keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 212/14.06.2011 pentru mandatarea Primarului Municipiului Timişoara de către Consiliul Local al Municipiului Timişoara să semneze Documentul de Poziţie Privind Modul de Implementare a Proiectului "Sistem Integrat de Management al Deşeurilor în Judeţul Timiş"

14.06.2011

Hotararea Consiliului Local 212/14.06.2011
pentru mandatarea Primarului Municipiului Timişoara de către Consiliul Local al Municipiului Timişoara să semneze Documentul de Poziţie Privind Modul de Implementare a Proiectului "Sistem Integrat de Management al Deşeurilor în Judeţul Timiş"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr.SC2011-10912/24.05.2011 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Adresa nr. 6804/R/10.06.2011 a Consiliului Judeţean Timiş referitoare la " Sistem Integrat de Management al Deşeurilor în Judeţul Timiş";
În conformitate cu prevederile art.36 alin.2 lit.(e) şi alin.(7) lit.c) şi art.11 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se mandatează Primarul Municipiului Timişoara de către Consiliul Local al Municipiului Timişoara să semneze Documentul de Poziţie Privind Modul de Implementare a Proiectului "Sistem Integrat de Management al Deşeurilor în Judeţul Timiş".

Art.2: Cu aducere la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Biroul Gestiune Deşeuri din cadrul Serviciului Avize Mediu Urban din Primăria Municipiului Timişoara.

Art.3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţului Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare
- Direcţiei de Mediu;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Compartimentului Control Intern;
- Consiliului Judeţean Timiş;
- Mass - media locale.



Presedinte de sedinta
RADU ŢOANCĂ
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

ROMÂNIA APROBAT JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECŢIA DE MEDIU DR.ING.GHEORGHE CIUHANDU SERVICIUL AVIZE MEDIU URBAN BIROUL GESTIUNE DEŞEURI SC2011 - /

REFERAT privind modificările aduse Statutului Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Deşeuri Timiş

(ADID) prin Actul Adiţional Nr.2 Prin Hotărârea nr.95/24.02.2009 Consiliul Local al Municipiului Timişoara a aprobat Statutul-cadru şi Actul constitutiv-cadru al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Deşeuri Timiş. În cadrul Adunării Generale a Asociaţiilor din data de 18.05.2011 s-a convenit modificarea Statutului Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Deşeuri Timiş pentru ca prevederile acestuia să fie în concordanţă cu cele din Documentul de Poziţiei Privind Modul de Implementare a Proiectului „Sistem Integrat de Management al Deşeurilor în Judeţul Timiş”. Menţionăm faptul că referitor la acest Document de Poziţie s-au formulat observaţii, care au fost aduse la cunoştinţa Consiliului Judeţean Timiş prin adresa nr.SC2011-10389/17.05.2011, precum şi adresa nr.SC2010-27553/16.11.2010 înregistrată la Consiliul Judeţean Timiş cu nr.15601/25.11.2010 ( adresă la care nu ni s-a comunicat nici un răspuns).

1. Textul iniţial al art. 5 alin. (1) litera f) din Statut are următorul cuprins: „să încheie contractul/contractele de delegare cu operatorii, în numele şi pe seama unităţilor administrativ- teritoriale membre implicate, care vor avea împreună calitatea de delegatar, astfel cum este prevăzut de art. 30 din Legea nr. 51/2006, cu modificările şi completările ulterioare”, prevedere din care reiese faptul că Asociaţia încheie toate contractele de delegare, inclusiv pentru facilităţile create prin Proiect.

Modificarea propusă pentru art. 5 alin. (1) litera f) are următorul cuprins: f) „să încheie contractul/contractele de delegare cu operatorii de colectare şi transport al deşeurilor, în numele şi pe seama unităţilor administrativ-teritoriale membre implicate, care vor avea împreună calitatea de delegatar, astfel cum este prevăzut de art. 30 din Legea nr. 51/2006, cu modificările şi completările ulterioare”, prevedere din care reiese faptul că Asociaţia va încheia contract/contracte doar pentru colectarea şi transportul deşeurilor, iar Consiliul Judeţean pentru depozitul Ghizela, staţie de transfer/centre de colectare. În calitatea noastră de asociat şi având în vedere faptul că în Municipiul Timişoara se generează aproximativ 60% din cantitatea totală de deşeuri generate în judeţul Timiş suntem îndreptăţiţi să facem parte din comisia de licitaţie şi să participăm la elaborarea documentaţilor în vederea organizării licitaţiilor publice de desemnare a operatorilor pentru toate facilităţile Proiectului, nu doar pentru partea de colectare şi transport a deşeurilor, iar contractele de delegare să fie încheiate de către ADID şi nu de către Consiliul Judeţean Timiş în nume propriu.

Considerăm că prin modificarea adusă textului iniţial s-a urmărit excluderea noastră de la desemnarea operatorului Depozitului Ghizela.

cod FP53-01 ver.1

2. Litera e) a art.5 alin.2 din Statutul iniţial prevede „stabilirea, ajustarea, modificarea şi aprobarea preţurilor, tarifelor şi taxelor speciale, cu respectarea normelor metodologice elaborate şi aprobate de autorităţile de reglementare competente”.

