FO53-01,ver2
ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA COMPARTIMENTUL VOLUNTAR PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ NR._________________________________________________________________________________
Bd. C.D. Loga nr.1, tel./fax: 0256/ 499212, e-mail:[email protected], internet: www.primariatm.ro
APROBAT PRIMAR NICOLAE ROBU
Referat privind aprobarea achiziționării a 3 (trei) vehicule pentru orice tip de teren (autospeciale și
autoutilitară) prin procedura de licitație deschisă
Compartimentul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă ce aparține Primăriei Municipiului Timişoara
prin Formaţiunea de Intervenţie Rapidă pe bază de Voluntariat „SALVO” desfăşoară acţiuni de ajutor și
salvare a populaţiei, a bunurilor materiale ale acestora în situaţii de urgenţă civilă, calamităţi sau dezastre,
asigurând suport tehnic şi logistic structurilor profesioniste (Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă,
Inspectoratul de Poliţie, Inspectoratul de Jandarmi, etc).
În conformitate cu Hotărârea Comitetului Local pentru Situații de Urgență al Municipiului
Timișoara cu nr. SC2017- 18672 /26.07.2017 adoptată în cadrul ședinței ordinare din data de 24.07.2017
s-a aprobat utilizarea sumei de 243.000 lei (inclusiv TVA) existente în bugetul Compartimentului Voluntar
pentru Situații de Urgență la Titlul XI ”Active nefinanciare”, cap.71.01.02 ”Mașini, echipamente și
mijloace de transport”, necesară achiziționării a 3 (trei) vehicule pentru orice tip de teren (autospeciale și
autoutilitară) prin procedura de licitație deschisă.
Mijloacele de transport alocate Compartimentului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă sunt: un
autoturism Dacia Supernova, un autoturism 2vol minibus Ford Tranzit şi un automobil Mixt Furgonetă
Dacia (conform anexei nr.1), aceste mijloace de transport nemaiprezentând siguranță la intervenţiile
operative în cazul producerii unor situaţii de urgenţă gestionate de către compartiment și Formațiunea
„SALVO”.
Toate cele 3 autovehicule au durata de exploatare maximă depășită, iar efectuarea reparaţiilor auto
frecvente/repetate are o valoare majoră din punct de vedere financiar (uzură ridicată, repetate reparații în
service-uri, valoare economică ridicată a reparaţiilor şi imposibilitatea reparării microbuzului Ford).
Autoturismul Dacia Supernova cu numărul de înmatriculare TM-12-PMT, este în proprietatea
Primăriei Municipiului Timişoara şi în exploatarea Compartimentului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă
din anul 2001, are o vechime de 16 ani de la data fabricaţiei (2001) şi de la prima înmatriculare (2001).
FO53-01,ver2
Automobilul Mixt Furgoneta Dacia cu numărul de înmatriculare TM-18-PMT, este în proprietatea
Primăriei Municipiului Timişoara şi în exploatarea Compartimentului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă
din anul 2003. Are o vechime de 14 ani de la data fabricaţiei (2003) şi de la prima înmatriculare (2003).
Autoturismul Minibus 2Vol. Ford Tranzit cu numărul de înmatriculare TM-07-PMT, este în
proprietatea Consiliului Local Timişoara şi în exploatarea Compartimentului Voluntar pentru Situaţii de
Urgenţă din anul 2006. Are o vechime de 32 ani de la data fabricaţiei (1985) şi 19 ani de la prima
înmatriculare (1998).
Cele 3 autoturisme sunt înregistrate în evidențele contabile ale Primăriei Municipiului Timişoara și
ale Consiliului Local Timişoara ca mijloace fixe, fiind complet amortizate conform adresei nr. SC 2017-
12497/19.05.2017 și a evidențelor contabile furnizate de către Direcția Economică și în proprietate privată;
de la data transmiterii lor către compartiment și până în prezent nu au suferit reparații capitale.
Formațiunea „SALVO” intervine operativ la solicitările prin Sistemul Național Unic pentru Situații
de Urgență 112 în baza protocoalelor încheiate cu Inspectoratul pentru Situații de Urgență “Banat” al
județului Timiș, Inspectoratul Județean de Poliție Timiș, Inspectoratul de Jandarmi Timiș, precum și la
solicitările cetățenilor municipiului Timișoara.
