keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 336/26.06.2014 privind modificarea Anexei nr.3 la Hotărârea Consiliului Local nr.37/25.02.2014 privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activităţile de dezinsecţie, dezinfecţie şi deratizare în Municipiul Timişoara şi aprobarea documentaţiei de atribuire

26.06.2014

Hotararea Consiliului Local 336/26.06.2014
privind modificarea Anexei nr.3 la Hotărârea Consiliului Local nr.37/25.02.2014 privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activităţile de dezinsecţie, dezinfecţie şi deratizare în Municipiul Timişoara şi aprobarea documentaţiei de atribuire


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr.SC2014-16229/23.06.2014 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere recomandările ANRMAP cu privire la respingerea documentaţiei de atribuire numărul 139549;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr.37/25.02.2014 privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activităţile de dezinsecţie, dezinfecţie şi deratizare în Municipiul Timişoara şi aprobarea documentaţiei de atribuire;
Având în vedere prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii;
Având în vedere prevederile H.G. nr.71/2007 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de concesiune de lucrari publice şi a contractelor de concesiune de servicii prevăzute în Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii;
În conformitate cu prevederile art.36 alin.(2) lit.d) şi alin.(6) lit.a) pct. 14 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă modificarea Anexei nr.3 la Hotărârea Consiliului Local nr.37/25.02.2014 privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activităţile de dezinsecţie, dezinfecţie şi deratizare în Municipiul Timişoara şi aprobarea documentaţiei de atribuire, conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2: Celelalte articole ale Hotărârii Consiliului Local nr.37/25.02.2014 rămân neschimbate.
Art. 3: Cu aducere la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia de Mediu din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.
Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului-Judeţului Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Serviciului Achiziţii Publice;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei de Mediu;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Biroului Audit;
- Mass- media locale.


Presedinte de sedinta
DOREL BOGLUŢ
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

Red. Dac. VCB Cod FO 53-01,ver.2

REFERAT

privind modificarea Anexei nr.3 la Hotărârea Consiliului Local nr.37/25.02.2014 privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activităţile de dezinsecţie, dezinfecţie şi deratizare în Municipiul Timişoara şi aprobarea documentaţiei de

atribuire

Prin Hotărârea Consiliului Local nr.37/25.02.2014 s-a aprobat modalitatea de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activităţile de dezinsecţie, dezinfecţie şi deratizare în Municipiul Timişoara şi documentaţia de atribuire.

Prin Anexa nr.3 parte integrantă din hotărârea mai sus menţionată s-a aprobat Contractul- cadru de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activităţile de dezinsecţie, dezinfecţie şi deratizare pe domeniul public al municipiului Timişoara, prin concesiune.

Conform recomandările ANRMAP cu privire la respingerea documentaţiei de atribuire numărul 139549, modelul de contract aprobat prin hotărârea mai sus menţionată, se impune a fi completat astfel încât să se regăsească în conţinutul său toate prevederile din H.G. nr.71/2007 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de concesiune de lucrari publice şi a contractelor de concesiune de servicii prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii.

În conformitate cu prevederile art.36 alin.2 lit.d, alin.6 lit.a pct.14 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi actualizată, consiliul local exercită atribuţii privind gestionarea serviciilor furnizate către cetăţeni, asigurând potrivit competenţelor sale şi în condiţiile legii, cadrul necesar pentru furnizarea serviciilor publice de interes local privind serviciile comunitare de utilitate publică: - salubrizare.

Având în vedere cele expuse mai sus PROPUNEM:

- aprobarea modificării Anexei nr.3 la Hotărârea Consiliului Local nr.37/25.02.2014 privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activităţile de dezinsecţie, dezinfecţie şi deratizare în Municipiul Timişoara şi aprobarea documentaţiei de atribuire, conform Anexei care va face parte integrantă din prezenta hotărâre.

VICEPRIMAR P. SECRETAR Dan Diaconu Simona Drăgoi

DIRECTOR EXECUTIV DIRECŢIA DE MEDIU Adrian Bere-Semeredi ŞEF SERVICIU AVIZE MEDIU Daniel Coraş ŞEF BIROU SALUBRIZARE Adina Bumbu RESPONSABIL C.G.P.C.D.D.D.

