Număr | 264 |
---|---|
An | 2017 |
Data emiterii | 04.07.2017 |
Link oficial | Primăria Timisoara |
Proces verbal | PV din 04.07.2017 |
Hotararea Consiliului Local 264/04.07.2017 privind aprobarea Regulamentului privind regimul finanţărilor nerambursabile acordate de la bugetul local al Municipiului Timişoara pentru activitatea sportivă, în baza prevederilor Legii nr.69/2000 - a educaţiei fizice şi sportului, cu modificările şi completările ulterioare Consiliul Local al Municipiului Timisoara Având în vedere Referatul nr. SC2017-16293 din 30.06.2017 al Primarului Municipiului Timişoara - domnul Nicolae Robu; Având în vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara; În baza prevederilor Legii nr.69/2000, a educaţiei fizice şi sportului, cu modificările şi completările ulterioare; Având în vedere Ordonanţa de Urgenţă nr. 38/28.05.2017 privind modificarea şi completarea Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000; Având în vedere Hotărârea de Guvern nr. 884/2001 pentru aprobarea Regulamentului de punere în aplicare a dispoziţiilor Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000; Având în vedere Ordinul nr.631/19.06.2017- ordin comun al ministrului tineretului şi sportului şi al ministrului muncii şi justiţiei sociale privind aprobarea modelului-cadru al contractului de activitate sportivă; Având în vedere Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările şi completările ulterioare; Având în vedere prevederile Legii nr.273/2006 privind finanţele publice locale, actualizată; În baza prevederilor Legii nr.143/27.07.1999- privind ajutorul de stat, republicată; În baza prevederilor Legii concurenţei nr.21/ 1996 şi a Ordonantei de Urgenţă nr.77/2014 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat precum si pentru modificarea si completarea Legii concurentei; În conformitate cu prevederile art.36 alin.(2) lit.b),d) şi e), alin.6 lit.a) pct.6 şi alin.7 lit.a) din Legea 215/2001, privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; În temeiul art. 45 alin.2 din Legea 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; HOTARASTE Art.1: Se aprobă Regulamentul privind regimul finanţărilor nerambursabile acordate de la bugetul local al Municipiului Timişoara, pentru activitatea sportivă, in baza Legii nr.69/2000 a educatiei fizice si sportului , cu completarile si modificarile ulterioare, conform Anexei 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art.2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează structura de specialitate cu activitatea sportivă şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Art. 3 : Prezenta hotarâre se comunică: - Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş; - Consiliului Judeţean Timiş ; - Primarului Municipiului Timişoara; - Serviciului Juridic; - Directiei Economice; - Direcţiei Comunicare - Relaţionare; - Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse; - Direcţiei Generale de Urbanism şi Dezvoltare Urbană; - Direcţiei Edilitare; - Direcţiei de Mediu; - Biroului Audit; - Biroului Sport-Cultură; - Biroului Managementul Calităţii; - Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului; - Mass-media locale.
|
COD FP 53 – 01 ver.1 .
1
ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA BIROUL SPORT-CULTURĂ NR.SC2017- / .2017
APROBAT PRIMAR, NICOLAE ROBU
Bd. C.D. Loga nr. 1, Timişoara, tel/fax: +40 256 -403.800 ; internet: www.primariatm.ro
REFERAT privind aprobarea noului Regulament privind regimul finantarilor nerambursabile acordate de la bugetul local al Municipiului Timisoara pentru activitatea sportiva, in baza prevederilor legii nr.69/2000- a educatiei fizice si sportului , cu modificarile si completarile ulterioare
Prin Ordonanta de Urgenta nr. 38 din 18 mai 2017, a fost modificata şi completata Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000. In preambulul OUG este prezentata fundamentarea actului normativ, din care redam sintetic urmatoarele:
”Actualul cadru legislativ prevăzut de Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000, cu modificările şi completările ulterioare, este de natură să blocheze raporturile juridice dintre sportivii de performanţă, structurile sportive şi administraţia publică locală, situaţie care conduce la îngheţarea anului competiţional sportiv 2017-2018 prin lipsa de finanţare a activităţii sportive de către administraţia publică locală, motivat de faptul că dispoziţiile legale prevăzute de Legea nr. 69/2000, cu modificările şi completările ulterioare, conţin norme legale care intră în contradicţie cu Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, în contextul în care activitatea structurilor sportive pe plan local nu se poate desfăşura pe fondul unei finanţări minime.
Structurile sportive de drept public organizate ca servicii în cadrul administraţiei publice locale nu pot încheia raporturi juridice specifice activităţii sportive cu sportivii de performanţă în condiţiile actuale reglementate de Legea nr. 69/2000, cu modificările şi completările ulterioare, motivat de faptul că actualul cadru legislativ a condus/conduce la confuzii şi interpretări diferite din partea organelor de control şi există riscul real al blocării activităţii sportive de performanţă cu efecte negative imediate atât în plan sportiv, cât şi social. Astfel, organele de control au constatat o lipsă profundă de coerenţă între dispoziţiile legale prevăzute de Legea nr. 69/2000, cu modificările şi completările ulterioare, pe de o parte, şi dispoziţiile din Legea nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare, pe de altă parte, situaţie care a condus la emiterea unor decizii de imputare a sumelor alocate desfăşurării activităţii sportive, organizate la nivel de administraţie publică locală, context în care, la rândul său, aceasta se află în situaţia de a nu mai finanţa activitatea sportivă în lipsa unui cadru legal coerent.
Având în vedere situaţia creată, este evident că doar o intervenţie de urgenţă asupra cadrului legislativ de ordin primar mai poate asigura condiţiile unei minime finanţări a activităţii sportive organizate la nivelul administraţiei publice locale, se impune şi introducerea unui contract de activitate sportivă care se va încheia între sportivul de performanţă şi o structură sportivă, prin care se vor stipula valoarea drepturilor băneşti aferente contraprestaţiei depuse de sportiv, modalităţile şi termenele de plată, precum şi alte drepturi şi obligaţii reciproce ale părţilor contractante.
COD FP 53 – 01 ver.1 .
2
În contextul în care anul bugetar nu coincide cu anul sportiv competiţional este necesară intervenţia de urgenţă asupra Legii nr. 69/2000, cu modificările şi completările ulterioare, pentru a se putea asigura un cadrul legal coerent necesar fundamentării bugetului administraţiei publice centrale şi locale pe anul viitor, condiţie în care prezentul act normativ reprezintă o intervenţie de îndată în sprijinul activităţilor şi structurilor sportive pe plan naţional şi local.În acest context este imperios necesar să fie asigurat un cadru legal coerent care să creeze condiţiile necesare demarării anului competiţional 2017-2018 la nivel naţional şi internaţional, sens în care prezentul act normativ îşi propune o intervenţie de urgenţă asupra organizării şi finanţării sportului de performanţă.” Ordonanta de Urgenta nr.38/2017 stipuleaza modificari si completari in Legea 69/2000: ”Art. 14. (1) În condiţiile legii şi în conformitate cu prevederile cuprinse în statutele şi regulamentele federaţiilor sportive naţionale şi internaţionale, sportivii de performanţă pot fi: a) amatori; b) profesionişti. (1^1) Sportivii de performanţă încheie cu o structură sportivă un contract de activitate sportivă. (2) Sportivul profesionist este cel care pentru practicarea sportului respectiv îndeplineşte următoarele condiţii: a) are licenţa de sportiv profesionist; b) încheie cu o structură sportivă un contract individual de muncă sau un contract de activitate sportivă. (2^1) Structurile sportive şi sportivul de performanţă menţionat la alin. (1^1) se obligă prin contractul încheiat între părţi să respecte prevederile specifice din statutele, normele, regulamentele federaţiilor sportive naţionale şi, după caz, ale ligilor profesioniste din ramura de sport respectivă şi care au ca obiect activitatea de selecţie, pregătirea, performanţa şi participarea la competiţii interne şi internaţionale.” ” Art. 18^1. (1) Prin hotărâre a autorităţilor deliberative ale administraţiei publice locale se pot aloca sume din bugetul local, pentru finanţarea activităţii sportive a structurilor sportive care au calitatea de ordonator de credite aflate în subordinea sa, cu respectarea legislaţiei naţionale şi comunitare din domeniul ajutorului de stat. (2) Prin hotărâre a autorităţilor deliberative ale administraţiei publice locale se pot aloca sume din bugetul local, cu respectarea legislaţiei naţionale şi comunitare din domeniul ajutorului de stat, şi pentru: a) finanţarea programelor sportive ale cluburilor sportive de drept public înfiinţate pe raza unităţii administrativ-teritoriale; b) finanţarea programelor sportive ale cluburilor sportive de drept privat înfiinţate pe raza unităţii administrativ-teritoriale, constituite ca persoane juridice fără scop patrimonial, deţinătoare ale certificatului de identitate sportivă; c) finanţarea programelor sportive organizate în raza unităţii administrativ-teritoriale de către asociaţiile judeţene/municipiului Bucureşti pe ramuri de sport, afiliate la federaţiile sportive corespondente; d) finanţarea programelor sportive desfăşurate în raza unităţii administrativ-teritoriale de către federaţiile sportive naţionale, direcţiile judeţene pentru sport şi tineret, respectiv a municipiului Bucureşti, ori inspectoratele şcolare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti; e) finanţarea programelor sportive derulate de către Comitetul Olimpic şi Sportiv Român pentru înalta performanţă sportivă; f) premierea, în condiţiile legii, a performanţelor deosebite obţinute la competiţiile sportive interne şi internaţionale oficiale.
(3) Autorităţile administraţiei publice locale pot aloca sume pentru finanţarea activităţii potrivit alin. (1) şi (2) în limita a maximum 5% din bugetul aprobat.”
COD FP 53 – 01 ver.1 .
3
”Art.67^1. (1) Participanţii la activitatea sportivă pot fi: a) sportivi; b) antrenori; c) medici, asistenţi medicali, maseuri, kinetoterapeuţi, cercetători; d) arbitri, observatori, operatori video, personal auxiliar. e) alte persoane care contribuie la realizarea activităţii sportive. (1^1) Participanţii la activitatea sportivă enumeraţi la alin. (1) lit. a)-c) pot încheia cu structurile sportive, după caz, un contract individual de muncă sau un contract de activitate sportivă, în condiţiile legii.”
În anexa actului normativ se defineste: ”f) contract de activitate sportivă - convenţia încheiată pentru o durată determinată între structurile sportive şi participanţii la activitatea sportivă prevăzuţi la art. 67^1 alin. (1) lit. a)-c), care are ca obiect desfăşurarea unei activităţi cu caracter sportiv. Modelul-cadru al contractului de activitate sportivă se stabileşte prin ordin comun al ministrului tineretului şi sportului şi al ministrului muncii şi justiţiei sociale. Veniturile realizate din Contractul de activitate sportivă se încadrează în categoria veniturilor din activităţi independente prevăzute de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare."
