Anexa nr. 2 _______________________
Procedura de acordare a facilităţilor fiscale categoriilor de persoane fizice prevăzute la art. 286 alin. 3 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal,
modificată
Art.1 – (1) Pentru anul fiscal 2009, beneficiază de scutire în cuantum maxim de 400 lei, fără a depăşi impozitul anual datorat, la plata impozitului pentru clădirea folosită ca domiciliu, următoarele categorii de persoane:
a) persoanele fizice ale căror venituri lunare sunt mai mici decât salariul minim brut pe ţară
b) persoanele fizice ale căror venituri lunare constau in exclusivitate din indemnizaţie de şomaj sau ajutor social.
(2) Scutirea prevăzută la alin.(1) se acordă doar în cazul în care persoanele care se încadrează în prevederile alin.(1) literele „a” şi „b” nu deţin mai multe proprietăţi în afara celei de domiciliu.
Art.2 – Pentru anul fiscal 2009, persoanele prevăzute la art.1 alin.(1) din
prezenta hotărâre, beneficiază de scutire în proporţie de 100% la plata impozitului pe terenul aferent locuinţei de domiciliu, în condiţiile prevăzute la art.1 alin.(1) din prezenta hotărâre.
Art.3 – În cazul persoanelor care deţin în coproprietate un imobil, scutirea se
acordă, în condiţiile prezentei hotărâri, doar persoanei care îndeplineşte condiţiile precizate la art.1 şi 2 din prezenta anexă, şi doar pentru cota sa de proprietate.
Art.4 – Reducerea, respectiv scutirea de impozit se acorda numai pentru
locuinta de domiciliu si terenul aferent acesteia pe baza de cerere, proportional cu perioada ramasa pana la sfarsitul anului, scutirea operand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care persoana depune documentele justificative in vederea scutirii si proportional cu cota de proprietate apartinand acestuia.
Art.5 - Cererea va cuprinde : - elementele de identificare a solicitantului - elementele de identificare a bunurilor impozabile pentru care se solicita
scutirea - natura obligatiei bugetare pentru care se solicita scutirea.
Art.6 – (1) In sustinerea cererii se vor depune urmatoarele documente: - copie de pe buletinul de identitate al solicitantului, certificat in conformitate
cu originalul, de catre personalul Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara - actele care stau la baza stabilirii sumelor pentru care se solicita scutirea sau
reducerea (copie extras CF actualizat, copie contract de vanzare-cumparare) - acte care să dovedeasca veniturile solicitantului (ex : adeverinta de salar,
cupon de pensie, adeverinta din care sa rezulte ca beneficiaza de ajutor de somaj si/sau alocatie de sprijin)
- declaratie pe propria raspundere a solicitantului din care sa rezulte ca nu realizeaza alte venituri decat cele pentru care a depus acte.
(2) Persoanele care nu realizează nici un fel de venit au obligaţia să prezinte o adeverinţă de la Direcţia Generală a Finanţelor Publice – Administraţia Financiară Timişoara în acest sens.
Art.7 – Facilitatile fiscale pot fi solicitate si acordate atat inaintea inceperii executarii silite cat si in timpul executarii acesteia.
Art.8 – Pentru a beneficia de reducerea la plata impozitului pe clădire prevăzută la art.1 alin.(1) din prezenta anexă, respectiv de scutirea prevăzută la art.2 din prezenta anexă, solicitantul trebuie sa nu figureze in evidentele Primariei cu debite restante.
Art.9 - Pentru solutionarea fiecarui dosar privind cererea de scutire sau reducere a impozitului pe cladire si teren, Directia Fiscala, prin serviciul de specialitate va intocmi un referat care va fi supus aprobarii directorului executvi al Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara. Art.10 – Persoanele fizice beneficiare a scutirilor, respectiv a reducerilor ce fac obiectul prezentei anexe vor fi obligate ca in situatia in care intervin modificari cu privire la veniturile acestora, sa instiinteze compartimentul de specialitate in cel mult 30 de zile de la data modificarii respective.