Victor Cătălin Birda AVIZAT JURIDIC Alin Stoica

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECTIA DE MEDIU SERVICIUL AVIZE MEDIU BIROUL SALUBRIZARE SC2014-16229/23.06.2014

APROBAT PRIMAR

NICOLAE ROBU

Atasament: hcl_336_anexa.pdf

_ ANEXE. h sl e 336/2606 Bold Anexă nr.3 la H.C.L nr. 37/25.02.2014 modificată prin HCL. nr. $6/26.06 DB CONTRACT DE DELEGARE DE GESTIUNE prin concesiunea serviciului de salubrizare pentru activitățile de dezinsecție, dezinfecție şi deratizare în Municipiului Timişoara CAPITOLUL 1 - PARȚI CONTRACTANTE MUNICIPIUL TIMIȘOARA, cu sediul in Timișoara, Bv. C.D. Loga nr.1, județul Timiş cod fiscal 14756536, tel. 0256-408.300, fax. 0256-490.635, reprezentat prin Nicolae Robu - Primar şi Smaranda Haracicu - Director Direcţia Economica, în calitate de concedent şi S.R.L/S.A, cu sediul în localitatea ....... „SED sii BE, cuie , sectorul/judeţul ......., înmatriculată la registrul comerțului cu nr. ....., cod unic de înregistrare ever „ cont nr. ......, deschis la ......, titulară a Licenţei nr. ....... din ......, emisă de ......., reprezentată de ....... , având funcția de ........ şi de ......, având funcţia de ....... ,„ în calitate de concesionar au încheiat prezentul contract, în temeiul Hotarârii de aprobare a atribuirii contractului de delegare îr................ din data de „iliri ,„ adoptata de catre Consiliul Local al Municipiului Timişoara în baza procedurii de organizată în conformitate cu prevederile legale în vigoare. CAPITOLUL HI DISPOZIȚII GENERALE 1. Definiții şi interpretare Artl (1) În prezentul contract următorii termeni vor fi interpretați astfel: a) concedent în numele statului, județului, oraşului sau commune sunt ministerele sau alte organe de specialitate ale administrației publice centrale, pentru bunurile proprietate publică a statului sau consiliile judeţene, consiliile locale, Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau instituțiile publice de interes local, pentru bunurile proprietate publică a judeţului, oraşului sau comunei. b) concesionar — orice persoană fizică sau persoană juridică, română ori străină. c) aria delegării - delimitează aria sau ariile de competență teritorială a delegatarului, în cadrul careia/carora este/sunt prestate serviciul/activitațile care fac obiectul contractului; d) bunuri de retur - sunt bunurile publice/private transmise cu titlu gratuit în administrarea concesionarului, inclusiv cele realizate pe durata contractului în scopul îndeplinirii obiectivelor DIRECTOR DIRECȚIA DE MEDIU ADRIAN-AMEDEO BERE - SEMEREDI

