keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 216/26.05.2009 privind aprobarea majorării alocaţiei zilnice de hrană pentru beneficiarii Cantinei de Ajutor Social Timişoara şi aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a cantinei

26.05.2009

Hotararea Consiliului Local 216/26.05.2009
privind aprobarea majorării alocaţiei zilnice de hrană pentru beneficiarii Cantinei de Ajutor Social Timişoara şi aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a cantinei


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr.271/22.04.2009 al Cantinei de Ajutor Social, aprobat de Primarul Municipiului Timişoara - domnul Gheorghe Ciuhandu;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze , economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minoritatilor, Comisiei pentru cultură,ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr.44/1994 privind înfiinţarea Cantinei de Ajutor Social;
Având în vedere art. 2 şi art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 421/2008 privind stabilirea nivelului minim al alocaţiei zilnice de hrană pentru consumurile colective din instituţii publice de asistenţă socială;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 483/25.11.2008 privind aprobarea Organigramei şi a Statului de Funcţii la Cantina de Ajutor Social a Municipiului Timişoara;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit. a) şi d) si alin. (6) lit a) pct. 2 din Legea 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 alin.(2) din Legea 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă majorarea alocaţiei zilnice de hrană pentru beneficiarii Cantinei de Ajutor Social de la 6 lei/zi la 7 lei/zi pentru fiecare beneficiar.

Art. 2: Se aprobă Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Cantinei de Ajutor Social Timişoara, conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 3: Cu aducere la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Cantina de Ajutor Social Timişoara.

Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Directiei Economice;
- Directiei Edilitare;
- Directiei Urbanism;
- Directiei Patrimoniu;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Drumuri şi Transporturi;
- Biroului Control Intern şi Managementul Calităţii;
- Cantinei de Ajutor Social a Municipiului Timişoara;
- Mass- media locale.


Presedinte de sedinta
RADU ADRIAN PAU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat_Cantina_sociala.pdf

1

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMISOARA

CANTINA DE AJUTOR SOCIAL

Str. Telegrafului nr. 8 Tel./Fax: 0256/433.645

E-mail [email protected]

Nr.__271_/__22.04.2009__ Aprobat Primar, Gheorghe CIUHANDU

REFERAT Privind solicitarea majorării alocaţiei zilnice de hrană pentru beneficiarii

Cantinei de Ajutor Social Timişoara si aprobarea Regulamentului de Organizare si Functionare a cantinei.

Cantina de Ajutor Social Timişoara, cu sediul pe str.Telegrafului nr.8 are un număr de 374 de beneficiari, număr care se modifica lunar. Media lunară pentru anul 2009 se situeaza intre 400-500 de abonaţi.

Începând din anul 2008, datorită creşterilor de preţuri la produsele alimentare a fost tot mai dificilă încadrarea în alocaţia zilnică de hrană de 6 lei pe zi pe persoană.

Hotărârea nr.421/2008 privind stabilirea nivelului minim de hrană pentru consumurile colective din instituţiile publice de asistenţă socială stabilieşte conform art.2 nivelul minim al alocaţiei zilnice de hrană fiind de 6 lei. Având în vedere art. 3 din HG nr.421/2008 care regrementează posibilitatea majorarii alocatiei zilnice de hrana, prin Hotarare de Consiliu Loca , în limita bugetelor aprobate si in functie de nevoile locale .

Cantina de Ajutor Social Timişoara propune ,în baza HG 421/2008 creşterea alocaţiei zilnice de hrană pentru abonaţii catinei cu 1 leu, respectiv 7 lei pe zi penru fiecare beneficiar.

Motivam aceasta solicitare aducand urmatoarele argumente: - din cei 374 abonaţi la data de 22 aprilie 2009, 140 persoane reprezintă copii peste 4 ani, 35

persoane cu handicap, 32 persoane vârstnice avand boli cronice şi 65 copii, beneficiari ai unor centre de zi cu care Consiliul Local si inplicit Cantina de Ajutor Social are încheiate convenţii de parteneriat. Acest lucru arată că peste 73% dintre beneficiarii cantinei fac parte din grupe de risc a căror valoare a alocaţiei zilnice de hrană, conform anexei HG 421/2008 era stabilit la minim 8.3 lei; noi asigurand hrana acestora fara a face o diferentiere valorica intre acestia, toti beneficiind de alocatia de hrana de 6 lei.

- prin compararea costurile produselor alimentare achiziţionate în martie 2008 cu cele achiziţionate în martie 2009, s-a constatt că preţurile produselor alimentare au crescut în medie cu 30,58%, ceea ce ar necesita o creştere a alocaţiei zilnice de hrană la 7,83 lei pentru a menţine puterea de cumpărare de la începutul anului 2008;

- din cauza problemelor economice grave şi a creşterii valorii euro de la sfârşitul anului 2008, şi implicit creşterea preţurilor la produsele alimentare majoritatea contractelor de furnizare, care au fost încheiate în iunie 2008, au fost reziliate la solicitare unilaterala a furnizorilor care nu mai puteau mentine pretul licitat. Contractele reziliate au avut ca obiect furnizarea de produse de origine animală

2

(ouă, conserve de carne, conserve de carne cu legume, conserve legume, carne de vită, conserve peşte, etc.) ceea ce a dus la ingreunarea activitatii cantinei.

Regulamentul de Organizare si Functionare a fost adaptat in conformitate cu Organigrama aprobata de Consiliul Local nr 483/25.11.2008, incluzandu-se responsabilitatile peronalului nou angajat.

Restul continutului Regulamentului de Organizare si Functionare nu s-a modificat. In consecinta: PROPUNEM emiterea unei Hotărâri a Consiliului Local pentru modificarea cuantumului

alocatiei zilnice de la 6 lei la 7 lei/zi/, pentru beneficiarii Cantinei de Ajutor Social Timişoara precum si aprobarea Regulamentului de Organizare si Functionare a cantinei. Atasam alaturat in anexa- L208/1997, a Cantinelor Sociale - HG421/2008 privind Stabilirea nivelului minim al alocatiei zilnice de hrana - Regulamentul de Organizare si Functionare a Cantinei de Ajutor Social Timisoara. AVIZAT Viceprimar Adrian ORZA Cantina de Ajutor Social Timisoara Director jr.Rodica COJAN AVIZAT Serv.Juridic Jr.Mirela LASUSCHIEVICI Serviciul Economic; Ec.Alina POGACEAN Serviciul Achizitii Publice Sef . serv Gabriela TESLARU Avizat juridic Jr. Viorel Marteniuc Cod.F.P.5301.ver.1 red.E.I. ex.4

Atasament: ROF_Cantina.pdf

1

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMISOARA

CANTINA DE AJUTOR SOCIAL

Str. Telegrafului nr. 8 Tel./Fax: 0256/433.645

E-mail [email protected]

Aprobat Viceprimar, Adrian ORZA

REGULAMENT DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE

CANTINA DE AJUTOR SOCIAL TIMISOARA

2

CAPITOLUL I

DISPOZIŢII GENERALE Art.1 Cantina de Ajutor Social Timişoara este un o unitate publică de asistenţă socială, cu personalitate juridică, care funcţionează sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Timişoara, înfiinţată prin Hotărârea Consiliului Local Timişoara nr.171 / 1998. Art.2 Prin Cantina de Ajutor Social Timişoara în înţelesul prezentului regulament, se înţelege serviciul public cu personalitate juridică, subordonat şi structurat pe competenţe, potrivit organigramei. Art.3 Sediul administrativ al Cantinei de Ajutor Social Timişoara este în municipiul Timişoara, str: Telegrafului, nr.8, sediu atribuit prin Hotărâre a Consiliului Local Timişoara nr.488/2006. (2) Pe toate actele emise de Cantina de Ajutor Social Timişoara se va menţiona ,,Consiliul Local al Municipiului Timişoara Cantina de Ajutor Social Timişoara’’. (3) Directorul Cantinei de Ajutor Social Timişoara asigură conducerea, îndrumarea şi controlul serviciilor din structură. Art.4 Durata de funcţionare a serviciului public de interes local – Cantina de Ajutor Social Timişoara este nelimitată. Art.5 Cantina de Ajutor Social Timişoara îşi desfăşoară activitatea în baza prezentului Regulament de Organizare şi Funcţionare şi a prevederilor legale în vigoare. Art.6 Structura organizatorică a Cantinei de Ajutor Social Timişoara cuprinde, în funcţie de volumul, complexitatea şi specificul activităţii: servicii, birouri şi compartimente. Art.7 Cantina de Ajutor Social Timişoara dispune de cod unic de înregistrare eliberat de Ministerul Finanţelor Publice, cont bancar propriu şi ştampilă proprie. Art.8 Obiectul de activitate (1) Obiectul de activitate al Cantinei de Ajutor Social Timişoara îl constituie: → Prestarea de servicii sociale gratuite sau contra cost persoanelor aflate în situaţie socio- economică sau medicală deosebită :

- Prepararea şi distribuirea hranei pentru beneficiarii prevăzuţi în Legea nr. 208/1997 - Transport gratuit pentru persoanele care nu se pot deplasa la sediul cantinei. - Organizarea unor gospodării anexe cu profil agroalimentar şi zootehnic, cu activitate de

autofinantare, pentru îmbunătăţirea hranei. (2) Obiectivele Cantinei de Ajutor Social Timişoara sunt: - identificarea nevoilor sociale individuale, familiale şi de grup existente pe raza Municipiului Timişoara; - informarea beneficiarilor de servicii sociale asupra drepturilor şi obligaţiilor pe care le au; - conştientizarea şi sensibilizarea socială privind acţiunile realizate de către Cantină; - realizarea măsurilor şi acţiunilor sociale întreprinse în vederea reducerii efectelor de criză prin care trec familiile nevoiaşe. - realizarea măsurilor şi acţiunilor de sprijin în vederea menţinerii în comunitate a persoanelor în dificultate; - consilierea persoanelor sau grupurilor aflate în situaţii de risc social ; - realizarea evidenţei beneficiarilor de măsuri de asistenţă socială; - asigurarea unui ambient corespunzător pentru beneficiarii prezenţi în incinta instituţiei. - facilitarea comunicării şi colaborării la nivel local şi judeţean în ceea ce priveşte organizaţiile neguvernamentale ce acţionează în domeniul social; - facilitarea colaborării cu diverse servicii publice sau alte instituţii cu responsabilităţi în domeniul protecţiei sociale;