Modelul-cadru al contractului de activitate sportivă a fost aprobat prin Ordinul nr.631/19.06.2017- ordin comun al ministrului tineretului şi sportului şi al ministrului muncii şi justiţiei sociale
Avand in vedere cele mentionate este necesar sa fie elaborat un nou Regulament privind regimul finantarilor nerambursabile acordate de la bugetul local al Municipiului Timisoara, pentru activitatea sportiva, in baza Legii nr.69-a educatiei fizice si sportului și a Ordonantei de urgență nr.77/2014.
Noul regulament propus cuprinde urmatoarele: - Programele sportive care pot fi finantate din bugetul local; - Domeniul de aplicare;
- Conditii si criterii de acces la fonduri publice in vederea acordarii finantarilor; - Criterii pentru programele sportive / proiectele de sport/ actiunile sportive: - Conditii privind nivelul de reprezentare sportiva pentru structuri sportive; - Criterii si conditii de eligibilitate pentru structurile/ organizatiile sportive - Procedura de acordare a finantarilor
Regulamentul propus are urmatoarele anexe:
- Anexa 1, dosarul cu documentele privind sustinerea finantarii( Cererea de finantare a solicitantului solicitarii, alte documente necesare pentru eligibilitate); - Anexa 2, contractul de finantare-cadru, cu anexele proprii: Anexa 2.1-actiunile /activitatile din cadrul programului/proiectului sportiv; Anexa 2.2.-Anexa cu bugetul actiunilor/activitatilor din cadrul programului/proiectului sportiv Anexa 2.3-obiective si indicatori ai programului/ proiectuluisportiv; Anexa 2.4-Bugetul de venituri si cheltuieli ai programului/ proiectului sportiv. Anexa 3- Norme financiare pentru realizarea activitatii sportive ale structurilor sportive / asociatiilor si fundatiilor / organizatiilor finantate de la bugetul local, in baza Legii nr.69/2000, cu modificarile si completarile ulterioare.
COD FP 53 – 01 ver.1 .
4
- Anexa 4- Modelul-cadru al contractului de activitate sportivă
Având în vedere cele prezentate , înaintăm pentru aprobare, prezentul referat şi proiectul de hotărâre, prin care se aproba noul Regulament privind regimul finantarilor nerambursabile acordate de la bugetul local al Municipiului Timisoara, pentru activitatea sportiva, in baza Legii nr.69 /2000 -a educatiei fizice si sportului , cu completarile si modificarile ulterioare, conform Anexei 1 care face parte integrantă din prezentul proiect de hotarare.
Viceprimar, Dan Diaconu Director economic, Steliana Stanciu Serviciul juridic, Amelia Faur
Sef Birou Sport-Cultura, Ioan Mihai Costa
Compartiment Sport,
Florica Hongu
Antet structura sportiva
Anexa nr. 1.3
DECLARAŢIE pe propria răspundere disponibilitate financiară
Subsemnatul ............................................................., domiciliat în localitatea ..........................., str……………..................... nr. ......., bl. ......, ap. ......, et...…., sc………., sectorul/judeţul ..........................., codul poştal ..................., posesor al actului de identitate ........ seria ........ nr. ..................., codul numeric personal ...................................., în calitate de reprezentant legal al............................................., declar pe propria răspundere că deţinem disponibilitate financiară, alta decât din fondurile publice, necesară orgănizării şi desfăşurării proiectului sportiv. Cunoscând pedeapsa prevăzută de art. 326 din Noul Cod penal pentru infracţiunea de fals în declaraţii, am verificat datele din prezenta declaraţie, care este completă şi corectă. Data:__________ Preşedinte, Nume şi prenume _________________ Ştampilă
Anexa 1.4
DECLARAŢIE Subsemnatul ................................................................., domiciliat în localitatea ..................., str...............................nr. ..... , bl .... , ap ...., sectorul/judeţul .............., codul postal ........... , posesor al actului de identitate .......... seria...... nr..............,codul numeric personal ..................................., în calitate de reprezentant al structurii sportive/ organizatiei........…...................................................................., declar pe propria răspundere urmatoarele: 1. nu mă aflu personal / persoana juridica pe care o reprezint nu se afla, în nici una dintre următoarele situaţii: a) în incapacitate de plată; b) cu conturile blocate conform unei hotărâri judecatoreşti definitive; c) nu am încalcat cu bună ştiinţă prevederile unui alt contract finanţat din fonduri publice; d) nu sunt vinovat de declaraţii false cu privire la situaţia economică; e) nu sunt condamnat pentru: abuz de încredere, gestiune frauduloasă, înşelăciune, delapidare, dare sau luare de mită, mărturie mincinoasă, fals, uz de fals, deturnare de fonduri. 2. structura sportivă/organizatia pe care o reprezint îndeplineşte urmatoarele condiţii: a) este structură sportivă recunoscută în condiţiile legii: CIS nr.
CIF nr ; b) este afiliata la federaţia sportivă naţională de specialitate şi/sau la asociaţia pe ramură de sport judeţeană Timis, dovada afilierii este _________________________________________; c) a depus situaţia financiară la data de 31 decembrie a anului precedent la organul fiscal
competent, înregistrată sub nr. din ; d) nu are obligaţii de plată exigibile şi nu este în litigiu cu instituţia finanţatoare; e) nu are obligaţii de plată exigibile privind impozitele şi taxele către stat, ???precum şi contribuţiile către asigurările sociale de stat; f) informaţiile furnizate instituţiei finanţatoare în vederea obţinerii finanţării sunt veridice; g) nu se află în situaţia de nerespectare a dispoziţiilor statutare, a actelor constitutive şi a regulamentelor proprii; h) nu face obiectul unei proceduri de dizolvare sau de lichidare şi nu se află în stare de dizolvare ori de lichidare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; i) nu beneficiază de un alt contract de finanţare din fonduri publice pentru acelaşi proiect de la aceeaşi autoritate finanţatoare în cursul anului fiscal curent;
Cunoscând pedeapsa prevăzută de art. 292 din Codul penal pentru infracţiunea de fals în declaraţii, am verificat datele din prezenta declaraţie, care este completă şi corectă. Structura sportiva/ organizatia............ Reprezentant legal.................... Semnătura, .......................... Data..................
Anexa 1.5 DECLARAŢIA DE IMPARŢIALITATE
Reprezintă conflict de interese orice situaţie care îl împiedică pe beneficiar în orice
moment să acţioneze în conformitate cu obiectivele autorităţii finanţatoare, precum şi situaţia în
care executarea obiectivă şi imparţială a funcţiilor oricărei persoane implicate în implementarea
proiectului poate fi compromisă din motive familiale, politice, economice sau orice alte interese
comune cu o altă persoană.
Subsemnatul, …………….. în calitatea de ……………… al ……………………….…..,
ca persoană cu drept de reprezentare a organizaţiei solicitante în ceea ce priveşte implementarea
proiectului, mă oblig să iau toate măsurile preventive necesare pentru a evita orice conflict de
interese, aşa cum este acesta definit mai sus, şi, de asemenea, mă oblig să informez autoritatea
finanţatoare despre orice situaţie ce generează sau ar putea genera un asemenea conflict.
Structura sportiva/ organizatia............ Reprezentant legal.................... Semnătura, .......................... Data ..................
Antet structura sportiva Anexa 1.6
DECLARAŢIE PE PROPRIE RĂSPUNDERE DESEMNARE RESPONSABIL PROIECT
Subsemnatul____________________, domiciliat în _________________, str.___________ .nr.___, sc.__, bl.___, et.__, ap.___, judeţul ______, posesor al actului de identitate C.I seria _____ nr._______ ,codul numeric personal_________________ , în calitate de reprezentant legal al C.S/ACS__________________________________, declar pe propria răspundere că persoana desemnată responsabil pentru derularea proiectului este dl/d-na_______________
Preşedinte, Nume şi prenume Semnătura, .......................... Ştampilă
1
ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA BIROUL SPORT-CULTURĂ Nr.inregistrare____________
Bd. C.D. Loga nr. 1, Timişoara, tel/fax: +40 256 -408.300; internet: www.primariatm.ro Anexa 2 la Regulamentul privind regimul finantarilor nerambursabile acordate de la bugetul local al Municipiului Timisoara pentru activitatea sportiva, aprobat prin HCLMT nr.__________
CONTRACT- cadru de finanţare
Cap.I. PĂRŢILE 1.1. MUNICIPIUL TIMIŞOARA, prin Consiliul Local al Municipiului Timişoara, reprezentat prin Primar ..………., cu sediul in Bv. C.D. Loga nr.1, cod fiscal nr.14756536, şi 1.2. STRUCTURA SPORTIVĂ/ASOCIAŢIA/FUNDAŢIA (denumite generic ORGANIZAŢIA)…TIMIŞOARA, cu sediul in localitatea………, str……., nr….., certificat de identitate sportivă .…., cod fiscal nr……………….,cont bancar nr……………………………………, deschis la Banca…………………………………, reprezentat prin d-na/dl…………………. ,in calitate de preşedinte/director/manager general, în baza dispoziţiilor Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000 cu modificările şi completările ulterioare, a Ordonantei de Urgenta nr.38/2017, de Hotărârea Consiliului Local nr. _____________, au convenit încheierea prezentului contract. Cap.II. OBIECTUL CONTRACTULUI Art.1. (1) Obiectul prezentului contract îl constituie finanţarea, din contribuţia financiară acordată din bugetul local, a proiectului sportiv ....., din cadrul programului sportiv ’’Promovarea sportului de performanţă’’/ sau ’’Sportul pentru toţi’’. (2)Acţiunile şi activităţile desfăşurate de structura sportivă .......... finanţate prin prezentul contract, sunt prevazute in Anexa nr.2.1.la prezentul contract . (3)Activitatea structurii sportive/asociaţiei/fundaţiei se circumscrie realizării scopului şi obiectivelor organizaţiei, conform prevederilor statutului/actului de constituire. Cap.III. DURATA CONTRACTULUI Art.2. (1)Prezentul contract se incheie pe o perioadă cuprinsă de la data semnării lui de către părţi şi este valabil până la data de ................. . Cap.IV. CONTRIBUŢIA MUNICIPIULUI TIMIŞOARA Art.4. Municipiul Timişoara repartizează structurii sportive/asociaţiei/fundaţiei suma de ....... lei, pentru finanţarea acţiunilor/activităţilor prevăzute la Art. 1,din bugetul local, din capitolul 67.02. "Cultură, recreere şi religie", subcap.67.02.05.01-Sport.