delegării şi care, la încetarea contractului, revin de plin drept şi gratuit, în bună stare, exploatabile şi libere de orice sarcini sau obligații concedentului. În cazul încetarii contractului înainte de termen, concedentul este îndreptățit să primească valoarea neamortizată a bunurilor realizate din fondurile sale; e) bunuri proprii - acele bunuri care la încetarea contractului ramân în proprietatea concesionarului; drept exclusiv — drept acordat de concedent, care permite concesionarului prestarea serviciului/activității în aria delegarii, cu excluderea oricărui alt operator; g) forța majoră - reprezintă o împrejurare de origine externă, cu caracter extraordinar, absolut imprevizibilă şi inevitabilă, care se află în afara controlului oricărei părți, care nu se datorează greşelii sau vinei acestora şi care face imposibilă executarea şi respectiv, îndeplinirea contractului; h) redevența — plata facută de concedent concesionarului în schimbul dreptului de a exploata bunurile publice/private concesionate şi de a presta/furniza serviciul/activitatea/activitățile; i) zi — zi calendaristică, (2) Termenul “zi”sau “zile” sau orice referire la zile reprezintă zile calendaristice daca nu se specifica în mod expres altfel, 2, Anexele contractului Art.2 (1) Din prezentul contract fac parte integrantă următoarele anexe: a) Tabel centralizator cu nivelul tarifelor, împreună cu filele de fundamentare pe elemente de cheltuieli aferente tarifelor ofertate; b) Caietul de sarcini al serviciului şi anexele care fac parte integrantă din acesta; c) Regulamentul serviciului de salubrizare; d) Programul şi termenele de realizare a investițiilor din sarcina delegatului ; e) oferta declarată câştigătoare, înregistrată cu nr. ......... Garanţia de bună execuție constituită conform art, 20 din contract; g) Poliţa de asigurare tip răspundere civilă, constituită conform 8, lit, 1). (2) Anexele la prezentul contract de delegare au aceeaşi valoare contractuală între părți ca şi dispozițiile cuprinse în contract. Împreună constituie documentele delegării prin concesiune. (3) Categorii de bunuri utilizate de delegat în derularea contractului: a) bunuri proprii - b) bunuri de retur — CAPITOLUL III. DISPOZIȚII SPECIALE 1, Aria delegării Art. 3 - Aria delegării cuprinde aria teritorială a Municipiului Timişoara. 2.Obiectul contractului Art.4 Obiectul contractului îl constituie: 1. Dreptul exclusiv de a presta următoarea activitate specifică serviciului de salubrizare: - dezinsecţia, dezinfecția şi deratizarea, precum şi efectuarea de tratamente fitosanitare. 2. Delegarea sarcinilor şi responsabilităților cu privire la prestarea propriu-zisă a activității de dezinsecție, dezinfecție şi deratizare, precum şi tratamente fitosanitare, inclusiv dreptul şi obligația de a administra și de a exploata infrastructura concesionată aferentă activității. 3. Durata contractului Art. 5 (1) Durata contractului de delegare a gestiunii prin concesiune este de 3 ani începând de la data atribuirii acestuia, DIRECTOR DIRECȚIA DE MEDIU ADRIAN-AMEDEO BERE - SEMEREDI

(2) Contractul poate fi prelungit pentru o perioadă egală cu cel mult jumătate din durata inițială, prin acordul de voință al părților, care vor încheia un act adițional cu cel puțin 6 luni înainte de încetarea lui. (3) Contractul poate fi prelungi în cazul în care operatorul, la cererea concedentului şi pentru buna executare a activității de dezinsecţie, dezinfecţie și deratizare, a realizat investiții care nu ar putea fi amortizate în termenul rămas până la expirarea contractului inițial decât printr-o creştere excesivă a tarifelor şi taxelor, 4, Drepturile concesionarului Art. 6 - Concesionarul are următoarele drepturi: a) de a exploata, în mod direct, pe riscul şi răspunderea sa, activitatea ce face obiectul prezentului contract; a) de a încasa contravaloarea pentru activitatea prestată; b) de a iniția modificarea şi/sau completarea prezentului contract, în cazul modificarii reglementărilor și/sau a condiţiilor tehnico-economice care au stat la baza încheierii acestuia; c) de a aplica tariful aprobat conform legislației în vigoare; d) de a solicita concedentului ajustarea tarifelor. 5. Drepturile concedentului Art.7 — Concedentul are următoarele drepturi: a) de a refuza, în condiții temeinic motivate şi justificate, aprobarea ajustării tarifelor propuse de delegat; b) de a solicita concesionarului informații periodice cu privire la nivelul şi calitatea serviciului prestat; c) de a convoca la audieri concesionarul, în vederea stabilirii măsurilor necesare pentru remedierea unor deficiențe apărute în prestarea serviciului, precum și în vederea concilierii diferendelor aparute în relația cu utilizatorii; d) de a verifica şi controla modul de realizare de către concesionar a serviciilor prestate şi stadiul executării lucrărilor de investiţii asumate prin contract; e) de a sancţiona concesionarul în cazul în care acesta nu asigură continuitatea serviciului sau nu prestează activitatea la indicatorii de performanță şi nivelurile de calitate la care s-a obligat prin prezentul contract si caietul de sarcini; £) de a solicita daune-interese în cazul în care concesionarul renunță la prestarea serviciilor; b) de a rezilia contractul, în condițiile legii şi al prezentului contract; i) de a extinde sau restrânge obiectivele şi suprafețele prevăzute în anexele parte integrantă din caietul de sarcini în condițiile art.18 alin.2 din caietul de sarcini, 6, Obligațiile concesionarului Art, 8 - Delegatul are următoarele obligații: a) să obţină de la autoritățile competente avizele, atestatele, acordurile şi autorizațiile necesare prestarii activității delegate; b) să respecte legislația şi reglementările în vigoare aplicabile activității delegate, precum și indicatorii de performanță ; c) să presteze serviciile conform prevederilor regulamentului Serviciului de salubrizare al municipiului Timişoara şi caietului de sarcini al Serviciului de salubrizare pentru activitatea de dezinsecţie, dezinfecție şi deratizare în condiţii de calitate şi eficiență; d) să întocmească fişe de fundamentare pe elemente de cheltuieli pentru tarifele propuse spren aprobare în conformitate cu normele de stabilire, ajustare şi modificare a tarifelor pentru serviciul concesionat, aprobate de catre autoritatea de reglementare competentă; e) să ia măsurile necesare pentru respectarea normelor de sănătate şi securitate în muncă; 1) să aplice metode performanțe de management care să conducă la reducerea costurilor de operare, DIRECTOR DIRECȚIA DE MEDIU ADRIAN-AMEDEO BERE - SEMEREDI

