keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 313/30.05.2013 privind aprobarea încheierii unui contract de închiriere a unei suprafeţe de 318,60 mp, situată în imobilul din str. Cicio Pop nr. 1 pentru Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 33 care are in structura sa Grădiniţa cu Program Prelungit "Poştă" şi Compania Naţională Poşta Română SA

30.05.2013

Hotararea Consiliului Local 313/30.05.2013
privind aprobarea încheierii unui contract de închiriere a unei suprafeţe de 318,60 mp, situată în imobilul din str. Cicio Pop nr. 1 pentru Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 33 care are in structura sa Grădiniţa cu Program Prelungit "Poştă" şi Compania Naţională Poşta Română SA


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC 2013-13782/20.05.2013 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere cererea nr SC 2013-007485/18.03.2013 înaintată de Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 33;
Având în vedere avizul Comisiei de analiză a spaţiilor temporar disponibile situate în imobilele instituţiilor şcolare, medicale, sportive şi culturale constituită în baza Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 186/29.03.2013;
Ţinând seama de prevederile art. 103 alin. (2) şi art. 104 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 1/2011 a Educaţiei Naţionale;
În conformitate cu prevederile art.36 alin.(6) lit.a) pct. 1 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aproba încheierea unui contract de închiriere, avizat de Municipiul Timişoara prin primar în calitate de ordonator principal de credite, pentru suprafaţa de 318,60 mp, situată în imobilul din str. Cicio Pop nr. 1 intre Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 33, care are in structura sa Grădiniţa cu Program Prelungit "Poştă", în calitate de LOCATAR şi Compania Nationala Poşta Română SA, în calitate de LOCATOR, pe o perioadă de 3 ani cu o chirie de 1.274,40 lei/lună la care se adaugă TVA si plata utilitatilor.

Art. 2: Se aprobă modelul contractului (Anexa 1) şi fişa de calcul a utilităţilor (Anexa 2), care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale-Compartiment Şcoli şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale ;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei de Mediu;
- Serviciului Juridic;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Compartimentului Control;
- Biroului Audit;
- Inspectoratului Scolar Judetean Timis;
- Grădiniţei cu Program Prelungit nr. 33;
- Companiei Nationale Poşta Română SA;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
SIMION MOŞIU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa_2_.pdf

Anexa nr. 2 la HCL………….

CN POSTA ROMANA SA La contractul de inchiriere dintre CN Posta Romana SA si Gradinita cu Program Prelungit Posta, nr. 33

FISA DE CALCUL A UTILITATILOR

Pentru spatiului situat in Timisoara, str. Cicio Pop, nr. 1, judet Timis CN Posta Romana SA in calitate de Locator si Gradinita cu Program Prelungit Posta, nr. 33 in calitate de Locatar

Energie electrica – 690 kw Apa-canal – 200 mc Gaz – refacturare 100% (deoarece bucataria din spatiul nostru nu a fost autorizata pt functionare) Salubritate – 3 mc Energie termica – 0.04% din valoarea facturii Modalitatea de plata a utilitatilor – se va refactura dupa primirea facturilor de la furnizori Termenul de plata a utilitatilor este de 20 zile de la emiterea facturii. Incheiat astazi __________________ , in trei exemplare, din care un exemplar pentru Locatar si doua exemplar pentru Locator.

LOCATOR, LOCATOR, C.N. POSTA ROMANA S.A.

Director General, Gradinita PP nr. 33 Ion SMEEIANU prin Borlovan Angela Director Avizat Director Executiv Strategie si Dezvoltare, Municipiul Timisoara Alexandru PETRESCU reprezentat prin Primar Nicolae Robu Director Economic si Dezvoltare, Gabriela Isabela MANTU Ordonator de credite Viceprimar Director Logistică, Dan Diaconu Gabriel Eugen DUMITRU Directia Economica Şef Departament Juridic si Reglementari Director Executiv Nationale, Comunitare si Internationale, Smaranda Haracicu Rosita Madalina ALEXE Avizat juridic Sef Serviciu Fond Imobiliar si Administrativ, Ileana MINCU Economist, Directia Institutii Scolare, Medicale, Cristina CRISTEA Sportive si Culturale Director Executiv Ioan Mihai Costa

Anexa nr. 2 la HCL………….

Compartiment Scoli Mariana Mihaela Muresan

Atasament: Anexa_1_.pdf

Anexa nr. 1 la HCL………….

