keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 32/02.02.2016 privind respingerea modificării Regulamentului de funcţionare a sistemului de parcare a autovehiculelor în Municipiul Timişoara

02.02.2016

Hotararea Consiliului Local 32/02.02.2016
privind respingerea modificării Regulamentului de funcţionare a sistemului de parcare a autovehiculelor în Municipiul Timişoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere iniţiativa consilierilor locali Alfred Simonis şi Lucian Taropa , înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. SC2015 - 31359/25.11.2015;
Având în vedere Referatul nr.SC2015 - 31359/24.12.2016 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul Nicolae Robu;
Având în vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu , Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi al Comisiei pentru cultură, ştiinţă , învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism , ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Procesul-Verbal al Şedinţei Ordinare a Consiliului Local al Municipiului Timişoara din data de 02.02.2016;
În baza prevederilor art.36 alin. (2) lit.b) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
Având în vedere că Proiectul de hotărâre privind modificarea Regulamentului de funcţionare a sistemului de parcare a autovehiculelor în Municipiul Timişoara nu a întrunit condiţiile impuse de prevederile art.45 alin.(2) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se respinge modificarea Regulamentului de funcţionare a sistemului de parcare a autovehiculelor în Municipiul Timişoara, conform Anexei.

Art.2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Tehnică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art.3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţului Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Urbanism;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
DAN DIACONU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: expunere_motive_timpark.pdf

 

AYVană in vedere Iaptui că exista numeroase sesizari de la cateteni a
CALC ICCIAUA RFIAAUL TOICAt AC GUICULAUC dl MOAMUILUI IM Care
a mr na sa az nl TI E
HN PUB MINA PAGE FI 1 LULUUVUUNCICAĂ
altarnatiwra a tirhata da narnara
E EEE E E N E fl fi PS
Mentionam rtantul ca introducerea acestor îichete. nu doar simnlifica
CICCUUaTEA plali0orT, dar SI MCUTaJeazZa MCAsSarue Catre SDNL
dodul —
TITEL TIT TRE TI TI E E E MERE EA)
<t<atem1lui de narcare a antovehicenleloar in Municininl Timiacnara
RT TIT TE
N
Consilier Viunicipal i
ZANE SIMONS j)y ID tt
4 AM

Atasament: Anexa_Timpark.pdf

în II CA LAN. ff, GFL. T_ OM, FUN CAlC va aVEa Urmatorul
PR In Ea a a 4. a
E rm
“Art 4 GCtatinnaras ci narravras În lazi
INTE E n SUTU 4 m E RI RA RR LN VGA TRECI NC
îrata l9 art D ci art 2 A (13 Acta rnarmra
= rm am E SAE SR IP GOE Es ANTE mt pi LA TIHA pati N
talafaniai mnlhiila GArmvurhar osii CMC ala mina mn nina s-a
Propunere pentru completarea ovrevedeorilor - Raarulamantiil da
tt m NEO E ERA A E Ri POE i it i ME PETER RAMAI ANTICI
tirhota riuimnarata an ct avnmiucn ln lar N tata ata a
E e E tt PRE ARS FRED -L a N i TA 1 VA VITA MĂ SHLCHIUVIUL = Fi Lu
TTL TATI TITI TIT TOT AT ATA MA GE EI ŢI IM E
m E LR CIA —__ LEA, —— II m Mi N A st
rirhoatalar tinarita ra arnctara ranfarm ram D Ain nvnzawtril Das lac
E a e i LL EI TI Up e UI PE TIS
Cvrantia fara TNANA i aviara lt Ia
E m pe E m i EEE E E N AI FATALA EAT A IE
= rvin intarmadinil talalfawmiat ma a frmiirnle ne a. CRACN acta rarmi
fuma na ia m a m m a
mt pt E _ RETEA FER ERE SERRA STI ETICA FISA SC DAU DM)
nrin tavaraa la nivral da mint ci da nvra wma mm miti, mi imbata de m
_ LL LR TIFF UL PI E e MI Ay ERE CNI CR SPUI CAE SC MR LAU,
în nlannramantrnla ci
O Pt a A et RA IRA CLM ILIA SICA
9 Intradruiraraa la ran 2 3 mini nn 22 Tavarana ctatinnarii
rara nn rr pn SE
iichete.
YV. 3.3. Vă avea aruicore numerotate incepand cu ari. ZI
SATE A E MIU YI PALATE d îi IVIUMCIPIUL
A Avt mir 1 ia m d sa i n a di
Fu UL. E VO CP CI UTILI IUL,
“Ape DDT a pa
FATE e n ATZI UC pd Cal FT APR dU POSIDINLALCA
ll
Me A PIALI AT AlALĂA UL INUUAILAU Id
EREI nl ra pa Pe e
CIT dn te SI 2. E SI PTT QUE pditalt.
(INTE
AEZ VOT TE PUDSC NI pH Sa UPCTALUTUIUI, dSUEI. DT
"Timisoara - aprobat prin HCL Timisoara nr 62/2602 2012 ru
mia ie
UC UMNMUZAIC A pPICSUCI, PUNICLE UC vValiZaiC da Oe
de n in n a a a
SL ATIDSp VEL IE CU,
(=
V&j PC UCIICLOIC VOT pPULtcd ÎL PUSE Il vdalrizdate Si DCI
WILCTITICAUNIUT UTIOE VatiZalUii CAlE IMSd NU dU daltriDUUI ae
CUTNStatăaltC SI d abDAdLUETIIOLI PrEVaZULE IN reduiament.
fNL LI Va AVEA UriiiatOrui CONUnUL,
nr 4. a
AL LI. XVI) HICHELEIE TI DUSE IA Vanzare in CIncl Variante sI ele
aSIQUTd UTEDPU UE SLAtUOnare AUDPa CUM Urmeaza:
- HICHEL ZOMA U — Verde (TOnd verae;, In Valoare de 53 iei, confera
UTEPUUE SLallOMalre de i Ora, eXCIUSIV IN ZONA respectiva:
A

