keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 297/28.07.2017 privind stabilirea consumului lunar de carburanti pentru autovehiculele aflate in dotarea Primariei Municipiului Timisoara

28.07.2017

Hotararea Consiliului Local 297/28.07.2017
privind stabilirea consumului lunar de carburanti pentru autovehiculele aflate in dotarea Primariei Municipiului Timisoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2017 - 18220/21.07.2017 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Avand in vedere prevederile Ordonantei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritatile administratiei publice si institutiile publice;
In conformitate cu prevederile Legii nr. 258/2015 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritatile administratiei publice si institutiile publice;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit.c) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Limita maxima a consumului de carburanti, pentru fiecare autoturism aflat in dotarea Primariei Municipiului Timisoara se stabileste la 200 l carburant/autoturism/luna.
Art. 2: Nu se considera depasiri la consumul de carburanti, consumul care, la nivelul anului se incadreaza in limita combustibilului aprobat in raport cu numarul total de autoturisme aflate in dotare.

Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Biroul Logistică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Generale de Urbanism şi Dezvoltare Urbană;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Comunicare - Relaţionare;
- Serviciului Şcoli - Spitale;
- Biroului Sport - Cultură;
- Biroului Logistică;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
SIMION MOŞIU
Contrasemneaza
P. SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Referat.pdf

ROMANIA APROBAT JUDETUL TIMIS PRIMAR PRIMARIA MUNICIPIULUI TIMISOARA BIROUL LOGISTICA NR._______________

REFERAT

privind stabilirea consumului lunar de carburanti pentru autovehiculele aflate in dotarea Primariei Municipiului Timisoara

Prin Ordonanța Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice, cu modificările și completările ulterioare, s- au stabilit normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice, indiferent de modul de finanțare a activității acestora. Potrivit art 1 alin (2) din ordonanța de guvern, la nivelul institutiilor publice s-au stabilit normative de cheltuieli privind dotarea și consumul de carburanți. În conformitate cu dispozițiile art 1 alin (5) din aceeași ordonanță, astfel cum a fost modificată și completată, “unitățile administrativ-teritoriale stabilesc normativele proprii de cheltuieli, de natura celor care fac obiectul prezentei ordonanțe, prin hotărâre a consiliului local, respectiv hotărâre a consiliului județean.” Astfel, normativele de cheltuieli stabilite ca limite maxime, potrivit actului normativ invocat, în cadrul cărora se pot aproba şi efectua cheltuieli de către autorităţile administraţiei publice locale, precum şi de către instituţiile publice din subordinea acestora, sunt prevăzute în anexa nr. 2 la Ordonanța de Guvern nr. 80/2001, cu modificările și completările ulterioare. În cadrul limitelor maxime prevăzute, conducătorii instituţiilor respective pot aproba niveluri inferioare de cheltuieli, în funcţie de condiţiile specifice şi de modul de desfăşurare a acţiunii, precum şi în raport cu sursele de finanţare, în condiţiile legii, la realizarea acestora. De asemenea, instituţiile publice aplică normativele de cheltuieli pentru dotarea cu autoturisme, în deplină conformitate cu dispozițiile anexei nr. 3 din ordonanța invocată și cu excepțiile prevăzute de lege, cu încadrarea în cheltuielile bugetare aprobate. Prin adoptarea Legii nr. 258/2015 pentru modificarea și completarea Ordonanței de Guvern nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice, s-a realizat eliminarea plafonării cantității de combustibil, stabilindu-se ca unitățile administrativ-teritoriale să aprobe normative proprii de cheltuieli, de natura celor care fac obiectul Ordonanței de Guvern nr. 80/2001, cu modificările și completările ulterioare, prin hotărâri ale autorităților deliberative. În consecință, prin prezentul proiect de hotărâre se propune aprobarea normativelor proprii de cheltuieli pentru consumul de carburanți la nivelul Primariei Municipiului Timisoara, devenit neplafonabil prin efectul Legii nr. 285/2015.

