 4. MUNICIPIUL TÂRGU JIU, cu sediul în b-dul Constantin Brîncuşi, nr. 19, Târgu Jiu, jud. Gorj, Cod de înregistrare fiscală RO 4956065 - partener 3 5. AGENȚIA METROPOLITANĂ PENTRU DEZVOLTARE DURABILĂ BRAŞOV, cu sediul în Bd.Mihail Kogălniceanu, nr.23, bl.C7, 500090 Braşov, jud. Braşov, Nr. de înregistrare: 2/10.01.2006, Registrul Asociaţiilor şi Fundațiilor — partener 4 6. UNIVERSITATEA EFTIMIE MURGU, REŞIŢA, cu sediul în Piaţa Traian Vuia, nr. 1-4, 320085 Reşiţa, jud. Caraş - Severin , Cod de înregistrare fiscală 3061983 — partener 5 7, UNIVERSITATEA DE VEST DIN TIMIȘOARA, cu sediul în Bulevardul Vasile Pârvan, nr. 4, Timişoara, jud. Timiş, Cod de înregistrare fiscală 4250670 - partener 6 8. AGENȚIA JUDEȚEANĂ DE OCUPARE A FORȚEI DE MUNCĂ, CARAŞ-SEVERIN, cu sediul în Str. Traian Lalescu, nr. 17, Reşiţa, jud. Caraş-Severin, Cod de înregistrare fiscală 11381407- partener 7 9. ASOCIAȚIA PARUDIMOS, cu sediul în Strada Luncani Nr. 2, Timişoara, jud. Timiş, CF 14684324, Nr. de înregistrare 62/2002, Registrul Asociaţiilor şi Fundațiilor — partener 8 au convenit urmatoarele: Art.1 Acordul de asociere Prin semnarea prezentului Acord de Parteneriat, partile isi exprima acordul de asociere in vederea implementarii proiectului „BARRABARRIPEN -'un model interregional de incluziune destinat femeilor rome”, Art. 2 Obiectul 2.1 Obiectul acestui parteneriat il reprezinta stabilirea responsabilitatilor fiecarui partener in vederea implementarii proiectului: „BARRABARRIPEN - un model interregional de incluziune destinat femeilor rome”, numarul 62289 , care este depus în cadrul cererii de propuneri de proiecte: Axa prioritară 6 l a

1 UNIUNEA EUROPEANĂ MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI FONDUL SOGIAL EUROPEAN INSTRUMENTE STRUCTURALE EGALITĂŢII DE ŞANSE POS DRU 2007-2013 AMPOSDRU 2007-2018 „Promovarea incluziunii sociale”, Domeniul major de intervenție 62. „Imbunătăţirea accesului şi a participării grupurilor vulnerabile pe piața muncii”. 2.2 Prevederile cererii de finantare inclusiv anexele acesteia sunt direct aplicabile prezentului Acord de Parteneriat. Art.3 Principiile de buna practica ale parteneriatului 3.1 Toti partenerii trebuie sa contribuie la realizarea proiectului si sa isi asume rolul lor in cadrul proiectului, asa cum este definit in cadrul acestui Acord de Parteneriat. 3.2 Partile trebuie sa se consulte in mod regulat si sa se informeze asupra tuturor aspectelor privind evolutia proiectului. 3.3 Toti partenerii trebuie sa implementeze activitatile cu respectarea standardelor profesionale si de etica cele mai inalte. Art. 4 Durata acordului 4.1 Durata acordului este de 22 luni începand cu data emiterii ordinului de incepere de catre AM/OI, urmare aprobarii proiectului respectiv semnarii contractului de finantare. Art. 5 Drepturi si obligatii ale partenerilor 5.1 Drepturi si obligatii ale parterului principal a) Partenerul principal va semna cererea de finantare si contractul de finantare. b) Partenerul principal va consulta partenerii cu regularitate, îi va informa despre progresul actiunii si le va furniza copii ale rapoartelor de implementare. c) Propunerile pentru modificari importante ale proiectului (de exemplu: activitati, parteneri, etc.), trebuie sa fie convenite cu partenerii înaintea solicitarii aprobarii de catre AMPOSDRU. Cand nu se ajunge la un acord asupra modificarilor, partenerul principal va indica acest lucru cand va solicita aprobarea AMPOSDRU. d) Costurile angajate de parteneri sunt eligibile în acelasi fel ca si costurile angajate de catre beneficiarul finantarii nerambursabile (partenerul principal corespunzator rolurilor avute în proiect). e) Sa colaboreze si sa sustina derularea proiectului, prin achizitionarea echipamentelor necesare pentru buna desfasurare a programelor de training, inclusiv prin activitati de informare si publicitate pe toata durata proiectului. f) Sa asigure managementul de proiect. g) Sa respecte termenele de derulare ale proiectului si decontarea cheltuielilor. h) Sa duca la indeplinire obiectivele cuprinse in proiect. 5.2. Drepturi si obligatii ale parterului/partenerilor a) Sa colaboreze si sa sustina derularea proiectului prin furnizarea de expertiza si resurse umane pentru activitatile de care este responsabil b) Sa respecte termenele de derulare a proiectului si decontarea cheltuielilor c) Sa duca la indeplinire obiectivele cuprinse in proiect Art. 6 Responsabilitati partilor în implementarea proiectului 6.1 Responsabilitatile Partenerilor sunt descrise în tabelul de mai jos si corespund prevederilor cererii de finantare — care reprezinta documentul principal în stabilirea acestor aspecte ale parteneriatului: Organizatia Roluri si responsabilitati în proiect Partener principal | a) dezvoltarea ideii de proiect - realizează analiza de nevoi şi raportul de evaluare inițială al proiectului, - propune metodologia de implementare, b) implementarea activităţilor proiectului 2