2
Cap.V. DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR Art.5. Structura sportivă/asociaţia/fundaţia are următoarele drepturi şi obligaţii: 1.să utilizeze suma alocată din bugetul local prevăzută la art. 4, exclusiv pentru finanţarea cheltuielilor aferente acţiunilor/activităţilor prevăzute şi potrivit destinaţiei stabilite prin contract la Anexa 2.1, Anexa 2.2 si Anexa 2.4, şi în conformitate cu dispoziţiile legale in vigoare; 2.să realizeze acţiunile/activităţile prevăzute la art. 1, obiectivele şi indicatorii prevăzuţi în Anexa nr. 2.3; 3.să asigure din alte surse de finanţare acoperirea tuturor cheltuielilor necesare, conform Bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat, cu excepţia celor acoperite din bugetul local, pentru asigurarea condiţiilor organizatorice şi materiale pentru desfăşurarea pregătirii sportive optime, participarea la toate acţiunile sportive din calendarele competiţionale, in care secţiile structurii sportive sunt calificate, respectiv pentru desfăşurarea optimă a evenimentelor/competiţiilor sportive in calitate de organizator; 4.să respecte prevederile actului constitutiv şi ale statutului propriu, precum şi statutul şi regulamentele federaţiei sportive naţionale la care este afiliată; 5. să promoveze imaginea Municipiului Timişoara şi a Consiliului Local al Municipiului Timişoara prin inscripţionarea vizibilă pe echipamentele de concurs, a insemnelor acestora, respectiv pe toate materialele promoţionale aferente acţiunilor sportive şi evenimentele media; 6.să permită persoanelor delegate de Municipiu să efectueze controlul privind modul de utilizare a sumei prevăzute la art.4; 7. să contribuie cu minimum 10% din valoarea totală de finanţare a programului; 8. va aloca o cotă de minim ...% din suma prevazută la art.4, pentru activitatea sportivă a echipelor secunde, de tineret şi echipelor de copii şi juniori, după caz, conform structurii organizatorice; 9. din suma alocată de Municipiul Timişoara structura sportivă poate finanţa categoriile de cheltuieli aferente activităţii, precizate in Anexa nr.2.2 si Anexa 2.4 la prezentul contract, in conformitate cu Anexa 3 la Regulamentul de finantare; 10.să intocmească şi să transmită, cel puţin trimestrial, către Municipiul Timişoara următoarele documente: a)- rapoarte financiare insoţite de documentele justificative de cheltuieli, in termen maxim de 30 de zile calendaristice de la data incheierii acţiunilor, conform modalitaţilor de justificare stabilite de finanţator. Raportul financiar va fi structurat conform capitolelor din bugetul de venituri şi cheltuieli-Anexa 2.4, în scopul verificării de către Primărie a încadrării în capitolele bugetare. Raportul financiar va fi însoţit obligatoriu de documentele fiscale si economice justificative, în copie, cu menţiunea’’conform cu originalul’’, inclusiv dovada plăţilor efectuate de beneficiar, în copie; la solicitarea Primăriei beneficiarul va prezenta documentele justificative şi în original. b)- rapoarte de activitate intermediare/ la finalul anului competiţional(finalul campionatului sau la finalul anului pentru sporturile al caror calendar competiţional corespunde anului calendaristic) sau a evenimentului/competiţiei, privind efectuarea acţiunilor/ activităţilor, realizarea obiectivului/obiectivelor, dupa caz, a indicatorilor prevazuţi in contract, conform Anexei 2.1, Anexei 2.3; 11.să restituie, în situaţia nerespectării dispoziţiilor legale şi a prevederilor prezentului contract, în termen de 15 zile de la data comunicării somaţiei de plată din partea
3
organului de control din partea Primăriei, sumele solicitate pentru restituire, precum şi penalităţile aferente acestora, calculate potrivit dispoziţiilor legale în vigoare; 12.să promoveze un climat de fair-play şi să facă o imagine pozitivă Municipiului Timişoara; 13.să întreprindă măsurile necesare pentru realizarea obligaţiilor legale care revin organizatorilor competiţiilor sportive, privind prevenirea şi combaterea violenţei in sport, respectiv a dopajului în cadrul acţiunilor finanţate potrivit prezentului contract; 14.să participe la acţiunile organizate de Primăria Municipiului Timişoara, la care este invitat, prin acţiuni sportive demonstrative; 15. să respecte condiţiile şi criteriile de finanţare stabilite de finanţator; 16. suma alocată se va cheltui cu respectarea defalcarilor trimestriale, conform Anexei 2.4, funcţie de desfăşurarea activităţilor/acţiunilor din program. Art.6. Municipiul Timişoara are următoarele drepturi şi obligaţii: 1.să supravegheze şi să controleze modul de utilizare a sumelor alocate din bugetul local, precum şi modul de respectare a dispoziţiilor legale; 2.(1) va efectua plata sumei alocate in tranşe, în baza solicitărilor de plată din partea structurii sportive/asociaţiei/fundaţiei, în limita bugetului disponibil şi a disponibilului în cont la data solicitării; (2) prima tranşă (avans) nu poate depăşi 30% din finanţarea acordată, iar ultima tranşă va fi de 10% din valoarea finanţării nerambursabile şi se va achita în termen de 15 zile de la validarea raportului final. (3) finanţarea pentru o tranşă aferentă unei etape următoare a programului sau proiectului se acordă numai după justificarea utilizării tranşei anterioare prin depunerea rapoartelor intermediare şi a documentelor justificative. (4) autoritatea finanţatoare şi beneficiarul pot stabili în contractul de finanţare ca plăţile către beneficiar sa se efectueze în tranşe, în raport cu faza proiectului şi cheltuielile aferente, în funcţie de evaluarea posibilelor riscuri financiare, durata şi evoluţia în timp a activităţii finanţate ori de costurile interne de organizare şi funcţionare ale beneficiarului; 3.va primi rapoarte financiare insoţite de documente justificative, pentru cheltuielile efectuate din suma alocată, conform precizarilor cuprinse in art.5-pct.10; 4. să solicite, in situaţia in care se constată că din finanţarea alocată din bugetul local nu au fost cheltuite sume in conformitate cu scopul şi obiectivele structurii sportive/ asociaţiei şi nu au fost utilizate conform prevederilor prezentului contract, restituirea sumelor acordate şi/sau, dupa caz, sistarea virării sau diminuarea sumei repartizate; 5. să diminueze cu cota ultimei tranşe neachitate valoarea finanţării acordate, Conform pct.2, alin 2, in situaţia in care se constată prin Raportul de activitate final că structura sportivă/organizaţia nu şi-a indeplinit obiectivele şi indicatorii prevăzuţi în anexa nr.2.3 la prezentul contract.
Cap.VI. MODIFICAREA CONTRACTULUI Art.7. Nici o parte nu poate modifica unilateral prezentul contract. Modificarea contractului poate interveni numai prin acordul de voinţă liber exprimat al părţilor, prin act adiţional. Cap.VII. CLAUZE SPECIALE Art.8.(1) Activitatea financiară a structurii sportive / organizaţiei...., cu privire la modul de cheltuire a sumelor alocate din bugetul local, va fi controlată de catre o comisie numită prin Dispoziţie a Primarului Municipiului Timişoara ;
4
(2)În acest sens, structura sportiva/organizaţia...va pune la dispoziţia Municipiului Timişoara, toate documentele legate de sumele alocate in baza prezentului contract de finanţare ; (3)Justificarea şi decontarea cheltuielilor ocazionate de acţiunile/activitaţile din proiectul sportiv se vor realiza numai pe bază de acte doveditoare, conform legii. (4) Structura sportivă / organizaţia...va permite persoanelor delegate de Municipiu să efectueze controlul privind modul de utilizare a sumei prevăzute la art.4; (5)Biroul Audit din cadrul Primăriei şi Curtea de Conturi au dreptul de de a exercita controlul financiar asupra derulării activităţii nonprofit finanţate conform prezentului contract; (6) In situaţia in care se constată ca sume din contribuţia financiară alocată din bugetul local structurii sportive nu au fost utilizate in scopul atingerii obiectului finanţării sau/şi conform prevederilor legale, acestea vor fi recuperate de la structura sportivă/ organizaţia. (7) Structura sportivă/ organizaţia........se obligă să restituie, în situaţia nerespectării dispoziţiilor legale şi a prevederilor prezentului contract, în termen de 15 zile de la data comunicării somaţiei de plată din partea organului de control din Primărie, sumele solicitate de municipiu, precum şi penalităţile aferente acestora, calculate potrivit dispoziţiilor legale în vigoare. Art.9. In baza rapoartelor de activitate intermediare/finale, la incheierea anului competiţional sau a evenimentului/competiţiei sportive, primite de la structura sportivă/organizaţia…, structura de specialitate din Primăria Municipiului Timişoara va intocmi semestrial, sau la sfârsitul anului după caz şi ori de câte ori va fi necesar, Raportul de evaluare a activităţii sportive desfăşurate de către structura sportivă/organizaţia…. Art.10. Municipiul Timişoara nu preia şi nu răspunde în niciun fel de eventualele debite sau obligaţii financiare ori de altă natură ale structurii sportive/organizaţiei.... Cap.VIII. RASPUNDEREA CONTRACTUALĂ Art.11. Pentru neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiilor asumate prin prezentul contract, partea în culpă răspunde în condiţiile prezentului contract şi ale dispoziţiilor legale în vigoare. Art.12. Forţa majoră exonerează de răspundere partea care o invocă, în condiţiile legii. Cap. IX. LITIGII Art.13. Divergenţele care pot apărea între părţi pe parcursul derulării prezentului contract vor face obiectul unei concilieri pe cale amiabilă. În situaţia în care aceasta nu s-a realizat, partea nemulţumită se poate adresa instanţei de judecată competente, în condiţiile legii. Cap.X. DISPOZIŢII FINALE Art.14.(1)Regimul de gestionare a sumelor repartizate de Municipiul Timişoara şi controlul financiar se realizează în condiţiile legii. (2)Angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata de catre Municipiul Timişoara a contribuţiilor financiare acordate din bugetul local, pentru cheltuielile efectuate de structura sportivă/organizaţia în baza prezentului contract, se fac potrivit normelor privind finanţele publice.
5
Art.15. Prevederile prezentului contract au putere deplină pentru părţi şi se constituie în norme cu caracter tehnic, financiar şi administrativ. Art. 16. Anexele nr. 2.1, 2.2, 2.3 şi 2.4 fac parte integrantă din prezentul contract. Art. 17. Prezentul contract se încheie în 3 exemplare, dintre care două exemplare pentru Municipiul Timişoara şi un exemplar pentru structura sportivă/asociaţie/fundaţie. MUNICIPIUL TIMIŞOARA, STRUCTURA SPORTIVĂ/ ASOCIAŢIA/FUNDAŢIA… PRIMAR, PREŞEDINTE/ DIRECTOR
/MANAGER GENERAL,
DIRECŢIA ECONOMICĂ ,
STRUCTURA DE SPECIALITATE, CONSILIER JURIDIC,
1
Anexa 1 la HCLMT nr. ...............
Consiliul Local al Municipiului Timişoara 300030 Timişoara Bd. C.D. Loga nr. 1
Tel: 0040 256 490 310 Fax: 0040 256 490 494
REGULAMENT PRIVIND REGIMUL FINANŢĂRILOR NERAMBURSABILE ACORDATE DE LA BUGETUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMISOARA,
PENTRU ACTIVITATEA SPORTIVĂ, IN BAZA PREVEDERILOR LEGII NR.69/2000, LEGEA EDUCATIEI FIZICE SI SPORTULUI,
CU MODIFICARILE SI COMPLETARILE ULTERIOARE
2
Cap.I. Dispozitii generale
1.Scop si cadrul legislativ
Art.1. (1) Prezentul regulament are ca scop stabilirea principiilor, cadrului general, conditiilor, criteriilor şi a procedurii pentru atribuirea contractelor de finanţare nerambursabilă din bugetul local al Municipiului Timisoara, pentru programe / proiecte de activitate sportiva, in contextul modificarilor şi completarilor la Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000.