. g) să fundamenteze necesarul anual de fonduri pentru realizarea lucrărilor de revizii şi reparații din surse proprii; h) să efectueze lucrările de revizii şi reparații planificate la termenele stabilite în cărţile, normativele, prescripțiile şi specificațiile tehnice aferente utilajelor, echipamentelor şi instalațiilor exploatate; i) să furnizeze concedentului informațiile solicitate şi să asigure accesul organelor de control la toate datele şi documentele, inclusiv contabile, necesare verificarii si evaluarii modului de organizare şi de funcţionare a serviciului concesionat, în conformitate prevederile legale în vigoare; j) să nu subdelege/subcontracteze prestarea serviciilor de dezinsecție, dezinfecție și deratizare, precum și tratamente fitosanitare în tot sau în parte, altor operatori; k) să informeze şi să notifice, de îndată, concedentul despre cauzele sau evenimentele de natură să conducă la reducerea activității sau la imposibilitatea realizării serviciului şi măsurile ce se impun pentru asigurarea continuității serviciului; l) să prezinte dovada încheierii unei polițe de asigurare tip răspundere civilă a persoanelor juridice față de terţi pentru contracte încheiate şi comenzi în domeniul serviciului de salubrizare pentru activități de dezinsecţie, dezinfecție şi deratizare. Această cerință este necesară pentru a elimina riscul de neîndeplinire a contractului, deoarece substanţele biocide, utilizate în anumite condiții, pot avea efecte secundare asupra sănătății umane datorate neatenției în manipulare. Toată răspunderea, conform legii, revine concesionarului şi nu autorității contractante, Astfel concesionarul are obligația de a suporta eventualele daune şi, în consecință, este imperios necesar să fie asigurat. m)să platească despăgubiri persoanelor fizice sau juridice pentru prejudiciile aduse din culpa sa; n) să asigure continuitatea prestării serviciului în condițiile stipulate în contract, inclusiv în cazul retragerii licenţei sau încetării contractului de delegare prin concesiune din alte cauze decât termenul ori forța majoră, până la preluarea acesteia de către alt operator, dar nu mai mult de 90 de zile; o) să realizeze, la termen, investițiile, conform angajamentelor asumate prin contract; să plateasca redevența la valoarea prevazută şi la termenul stabilit în contractul de delegare; q) să restituie bunurile de retur în mod gratuit şi libere de orice sarcini, la încetarea contractului de delegare a gestiunii prin concesiune; r) să înființeze un dispecerat cu program de funcţionare permanent; s) să înfiinţeze un registru în care va înregistra toate reclamațiile/sesizările formulate verbal de petenți şi va lua măsurile ce se impun pentru soluţionarea acestora. În registru se vor consemna: numele şi prenumele petentului, precum şi a persoanei care a înregistrat reclamația/sesizarea, adresa, data şi ora reclamației/sesizării, data şi ora soluționării reclamației/sesizării, numărul de ordine al reclamaţiei/sesizării care va fi comunicat petentului. La sesizările formulate, în scris, va răspunde în termen de 30 zile de la înregistrarea acestora; ) să asigure personalul autorizat necesar pentru prestarea activităților asumate prin contract precum şi conducerea operativă prin dispecerat, asigurarea mijloacelor tehnice şi a personalului de intervenţie; u) să încheie contract cu o societate specializată şi autorizată pentru incinerarea cadavrelor de rozătoare şi a ambalajelor rezultate în urma activităților prestate, precum şi cu un laborator autorizat în vederea cercetării în domeniul igieneriei mediului şi combaterii dăunătorilor; v) să aplice măsurile stabilite de concedent şi Direcţia de Sănătate Publică teritorială privind dezinsecția, dezifecția şi deratizarea; w)să respecte condițiile impuse de natura activităților (materiale cu regim special, condiții de siguranță în exploatare, protecția mediului, protecția muncii, condiții privind folosirea şi protejarea patrimoniului, etc.), DIRECTOR DIRECŢIA DE MEDIU ADRIAN-AMEDEO BERE - SEMEREDI