În funcţie de specificul solicitărilor, echipele specializate din cadrul formaţiunii intervin operativ în
următoarele misiuni:
salvări în plan vertical din spaţii periculoase, în mediul urban și industrial în spații greu
accesibile la înălțime (clădiri înalte, schele, etc), la adâncime ( puțuri, fântâni, canale, etc)
precum și pentru intervenții în mediu natural ( peșteri, chei, traversări de râuri);
operaţiuni de cercetare-salvare pe cursuri de apă și operaţiuni subacvatice;
operațiuni de căutare-salvare persoane dispărute;
operațiuni cu caracter tehnic, deblocări de drumuri și căi de acces, deblocări din lift, etc;
activităţi de patrulare, monitorizare, asigurare perimetru, degajare circulaţie, în cazul
situaţiilor de urgenţă;
acţiuni de căutare la dărâmături, câmpie, pădure, etc., unde este necesară prezenţa câinilor de
căutare-salvare;
asistenţă medicală de urgenţă acordată cetățenilor;
activităţi de prevenire a populaţiei asupra pericolelor şi comportamentului în situaţii de
urgenţă, calamităţi naturale, dezastre.
Formațiunea „SALVO” a fost înființată în anul 2002 având un număr de 15 voluntari, în prezent
având încadrați 90 de voluntari, statistica intervențiilor consemnate în rapoarte specifice fiind de peste 300
pe an. Ca urmare a complexității intervențiilor, pentru deplasarea în teren în zone greu accesibile a
personalului, a echipamentelor (generatoare, compresoare, motopompe, scări, corturi, etc) și a utilajelor
specifice (ambarcațiuni, remorci, miniutilaj, grup mobil de intervenție, etc) este imperios necesară dotarea
FO53-01,ver2
autovehiculelor ce vor fi achiziționate de către compartiment cu: echipament avertizare opto-acustic,
omologare RAR, tracțiune integrală, sistem navigație, bare de pavilion longitudinale și transversale, cârlig
remorcare, trusă de securitate, colantare cu emblemele specifice și alte dotări necesare operațiunilor de
intervenție în situații de urgență.
În baza celor expuse,
PROPUNEM:
Emiterea unei Hotărâri de către Consiliu Local prin care să se aprobe utilizarea sumei de 243.000 lei
(inclusiv T.V.A.) existente în bugetul Compartimentului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă, la Titlul XI
”Active nefinanciare”, cap.71.01.02 ”Mașini, echipamente și mijloace de transport”, necesară achiziționării
a 3 (trei) vehicule pentru orice tip de teren (autospeciale și autoutilitară) prin procedura de licitație
deschisă.
VICEPRIMAR DIRECTOR ECONOMIC IMRE FARKAS STELIANA STANCIU
COMPARTIMENT VOLUNTAR Consilier PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ LOREDANA GAVRILOVICI Consilier IULIAN GĂUREAN SERVICIUL JURIDIC Alin Stoica
FO53-01,ver2
ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA COMPARTIMENTUL VOLUNTAR PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ NR._________________________________________________________________________________
Bd. C.D. Loga nr.1, tel./fax: 0256/ 499212, e-mail:[email protected], internet: www.primariatm.ro
ANEXA 1
DATELE de IDENTIFICARE ale autovehiculelor uzate
deținute de către Compartimentul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă
Nr. crt
Categoria Marca Tipul An fabrica
ţiei
Data primei înmatri culări
Număr/ serie de identificare
Număr de înmatricula
re
Capaci tate
cilindri că
cm3 1 Autoturism Dacia
Supernova 2001 2001 UU1R523151298235 TM 12 PMT 1390
2 Autoturism
Dacia Mixt Furgoneta
2003 2003 UU1D4F76X33340104 TM 18 PMT 1461
3 Autoturism Ford 2Vol.
Minibus
Tranzit 1985 1998 WFOKXXGBVKFB84305 TM 07 PMT 2496
COMPARTIMENTUL VOLUNTAR PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ
Consilier Iulian Găurean
Consilier Loredana Gavrilovici