Art.2. În înţelesul prezentului regulament, termenii şi expresiile de mai jos au următoarea semnificaţie: a) activitate generatoare de profit - activitate care produce un profit în mod direct pentru o persoană fizică sau juridică; b) autoritate finanţatoare - Municipiul Timişoara; c) beneficiar - solicitantul căruia i se atribuie contractul de finanţare nerambursabilă; d) cheltuieli eligibile- cheltuieli care pot fi luate în considerare pentru finanţarea nerambursabila; e) contract de finanţare nerambursabilă - contract încheiat, în condiţiile legii, între Municipiul Timişoara, în calitate de autoritate finanţatoare şi un beneficiar; f) finanţare nerambursabilă - alocaţie financiară directă din fonduri publice, în vederea desfăşurării de către persoane juridice fără scop patrimonial a unor activităţi nonprofit care să contribuie la realizarea unor acţiuni sau programe de interes public general, regional sau local; g) fonduri publice - sume alocate din bugetul local de către Consiliul Local al municipiului Timişoara; h) solicitant - orice persoană juridică fără scop patrimonial care depune o propunere de proiect şi / sau instituţie publică; i) bază sportivă - amenajare specifică ce cuprinde construcţii şi instalaţii destinate activităţii de educaţie fizică şi sport;
j) certificat de identitate sportivă - act oficial prin care se atestă calitatea de structură sportivă;
k) licenţă de sportiv profesionist - document care atestă existenţa unui raport juridic determinat între un sportiv şi un club sportiv profesionist şi care este eliberat de o federaţie sportivă naţională;
l) oficiali sportivi - persoanele a căror activitate conduce la organizarea şi administrarea activităţii sportive de agrement, recreative şi competiţionale, aflate în relaţie cu structura sportivă pe bază de contract de muncă, convenţie civilă de prestări de servicii sau voluntariat.
m) contract de activitate sportivă - convenţia încheiată pentru o durată determinată între structurile sportive şi participanţii la activitatea sportivă prevăzuţi de lege, care are ca obiect desfăşurarea unei activităţi cu caracter sportiv. Modelul-cadru al contractului de activitate sportivă s-a stabilit prin Ordinul nr.631/19.06.2017-ordin comun al ministrului tineretului şi sportului şi al ministrului muncii şi justiţiei sociale. Veniturile realizate din Contractul de activitate sportivă se încadrează în categoria veniturilor din activităţi independente prevăzute de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.
Art.3. Contributiile financiare se acorda din bugetul local către beneficiari, în completarea veniturilor proprii şi a veniturilor realizate din donaţii şi sponsorizări.
Art.4. Procedura de acordare a finantarilor din fonduri publice, pentru programele sportive de utilitate publică, în cadrul cărora se pot finanţa proiecte de activitate sportiva este reglementată de: - Legea nr. 69/2000, a educaţiei fizice şi sportului, cu modificările şi completările ulterioare;
3
- Ordonanţa de urgenţă nr. 38/28.05.2017 privind modificarea şi completarea Legii educației fizice și sportului nr. 69/2000. - Hotărârea de Guvern nr. 884/2001 pentru aprobarea Regulamentului de punere în aplicare a dispoziţiilor Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000; - Ordonanţa nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările şi completările ulterioare; - Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; - Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, modificată. -Legea nr.143/27.07.1999, republicata privind ajutorul de stat; -Legea concurentei nr.21/ 1996; Ordonanta de urgenta nr.77/2014 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat precum si pentru modificarea si completarea Legii concurentei. -Ordinul nr.631/19.06.2017 prind aprobarea modelului cadru al contractului de activitate sportiva (ordin comun al ministrului tineretului şi sportului şi al ministrului muncii şi justiţiei sociale).
2. Programe sportive Art.5.(1) Municipiul Timisoara poate finanta din bugetul local proiecte de sport / actiuni
sportive care se incadreaza in cadrul Programelor nationale de utilitate publică în domeniul sportului, respectiv programul "Promovarea sportului de performanţă" si programul "Sportul pentru toţi", recunoscute de catre Ministerul Tineretului si Sportului. (2) Scopul si obiectivele programelor nationale de utilitate publică în domeniul sportului sunt urmatoarele:
I. Programul "Promovarea sportului de performanţă". Acest program are în componenţa sa trei subprograme: a) Subprogramul „Pregătire sportivă”; b) Subprogramul „Calendar sportiv naţional”; c) Subprogramul „Calendar sportiv internaţional”. Scop: organizarea, administrarea şi dezvoltarea unor activităţi sportive în vederea creşterii
nivelului de performanţă; Obiective fundamentale: asigurarea condiţiilor de selecţie şi pregătire a sportivilor, participarea
la competiţii interne şi internaţionale şi organizarea de acţiuni şi manifestări sportive, educarea permanentă în şi prin sport.
II. Programul "Sportul pentru toţi" Scop : cultivarea sportului pentru sănătate, educaţie şi recreere Obiective fundamentale : creşterea gradului de participare a populaţiei de toate categoriile în
activităţile de practicare liberă a exerciţiului fizic într-un mediu curat şi sigur, individual sau în grup, organizat ori independent.
4
3. Domeniu de aplicare
Art.6. Pentru a putea beneficia de finantari de la bugetul local alocate printr-un contract de finantare, solicitanții trebuie să fie persoane juridice fără scop patrimonial (denumite generic organizatii), constituite conform legii, respectiv:
1. structuri sportive care au calitatea de ordonator de credite aflate în subordinea consiliului local 2. asociatii nelucrative avand ca membru asociat Consiliul Local Timisoara, in structura mono sau polisportiva; 3. cluburi sportive de drept public înființate pe raza municipiului Timisoara, in structura mono sau polisportiva; cluburile sportive de drept public sunt persoane juridice, înființate ca instituții publice în subordinea administrației publice centrale, locale sau a instituțiilor de învățământ superior de stat și au drept obiect de activitate performanța, selecția, pregătirea și participarea la competiții interne și internaționale. 4. cluburi sportive de drept privat înființate pe raza municipiului Timisoara, constituite ca persoane juridice fără scop patrimonial, deținătoare ale certificatului de identitate sportivă, in structura mono sau polisportiva; 5. asociații județene pe ramuri de sport, cu activitate în raza municipiului Timisoara, afiliate la federațiile sportive corespondente; 6. federații sportive naționale; 7. direcții județene pentru sport și tineret, inspectorate școlare județene, Comitetul Olimpic și Sportiv Român; 8. asociaţii ori fundaţii, constituite conform legii.
Art.7. (1) Contributiile financiare de la bugetul local nu se acordă pentru activităţi generatoare de profit şi nici pentru activităţi din domeniile reglementate de Legea nr.182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, cu modificările ulterioare; (2) Potrivit dispoziţiilor prezentului regulament, nu se acordă finanţări nerambursabile pentru activităţi ce presupun dezvoltarea infrastructurii solicitantului, cu exceptia cazului in care aceasta reprezinta o componenta indispensabila programului / proiectului de sport.
4. Conditii si criterii de acces la fonduri publice in vederea acordarii finantarilor 4.1. Eligibilitatea programelor/ proiectelor/ acţiunilor sportive
Art.8. (1) Solicitantul finantarii, în elaborarea programelor / proiectelor şi / sau acţiunilor sportive,
va ţine cont de faptul că Municipiul Timisoara consideră, tinand cont de prevederile Legii nr. 69 / 2000 si de obiectivele planului director local pentru sport, oportune si importante: 1. Finanţarea din bugetul local a activităţii sportive a structurii sportive cu statut de ordonator de
credite în subordinea Consiliului Local, respectiv Clubul Sportiv ”Sport Club Municipal Timisoara” (infiintat prin HCLMT nr.470 / 30.10.2015)
2. Finanţarea din bugetul local a activităţii sportive a structurilor sportive de drept privat constituite ca persoane juridice fără scop patrimonial, non-profit, la care Municipiul Timisoara este membru asociat
3. Finanţarea din bugetul local a organizarii in Timisoara de competitii si evenimente sportive de anvergură, cu caracter regional, national, euroregional şi internaţional, care prezinta importanta pentru municipiul Timisoara, în conformitate cu strategiile / planurile directoare locale de cultură, tineret, sport, respectiv cu Programul TM 2021- Timişoara Capitală Europeană a Culturii, prin
5
structuri sportive de drept public / de drept privat, constituite ca persoane juridice fără scop patrimonial, de tipul asociatii si fundatii
4. Finanţarea din bugetul local a programelor sportive desfăşurate pe raza municipiului Timisoara de către federaţiile sportive naţionale, Direcţia pentru Sport şi Tineret a judetului Timis, Inspectoratul Școlar Judeţean Timiș
5. Finanţarea din bugetul local a programelor sportive derulate de către Comitetul Olimpic şi Sportiv Român pentru înalta performanţă sportivă
6. Finanţarea, din bugetul local, a premierii performanţelor deosebite obţinute la competiţiile sportive interne şi internaţionale oficiale, de catre structurile sportive locale
(2) Toate aceste finanțări, 1 până la 6, se asigură prin hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timișoara. (3) Finanțările de la punctele 1 și 2 de mai sus sunt considerate prioritare din perspectiva Municipiului Timișoara (4) Finanțările de mai sus se pot efectua doar în măsura în care respectă legislaţia naţională şi europeană din domeniul ajutorului de stat.
Art.9. Municipiul Timisoara poate aloca sume pentru finanţarea activităţii sportive, în limita a maximum 5% din bugetul aprobat.
Art.10. Proiectele de sport / actiunile sportive pentru a fi finantate de catre Municipiul Timisoara trebuie să urmarească, dupa caz, urmatoarele criterii: a) să se înscrie în Programele nationale sportive de utilitate publică: programul "Promovarea sportului de performanţă", respectiv programul "Sportul pentru toţi"; b) să fie de interes public local si să se inscrie in obiectivele planului director local pentru sport, urmarind urmatoarele directii prioritare:
I. Pentru programul "Promovarea sportului de performanţă" 1. evidenţierea contribuţiei semnificative şi constante a sportului de performanţă la reprezentarea şi sporirea prestigiului municipiului Timisoara si al României; 2. asigurarea condiţiilor de selecţie şi pregătire a sportivilor din cluburile locale și perfecţionarea sistemelor de selecţie, pregătire şi competiţionale pentru fiecare ramură de sport; 3. valorificarea aptitudinilor individuale într-un sistem organizat de selecţie, pregătire şi competiţie care să asigure autodepăşirea continuă, respectiv pregatirea si participarea la competiţii in vederea obtinerii de rezultate deosebite pe plan intern si international; 4. susţinerea activităţii de performanţă la nivelul copiilor şi juniorilor; 5. sustinerea planurilor directoare locale pentru dezvoltarea jocurilor sportive, consacrate in municipiul Timisoara prin traditie si palmares sportiv, care genereaza interes in comunitate, dau satisfacţie iubitorilor de sport şi creează imagine pozitiva oraşului Timisoara (exemple: baschet, handbal, fotbal, rugby). 6. susţinerea programelor de redresare a jocurilor sportive aflate in criza, în funcţie de valoarea, tradiţia şi gradul de dezvoltare a fiecăruia la nivelul municipiului / judetului / regiunii, respectiv la nivel national si international (exemple: baschet feminin, handbal feminin) ; 7. susţinerea disciplinelor şi a probelor sportive individuale, în funcţie de tradiţia şi de gradul de dezvoltare a fiecăreia la nivel local, respectiv în functie de impactul în comunitatea locală și gradul de atragere a spectatorilor la actiunile sportive; 8. organizarea de evenimente si competitii sportive de interes local, national si international.