x) să facă dovada existenței unui contract în derulare având ca obiect de activitate monitorizarea bolilor şi dăunătorilor la plante sau deţinerii unui laboratoar acreditat pe domeniul de specialitate. y) în termen de 30 de zile calendaristice de la semnarea contractului să prezinte concedentului dovada capacității de a efectua dezinsecția aeriană prin prezentarea de copii ale documentelor din care să rezulte orice formă de contractare sau de deţinere de mijloace proprii. 7. Obligaţiile concedentului Art. 9 - Concedentul are următoarele obligații: a) să analizeze şi să aprobe ajustarea tarifelor pe baza fundamentării tehnico-economice prezentată de delegat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; c) să sprijine delegatul în vederea autorizării lucrarilor de investiţii şi reparații pe domeniul public şi privat al unităţii administrativ-teritoriale, în conformitate cu reglementările legale în vigoare; d) să mențină echilibrul contractual și să respecte angajamentele asumate față de delegat prin prezentul contract; e) să notifice delegatului apariția oricăror împrejurări de natură să aducă atingere drepturilor acestuia. 8. Indicatorii de performanță Art. 10 - Prestarea serviciului public delegat prin concesiune se va face de către concesionar cu respectarea indicatorilor de performanță stabiliţi în Caietul de sarcini al Serviciului de salubrizare pentru activitatea de dezinsecţie, dezinfecție și deratizare, prevăzuţi în Regulamentul serviciului de salubrizare a Municipiului Timişoara. Art. 11 - Indicatorii de performanță stabilesc condițiile de calitate şi continuitate ce trebuie asigurate şi respectate de către concesionar în prestarea serviciilor. Art. 12 — (1) Concesionarul va transmite concedentului, în termenul solicitat de către acesta, informațiile necesare evaluarii şi cuantificarii indicatorilor de performanță. (2) Netransmiterea informațiilor la termen ori furnizarea de informații eronate sau incomplete atrage raspunderea contravențională concesionarului. 9, Tarife. Încasarea contravalorii serviciilor prestate Art. 13 (1) Concesionarul este obligat să presteze utilizatorilor activitatea delegată numai pe bază de tarifele prezentate în oferta acceptată în urma licitaţiei publice desfăşurată. (2) Plata prestațiilor activităților de dezinsecţie, dezinfecție, deratizare şi tartamente fitosanitare financiare ale delegatarului. Art. 14 (1) Tarifele, conform ofertei, pentru prestarea serviciilor de dezinsecție, dezinfecţie şi deratizare, precum și tratamente fitosanitare delegate la data intrarii în vigoare a contractului de delegare prin concesiune sunt cele din anexa la prezentul contract. (2) Concesionarul are dreptul să solicite, în fiecare an, în luna ianuarie, ajustarea tarifelor pentru serviciile de dezinsecție, dezinfecție şi deratizare, precum şi tratamente fitosanitare, conform Ordinului Preşedintelui A.N.R.S.C, nr.109/2007 a privind aprobarea Normelor metodologice de stabilire, ajustare şi modificare a tarifelor pentru activitățile specifice serviciului de salubrizare a localităților, utilizând parametrul de ajustare, respectiv indicele preţurilor de consum comunicat de Institutul Naţional de Statistică la capitolul- Servicii; propunerea de ajustare se face conform legislației specifice, în vigoare la data solicitării. Pentru noile tarife se va încheia un act adițional la prezentul contract. (3) Serviciile privind activitatea de activităţilor de dezinsecţie, dezinfecţie, deratizare şi tartamente fitosanitare, vor fi decontate conform tarifelor ofertate în Anexei nr. 9 la caietul de sarcinii, până la epuizarea valoarii de lei fără TVA, respectiv lei cu TVA DIRECTOR DIRECȚIA DE MEDIU ADRIAN-AMEDEO BERE - SEMEREDI