CONTRACT DE INCHIRIERE la terti

I. PARTILE CONTRACTANTE

Art.1 1. C.N. POSTA ROMANA S.A., cu sediul in Bucuresti, B-dul Dacia, nr. 140, sector 2, avand statut juridic de companie nationala, cod unic de inregistrare RO427410, inregistrata la Registrul Comertului J40/8636/1998Cod IBAN: RO23 BPOS 8500 2717 790 ROL 02, deschis la BANCPOST Reprezentanta, si reprezentata legal de domnul Ion SMEEIANU – Director General, in calitate de LOCATOR si 2. Gradinita cu Program Prelungit nr. 33, cu sediul in Timisoara, str. Martir Sebastian Iordan, nr. 6 judet/sector.......,tel./fax.0256/432363, CUI 29146056, inregistrata la Registrul Comertului sub nr. …......., cont bancar/ Cod Iban: RO37TREZ62124650220XXXXX deschis la Banca Trezoreria Municipiului Timisoara, reprezentata legal prin Borlovan Angela, director, in calitate de LOCATAR si Municipiul Timişoara, cu sediul în Timişoara, Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, reprezentat de prof. univ. dr. ing. Nicolae Robu, primar, în calitate de ORDONATOR PRINCIPAL DE CREDITE. II.OBIECTUL CONTRACTULUI Art.2.1 Obiectul prezentului contract il constituie inchirierea de catre Locator catre Locatar a unui spatiu cu o suprafata de 318.60 mp, situat in Timisoara, str. Cicio Pop, nr.1, judet Timis, in care functioneaza Gradinita PP Posta-structura Gradinitei PP nr. 33, compus din............ Art.2.2 Predarea-primirea obiectului inchirierii va fi consemnata in procesul-verbal de predare- primire datat si semnat de ambele parti, care constituie Anexa 1 la prezentul contract si face parte integranta din acesta. III.DESTINATIA BUNULUI INCHIRIAT Art.3.1 Spatiul inchiriat va fi folosit de Locatar pentru Gradinita cu Program Prelungit Art.3.2 Destinatia spatiului locativ inchiriat nu va putea fi schimbata fara consimtamantul scris al Locatorului. IV.DURATA Art.4.1 Durata inchirierii este de 3 ani, si intra in vigoare de la data predarii primirii spatiului prin procesul-verbal de predare-primire (Anexa 1). La expirarea termenului pentru care a fost incheiat, contractul de inchiriere poate fi prelungit cu acordul scris al partilor, prin act aditional. V.CHIRIA Art.5.1 Chiria pentru folosirea spatiului/bunului inchiriat este de 4 lei/mp/luna. Valoarea totala a chiriei este de 1274.40 lei/luna la care se adauga TVA Art.5.2 Plata chiriei se va face lunar, in baza facturii emise de Locator. Factura se va emite lunar, dupa incheierea lunii calendaristice la care se refera plata. Art.5.3 Termenul de plata este de maxim 30 zile de la data primirii facturii, in contul Locatorului nr.RO33RNCB0072000589210028, deschis la BCR Timisoara VI.OBLIGATII SI DREPTURI Art.6.1 Obligatiile Locatarului: a) sa foloseasca bunul inchiriat conform destinatiei prevazute in contract; b) sa pastreze integritatea bunului inchiriat, sa-l intretina in mod corespunzator, sa nu-l modifice fara consimtamantul prealabil al Locatorului, sa nu-l strice, deterioreze sau degradeze; c) sa execute la timp si in bune conditii, pe cheltuiala sa, toate lucrarile de intretinere si reparatii

Anexa nr. 1 la HCL………….

