ROMÂNIA SE APROBĂ, JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR PRIMĂRIA TIMIŞOARA DR.ING. GHEORGHE CIUHANDU DIRECŢIA EDILITARĂ BIROUL INFR. TRANSPORT NR.SC2005- 10711 DIN 13.06.2005
REFERAT privind aprobarea valorii Devizului General pentru lucrarea
„Extindere la 4 benzi blv. Antenei – Modernizare intersecţie Cal. Lipovei – Blv. Antenei”
Primăria Municipiului Timişoara are în program execuţia lucrărilor de „Extindere la 4 benzi blv. Antenei – Modernizare intersecţie cal. Lipovei – blv. Antenei”. - Calea Lipovei reprezintă penetraţia drumului judeţean D.J. 691 Timişoara – Lipova; - Bv. Antenei este o stradă majoră de circulaţie radială a oraşului. Ambele prezintă caracteristici comune: - se încadrează în categoria a II-a, străzi de legătură, având 4 benzi de circulaţie; - realizează legătura cvartalelor de locuinţe din nordul municipiului (C. Lipovei, Ion Ionescu
de la Brad) cu zona centrală; - reprezintă importanţă pentru transportul în comun cu troleibuzul (C. Lipovei) şi autobuzul
(ambele). În prezent intersecţia se prezintă în formă de ‘Y’, având 2 braţe pe Calea Lipovei (unghi apropiat de cel drept), respectiv unul pe bv. Antenei. Pe bv. Antenei , sensurile de circulaţie sunt separate de o insulă, fiind creată o bandă suplimentară de stocare şi viraj stânga (pentru direcţia înainte fiind rezervate 2 benzi). Structura rutieră este de tip mixt, fiind alcătuită din :
- 6 cm îmbrăcăminte de beton asfaltic; - 8 cm beton asfaltic deschis; - 20 cm beton B 200; - 30 cm balast cilindrat; - 7 cm nisip cilindrat.
Carosabilul este încadrat cu borduri denivelate de beton, degradate. Colectarea apelor pluviale se face prin receptorii amplasaţi la marginile carosabilului, racordaţi la canalizarea subterană. În zona intersecţiei, se ramifică din Calea Lipovei, accesul şi preuzinalul care a fost destinat fostei întreprinderi frigorifice ‘Carnex’. Acesta deserveşte actualmente unităţile comerciale, depozitele, utilităţile dezvoltate în zonă (Euro, Terra, Hermes, s.a.), permiţând totodata accesul la parcajele necesare ariei şi destinaţiei construcţiilor. Conform prevederilor studiului de fezabilitate menţionat, sistematizarea intersecţiei urmăreşte încadrarea în specificul zonei limitrofe, fluenţa circulaţiei de vehicule şi pietoni, ocuparea corespunzătoare a terenului aferent. Forma adoptată este circulară, cu insulă centrală şi patru ramuri. Diametrul insulei este 24 m, iar lăţimea inelului carosabil este 9 m (două benzi a câte 4,50 m lăţime), raza inelului carosabil fiind astfel 16,50 m.
Principiul de funcţionare al intersecţiei proiectate este cu ‘cedează trecerea’ la intrare pentru toate ramurile. În acest fel, un autovehicul intrat în intersecţie beneficiază de prioritate pe
toate ramurile, fapt care conduce la evacuarea rapidă a intersecţiei. Totodată, forma circulară permite întoarcerea autovehiculelor în intersecţie. Pe Calea Lipovei se crează o bandă suplimentară de 3,50 m lăţime (pentru ‘dreapta’), având raza interioară de 38 m şi care se racordează la existent printr-o pană de 60 m lungime. Pe toate ramurile convergente în intersecţie se prevăd insule de direcţionare şi separare a sensurilor, cu refugii pentru pietoni, astfel încât aceştia să parcurgă o distanţă de 7 m. Insulele vor fi retrase cu 1 m faţă de limita benzii principale.