- Tichet zona 1 - rosie (fond rosu), in valoare de 1,50 lei, confera drept de stationare de 1 ora, exclusiv in zona respectiva; - Tichet zona 2 - galbena (fond galben), in valoare de 1 leu, confera drept de stationare de 1 ora, exclusiv in zona respectiva; - Tichet zona 3 - albastra (fond albastru), in valoare de 0,50 lei, confera drept de stationare de 1 ora, exclusiv în zona respectiva; - Tichet de o zi — (fond violet), in valoare de 10 lei, confera drept de stationare pentru intreaga zi in care a fost validat, exclusiv doar in zonele 1,2 si 3. (2) Timpul de stationare conferit de tipul tichetului si de zona tarifara poate fi dublat prin validarea simultana si expunerea a 2 tichete”.
6. Art. 23? va avea urmatorul continut: "Art, 23*, Validarea tichetelor se face prin razuirea partilor marcate corespunzatoare lunii, zilei, orei si minutului sosirii la locul de stationare. Tichetul validat se expune in interiorul autovehiculului la loc vizibil (pe unul din geamurile laterale ale autovehiculului, pe bord), care sa permita controlul validitatii, Tichetul astfel validat si expus permite stationarea pe durata timpului corespunzator tipului de tichet si al zonei tarifare de stationare”. 7. Completarea cap. 4, art. 25 din Regulament, prin introducerea unei noi litere f). care va avea urmatorul continut: “Art. 25. f) Stationarea fara tichet de parcare, cu tichet nevalidat corespunzator sau refolosit, respectiv depasirea timpului de stationare conferit de tichetul folosit”.

