FO53-01,ver2 
 
 ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA COMPARTIMENTUL VOLUNTAR PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ NR._________________________________________________________________________________ 
 
 Bd. C.D. Loga nr.1, tel./fax: 0256/ 499212, e-mail:[email protected], internet: www.primariatm.ro 
 
  APROBAT PRIMAR NICOLAE ROBU 
 
 Referat privind aprobarea achiziționării a 3 (trei) vehicule pentru orice tip de teren (autospeciale și 
 
 autoutilitară) prin procedura de licitație deschisă 
 
  
 
 Compartimentul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă ce aparține Primăriei Municipiului Timişoara 
 
 prin Formaţiunea de Intervenţie Rapidă pe bază de Voluntariat „SALVO” desfăşoară acţiuni de ajutor și 
 
 salvare a populaţiei, a bunurilor materiale ale acestora în situaţii de urgenţă civilă, calamităţi sau dezastre, 
 
 asigurând suport tehnic şi logistic structurilor profesioniste (Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, 
 
 Inspectoratul de Poliţie, Inspectoratul de Jandarmi, etc). 
 
  În conformitate cu Hotărârea Comitetului Local pentru Situații de Urgență al Municipiului 
 
 Timișoara cu nr. SC2017- 18672 /26.07.2017 adoptată în cadrul ședinței ordinare din data de 24.07.2017 
 
 s-a aprobat utilizarea sumei de 243.000 lei (inclusiv TVA) existente în bugetul Compartimentului Voluntar 
 
 pentru Situații de Urgență la Titlul XI ”Active nefinanciare”, cap.71.01.02 ”Mașini, echipamente și 
 
 mijloace de transport”, necesară achiziționării a 3 (trei) vehicule pentru orice tip de teren (autospeciale și 
 
 autoutilitară) prin procedura de licitație deschisă. 
 
 Mijloacele de transport alocate Compartimentului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă sunt: un 
 
 autoturism Dacia Supernova, un autoturism 2vol minibus Ford Tranzit şi un automobil Mixt Furgonetă 
 
 Dacia (conform anexei nr.1), aceste mijloace de transport nemaiprezentând siguranță la intervenţiile 
 
 operative în cazul producerii unor situaţii de urgenţă gestionate de către compartiment și Formațiunea 
 
 „SALVO”. 
 
 Toate cele 3 autovehicule au durata de exploatare maximă depășită, iar efectuarea reparaţiilor auto 
 
 frecvente/repetate are o valoare majoră din punct de vedere financiar (uzură ridicată, repetate reparații în 
 
 service-uri, valoare economică ridicată a reparaţiilor şi imposibilitatea reparării microbuzului Ford). 
 
 Autoturismul Dacia Supernova cu numărul de înmatriculare TM-12-PMT, este în proprietatea 
 
 Primăriei Municipiului Timişoara şi în exploatarea Compartimentului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă 
 
 din anul 2001, are o vechime de 16 ani de la data fabricaţiei (2001) şi de la prima înmatriculare (2001). 
 
  
 
  
 
  
 
 
  
  
  FO53-01,ver2 
 
 Automobilul Mixt Furgoneta Dacia cu numărul de înmatriculare TM-18-PMT, este în proprietatea 
 
 Primăriei Municipiului Timişoara şi în exploatarea Compartimentului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă 
 
 din anul 2003. Are o vechime de 14 ani de la data fabricaţiei (2003) şi de la prima înmatriculare (2003). 
 
 Autoturismul Minibus 2Vol. Ford Tranzit cu numărul de înmatriculare TM-07-PMT, este în 
 
 proprietatea Consiliului Local Timişoara şi în exploatarea Compartimentului Voluntar pentru Situaţii de 
 
 Urgenţă din anul 2006. Are o vechime de 32 ani de la data fabricaţiei (1985) şi 19 ani de la prima 
 
 înmatriculare (1998). 
 
 Cele 3 autoturisme sunt înregistrate în evidențele contabile ale Primăriei Municipiului Timişoara și 
 
 ale Consiliului Local Timişoara ca mijloace fixe, fiind complet amortizate conform adresei nr. SC 2017- 
 
 12497/19.05.2017 și a evidențelor contabile furnizate de către Direcția Economică și în proprietate privată; 
 
 de la data transmiterii lor către compartiment și până în prezent nu au suferit reparații capitale. 
 
 Formațiunea „SALVO” intervine operativ la solicitările prin Sistemul Național Unic pentru Situații 
 
 de Urgență 112 în baza protocoalelor încheiate cu Inspectoratul pentru Situații de Urgență “Banat” al 
 
 județului Timiș, Inspectoratul Județean de Poliție Timiș, Inspectoratul de Jandarmi Timiș, precum și la 
 
 solicitările cetățenilor municipiului Timișoara. 
 