curente, inclusiv pentru degradarile produse din culpa sa; d) sa plateasca chiria lunar, conform Cap. V din prezentul contract; e) sa plateasca lunar cheltuielile generale pentru utilitati (energie electrica, gaze, apa, telefon, etc) aferente spatiului inchiriat, pe baza facturilor emise de furnizorii respectivi si stabilite in fisa de calcul a utilitatilor, care constituie Anexa 4 la prezentul contract si face parte integranta din acesta; f) sa asigure functionarea in deplina siguranta a instalatiilor si sa obtina toate avizele prevazute de lege si normele in vigoare (aviz PSI, aviz de protectia mediului); sa doteze spatiul inchiriat, pe cheltuiala proprie, cu mijloace de prima interventie PSI, conform normelor de dotare, prevenire si stingere a incendiilor; se va asigura numarul si calitatea de stingatoare de incendii, cat si verificarea periodica a lor. g) la expirarea contractului va elibera spatiul in 15 zile in starea in care l-a primit, conform procesului-verbal incheiat la predare Anexa 1. h) sa asigure curatenia si igienizarea in spatiul exclusiv, cat si in spatiul de folosinta comuna, pe toata durata contractului de inchiriere. i) sa nu execute improvizatii la instalatiile electrice, impamantari necorespunzatoare, fire trase pe suport combustibil. j) sa permita accesul periodic, in timpul programului de lucru al acestuia, al reprezentantului Locatorului pentru a controla respectarea conditiilor prezentului contract. k) se interzice Locatarului sa desfasoare activitati concurente cu cele din domeniul de activitate al CN Posta Romana SA, prevazute in HG 317/1998 privind infiintarea CN Posta Romana SA. l) se interzice cu desavarsire stabilirea de catre Locatar a sediului social al acestuia in spatiul inchiriat. Art.6.2 Obligatiile Locatorului: a) sa predea obiectul inchirierii descris la art.2.1 din contract la data cand va incheia procesul verbal de predare primire in doua exemplare; b) sa asigure folosinta obiectului inchirierii pe toata durata contractului, sa garanteze Locatarul contra tulburarii folosintei bunului inchiriat; c) sa efectueze lucrarile de intretinere la elementele de constructii, reparatiile capitale. d) sa plateasca impozitele pentru bunul inchiriat pe toata durata de valabilitate a acestui contract. VII.ALTE OBLIGATII Atr.7.1 Locatarul are dreptul la firmă în condiţiile legii, urmând a fi amplasată în locul ce se va stabili de comun acord cu Locatorul si dupa obtinerea avizului organelor locale. Art.7.2 Locatarul este obligat fără altă formalitate, ca la expirarea termenului pentru care a fost încheiat contractul, să elibereze în termen de cincisprezece zile spaţiul închiriat. In acelaşi termen de 15 zile trebuie eliberat spaţiul închiriat şi in celelalte cazuri de incetare prevazute la art. 11.1. După expirarea termenului de 15 zile prevăzut la alin. 1 Locatorul procedează fără îndeplinirea altor formalitaţi, la evacuarea administrativă a locatarului, pe cheltuiala acestuia, Locatarul fiind de drept în întarziere la expirarea termenului pentru care s-a încheiat contractul, conform art.1.523 din Codul Civil Român. Părţile prezentului contract convin de comun acord conform art.1270 Cod Civil, ca prevederile prezentului articol să fie aplicate întocmai, Locatorul fiind autorizat prin contract de către Locatar să procedeze la evacuarea administrativă prevazută la alin. 3, fără ca acesta să se opună în nici un fel şi sub nici o formă la evacuare. VIII.RASPUNDEREA CONTRACTUALA Art.8.1 In cazul in care Locatarul nu achita Locatorului chiria datorata la termenele prevazute in prezentul contract, datoreaza penalitati contractuale de 0,1% pentru fiecare zi de intarziere din valoarea facturii neachitate. IX.INTERDICTIA SUBINCHIRIERII SAU CEDARII SPATIULUI

Anexa nr. 1 la HCL………….