3

- atragerea de resurse financiare pentru realizarea obiectivelor Cantinei de Ajutor Social Timişoara; - îmbunătăţirea serviciilor şi dezvoltarea de proiecte noi în domeniul asistenţei şi protecţiei socio- comunitare; - asigurarea condiţiilor de legalitate a tuturor actelor, faptelor şi măsurilor întreprinse de Cantina de Ajutor Social Timişoara în îndeplinirea tuturor atribuţiilor specifice; - stabilirea cursurilor de formare profesională, participarea angajaţilor/funcţionarilor la aceste cursuri, urmărirea criteriilor de performanţă la angajaţi. - realizarea activităţilor de asistenţă socială, în conformitate cu responsabilităţile ce îi revin, stabilite de legislaţia în vigoare. Art.9 Directorul Cantinei de Ajutor Social Timişoara acţionează permanent în vederea îndeplinirii la timp şi în mod corespunzător a atribuţiilor ce îi revin prin legi, hotărâri, ordonanţe, decrete, ordine, dispoziţii şi a sarcinilor ce îi sunt date prin prezentul regulament. Art.10 Cantina de Ajutor Social întocmeşte referatele de specialitate pentru proiectele de hotărâri propuse spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Timişoara. Art.11 (1) Organele de conducere, coordonare şi control ale Cantinei de Ajutor Social Timişoara sunt : - Consiliul Local al Municipiului Timişoara - Viceprimarul Municipiului Timişoara, delegat cu probleme sociale - Directorul Cantinei de Ajutor Social Timişoara - Şef Serviciu – inspector de specialitate IA (2) Pentru realizarea obiectului de activitate prevăzut la art.8 din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare, organele de conducere ale Cantinei de Ajutor Social Timişoara au următoarele competenţe: Art.12 Consiliul Local al Municipiului Timişoara aprobă următoarele. (1) Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Cantinei de Ajutor Social Timişoara, precum şi modificările şi completările ulterioare ale acestuia. (2) Structura organizatorică a Cantinei de Ajutor Social Timişoara, numărul de posturi şi statul de funcţii. (3) Spaţiile (locaţiile), mijloacele financiare şi logistice pentru susţinerea realizării activităţilor de asistenţă socială. (4) Alocarea fondurilor financiare necesare susţinerii şi funcţionării Cantinei de Ajutor Social Timişoara. (5) Strategiile Cantinei de Ajutor Social Timişoara în materie de asistenţă socială. (6) Cooperarea sau asocierea Cantinei de Ajutor Social Timişoara cu alte unităţi administrativ- teritoriale şi persoane juridice, române sau străine, în vederea finanţării şi realizării în comun de proiecte sociale. (7) Delegarea Directorului Cantinei de Ajutor Social Timişoara în derularea de parteneriate sociale. Art.13 Viceprimarul Municipiului Timişoara are următoarele competenţe: (1) Aprobă hrana pe perioadă determinată, în baza legii, pentru categoriile de personae care se încadrează în prevederile legale; (2) Avizează referate şi proiecte de hotărâri pentru Consiliul Local al Municipiului Timişoara, înaintate de Cantina de Ajutor Social Timişoara; (3) Avizează fişa de post pentru Directorul cantinei; (4) Aprobă Directorului cantinei concediile de odihnă, propunerile de premii, cursurile de perfecţionare, etc.; (5) Avizează Normele Proprii pentru aplicarea legislaţiei specifice (OMF 1792/2002) privind angajarea/lichidarea/ordonanţarea şi plata cheltuielilor bugetare;

4

(6)Activitatea curentă a Cantinei de Ajutor Social Timişoara va fi coordonată de viceprimarul delegat cu probleme sociale. Art.14 Directorul asigură: (1) Conducerea curentă a Cantinei de Ajutor Social Timişoara şi este subordonat Consiliului Local al Municipiului Timişoara şi Viceprimarului delegat cu probleme sociale. (2) În exercitarea atribuţiilor ce-i revin, Directorul Cantinei de Ajutor Social Timişoara emite dispoziţii si note interne; (3) Intocmeste rapoartele generale privind activitatea cantinei si le prezinta Viceprimarului delegat a coordona activitatea, propunandu-i acestuia măsuri de îmbunătăţire a activităţii; (4) Face propuneri Primarului privind numirea şi eliberarea din funcţie a personalului angajat, potrivit legii; (5) Elaborează şi propune spre aprobare Consiliului Local Timişoara statul de funcţii al Cantinei de Ajutor Social Timişoara precum şi programul de lucru şi activităţile acesteia ; (6) Gestionează cu răspundere bugetul aprobat, bunurile mobile aparţinând instituţiei; (7) Controlează activitatea personalului din cadrul cantinei şi face propuneri privind sancţionarea disciplinară, potrivit legii; (8) Directorul cantinei îndeplineşte şi alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite de către conducerea Primăriei Municipiului Timişoara; (9) În absenţa Directorului Cantinei, atribuţiile acestuia se exercită de către Sef serviciu, desemnat prin dispozitie scrisă; Art.15 Legătura dintre Consiliul Local al Municipiului Timişoara şi Cantina de Ajutor Social Timişoara se face prin Viceprimarul delegat şi Directorul Cantinei de Ajutor Social Timişoara. Art.16 Angajarea salariaţilor se face în condiţiile legii, de către Directorul cantinei, în limita posturilor din organigrama aprobată de Consiliul Local al Municipiului Timişoara.

CAPITOLUL II

PATRIMONIUL ŞI FINANŢELE CANTINEI DE AJUTOR SOCIAL TIMIŞOARA

Art.17 Patrimoniul este format din bunuri mobile şi imobile preluate pe bază de protocol de la Primăria Municipiului Timişoara sau prin Hotărâre a Consiliului Local Timişoara, precum şi din sponsorizări şi donaţii. Art.18 Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital se asigură din bugetul local (alocaţii bugetare la cap.60 ”Asistenţă socială”) pe baza bugetului anual de venituri şi cheltuieli al Cantinei de Ajutor Social Timişoara, aprobat prin Hotărâre a Consiliului Local Timişoara . Art.19 Proiectul de buget al Cantinei de Ajutor Social Timişoara se depune la Biroul Buget din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Art.20 (1) Primarul Municipiului Timişoara este ordonatorul principal de credite şi alocă fondurile aprobate din bugetul local al Municipiului Timişoara Directorului Cantinei de Ajutor Social Timişoara, care are calitatea de ordonator secundar de credite. (2) Ordonatorul secundar de credite repartizează creditele bugetare aprobate. Art.21 Trimestrial ordonatorul secundar de credite aprobă situaţiile financiare, întocmite de Serviciul Buget Finanţe Contabilitate, care se depun la Biroul Contabilitate a Cheltuielilor din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Art.22 Cantina de Ajutor Social Timişoara, în completarea surselor bugetare alocate din bugetul local, va putea obţine şi venituri extrabugetare în condiţiile prevăzute de lege.

5

Art.23 Veniturile extrabugetare ale Cantinei de Ajutor Social Timişoara se încasează, administrează şi contabilizează de către aceasta conform prevederilor legale în vigoare. Art.24 Execuţia de casă a Cantinei de Ajutor Social Timişoara se ţine de către Serviciul Buget Finanţe Contabilitate . Art.25 Angajarea şi efectuarea cheltuielilor din creditele bugetare aprobate în buget se aprobă de către ordonatorul secundar de credite şi se efectuează numai cu viza prealabilă de control financiar preventiv, aplicată de persoana împuternicita. Art.26 Ordonatorul secundar de credite aprobă efectuarea plăţilor în limita creditelor bugetare aprobate, avizate de controlul financiar preventiv, iar plata se asigură de către Serviciul Buget Finanţe Contabilitate.

CAPITOLUL III

MANAGEMENTUL ŞI ORGANIZAREA CANTINEI DE AJUTOR SOCIAL TIMIŞOARA

Art.27 Activitatea Cantinei de Ajutor Social Timişoara va fi coordonată de Viceprimarul delegat cu probleme sociale. Art.28 Conducerea curentă a Cantinei de Ajutor Social Timişoara este asigurată de Directorul Cantinei de Ajutor Social Timişoara. Art.29 Cantina de Ajutor Social Timişoara este organizată pe servicii, birouri şi compartimente, astfel: 1). Serviciul Achizitii publice, Buget, Financiar-Contabilitate 3) Serviciul de Asistenţă Socială 4) Compartimentul Juridic şi Resurse Umane 5) Compartimentul Bucatarie . Art.30. Serviciul Achiziţii Publice, Buget, Financiar-Contabilitate (1) Este subordonat Directorului institutiei. (2) În componenţa acestui serviciu intră umătorul personal de specialitate: Şef Serviciu – Inspector de specialitate IA, Inspector de specialitate – economist II, Inspector IA, Casier II şi Referent contabil II. (3) Şef serviciu –atribuţiile se stabilesc prin fişa postului de către Directorul Cantinei de Ajutor Social Timişoara. În vederea bunei desfăşurări a activităţii va colabora cu serviciile de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, cu toate serviciile şi birourile cantinei, cu serviciul Licitaţii al Primariei Timişoara, cu firmele şi fundaţiile care au contract de colaborare cu Cantina de Ajutor Social Timişoara Atribuţii şi competenţe: • Actualizarea permanentă a cunoştinţelor de specialitate şi a celor legate de domeniul

asistenţei sociale şi organizării selecţiilor de ofertă şi licitaţii, în limitele competenţelor stabilite;

1. Îşi îmbunătăţeşte continuu cunoştinţele pentru a asigura calitatea managementului din compartimentul pe care îl coordonează;

2. Urmăreşte ca derularea tuturor activităţilor să se facă cu respectarea normelor legale ;

6

• Elaborează politicile, procedurile şi instrumentele de lucru necesare gestionării activităţii de achiziţii la nivelul Cantinei;

• Elaborează proceduri interne referitoare la achiziţiile publice pe care le înaintează spre aprobare Directorului Cantinei, urmărind modul de aplicare al acestora, informând în scris Directorului Cantinei despre propunerile de rezolvare a diverselor situaţii ivite.

