1
Anexă la HCLMT nr. _____________ Municipiul Timişoara
CONTRACT DE VÂNZARE-CUMPĂRARE Nr. ……………………..
Între: 1. MUNICIPIUL TIMIŞOARA reprezentat prin d-nul Primar Gheorghe Ciuhandu în calitate de VÂNZĂTOR; 2. DL. / D-NA ……………………. domiciliat (a) în Timişoara, str. …………………………. nr.…… bl…….. ap…….., jud. Timis, CNP ………………………….., B.I. ( C.I. ) seria ……, nr. ……………… eliberat de…..……………… la data de …………. , titular al cabinetului medical ( spatiului in care se desfăşoară activităţi conexe actului medical ) din Timisoara, str…………………. ..nr……. , inregistrat la Registrul Unic al cabinetelor medicale la Directia de Sanatate Publica a judetului Timis, sub nr. ………….. din……………., cu Autorizatia de Libera Practica nr. …………..din…………….., eliberata de Directia de Sanatate Publica a judetului Timis, cod fiscal nr. …………………… în calitate de CUMPĂRĂTOR, s-a încheiat prezentul contract de vânzare-cumpărare în următoarele condiţii:
OBIECTUL CONTRACTULUI Art. 1. Obiectul prezentului contract îl constituie transmiterea dreptului de proprietate asupra spaţiului situat în …………………………….şi a terenului aferent în suprafaţă de …………… mp. Vânzarea spaţiului care face obiectul prezentului contract şi preţul vânzării au fost negociate de vânzător şi cumpărător conform procesului verbal de negociere înregistrat sub nr. ………………………………….. Art. 2. Spaţiul medical ( spatiul in care se desfasoara activitati conexe actului medical ) situat în incinta imobilului din Timişoara, ……………………….. înscris în CF nr. ……………… Timişoara cu nr. topo ……………………….. este în suprafaţă construită de …………………. mp (……… încăperi) din care:
- In exclusivitate ……………… mp. - In comun cu……………………, ………….. m.p. - ……………… % părţi comune indivize. Art.3. Terenul aferent spaţiului medical ( spaţiului în care se desfăşoară activităţi
conexe actului medical ) este în suprafaţă de …….mp şi este înscris în CF nr. ………………nr. top ………………………. proprietatea …………………………. PREŢUL Art. 4. Preţul total al vânzării este de ………………………… lei + 19% TVA din care valoarea terenului este de …………………………… + 19% TVA.
2
Art. 5. Preţul total al vânzării a rezultat în urma negocierii din ……………… si este menţionat în procesul verbal cu nr. …………………………... . Art. 6. Cumpărătorul se obligă să achite preţul negociat astfel:
- Integral în termen de ………. zile (nu mai mult de 30 de zile de la încheierea negocierilor şi convenirea preţului.)
- Suma de ………………………., reprezintă avansul de 15% din preţul total de vânzare. Plata avansului se va face începând cu data finalizării procedurii de vânzare, dar nu mai mult de 15 zile.
- Cumpărătorul a solicitat acordarea unui termen de graţie de un an, comisia de vanzare avizand favorabil solicitarea prin procesul verbal de negociere nr………….din……………
- Diferenţa rămasă de plată, după achitarea avansului va fi achitată în …. rate lunare, maxim 180 cu o dobândă anuală egala cu rata de referinţă stabilită periodic de Comisia Europeană pentru România şi publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
- Ratele lunare se achită în lei în contul vânzătorului nr. 50020614756536 deschis la Trezoreria Timişoara, conform Anexei 1 la contract.
OBLIGATIILE CUMPARATORULUI Art. 7. În cazul neachitării la termen a ratelor lunare, cumpărătorul va plăti o
penalizare de 0,25% pe zi întârziere, începând cu prima zi lucrătoare a scadenţei. În cazul în care cumpărătorul NU plăteşte la scadenţă 4 rate sau nu respectă
clauzele contractuale, contractul de vânzare-cumpărare se consideră rezolvit de drept, fără a mai fi necesară punerea în întârziere şi fără altă formalitate.
În situaţia prevăzută la alin. (2), imobilele reintră în proprietatea privată a unităţilor administrativ-teritoriale sau în proprietatea privată a statului, în condiţiile legii, iar sumele înaintate de cumpărător îi vor fi restituite, fără dobânda aferentă acestora.
ALTE CLAUZE Art. 8. Până la achitarea integrală a sumelor datorate se instituie ipotecă asupra spaţiului comercial în favoarea vânzătorului. Art. 9. Spaţiile medicale ( spatiile in care se desfasoara activitati conexe actului medical ) cumpărate în condiţiile prezentului contract nu pot fi înstrăinate, închiriate sau folosite de cumpărător pentru alte activităţi decât în scopul desfăşurării activităţii medicale şi/sau a activităţilor conexe actului medical. În cazul încălcării obligaţiei prevăzute la alin.1 contractul de vânzare – cumpărare se consideră rezolvit de drept, fără a mai fi necesară punerea în întârziere şi fără altă formalitate. În cazul încălcării obligaţiei prevăzute la alin.1, art. 7 alin. 3 din prezentul contract se aplică în mod corespunzător.
3
Art.10. Cumpărătorul a încheiat poliţa de asigurare seria … nr. …… cu Societatea de Asigurare………………………….. împotriva calamităţilor (cutremur, incendii, inundaţii) pe perioada ratelor, în care s-a stipulat că cesionează toate drepturile ce decurg din aceasta în favoarea vânzătorului.