10. Redevența. Garanţii Art.15 - Redevența este de minim 1,5% din valoarea facturilor încasate lunar de către delegat pentru activităţile de dezinsecție, dezinfecţie, deratizare şi tratamente fitosanitare prestate. Art. 16 - Plata redevenței se face prin Ordin de Plată în contul concedentului, deschis la Trezoreria Municipiului Timişoara până în data 15 iulie pentru semestrul I şi până la 15 ianuarie pentru semestrul II. În acest sens, concesionarul va întocmi şi înainta concedentului un centralizator, în 2 exemplare, în care va înscrie: luna, serviciul prestat, valoarea facturilor emise pe luna respectivă, valoarea facturilor încasate şi redevența de plată dedusă din valoarea facturilor încasate, Art.17 - Până la data de __ a fiecărui an se va face regularizarea redevenței pentru anul anterior, luându-se în calcul întreaga valoare a facturilor emise şi încasate pentru activitățile prestate în baza prezentului contract. Art.18 - Redevența se datorează pentru toate sumele încasate în anul de referință, indiferent de perioada în care au fost facturate. Art.19 - Nerespectarea de către concesionar a obligaţiei de plată a redevenței sau executarea cu întârziere a acestei obligații conduce la plata de penalități, calculate în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Art. 20 — (1) În termen de 14 zile de la data semnării prezentului contract, concesionarul constituie, cu titlu de garanție de bună execuţie, o sumă fixă în procent de 5 % din valoarea anuală a contractului. (2) Cuantumul garanţiei de bună execuție este de ........... lei şi reprezintă 5 % din valoarea fără TVA a contractului (sau 2,5% constituită conform art. 16, alin (2) din Legea 346/2004 privind stimularea înființării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii). (3) Garanţia de bună execuție se constituie de către concesionar în scopul asigurării concedentului de îndeplinirea cantitativă, calitativă şi în perioada convenită a obligaţiilor contractuale. Concedentul acceptă constituirea garanţiei de bună execuție prin: — instrument de garantare, emis în condițiile legii de o societate bancară sau de o societate d asigurări, care devine anexa la contract. Instrumentul de garantare trebuie sa prevadă dac plata garanţiei se va executa condiționat sau neconditionat conform prevederilor art. 8 aliniat (3) din HG 834/2009 — prin depunerea la casierie a unor sume în numerar în cazul în care valoarea garanţiei este redusă ca valoare; — prin reţineri succesive din sumele datorate pentru facturi parțiale. În acest sens, concesionarul are obligaţia de a deschide la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent în administrarea acestuia un cont de disponibil distinct la dispoziția autorității contractante, cont care trebuie alimentat la începutul derulării contractului cu 0,5% din prețul acestuia fără TVA. (4) Concedentul are dreptul de a emite pretenții asupra paranţiei de bună execuţie, în limita prejudiciului creat, dacă prestatorul nu îşi execută, execută cu întârziere sau execută necorespunzător obligațiile asumate prin prezentul contract. Anterior emiterii unei pretenții asupra garanţiei de bună execuție, concedentul are obligaţia de a notifica acest lucru concesionarului, precizând totodată obligațiile care nu au fost respectate. (5) Concedentul se obligă să restituie garanția de bună execuție, în termen de 14 zile de la data încheierii procesului-verbal de recepție la terminarea contractului, (6) Garanția tehnică este distinctă de garanția de bună execuţie a contractului. Art.21 - Concedentul are dreptul să execute paranția de buna execuţie în următoarele cazuti: a) concesionarul nu realizează lucrările de investiții, cantitativ şi calitativ, la termenele angajate; b) pentru a preleva penalitățile şi sumele datorate de concesionar din neplata redevenţei; DIRECTOR DIRECȚIA DE MEDIU ADRIAN-AMEDFO BERE - SEMEREDI