DIRECTOR EXECUTIV
Directia Fiscala a Municipiului Timisoara ADRIAN BODO
R O M Â N I A Judetul Timis
Municipiul Timisoara Directia Fiscala a Municipiului Timisoara
Timisoara, B-dul C.D. Loga nr.1, C.I.F. 21666630, tel/fax 0256-293606, www.primariatm.ro
Nr.____________________ din________ 2007
APROBAT PRIMAR
DR. ING. GHEORGHE CIUHANDU
R E F E R A T privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2009
in Municipiul Timisoara
În conformitate cu prevederile pct. 290^1 alin. 2 din HG nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal “Pentru anii fiscali 2008 si 2009, consiliul local adopta hotarari privind stabilirea impozitelor si taxelor locale, pana la data de 31 mai a anului precedent si vor fi aplicate incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator”. In conformitate cu prevederile art. 292 alin. 1 din Legea nr. 571/2003 modificata si completata “În cazul oricărui impozit sau oricărei taxe locale, care constă într-o anumită sumă în lei sau care este stabilită pe baza unei anumite sume în lei, sumele respective se indexează o dată la 3 ani, ţinând cont de evoluţia ratei inflaţiei de la ultima indexare.” Aratam ca prin HG nr. 1514/2006 au fost adoptate nivelurile pentru valorile impozabile, impozitele si taxele locale si alte taxe asimilate acestora precum si amenzile aplicabile in anul fiscal 2007, astfel, prin coroborarea acestui act normativ cu prevederile art. 292 alin. 1 din Legea nr. 571/2003 aceste valori sunt aplicabile si in anul fiscal 2009. In baza prevederilor Legii nr. 571/2003 consiliul local are competenta sa stabileasca cota impozitelor si taxelor locale, cand acestea se determina pe baza de cota procentuala, prin lege fiind stabilite limitele minime si maxime, stabilirea cuantumului impozitelor si taxelor locale prevazute in suma fixa, stabilirea altor taxe locale tinand cont de prevederile cap. X Titlul IX din Codul Fiscal, stabilirea nivelului bonificatiei de pana la 10% conform prevederilor art. 255 alin. 2, art. 260 alin. 2, si art. 265 alin. 2 din Codul fiscal, majorarea impozitelor si taxelor locale conform art. 287 din Codul fiscal, procedura de acordare a facilitatilor fiscale categoriilor de persoane fizice prevazute la art. 286 din Codul fiscal modificat si completat. De asemenea, prin codul fiscal persoanele care utilizeaza un panou, afisaj sau structura de afisaj in scop de reclama si publicitate nu sunt obligate sa depuna declaratii de impunere la serviciile de specialitate, organul competent sa instituie in sarcina contribuabililor aceasta
obligatie fiind consiliul local. In conditiile in care legea nu stabileste un termen de depunere a declaratiilor anuale, prin aceeasi hotarare se va stabili si termenul de depunere a acestora. În conformitate cu prevederile art.282 alin.(2) din Legea nr.571/2003 privind codul fiscal, modificată, domeniile în care consiliile locale pot adopta taxe speciale pentru serviciile publice locale, precum si cuantumul acestora se stabilesc în conformitate cu prevederile Legii nr.273/2006 privind finantele publice locale. Potrivit art.30 din Legii nr.273/2006 privind finantele publice locale, pentru functionarea unor servicii publice locale, create în interesul persoanelor fizice si juridice, consiliile locale aproba taxe speciale, al căror cuantum se stabileşte anual. Propunerile privind nivelurile taxelor si impozitele locale, precum si nivelul taxelor speciale au fost inaintate Directiei Fiscale in calitate de initiator al Proiectului de hotarare privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul fiscal 2009 de catre compartimentele de specilitate care administreaza aceste impozite si taxe prin adresele anexate in copie si care fac parte integranta din prezentul referat. (adresa SC 2008-7328/04.04.2008 si referatul Serviciului Banca de Date Urbane din cadrul Directiei Urbanism, adresa nr. 1240/01.04.2008 a Biroului Monitorizare Servicii Comunitare de Utilitati Publice din cadrul Directiei Edilitare, adresa SC 2008-1240/31.03.2008 a Serviciului Publicitate si Comert din cadrul Directiei Patrimoniu, adresa nr. 1240/01.04.2008 a Serviciului Public de Administrare Locuinte si Utilitati din cadrul Directiei Patrimoniu, adresa nr. 1240/31.03.2008 a Serviciului Administrare Fond Funciar, adresa SC2008-1240/31.03.2008 a Biroului Infrastructura Transport din cadrul Directiei Drumuri si Transporturi) Avand in vedere cele prezentate mai sus,
PROPUNEM:
1. Stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2009, dupa cum urmeaza :
a) nivelurile stabilite in sume fixe sunt prevazute in Anexa nr. 1 care cuprinde impozitele si taxele locale pentru anul 2009 b) cota de impozitare care se aplica valorii de inventar a cladirii la calcularea impozitului pe cladiri în cazul persoanelor juridice, se stabileste la 1,5%; c) cota impozitului pe cladiri în cazul unei cladiri care nu a fost reevaluata în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinta, se stabileste la 5%; d) cota impozitului pe cladiri, in cazul clădirilor a căror valoare a fost recuperată integral pe calea amortizarii, se stabileste la 1,5 % e) cota taxei pentru servicii de reclama si publicitate se stabileste la 3%; f) cota taxei hoteliere se stabileste la 0,5 % fiind aplicata la tariful de cazare practicat de unitatile de profil, pentru intreaga perioada de cazare.