“ > » n SS a _* UNIUNEA EUROPEANĂ MINISTERUL MUNOII, FAMILIEI ŞI FONDUL SOCIAL EUROPEAN INSTRUMENTE STRUCTURALE EGALITĂŢII DE ŞANSE POS DRU 2007-2013 AMPOSORU 2007-2013 - coordonează şi monitorizează activitățile, rezultatele, impactul proiectului în plan interregional şi local, - coordonează activitățile de informare şi promovare a proiectului - realizează achizițiile din cadrul proiectului, - coordonează activitatea Centrelor de Incluziune Socială la nivel interregional, - coordonează activitatea Centrului de Incluziune local, realizează activități de mediere socială şi consultanță, realizează cursuri de mediatori sociali; recrutează grupurile țintă, organizează grupuri lucrative, - creează şi actualizează pagina web a proiectului, - coordonează activitatea interregională de recrutare a grupurilor țintă, - coordonează desfăşurarea cursurilor de calificare-recalificare interregional şi local, - organizează Târgul de Muncă la nivel local, - administrează subvențiile, bursele participanţilor, - concepe şi aplică instrumentele de evaluare a proiectului, - realizează rapoartele de evaluare continuă şi finală, - diseminează rezultatele proiectului, c) expertiză şi resurse umane - asigură echipa de management şi experții pe termen lung, d) finanțare - asigură finanțarea specificată în cadrul proiectului, - realizează rapoartele tehnico-financiare. Partener 1 a) dezvoltarea ideii de proiect - elaborează analiza de nevoi pentru grupurile ţintă la nivel local, - participă la realizarea metodologiei de implementare. b) implementarea activităților proiectului - contribuie la promovarea proiectului, - coordonează activitatea Centrului de Incluziune Socială local, realizează cursuri de mediatori sociali, recrutează grupurile țintă locale, realizează activități de mediere socială şi consultanță, organizează grupuri lucrative, - coordonează desfăşurarea cursurilor de calificare-recalificare la nivel local, - organizează Târgul de Muncă la nivel local, - informează echipa de management cu privire la eventualele schimbări, - aplică instrumentele de evaluare a proiectului, - diseminează rezultatele proiectului. Cc) expertiză şi resurse umane - asigură experții pe termen lung, d) finanțare - asigură finanțarea specificată în cadrul proiectului.