c) concesionarul renunţă la prestarea activității, caz în care acesta nu este exonerat şi de plata unor daune-interese față de concedent, 11, Sarcinile concesionarului în domeniul investițiilor Art. 22 (1) Investiţiile pentru modernizare activității cad exclusiv în sarcina concesionarului. (2) Investițiile care se realizează din fonduri proprii ale concesionarului se amortizează de către acesta pe durata derulării contractului. (3) Concesionarul va prezenta concepția proprie de modernizarea a activității şi va prezenta programul şi termenele de realizare a investiţiilor, anexă la prezentul contract, 12, Răspunderea contractuală Art.23 - Nerespectarea dovedita de către părțile contractante a obligațiilor contractuale prevazute în prezentul contract atrage raspunderea contractuală a părții în culpa. Art. 24 - Partea în culpă este obligată la plata penalităților prevăzute la art. 26 din prezentul contracă. Art.25 — Se penalizează cu 5% pe lună din valoarea facturii lunare nerespectarea prevederilor art.18 din caietul de sarcini. Art.26 — În cazul în care din penalități nu se acoperă paguba, partea în culpa este obligată suplimentar la daune - interese. 13. Forța majoră Art. 27 - Niciuna dintre părțile contractante nu răspunde de neexecutarea la termen sau/şi de executarea în mod necorespunzator, total ori parțial, a oricărei obligații care îi revine în baza prezentului contract de delegare a gestiunii, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiei respective a fost cauzată de forța majoră. Art, 28 - Partea care invoca forța majora este obligată să notifice celeilalte părți în termen de 48 de ore producerea evenimentului, precum si dovada forței majore şi să ia toate măsurile posibile în vederea limitarii consecinţelor lui. Art. 29 - Dacă în termen de 30 de zile de la producere, evenimentul respectiv nu încetează, părțile au dreptul să îşi notifice încetarea de plin drept a prezentului contract de delegare a gestiunii prin concesiune, fără ca vreuna dintre ele să pretindă daune-interese, Art. 30 - Întârzierea sau neexecutarea obligaţiilor asumate din motive de forță majoră nu atrage pentru nici una dintre părți penalizări sau alte compensații. 14. Condiții de redefinire a clauzelor contractuale Art. 31 - Modificarea prezentului contract se face numai prin act adițional încheiat între părțile contractante. Art. 32 — (1) Concedentul poate modifica unilateral partea reglementară a prezentului contract cu notificarea prealabilă, cu 30 de zile, a concesionarului, din motive excepţionale legate de interesul naţional sau local, dupa caz. (2) În cazul în care modificarea unilaterală a contractului îi aduce un prejudiciu, concesionarul are dreptul să primeasca fară întârziere o justă despagubire. (3) În caz de dezacord între concedent şi concesionar cu privire la suma despăgubirii, aceasta va fi stabilită de către instanța judecatorească competentă, perioadă în care concesionarul are obligația să respecte obligaţiile contractuale. Art. 33 - Prezentul contract nu poate fi modificat prin act adițional, în sensul introducerii în obiectul acestuia a unei activități care nu a facut obiectul delegării gestiunii prin concesiune. Art. 34 - Contractul poate fi modificat în cazul în care orice prevederi ale acestuia devin discordante cu reglementările în domeniu din legislația națională sau legislația comunitară, cu menţinerea echilibrului contractual. 15. Clauze privind menținerea echilibrului contractual Art. 33 - (1) Părțile vor urmări permanent menţinerea echilibrului contractual al delegării gestiunii serviciului prin concesiune. DIRECTOR DIRECȚIA DE MEDIU ADRIAN-AMEDEO BERE - SEMEREDI