• Elaborează rapoarte cu privire la cheltuieli la nivelul Cantine pe fiecare lot în parte; • Elaborează propuneri de îmbunătăţire a procedurilor şi instrumentelor de lucru în scopul

reducerii cheltuielilor; • Identifică necesarul de aprovizionare în colaborare cu administratorul Cantinei; • Negociază cu furnizorii preţurile de achiziţie în avantajul instituţiei şi în conformitate cu

legea; • Ia măsurile necesare pentru ca toate comenzile să fie executate în limita bugetului; • Analizează documentaţia de ofertare şi o înaintează comisiei de selecţie de oferte; • Împreună cu administratorul analizează piaţa şi monitorizează ,,mercurialul’ pieţei; • Urmăreşte întocmirea comenzilor de aprovizionare şi înştiinţează Directorul vis-à-vis de

eventualele greutăţi întâmpinate; • Participă la activitatea comisiilor în care este desemnat (casări, inventar, recepţie, selecţie de

oferte, etc.); • Răspunde personal de respectarea termenelor conform OUG 34/2006, de termenele rezultate

în urma încheierii contractelor de achiziţii publice, alimente sau servicii . • Avizează dosarele de specialitate în materie de achiziţii publice cât ţi proiectele de Hotărâri

înaintate Consiliului Local care privesc serviciul achiziţii publice; • Participă la şedinţele şi/sau întrunirile organizate pentru achitiţii publice, asigură

supervizarea încheierii contractelor selectate . • În colaborare cu inspectorul de specialitate întocmeţte documentaţia de atribuire (fişa de date

a achiziţiei etc.) în baza caietelor de sarcini, întocmite de către aceasta şi semnate de cei responsabili;

• Pune la dispoziţia solicitantului documentaţia de atribuire în conformitate cu legea; • Întocmeste contractul – cadru în colaborare cu juristul instituţiei, propunerea concretă de

contract, în baza documentaţiei de atribuire, pentru specificul fiecariu contract ce urmează a fi atribuit, în conformitate cu legea;

• Urmăreşte convocarea în termen legal a comisiei de evaluare şi documentaţia comisiei de evaluare a ofertelor;

• Răspunde la clarificările solicitate de către operatorii economici conf. art. 78 din OUG. 34/ 2006 ; pe net sau fax, în scris, înştiinţând directorul instituţiei;

• Verifică şi evaluează ofertele depuse de către operatorii economici la şedinţele de achiziţii . • Urmăreşte întocmirea raportului procedurii de atribuire după finalizarea evaluării ofertelor,

respectând şi răspunzând de timpul legal prevazut în lege; şi îl transmite Directorului Cantinei pentru aprobare.

• Urmăreşte întocmirea contractelor de achiziţie publică (acte adiţionale, unde este cazul) şi le înaintează spre avizare Compartimentului Juridic al Cantinei. Contractele avizate favorabil le înaintează Directorului Cantinei spre aprobare;

• Urmăreşte întocmirea dosarul de achizitie publică; • Urmăreşte întocmirea anunţului de atribuire în cel mult 48 de ore de la încheierea

contractului conform prevederilor art. 56 din OUG 34/2006 ; • Răspunde de publicarea în SEAP a anunţurilor de atribuire şi va înainta Directorului în timp

util, în format electronic, cât şi pe suport de hârtie conţinutul anunţului în vederea transmiterii acestuia pe SEAP.

7

• Comunică deciziile de atribuire a contractelor de achiziţie publică, nu mai târziu de 3 zile de la emiterea acestora, tuturor participanţilor la achiziţia publică.

• Este mandatarul unităţii cu terţii în legătură cu operatorul SEAP, privind achiziţiile publice; • Urmăreşte publicarea anunţurilor de intenţie /participare/atribuire a contractelor în SEAP pe

toată perioada anului bugetar; • Are obligaţia de a cunoaşte modificările legislative care privesc activitatea de achiziţie

publică şi îşi dă concursul la articularea acesteia cu toate compartimentele interesate ale cantinei;

• Participă la întocmirea Programului anual al achiziţiilor publice şi actualizarea acestora în funcţie de rectificările bugetare aprobate în colaborare cu serviciul Contabilitate;

• Răspunde de documentaţia achiziţiei directe a produselor, conform legii; • Coordonează, monitorizează şi auditează proiectele derulate de către Cantina de Ajutor

Social Timişoara; • Participă la întocmirea fişelor de post pentru personalul de care răspunde; • Întocmeşte Raportul anual privind contractele de achiziţii publice împreună cu inspectorul de

specialitate şi se asigură că acesta se transmite în termenul solicitat de SEAP; • Îndeplineşte şi alte sarcini de serviciu stabilite de Directorul Cantinei de Ajutor Social

Timişoara în ceea ce priveşte celelalte compartimente (administrativ, asistenţă socială) şi este înlocuitorul directorului pe perioada concediului legal de odihnă cu delegare.

(4) Inspector IA- achiziţii publice -atribuţiile se stabilesc prin fişa postului de către Directorul Cantinei de Ajutor Social Timişoara În vederea bunei desfăşurări a activităţii va colabora cu serviciile de specialitate ale Primăriei şi cu firmele şi fundaţiile care au contract de colaborare cu Cantina de Ajutor Social Timişoara. Atribuţii şi competenţe: • Actualizarea permanentă a cunoştinţelor de specialitate şi a celor legate de domeniul

asistenţei sociale şi organizării selecţiilor de ofertă şi licitaţii, în limitele competenţelor stabilite;

• Redactează materialele de specialitate în materie de achiziţii publice; • Are obligaţia de a aduce la cunoştinţa Directorului Cantinei precum şi a tuturor

compartimentelor interesate, modificările legislative care privesc activitatea de achiziţie publică;

• Întocmeşte documentaţia de ofertare ante şi post selecţie de ofertă în cadrul comisiei de specialitate ;

• Asigură secretariatul şi participă la şedinţele şi/sau întrunirile organizate pentru achiziţii publice ;

• Răspunde de convocarea în termen legal a comisiei de evaluare şi de întocmirea şi redactarea proceselor verbale; redactează procesele verbale şi documentaţia aferentă;

• Răspunde de corectitudinea datelor documentelor întocmite, în toate fazele procedurii de achiziţie publică pentru care a fost nominalizat precum şi în comisiile de evaluare a ofertelor.

• Elaborează propuneri de îmbunătăţire a procedurilor şi instrumentelor de lucru în scopul reducerii cheltuielilor ;

• Concepe şi încheie dosarele de specialitate cât şi proiectele ce privesc achiziţiile publice • Întocmeşte notele de estimare, caietele de sarcini precum şi documentaţia de atribuire (fişa de

date a achiziţiei, formularele, contractul model, etc.) în baza caietelor de sarcini, şi semnate de cei responsabili .

8

• Redactează propunerea concretă de contract în baza documentaţiei de atribuire, pentru specificul fiecărui contract ce urmează a fi atribuit ;

• Convoacă în termen legal comisia de evaluare şi redactează procesele verbale şi a celorlalte documente aferente;

• Răspunde la clarificările solicitate de către operatorii economici conf. art. 78 din OUG.34/ 2006 consultându-se cu Şeful de serviciu;

• Alături de comisia de selecţie a ofertelor verifică şi evaluează ofertele depuse de către operatorii economici la şedinţele de achiziţii;

• Redactează raportul procedurii de atribuire după finalizarea evaluării ofertelor, respectând şi raspunzând de timpul legal prevazut în lege şi îl transmite Directorului cantinei spre aprobare;

• Redactează contractele de achiziţie publică (acte adiţionale, unde este cazul) şi le înaintează spre avizare Compartimentului Juridic al Cantinei de Ajutor Social. Contractele avizate favorabil le înaintează Directorului Cantinei spre aprobare.

• Întocmeşte dosarul de achiziţie publică şi răspunde de conţinutul acestuia în conformitate cu legea;

• Întocmeşte anunţul de atribuire în cel mult 48 de ore de la încheierea contractului conform prevederilor art. 56 din OUG 34/2006 şi răspunde de publicarea în SEAP;

• Pentru publicarea în SEAP a anunţurilor de atribuire va înainta Şefului de serviciu în timp util, în format electronic, cât şi pe suport de hârtie conţinutul anunţului în vederea transmiterii acestuia pe SEAP;

• Comunică deciziile de atribuire a contractelor de achiziţie publică, nu mai târziu de 3 zile de la emiterea acestora, tuturor participanţilor la achiziţia publică;

• Arhivează documentele compartimentului de Achiziţie Publică , conform legii; • Este mandatarul unităţii în legătură cu operatorul SEAP, privind achiziţiile publice; • Are atribuţii de publicare a anunţurilor de intenţie /participare/atribuire a contractelor în

SEAP pe toată perioada anului bugetar, oferind consultanţă de specialitate comisiei de selecţie a ofertelor;

• Participă la realizarea şi redactează Programului anual al achiziţiilor publice şi actualizarea acestora în funcţie de rectificările bugetare aprobate în colaborare cu compartimentul contabilitate si cu administratorul instituţiei;

• Răspunde de documentaţia achiziţiei directe a produselor conform legii; • Participă la întocmirea Raportului anual privind contractele de achiziţii publice şi il transmite

către SEAP în termenul stabilit de către aceştia; • Pune la dispoziţia solicitantului documentaţia de atribuire conform legislaţiei; • Participă la activitatea comisiilor în care este desemnat (casări, inventar, recepţie, selecţie de

de oferte, etc.); • Îndeplineşte şi alte sarcini de serviciu stabilite de Directorul Cantinei de Ajutor Social

Timisoara sau de Şeful de Serviciu; (5) Inspector de Specialitate, economist II -atribuţiile se stabilesc prin fişa postului de către Directorul Cantinei de Ajutor Social Timişoara În vederea bunei desfăşurări a activităţii va colabora cu serviciile de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, asigurând buna gospodărire a fondurilor băneşti şi materiale. Atribuţii şi competenţe:

Tine evidenta contabilã la Cantinei de Ajutor Social Timisoara • Face propuneri pentru fundamentarea şi finalizarea proiectului de buget al cantinei.