n _ “N E N
m | 3 5 N 7 UNIUNEA EUROPEANĂ. MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI FONDUL SOCIAL EUROPEAN INSTRUMENTE STRUCTURALE EGALITĂŢII DE ŞANSE POS DRU 2007-2013 AMPOSDRU 2007-2013 Partener 2 a) dezvoltarea ideii de proiect - elaborează analiza de nevoi pentru grupurile ţintă la nivel local, - participă la realizarea metodologiei de implementare, b) implementarea activităților proiectului - contribuie la promovarea proiectului, - coordonează activitatea Centrului de Incluziune Socială local, realizează cursuri de mediatori sociali, recrutează grupurile ţintă locale, realizează activități de mediere socială şi consultanță, organizează grupuri lucrative, - coordonează desfășurarea cursurilor de calificare-recalificare la nivel local, - organizează Târgul de Muncă la nivel local, - informează echipa de management cu privire la eventualele schimbări, - aplică instrumentele de evaluare a proiectului, - diseminează rezultatele proiectului, c) expertiză şi resurse umane - asigură experţii pe termen lung, d) finanțare - asigură finanțarea specificată în cadrul proiectului. Partener 3 a) dezvoltarea ideii de proiect - elaborează analiza de nevoi pentru grupurile țintă la nivel local, - participă la realizarea metodologiei de implementare, b) implementarea activităților proiectului - contribuie la promovarea proiectului, - coordonează activitatea Centrului de Incluziune Socială local, realizează cursuri de mediatori sociali, recrutează grupurile ţintă locale, realizează activități de mediere socială şi consultanţă, organizează grupuri lucrative, - coordonează desfăşurarea cursurilor de calificare-recalificare la nivel local, - organizează Târgul de muncă la nivel local, - informează echipa de management cu privire la eventualele schimbări, - aplică instrumentele de evaluare a proiectului, - diseminează rezultatele proiectului. c) expertiză şi resurse umane - asigură experții pe termen lung, d) finanțare - asigură finanțarea specificată în cadrul proiectului. Partener 4 a) dezvoltarea ideii de proiect - elaborează analiza de nevoi pentru grupurile țintă la nivel local, - participă la realizarea metodologiei de implementare, b) implementarea activităților proiectului - contribuie la promovarea proiectului,

si a UNIUNEA EUROPEANĂ MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI FONDUL SOGIAL EUROPEAN INSTRUMENTE STRUCTURALE EGALITĂŢII DE ŞANSE POS DRU 2007-2013 AMPOSORU 2007-2013 - coordonează activitatea Centrului de Incluziune Socială local, realizează cursuri de mediatori sociali, recrutează grupurile țintă locale, realizează activităţi de mediere socială şi consultanță, organizează grupuri lucrative, - coordonează desfăşurarea cursurilor de calificare-recalificare la nivel local, , - organizează Târgul de Muncă la nivel local, - informează echipa de management cu privire la eventualele schimbări, - aplică instrumentele de evaluare a proiectului, - diseminează rezultatele proiectului. c) expertiză şi resurse umane - asigură experții pe termen lung, d) finanțare - asigură finanțarea specificată în cadrul proiectului. Partener5 a) dezvoltarea ideii de proiect - participă la realizarea metodologiei de implementare, b) implementarea activităților proiectului - contribuie la promovarea proiectului, - realizează studii şi cercetări: raport de cercetare, analiză a pieţei muncii, manual de bune practici, metodologie, baze de date, - coordonează activitatea Centrului de Studii şi Cercetări pentru Persoanele Dezavantajate Social, - organizează grupuri lucrative, - participă la acreditarea programelor de calificare-recalificare, - concepe instrumentele de evaluare a proiectului, - diseminează rezultatele proiectului. c) expertiză şi resurse umane - asigură experții pe termen lung Partener& a) dezvoltarea ideii de proiect - participă la realizarea metodologiei de implementare, b) implementarea activităților proiectului - contribuie la promovarea proiectului, - realizează studii şi cercetări: raport de cercetare, analiză a pieței muncii, manual de bune practici, metodologie, baze de date, - organizează grupuri lucrative, - participă la acreditarea programelor de calificare-recalificare, - concepe instrumentele de evaluare a proiectului, - diseminează rezultatele proiectului, c) expertiză şi resurse umane - asigură experții pe termen lung.