Art.9.1 Este absolut interzisa subinchirierea sau cedarea sub orice forma, totala sau partiala a imobilului inchiriat , fara aprobarea scrisa a Locatorului. X.INCETAREA CONTRACTULUI Art.10.1 Prezentul contract isi inceteaza efectele in urmatoarele cazuri: a) prin acordul partilor; b) la expirarea duratei contractului; c) prin reziliere, in cazul neexecutarii culpabile sau executarii partiale a obligatiilor contractului de catre una din parti. Rezilierea va produce efecte, de plin drept, fara interventia instantei de judecata, in termen de 30 zile calendaristice de la data cand o parte a notificat celeilalte intentia de reziliere, si daca inauntrul tremenului de 30 de zile partea in culpa nu isi executa obligatiile asumate prin prezentul contract . d)prin denuntare unilaterala de catre una din parti cu un preaviz de 60 de zile; Art.10.2 La incetarea prezentului contract, predarea primirea bunului inchiriat se va face pe baza unui proces verbal de predare-primire. Art.10.3 Incetarea contractului nu va avea niciun efect asupra obligatiilor deja scadente intre partile contractante. XI.LITIGII Art.11.1 Litigiile ce decurg din executarea prezentului contract de inchiriere se vor solutiona pe cale amiabila. Daca acest lucru nu este posibil, litigiul va fi inaintat spre solutionare instantei judecatoresti competente de la sediul Locatorului. XII.FORTA MAJORA Art.12.1 Forta majora exonereaza de raspundere partile, in cazul neexecutarii partiale sau totale a obligatiilor asumate prin prezentul contract. Prin forta majora se intelege un eveniment independent de vointa partilor, imprevizibil si insurmontabil, aparut dupa incheierea contractului si care impiedica partile sa execute total sau partial obligatiile asumate. Partea care invoca forta majora are obligatia sa o aduca la cunostinta celeilalte parti, in scris, in maximum 5 (cinci) zile de la aparitie, iar dovada fortei majore se va comunica in maximum 15 (cincisprezece) zile de la aparitie. Partea care invoca forta majora este obligata sa aduca la cunostinta celeilalte parti incetarea cauzei acesteia in maximum 15 (cincisprezece) zile de la incetare. Art. 12.2 Daca in termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la producere, evenimentul respectiv nu inceteaza, partile au dreptul sa-si notifice incetarea de plin drept a prezentului contract, fara ca vreuna dintre ele sa pretinda daune-interese. XIII.IMBUNATATIRI Art.13.1 Orice imbunatatiri, transformari sau instalatii s-ar face de Locatar, raman bunuri castigate spatiului inchiriat din momentul executarii lor. Acestea se pot efectua numai cu acordul Locatorului. Art. 13.2 13.2.1 In situatia in care Locatarul efectueza investitii in spatiul ce face obiectul prezentului contract care conduc la cresterea valorii contabile a imobilului si implicit a impozitelor si taxelor aferente, valoarea chiriei va fi majorata cu valoarea impozitului rezultat din efectuarea investitiilor de catre Locatar. 13.2.2 Partile agreaza ca majorarea chiriei sa se realizeze incepand cu luna urmatoare finalizarii investiei, Locatarul avand obligatia sa informeze Locatorul asupra valorii investitiei finalizate, in conformitate cu prevederile legale 13.2.3 Majorarea chiriei ca urmare a investitiilor efectuate de catre Locatar, va fi consemnata prin incheierea unui act aditional la contractul de inchiriere. 13.2.4 Refuzul semnarii de catre Locatar a actului aditional prin care se actualizeaza valoare

Anexa nr. 1 la HCL………….

chiriei, urmare investitiilor prevazute la art. 13.2.1, da dreptul locatorului sa rezilieze prezentul contract, de plin drept, fara interventia instantei, cu acordarea unui termen de preaviz de 30 de zile. XIV.ALTE CLAUZE Art.14.1 Modificarea prezentului contract poate fi facuta numai cu acordul partilor prin incheiere de acte aditionale. Art.14.2 In acceptiunea partilor contractante, orice notificare adresata de una dintre acestea celeilalte este valabil indeplinita daca va fi transmisa la sediul prevazut in partea introductiva a prezentului contract. Art.14.3 In cazul in care notificarea se face pe cale postala, ea va fi transmisa prin scrisoare recomandata, cu confirmare de primire (AR) si se considera primita de destinatar la data mentionata de oficiul postal primitor pe aceasta confirmare. Daca notificarea se transmite prin fax, ea se considera primita in prima zi lucratoare dupa cea in care a fost expediata.

Art.14.4 Procesul verbal de predare-primire - Anexa 1, schita spatiului - Anexa 2, fisa de calcul a chiriei - Anexa 3, fisa de calcul a utilitatilor - Anexa 4, proces-verbal de negociere chirie - Anexa 5, fac parte integranta din prezentul contract.

Prezentul contract a fost incheiat la sediul Locatarului in trei exemplare, din care un exemplar pentru Locatar si doua exemplar pentru Locator. Prezentul contract produce efecte incepand cu data de 01.01.2013.

