ROMÂNIA SE APROBĂ: JUDEŢUL TIMIȘ MUNICIPIUL TIMIȘOARA PRIMAR. DIRECȚIA ECONOMICĂ ( 1 Serviciul Financiar , Nicolae ROBU sc2015- 1[623|5, of. 20” REFERAT privind aprobarea Proiectului “ TOP Managment V-NV- Firme de exercitiu pentru accesul elevilor la pozitii de top management, cercetare si inovare in viata profesionala”, proiect propus de Colegiul National Banatean din Timişoara, depus spre finanţare din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Acord de parteneriat nr. 1442/30.03.2013. Colegiul National Banatean din Timişoara, prin adresa nr. 1132/20.04.2015, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. SC2015-010515 din 22.04.2015, solicită hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara din care să rezulte aprobarea Proiectului “ TOP Managment V-NV- Firme de exercitiu pentru accesul elevilor la pozitii de top management, cercetare si inovare in viata profesionala”, proiect depus în calitate de partener 2, din fonduri externe nerambursabile. În vederea participării în cadrul acestui proiect, Colegiul National Banatean din Timişoara solicită hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara din care să rezulte acordul pentru aprobarea proiectului, întrucât Primarul Municipiului Timişoara este ordonatorul principal de credite. Proiectului se derulează pe o perioadă de 10 luni, cu începere din data de 01.03.2015, până în data de 31.12.2015. În Legea educației naționale, nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare, se specifică modalitățile de finanţare a activităților din cadrul unităţilor de învăţământ. “Art. 103 (2) Consiliile locale şi consiliul județean, respectiv consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti pot contribui din bugetele proprii la finanțarea de bază şi complementară a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat. Art. 105 (1) Finanţarea complementară asigură cheltuieli de capital, cheltuieli sociale şi alte cheltuieli asociate procesului de învăţământ preuniversitar de stat. (2) Finanţarea complementară se asigură din bugetele locale ale unităţilor administrativ-teritoriale de care aparţin unităţile de învăţământ preuniversitar, din sume defalcate din taxa pe valoarea adaugată, pentru următoarele categorii de cheltuieli:...lit. k) cheltuieli pentru participarea în proiecte europene de cooperare în domeniul educației şi formării profesionale.” Prin proiectul propus sunt prevăzute şi achiziţii de bunuri şi servicii care vor rămâne în continuare instituției de învăţământ. Proiectul are ca obiectiv general: cresterea capacitatii elevilor cu rezultate academice bune si foarte bune din regiunea Vest si Nord-Vest de a se integra pe piata muncii in pozitii manageriale de top sau in cercetare si inovare si astfel de a participa activ la dezvoltarea societatii bazate pe cunoastere prin transferul EXCELENTEI din scoala catre mediul privat, transfer dezvoltat in cadrul firmelor de exercitiu. GT al proiectului va fi compus din elevi cu rezultate academice deosebite din liceele cu performante recunoscute la nivelul celor 2 regiuni: elevi participanti la concursurile si olimpiadele nationale si internationale, elevi premiati (cu premii sau mentiuni) la concursurile si olimpiadele judetene, elevi cu FP 53-01, Ver. 1
media generala peste 9, elevi cu rezultate deosebite (premii si mentiuni) la concursuri organizate in afara sistemului educational. Proiectul abordeaza problema insertii profesionale a elevilor cu performante academice la nivelul excelentei (performantele academice se refera la performante teoretic-aplicative). Proiectul abordeaza transferul de la scoala la viata activa si integrarea pe piata munci a elevilor de liceu, propunand o abordare diferita si inovatoare, aceea a capacitatii pietei muncii de a absorbi si integra in pozitii corespunzatoare absolventii cu rezultate academice foarte bune (la nivelul excelentei) in scopul generarii dezvoltarii locale si regionale. Proiectul vizeaza un segment al GT al DMI care, desi este si el supus riscului in