RUE [] E —_ UNIUNEA EUROPEANĂ MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ȘL FONDUL SOCIAL EUROPEAN INSTRUMENTE STRUCTURALE EGALITĂŢII DE ŞANSE POS DRU 2007-2013 ANI 2007-2013 Partener7 a) dezvoltarea ideii de proiect - participă la realizarea metodologiei de implementare şi la fundamentarea analizei de nevoi, b) implementarea activităţilor proiectului - contribuie la promovarea proiectului, - participă la acreditarea cursului de mediatori şi instruirea mediatorilor sociali, - participă la realizarea de studii şi cercetări, - participă la realizarea, acreditarea şi susţinerea programelor de calificare- recalificare, - participă la grupuri lucrative, - organizează Târgul de Muncă, - diseminează rezultatele proiectului. 'c) expertiză şi resurse umane - asigură experții pe termen lung şi scurt Partener8 a) dezvoltarea ideii de proiect - participă la realizarea metodologiei de implementare, a b) implementarea activităţilor proiectului - contribuie la promovarea proiectului, - asigură consultanţă şi sprijin metodologic în cadrul Centrelor de Incluziune, - participă la grupuri lucrative, - participă la Târgul de Muncă, - diseminează rezultatele proiectului. c) expertiză şi resurse umane - asigură experții pe termen lung Art.7 Angajamente financiare intre Parteneri 7.1 Pentru activitatile desfasurate in conformitate cu Art.5, Partenerii vor anagaja urmatoarele sume reprezentand costurile suportate de acestia in vederea implementarii proiectului, dupa cum urmeaza: Partenerul Principal 21405,83 Lei, exclusiv TVA Partenerul 1 21404Lei, exclusiv TVA Partenerul 2 21404Lei, exclusiv TVA Partenerul 3 21404Lei, exclusiv TVA Partenerul 4 21404Lei, exclusiv TVA Partenerul 5 Q Lei, exclusiv TVA Partenerul 6 O Lei, exclusiv TVA Partenerul 7 0 Lei, exclusiv TVA Partenerul 8 0 Lei, exclusiv TVA 6

e a d _ * UNIUNEA EUROPEANĂ. MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI FONDUL SOCIAL EUROPEAN INSTRUMENTE STRUCTURALE EGALITĂŢII DE SANSE POB DRU 2007-2013 2007-2013 7.2 Cheltuielile efectuate de catre Parteneri vor fi rambursate de catre AM/OI pe baza documentelor justificative prezentate, in procentele si conditiile stabilite in Contractul de finantare. 7.3 Cheltuielile cu resursa umana a partenerilor sunt reprezentate de cheltuielile salariale si asimilate acestora si contributiilor sociale aferente, precum si costurile aferente subcontractarii, daca e cazul. Costurile angajate de Parteneri sunt eligibile in acelasi fel ca si costurile angajate de catre Partenerul principal corespunzator rolurilor avute in proiect. 7.4 In cazul in care Partenerul principal va solicita AM/OI acordarea de prefinantare, partile convin ca suma primita sa fie repartizata intre parteneri dupa cum urmeaza: Organizatia % primit din prefinantare Partener principal 100% Partener 1 0% Partener 2 0% Partener 3 0% Partener 4 0% Partener 5 0% Partener 6 0% * Partener 7 0% Partener 8 0% In vederea recuperarii sumelor acordate ca prefinantare, partenerii raspund solidar in aplicarea mecanismului de recuperare, stabilit de AM/OI, procentele stabilite mai sus pentru acordarea prefinantarii fiind aplicabile si la recuperarea prefinantarii. 7.5 Partile convin ca sumele rambursate de AM corespunzatoare cheltuelilor indirecte declarate in mod forfetar sa fie impartite intre parteneri dupa cum urmeaza: Organizatia % cheltuieli indirecte declarate in mod forfetar Partener principal 100% Partener 1 0% Partener 2 0% Partener 3 0% Partener 4 0% Partener 5 0% Partener 6 0% Partener 7 0% Partener 8 0%