6
9. sustinerea organizarii, în Timisoara, in colaborare cu federatiile nationale pe ramuri de sport, Comitetul Olimpic si Sportiv Roman, Directia Judeteana pentru Sport si Tineret Timis, cluburi sportive locale si asociatii judetene pe ramura de sport, a unor evenimente si competitii sportive de nivel local, national si international. 10. dezvoltarea cooperării sportive internaţionale; 11. promovarea valorilor sportive locale în circuitul regional, naţional şi internaţional; 12. promovarea imaginii municipiului Timisoara in plan national si international.
II. Pentru Programul "Sportul pentru toţi" 1. încurajarea practicării activităţilor fizice şi sportive, în mod continuu, de cât mai mulţi cetăţeni, din toate categoriile sociale si de varsta; 2. atragerea şi stimularea tuturor categoriilor de cetăţeni, creşterea gradului de participare a acestora, fără nici o discriminare, în mod liber ºi voluntar, pentru practicarea activitãþilor fizice ºi sportive într-un mediu curat şi sigur, individual sau în grup, independent sau în cadru organizat; 3. asigurarea ariei de selectie pentru sportul de performanta, din randul tinerilor practicanti; 4. sustinerea organizarii, în Timisoara , in colaborare cu federatiile nationale pe ramuri de sport, F.R. Sportul pentru Toti, Comitetul Olimpic si Sportiv Roman, Directia Judeteana pentru Sport si Tineret Timis, Inspectoratul Scolar Judetean Timis, Asociatia Judeteana’’Sportul pentru Toti’’, cluburi sportive locale, asociatii si fundatii, alte institutii, a unor evenimente sportive de nivel local, national si international; 5. dezvoltarea cooperării sportive internaţionale; 6. promovarea valorilor sportive locale în circuitul naţional, regional şi internaţional; 7. promovarea imaginii municipiului Timisoara in plan national si international; c) să fie depuse de structuri sportive / organizatii eligibile; d) să fie asigurată de către beneficiarul finantarii o contribuţie financiară proprie de minimum 10% din valoarea totală a finanţării; e) să fie dovedită capacitatea organizatorica si functionala a beneficiarului finantarii prin:
- experienta in domeniul administrarii altor programe si proiecte similare; - caile si modalitatile de identificare a beneficiarilor proiectului (cetatenii, comunitatea); - capacitatea resurselor umane de a asigura desfasurarea programului sau proiectului la nivelul propus, inclusiv executia bugetului; - experienta de colaborare / parteneriat cu alte structuri sportive, cu autoritati publice, organizatii diverse din tara si strainatate, dupa caz.
4.2. Conditii privind nivelul de reprezentare sportiva: Art.11. In cadrul Programului "Promovarea sportului de performanţă", pot beneficia de
finantare din bugetul local structurile sportive / organizatiile de pe raza municipiului Timisoara, care indeplinesc urmatoarele conditii privind nivelul de reprezentare sportiva:
a. În cazul jocurilor sportive -nivel seniori
1. Sectiile cu echipele de jocuri sportive ale SCM Timisoara, participante in primele ligi nationale / divizii nationale si / sau in ligi secunde nationale / divizii secunde nationale, organizate de federatiile sportive / ligi nationale, respectiv in competitii internationale, cupe europene.
7
2. Sectiile cu echipele de jocuri sportive ale structurilor sportive de drept privat constituite ca persoane juridice fără scop patrimonial, non-profit, la care Municipiul Timisoara este membru asociat, deţinătoare ale certificatului de identitate sportivă, participante in primele ligi nationale / divizii nationale si / sau ligi secunde nationale / divizii secunde nationale, organizate de federatiile sportive / ligile nationale, respectiv in competitii internationale, cupe europene.
3. Sectiile cu echipele de jocuri sportive ale cluburilor sportive de drept public sau privat, asociaţiile judeţene pe ramuri de sport, federaţiile sportive naţionale, pentru organizarea in Timisoara a unor competitii sportive interne si internationale de anvergura.
4. Sectiile cu echipele de jocuri sportive ale cluburilor sportive de drept public sau privat, care reprezinta, cu mandat în acest sens, din partea Consiliului Local, Municipiul Timisoara in competitii organizate de autoritati sau organizatii partenere din tara si strainatate.
5. Mentiuni: (1) In acord cu principiul concentrarii resurselor in vederea maximizarii performantelor, pentru o
anumita ramura sportiva de jocuri, se poate acorda finantare pentru o singura echipa de seniori; (2) La jocurile sportive la care clubul municipalitatii, SCM Timisoara / asociatii nelucrative avand
ca membru asociat Consiliul Local Timisoara are / au echipe inscrise in ligile / diviziile organizate de federatiile sportive nationale, se finanteaza doar aceste echipe;
(3) La jocurile sportive la care clubul municipalitatii, SCM Timisoara / asociatiile nelucrative avand ca membru asociat Consiliul Local Timisoara nu are / nu au echipe inscrise in ligile / diviziile organizate de federatiile sportive nationale, se finanteaza echipa cel mai sus situata in ierarhia nationala, dupa performantele sportive, la finele editiei competitionale ultim incheiate;
(4) In cazul neaplicabilitatii prevederilor (2) si (3) de mai sus, se finanteaza programul / proiectul sportiv cu cel mai bun punctaj in urma evaluarii prin selectie de proiecte.
b. În cazul jocurilor sportive -nivel tineret, juniori si copii 1. Sectiile cu echipe de jocuri sportive ale SCM Timisoara / ale asociatiilor nelucrative avand ca
membru asociat Consiliul Local Timisoara, participante in campionate nationale, in alte competitii interne si internationale organizate de federatiile sportive nationale / asociatiile judetene pe ramura de sport.
2. Echipele din centrele regionale de juniori pe ramuri de sport, constituite si organizate pe raza municipiului Timisoara de catre federatiile sportive nationale, in parteneriat cu Municipiul Timisoara si alte institutii locale.
3. Sectiile cu echipele de jocuri sportive ale cluburilor sportive de drept public sau privat, asociaþiile judeþene pe ramuri de sport, federaþiile sportive naþionale, pentru organizarea in Timisoara a unor competitii sportive interne si internationale de anvergura.
4. Sectiile cu echipele de jocuri sportive ale cluburilor sportive de drept public sau privat, care reprezinta Municipiul Timisoara in competitii organizate de autoritati sau organizatii partenere din tara si strainatate.
c. În cazul ramurilor sportive / disciplinelor sportive individuale –nivel seniori / tineret /
juniori / cadeti / copii
1. Sectiile pe ramuri de sport ale SCM Timisoara / ale asociatiilor nelucrative avand ca membru asociat Consiliul Local Timisoara, participante cu sportivi la probe individuale sau pe echipe la campionate nationale, Cupa Romaniei si alte competitii oficiale interne, organizate de federatiile sportive nationale / asociatiile judetene pe ramura de sport, respectiv cu sportivi in loturile
8
olimpice / nationale ale Romaniei pentru Jocurile Olimpice, campionate mondiale, campionate europene si alte competitii internationale oficiale.
2. Sectiile pe ramuri de sport ale cluburilor sportive de drept public sau privat, la categoriile seniori, tineret, juniori, cadeti si copii, respectiv asociaþiile judeþene pe ramuri de sport, federaþiile sportive naþionale, pentru organizarea in Timisoara a unor competitii sportive interne si internationale de anvergura.
3. Sectiile pe ramuri de sport ale cluburilor sportive de drept public sau privat, la categoriile seniori, tineret, juniori, cadeti si copii, respectiv asociaþiile judeþene pe ramuri de sport, care reprezinta Municipiul Timisoara in competitii organizate de autoritati sau organizatii partenere din tara si strainatate.
Art.12. In cadrul Programului "Sportul pentru toţi", pot beneficia de finantare din
bugetul local structurile sportive / organizatiile de pe raza municipiului Timisoara, care indeplinesc urmatoarele conditii privind nivelul de reprezentare sportiva: 1. Structurile sportive, asociatiile si fundatiile care promoveaza sportul pentru toti prin evenimente / competitii de nivel intern si international, organizate in Timisoara, care prezinta importanta pentru municipiul Timisoara, în conformitate cu strategiile / planurile directoare locale de cultură, tineret, sport, respectiv cu Programul TM 2021- Timişoara Capitală Europeană a Culturii 2. Structurile sportive, asociatiile si fundatiile, cu sportivi / practicanti care reprezinta Municipiul Timisoara in evenimente / competitii organizate de autoritati sau organizatii partenere din tara si strainatate.