9

• Ia măsuri pentru reducerea consumurilor şi a cheltuielilor inutile şi neeconomicoase şi optimizarea stocurilor de materiale şi obiecte de inventar;

• Urmăreşte în permanenţă corelarea planului de aprovizionare cu creditele bugetare acordate şi încadrarea în acestea;

• Participă la inventarierea bunurilor materiale şi urmăreşte valorificarea rezultatelor inventarierii ;

• Avizează documentele legate de gestionarea bunurilor • Întocmeşte şi verifică plăţile prin bancă din disponibilităţile băneşti ale Cantinei

Sociale – Timişoara; • Întocmeşte şi urmăreşte plăţile prin bancã, Trezorerie, pentru cheltuielile cu

personalul, salariile, încadrarea în creditele bugetare, întocmeşte notele contabile aferente precum şi ordinele de platã

• Dă referinţe de întocmire şi calculare a salariilor la Trezorerie; • Întocmeşte dările de seamã statistice pentru muncă şi salarii; • Întocmeşte bugetul de venituri şi cheltuieli al Cantinei de Ajutor Social Timişoara; • Întocmeşte darea de seamă contabilă trimestrială şi anuală; • Îndeplineşte orice alte sarcini de serviciu stabilite de Directorul cantinei. Timisoara • Exercita CONTROLUL FINANCIAR PREVENTIV în baza Dispoziţiei

233/05.2008, emis de catre Directorul Cantinei Sociale Timisoara. (5)Casier-Arhivar II - atributiile se stabilesc prin fişa postului de către Directorul Cantinei de Ajutor Social Timişoara În vederea bunei desfăşurări a activităţii va colabora cu serviciile de specialitate ale Primăriei şi cu Ministerul Finanţelor Publice Timiş, Trezoreria Timişoara, Băncile- prin imputernicire. Atribuţii şi competenţe

• Actualizarea permanentă a cunoştinţelor de specialitate şi a celor legate de domeniul Asistenţei sociale şi a familiei în limitele competenţelor stabilite;

• Efectuarea operaţiunilor de casă şi plăţile în numerar ; • gestionează bunuri băneşti si alte valori potrivit legii (cf. regulamentului de casă stabilit

prin Decretul nr. 209/1977, art. 3); • Execută operaţiunile prevăzute de Regulamentul operaţiunilor de casă aprobat prin HCM

858/1957 privind încasările si plăţile in numerar ale instituţiei ; • Face încasări în numerar prin casierie pe baza de chitanţă emisă în două exemplare,

semnata; • Ţine gestiunea „alte valori”; BCF şi timbre şi evidenţa lor cantitativă pe fişe de magazie,

eliberează bonuri de consum, face confruntarea lunară a stocului „alte valori” cu contabilitatea;

• Încasează toate veniturile ce revin instituţiei potrivit dispoziţiilor legale in vigoare; • Urmăreşte si anexează documentele de decontare in termenele legale pentru avansurile

acordate; • Efectuează plăţi ordonate, pe baza actelor justificative, legal aprobate; • Înregistrează operaţiunile de încasări şi plăţi în registrul de casă, din care detaşază şi

preda zilnic serviciului contabilitate „contul casierului”, împreuna cu documentele care justifica aceste încasări si plăţi stabilind soldul de casă;

• Ţine legătura cu băncile cu care lucrează instituţia Trezoreria Municipiului Timisoara , in care scop predă la ghişeul băncii corespondenta cu documentele de casa (foi de vărsământ, dispoziţii de încasări sau de plata, file de CEC etc), preia extrasele de cont

10

împreună cu documentele însoţitoare ale căror sume le confruntă cu cele din extras, precum si comunicările si instrucţiunile băncii referitoare la operaţiunile instituţiei cu banca, toate aceste documente le predă în aceeaşi zi serviciului contabilitate;

• Întregul numerar se păstrează în casa de fier, care după terminarea lucrărilor casieriei, se închide cu cheia şi se sigilează;

• Casierul nu are dreptul să încredinţeze executarea funcţiei altor persoane, cu excepţia situaţiilor obiective care necesită înlocuirea temporară a acestuia cu emiterea unei dispozitii scrise.

• Asupra înlocuitorului casierului se extind toate drepturile si obligaţiile prevăzute în Regulamentul operaţiunilor de casă, inclusiv obligaţia încheierii angajamentului de răspundere materială;

• Asigura secretul şi securitatea valorilor; • Îi este interzisă denigrarea activităţii instituţiei sau a colegilor în faţa beneficiarilor

Cantinei sau a terţilor Atribuţii arhivă: Sortarea şi îndosarierea documentelor, după data emiterii lor sau după alte criterii stabilite • Transportul în maximă siguranţă a documentelor de la Creatorul documentelor la depozitul destinat arhivării • Primirea in depozit a documentelor create si gestionarea lor; • Manipularea acestora la depozitul de arhiva; • Întocmirea Nomenclatorului Arhivistic conform propunerilor Creatorilor de documente; • Selectionarea documentelor care au indeplinit termenul de pastrare; • Păstrarea in bune conditii si asigurarea securitatii documentelor; • Asigurarea desprafuirii periodice a documentelor, a dezinsectiei si deratizarii; • Asigurarea temperaturii, umiditatii si a ventilatiei propice; • Asigurarea conditiilor de ordine, paza si securitate; • Înregistrarea în Registrul de Evidenţă (Anexa ....) a tuturor dosarelor pe care le primeşte sau le împrumută pentru consultare, punându-se în locul dosarului împrumutat o fişă de control semnată de solicitant şi care se restituie persoanei respective în momentul înapoierii dosarului; • Execută şi alte sarcini sau dispoziţii date de Directorul instituţiei.

(6) Referent – Contabil II – atribuţiile se stabilesc prin fişa postului de către Directorul Cantinei de Ajutor Social Timişoara În vederea bunei desfăşurări a activităţii va colabora cu serviciile de specialitate ale Primăriei şi cu Ministerul Finanţelor Publice Timiş, Trezoreria Timişoara, Băncile- prin împuternicire.

Atribuţii şi competenţe • Coordoneaza şi execută activităţi de evidenţă financiar-contabilă, realizează planul de investiţii, reparaţii, dotare-contrucţii, aprovizionare, muncă şi salarii. • Preia zilnic registrele de casă de la conturile de cheltuieli şi contul special (fondul de contrpartidă). • Participă la inventarierea bunurilor materiale şi urmăreşte valorificarea rezultatelor inventarierii. • Ia măsurile prevăzute în actele normative privind recepţia, manipularea şi depozitarea bunurilor materiale, pentru gospodărirea economicoasă şi integritataea patrimoniului. • Întocmeşte documentele justificative cuprinse în registrul de casă şi răspunde de exactitatea soldului de casă.

11

• Soluţionează decontarea operaţiunilor de încasări şi plăţi şi stabileşte clasificarea bugetară pentru fiecare element în parte. • Centralizează lunar operaţiunile de casă pentru activitatea Cantinei de Ajuror Social Timişoara • Întocmeşte lunar notele contabile privind încasările şi plăţile prin caserie. • Înocmeşte şi analizează evidenţa materialelor achiziţionate din surse bugetare sau extrabugetare, precum şi a celor din donaţii şi sponsorizări întocmind şi conducând evidenţa contabilă a acestora. • Întocmeşte plăţile prin bancă, trezorerie, cheltuielile cu personalul, salariile, întocmeşte notele contabile aferente precum şi ordine de plată. • Calculează indemnizaţiile concediului de odihnă şi a certificatelor de boala în conformitate cu prevederile legale calculează sporurile pentru depăşirea programului de lucru, în baza referatelor aprobate de către Directorul instituţiei. • Ţine evidenţa reţinerilor din salarii (chirii, credit de CEC, popriri, CAR) • Întocmirea statelor de plată lunare, calculează contribuţiile datorate bugetului de stat de către instituţie (CAS, Fond Sănătate, Fond Somaj, pensie suplimentară etc), efectuând virarea corectă şi la timp prin ordine de plată. • Întocmeşte dispoziţiile de plată către casierie pentru acordarea de avansuri pentru cheltuieli de deplasare şi cheltuieli gospodareşti.

Art.31 Serviciul de Asistenţă Socială (1) Este subordonat direct Directorului Cantinei de Ajutor Social Timişoara. (2) În componenţa acestui serviu intră umătorul personal de specialitate: asistent social – teren şi Asistent Social – birou. (3) Asistent social – teren – atribuţiile se stabilesc prin fişa postului de către Directorul Cantinei de Ajutor Social Timişoara

În vederea bunei desfăşurări a activităţii va colabora cu toate serviciile şi birourile Primariei Timişoara cu fundaţiile şi asociaţiile care au contract de colaborare cu Cantina de Ajutor Social si cu orice altã instituţie care îşi desfăşoară activitatea în domeniul asistentei sociale; cu instituţii medicale (spitale, clinici de pediatrie, neurologie şi psihiatrie), Inspectoratul Şcolar, Serviciul de Stare Civilă C.J.Timiş, Oficiul Forţelor de Muncă, Poliţia, Servicii ale administraţiei locale de stat şi Politia Comunitară.