2. Pentru plata cu anticipatie, pâna la data de 31 martie 2009, a impozitului pe cladiri, terenuri sau a impozitului asupra mijloacelor de transport, datorate pe întregul an 2009 de catre contribuabilii persoane fizice se acorda o bonificatie de 10%.
3. Majorarea anuala aplicata impozitului pe cladire de catre Consiliul Local al Municipiului Timisoara, pentru anul fiscal 2009, se stabileste dupa cum urmeaza: a) pentru anul fiscal 2009, in cazul impozitului pe cladire datorat de catre persoanele fizice pentru locuinta de domiciliu, se aplica majorarea in cota de 6%.
b) pentru anul fiscal 2009, în cazul impozitului pe cladire stabilit în conditiile art.1 literele „b” „c” si „d”, datorat de catre contribuabilii persoane juridice, se aplica majorarea in cota de 20%
4. In cazul impozitelor si taxelor locale stabilite in sume fixe, majorarea anuala in cota de 6% este inclusa in nivelurile acestora prevazute in Anexa nr. 1.
5. Persoanele care datoreaza taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate, in conditiile prezentei hotarari, au obligatia sa depuna o declaratie anuala la compartimentul de specialitate al consiliului local, pana la data de 31 ianuarie 2009, sub sanctiunile prevazute de lege.
6. Pentru panourile, afisajele sau structurile de afisaj amplasate în cursul anului, declaratia de impunere se depune la compartimentul de specialitate în termen de 30 de zile de la data instalarii acestora.
7. În anexa nr.2 la prezentul referat se stabilesc categoriile de persoane fizice care pot beneficia de facilitati fiscale în anul 2009, precum si procedura de acordare a acestora.
8. Procedura, criteriile si conditiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe cladire datorat de catre persoanele fizice pentru locuinta de domiciliu, acordate de Consiliul local al Municipiului Timisoara pentru anul 2009, sunt reglementate in Anexa nr. 3.
9.Taxele speciale instituite prin prezenta hotarare si cuantumul acestora sunt prevazute in Anexa nr. 4.
10. Anexele nr. 1-4 fac parte integranta din prezentul referat.
Director executiv Directia fiscala a Municipiului Timisoara
Adrian Bodo
Vizat juridic Mirela Lasuschevici
Anexa 3 LA HCL NR.182/22.04.2008
Procedura, criteriile şi condiţiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe clădire
datorat de către persoanele fizice pentru locuinţa de domiciliu în anul 2009
1. Contribuabilii persoane fizice, beneficiază de scutire în proporţie de 100% la plata impozitului datorat pentru locuinţa de domiciliu, în cazul în care aceştia se obligă ca în anul în care beneficiază de această facilitate fiscală (2009) să realizeze următoarele lucrări:
- înlocuire tâmplărie exterioară la clădiri cu tâmplărie din geam termopan; - înlocuire acoperişuri tip terasă cu acoperişuri tip şarpantă sau refacerea
acoperişurilor vechi tip şarpantă; - izolaţii termice şi hidro la faţade şi terasele imobilelor; - refacerea faţadelor imobilelor (îndepărtarea placajelor care se desprind de pe
faţade şi înlocuirea cu alte placaje noi, fie îndepărtarea completă a placajelor şi astuparea rosturilor cu spumă, retencuire, zugrăvire, alte soluţii tehnice cât şi refacerea faţadelor unde există tencuială şi ornamente.
Se va solicita Autorizaţie de construire pentru imobilele care fac parte din categoria: monument istoric/ansamblu/sit/zonă de protecţie precum şi pentru înlocuire acoperişuri tip terasă cu acoperişuri tip şarpantă.
2. Lucrările amintite mai sus vor fi executate de contribuabilii ce beneficiază de scutire, în cursul anului 2009.
3. Suma rezultată ca facilitate fiscală nu poate depăşi cuantumul impozitului datorat de către contribuabili pentru anul fiscal 2009.
4. Scutirea se acordă persoanelor fizice numai pentru locuinţa de domiciliu, certificată de copia buletinului de identitate a solicitantului. Prin locuinta de domiciliu sau de resedinta se intelege locuinta situata la adresa inscrisa in actele de indentitate ale membrilor de familie sau dupa caz, adresa la care persoanele sunt inscrise in cartea de imobil si sunt luate in calcul la stabilirea cheltuielilor de intretinere a locuintei.
