Hotararea Consiliului Local 27/26.02.2002 privind organizarea păşunatului şi stabilirea taxei de păşunat pe păşunea Municipiului Timişoara Consiliul Local al Municipiului Timisoara Având în vedere Referatul nr. SC2002-2812/18.02.2002 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul Gheorghe Ciuhandu; Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice şi comerţ, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor din cadrul Consiliului Local al municipiului Timişoara; În baza prevederilor Legii zootehniei nr. 72/2002; Având în vedere prevederile Legii sanitar-veterinare nr. 60/1974, republicată şi modificată; În conformitate cu prevederile art. 38 al 3 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală; În temeiul art.46 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală; HOTARASTE Art.1: În anul 2002 se stabilesc următoarele taxe de păşunat: a) bovine şi cabaline adulte - 100.000 lei/cap; b) tineret bovin şi cabalin sub 2 ani - 50.000 lei /cap; c) ovine şi caprine - 50.000 lei/cap. Art.2: Taxele percepute în baza art. 1 vor fi folosite în proproţie de 80% pentru întreţinerea şi îmbunătăţirea păşunii existente şi 20% venit la bugetul local. Art.3: Se stabileşte ca perioadă de păşunat: 1 mai - 31 octombrie Păşunatul în afara acestei perioade este interzis. Accesul animalelor bolnave pe păşune este interzis. Art.4: Serviciul de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara va lua măsuri ca, înainte de intrarea animalelor pe păşune, cât şi în timpul păşunatului, să se efectueze curăţirea păşunilor de mărăcinişuri, plante toxice, pietre, muşuroaie, eliminarea excesului de apă şi repararea fântânilor. Aceste lucrări se vor efectua din sumele încasate din taxele de păşunat şi prin munca contributivă a crescătorilor de animale. Intrarea zilnică a animalelor pe păşune se face numai după ce s-a ridicat roua, pentru a se evita degradarea covorului de iarbă. Păşunatul pe timpul sau imediat după căderea ploilor este interzis. Art. 5: Serviciul Agricol va încheia contractele de păşunat pe anul în curs, pentru animalele din speciile admise pe păşune, menţionate la art. 1, înainte de scoaterea animalelor la păşunat. Art.6: Fiecare crescător de animale este obligat să achite taxa de păşunat la Casieria Primăriei Municipiului Timişoara, înainte de a scoate animalele la păşune. Crescătorii de animale care nu şi-au achitat taxa de păşunat în anii precedenţi nu au dreptul de folosire, până la achitarea taxei la zi. Art.7: Fiecare crescător de animale are obligaţia să declare efectivele de animale în Registrul Agricol, în conformitate cu Ordonanţa Guvernului nr. 1/1992. Art.8: Se interzice accesul pe păşune a animalelor din specia porcine. Art.9: Se interzic amenajările de orice fel pe păşune, în conformitate cu prevederile Legii nr. 453/2001 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor. Se interzice depozitarea materialelor de orice fel pe păşune. Art.10: Păşunatul fără drept se sancţionează după cum urmează: a) bovine şi cabaline adulte - 200.000 lei/cap; b) ovine, caprine şi porcine - 150.000 lei/cap. c) tineret bovin şi cabalin - 100.000 lei/cap; Păşunatul fără drept reprezintă: - scoaterea animalelor pe păşune pentru care nu s-a plătit taxa de păşunat; - scoaterea animalelor care nu au fost înregistrate în Registrul Agricol pe păşune; - păşunatul în alte locuri decât cele stabilite de comitetele zoopastorale pentru anumite specii şi categorii de animale; - scoaterea animalelor pe păşune, pentru care nu există certificate sanitare care să ateste starea de sănătate a acestora; - păşunatul în perioada interzisă. Acolo unde au fost provocate pagube la culturile vegetale, vinovatul va suporta daunele materiale, conform prevederilor legale. Art.11 : Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Economică şi Serviciul Agricol din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Art.12 Prezenta hotărâre se comunică: - Prefecturii Judeţului Timiş; - Primarului Municipiului Timişoara; - Direcţiei Juridice; - Direcţiei Economice; - Direcţiei Tehnice; - Direcţiei Urbanism; - Direcţiei Patrimoniu; - Serviciului Control şi Audit Intern; - Biroului Relaţii Publice; - Serviciului Centrul de Informare pentru Cetăţeni; - Serviciului Agricol; - Circumscripţiilor sanitar-veterinare din Municipiul Timişoara; - Centrului Agricol de pe lângă D.G.A.I.A.Timiş; - Corpului Gardienilor Publici; - Mass - media locale.
|