Atribuţii şi competenţe :

• Actualizarea permanentă a cunoştinţelor de specialitate şi a celor legate de domeniul asistentei sociale; • Activează numai în interesul superior al beneficiarilor Cantinei, în cadrul strategiei de lucru al Cantinei de Ajutor Social Timişoara; • Urmăreşte atingerea obiectivelor programului în care este responsabilizată să lucreze; • Stabileşte, împreună cu echipa multidisciplinară măsurile pentru : - corecta monitorizare a beneficiarilor cantinei ; - ţine evidenţa cazurilor din teren alocate şi urmăreşte respectarea termenelor pentru rezolvare; • Rezolvă cazuri atât pentru copii fără probleme cât şi pentru copii cu probleme de comportament (comportament deviant, antisocial), cu accentuări pe structura de personalitate ori „border-line”; în aceste din urmă cazuri: 1. participă la întocmirea şi derularea planului de intervenţie personalizată (planului de servicii personalizat)si se consulta cu asistentul social din institutie.

12

2. se consultă permanent cu echipa multidisciplinară, cu directorul cantinei, seful de serviciu şi cu alte persoane având competenţe în rezolvarea eficientă a cazurilor, din cadrul Cantinei Sociale Timisoara şi din afara acesteia; • Întocmeşte anchete sociale la domiciliul beneficiarilor si urmareste monitorizarea

acestora comform legii. • Completarea dosarului beneficiarilor Cantinei cu toate actele necesare. • Identifică familii aflate in nevoi, menţine o colaborare strânsă cu serviciile abilitate ale

Primariei Timisoara , cu fundaţiile şi asociaţiile care au contract de colaborare cu Cantina de Ajutor Social Timisoara, si cu orice altã instituţie care îşi desfăşoară activitatea în domeniul asistentei sociale, pe baza aprobării date de directorul Cantinei;

• Ascultă opinia beneficiarilor Cantinei ,ii consiliaza la nevoie, cu privire la legislatia ce-i priveste si cere opinia juristului in acest sens, pentru a-si cunoaste drepturile.

• Aduce la cunoştinţa directorului toate problemele semnalate in cel mai scurt timp. • Asigură sprijin şi asistenţă familiilor pentru a pregăti reintegrarea acestora social , dacă

în urma evaluării situaţiei, aceasta o permite; • Facilitează vizitele şi urmăreşte ca familia sa poata depasii situatia de criza ,

monitorizează aceste vizite şi în cazul în care se constată absenţa vizitelor ,peste termenele legale, face demersurile necesare pentru anuntarea in scris a celor constatate ;

• Întocmeşte rapoarte cu privire la situaţia beneficiarilor cantinei şi formulează propuneri pentru ameliorarea situatiilor delicate şi creşterea eficienţei muncii asistentului social ;

• Prezintă constatările din teritoriu, asistentului social din Cantina şi iîmpreuna intocmesc fisa personala in urma celor constatate pe teren ;

• Derulează toate strategiile şi tehnicile pe care este dator să le cunoască pentru prevenirea saraciei familiilor beneficiare, iar în cazul în care au survenit modificari in viata sociala a lor, sesizează directorul Cantinei, şi propune soluţii;

• Abordarea cazurilor noi repartizate sau despre care află că au nevoie de servicii sociale sau sprijin , în cadrul instituţiei sau chiar si inafara ei .

• Schimbul continuu de informaţii relevante cu directorul cantinei şi alte persoane abilitate, având permanent în vedere interesul superior al beneficiarilor;

• Îi este interzisă denigrarea activităţii instituţiei sau a colegilor în faţa beneficiarilor, sau a terţilor;

• Rezolvă şi alte probleme psiho-sociale pentru care este solicitat de conducerea Cantinei de Ajutor Social Timişoara . • Îndeplineşte orice alte sarcini de serviciu stabilite de directorul Cantinei de Ajutor Social Timisoara, în legătură cu competenţele sale;

(4) Asistent social – birou: atribuţiile se stabilesc prin fişa postului de către Directorul Cantinei de Ajutor Social Timişoara

În vederea bunei desfăşurări a activităţii va colabora cu toate serviciile şi birourile Primariei Timisoara cu fundaţiile şi asociaţiile care au contract de colaborare cu Cantina de Ajutor Social si cu orice altã instituţie care îşi desfăşoară activitatea în domeniul asistentei sociale; cu instituţii medicale (spitale, clinici de pediatrie, neurologie şi psihiatrie), Inspectoratul Şcolar, Serviciul de Stare Civilă C.J.Timiş, Oficiul Forţelor de Muncă, Poliţia, Servicii ale administraţiei locale de stat si Politia Comunitara

Atribuţii şi competenţe :

• Actualizarea permanentă a cunoştinţelor de specialitate şi a celor legate de domeniul asistentei sociale;

13

• Activează numai în interesul superior al beneficiarilor Cantinei, în cadrul strategiei de lucru al Cantinei de Ajutor Social Timişoara; • Urmăreşte atingerea obiectivelor programului în care este responsabilizată să lucreze; • Stabileşte, împreună cu echipa multidisciplinară măsurile pentru : - corecta monitorizare a beneficiarilor cantinei ; - răspunde de consilierea si informarea beneficiarilor care apeleaza la serviciile cantinei , la sediul acesteia. • Rezolvă cazuri atât pentru copii fără probleme cât şi pentru copii cu probleme de comportament (comportament deviant, antisocial), cu accentuări pe structura de personalitate ori „border-line”; în aceste din urmă cazuri: 1. participă la întocmirea şi derularea planului de intervenţie personalizată (planului de servicii personalizat)şi se consultă cu asistentul social din teren 2. se consultă permanent cu echipa multidisciplinară, cu directorul cantinei, şeful de serviciu şi cu alte persoane având competenţe în rezolvarea eficientă a cazurilor, din cadrul Cantinei Sociale Timişoara şi din afara acesteia; • Redactează anchetele sociale ale beneficiarilor şi se consulta cu asistentul social care

lucrează cu aceştia în teren. • Se preocupă de corecta completare a dosarului beneficiarilor Cantinei cu toate actele

necesare. • Identifică familii aflate in nevoi, menţine o colaborare strânsă cu serviciile abilitate ale

Primariei Timisoara , cu fundaţiile şi asociaţiile care au contract de colaborare cu Cantina de Ajutor Social Timisoara, si cu orice altã instituţie care îşi desfăşoară activitatea în domeniul asistentei sociale, pe baza aprobării date de directorul Cantinei;

• Ascultă opinia beneficiarilor Cantinei ,ii consiliaza la nevoie, cu privire la legislatia ce-i priveste si cere opinia juristului in acest sens, pentru a-si cunoaste drepturile.

• Aduce la cunoştinţa directorului toate problemele semnalate in cel mai scurt timp. • Asigură sprijin şi asistenţă familiilor pentru a pregăti reintegrarea acestora social , dacă

în urma evaluării situaţiei, aceasta o permite; • Redacteaza rapoartele emise de catre asistentul social din teren , cu privire la situaţia

beneficiarilor cantinei . • Prezinta constatarile muncii depuse cu beneficiarii la sediul cantinei , asistentului social

din teren si impreuna intocmesc fisa personala in urma celor constatate. • Derulează toate strategiile şi tehnicile pe care este dator să le cunoască pentru prevenirea

saraciei familiilor beneficiare, iar în cazul în care au survenit modificari in viata sociala a lor, sesizează directorul Cantinei, şi propune soluţii;

• Abordarea cazurilor noi repartizate sau despre care află că au nevoie de servicii sociale sau sprijin , în cadrul instituţiei sau chiar si inafara ei , prezentand cazul spre discutie asistentului social din teren si impreuna inainteaza dosarul directorului cantinei spre aprobare.

• Schimbul continuu de informaţii relevante cu directorul cantinei şi alte persoane abilitate, având permanent în vedere interesul superior al beneficiarilor;

• Îi este interzisă denigrarea activităţii instituţiei sau a colegilor în faţa beneficiarilor, sau a terţilor;

• Răspunde de bifarea zilnica a listelor de eliberare a hranei, a emiterii legitimatiilor si de programul scadentar al dosarelor.

• Aplica chestionare beneficiarilor in vederea evaluarii gradului de satisfactie • Pune la dispozitia beneficiarilor; codul etic, drepturile si obligatiile beneficiariulor, carta

drepturilor si regulamentul cantinei.