Art. 11. Forţa majoră legal invocată şi dovedită, apără de răspundere părţile, cu obligaţia înştiinţării în termen de 3 zile de la producerea evenimentului.
Art. 12. Predarea spaţiului se face pe bază de proces verbal de predare-primire. Art. 13. Anexele fac parte integrantă din contract. (Anexa 1 – Grafic eşalonare
plăţi, Anexa 2 – Proces-verbal de negociere). Art. 14. Cheltuielile ocazionate cu procedura de vânzare în ceea ce priveşte
efectuarea măsurătorilor cadastrale şi intabularea dreptului de proprietate al statului, precum şi înscrierea ipotecii prevăzute la art.13 din OUG nr.68-2008 sunt suportate de către cumpărător.
Art. 15. Înstrăinarea prin vânzare a spaţiului şi terenului dobândit prin prezentul contract se face, sub sancţiunea nulităţii relative, cu exercitarea dreptului de preemţiune în condiţiile art.28 din OUG nr. 68/2008.
Încheiat azi ………………… în localitatea Timişoara, în 4 exemplare din care 2 exemplare pentru vânzător şi 2 exemplare pentru cumpărător.
VÂNZĂTOR MUNICIPIUL TIMIŞOARA
Prin reprezentantul său legal PRIMAR
GHEORGHE CIUHANDU
VICEPRIMAR ADRIAN ORZA
DIRECTOR NICUŞOR C. MIUŢ
SERVICIU JURIDIC
BIROU LICITATII - CONTRACTE
CUMPĂRĂTOR …………………….
PRIMARIA MUNICIPIULUI TIMISOARA APROBAT DIRECTIA PATRIMONIU PRIMAR BIROU SPATII - TERENURI NR. SC2009 – 013149/19.06.2009 dr. ing. Gheorghe Ciuhandu
REFERAT Prin Ordonanta de Urgenta nr. 68/2008 se prevede vânzarea spaţiilor proprietate privată a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale cu destinaţia de cabinete medicale, precum şi a spaţiilor în care se desfăşoară activităţi conexe actului medical. In sedinta din data de 11.05.2009 a Comisiei pentru vanzarea spatiilor medicale si a Comisiei de contestatii, constituite in baza O.U. nr. 68/2008 prin Dispozitia Primarului Municipiului Timisoara nr. 2257/07.10.2008, s-a hotarat propunerea catre Consiliul Local al Municipiului Timisoara a unui proiect de hotarare pentru aprobarea modelului contractului de vanzare – cumparare ce se va incheia pentru spatiile cu destinaţia de cabinete medicale, precum şi a spaţiilor în care se desfăşoară activităţi conexe actului medical. Potrivit Ordonantei de Urgenta nr. 68/2008 privind vânzarea spaţiilor proprietate privată a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale cu destinaţia de cabinete medicale, precum şi a spaţiilor în care se desfăşoară activităţi conexe actului medical, art. 5, alin ( 7 ) “ Membrii comisiilor au dreptul la o indemnizaţie pentru activitatea depusă, ale cărei cuantum şi condiţii de acordare se stabilesc prin hotărâre a consiliului local sau judeţean, cu avizul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, şi constituie cheltuieli în sensul prevederilor art. 15 alin. (2)”. In sedinta din data de 11.05.2009 a Comisiilor pentru vanzarea spatiilor medicale sia a Comisiei de contestatii, constituite in baza O.U. nr. 68/2008 prin Dispozitia Primarului Municipiului Timisoara nr. 2257/07.10.2008, s-a hotarat propunerea catre Consiliul Local al Municipiului Timisoara a unui proiect de hotarare pentru aprobarea unei indemnizatii in cunatum de 500 lei net lunar pentru fiecare mambru al comisiilor. Ministerul Finantelor, Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Directia Generala a Finantelor Publice a judetului Timis prin adresa nr. 7975/11.06.2009 inregistrata la Primaria Municipiului Timisoara cu nr. SC2009 – 013149/15.06.2009 avizeaza favorabil propunerea de 500 lei net lunar pentru fiecare membru al comisiei de vanzare, sugerand ca pentru remunerarea membrilor comisiei de contestatii sa propunem acdordarea unei indemnizatii /membru/caz de contestatie.
Avand in vedere cele prezentate,
PROPUNEM :
Emiterea de catre Consiliului Local al Municipiului Timisoara a unei hotarari privind aprobarea modelului contractului de vanzare – cumparare pentru spatiile cu destinaţia de cabinete medicale, precum şi a spaţiilor în care se desfăşoară activităţi conexe actului medical, conform Anexei care va face parte din hotarare, si pentru aprobarea cuantumului indemnizatiei pentru membrii Comisiei pentru vanzarea spatiilor medicale si
a Comisiei de contestatii, constituite in baza O.U. nr. 68/2008 prin Dispozitia Primarului Municipiului Timisoara nr. 2257/07.10.2008 la nivelul de 500 lei net lunar pentru fiecare membru al comisiei de vanzare, respectiv 50 lei/membru/caz de contestatie pentru fiecare membru al comisiei de contestatii.
VICEPRIMAR DIRECTOR
Adrian Orza ec. Miut Nicusor Constantin
BIROU SPATII - TERENURI ing. Voicu Marius REFERENT SPEC. sing. Dragoi Gheorghe
AVIZAT SERVICIUL JURIDIC
jur. Mirela Lasuschevici