tranzitia de la scoala la Viata activa, este mai rar implicat in astfel de activitati. Elevii care se pregatesc teoretic pe parcurusul liceului si au rezultate la nivelul excelentei sunt si ei supusi riscului neintegrarii pe piata muncii (in pozitii adecvate). Proiectul abordeaza problema insertiei profesionale a elevilor cu performante academice la nivelul excelentei (performantele academice se refera la performante teoretic-aplicative). Proiectul abordeaza transferul de la scoala la viata activa si integrarea pe piata munci a elevilor de liceu, propunand o abordare diferita si inovatoare, aceea a capacitatii pietei muncii de a absorbi si integra in pozitii corespunzatoare absolventii cu rezultate academice foarte bune (la nivelul excelentei) in scopul generarii dezvoltarii locale si regionale. Proiectul vizeaza un segment al GT al DMI care, desi este si el supus riscului in tranzitia de la scoala la viata activa, este mai rar implicat in astfel de activitati, Elevii care se pregatesc teoretic pe parcurusul liceului si au rezultate la nivelul excelentei, sunt si ei supusi riscului neintegrarii pe piata (ÎN ȚOZITI Activităţile proiectului: - management adecvat pentru asigurarea implementării proiectului; - elaborarea şi actualizarea planului de achiziţii; elaborarea planului de informare şi publicitate; - activităţi legate de înființarea firmelor de exerciţiu; asigurarea sprijinului elevilor în desfăşurarea activității firmelor de exerciţiu, sprijinirea dezvoltării parteneriatelor între firmele de exercițiu şi firmele reale în vederea îmbunătățirii tranziției de şa şcoală la viața activă; Proiectul presupune dotarea cu echipamente IT, achiziţionare de furnituri de birou necesare proiectului; cheltuieli salariale pentru persoanele implicate în proiect pe perioada implementării; rezervă de contingenţă; cheltuieli generale de implementare. Costurile legate de proiect sunt prezentate în anexa ] — Bugetul detaliat al proiectului “ TOP Managment V-NV- Firme de exercitiu pentru accesul elevilor la pozitii de top management, cercetare si inovare in Viata profesionala”. Contribuţia Colegiului National Banatean din Timişoara, în calitate de partener 2, este în valoare de 255.950 lei aşa cum rezultă din Acordul de parteneriat nr. 1442/30.03.2015. Programul POSDRU este un program de rambursare a sumelor utilizate în proiecte, cu excepţia cofinanțării de 2% pentru instituţiile finanțate de la bugetul de stat — unităţile de învăţământ. Cofinanţarea de 2% (suma de 114.242,60 lei) este nerambursabilă, şi va fi suportată din Bugetul Inspectoratului Scolar Judetean Timis. Se solicită suma de 255.950 lei cu titlu de avans rambursabil din bugetul local. Suma se va recupera de la organismul intermediar — ARCS - pe parcursul proiectului fiind prevăzute a fi efectuate 4 cereri de rambursare, în lunile mai, iulie, septembrie şi decembrie 2015. 2 FP 53-01, Ver. 1
Suma alocată va fi cuprinsă în buget la Capitolul 65.02.04.02 Învăţământ secundar superior. Date fiind cele prezentate, ordonatorul principal de credite fiind Primarul Municipiului Timişoara, instituţia de învăţământ Colegiul National Banatean din Timişoara solicită prin adresa cu nr. de ieşire 1132/20.04.2015, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. SC 2015-010515 din 22.04.2013, efectuarea demersurilor legale pentru aprobarea proiectului şi includerea în bugetul loca! pe perioada obarea proiei şi inclu etul local pe perioada implementării acestuia a sumei de 255.950 lei. Având în vedere cele mai sus menţionate, Propunem următoarele: 1. aprobarea proiectului “ TOP Managment V-NV- Firme de exercitiu pentru accesul elevilor la pozitii de top management, cercetare si inovare in viata profesionala”. în valoare totală de 5.712.130 lei, propus de Colegiul National Banatean din Timişoara, în calitate de partener, cu finanţare prin POSDRU. 2. aprobarea alocării în bugetul local al Municipiului Timişoara a sumei de 255.950 lei, suma eligibila din finantarea U.E., conform bugetului estimativ, anexa 2„buget sintetic al proiectului”. DIRECTOR DIRECŢIA ECONOMICĂ, SECRETAR, Smaranda HARACIGU ca ] Su ŞEF SERVICIU FINANCIAR, Lehic& CRIȘAN Consilier, Radu NI ca AVIZAT rain UA FP 53-01, Ver. 1