(2) Raporturile contractuale dintre concedent şi concesionar se bazează pe principiul echilibrului financiar al delegării între drepturile care îi sunt acordate concesionarului şi obligațiile care îi sunt impuse. (3) Concesionarul nu va fi obligat să suporte creşterea sarcinilor legate de execuția obligațiilor sale, dacă această creştere rezultă în urma unui caz de forță majoră. 16. Încetarea contractului de delegare a gestiunii Art. 36 - (1) Prezentul contract de delegare a gestiunii încetează în următoarele situaţii: a) la expirarea duratei contractului; b) în cazul în care interesul național sau local o impune, prin denunţarea unilaterală de către concedent, cu plata unei despăgubiri juste şi prealabile în sarcina concesionarului; c) la dispariția dintr-o cauză de forță majoră a sistemului sau în cazul imposibilității obiective a concesionarului de a-l exploata, prin renunțare, fară plata unei despagubiri; d) în cazul falimentului concesionarului; e) în cazul nerespectarii obligațiilor contractuale de către părți, prin reziliere, cu plata unei despăgubiri în sarcina părţii în culpă; Art, 37 - (1) Concedentul are dreptul să rezilieze unilateral contractul dacă constată şi dovedeşte nerespectarea de către concesionar a obligațiilor contractuale şi dacă acesta nu adoptă măsuri pentru atingerea parametrilor de calitate asumaţi prin prezentul contract, în termen de 3 zile. (2) În cazul unor abateri grave ale concesionarului de la reglementările în vigoare privind serviciile de utilități publice, concedentul are dreptul să rezilieze contractul şi să solicite autorității competente retragerea licenţei, (3) Retragerea sau încetarea valabilității licenţei atrage revocarea hotarârii de atribuire a contractului de delegare a gestiunii şi conduce la organizarea unei noi proceduri de atribuire pentru selectarea unui nou operator, în condițiile legii. 17. Condițiile de restituire sau repartiție, după caz, a bunurilor, la încetarea din orice cauză a contractului de delegare a gestiunii prin concesiune, inclusiv a investițiilor realizate Art. 39 - (1) Bunurile realizate de concesionar în conformitate cu programul de investiții impus prin contract constituie bunuri de retur care revin de drept concedentului, gratuit şi libere de orice sarcini, la expirarea contractului și sunt integrate domeniului public al concedentului, (2) La încetarea din orice cauza a contractului de delegare a gestiunii prin concesiune, bunurile menționate la alin. (1) revin concedentului cu plata unei compensații către concesionar, egală cu valoarea neamortizată a investițiilor realizate de acesta. Concedentul are dreptul să reţină din compensație eventualele sume, penalități şi/sau daune-interese datorate de concesionar. Art. 40 - Bunurile proprii ale concesionarului rămân în proprietatea acestuia. 18. Litigii Art. 41 — (1) Concedentul şi concesionarul vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, orice neînțelegere sau dispută care se poate ivi între aceştia în cadrul sau în legatură cu îndeplinirea contractului. (2) Litigiile de orice fel ce decurg din executarea, modificarea şi încetarea contractului de delegare a gestiunii prin concesiune se soluţionează de instanţa de contencios administrativ de pe Taza în care are sediul concedentul. CAPITOLUL IV DISPOZIȚII FINALE Art. 42 - Orice comunicare între părţi, referitoare la îndeplinirea prezentului contract, trebuie să fie transmisă în scris. Art. 43 - Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât si în momentul primirii. DIRECTOR DIRECȚIA DE MEDIU ADRIAN-AMEDEO BERE - SEMEREDI

Art. 44 - Comunicările dintre părți se pot face şi prin adresă, fax, e-mail sau prin alte mijloace de comunicare convenite între părți, cu condiția confirmării în scris a primirii comunicării. Art. 45 - Prezentul contract de delegare intră în vigoare la data şi a fost încheiat azi ocine ÎN exemplare originale, Art. 46 - Limba care guverneaza contractul este limba română. DELEGATAR DELEGAT Conform recomadărilor ANRMAP la documentaţia de atribuire nr. 139549 DIRECTOR DIRECȚIA DE MEDIU ADRIAN-AMEDEO BERE - SEMEREDI