Perimetrul insulei centrale cuprinde o zonă de siguranţă pavată, cu lăţimea de 1,50 m, având caracter accidental carosabil.
Delimitarea pavajului de carosabilul inelului de circulaţie se face cu o bordură denivelată 4 cm, iar faţă de zona verde centrală cu o bordură înălţată 14 cm.
Circulaţia pietonală în zona intersecţiei se asigură pe trotuare noi şi pe amplasamentul celor existente, conduse spre trecerile pentru pietoni, prevăzute cu refugii, racordări la nivelul carosabilului şi semnalizare corespunzătoare.
Scurgerea şi colectarea apelor pluviale se realizează prin pante longitudinale şi transversale, prin gurile de scurgere existente (aduse la cotele proiectului) şi proiectate (racordate la canalizare cu tuburi Ø 200 mm).
Structura rutieră de carosabil nou este alcătuită din următoarele straturi : - 4 cm strat de uzură, beton asfaltic B.A. 16; - 6 cm strat de legătură, beton asfaltic deschis B.A.D. 25; - 10 cm strat de bază, anrobat bituminos A.B. 31; - 15 cm piatră spartă 15…25, 40…63, 63…90 mm; - 30 cm balast cilindrat; - 7 cm strat filtrant de nisip.
Refacerea îmbrăcămintei pe fundaţia existentă se va face cu straturile de bază , de legătură şi de uzură.
Zona de contact dintre fundaţiile de beton, existentă şi de piatră spartă, proiectată, se va proteja cu o fâşie de 1 m lăţime de material tip geogrilă, datorită deformărilor neuniforme ale celor două straturi.
Încadrarea îmbrăcămintei bituminoase se va face cu rigolă carosabilă, alcătuită din borduri de beton de 20 x 10 cm, montate pe fundaţie de beton de 20 x 10 cm (B.C.R. 3,5)
Partea carosabilă se va încadra cu borduri prefabricate de beton de 20 x 25 cm (ridicate), aşezate pe fundaţie de beton clasa C6/7,5 de 30 x 15 cm.
Pavajul insulei centrale va fi separat de carosabilul inelului printr-obordură de beton de 10 x 15 cm, denivelată 4 cm. Bordura va fi aşezată pe o fundaţie de beton de ciment rutier (B.C.R. 3,5 ) de 20 x 10 cm.
Structura rutieră a suprafeţei pavate este următoarea : - 8 cm dale carosabile prefabricate de beton; - 2 cm nisip pilonat; - 13 cm balast stabilizat cu 5 % ciment; - 16 cm piatră spartă; - 30 cm balast cilindrat; - 7 cm strat filtrant de nisip.
Pe circumferinţa interioară, spre zona verde centrală, pavajul va fi încadrat cu bordură (denivelată 14 cm) de 20 x 25 cm pe fundaţie de 30 x 15 cm ( C6 / 7,5).
Trotuarele vor fi alcătuite din : - 3 cm beton asfaltic B.A. 8; - 10 cm beton de ciment B.C.R. 3,5 ; - 10 cm balast. şi vor fi încadrate cu borduri de beton de 10 x 15 cm pe fundaţie de 20 x 10 cm beton C6 / 7,5.
Pe 5 % din suprafaţa carosabilă vor fi aplicate cu vopsea, marcaje rutiere longitudinale, transversale şi diverse.
Pentru dirijarea şi siguranţa circulaţiei, se vor monta indicatoare rutiere prevăzute cu folie reflectorizantă.
Zonele verzi se vor amenaja prin nivelare cu pământ vegetal şi înierbare. Studiul de Fezabilitate „Extindere la 4 benzi blv. Antenei – Modernizare intersecţie cal. Lipovei – blv. Antenei” a fost aprobat de Consiliul Local prin HCL nr.118 din 30.11.2004. În conformitate cu Devizul General aprobat a rezultat pentru execuţia lucrării o valoare de 7.266.421 mii lei. În urma licitaţiei de atribuire a contractului de execuţie, valoarea minimă ofertată a fost de 8.273.577 mii lei, valoare mai mare decât cea aprobată motiv pentru care nu a avut loc adjudecarea lucrării.