 În funcţie de specificul solicitărilor, echipele specializate din cadrul formaţiunii intervin operativ în 
 
 următoarele misiuni: 
 
  salvări în plan vertical din spaţii periculoase, în mediul urban și industrial în spații greu 
 
 accesibile la înălțime (clădiri înalte, schele, etc), la adâncime ( puțuri, fântâni, canale, etc) 
 
 precum și pentru intervenții în mediu natural ( peșteri, chei, traversări de râuri); 
 
  operaţiuni de cercetare-salvare pe cursuri de apă și operaţiuni subacvatice; 
 
  operațiuni de căutare-salvare persoane dispărute; 
 
  operațiuni cu caracter tehnic, deblocări de drumuri și căi de acces, deblocări din lift, etc; 
 
  activităţi de patrulare, monitorizare, asigurare perimetru, degajare circulaţie, în cazul 
 
 situaţiilor de urgenţă; 
 
  acţiuni de căutare la dărâmături, câmpie, pădure, etc., unde este necesară prezenţa câinilor de 
 
 căutare-salvare; 
 
  asistenţă medicală de urgenţă acordată cetățenilor; 
 
  activităţi de prevenire a populaţiei asupra pericolelor şi comportamentului în situaţii de 
 
 urgenţă, calamităţi naturale, dezastre. 
 
 Formațiunea „SALVO” a fost înființată în anul 2002 având un număr de 15 voluntari, în prezent 
 
 având încadrați 90 de voluntari, statistica intervențiilor consemnate în rapoarte specifice fiind de peste 300 
 
 pe an. Ca urmare a complexității intervențiilor, pentru deplasarea în teren în zone greu accesibile a 
 
 personalului, a echipamentelor (generatoare, compresoare, motopompe, scări, corturi, etc) și a utilajelor 
 
 specifice (ambarcațiuni, remorci, miniutilaj, grup mobil de intervenție, etc) este imperios necesară dotarea 
 
  
  
  
  FO53-01,ver2 
 
 autovehiculelor ce vor fi achiziționate de către compartiment cu: echipament avertizare opto-acustic, 
 
 omologare RAR, tracțiune integrală, sistem navigație, bare de pavilion longitudinale și transversale, cârlig 
 
 remorcare, trusă de securitate, colantare cu emblemele specifice și alte dotări necesare operațiunilor de 
 
 intervenție în situații de urgență. 
 
  
 
 În baza celor expuse, 
 
  PROPUNEM: 
 
  Emiterea unei Hotărâri de către Consiliu Local prin care să se aprobe utilizarea sumei de 243.000 lei 
 
 (inclusiv T.V.A.) existente în bugetul Compartimentului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă, la Titlul XI 
 
 ”Active nefinanciare”, cap.71.01.02 ”Mașini, echipamente și mijloace de transport”, necesară achiziționării 
 
 a 3 (trei) vehicule pentru orice tip de teren (autospeciale și autoutilitară) prin procedura de licitație 
 
 deschisă. 
 
  
 
  VICEPRIMAR DIRECTOR ECONOMIC IMRE FARKAS STELIANA STANCIU 
 
  
 
  
 
  
 
  COMPARTIMENT VOLUNTAR Consilier PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ LOREDANA GAVRILOVICI Consilier IULIAN GĂUREAN SERVICIUL JURIDIC Alin Stoica 
 
  
  
  
  FO53-01,ver2 
 
  ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA COMPARTIMENTUL VOLUNTAR PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ NR._________________________________________________________________________________ 
 
 Bd. C.D. Loga nr.1, tel./fax: 0256/ 499212, e-mail:[email protected], internet: www.primariatm.ro 
 
 ANEXA 1 
 
  
 
 DATELE de IDENTIFICARE ale autovehiculelor uzate 
 
 deținute de către Compartimentul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă 
 
  Nr. crt 
 
  
 
 Categoria Marca Tipul An fabrica 
 
 ţiei 
 
 Data primei înmatri culări 
 
 Număr/ serie de identificare 
 
 Număr de înmatricula 
 
 re 
 
 Capaci tate 
 
 cilindri că 
 
 cm3 1 Autoturism Dacia 
 
  Supernova 2001 2001 UU1R523151298235 TM 12 PMT 1390 
 
 2 Autoturism 
 
 Dacia Mixt Furgoneta 
 
 2003 2003 UU1D4F76X33340104 TM 18 PMT 1461 
 
 3 Autoturism Ford 2Vol. 
 
 Minibus 
 
 Tranzit 1985 1998 WFOKXXGBVKFB84305 TM 07 PMT 2496 
 
  
 
 COMPARTIMENTUL VOLUNTAR PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ 
 
 Consilier Iulian Găurean 
 
  Consilier Loredana Gavrilovici