14

• Răspunde de serviciul de consiliere si informare a beneficiarilor • Răspunde de baza de date a institutiei si de corecta exploatare a acesteia • Se preocupa si raspunde de adresa de web a cantinei • Răspunde si participa alaturi de asistentul social din teren de documentele acreditarii si

urmareste aplicarea corecta si la timp a procedurilor. • Răspunde in totalitate de corectitudinea dosarelor sociale aflate in grija . • Rezolvă şi alte probleme psiho-sociale pentru care este solicitat de conducerea Cantinei de Ajutor Social Timişoara . • Îndeplineşte orice alte sarcini de serviciu stabilite de directorul Cantinei de Ajutor Social Timisoara, în legătură cu competenţele sale;

Art.32 Compartimentul Juridic şi Resurse Umane (1) Este subordonat direct Directorului Cantinei de Ajutor Social Timişoara. (2) În componenţa acestui compartiment intră umătorul personal de specialitate: Consilier Juridic, Inspector Resurse Umane I, Inspector de Specialitate Resurse Umane III (3) Scopul principal al compartimentului este asigurarea gestionării resurselor umane şi respectarea condiţiilor de legalitate a actelor şi a măsurilor întreprinse de către Cantina de Ajutor Social Timişoara. (4) Consilier Juridic-atribuţiile se stabilesc prin fişa postului de către Directorul Cantinei de Ajutor Social Timişoara În vederea bunei desfăşurări a activităţii va colabora cu toate serviciile şi birourile Primariei Timisoara cu fundaţiile şi asociaţiile care au contract de colaborare cu Cantina de Ajutor Social Atribuţii şi competenţe:

• Asigura asistenta juridica in ceea ce priveste resursele umane si achizitiile publice precum si reprezentarea institutiei in instanta in eventualele litigii; • Redacteaza materialele de specialitate pentru instantele de judecata precum ,dispozitii si decizii, proiecte HCL; • Avizează juridic contractele cu beneficiarii cantinei; • Are obligaţia de a aduce la cunostinta tuturor burourilor/compartimentelor precum si a directorului Cantinei de Ajutor Social, modificarile legislative care privesc activitatea specifica compartimentului oferind consultanta juridical acestore. • Participă la sedintele de achizitie publica organizate de cantina sociala asigurand asistenta juridica comisiilor de evaluare a selectiilor de oferte; • Răspunde din punct de vedere juridic pentru respectarea legislatiei in toate fazele procedurii de achizitie publica ca participant la lucrarile comisiilor. • Verifică si semneaza (cu obiectiuni daca este cazul), pentru fiecare achizitie publica. • Avizează juridic dosarul achizitiei publice; • Redactează actele aditionale, unde este cazul, la contractele atribuite prin procedurile de achizitie publica in vigoare sau orice alte acte aditionale incheiate de catre institutie in baza unor prevederi legale. • Întocmeste orice alt tip de contract incheiat in conditiile legii; • Încheie declaratiile de reziliere la contractele Cantinei de Ajutor Social; • Avizează juridic contractele de munca,statul de functii si participa la organizarea concursurilor; • Duce la îndeplinire dispozitiile trasate de directorul cantinei;

15

• Îndeplineste orice alte atributii a care se impun pentru buna desfasurare a activitatii institutiei. • Răspunde de confidentialitatea datelor furnizate sau cu care lucreaza din cadrul institutiei.

Arată buna credinta si loialitate in reprezentarea intitutiei pe plan juridic (5) Inspector Resurse Umane I -atribuţiile se stabilesc prin fişa postului de către Directorul Cantinei de Ajutor Social Timişoara În vederea bunei desfăşurări a activităţii va colabora cu personalul din institutie, Direcţia Muncii Solidarităţii Sociale şi Familiei Timiş şi I.T.M. Atribuţii şi competenţe:

• Întocmeste statul de personal in urma indexarilor salariale, schimbarea sporurilor angajatilor, angajari de personal si incetarea contractelor de munca; • Colaboraza cu biroul contabilitate in vederea intocmirii statului de salarii; • Întocmeste , completeaza si tine la zi ,dosarele tuturor angajatilor Cantinei de Ajutor Social; • Întocmeste procedura de scoatere la concurs a posturilor vacante,in vederea angajarii de personal; • Întocmeste procedura de incetare a contractului individual de munca; • Completeaza si tine evidenta la zi a carnetelor de munca; • Întocmeste pontajul conform condicii de prezenta; • Completeaza REVISALUL cu modificarile curente si colaboreaza cu ITM-ul; • Colaboreaza cu Casa Judeteana de Pensii in vederea evidentei Carnetelor de Munca; • Este mandatarul unitatii in relatii cu tertii,in legatura cu relatiile de munca; • Întreaga documentatie emisă o înaintează spre avizare juristului cantinei şi se consultă cu acesta pe toate problemele de personal ivite. • Îndeplineste orice alte atribuţii, a căror îndeplinire se impune pentru buna desfăşurare a activităţii instituţiei; • Duce la îndeplinire orice sarcină, trasată de către directorul istituţiei.

(6) Inspector de Specialitate Resurse Umane III- atributiile se stabilesc prin fişa postului de către Directorul Cantinei de Ajutor Social Timişoara În vederea bunei desfăşurări a activităţii va colabora cu personalul din institutie şi cu Direcţia Muncii Solidarităţii Sociale şi Familiei Timiş. Atribuţii şi competenţe:

• Relaţii publice - înregistrează cererile, documentele instituţiei, apelurile telefonice, faxurile; • Recepţionează apelurile telefonice din instituţie şi le direcţionează persoanelor solicitate; • Are atribuţia de publicare a anunţurilor de concurs; • Ţine evidenţa concediilor de odihna şi a învoiriilor salariaţilor; • Întocmeşte referatul pentru angajaţi care fac deplasări în interes de serviciu; • Se ocupă cu evidenţa formării profesionale a personalului din instituţie şi participă la programele de formare profesională; • Depune declaraţiile lunare pentru salarii la CASS, CAS, şomaj şi fişele fiscale; • Întocmeşte adeverinţe pentru salariaţii instituţiei; • Colaborează cu Direcţia Finaţelor Publice prin completarea formularelor de statistică;

16

• Arhivează documentele de personal conform legii. • Gestionează registrul de deplasări, registrul intrări-ieşiri documente, registrul de primire – predare documente şi condicile de prezenţă. • Orice sarcină legată de domeniul de activitate transmise de către inspectorul de personal Pupazan Rodica • Îndeplineşte orice alte sarcini de serviciu stabilite de directorul Cantinei de Ajutor Social Timişoara, în legătură cu competenţele sale.

Art. 33 Compartimentul Bucătărie (1) Este subordonat direct Directorului Cantinei de Ajutor Social Timişoara. (2) În componenţa acestui compartiment intră umătorul personal de specialitate: Administrator I, Şofer III, Magaziner I, muncitori calificaţi bucătari şi muncitori necalificaţi. (3) Administrator I – atribuţiile se stabilesc prin fişa postului de către Directorul Cantinei de Ajutor Social Timişoara În vederea bunei desfăşurări a activităţii va colabora cu toate compartimentele şi serviciile cantinei şi cu firmele şi cu fundaţiile care au contract de colaborare cu Cantina de Ajutor Social Timişoara. Atribuţii şi competenţe:

• Actualizarea permanentă a cunoştinţelor de specialitate şi a celor legate de domeniul asistenţei sociale şi organizarii selecţiilor de ofertă şi licitaţii, în limitele competenţelor stabilite;

• Întocmeşte referatele de specialitate în vederea achiziţionării alimentelor, obiectelor de inventar şi urmăreşte folosirea şi expirarea acestora în termen.

• Se preocupă de oferte calitative de specialitate pentru achiziţiile directe organizate în instituţie şi răspunde de legalitatea ofertei înaintate.

• Participă la elaborarea proiectului de întreţinere şi reparaţii a spaţiilor şi mijloacelor fixe din administrarea Cantinei Sociale Timişoara;

• Răspunde de activităţile de reparaţii igenizare şi eventuale investiţii, de corecta derulare a acestora.

• Participă la elaborarea programelor şi rapoartelor de activitate trimestriale, la întocmirea fişei postului pentru personalul de care răspunde şi întocmeşte rapoarte lunare în ceea ce priveşte parcul auto;

• Recepţionează, decontează şi ţine evidenţa consumului de benzină pentru maşinile cantinei.

• Răspunde de buna exploatare a parcului auto şi de reparaţiile în termen şi de calitate a maşinilor.

• Asigură întreţinerea, repararea şi utilizarea eficientă a parcului auto propriu, verifică zilnic foile de parcurs şi completează F.A.Z.-urile aferente autovehiculelor

• Participă la activitatea comisiilor în care este desemnat (casări, inventar, recepţie, etc.); • Întocmeşte referate de necesitate şi asigurã aprovizionarea cu materiale şi scule pentru

întreţinere, piese de schimb, carburanţi, obiecte de inventar şi mijloace fixe; • Ia măsurile necesare pentru buna derulare a activităţilor gospodăreşti, igienizarea

locurilor de muncă şi îmbunătăţirea continuă a condiţiilor de confort şi ambianţă pentru beneficiarii cantinei precum şi angajaţii cantinei sociale Timişoara;

• În urma sarcinilor primite de la Directorul cantinei sau Şeful de Serviciu, deleagă competenţele necesare personalului de specialitate aflat în subordine.

17

• Asigură verificarea la timp şi în bune condiţii a aparatelor şi utilajelor aflate în dotarea cantinei, conform dispoziţiilor în vigoare, luând măsurile necesare pentru buna întreţinere a imobilelor şi dotărilor aferente.