e “a „fre TI UNIUNEA EUROPEANĂ MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI FONDUL SOGIAL EUROPEAN INSTRUMENTE STRUGTURALE EGALITĂŢII DE DANSE POS DRU 2007-2013 AMPOSORU 2007-2014 7.6 Partenerii sunt de acord sa asigure contributia la acest proiect asa cum se precizeaza în cererea de finantare si în prezentul Acord de Parteneriat. Astfel, Partenerii convin sa contribuie la cofinantarea proiectului dupa cum urmeaza: Organizaţia Contribuția la proiect LEI Partener principal 21405,83 lei Partener 1 21404 lei Partener 2 21404 lei - Partenerul 3 21404 lei Partenerul 4 21404 lei Partenerul 5 Olei Partenerul 6 0 lei Partenerul 7 0 lei Partenerul 8 0 lei Total 107021,83 lei Art.8 Achizitii Publice Achizitiile in cadrul proiectului vor fi facute de catre partenerul principal sau oricare alt partener, cu respectarea conditiilor din contractul de finantare si a instructiunilor emise de AM/OI. Art. 9 Decontarile catre Parteneri 9.1 Fiecare partner, pe baza activitatilor desfasurate si conform timpului alocat de fiecare in parte, va emite o factura/decont (conform prevederilor legale) catre Partenerul principal in termen de 30 zile de la plata. 9.2, Partile sunt de acord ca emiterea facturii sa se faca insotita de documentele justificative ce atesta desfasurarea activitatilor conform cerintelor AMPOSDRU/OI. La inceputul proiectului Partenerul Principal va notifica partenerii asupra documentelor suport care trebuie transmise. 9.3 Facturile emise de catre parteneri nationali vor cuprinde in mod obligatoriu informatiile cerute de Art. 155, alineat 5 al Codului Fiscal precum si: 'a) Activitatea întreprinsa corespunzator proiectului; b) Linia de buget din proiect corespunzatoare activitatii, 9.4 Facturile emise de catre parteneri transnationali vor cuprinde informatiile cerute de legislatia aplicabila acestuia precum si precum si: o Activitatea întreprinsa corespunzator proiectului; o Linia de buget din proiect corespunzatoare activitatii. 9.5 Transferurile catre Parteneri vor fi facute de catre Partenerul principal din contul special deschis de catre acesta, conform cerintelor din Ghidul Solicitantului si instructiunilor ulterioare ale AM. 9,6 Partenerii vor notifica datele de identificare ale contului bancar al acestora unde Partenerul principal va face transferul sumelor respective, dupa aprobarea costurilor de catre AM POS. 9.7 Transferurile vor fi facute in termen de 30 zile de ia data primirii. Platile catre partenerii nationali vor fi facute in lei iar catre cei transnationali in Lei sau alta moneda stabilita de comun acord, conform unui protocol aditional. 8 ut

Sai pa
UNIUNEA EUROPEANĂ MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI FONDUL SOCIAL EUROPEAN INSTRUMENTE STRUCTURALE EGALITĂŢII DE ŞANSE 2007-2013 -201 Art. 10 Proprietatea 10.1 Partile de comun acord inteleg ca la sfarsitul proiectului echipamentele si bunurile achizitionate din finantarea nerambursabila între parteneri vor reveni Partenerului principal, Partenerului 1, Partenerului 2, Partenerului 3, Partenerului 4 si Partenerului 5. Partenerii vor incheia un proces verbal in care vor fi cuprinse toate aceste bunuri ce vor fi gestionate de catre partenerii specificati mai sus. Copii ale procesului verbal de predare primire vor fi atasate raportului final de implementare a proiectului. Art. 11 Confidentialitatea : 11.1 Partile convin sa pastreze în stricta confidentialitate informatiile primite si sunt de acord sa previna orice utilizare sau divulgare neautorizata a unor astfel de informatii. Partile inteleg sa utilizeze informatiile confidentiale doar în scopul de a-si îndeplini obligatiile din prezentul Acord de Parteneriat. Art. 12 Notificari 12.1 Orice comunicare între Parteneri în legatura cu prezentul Acord se va face în scris; 12.2 Orice document scris trebuie înregistrat atat la transmitere cat si la primire. 12.3 Comunicarile între parti care nu se refera la datele si informatiile confidentiale se vor face de asemenea prin telefon, telegrama, telex, fax sau e-mail, cu conditia ca primirea comunicarii sa fie confirmata în scris. Art 13 Legea aplicabila a 13.1 Prezentului Acord i se va aplica si va fi interpretat în conformitate cu legislatia romaneasca. 13.2 Pe durata prezentului Acord, partile vor avea dreptul sa convina in scris asupra modificarii anumitor clauze, prin act aditional, oricand interesele lor cer acest lucru sau cand aceste circumstante au loc si nu au putut fi prevazute în momentul în care s-a executat prezentul Acord de Parteneriat. Art. 14 Litigii 14.1 Orice disputa care poate lua nastere din sau în legatura cu prezentul Acord va fi solutionata pe calea negocierilor între Parti, iar în situatia în care acestea nu ajung la niciun acord privind solutionarea acestei dispute, aceasta va fi vor fi solutionate de instantele competente. Art.15 Prevederi finale 15.1 Partile garanteaza ca reprezentantii numiti ale caror semnaturi apar mai jos au fost investiti, la data executarii prezentului contract, cu toate puterile legale de a semna si executa prezentul Acord de Partenetfiat. Prezentul Acord a fost întocmit si semnat la Resita astazi, 31.08.2009, în 10 (zece) exemplare originale, în limba romana, cate unul pentru fiecare parte si unul pentru AMPOSDRU toate avand aceeasi valoare legala.