Prin urmare, se propune, prin prezentul proiect de hotărâre, o limită maximă a consumului de carburanți pentru autoturismele aflate în dotarea Primariei Municipiului Timisoara, respectiv de 200 l carburant/autoturism/lună. In prezent, cota de carburant per autoturism la nivelul Primariei Municipiului Timisoara este de maxim 125 litri carburant/autoturism/luna, propunerea de majorare la nivelul maxim de 200 l carburant/autoturism luna fiind justificata de asigurarea functionalitatii si indepliniri activitatilor/atributiilor/serviciilor, astfel cum defineste legea. Cele cinci autoturisme din dotarea Primariei Municipiului Timisoara sunt folosite în deplasările necesare realizării activităților și acțiunilor instituționale, complexe, pe care le redăm mai jos, cu titlu exemplificativ: - verificarea execuției lucrărilor de investiții, reparații curente și întreținere pe rețeaua de drumuri municipale, aflată în administrarea Municipiului Timisoara, precum și la celelalte obiective din domeniul public și privat al municipalitatii, atât din punct de vedere calitativ, cât și cantitativ, prin personalul tehnic din cadrul aparatului de specialitate; - soluționarea cererilor cu privire la problemele semnalate și alte aspecte ce intră în competența de rezolvare a autorității publice locale; - deplasări la bunurile și imobilele aflate în patrimoniul Primariei Municipiului Timisoara, în scopul verificării funcționalității acestora ori a solicitărilor primite din partea cetatenilor, cu privire la necesitatea și oportunitatea executării unor lucrări de investiții sau reparați curente, după caz; - deplasări pentru controlul disciplinei în domeniul autorizării lucrărilor de construcții și soluționarea sesizărilor din teritoriu; - participarea la întâlniri, simpozioane, conferințe și grupuri de lucru, organizate de Autoritățile de Management și Organismele Intermediare pentru Programele Operaționale sau de către alte entități publice centrale; - deplasări la amplasamentele obiectivelor de investiții, ce fac obiectul finanțărilor prin Programele Operaționale sau Programe Naționale, conform angajamentelor asumate prin contractele de finanțare; - deplasări la autoritățile centrale de resort, în vederea depunerii/ridicării de documente ce vizează diferite activități, acțiuni și obiective ale administrației publice locale; - participarea la diverse acțiuni, întâlniri, târguri și simpozioane de promovare municipalitatii reprezentarea instituției în instanțe. - alte deplasări, potrivit specificului de activitate al Primariei Municipiului Timisoara. Făcând o analiză la nivelul Primariei Municipiului , în ceea ce privește parcursul lunar al autoturismelor din dotare, precum și distribuția acestuia pe zile, s-a constatat că autoturismele au fost utilizate preponderent în prima decadă a lunii, motivat de faptul că, cota lunară stabilită prin Ordonanța Guvernului nr. 80/2001, înainte de operarea modificării sale prin Legea nr. 258/2015, era insuficientă pentru acoperirea necesarului de deplasare, în vederea desfășurării unei activități optime, la nivelul instituției. De asemenea, necesitatea majorării consumului de carburant/autoturism/lună este justificată și prin prisma faptului că, autoturismele aflate în dotare circulă în zone urbane, cu trafic intens, iar în lunile de vară, acestea au instalația de climatizare în funcțiune, aspecte ce necesită drept consecință, majorarea consumului de carburant/autoturism/lună. Având în vedere faptul că consumul normat/autoturism/lună este variabil de la lună la lună, potrivit complexității activităților desfășurate la nivelul instituțiilor publice , propunem a nu se considera depășiri la consumul de carburanți normat pe autoturism consumul care, la nivelul anului, se încadrează în limita combustibilului normat în raport cu numărul total de autoturisme aprobat fiecărei instituții.

Faţă de cele expuse mai sus:

PROPUNEM :

Emiterea de către Consiliul Local al Municipiului Timişoara, a unei hotărâri, privind stabilirea consumului lunar de carburanti pentru autovehiculele aflate in dotarea Primariei municipiului Timisoara astfel:

1.Limita maxima a consumului de carburanti, pentru fiecare autoturism aflat in dotarea Primariei Municipiului Timisoara, se stabileste la 200 l carburant/autoturism/luna. 2.Nu se considera depasiri la consumul de carburanti, consumul care, la nivelul anului se incadreaza in limita combustibilului aprobat in raport cu numarul total de autoturisme aflate in dotare.

Administrator Public Sef Birou Logistica Robert Kristof Nicolae Lucaci

Director Directia Economica Steliana Stanciu

Serviciul Juridic