• Coordonează activitatea magaziilor, a personalului din subordine; • Administrează şi gestionează spaţiile şi bunurile aparţinând Cantinei de Ajutor Social -

Timişoara; • Urmăreşte duratele normate de utilizare a mijloacelor fixe, starea lor de uzură şi în

funcţie de necesităţi, propune casarea sau valorificarea acestora; • Asigură paza şi controlul accesului în Cantina de Ajutor Social Timişoara; • Asigură logistic desfăşurarea corespunzătoare a acţiunilor organizate de Cantina de

Ajutor Social – Timişoara (şedinţe, depuneri de coroane, activităţi diverse etc); • Asigură împreună cu magazinerul şi şeful bucătar circuitul, între magazie, bucătărie şi

beneficiari, astfel încât să se respecte în totalitate normele igienico-sanitare în vigoare; • Verifică şi confirmă facturile emise de terţi pentru serviciile prestate Cantinei de Ajutor

Social Timişoara; • Urmăreşte lunar consumul de apă, gaz şi curent şi înaintează contabilităţii spre facturare

cota parte stabilita în contract, pentru Centrul de Zi pentru persoane vârstnice. • Întocmeşte planul meniu împreună cu magazinerul şi asistentul social, asigurând

necesarul de calorii o mare varietate şi evitând repetarea meniurilor în timp; • Controlează zilnic calitatea mâncării şi modul de folosire a alimentelor luând măsuri de

preîntâmpinare a sustragerii, distrugerii sau risipirii acestora; • Răspunde de aprovizionarea cu hrană şi obiecte de inventar a cantinei făcând parte din

comisia de recepţie a acestora. • Asigură dotarea, întreţinerea şi evidenta mijloacelor şi materialelor de Prevenire şi

Stingere a Incendiilor; • Efectuează instructajul periodic de protecţie, igienă şi securitate în muncă şi P.S.I. cu

personalul Cantinei de Ajutor Social- Timişoara; • Răspunde de întocmirea dosarului de autorizare sanitară şi P.S.I. • Răspunde de inventarul anual şi casarea mijloacelor deteriorate. • Verifică eliberarea hranei din magazie şi asistă la acest proces. • Efectuează controale inopinate în blocul alimentar şi informează în scris Directorul

cantinei de cele constatate în lipsa Seful de Serviciu. • Întocmeşte rapoarte de situatie şi rapoarte de activitate trimestrial, pe care le înaintează

Directorului instituţiei. • Răspunde de sistemul de alarmă şi ţine legătura cu centrala de alarmare în caz de

declanşare a sistemului. • Îi este interzisă denigrarea activităţii instituţiei sau a colegilor în faţa beneficiarilor cantinei sau a terţilor; • Se preocupă de completarea la timp şi în tocmai a ,,Registrului administratorului,, şi a ,,Graficului –orar,, al muncitorului necalificat şi informează la timp Directorul instituţiei sau în lipsă Seful de Serviciu, de orice problema apărută. • Îndeplineşte orice alte sarcini de serviciu stabilite de Directorul şi Şeful de Serviciu al Cantinei de Ajutor Social Timişoara. (4) Şofer III – atribuţiile se stabilesc prin fişa postului de către Directorul Cantinei de Ajutor Social Timişoara În vederea bunei desfăşurări a activităţii va colabora cu toate compartimentele şi serviciile cantinei şi cu cu fundaţiile cărora le distribuie hrana.

18

Atribuţii şi competenţe:

• Activează numai în interesul superior al beneficiarilor Cantinei. • Execută transportul personalului Cantinei la locatiile stabilite de Director si Administratorul institutiei . • Transporta hrana la beneficiari, precum si al materialele şi obiectele de inventar pentru care s-a stabilit acest lucru conform planificării făcute de administrator şi cu aprobarea Directorului cantinei în deplină siguranţă, conducând preventiv pentru evitarea oricărui eveniment rutier şi în conformitate cu normele legale privind circulaţia pe drumurile publice; • Preia şi verifică înaintea plecării în cursă şi pe timpul derulării acesteia starea tehnică corespunzătoare a mijlocului de transport auto încredinţat, informand urgent despre acest fapt administratorul institutiei care va lua măsurile ce se impun. • Completează foaia de parcurs cu datele cerute de formularul tipizat, inclusiv completarea curselor efectuate atestate prin semnătura persoanelor care au dispus efectuarea deplasărilor şi răspunde de realitatea şi corectitudinea datelor înscrise; • Efectuează lucrări de întreţinere curentă şi participă la executarea reparaţiilor la mijloacele de transport auto avute în primire; • Verifică starea tehnică a mijlocului auto la terminarea programului zilei sau la revenirea din cursă; • Efectuează alimentarea cu combustibil şi justifică în condiţiile legii bonurile de benzină primite , administratorului cantinei. • Parchează mijlocul de transport auto la locul stabilit de conducerea institutiei şi predă foaia de parcurs, actele autovehiculului şi cheile acestuia administratorului cantinei. • Nu va ceda volanul autovehiculului altei persoane, chiar dacă acesta posedă permis de conducere; • Informează administratorul cantinei despre defecţiunile constatate în funcţionarea mijlocului de transport, pentru remedierea acestora; • Igienizează periodic mijlocul de transport auto; • Foloseşte judicios, evitând orice risipă, materialele de igienă şi întreţinere repartizate şi a celor repartizate pentru îndeplinirea sarcinilor de serviciu; • Răspunde numerar şi valoric sau penal de toate bunurile materiale date în subgestiune (în timpul serviciului); • Anunţă în scris administratorul (în „Registrul administratorului”) orice neregulă sau defecţiune de competenţa acestuia constatată pe timpul serviciului; • Schimbul continuu de informaţii relevante cu Directorul institutiei si administratorul

cantinei, alte persoane abilitate, având permanent în vedere interesul superior al beneficiarilor Cantinei sociale.;

• Îi este interzisă denigrarea activităţii instituţiei sau a colegilor în faţa beneficiarilor Cantinei sau a terţilor;

• Îndeplineşte orice alte sarcini de serviciu stabilite de directorul Cantinei de Ajutor Social Timisoara, în legătură cu competenţele sale.

(5) Magaziner I-atribuţiile se stabilesc prin fişa postului de către Directorul Cantinei de Ajutor Social Timişoara În vederea bunei desfăşurări a activităţii vor colabora cu muncitorii calificati si muncitorii necalificati.

19

Atribuţii şi competenţe: • Actualizarea permanenta a cunoştinţelor de specialitate şi a celor legate de domeniul

asistentei sociale şi a în limitelor de competenţe stabilite; • Completează fisele de magazie pe imprimate tipizate, pe care le opereaza zilnic, pentru

toate materialele si obiectele de mica valoare; • Pentru materiale întocmeşte centralizatoare lunare de consum; • Înmagazinează materiale, mijloace fixe, obiecte de inventar, recepţionând sortul, calitatea

şi cantitatea in momentul primirii in magazie; • Recepţionează după calitatea şi cantitatea materialelor, mijloacelor fixe, obiectelor de

inventar, întocmind, daca este cazul proces verbal de diferente pe care îl va înmâna în aceeaşi zi economistului cantinei, împreună cu facturile sau avizele de expediţie. Documentele ce constituie formele de primire se vor opera zilnic in fisele de magazie

• Eliberarea din magazie a materialelor, mijloacelor fixe, obiectelor de mica valoare, se va face numai pe baza de bon de eliberare (consum). Bonurile de eliberare (consum) se vor preda zilnic economistei;

• La fiecare sfârşit de luna, nu mai târziu de data de 2 (doi) a lunii următoare, are obligaţia ca împreună cu contabila să verifice daca soldurile din fişele de magazie corespund cu soldurile cantitative din evidentele economistei, urmărindu-se punerea lor de acord;

• Răspunde de existenta în magazie a materialelor, mijloacelor fixe, obiectelor de inventar, având obligaţia de a le confrunta cu soldurile din fişele de magazie cel puţin o data pe lună;

• Sortează, repartizează şi aranjează materialele in magazie pe sortotipodimensiuni, cu etichete de raft pentru a asigura o păstrare cantitativa şi calitativa corecta, în vederea eliberării in minimul de timp posibil şi cu cele mai reduse mijloace;

• Este direct răspunzătoare de primirea, păstrarea şi eliberarea materialelor de orice fel din magazie;

• Întreţine în buna stare încăperile şi comunica adiministratorului cantinei stricăciunile acestora, solicitând repararea lor;

• Participã la elaborarea proiectului de întreţinere şi reparaţii a spaţiilor şi mijloacelor fixe din administrarea proprie;

• Administrează şi gestionează spaţiile şi bunurile aparţinând Cantinei de Ajutor Social – Timisoara şi date în primire sau în custodie;

• Urmăreşte duratele normate de utilizare a obiectelor de inventar şi a materialelor, starea lor de uzurã şi, în funcţie de necesităţi, propune casarea sau valorificarea acestora administratorului cantinei;

• Verificã si confirmã facturile emise de terţi pentu cantia sociala- Timişoara; • îi este interzisă denigrarea activităţii instituţiei sau a colegilor în faţa beneficiarilor

cantinei sau a terţilor; • Îndeplineşte orice alte sarcini de serviciu stabilite de Directorul Cantinei de Ajutor Social

sau administratorul cantinei sociale. Timisoara;

(6) Muncitori calificaţi, bucătari –atribuţiile se stabilesc prin fişa postului de către Directorul Cantinei de Ajutor Social Timişoara În vederea bunei desfăşurări a activităţii vor colabora cu muncitorii calificati şi muncitorii necalificati. Atribuţii şi competenţe:

• Activează numai în interesul beneficiarilor cantinei;

20

• Ia în primire cu atenţie alimentele repartizate conform listei zilnice, urmărind respectarea termenelor de garanţie, calităţii produselor şi a cantităţilor prevăzute; produsele care nu corespund cantitativ şi calitativ, ori au termenul de garanţie expirat se resping şi se aduce imediat la cunoştinţa administratorului cantinei motivul respingerii; • Asigură păstrarea şi transportul alimentelor luate în primire şi a hranei către consumatori în deplină securitate, în strictă conformitate cu normele de igienă şi de securitate sanitară; • Respectă întocmai meniul stabilit şi asigură un nivel calitativ ridicat al hranei preparate; • Foloseşte integral cantităţile scoase din depozit pentru prepararea hranei; • Distribuie integral hrana preparată beneficiarilor cantinei, cantităţile neconsumate de hrană preparată se aruncă; • Ridică şi păstrează în condiţii igienice, după fiecare masă, probe din fiecare fel de mâncare servit pe timpul serviciului său; • Atrage atenţia administratorului în cazul în care constată repetarea nejustificată a meniului pe perioade reduse de timp. • Introduce alimentele la preparare sau la pregătirea hranei numai în prezenţa bucatarului

sef, care va consemna acest lucrul în lista zilnică de alimente, specificând eventualele diferenţe sau probleme;

• Igienizează periodic şi ori de câte ori este nevoie locul de muncă; • Transportă resturile menajere şi gunoiul la pubelele aferente, fără a-l împrăştia în jurul acestora; • Foloseşte judicios, evitând orice risipă, materialele de igienă şi întreţinere repartizate pentru îndeplinirea sarcinilor de serviciu; • La nevoie, execută serviciul în schimburi, conform planificării aprobate de Directorul institutiei ; • Răspunde numerar si valoric sau penal de toate bunurile materiale date în subgestiune (în timpul serviciului); • Anunţă în scris administratorului (în „Registrul administratorului”) orice neregulă sau defecţiune de competenţa acestuia, constatată pe timpul serviciului; • Participă la activităţile de igienizare a spaţiilor destinate preparării şi servirii mesei şi la îngrijirea acestora; • Pe timpul serviciului va purta în permanenţă echipament de protecţie conform normelor igienico-sanitare; • Schimbul continuu de informaţii relevante cu Directorul institutiei si administratorul,

alte persoane abilitate, având permanent în vedere interesul superior al beneficiarilor cantinei;

• Îi este interzisă denigrarea activităţii instituţiei sau a colegilor în faţa beneficiarilor cantinei sau a terţilor.