UNIUNEA EUROPEANĂ Semnaturi [] te > MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI FONDUL SOGIAL, EUROPEAN EGALITĂŢII DE SANSE AMPOSDRU POS DRU 2007-2013 « « , , * ta INSTRUMENT STRUCTURALE 2007-2013 Partener principal Numele şi funcția persoanelor autorizate să semneze MIHAI STEPANESCU PRIMAR, MUNICIPIUL REŞIŢA Semnatura Data si locul Partener 1 Numele şi funcţia persoanelor autorizate să semneze GHEORGHE GHE. CORIOLAN CIUHANDU PRIMAR, MUNICIPIUL TIMŞOARA Semnatura Data si locul Partener 2 Numele şi funcţia persoanelor autorizate să semneze CONSTANTIN GHERGHE PRIMAR, MUNICIPIUL DROBETA TURNU SEVERIN Semnatura Data si locul E 10

UNIUNEA EUROPEANĂ, [ MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI FONDUL SOCIAL EUROPEAN EGALITĂŢII DE SANSE Le u POSDRU 2007-2013 ÎNSTRUMENI = STRUCTURALE 2007-2013 Partener3 Numele şi funcţia persoanelor autorizate să semneze FLORIN CÂRCIUMARU PRIMAR, MUNICIPIUL TÂRGU-JIU Semnatura Data si locul Partener4 Numele şi funcţia persoanelor autorizate să semneze RADU PAUL COLT DIRECTOR, AGENȚIA METROPOLITANĂ PENTRU DEZVOLTARE DURABILĂ BRAŞOV Semnatura Data si locul Partener5 Numele şi funcția persoanelor autorizate să semneze DOINA FRUNZĂVERDE RECTOR, UNIVERSITATEA „EFTIMIE MURGU”, REȘIȚA Semnatura Data si locul 11

UNIUNEA EUROPEANĂ pe a MINISTERUL MUNCII, FAMILIE) ŞI FONDUL SOCIAL EUROPEAN EGALITĂŢII DE ŞANSE u POS DRU 2007-2013 INSTRUMENTE STRUCTURALE 2007-2013 Partener6& Numele şi funcţia persoanelor autorizate să semneze IOAN TALPOȘ RECTOR, UNIVERSITATEA DE VEST DIN TIMIŞOARA Semnatura Data si locul Partener7 Numele şi funcţia persoanelor autorizate să semneze DUMITRU MIU DIRECTOR, AGENŢIA JUDEȚEANĂ DE OCUPARE A FORŢEI DE MUNCĂ, CARAŞ- SEVERIN Semnatura Data si locui Partener8 Numele şi funcţia persoanelor autorizate să semneze CARMEN MAGDALENA MARCU PREŞEDINTE, ASOCIAȚIA PARUDIMOS TIMIŞOARA Semnatura Data si locul 12

E iii.
UNIUNEA EUROPEANĂ MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ȘI EGALITĂŢII DE FONDUL SOGIAL EUROPEAN FOS DRU 2007-2013 INSTRUMEN1 = STRUCTURALE 2007-2018 13