4.3.Criterii si conditii de eligibilitate pentru structurile / organizatiile sportive Art.13. Criteriile şi condiţiile de eligibilitate care trebuie îndeplinite cumulativ de către
structurile sportive de drept public si privat, pentru accesarea finantarii in programul sportiv ”Promovarea sportului de performanta”, sunt următoarele: a) să fie o structură sportivă recunoscută în condiţiile legii, constituita ca structura nonprofit, participanta la competiţiile sportive locale, regionale, naţionale şi internaţionale, organizate în conformitate cu statutul şi regulamentele federaţiilor / ligilor sportive naţionale pe ramură de sport; b) să facă dovada afilierii la federaţia sportivă naţională de specialitate şi/sau la asociaţia pe ramură de sport judeţeană, după caz; c) să facă dovada depunerii situaţiilor financiare la data de 31 decembrie a anului precedent la organul fiscal competent; în cazul în care acestea nu sunt finalizate, se vor depune situaţiile aferente exerciţiului financiar anterior; d) să nu aibă obligaţii de plată exigibile din anul anterior la instituţia publică căreia îi solicită atribuirea unui contract de finanţare / contract de asociere; e) să nu aibă obligaţii de plată exigibile privind impozitele şi taxele către stat, precum şi contribuţiile către asigurările sociale de stat; f) să nu se afle în litigiu cu instituţia publică căreia îi solicită atribuirea unui contract de finanţare; g) să nu furnizeze informaţii false în documentele care însoţesc cererea de finanţare; h) să nu se afle în situaţia de nerespectare a dispoziţiilor statutare, a actelor constitutive, a regulamentelor proprii, precum şi a legii; i) sa aiba alte surse de finantare (contributie proprie) în cuantum de minim 10% din valoarea totală a finanţării proiectului; j) sa fi respectat obligatiile asumate printr-un alt contract de finantare, anterior, cu Municipiul Timisoara si sa nu fi comis o grava greşeala în materie profesională, în măsura în care autoritatea finanţatoare poate aduce ca dovada mijloace probante în acest sens;
9
k) sa nu aiba conturile bancare blocate conform unei hotarâri judecatoresti definitive; l) să nu facă obiectul unei proceduri de dizolvare sau de lichidare ori să nu se afle deja în stare de dizolvare sau de lichidare în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
Art.14. Criteriile şi condiţiile de eligibilitate care trebuie îndeplinite cumulativ de către
organizatii -asociatii sau fundatii, persoane juridice fara scop patrimonial, pentru accesarea finantarii in programul sportiv ” Sportul pentru toti”, sunt urmatoarele: a) sa fie asociaţii ori fundaţii, constituite conform legii, care au prevazute in Statut / actul constitutiv desfasurarea de activitati sportive si / sau organizare de competiţii şi evenimente sportive; b) c) pana la l) de la art. 13
Art.15. Sunt eligibile structurile sportive si organizatiile care:
a) respectă criteriile si conditiile prevazute la art.13 şi art.14; b) au depus dosarul cu documentatia de solicitare a finantarii, cu următoarele documente:
1) Cerere de finanţare- Anexa 1.1 din Regulament; 2) bugetul de venituri şi cheltuieli al programului / proiectului sportiv - Anexa 1.2 din Regulament; 3) dovada existenţei surselor de finanţare proprii sau oferite de terţi, cu ajutorul unuia dintre documentele de mai jos: - Anexa 1.3 din Regulament;
- scrisori de intenţie din partea terţilor; - contracte de sponsorizare/ de finantare; - bugetul de venituri şi cheltuieli al organizatorului; - extras de cont, ce dovedeşte disponibilitatea financiară pentru proiect; - alte forme de sprijin financiar ferm din partea unor terţi; -declaraţii pe propria răspundere, din care să rezulte deţinerea disponibilitaţilor bănesti reprezentand cota proprie de finanţare a aplicantului; 4) declaraţie pe propria răspundere - Anexa 1.4 din Regulament; 5) declaraţia de imparţialitate – Anexa 1.5 din Regulament; 6) declaratia preşedintelui/directorului structurii sportive sau organizatiei, privind reprezentantii legali ai structurii sportive/organizatiei, cu atributii in derularea proiectului de sport; dupa caz, împuternicirea de către preşedintele/directorul structurii sportive/ organizatiei a responsabilului de proiect de sport pentru derularea acestuia-Anexa 1.6 din Regulament; 7) copie după certificatul de identitate sportivă şi avizul de constituire, pentru structuri sportive; 8) copie după hotărârea judecătorească de înfiinţare, definitivă şi irevocabilă; 9) copii după statut şi actul constitutiv, precum şi modificările aduse acestora; copii după hotărârile judecătoreşti rămase definitive şi irevocabile prin care s-au admis modificări ale statutului şi actului constitutiv; 10) dovada afilierii la federaţia sportivă naţională de specialitate şi/sau la asociaţia pe ramură de sport judeţeană, după caz(pentru structuri sportive); 11) Certificat de atestare fiscală (Direcţia Generală Regionala a Finanţelor Publice Timis) si Certificat de atestare fiscala (Directia Fiscala a Municipiului Timisoara); 12) copie dupa situaţia financiara anuala la data de 31 decembrie a anului precedent, înregistrata la administraţia finanţelor publice a municipiului Timişoara, cu excepţia structurilor sportive înfiinţate în anul în curs; în cazul în care acestea nu sunt finalizate, se vor depune situaţiile aferente exerciţiului financiar anterior; 13) copie după certificatul de înregistrare fiscală; 14) documente privind colaborarea sau parteneriatul cu alte consilii locale sau cu organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale, dacă este cazul;
10
15) copie după dovada de sediu in Timisoara; exceptie fac structuri sportive, organizatii din alte localitati (cluburi,federatii nationale,organizatii), care organizeaza in Timisoara evenimente / competitii de interes public pentru municipiul Timisoara si Romania. 16) alte documente considerate relevante de catre aplicant.
5.Prevederi bugetare Art.16. Municipiul Timisoara poate aloca sume pentru finanţarea activităţii sportive în limita a
maximum 5% din bugetul aprobat. Art.17. Finantarea activitatii sportive se realizeaza din bugetul local, din cap.67.02. "Cultură,
recreere şi religie" (67.02.05.’’Servicii recreative şi sportive’’, 67.02.05.01- Sport), stabilit potrivit prevederilor legale referitoare la elaborarea, aprobarea, executarea si raportarea bugetului local.
Art.18. Bugetul anual al Clubului Sportiv Sport Club Municipal Timisoara, structura sportiva care are calitatea de ordonator de credite tertiar, aflata în subordinea Consiliului Local al Municipiului Timisoara, se aproba prin hotarare de consiliu local.
6.Procedura de acordare a finanţării Art.19. (1) Finanþarea de la bugetul local a activitãþii sportive a clubului sportiv al
municipalitatii, avand statut de ordonator de credite tertiar, Sport Club Municipal Timisoara, se realizeaza prin alocari bugetare aprobate in bugetul clubului sportiv –sectiunea de functionare. (2) Bugetul anual al Clubului Sportiv “Sport Club Municipal Timisoara” se aproba prin hotarare de consiliu local.
Art.20.(1) Finanþarea de la bugetul local a programelor sportive ale structurilor sportive de drept privat constituite ca persoane juridice fãrã scop patrimonial, non-profit, la care Municipiul Timisoara este membru asociat se face prin alocari stabilite prin hotãrâre de consiliu local. (2) Administrarea bugetului anual de venituri si cheltuieli al structurilor sportive de drept privat constituite ca persoane juridice fãrã scop patrimonial, non-profit, la care Municipiul Timisoara este membru asociat se face potrivit conditiilor stabilite prin contractele incheiate intre parti, pentru sumele acordate din bugetul local. (3) Contractul de finantare va cuprinde prevederi cu privire la: obiectul și volumul activităților specifice, parametrii sportivi de realizat, suma stabilită pentru finanțarea programelor, defalcată pe obiective, activități și naturi de cheltuieli, obligațiile și responsabilitățile părților. De asemenea, in contract se va preciza suma maxima per capita cu titlul de salariu net, agreata a fi platita de la bugetul local, suma care nu poate depasi salariul net maxim in vigoare la data incheierii contractului in Primaria Timisoara. Regimul de gestionare a sumelor astfel primite și controlul financiar se fac în condițiile legii. (4) Prevederile contractului au putere deplină pentru cele două părți, constituindu-se în norme cu caracter tehnic, financiar și administrativ. (5) Toate cheltuielile organizatiilor in care Municipiul Timisoara este membru asociat vor fi efectuate in regim de transparenta si vor face obiectul unor rapoarte trimestriale aprobate in consiliul local. Art.21. (1) Prin hotãrâre de consiliu local se pot aloca, cu respectarea prevederilor art. 11, sectiunea a, pct. 5 –Mentiuni, sume din bugetul local si altor cluburi sportive de drept public sau de drept privat constituite ca persoane juridice fãrã scop patrimonial, asociaþiilor judeþene pe ramuri de sport, federaþiilor sportive naþionale, in baza contractelor de finantare incheiate intre parti, pentru finanþarea organizarii in Timisoara, de competitii si evenimente sportive de anvergură, cu caracter regional, national, euroregional şi internaţional, care prezinta importanta pentru municipiul Timisoara, si care sunt asumate de catre municipalitate, în conformitate cu strategiile / planurile directoare locale de cultură, tineret, sport, respectiv cu Programul TM 2021- Timişoara Capitală Europeană a Culturii.
11
(2) Prin hotãrâre de consiliu local se pot aloca sume din bugetul local, pentru finanþarea participarii sectiilor cluburilor sportive de drept public sau de drept privat constituite ca persoane juridice fãrã scop patrimonial, ca reprezentanti ai Municipiului Timisoara in competitii organizate de autoritati sau organizatii partenere din tara si strainatate; (3) Prin hotãrâre de consiliu local se pot aloca sume din bugetul local ºi pentru: a) finanþarea programelor sportive desfãºurate în raza municipiului Timisoara de cãtre federaþiile sportive naþionale, Direcþia pentru Sport ºi Tineret a judetului Timis, Inspectoratul Școlar Judeþean Timiș; b) finanþarea programelor sportive derulate de cãtre Comitetul Olimpic ºi Sportiv Român pentru înalta performanþã sportivã; c) premierea, în condiþiile legii, a performanþelor deosebite obþinute la competiþiile sportive interne ºi internaþionale oficiale, de catre structurile sportive locale. (4) Contractul de finantare aferent programelor sportive mentionate la alin (1), (2) si (3) va cuprinde prevederi cu privire la: obiectul și volumul activităților specifice, parametrii sportivi de realizat, suma stabilită pentru finanțarea programelor, defalcată pe obiective, activități și naturi de cheltuieli, obligațiile și responsabilitățile părților. De asemenea, in contract se va preciza suma maxima per capita cu titlul de salariu net, agreata a fi platita de la bugetul local, suma care nu poate depasi salariul net maxim in vigoare la data incheierii contractului in Primaria Timisoara. Regimul de gestionare a sumelor astfel primite și controlul financiar se fac în condițiile legii. (5) Prevederile contractului au putere deplină pentru cele două părți, constituindu-se în norme cu caracter tehnic, financiar și administrativ.
7.Transparență și publicitate
Art.22. (1) Autoritatea finanțatoare-Municipiul Timisoara stabileste un program anual propriu pentru acordarea de finanțări pentru activitatea sportiva.
(2)Municipiul Timisoara poate aloca sume pentru finanţarea activităţii sportive potrivit reglementarilor legale , în limita a maximum 5% din bugetul aprobat.
(3) Finanţarea activităţii sportive din bugetul local, se poate efectua cu respectarea legislaţiei naţionale şi comunitare din domeniul ajutorului de stat.
Art.23. (1)Programul anual se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, în cel mult 30 de zile de la aprobarea bugetului propriu al autorității finanțatoare.
(2) Publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, a programului anual pentru acordarea de finanțări nerambursabile nu creează autorității finanțatoare obligația de a efectua respectiva procedură de selecție.
Art.24. Autoritatea finanțatoare are obligația de a transmite spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, un anunț de atribuire a contractelor de finanțare nerambursabilă, nu mai târziu de 30 de zile de la data încheierii contractelor.
Art.25. (1) La finalul exercițiului bugetar, autoritatea finanțatoare are obligația întocmirii unui raport cu privire la contractele de finanțare nerambursabilă încheiate în cursul anului fiscal, care va cuprinde programele finanțate, beneficiarii și rezultatele contractului. (2) Raportul va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, precum și pe site-ul propriu al autorității finanțatoare.
8.Informarea publica si transparenta decizionala Art.26. (1) Procedurile de alocare a sumelor de la bugetul local pentru finantarea activitatii
Clubului Sportiv Sport Club Municipal Timisoara si ale cluburilor in care Municipiul Timisoara este
12
membru asociat, procedurile de selectie a proiectelor/ actiunilor sportive din cadrul programelor sportive, atribuirea contributiilor financiare, contractele de finantare semnate de catre Municipiul Timisoara cu beneficiarii, precum si rapoartele de executie bugetara privind finantarile activitatii sportive, constituie informatii de interes public, potrivit dispozitiilor Legii 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public. (2)Toate cheltuielile organizatiilor in care Municipiul Timisoara este membru asociat vor fi efectuate in regim de transparenta si vor face obiectul unor rapoarte trimestriale aprobate in consiliul local.