• Îndeplineşte orice alte sarcini de serviciu stabilite de Directorul Cantinei de Ajutor Social Timisoara sau de administrator, în legătură cu competenţele sale

(7) Muncitori necalificaţi – atributiile se stabilesc prin fişa postului de către Directorul Cantinei de Ajutor Social Timişoara În vederea bunei desfăşurări a activităţii vor colabora cu personalul din instituţie. Atribuţii şi competenţe:

• Activează numai în interesul superior al beneficiarilor cantinei • Execută dispoziţiile şi sarcinile stabilite de către director, administrator si bucătarul şef;

21

• Împreună cu bucătarul, asigură păstrarea şi transportul alimentelor luate în primire şi a hranei către consumatori în deplină securitate, în strictă conformitate cu normele de igienă şi de securitate sanitară; • Igienizează periodic şi ori de câte ori este nevoie locul de muncă; • Transportă resturile menajere şi gunoiul la pubelele aferente, fără a-l împrăştia în jurul acestora; • La nevoie, execută serviciul în schimburi, conform planificării aprobate de director • Răspunde de toate bunurile materiale date în subgestiune (în timpul serviciului); • Anunţă în scris administratorul (în „Registrul administratorului”) orice neregulă sau defecţiune de competenţa acestuia, constatată pe timpul serviciului; • Participă la activităţile de igienizare a spaţiilor destinate preparării şi servirii mesei şi la îngrijirea acestora; • Pe timpul serviciului va purta în permanenţă echipament de protecţie conform normelor igienico-sanitare; • Întretine in conditii igenice blocul alimentar, magazia, birourile administrativesi curtea aferenta cantinei dupa un grafic-orar stabilit inpreuna cu administratorul cantinei si aprobat de director. • Raspunde de golirea euro-pubelelor si intretinerea igenica a spatiului de depozitare • Dupa programul stabilit de administratorul cantinei, efectueaza curatenia generala, trimestriala, spalatul geramurilor si a celorlalte incaperi ale cantinei. • Îi este interzisă denigrarea activităţii instituţiei sau a colegilor în faţa beneficiarilor sau a

terţilor; • Îndeplineşte orice alte sarcini de serviciu stabilite directorul cantinei ,sau administratorul

, în legătură cu competenţele sale Art. 34 ORGANIZAREA TIMPULUI DE LUCRU

(1) Timpul de muncă în unitate se organizează şi desfaşoară conform legislaţiei în vigoare cu respectarea prevederilor Codului Muncii şi a Contractului Colectiv de Muncă. (2) Durata normală a timpului de munca este de 8 ore pe zi şi nu mai mult de 40 ore săptămânal, respectiv 184 ore/ lună. (3) Durata normală a timpului de munca se realizează prin săptămâna de lucru de 5 zile. (4) Ora de începere a lucrului va fi fixată de către conducerea instituţiei în mod diferenţiat în funcţie de anotimp, respectiv: 6.30 - 14.30 vara şi 7.00 - 15.00 iarna. (5) Pauza de masă este de 30 minute la orele 8.00 - 8.30 stabilit de comun acord cu salariaţii. (6) La fiecare 2 ore salariaţii beneficiază de 5 minute pauză. (7) Se pot stabili programe de lucru peste programul normal de lucru, numai cu consimţământul salariatului; compensarea orelor efectuate peste program se face prin echivalarea în timp liber. (8) Prezenţa în instituţie se evidenţiază prin semnarea obligatorie a condicii de prezenţă de către fiecare salariat, la intrarea şi plecarea de la serviciu conform graficului de lucru. (9)Salariaţii au dreptul în fiecare an calendaristic la concediu plătit în conformitate cu H.G.R. 250/1992 şi cu modificările ulterioare. (10 ) În cazuri speciale, salariaţii pot beneficia de program redus conform Codului Muncii cu aprobarea conducerii instituţiei şi cu precizarea orelor de sosire şi plecare, conform legii. (11) La cererea întemeiată a salariaţilor, femei gravide, conducerea unităţii va permite efectuarea de controale medicale în timpul programului de lucru, conform cu recomandările medicului care urmăreşte evoluţia sarcinii fără a le fi afectate drepturile salariale conf. art. 12 al.2 din Contractul Colectiv de Muncă.

22

(12) Salariaţii care renunţă la concediul legal pentru îngrijirea copilului în vârstă de până la 2 ani beneficiază de reducerea cu 2 ore pe zi a duratei de lucru, fără să le fie afectate salariul de bază şi vechimea în muncă. La cererea lor, se poate acorda program decalat, cu alte ore de începere a programului de lucru, dacă activitatea instituţiei permite conf. art. 12 al.1 din Contractul Colectiv de Muncă. (13) Intrarea/ieşirea salariaţilor din cantină se face cu aprobarea Directorului cantinei pe baza unui bilet de voie, în situaţii bine justificate, sau a calendarului de deplasari specific fiecarei functii si care se inregistreaza la plecare si sosire in ,, registrul de deplasari,, (14) Salariaţii Cantinei de Ajutor Social vor respecta programul de lucru zilnic, conform orelor afişate la avizierul instituţiei.

CAPITOLUL IV DISPOZIŢII FINALE ŞI TRANZITORII

Art.35 În cazul desfiinţării Cantinei de Ajutor Social Timişoara patrimoniul acesteia revine Consiliului Local al Municipiului Timişoara. Art.36 Cantina de Ajutor Social Timişoara îşi va organiza o arhivă proprie pe care o va păstra în conformitate cu prevederile legale cuprinzând următoarele acte: - documente de personal; - documente financiar contabile; - documente specifice activităţii sale curente. Art.37 Personalul Cantinei de Ajutor Social Timişoara este obligat: (1) Să cunoască şi să respecte prevederile prezentului Regulament; (2) Să cunoască şi să respecte prevederile Dispoziţiei Primarului Municipiului Timişoara nr. 1482/02.07.2004 privind aprobarea Regulamentului Intern al Primăriei Municipiului Timişoara şi al serviciilor publice aflate în subordinea Consiliului Local al Municipiului Timişoara, modificată prin Dispoziţia Primarului nr.437/06.02.2007; (3) Să manifeste grijă, disciplină, iniţiativă şi o bună colaborare în îndeplinirea sarcinilor specifice; (4) Să răspundă personal pentru conţinutul, forma şi legalitatea actelor şi a materialelor scrise pe care le întocmesc conform competenţelor lor; (5) Să informeze posibilii beneficiari asupra tuturor serviciilor ce le pot fi oferite şi a tuturor drepturilor şi să-i trateze cu respect şi demnitate, păstrând confidenţialitatea informaţiei; (6) Să asigure accesul la informaţiile publice, conform legislaţiei în vigoare; (7) Să reprezinte şi să angajeze instituţia numai în limita atribuţiilor de serviciu şi a mandatului încredinţat de către conducerea acesteia; (8) Să se preocupe în permanenţă de perfecţionarea pregătirii profesionale.

Art.38 Drepturile salariaţilor (1) Salariaţii care îşi îndeplinesc în cele mai bune condiţii sarcinile de serviciu, pe lângă

drepturile rezultate din Codul Muncii, pot beneficia de următoarele recompense: (2)Avansarea în funcţii, grade sau trepte profesionale, în condiţiile legii. (3)Acordarea de premii:

• Premii în cursul anului, din fondul de 2% din salarii, prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli.

• Premiul anual (al 13 –lea salar) la un salariu mediu lunar de bază realizat în anul pentru care se face plata. Premiul poate fi diminuat în cazul salariaţilor care au desfăşurat o activitate profesională necorespunzatoare sau au fost sanctionaţi disciplinar.

23

Art.39 Măsurile de răspundere disciplinară şi materială se aplică de către: (1) Consiliul Local al Municipiului Timişoara la propunerea Viceprimarului în ce priveşte Directorul Cantinei de Ajutor Social Timişoara; (2) Directorul Cantinei de Ajutor Social Timişoara pentru personalul din subordine, pe baza propunerilor comisiei de disciplină, conform prevederilor Codului Muncii; Art.40 Prevederile prezentului Regulament se completează de drept cu prevederile Dispoziţiei Primarului Municipiului Timişoara nr.1482/02.07.2004 privind aprobarea Regulamentului Intern al Primăriei Municipiului Timişoara şi al serviciilor publice aflate în subordine; modificată prin Dispoziţia Primarului nr.154/24.01.2007 şi cu prevederile altor acte în domeniu. Art.41 Directorul, Şeful de serviciu şi angajaţii Cantinei de Ajutor Social vor studia, vor analiza şi propune măsuri pentru îmbunătăţirea permanentă a activitaăţii, reducerea timpului de circulaţie al documentelor şi urmărirea creşterii operativitţii în obţinerea informaţiilor necesare fundamentării deciziilor emise de Directorul Cantinei de Ajutor Social Timişoara. Art.42 Modificările prezentului regulament se vor face numai cu aprobarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara. DIRECTOR Jr.Rodica COJAN Timisoara 22.04.2009