Anexa 2: Bugetul sintetic al proiectului Denumire Solicitant: Asociaţia Română de Consiliere şi Sprijin Titlu Proiect: TOP Management V-NV — Firme de exercitiu pentru accesul elevilor la pozitii de top management, cercetare si inovare in viata profesionala 2.1. Cheltuieli de tip FEDR 3.2 Valoare activitati subcontractate/extenalizate (max. eligibila a proiectului 8. valoare activităţi transnaţionale n 9. valoare TVA nedeductibila estimata. * Conform prevederilor H.G. nr. 759/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, din care reiese ca TVA
Anexa 1 - Bugetul detaliat al proiectului [ An Implementare 1 P2 - CN Banatean TOTAL Activ1 Aciiv 2 Activ 3 Activ 4 Activ 5 Activ6 Activ 7 Activ8 Activ 9 1.Resurse Umane - an 1 de implementare 6000 9 1 54000 54000 10800] 540| 5400] 540| 540| 5400] 5400] 540| 5400 90 o o o o o o 90 o o o oi o oi 7000 0 4 o o E IT 70 196 13720 13720 13720| 6000 9 1 —54000 | 54000 54000 n E 10000 E 1 Fra adi aa = 0 90 o 1 o o rr a] “ E o Nr. persoane | Cost unitar (cost |TRANSPORT, din care estimativpe — | Nr. calatorii | - | Total-an 1 calatorie) | Transport personal pre cu masina la |evenimontul de organizare a echipei de proiect |. aa +0) RET bu an | Transport personal propriu - cu masina la protoctului aaa s| 300,00 abs a ati a0 30000 6000| 3000| 000| 3000| 000| 3000| sooo 300| 3000 | Transport experti - la locatiile atelierelor rezidentiale si locale A ni 5,00 1.500,00 E 1500 |ransportconsii civitatea de consi consilieri pentru ar consileire. o a ata o e a Cost unitar (cost Nr. persoane Nr. nopti de CAZARE, cin care estimativ pe noapte - || Totat-an1 |care se cazeaza _ cazare [Cazare personal propriu n locailatiie unde se [implementeaza proiectul - petnru activiatile din 2| 250,00 5000 1000| sooj sooj 500| soof soo| sooj soo| 500
Anexa 1 - Bugetul detaliat al proiectului [src operare ofiice. sistem operare, antiv buc 12 1500| 1800000 | _18.000.00 3600| _1600| 1800| 180| 1800f 180| 1800| 1800| 1800 [Teste psihologice con bucipacete o 300 0.00 0.00 o [Consumabile pentru activitatea FE 100x 7 luni __ |firma/luna 35 100 3.500,00 3.500,00 700| 350| 350| 350| 350| 350] 350] 350] 350 0,00, 0.00 Tari n de împlementare I 12000 |. — 1 _ 6000 | 6.000 | _30 6005 | 500 __300 o 300 300 6.000 6.000 6.000 6.000 TIROL HE 5660 Ţ 68506 | | Ţ 14565 [E Tolal chelfuicti directe Eta i SE SESTE E a BRE 1. Cheltuieli Cost mediu Total -an1 [administrativ și porsonalului auxiliar, dn care: Amar e [Persona secretariat proieci (50 oreriuna) 1 TO[ 1000) 10000.00] 2000] 1000] 1000] 1000] 1000] 1000 [Personal adminisiraiv arhivare. intretinere Birouri T 10 300, 8.000,00| 8.000,00) 1600[— 800[_— soof_— a0of 800| 800) [Contabil - evidenta primara documente financiare 1 10| 1000 10.000.00| 10.000,00[ 200| 1000] —1000[ 1000] 1000] 1000] 1000] 1000] 1000] [TOTAL 61 81 [Cost mediu [6-2 Utilitati, din care: |Numar parteneri |Numar luni luna. Total an 1 ERE ter E 10 00, 2000.00 2.000,00 400| 200| 200 200| 200| 200 200| 200| 200 |Cominicare telefonie proisct 1 10) 200) 2.000,00[ 2.000,00 00| 206| 200| 200f 200| 200] 200| 200| 200 [TOTAL 6.2 4.000,00 [FOTAL 63 |6.4 Servicii de intretinere si reparare cost moda Total lan echipamente si mijloace de transport, din care: Numar masini |Numar luni. |pe luna Inretinsre masinile parior - folosite pentru roiect E pi o 10 100 0,00) 0.00) A 5 9 3 A 3 a | ET 0,00 'OTAL 6.4 0,00| [6.7 Cheltuieli financiare si juridice Total -an 1 [Comisioane bancare 1 10 100 1.000,00 1.006,00) 200| 100] 100 100| 100] 100] 100] 100] 100] [TOTAL 67 10000 : CSS RET [5-11 Materiale consumabile |N parteneri [Nr luni |pe luna. Total-an1 [|
Anexa 1 - Bugetul detaliat al proiectului Valoare TVA nedoductibite sstimata - cheltuleii cu caracier general 16 CONTRIBUŢIA SOLICITANTULUI (solicitant m a e ERAMBURSASICA SOLIGITATA TA TIT 255.51550[ 255-975 50