5. După terminarea lucrării, persoanele care solicită scutirea trebuie să depună documente justificative: copii de pe facturi şi chitanţe fiscale, copii de pe buletinele de identitate ale proprietarilor cu adresa de domiciliu, copie autorizaţie de construire (dacă este cazul), extras de carte funciară in extenso, copie, nu mai vechi de 30 de zile (pentru Asociaţii de Proprietari), tabel cu persoanele care fac parte din Asociaţia de Proprietari, semnat şi ştampilat de către administrator şi fotografii realizate înainte şi după finalizarea lucrărilor.
6. Contribuabilii beneficiază de această facilitate, în cazul în care la data depunerii dosarului nu figurează în evidenţele fiscale cu rămăşite. Verificarea îndeplinirii acestei condiţii se va realiza de către serviciul de specialitate din cadrul Direcţiei Fiscale a Municipiului Timisoara.
7. Scutirea de la plata impozitului pe clădire se acordă, pentru întreg anul 2009, de către serviciul de specialitate din cadrul Direcţiei Fiscale a Municipiului Timisoara pe baza referatului întocmit de către Direcţia Urbanism.
DIRECTOR URBANISM
Arh. Emilian Sorin Ciurariu
Anexa nr. 1 La HCL NR.182/22.04.2008
1. Taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor si a autorizatiilor –cap. V-
Tipul taxei Nivelul stabilit
al taxei Cota de majorare
Nivelul pentru anul 2009
Art. 267 alin. (1) Pentru eliberarea certificatului de urbanism, in mediul urban :
x x
Taxa -lei - x Taxa –lei- a) până la 150 m² inclusiv 4 6% 4 b) între 151 şi 250 m² inclusiv 5 6% 5 c) între 251 şi 500 m² inclusiv 7 6% 7 d) între 501 şi 750 m² inclusiv 8 6% 8 e) între 751 şi 1.000 m² inclusiv
10 6% 11
f) peste 1.000 m² 10 +0,01 lei/ m² pentru fiecare
mp. care depăşeşte
suprafaţa de 1.000 m²
6% 11 + 0,01 lei/mp. pentru fiecare mp. care depaseste suprafata de
1.000 mp.
Art. 267 alin. (4) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de foraje sau excavări
6 lei pentru fiecare mp.
afectat
6% 6 lei pentru fiecare mp. afectat
Art. 267 alin. (7) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire pentru chioşcuri, tonete, cabine, spaţii de expunere, situate pe căile şi în spaţiile publice, precum şi pentru amplasarea corpurilor şi a panourilor de afişaj, a firmelor şi reclamelor
6 lei pentru fiecare mp. de
suprafata ocupata de constructie
6% 6 lei pentru fiecare mp. de suprafata ocupata
de constructie
Art. 267 alin. (11) Taxa pentru eliberarea autorizaţiilor privind lucrările de racorduri şi branşamente la reţele publice de apă, canalizare, gaze, termice, energie electrică, telefonie şi televiziune prin cablu
9 lei pentru fiecare racord
6% 10 pentru fiecare racord
Art. 267 alin. (12) Taxa pentru avizarea certificatului de urbanism de catre comisia de urbanism şi amenajarea teritoriului de către primari sau de structurile de specialitate din cadrul consiliilor judeţene
11 6% 12
Art. 267 alin. (13) Taxa pentru eliberarea certificatului de nomenclatură stradală şi adresă
7 6% 7
Art. 268 alin. (1) Taxa pentru eliberarea unei autorizatii pentru desfasurarea unei activitati economice in mediul urban
57 6% 60
Art.268 alin.(1^`1)– Viza anuala 50% din - 50% din cuantumul
pentru autorizatii pentru desfasurarea unei activitati economice
cuantumul taxei de
autorizare
taxei de autorizare
Art. 268 alin. (2) Taxa pentru eliberarea autorizatiilor de functionare
14 6% 15
Art. 268 alin. (3) Taxa pentru eliberarea de copii heliografice de pe planuri cadastrale sau de pe alte asemenea planuri, deţinute de consiliile locale
23 lei 6% 24 lei
Art. 268 alin. (4) Taxa pentru eliberarea certificatului de producător diferenţiat pe produse:
- grau, secara, orz, orzoaica, ovaz, porumb pentru boabe, alte cereale ;
- mazare boabe, fasole boabe, alte leguminoase pentru boabe ;
- plante textile - floarea soarelui, rapita pentru
ulei, soia boabe, alte plante uleioase;
- sfecla de zahar, tutun, alte plante pentru alte industrializari ;
- cartofi; - plante medicinale si
aromatice ; - tomate, ardei, vinete, varza,
conopida, castraveti-cultivate in camp, solarii si sere
- pepeni verzi si galbeni ; - plante de nutret ; - flori cultivate in sere si solarii
(garoafe, trandafiri, gerbera, frezia etc.)
