ROMÂNIA SE APROBĂ, JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR PRIMĂRIA TIMIŞOARA DR.ING. GHEORGHE CIUHANDU DIRECŢIA EDILITARĂ BIROUL INFR. TRANSPORT NR.SC2005 - 10709 DIN 13.06.2005
REFERAT privind aprobarea valorii Devizului General pentru lucrarea
„Amenajare str. Ciocârliei” Primăria Municipiului Timişoara are în program execuţia lucrărilor de „Amenajare strada Ciocârliei”.
Strada Ciocârliei este una din străzile de legătură dintre str. Locotenent Ovidiu Balea, strada Mircea de Bătrân, strada Călimăneşti şi intersecţia dintre străzile C.A. Rosseti şi Manole, având o lungime de 1.080 m.
Strada Ciocârliei este prevăzută ca stradă de categoria III – a, cu două benzi de circulaţie, având partea carosabilă încadrată cu bordură ridicată. Apele meteorice de pe suprafaţa străzii vor fi colectate pe partea carosabilă şi vor fi preluate prin gurile de scurgere ce se vor racorda la canalizarea subterană existentă.
Pe sectorul cuprins între strada Mircea cel Bătrân şi strada Ovidiu Balea nu există canalizare subterană. Ca urmare, pentru colectarea şi evacuarea apelor din precipitaţii, s-a prevăzut menţinerea şi reabilitarea sistemului de şanţuri existente. Partea carosabilă va fi încadrată cu bordură îngropată astfel încât să permită scurgerea apelor înspre şanţurile proiectate. La intersecţia cu strada Mircea cel Bătrân şanţul existent subtraversează drumul printr-un tub de beton Dn300 mm degradat. Odată cu amenajarea străzii se prevede înlocuirea acestei subtraversări printr-un tub metalic Dn 300 mm în lungime de 8 m.
În profil transversal, drumul are o lăţime a părţii carosabile de 6,00 m şi s-a optat pentru un profil transversal tip acoperiş cu panta medie de 2,50%. Pentru colectarea apelor pluviale de pe carosabil se prevede realizarea a două rigolele prefabricate din beton, amplasate la marginea părţii carosabile lângă bordură.
Pentru deservirea circulaţiei pietonale se prevede realizarea de două trotuare dispuse la limita fronturilor construite existente. Trotuarele au o lăţime de 1,50 m pe sectorul cuprins între strada C.A. Rosetti şi strada Mircea cel Bătrân, respectiv de 1,00 m între strada Mircea cel Bătrân şi strada Ovidiu Balea. Panta transversală a trotuarelor este de 2%.
De o parte şi de alta a drumului, până la trotuare, se amenajează spaţii verzi prin înierbare. Spaţiile verzi au o pantă transversală de 4% dirijată înspre partea carosabilă.
Se prevede amenajarea acceselor la case, în sensul realizării unei căi de acces cu o lăţime de 3,00 m. În această zonă bordura de pe marginea străzii se aduce la nivelul părţii carosabile, pentru a se crea o suprafaţă continuă de acces spre case. Pe sectorul cuprins între strada Mircea cel Bătrân şi strada Ovidiu Balea accesele la case trebuie să traverseze şanţurile de scurgere proiectate.
În prima variantă a fost adoptată o structură rutieră cu tratament dublu bituminos de închidere.
Deoarece s-a constatat că traficul a cunoscut o creştere semnificativă după modernizarea străzilor din zonă s-a adoptat soluţia unei îmbrăcăminţi din asfalt.
Structura rutieră a străzii Ciocârliei va fi o îmbrăcăminte bituminoasă uşoară. Structura rutieră este alcătuită din următoarele straturi:
− fundaţie din balast 20 cm; − fundaţie din piatră spartă de 15 cm grosime (constructiv); − strat de bază din macadam ordinar în grosime de 8 cm; − covor asfaltic BAPC16 în grosime de 5 cm.
Sistemul rutiere al trotuarelor este realizat din: − substrat de nisip 10 cm; − beton de ciment C20/25-10 cm. Carosabilele proiectate vor fi încadrate cu bordură de beton de 20x25 cm, ridicată
în medie cu 12 cm peste cota carosabilului. La trecerile de pietoni bordurile vor fi îngropate astfel încât să permită circulaţia vehiculelor pentru handicapaţi.
Pentru dirijarea circulaţiei şi reglementarea priorităţilor se prevede completarea semnalizării verticale prin amplasarea de 26 indicatoare de circulaţie pe stâlpi metalici proprii. De asemenea se prevede realizarea marcajului orizontal prin marcarea liniilor de separare a benzilor de circulaţie şi marcarea trecerilor de pietoni.
Gurile de scurgere se vor amplasa în afara părţii carosabile, într-o alveolă încadrată cu bordură ridicată. Descărcarea apelor pluviale colectate de gurile de scurgere proiectate se va realiza la canalizarea unitară existentă pe stradă. Studiul de Fezabilitate „Amenajare strada Ciocârliei” a fost aprobat de Consiliul Local prin HCL nr.375 din 10.12.2002. În conformitate cu Devizul General aprobat a rezultat pentru execuţia lucrării o valoare de 8.803.261 mii lei. În urma licitaţiei de atribuire a contractului de execuţie, valoarea minimă ofertată a fost de 14.160.965 mii lei, valoare mai mare decât cea aprobată motiv pentru care nu a avut loc adjudecarea lucrării.
Având în vedere depăşirea valorii aprobate , prezentăm în anexă Devizul General cu noile valori obţinute în urma licitaţiei.
DIRECTOR D. EDILITARĂ, DIRECTOR ECONOMIC, IOAN ZUBAŞCU ADRIAN BODO ŞEF SERVICIU TRP, ŞEF SERVICIU JURIDIC, IOAN GANCIOV MIRELA LASUSCHEVICI ŞEF BIROU IT, ÎNTOCMIT, VASILE OLAR SZABO GEORGETA