Atasament: Referat_Timpark.pdf

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ APROBAT MUNICIPIUL TIMIȘOARA PR DIRECȚIA TEHNICĂ NicoladRobu SERVICIUL TRANSPORT ȘI SIGURANȚA CIRCULAȚIEI BIROUL TRANSPORT NR. SCLIIS DI 353 /LL MR 7 GD. Loga ur. 1, 300030 Timişonra, tel: +0 256 JOE 300, fax: 256 490 635 email: ro Internet; www primariutii.ro REFERAT Referitor la proiectul de hotărâre privind modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a sistemului de parcare a autovehiculelor în Municipiul Timişoara: Plata parcării prin intermediul telefoniei mobile, în modalitatățile prevăzute de Regulamentul de funcţionare a sistemului de parcare a autovehiculelor în Municipiul Timisoara aprobat prin HCL Timisoara nr. 63/26.02.2013, vizeaza o serie de beneficii, atât pentru utilizatori cât şi pentru operatorul sistemului de parcare, în detrimentul celorlalte modalități de plată a parcării (tichete de parcare, parcometre), Plata parcării s-a bazat înca din anii 1930 pe sisteme de plata strict bazate pe plata în numerar (cash), respectiv parcometre şi tichete de parcare. Datorită inflației coroborata cu cresterea costurilor de parcare, plata în numerar a devenit mai incomoda pentru utilizatori şi creează o serie de probleme pentru operatori legate de colectarea de numerar (de la parcometre), implicand costuri considerabile pentru aceste operatiuni, care ulterior urmau să se regăsească în costul parcări. Nici sistemele parcometrelor prevazute cu plata prin intermediul cartilor de credit nu a putut fi adoptata datorita faptului ca, în zonele unde acest sistem a fost implementat s-au constatat o serie de probleme legate de acte de vandalism, defectiuni tehnologice şi fraudare, ceea ce implica costuri suplimentare pentru înlaturarea acestor probleme, costuri care în final s-ar fi regasit tot în pretul parcarii, In aceste conditii singura modalitate convenabila a ramas parcarea cu plata-pe-telefon, care implica costuri mai mici pentru operator, totodata asigurandu-se cresterea confortului pentru client, Din punctul de vedere al utilizatorilor, parcarea platita prin intermediul telefoniei mobile este mult mai convenabila şi se realizează într-un timp util, şi este relativ simplu de utilizat odata implementata, fata de orice alta modalitate care implica metodele standard de plata a parcarii. De asemenea, colectarea de date realizata odata cu plata parcarii prin intermediul telefoniei mobile permite utilizatorilor sa urmareasca îndeaproape cheltuielile lor cu parcarea, atat în cazul platii prin SMS cât şi in cazul plătii prin intermediul voucherelor. Deoarece toate tranzactiile sunt realizate în mod digital operatorul are acces la toate informatiile care vizează sesiunile de parcare pentru fiecare autovehicul in parte. Aceste solutii au fost adoptate avandu-se in vedere necesitatea modernizarii atat a modalitatilor de plata a parcarii cat si in ceea ce priveste modalitatea de verificare a modului în care se stationeaza in zona de aplicare a sistemului de parcare Timpark. Precizam ca acest sistem de taxare a parcarii nu implica niciun fel de restrictii pentru utilizatori. De altfel, pe langa plata parcarii prin intermediul telefoniei mobile, utilizatorii mai au la dispozitiile si plata parcarii prin intermediul abonamentelor de parcare, care nu implica telefonia mobila, situatie în care este evident ca acest sistem de parcare nu poate fi considerat ca fiind restrictiv, Cat privesc modalitatile de plata a parcarii prin telefonia mobila, respectiv prin SMS sau prin intermediul voucherelor, trebuie facuta o diferentiere foarte clara, dupa cum urmeaza:

Astfel, la plata prin SMS sunt implicati operatorii de telefonie mobila care practica tarifele in euro, situatie in care nu exista o alta modalitate de plata atata timp cat acestia taxeaza in aceasta moneda. Pentru a veni in sprijinul utilizatorilor, si pentru a inlatura anumite inconveniente la plata prin SMS (tarifarea in euro impusa de operatorii de telefonie mobila) este implementata si plata parcarii prin intermediul voucherelor, care inlatura aproape total operatorii de telefonie mobila, ceea ce permite operatorului sistemului de parcare sa asigure atat costuri mai mici de exploatare cat si un control mult mai eficient, toate acestea regasindu-se intr-un cost redus al orei de parcare, comparativ cu orice alta modalitate de plata a parcarii pentru utilizatorii ocazionali. Avand in vedere toate cele mai sus-mentionate, este evident ca tuturor utilizatorilor le este permis sa aleaga intre mai multe modalitati de plata a parcarii, introducerea tichetelor de parcare ar conduce la cresterea costurilor de parcare care ulterior urmează să se regăsesca în preţul parcării. fr st VICIU, ADRIAN COLOJOARA E CONSILIER, NASTASIA n