- fructe din livezi cu pomi fructiferi plantati la distante aproximativ normale pe rand si intre randuri ;
- struguri din plantatiile viticole;
- material săditor de pomi fructiferi şi arbuşti fructiferi;
- rasaduri de legume si flori - lapte, branza, smantana si alte
produse lactate ; - miere de albine, propolis,
laptisor de matca si alte produse apicole ;
- muraturi.
57
x
57
- morcovi, patrunjel, pastarnac, telina, hrean ;
- ceapa, praz, usturoi ; - ridichi de vara si de iarna ; - sfecla rosie ; - brocoli ; - andive ; - dovleci, dovlecei ; - gulii ; - fasole verde, mazare verde ; - struguri de vita din curte sau
gradina - capsuni ; - pasari din toate speciile
(gaini, gaste, rate, curci, etc.) ;
- iepuri ;
37 x 37
- fructe din pomi fructiferi
razleti si arbusti ; - arpagic ; - seminte de legume si flori ; - oua ;
12
x
12
- salata, spanac, măcriş ; - ridichi de luna ; - marar, cimbru, tarhon,
leustean, busuioc, sparanghel ;
- frunze de patrunjel si telina ; - flori de gradina (lalele,
narcise, zambile, crizanteme, trandafiri, gladiole etc.)
7
X
7
Art. 268 alin (5) Taxa pentru eliberarea/vizarea anuala a autorizatiei privind desfasurarea activitatii de alimentatie publica 1. Viza anuala pentru unitatile de alimentatie publica, care au o suprafata pana la 50 mp 2. Viza anuala pentru unitatile de alimentatie publica care au o suprafata cuprinsa intre 51 si 100 mp 3. Viza anuala pentru unitatile de alimentatie publica care au o suprafata mai mare de 100 mp.
1.000 lei
1.500 lei
2.000 lei
x
x
x
1.000 lei
1.500 lei
2.000 lei
Nota : In cazul in care producatorul solicita eliberarea certificatului de producator pentru mai multe produse la care taxele stabilite sunt diferite, taxa achitată de acesta va fi egală cu maximul taxei stabilite/ produs.
Totodata, in cazul producatorilor agricoli care au solicitat eliberarea certificatului de producator pentru produsele la care au fost stabilite taxe minime si solicita vizarea trimestriala pentru produse la care au fost stabilite taxe mai mari, acestia vor achita anticipat vizarii, diferenta de taxa.
2. Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate – cap. VI Art. 271 alin. (2) Taxa pentru afisaj
in scop de reclama si publicitate :
a) in cazul unui afisaj situat in locul in care persoana deruleaza o activitate economica
b) in cazul oricarui alt panou, afisaj sau structura de afisaj pentru reclama si publicitate
lei/mp sau fractiune de mp.
23
17
6%
6%
lei/mp sau fractiune de mp.
24
18
3. Impozitul pe spectacole – cap. VII Art. 275 alin. (2) Manifestarea artistica
sau activitatea distractiva : a) in cazul videotecilor b) in cazul discotecilor
lei/mp.