LOCATOR, LOCATAR, C.N. POSTA ROMANA S.A. Gradinita PP nr. 33

Director General, Ion SMEEIANU prin Borlovan Angela Director Director Executiv Strategie si Dezvoltare, Alexandru PETRESCU Avizat Municipiul Timisoara Director Economic si Dezvoltare, reprezentat prin Primar Gabriela Isabela MANTU Nicolae Robu Ordonator de credite Director Logistică, Gabriel Eugen DUMITRU Viceprimar Dan Diaconu Şef Departament Juridic si Reglementari Directia Economica Nationale, Comunitare si Internationale, Director Executiv Smaranda Haracicu Rosita Madalina ALEXE Sef Serviciu Fond Imobiliar si Administrativ, Avizat juridic Ileana MINCU Directia Institutii Scolare, Medicale,

Anexa nr. 1 la HCL………….

Sportive si Culturale Director Executiv Ioan Mihai Costa Compartiment Scoli Mariana Mihaela Muresan Economist, Cristina CRISTEA

Atasament: Referat.pdf

ROMĂNIA APROBAT, JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECŢIA, INSTITUTII ŞCOLARE, MEDICALE, Nicolae Robu SPORTIVE ŞI CULTURALE COMPARTIMENT ŞCOLI Nr. SC2013-13782/20.05.2013

REFERAT privind aprobarea incheierii unui contract de închiriere a unei suprafete de 318,60 mp, situată în imobilul din str. Cicio Pop nr. 1 pentru Grădiniţa cu Program Prelungit nr.

33 care are în structura sa Grădiniţa cu Program Prelungit “Poştă” şi Compania Nationala Poşta Română SA

Grădiniţa cu program prelungit - Poştă este arondată la Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 33 şi funcţionează în clădirea Companiei Naţionale Poşta Română SA situată în Timişoara, str. Cicio Pop nr.1. Până în ianuarie 2013, Compania Naţională Poşta Română SA nu a solicitat plata chiriei şi plata utilităţilor pentru spaţiul de 318,60 mp, utilizat de grădiniţă. Prin adresa cu nr.102/12410/24.10.2012 Compania Naţională Poşta Română SA a comunicat grădiniţei că pentru această locaţie se va încheia un contract de închiriere, cu urmatoarele tarife:

1. O chirie de 4 lei/mp+ TVA pentru o suprafaţă de 318, 60 mp; 2. Plata utilităţilor pentru următoarele cantităţii întrucât nu se poate face o contorizare separată: - Energie electrică -690Kw; - Apă canal – 200 mc; - salubritate – 30 mc; - Termoficare - 0,04% din valoarea facturi; - Gaz refacturare - 100%;

Prin cererea nr. SC 2013-007485/18.03.2013, inaintata de Gradinita cu Program Prelungit nr. 33 pentru Gradinita cu Program Prelungit Posta , solicita incheierea unui contract de inchiriere cu Compania Nationala Posta Romana SA, in vederea continuarii activitatii. Solicitarea depusa de catre Gradinita cu Program Prelungit nr.33 a fost dezbatuta in sedinta din data de 10.05.2013, a Comisiei de analiza a spatiilor temporar disponibile situate in imobilele institutiilor scolare, medicale, sportive si culturale constituita in baza H.C.L.M.T. nr. 186/29.03.2013, care a avizat favorabil inchirierea de la Compania Nationala Posta Romana SA cu chiria in valoare de 1.274,40 lei la care se adauga TVA precum si plata utilitatilor, conform fisei de calcul a utilitatilor. Draftul contractului de inchiriere inaintat de catre Compania Nationala Posta Romana SA a fost analizat şi avizat de catre Serviciul Juridic-Biroul Consultanta Juridica.

Având în vedere cele de mai sus solicităm Consiliului Local al Municipiului Timisoara, să aprobe: 1 Incheierea unui contract de inchiriere, avizat de Municipiul Timişoara prin primar în calitate de ordonator principal de credite, pentru suprafaţa de 318,60 mp, situată în imobilul din str. Cicio Pop nr. 1 intre Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 33, care are in structura sa Grădiniţa cu Program Prelungit “Poştă”, în calitate de LOCATAR şi Compania Nationala Poşta Română SA, în calitate de LOCATOR, pe o perioadă de 3 ani cu o chirie de 1.274,40 la care se adaugă TVA si plata utilitatilor, conform anexelor nr. 1-draftul de contract si 2- fisa de calcul a utilitatilor, care fac parte integranta din prezenta hotărâre. VICEPRIMAR, DIRECTOR EXECUTIV, Dan Diaconu Mihai Ioan Costa DIRECTIA ECONOMICA DIRECTOR EXECUTIV Smaranda Haracicu CONSILIER, Mariana Mureşan

AVIZAT, Serviciul Juridic

Teodora Gentimir