ROMÂNIA APROBAT, JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR DIRECŢIA TEHNICĂ NICOLAE ROBU — SERVICIUL D.P.U.H. BIROUL DRUMURI ŞI PODURI Nr. SC2016- 2504/06-. /[ d 9 REFERAT privind aprobarea utilizării din bugetul pentru anul 2016 aferent secţiunii de funcţionare a fondurilor necesare pentru executarea lucrărilor de înlocuire a covorului asfaltic de pe bulevardele L. Rebreanu şi I. Bulbuca Bulevardele Liviu Rebreanu şi Dr. Iosif Bulbuca au fost modernizate în anii 2007-2008 iar lucrările rutiere au fost realizate de către S.C. Confort S.A, în baza contractului de lucrări nr. SC2006-23013/15.11.2006, În perioada cât lucrarea a fost în garanție executantul nu şi-a îndeplinit în totalitate obligațiile contractuale de a remedia defecțiunile apărute, aşa cum i s-a solicitat în repetate rânduri motivând în cele din urmă, prin adresa nr. 2980/25.09.2014, că datorită faptului că este în insolvenţă nu mai dispune de personal calificat şi de fondurile necesare pentru realizarea lucrărilor de remediere. În luna iunie anul trecut, la expirarea perioadei de garanție, a fost convocată comisia de recepție finală, conform H.G. 273/14.06.1994 (*actualizată*) privind aprobarea Regulamentului de recepție a lucrărilor de construcții şi instalații aferente acestora, care datorită faptului că a constatat existența mai multor tipuri de defecţiuni ale părții carosabile a propus admiterea recepției lucrării cu obiecţii. Executantul lucrărilor, cu toate ca a fost invitat, nu a participat la recepţie şi nu a luat măsuri de remediere a neconformităților din anexa nr. 3 a procesului verbal de recepție finală, document care i-a fost înaintat la sediul societății cu adresa nr. SC2015-16979/29.06.2013 împreună cu solicitarea de a lua măsuri de remediere în termen de 45 de zile, Datorită faptului că în momentul de față carosabilul prezintă multe degradări şi se impune luarea unor măsuri privind remedierea lor deoarece străzile au o importanță deosebită pentru reţeaua stradală a municipiului şi că obligația menţinerii lor în stare tehnică corespunzătoare desfășurării traficului în condiții de siguranță este a administratorului drumului, conform prevederilor art. 22 şi 40 din Ordonanța Guvernului nr. 43 din 28 august 1997 (**republicată**) (*actualizată*) privind regimul drumurilor, Direcţia Tehnică a înaintat anexa nr. 3 a procesului verbal de recepție finală S.C. Drumuri Municipale S.A. cu solicitarea de a întocmi devizele ofertă pentru executarea reparațiilor cuprinse în aceasta. După analizarea mai multor puncte de vedere prezentate atât de societatea de drumuri cât şi de proiectantul lucrării şi dirigintele de şantier privind modalitatea de remediere a neconformităților din anexa 3 precum şi privind luarea unor măsuri suplimentare pentru îmbunătățirea stării tehnice a lucrării s-a solicitat societății de drumuri să întocmească câte un deviz ofertă pentru fiecare din situaţiile analizate, Astfel, prin adresa RE2016-000136/ 27.01.2016 S.C. Drumuri Municipale S.A. a prezentat 2 devize ofertă cu remedierea neconformităților din anexa 3 conform soluţiilor tehnice menţionate în procesul verbal, unul în valoare de 511.504,37 lei şi unul în valoare de 384.274,25 lei (diferența în plus fiind dată de soluţia tehnică necesară pentru repararea fisurilor şi crăpăturilor) şi 2 devize care presupun înlocuirea covorului asfaltic pe toată suprafața carosabilă, fapt ce ar duce la o îmbunătățire considerabilă a stării tehnice pe o durată îndelungată, în valoare de 3.140.758,69 lei şi unul de 3.292.685,02 lei, în funcţie de stratul de uzură utilizat: mixtură asfaltică BA 16, respectiv mixtură asfaltică MASF16 (toate preţurile au TVA inclus), soluţia a doua fiind agreată şi de proiectantul şi de consultantul lucrării, La elaborarea soluțiilor tehnice s-a avut în vedere că în cazul celor două străzi pentru partea carosabilă durata normală de funcționare pentru îmbrăcăminți bituminoase pe beton de ciment este de 8 ani la o intensitate medie zilnică anuală de trafic între 8001-16.000 vehicule fizice, conform Normativului pentru întreținerea şi repararea străzilor, indicativ NE 033-04. Din adresa nr. SC2016- 1402/17.03.2016 înaintată de Serviciul T.S.C. din cadrul Primăriei Timişoara rezultă că, pe baza ultimelor măsurători de trafic (din luna februarie 2015), traficul MZA estimat este de 22.100 Vf pe Bd. L. Rebreanu şi 25.200 Vf pe Bd. 1, Bulbuca iar în baza studiului de circulație elaborat în 2011