0,2 0,4
x x
lei/mp
0,2 0,4
4. Alte Taxe locale –cap. X- Art. 283 alin. (1) Taxa zilnică pentru
utilizarea temporara a locurilor publice
1. taxa pentru depozitarea de materiale
2. taxa pentru desfacerea de
produse ce fac obiectul comertului in standuri situate de-a lungul drumurilor publice, in parcari, in chioscuri, tonete amplasate de- a lungul drumurilor publice, rulote
3. taxa pentru desfacere de
produse ce fac obiectul comertului pe terasele sezoniere
lei/mp/zi
1 leu
3 lei in zona A 2 lei in celelalte zone
- 2 lei pentru lunile mai, iunie, iulie, august - 1 leu pentru lunile martie, aprilie, septembrie, octombrie - 0,5 lei pentru lunile ianuarie, februarie, noiembrie, decembrie
X
x
x x
x
lei/mp/zi
1 leu
3 lei în zona A 2 lei în celelalte zone
- 2 lei pentru lunile mai, iunie, iulie, august - 1 leu pentru lunile martie, aprilie, septembrie, octombrie - 0,5 lei pentru lunile ianuarie, februarie,
noiembrie, decembrie
4. Taxa de ocupare a domeniului public cu terase sezoniere neutilizate
5. Taxa pentru utilizarea
temporara a locurilor publice in scopuri publicitare
0,25 lei
1,5 lei
x
x
0,25 lei
1,5 lei
DIRECTOR EXECUTIV Directia Fiscala a Municipiului Timisoara
ADRIAN BODO
1
Anexa nr. 4 LA HCL NR. 182&22.04.2008
Taxele speciale stabilite pentru anul fiscal 2009
Nr. Crt. Denumirea taxei speciale Nivelul taxei speciale -lei-
Denumirea compartimentului de specialitate care presteaza
serviciul taxabil 1. Taxa cazare Vila Bistra 15 lei/noapte + TVA – pentru
angajatii PMT 20 lei/noapte + TVA – pentru
consilierii locali 20 lei/noapte + TVA pentru
persoanele invitate
Directia Patrimoniu-
Serviciul Tehnic Edilitate
2. Taxa concesiune loc de veci 75 lei/loc/7ani Directia Patrimoniu Serviciul Public de
Administrare Locuinte si Utilitati
3. Taxa imprimat 6 lei Directia Patrimoniu Serviciul Publicitate si Comert
4. Cost autocolant 10 lei Directia Patrimoniu Serviciul Publicitate si Comert
5. Taxa artificii 200 lei/min. Directia Patrimoniu Serviciul Publicitate si Comert
6. Taxa urgenta eliberare acte – in termen de 3 zile de la data depunerii,
exclusiv ziua depunerii
-in cazul persoanelor fizice si juridice:
100 lei/act
Toate seviciile si compartimentele de specialitate
din cadrul Primariei Municipiului Timisoara si
Directia Fiscala
2
7. Taxa permise de interventie 100 lei Directia Drumuri si Transporturi
8. Taxa avize de principiu si predari de
amplasament 200 lei Directia Drumuri si
Transporturi Directia Dezvoltare
9. Taxa permise de spargere 120 lei Directia Drumuri si Transporturi
10. Taxa evaluari zone verzi 30 lei Directia de Mediu
11. Taxa pentru eliberarea certificatului de performanta energetica a cladirilor
5 % din valoarea impozitului pe cladire aferenta anului 2009
Directia Edilitara Serviciul Energetic
12. Taxa acord de dezmembrare parcele- persoane fizice
a) până la 150 m² inclusiv : 5 lei/mp b) intre 151 si 250 mp.
inclusiv : 7 lei/mp c) intre 251-500 mp inclusiv :
8 lei/mp d) intre 501-750 mp inclusiv :
10 lei/mp e) intre 751-1.000 mp inclusiv :
12 lei/mp f) peste 1.000 mp. 12 lei/mp. + 1 leu/mp pentru fiecare mp. ce depaseste suprafata de 1.000 mp.
Directia Urbanism- Banca de Date Urbane
13. Taxa acord de dezmembrare parcele- persoane juridice
a) până la 150 m² inclusiv : 5 lei/mp
b) intre 151 si 250 mp. inclusiv : 7 lei/mp
c) intre 251-500 mp inclusiv : 8
Directia Urbanism- Banca de date Urbane
3
lei/mp d) intre 501-750 mp inclusiv : 10
lei/mp e) intre 751-1.000 mp inclusiv :
12 lei /mp f) peste 1.000 mp 12 lei/mp + 1leu/mp pentru fiecare mp ce depaseste suprafata de 1.000
mp 14. Taxa acord iesire din indiviziune –
persoane fizice si juridice a) până la 150 m² inclusiv : 5
lei/mp b) intre 151 si 250 mp. inclusiv : 7
lei/mp c) intre 251-500 mp inclusiv : 8
lei/mp d) intre 501-750 mp inclusiv : 10
lei/mp e) intre 751-1.000 mp inclusiv :
12 lei /mp f) peste 1.000 mp 12 lei /mp + 1 leu/mp pentru fiecare mp ce depaseste suprafata de 1.000
mp
Directia Urbanism- Banca de date urbane
15. Taxa eliberare planuri de situatie- persoane fizice si juridice
1 :500 format A4 – 10 lei 1 :500 format A3 – 12 lei
1 :10000, PUZ-uri, PUD-uri, PUG format A3 – 16 lei
1 : 1000 format A4 – 9 lei 1 :1000 format A3 – 9 lei 1 :2000 format A4 – 7 lei 1 :2000 format A3 – 8 lei 1 :5000 format A4 – 11 lei 1 :5000 format A3 – 12 lei