9.Procedura de acordare a finantarilor (prin atribuirea contributiilor financiare prin hotarari de consiliu local , in baza Legii 69/2000)
Art.27. Procedura finantarii activitatii sportive prin atribuirea contributiilor financiare prin
hotarari de consiliu local va cuprinde următoarele etape: a) depunerea de catre solicitant a dosarului de finantare pentru programul
sportiv/proiectul/actiunea sportiva, la Serviciul Relaţionare Directă cu Cetăţenii, camera 12, în atenţia structurii de specialitate cu activitatea sportiva;
b) verificarea eligibilităţii, înregistrarii şi a îndeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnică şi financiară; intocmirea Referatului compartimentului de specialitate pentru hotarare de consiliu local;
c) aprobarea finantarii programului/proiectului/actiunii sportive prin hotarare de consiliu local; d) încheierea contractului de finanţare nerambursabilă; e) publicarea anunţului de atribuire a contractelor de finantare; e) executia contractului de finantare.
Art.28. (1)Documentaţia de solicitare a finanţării se va depune într-un exemplar scris, precum
şi în format electronic, la Serviciul Relaţionare Directă cu Cetăţenii, camera 12, la sediul Primăriei Municipiului Timişoara, situată pe Bd. C. D. Loga nr. 1, pentru structura de specialitate cu activitatea sportiva din Primarie.
(2) Documentaţia de solicitare a finanţării cu propunerea de proiect are caracter ferm şi obligatoriu din punct de vedere al conţinutului şi trebuie să fie semnat, pe propria răspundere, de către solicitant sau de către o persoană împuternicită legal de acesta.
10.Principii de atribuire a contractelor de finanţare nerambursabilă Art. 29 Principiile care stau la baza finantarii activitatii sportive prin contracte de finantare
nerambursabila sunt: a) libera concurenta b) eficacitatea utilizarii fondurilor publice c) transparenta d) cofinantarea e) excluderea cumulului f) neretroactivitatea g) anualitatea
13
11. Cofinanţare Art.30.Municipiul Timisoara acordă finanţări pentru programe, proiecte şi acţiuni sportive în
limita creditelor bugetare alocate cu această destinaţie. Orice finanţare nu poate depăşi 90% din bugetul total al proiectului. Beneficiarul finantarii trebuie sa contribuie cu minimum 10% din valoarea totala de finantare a programului/proiectului.Contribuţia beneficiarului se poate constitui din contributie proprie, donatii, sponsorizări, parteneriate, alte surse de finanţare atrase.
12. Cererea de finanţare este însoţită de toate anexele menţionate în Regulament. Art.31. Documentaţiile de solicitare a finanţării inregistrate la Primarie, vor fi analizate de
compartimentul de specialitate cu activitatea sportiva, care va parcurge etapele mentionate la art.27.
13. Încheierea contractului de finanţare Art. 32. Finanţarea se acorda in baza unui contract incheiat intre autoritatea finanţatoare şi
structura sportivă, dupa aprobarea programelor/ proiectelor finantate prin hotarari de consiliu local. 14. Procedura privind derularea contractului de finanţare Art. 33 (1)Cheltuielile eligibile vor putea fi finanţate în baza contractului de finantare, numai în
masura în care sunt justificate şi oportune şi au fost contractate în perioada executării contractului. (2)Categoriile de cheltuieli eligibile sunt cuprinse în Anexa nr.3 la Regulament. Art.34 (1) Autoritatea finanţatoare şi beneficiarul pot stabili în contractul de finantare ca
plăţile către beneficiar să se facă în tranşe, în raport cu faza proiectului şi cheltuielile aferente, în funcţie de evaluarea posibilelor riscuri financiare, durata şi evoluţia în timp a activităţii finanţate ori de costurile interne de organizare şi funcţionare ale beneficiarului.
(2) Finanţarea pentru o tranşă aferentă unei etape următoare a programului sau proiectului se acordă numai după justificarea utilizării tranşei anterioare prin depunerea rapoartelor intermediare şi a documentelor justificative.
Art. 35 (1)Prima tranşă (avans) nu poate depăşi 30% din finanţarea acordată, iar ultima tranşă va fi de 10% din valoarea finanţării nerambursabile. (2)Suma avansată şi nejustificată prin raportări intermediare nu poate depăşi în nici un moment al derulării contractului, valoarea de 30% din valoarea finanţării.
15. Procedura de raportare şi control Art. 36 Pe parcursul derulării contractului, beneficiarii au obligaţia să prezinte structurii de
specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara următoarele raportări: - raportări intermediare: vor fi depuse înainte de solicitarea oricărei tranşe intermediare, în vederea justificării tranşei anterioare; - raportare finală: depusă în termen de 15 zile de la încheierea activităţii semestriale/ anuale şi va cuprinde obligatoriu justificarea cheltuielilor la nivelul întregului proiect cuprizând atât finanţarea proprie cât şi contribuţia Consiliului Local.
Raportările vor fi întocmite în conformitate cu Anexa 3 şi vor fi depuse atât pe suport de hârtie cât şi în format electronic, fiind însoţite de documentele justificative pentru cheltuielile efectuate.Acestea vor fi depuse Serviciul Relaţionare Directă cu Cetăţenii, camera 12, la sediul Primăriei Municipiului Timişoara, situată pe Bd. C. D . Loga nr. 1., cu adresa de înaintare.
Art. 37. Proiectele/programele pentru care nu s-au depus rapoartele finale în termenul stabilit prin contract nu vor obţine decontarea tranşei finale şi vor urma procedurile specifice.
14
Art. 38. Pentru justificarea cheltuielilor efectuate, se vor prezenta până în data de 15 decembrie ale anului financiar, documente justificative avand datele de emitere în concordanţă cu perioada desfăşurării acţiunilor.
Art. 39. Autoritatea finanţatoare îşi rezervă dreptul de a face verificări, atât în perioada derulării contractului , cât şi ulterior validării raportului final.
Art. 40. Contractele de finantare vor prevedea, sub sancţiunea nulităţii, calitatea Biroului Audit din cadrul Primariei si a Curtii de Conturi de a exercita controlul financiar asupra derularii activităţii nonprofit finanţate din fondurile publice.
Art. 41. Regimul de gestionare a sumelor finanţate şi controlul financiar se realizează în conditiile legii. Auditarea sumelor utilizate se va face de către compartimentele de specialitate/auditorii independenţi/comisii de evaluare. Dosarul complet conţinând raportul final al proiectului trebuie păstrat timp de cinci ani în arhiva aplicantului pentru un eventual audit ulterior.
16. Sancţiuni
Art. 42. Contractele de finanţare pot fi reziliate de plin drept, fără a fi necesară intervenţia instanţei de judecată, în termen de 10 zile calendaristice de la data primirii notificării prin care părţii în culpa i s-a adus la cunoştinţă că nu şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale esentiale. Notificarea va putea fi comunicată în termen de 10 zile calendaristice de la data constatării neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzatoare a uneia sau mai multor obligaţii contractuale esentiale.
Art. 43. În cazul rezilierii contractului ca urmare a neîndeplinirii clauzelor contractuale esentiale, beneficiarul finanţării este obligat în termen de 15 zile să returneze ordonatorului principal de credite sumele primite cu titlu de contributie , cu exceptia sumelor care au fost deja utilizate pentru activitatile sportive desfasurate si justificate , cu care se reîntregesc creditele bugetare ale acestuia, în vederea finanţării altor programe şi proiecte de interes public.
Art. 44. Pentru sumele restituite ca urmare a rezilierii contractului beneficiarii finanţării
datorează dobânzi şi penalităţi de întârziere, conform legislaţiei privind colectarea creanţelor bugetare, care se constituie în venituri ale bugetului local.
17. Dispoziţii finale Art. 45. Orice comunicare, solicitare, informare, notificare în legatură cu procedura de
incheiere a contractelor sau derularea contractelor de finanţare se va transmite de către solicitanţii finanţării sub forma de document scris. Orice document scris trebuie înregistrat în momentul predării la Serviciul Relaţionare Directă cu Cetăţenii, camera 12, la sediul Primăriei Municipiului Timişoara, situată pe Bd. C. D . Loga nr. 1, în atenţia structurii de specialitate cu activitatea sportiva.
Art.46. Prezentul regulament se completeaza cu prevederile legale în vigoare. Art.47. Prevederile regulamentului vor fi aplicate tuturor finanţărilor pentru activitatea sportiva
acordate din bugetul local, in baza Legii nr.69/2000, cu completarile si modificarile ulterioare, începand cu data intrarii in vigoare a hotararii de consiliu local prin care s-a aprobat.
17. Anexe la regulament Art. 48. Anexele următoare fac parte integrantă din prezentul regulament:
Anexa 1 –dosar cu documentele care sustin solicitarea de finantare(conform art. 15):
15
1. Anexa 1.1-Cerere de finanţare; 2. Anexa 1.2- Bugetul de venituri si cheltuieli al programului/ proiectului sportiv 3. Anexa 1.3- dovada existenţei surselor de finanţare proprii sau oferite de terţi; 4. Anexa 1.4- Declaratia presedintelui/ directorului/reprezentantului legal al structurii
sportive/organizatiei; 5. Anexa1.5-Declaratia de impartialitate a presedintelui/ directorului/reprezentantului legal
al structurii sportive/organizatiei; 6. Anexa 1.6.- declaratia preşedintelui/directorului structurii sportive sau
organizatiei, privind reprezentantii legali ai structurii sportive/organizatiei, cu atributii in derularea proiectului de sport; dupa caz, împuternicirea de către preşedintele/directorul structurii sportive/ organizatiei a responsabilului de proiect de sport pentru derularea acestuia;
7. Alte documente: conform art.15, punctele 7-16 Anexa 2-Contractul cadru de finantare Anexa 3-Categoriile de cheltuieli Anexa 4- modelul cadru al contractului de activitate sportiva
Anexa 1.2 BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELI - estimat al structurii sportive/ organizatiei......…………………………………............... Proiectul ............................................ din Programul „Promovarea sportului de performanta”/ Programul” Sportul pentru Toti” Perioada şi locul desfăşurării ................................................................................... Nr. crt.
Denumire indicatori TOTAL TRIM I TRIM II
TRIM III
TRIM IV
OBSERVAŢII1
I. VENITURI – TOTAL, din care:
1+2
1. Contribuţia beneficiarului (a+b+c+d)
a). contribuţie proprie b). donaţii c). sponsorizări d). alte surse
2. Finanţare nerambursabila din bugetul local
II. CHELTUIELI – TOTAL, din care:
1-11
1. Închirieri baze sp,sali,spatii, aparatura,alte bunuri
2. Onorarii /fond premiere/ Consultanţă
3. Transport 4. Cazare şi masă 5. Consumabile 6. Echipamente 7. Servicii 8. Administrative 9. Tipărituri 10. Publicitate
11. Alte cheltuieli (se vor nominaliza)
Alimentatie de efort
Plata arbitri, medici si alte persoane
1 La veniturile obtinute din donatii, sponsorizari si alte surse, la rubrica de observatii se va specifica denumirea persoanei fizice sau juridice care acorda finanţarea, inclusiv datele de contact (sediu, telefon, fax, email)
Asigurarea persoanelor, a materialelor si echipamentelor sportive si a altor bunuri
Achizitionarea de materiale si echipamente sportive
Medicale si pt. control doping -Premii, indemnizatii Altele...