(pt. PUG Timişoara) valorile estimate ale traficului MZA sunt de 20.200 Vf pe Bd. L. Rebreanu şi 24.300 Vf pe Bd, 1. Bulbuca. În ce priveşte compoziția traficului, din măsurătorile din 2010/2011 rezultă că traficul greu reprezintă 17,7% din traficul total şi datorită faptului că Timişoara nu are centură ocolitoare în partea de sud iar tot traficul greu este preluat de cele două străzi. Analizându-se valorile de trafic de pe cele două bulevarde cu cele date de Normativul pentru întreţinerea şi repararea străzilor, indicativ NE 033-04 se constată că media zilnică anuală de trafic pe cele două bulevarde este peste intervalul 8001-16.000 vehicule fizice pentru care durata normală de funcţionare pentru îmbrăcăminți bituminoase pe beton de ciment este de 8 ani, perioadă care poate fi redusă pe arterele rutiere la care ponderea traficului greu este mare. Dacă se ia în considerare faptul că străzile au fost date în exploatare practic înainte de data 26.09.2008, când s-a întrunit comisia de recepție la terminarea lucrărilor care, datorită numeroaselor neconformități prezentate în Anexa nr. 3 aferentă procesului verbal de recepție, a propus amânarea recepționării lucrărilor, rezultă că în acest an se împlineşte şi durata normală de funcționare pentru partea carosabilă. Pentru astfel de situații normativul prevede executarea de lucrări ce reprezintă refaceri complete ale suprastructurii respectiv a infrastructurii străzilor în vederea creşterii capacității de circulație, a fluenței şi siguranței traficului. Având în vedere importanţa din punct de vedere al circulaţiei rutiere a celor două străzi şi faptului că din studiile de trafic elaborate anterior s-a constatat că valorile estimate ale traficului au crescut de la an la an se impune ca soluție tehnică înlocuirea covorului asfaltic pe toată suprafața carosabilă şi folosirea ca strat de uzură mixtură asfaltică MASF16, În ce priveşte cheltuielile aferente lucrărilor de reparații pentru remedierea neconformităților cuprinse în Anexa nr. 3 a procesului verbal de recepție finală se impune ca suma de 51 1.504,37 lei cu TVA inclus să fie recuperată pe cale legală de la S.C. Confort S.A., conform prevederilor art. 13.3 din contractul de lucrări nr. SC2006-23013/15,11.2006 deoarece societatea respectivă nu şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale şi nu a luat măsurile de întreţinere necesare în perioada de garanție. PROPUNEM: 1. Aprobarea prin Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara a utilizării fondurilor din bugetul pentru anul 2016 aferent secţiunii de funcţionare a sumei de 3.292.683,02 lei, cu TVA inclus pentru executarea lucrărilor de înlocuire a covorului asfaltic de pe bulevardele LL. Rebreanu şi I. Bulbuca şi executarea lor de către S.C. Drumuri Municipale S.A, în baza Acordurilor cadru nr. 63/19.06.2013 „Întreţinere şi reparare străzi pe Sectorul 4 al mun. Timişoara“ , nr. 64/19.06.2013 „Întreţinere şi reparare străzi pe Sectorul 5 al mun. Timişoara“ şi nr. 65/19.06.2013 „Întreţinere şi reparare străzi pe Sectorul 6 al mun. Timişoara“ 2. Suma de 511.504,37 lei cu TVA inclus, ce reprezintă cheltuielile aferente remedierii neconformităților cuprinse în Anexa nr. 3 a procesului verbal de recepție finală a obiectivului de investiții „Modernizare Blv. Liviu Rebreanu - Iosif Bulbuca“ va fi recuperată de la S.C. Confort S.A. pe cale judecătorească, DiPECTOP d. DIRECTOR D, ŞEF SERVICIU D.P.U.H., APAN „n bt ar credite INGAC dnei m 7 eta șE7 STELUANAL BTÂN UU TI CRĂCIUNESCU MARCEL _ Cr aa RE AVIZAT JURIDIC, pro - 5/ 0-2.02.Zo/4 e: Red. CM Cad FO 33-01, ver.3