1 :10000 PUZ-uri, PUD-uri, PUG
Directia Urbanism- Banca de Date Urbane
4
format A4- 9 lei 16. Taxa emitere in regim de urgenta,
termen de o zi, Planuri de situatie in format A4, la scara
1 : 500 – 18 lei 1 : 2000- 14 lei 1 : 5000 – 20 lei 1: 1000 -16 lei
1:10000, PUZ-uri, PUD-uri,PUG – 18 lei
Directia Urbanism
17. Taxa emitere in regim de urgenta, termen de o zi, Planuri de situatie in
format A3, la scara
1 : 500 – 22 lei 1 : 2000- 16 lei 1 : 5000 -22 lei 1 : 1000 -18 lei
1 : 10000, PUZ-uri, PUD-uri, PUG – 30 lei
Directia urbanism
18. Taxa eliberare proces verbal de vecinatati – persoane fizice
a) până la 150 m² inclusiv : 5 lei/mp
b) intre 151 si 250 mp. inclusiv : 7 lei/mp
c) intre 251-500 mp inclusiv : 8 lei/mp
d) intre 501-750 mp inclusiv : 10 lei/mp
e) intre 751-1.000 mp. inclusiv : 12 lei /mp
f) peste 1.000 mp: 12 lei/mp + 1 leu/mp pentru fiecare mp ce depaseste suprafata de 1.000 mp
Directia urbanism- Banca de date urbane
19. Taxa eliberare proces-verbal de vecinatati – persoane juridice
conform HG 834/1991
a) până la 150 m² inclusiv : 5 lei/mp
b) intre 151 si 250 mp. inclusiv : 7 lei/mp
c) intre 251-500 mp inclusiv : 8 lei/mp
Directia urbanism- Banca de Date Urbane
5
d) intre 501-750 mp inclusiv : 8 lei/mp
e) intre 751-1.000 mp inclusiv : 12 lei/mp
f) peste 1.000 mp. 12 lei/mp. +1 leu/mp pentru fiecare mp ce
depaseste suprafata de 1.000 mp 20. Taxa cautare acte in arhiva 10 lei /doc. Compartiment arhivă 21. Taxa eliberare copii Format A4 – 2 lei
Format A3 – 4 lei Compartiment arhivă
22. Taxa pentru eliberarea certificatului de urbanism in regim de urgenta – in
termen de 7 zile lucratoare
1000 Directia Urbanism
23. Taxa pentru eliberarea autorizatiei de construire in regim de urgenta – in
termen de 7 zile lucratoare
1000 + 10% din cuantumul taxei de autorizare pentru investitii de pana
la 250.000 euro
1000 + 5% din cuantumul taxei de autorizare pentru investitii cuprinse intre 250.001 euro- 2.000.000 euro
1000 + 2,5% din cuantumul taxei de autorizare pentru investitii de
peste 2.000.000 euro
Directia Urbanism
24. Taxa pentru eliberare acord unic 30 Directia Urbanism
25. Taxa eliberare informatii 1. taxa pentru eliberare planse 2. taxa pentru eliberare parte
scrisa
10/pag Directia Urbanism-
26. Taxa autorizatie de functionare -in regim normal de emitere
200 Directia Urbanism Banca de Date urbane
27. Taxa autorizatie de functionare –in 1000 Directia Urbanism
6
regim de urgenta de emitere–in termen de 7 zile
Banca de Date urbane
28. Taxa autorizatie de nefunctionare - in regim normal de emitere
200 Directia Urbanism Banca de Date Urbane
29. Taxa autorizatie de nefunctionare- in regim de urgenta de emitere–in
termen de 7 zile
1000 Directia Urbanism Banca de Date Urbane
30. Taxa emitere adeverinte teren intravilan – in regim normal
25 Directia Urbanism Banca de Date Urbane
31. Taxa emitere adeverinte teren intravilan- in regim de urgenta
100 Directia urbanism Banca de Date Urbane
32. Taxa documentatii conform HG 834/1991
echivalenta cu taxa pentru emiterea certificatului de urbanism
Directia Urbanism Banca de Date Urbane
33. Taxa emitere in regim normal, Harta Mun. Timisoara in format A0, la
scara
1 : 10000 - 50 lei Directia Urbanism Banca de Date Urbane
34. Taxa emitere in regim de urgenta Harta Mun. Timisoara in format A0
la scara,
1 : 10000 – 100 lei Directia Urbanism Banca de Date Urbane
35. Taxa emitere in regim normal PUG, format A0
80 Directia Urbanism Banca de Date Urbane
36. Taxa emitere in regim de urgenta PUG format A0
100 Directia Urbanism Banca de Date Urbane
37. Taxa emitere in regim normal PAT,format A1
40 Directia Urbanism Banca de Date Urbane
38. Taxa emitere in regim de urgenta PAT, format A1
100 Directia Urbanism Banca de Date Urbane
39. Taxa pentru aviz plan de eliminare a deseurilor
20 Directia Edilitara Serviciul Salubrizare
40. Taxa inscriere la examenul de atestare a persoanelor fizice pentru functia de administrator de imobile
10 Directia Edilitara Compartimentul Asociatii
proprietari 41. Taxa de autorizare a persoanelor 60 Directia Edilitara
7
juridice pentru desfasurarea activitatii de administrare imobile
Compartimentul Asociatii proprietari
42. Taxa duplicat autorizatie pentru desfasurarea unei activitati economice
60 Directia Patrimoniu Serviciul Publicitate si Comert
43.