-refacere dupa efort, recuperare,igiena
-asig.serviciilor medicale,ordinii publice,a resp.normelor PSI
-achiz.panouri, materiale publicitare...
-cheltuieli pentru poavazare baze sportive
-taxe de inscriere/ participare la actiuni sportive, taxe de organizare
-taxe de vize
-pentru realizarea actiunilor de cercetare,documentare,informare
-consultanta in domeniul sportului
.....si alte cheltuieli( se vor nominaliza)
TOTAL % 100 Detalierea cheltuielilor cu evidenţierea surselor de finanţare pe fiecare categorie de cheltuială:
Nr crt
Categoria bugetara
Contribuţia finanţator
Contribuţia Beneficiarului Total buget Contribuţie
proprie Alte surse, donaţii, sponsorizări, etc
1. Închirieri baze sp,sali,spatii, aparatura,alte bunuri
2. Onorarii /fond premiere/ Consultanţă
3. Transport 4. Cazare şi masă 5. Consumabile 6. Echipamente 7. Servicii 8. Administrative 9. Tipărituri
10. Publicitate
11. Alte cheltuieli (se vor nominaliza)
Alimentatie de efort
Plata arbitri, medici si alte persoane
Asigurarea persoanelor, a materialelor si echipamentelor sportive si a altor bunuri
Achizitionarea de materiale si echipamente sportive
Medicale si pt. control doping
-Premii, indemnizatii Altele...
-refacere dupa efort, recuperare,igiena
-asig.serviciilor medicale,ordinii publice,a resp.normelor PSI
-achiz.panouri, materiale publicitare...
-cheltuieli pentru poavazare baze sportive
-taxe de inscriere/ participare la actiuni sportive, taxe de organizare
-taxe de vize
-pentru realizarea actiunilor de cercetare,documentare,in formare
-consultanta in domeniul sportului
.....si alte cheltuieli( se vor nominaliza)
TOTAL % 100 Distributia in detaliu , in interiorul capitolelor/articolelor/ actiunilor/ activitatilor din Anexa 2, a sumelor locate din bugetul local, cade in sarcina structurii sportive/organizatiei, potrivit hotararilor Adunarii Generale si deciziilor Consiliului Director ale Asociatiei, care raspund de
modul de utilizare a sumelor alocate, in conformitate cu scopul si obiectivele acesteia si prevederile legale in vigoare. Preşedintele structurii sportive/organizaţiei Responsabilul financiar al structurii sportive/organizaţiei ............................ ................................. (numele, prenumele şi semnatura) (numele, prenumele şi semnatura)
Anexa 1.1 CERERE DE FINANŢARE A. Aplicantul: structura sportivă/ asociatia/ organizatia... 1. Solicitant
1.Denumirea structurii sportive/ organizatiei: …………………………………………….… 2.Prescurtarea.................................................................... 3. Adresa: …………………………………………………………………….….. 4. Certificat de identitate sportivă: …………………………………………….. 5. Alte date de identificare: Telefon: ………………; Fax: ………………..…...;
E-mail: ………………………………..……, Web: …………………………...
2.Date bancare
1. Denumirea bancii: …………………………………………….… 2. Numarul de cont: ……………………………… 3. Titular: ………………………….. 4. Cod fiscal: ………………………….
3. Datele persoanei care are dreptul de a reprezenta solicitantul
1.Numele complet: …………………………………………….… 2: Telefon: ………………; Fax: ………………..…...; E-mail: ………………………………..……,
4. Responsabilul de proiect( daca este diferit de persoana de la pct 3)
1.Numele complet: …………………………………………….… 2: Telefon: ………………; Fax: ………………..…...; E-mail: ………………………………..……,
5.Descrierea activităţii, a resurselor şi a obiectivelor solicitantului. Descrierea experienţei în scrierea şi managementul proiectelor:
-Experienta in scrierea si managementul proiectelor -Anexa a Anexa b Anexa c
B. Date privind proiectul
6. Titlul /Denumirea proiectului: ……………………………………………………… din cadrul Programului sportiv utilitate publica ’’Promovarea sportului de performanta’’ si/sau a programului ’’Sportul pentru toti’’
7. Rezumatul proiectului (max. 20 de rânduri), structurat astfel: - titlul - scopul şi obiectivele - grupuri ţintă, beneficiari - activităţile principale - rezultatele estimate
8.Scopul şi obiectivele proiectului (max. 10 randuri):
9. Activităţi/acţiuni din cadrul proiectului: 9.1. 9.2. 9.3. 9.4. 9.5. .... 10. Locul desfăşurării proiectului (localitate): Locul de desfăşurare/acţiune/activitate: 10.1. 10.2. 10.3. 10.4. 10.5.... 11. Durata proiectului: de la ........... până la ............ 11. Perioada de derulare a activitatii/ /acţiunii: 11.1. 11.2. 11.3. 11.4. 11.5... 12. Participanţi (numărul şi structura)/acţiune/activitate: 12.1. 12.2 12.3. 12.4. 12.5. 13. Justificarea proiectului: 13.1.Obiective propuse pentru anul competitional .......Anexa d 13.2. Anexa b Anexa c
14. Rezultatele scontate: impactul proiectului, mijloace de monitorizare şi evaluare a rezultatelor; 15. Echipa responsabilă de derularea proiectului (numele şi prenumele, funcţia în cadrul structurii sportive, telefon): 15.1. Coordonator: ………………………………………………………………… 15.2. Responsabil financiar: ……………………………………………………….. 15.3. Responsabil cu probleme tehnice: …………………………………………… 15.4. Alţi membri, după caz: ……………………………………………………..... 16. Partenerul (-ii) proiectului (dacă este cazul): - coordonate (adresa, tel/fax, e-mail, web site); - scurtă descriere a activităţilor derulate în proiect (max 10 rânduri). 17. Costurile estimate ale proiectului (se va detalia pe acţiuni/activităţi, categorii de cheltuieli şi surse de finanţare), conform tabelului de mai jos: -lei- Nr. crt.
Programul, proiectul, acţiunea/activitatea, categoriile de cheltuieli*)
Valoarea totală din care suma solicitată din fonduri publice
venituri proprii ale structurii sportive
I. 1. 1.1. 1.2. 1.3. 1.4. 1.5.
Programul Total: Proiectul Acţiunea/activitatea ……… total: din care: Acţiunea/activitatea ……… total: din care: Acţiunea/activitatea ……… total: din care: Acţiunea/activitatea ……… total: din care: Acţiunea/activitatea ……… total: din care:
18. Resurse umane şi financiare ale structurii sportive, angrenate în realizarea acţiunilor/activităţilor din cadrul proiectului 1. Resurse umane 1.1. Număr de personal salariat – total: …, din care antrenori (pentru cluburile sportive): …. 1.2. Număr de secţii pe ramură de sport (pentru cluburile sportive): …. 1.3. Număr de sportivi legitimaţi pe secţii: ….. 1.4.Numar de grupe pe categorii de varsta / sectie sportiva... Număr de sportivi selectionati in lotul olimpic, loturi nationale 1.5. Număr de cluburi sportive afiliate la asociaţia pe ramură de sport judeţeană …… 1.6. Număr de asociaţii fără personalitate juridică afiliate la asociaţia pe ramură de sport judeţeană/a municipiului Bucureşti: …. 2. Resurse financiare 2.1. Venituri proprii realizate în anul precedent – total: … lei (RON), din care: -alocari Consiliul Local Timisoara...............lei(RON) -alocari Consiliul Judetean Timis...........lei(RON) - donaţii, sponsorizări: …………. lei (RON) - venituri din activităţi economice (închirieri, prestări de servicii, reclamă, publicitate etc.): …………. lei (RON) - cotizaţii, taxe, penalităţi etc.: ………. lei (RON) - alte venituri: ……... lei (RON) 2.2. Venituri proprii estimate a se realiza în anul curent – total: … lei (RON), din care: -alocari Consiliul Local Timisoara...............lei(RON) -alocari Consiliul JudeteanTimis...........lei(RON) - donaţii, sponsorizări: …………... lei (RON) - venituri din activităţi economice (prestări de servicii, închirieri, reclamă, publicitate etc.): ………………... lei (RON) - cotizaţii, taxe, penalităţi etc.: ……………... lei (RON) - alte venituri: ……………….... lei (RON) 19. Ordinea de prioritate (în cazul în care aţi aplicat mai multe proiecte vă rugăm să precizaţi ordinea importanţei lor pentru dvs., luând în considerare procedura de aplicare). Data: Reprezentantul legal, Coordonatorul de proiect, Numele şi prenumele: Numele şi prenumele: Semnatura: Semnatura: Stampila structurii sportive/ organizatiei:
Anexa a - la Cererea de finantare Rezultate sportive obtinute in anul competitional anterior___________ Structura sportiva/ organizatia___________ Obiective realizate/ secţie/grupă
Campionat Naţional
Cupa României
Campionat Balcanic/ Competitii euroregionale
Campionat /Cupă Europeană/alte competitii de nivel european
Campionat/ Cupă Mondială/alte competitii de nivel mondial
a.Sportul de performanta
seniori
tineret
juniori I/II/III….
cadeti-copii
b.Sportul pentru toti
c.Evenimente/competitii
Reprezentant legal, Semnatura
Anexa b - la Cererea de finantare Tabel nominal cu sportivii selectionati in loturile olimpice/ loturile nationale seniori/tineret/juniori/cadeti-copii Structura sportiva/ organizatia___________ Nr.crt. Lotul national/ olimpic Nume,prenume
sportiv Numar carnet legitimare
Observ./ ramura sport
a.Lot olimpic b.Lot national Seniori Tineret Juniori I/II/III…. Cadeti-copii Reprezentant legal, Semnatura
Anexa c - la Cererea de finantare Structuri sportive cu sectii de juniori-Tabel nominal cu sportivii juniori promovati catre structurile sportive de seniori Structura sportiva/ organizatia___________ Nr.crt. Nume,prenume sportiv Numar carnet
legitimare Clubul de seniori la care a promovat
Observ.
Reprezentant legal, Semnatura
Anexa d - la Cererea de finantare Obiective sportive propuse pentru anul competitional___________ Structura sportiva/ organizatia___________ Obiective propuse/ secţie/grupă
Campionat Naţional
Cupa României
Campionat Balcanic/ alte competitii euroregiona le
Campionat /Cupă Europeană/a lte competitii de nivel european
Campionat/ Cupă Mondială/alte competitii de nivel mondial
a.Sportul de performanta
seniori
tineret
juniori I/II/III….
cadeti-copii
b.Sportul pentru toti
c.Evenimente/ competitii
Reprezentant legal, Semnatura