EXPUNERE DE MOTIVE Având în vedere faptul că exista numeroase sesizari de la cateteni ai Municipiului Timisoara, care reclama gradul ridicat de dificultate al modului in care se poate efectua plata parcarii in Timisoara, consideram necesara introducerea alternativa a unor tichete de parcare. Mentionam faptul ca introducerea acestor tichete, nu doar simplifica efectuarea platior, dar si incurajeaza incasarile catre SDM In acest sens propunem modificarea regulamentului de functionare a sistemului de parcare a autovehiculelor in Municipiul Timisoara. Consilier Municipal Alfred Simonis Taropa Luciîfi

Propunere pentru completarea prevederilor _- Regulamentul de functionare a sistemului de parcare a autovehiculelor în Municipiul 'Timişoara _- aprobat_prin HCL Timisoara 'nr.63/26.02.2013, cu modificarile si completarile ulterioare 1. Completarea cap. 1, art. 4 alin. 1 din Regulament, care va avea urmatorul continut: “Art. 4 (1) Stationarea si parcarea autovehiculelor în locurile specificate la art.2 si art.3, alin.(1) este permisa numai prin intermediul telefoniei mobile (voucher sau SMS), respectiv prin abonamente sau tichete cumparate anticipat si expuse la loc vizibil în interiorul autovehiculului, conform instructiunilor de folosire a abonamentelor si tichetelor, tiparite pe acestea, conform cap. 3 din prezentul Regulament. Exceptie face zona verde unde stationarea si parcarea autovehiculelor este permisa numai prin intermediul telefoniei mobile (voucher sau SMS) prin taxarea la nivel de minut si de ora, respectiv cu tichete de parcare, in aceasta zona abonamentele nefiind valabile”. 2. introducerea la cap. 3 a unui nou subcapitol, 3.3 Taxarea stationarii prin tichete. 3. Subcapitolul 3.3. va avea articole numerotate incepand cu art. 23' 4. Art 23" va avea urmatorul continut: “Art. 23", (1) Utilizatorii sistemului de parcare TimPark au posibilitatea de a plati stationarea in afara de cele doua modalitati prevazute la subcapitolele 3.1. si 3.2. si prin intermediul tichetelor de parcare. (2)Tichetele vor fi puse in vânzare prin grija operatorului, astfel: prin puncte de difuzare a presei, magazine, puncte de vânzare a biletelor de transport in comun, librarii, benzinarii, etc. (2) De asemenea, tichetele vor putea fi puse in vânzare si prin intermediul unor vânzatori ambulanti, care insa nu au atributii de constatare si sanctionare a abaterilor prevazute in regulament". 5. Art. 23? va avea urmatorul continut: “Art. 237. (1) Tichetele vor fi puse in vânzare in cinci variante si ele asigura drept de stationare dupa cum urmeaza: - Tichet zona 0 - verde (fond verde), in valoare de 3 lei, confera drept de stationare de 1 ora, exclusiv in zona respectiva;

- Tichet zona 1 - rosie (fond rosu), in valoare de 1,50 lei, confera drept de stationare de 1 ora, exclusiv in zona respectiva; - Tichet zona 2 - galbena (fond galben), in valoare de 1 leu, confera drept de stationare de 1 ora, exclusiv in zona respectiva; - Tichet zona 3 - albastra (fond albastru), in valoare de 0,50 lei, confera drept de stationare de 1 ora, exclusiv în zona respectiva; - Tichet de o zi — (fond violet), in valoare de 10 lei, confera drept de stationare pentru intreaga zi in care a fost validat, exclusiv doar in zonele 1,2 si 3. (2) Timpul de stationare conferit de tipul tichetului si de zona tarifara poate fi dublat prin validarea simultana si expunerea a 2 tichete”, 6. Art. 23? va avea urmatorul continut: "Art, 23*, Validarea tichetelor se face prin razuirea partilor marcate corespunzatoare lunii, zilei, orei si minutului sosirii la locul de stationare. Tichetul validat se expune in interiorul autovehiculului la loc vizibil (pe unul din geamurile laterale ale autovehiculului, pe bord), care sa permita controlul validitatii, Tichetul astfel validat si expus permite stationarea pe durata timpului corespunzator tipului de tichet si al zonei tarifare de stationare”. 7. Completarea cap. 4, art. 25 din Regulament, prin introducerea unei noi litere f). care va avea urmatorul continut: “Art. 25. f) Stationarea fara tichet de parcare, cu tichet nevalidat corespunzator sau refolosit, respectiv depasirea timpului de stationare conferit de tichetul folosit”.