Taxa de modificare a autorizatiei pentru desfasurarea unei activitati
economice
50% din cuantumul taxei de autorizare
Directia Patrimoniu Serviciul Publicitate si Comert
44. Taxa pentru eliberarea autorizatiei de transport pentru transportul rutier de
marfuri (valabila 5 ani)
332 Directia Drumuri si Transporturi
45. Taxa pentru eliberarea autorizatiei de
transport pentru transport rutier de persoane (valabila 5 ani)
332 Directia Drumuri si Transporturi
46. Taxa pentru eliberarea autorizatiei de
transport pentru transportul in regim de taxi (valabila 5 ani)
332 Directia Drumuri si Transporturi
47. Taxa pentru eliberarea autorizatiei de
transport pentru transportul in regim de inchiriere(valabila 5 ani)
332 Directia Drumuri si Transporturi
48. Taxa pentru eliberarea copiei
conforme autorizatiei de transport pentru transportul rutier de marfuri
sau de persoane (valabila 5 ani)
244 Directia Drumuri si Transporturi
49. Taxa pentru eliberarea copiei conforme autorizatiei de transport
pentru transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere (valabila 5 ani)
244 Directia Drumuri si Transporturi
50. Vizarea anuala a copiei confrom autorizatiei de transport rutier de marfuri sau persoane precum si a
copiei confrome autorizatiei de transport pentru transportul in
20% din tariful initial Directia Drumuri si Transporturi
8
regim de taxi si in regim de inchiriere 51. Taxa pentru eliberarea licentei de
traseu- pentru o cursa (valabila 3 ani) 120 Directia Drumuri si
Transporturi
52. Taxa pentru eliberarea unui duplicat al autorizatiei de transport al copiei conforme autorizatiei de transport
sau a licentei de traseu ocazionate de pierderea, sustragerea sau deteriorarea celei eliberate
110 Directia Drumuri si Transporturi
53. Taxa pentru eliberarea copiei conforme autorizatiei de transport
ocazionate de suspendarea celei eliberate
332 Directia Drumuri si Transporturi
54. Taxa pentru inlocuirea autorizatiei de transport, a copiei conforme
autorizatiei de transport sau a licentei de traseu ocazionate de schimbarea
denumirii operatorului de transport/ intreprinderii, adresei sediului
social/domiciliului acestuia sau de schimbare a autovehiculului utilizat
pentru serviciul de transport
20% din tariful initial Directia Drumuri si Transporturi
Nota: I. Taxa de urgenta, prevazuta la pct. 6 se datoreaza in toate cazurile in care este posibila eliberarea in regim de
urgenta a actelor solicitate de contribuabili, cu exceptia celor pentru care in anexa 4 s-a stabilit expres o taxa speciala de urgenta, si se incaseaza pe baza notei de plata intocmite de catre angajatii cu atributii in eliberarea acestora.
II. Referitor la taxa pentru eliberarea certificatului de performanta energetica (poz. 11 din tabel), avand in vedere art. 16 alin. 1 din Normele metodologice privind performanta energetica a cladirilor certificatul de performanta
9
energetica, valabil 10 ani de la data emiterii, se elaboreaza prin grija investitorului/proprietarului pentru cladirile care se construiesc sunt vandute sau inchiriate cu respectarea legislatiei in vigoare. Pentru cladirile de locuit unifamiliale si apartamentele din blocurile de locuinte pentru care se incheie contracte de vanzare-cumparare sau de inchiriere prevederile acestor norme nu se aplica pentru anul fiscal 2009.
\
DIRECTOR EXECUTIV Directia Fiscala a Mun. Timisoara
ADRIAN BODO