Adunarea Generală a Asociaţiilor a propus de fapt completarea textului mai sus enunţat, astfel: e) „stabilirea, ajustarea, modificarea şi aprobarea preţurilor, tarifelor şi taxelor speciale, cu respectarea normelor metodologice elaborate şi aprobate de autorităţile de reglementare competente. Sunt exceptate tarifele iniţiale cuprinse în contractele în derulare, precum şi ajustările ulterioare ale acestora, pentru activităţile de colectare a deşeurilor, transportul acestora la staţiile de transfer, la staţia de sortare RETIM sau la Depozit, acestea urmând a fi aprobate de fiecare Consiliu Local direct implicat în derularea respectivei componente a Proiectului. Consiliile Locale au obligaţia de a aproba tarifele propuse dacă acestea respectă condiţiile prevăzute în Documentul de poziţie privind modul de implementare a proiectului „Sistem integrat al deşeurilor în judeţul Timiş” şi politica tarifară stabilită de Asociaţi.”

Textul iniţial de la lit.e) a fost completat cu prevederile de mai sus pentru a fi în concordanţă cu prevederile art.9 alin.2 potrivit căruia „ în cazul în care una sau mai multe unităţi administartiv-teritoriale din zona conectată la o staţie de transfer, la momentul delegării gestiunii serviciului de salubritate, are încheiat un contract valabil cu un operator, licitaţia pentru delegarea gestiunii serviciului se va realiza si pentru acesta/aceste unităţi administrativ-teritoriale, cu menţiunea că operatorul selectat va începe operarea abia la expirarea contractului existent” şi art.11 alin.1 din Documentul de Poziţie Privind Modul de Implementare a Proiectului „Sistem Integrat de Management al Deşeurilor în Judeţul Timiş”, în care se prevede că :” tarifele iniţiale, precum şi mecanismele de ajustare ulterioară sunt cele stabilite în urma Analizei Cost-Beneficiu.”

Potrivit Planului Anual de Evoluţie a Tarifelor de salubritate în judeţul Timiş tariful stabilit conform Analizei Cost-Beneficiu pentru mediul urban în anul 2011 este de 7,68 lei/locuitor/lună (inclusiv TVA), în condiţiile în care în Municipiul Timişoara la ora actuală tariful este de 9,28 lei/locuitor/lună (inclusiv TVA). La stabilirea acestui tarif s-a avut în vedere taxa de depozitare de 16 euro/tonă şi transportul deşeurilor la o distanţă de aproximativ 50 km.

Prin acceptarea tarifelor stabilite în Analiza Cost-Beneficiu s-ar încălca principiul potrivit căruia tariful trebuie să acopere toate costurile operaţionale, costurile financiare, costurile de întreţinere şi reparaţii, precum şi a costurilor corespunzătoare investiţiilor aflate în sarcina operatorilor, în condiţiile în care tarifele trebuiesc actualizate şi cu rata inflaţiei, iar taxa de depozit va creşte continuu.

3. Totodată, după art. 5 alin. (2) s-a propus introducerea unui nou alineat numerotat în

continuare „ (3)”, cu următorul cuprins: „(3) Sunt exceptate de la dispoziţiile art. 5 alin. (1) şi alin. (2): - contractele de lucrări privind construcţia depozitului de deşeuri nepericuloase în comuna Ghizela (Depozit), incluzând depozitul ecologic şi instalaţiile aferente, respectiv staţia de sortare şi staţia de compostare şi tratare mecano-biologică; - contractele de achiziţii publice de bunuri şi servicii aferente derulării Proiectului; - contractele de lucrări privind construcţia staţiei de transfer şi a centrelor de colectare ce vor fi finanţate prin Proiect; - contractele de delegare privind activităţile aferente Serviciilor realizate prin exploatarea depozitului de deşeuri nepericuloase, inclusiv a instalaţiilor aferente, transportul deşeurilor de la staţiile de transfer/centre de colectare realizate prin Proiect. Pentru aceste contracte din cadrul Proiectului, iniţierea şi derularea procedurilor de licitaţie vor fi efectuate de Consiliul Judeţean Timiş”. cod FP53-01 ver.1

Faţă de această completare ne menţinem observaţiile făcute la pct.1 cu precizarea că, la pct.1 doar au fost excluse aceste contracte din competenţele ADID, iar la acest alineat se face precizarea că acestea intră în competenţa exclusivă a Consiliului Judeţean Timiş.

Având în vedere că Documentul de Poziţiei Privind Modul de Implementare a Proiectului „Sistem Integrat de Management al Deşeurilor în Judeţul Timiş” care reprezintă de fapt un contract de asociere şi stă la baza modificărilor aduse Statutului Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Deşeuri Timiş (ADID) nu a fost semnat de către Municipiul Timişoara datorită observaţiilor formulate cu privire la conţinutul său, propunem respingerea modificărilor aduse, prin Actul Adiţional nr.2 la Statutul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Deşeuri Timiş (ADID) în cadrul Adunării Generale a Asociaţilor din data de 18.05.2011 şi menţinerea acestuia aşa cum a fost aprobat prin H.C.L. nr.95/24.02.2009.

VICEPRIMAR DIRECTOR EXECUTIV DIRECŢIA DE MEDIU ADRIAN ORZA VASILE CIUPA

ŞEF SERVICIU AVIZE MEDIU URBAN ŞEF BIROU GESTIUNE DEŞEURI ADRIAN BERE-SEMEREDI MARINELA TOPOR ÎNTOCMIT ADINA BUMBU AVIZAT SERVICIUL JURIDIC Red/Dact.A.B cod FP53-01 ver.1