Având în vedere depăşirea valorii aprobate , prezentăm în anexă Devizul General cu noile valori obţinute în urma licitaţiei.
DIRECTOR D. EDILITARĂ, DIRECTOR ECONOMIC, IOAN ZUBAŞCU ADRIAN BODO ŞEF SERVICIU TRP, ŞEF SERVICIU JURIDIC, IOAN GANCIOV MIRELA LASUSCHEVICI ŞEF BIROU IT, ÎNTOCMIT, VASILE OLAR SZABO GEORGETA
ANEXĂ
DEVIZ GENERAL Propus spre aprobare, privind investiţia "MODERNIZARE INTERSECŢIE LIPOVEI - ANTENEI" în mii lei/EURO
Mii lei EURO Mii lei EURO 1 2 3 4 3 4
1.1 Obţinerea terenului 1.2 Amenajarea terenului 1.3 Amenajări pentru protecţia mediului
3.1 Studii de teren 44.000 1.103 3.2 Obţinerea de avize, acorduri şi autorizaţii 23.397 587 3.3 Proiectare si engineering 584.932 14.665 483.000 12.970 3.4 Organizarea procedurilor de achiziţie publică 23.397 587 3.5 Consultanţă 60.000 1.504 3.6 Asistenţă tehnică 23.438 588
4.1 Construcţii şi instalaţii 23.397.299 586.590 24.650.179 639.532 4.2 Montaj utilaj tehnologic
4.3 Utilaje, echipamente tehnologice si funcţionale cu montaj
4.4 Utilaje fără montaj şi echipamente de transport 4.5 Dotări
Organizare de şantier 818.905 20.531 5.1.1. Lucrări de construcţii 584.932 14.665 5.1.2. Cheltuieli conexe organizării 233.973 5.866 Comisioane, taxe, cote legale, costuri de finanţare 407.580 10.219 320.452 8.314 5.2.1. Comisioane, taxe si cote legale 407.580 10.219 320.452 8.314 5.2.2. Costul creditului
5.3 Cheltuieli diverse si neprevăzute 1.207.823 30.281 1.256.659 32.625
CAPITOLUL 5 Alte cheltuieli
CAPITOLUL 4 Cheltuieli pentru investitia de baza
5.1
5.2
VALOARE REZULTATĂ ÎN URMA LICITAŢIILOR
CAPITOLUL 3 Cheltuieli pentru proiectare si asistenta tehnica
PARTEA I CAPITOLUL 1
Cheltuieli pentru obtinerea si amenajarea terenului
Valoare (inclusiv T.V.A.)
Cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivului
CAPITOLUL 2
Nr. crt.
Denumirea capitolelor si subcapitolelor de cheltuieli
VALOARE APROBATĂ IANUARIE 2005
-2-
6.1 Pregătirea personalului de exploatare 6.2 Probe tehnologice
26.590.771 666.655 26.710.290 693.441 24.216.204 607.121 24.650.179 639.532
26.590.771 666.655 26.710.290 693.441
24.216.204 607.121 24.650.179 639.532
ŞEF SERVICIU T.R.P., ŞEF BIROU I.T.,
IOAN GANCIOV VASILE OLAR
ÎNTOCMIT,
CRĂCIUNESCU MARCEL
Notă: Pentru lucrarea de Extindere la 4 benzi B-dul Antenei valoarea de 16.376.602 miilei, 410.575 Euro nu a fost actualizată pentru că în această fază au fost licitate doar lucrările de Modernizare intersecţie Lipovei - Antenei.
TOTAL
CAPITOLUL 6 Cheltuieli pentru darea in exploatare
TOTAL GENERAL
Din care C + M
Din care C + M
Fondul de rulment necesar pentru primul ciclu de producţie
Valoarea ramasă actualizată a mijloacelor fixe existente incluse in cadrul obiectivului de investiţie
PARTEA a III-a
PARTEA a II-a