ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA APROBAT ADMINISTRATOR PUBLIC PRIMAR BIROU SALUBRIZARE NICOLAE ROBU SC2016-
REFERAT privind modificarea şi completarea, ca urmare a modificărilor legislative, prin act adiţional a contractului
de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localităţilor prin concesiune nr.SC2006- 15414/31.07.2006 - bunuri de retur
În conformitate cu prevederile art.III alin.2 din Legea nr.99/2014 pentru modificarea şi completarea Legii serviciului de salubrizare a localităţilor nr.101/2006, coroborate cu prevederile art.1 alin.2, art.2 alin.3 şi art.6 alin.1 din Legea nr.101/2006 a serviciului de salubrizare a localităţilor, republicată, în exercitarea competenţelor şi atribuţiilor care le revin în sfera serviciului public de salubrizare, autorităţile administraţiei publice locale au competenţe exclusive în ceea ce priveşte înfiinţarea, organizarea, gestionarea şi coordonarea serviciului.
Prin hotărârea nr. 23 din 31.01.2006, Consiliul Local al Municipiului Timişoara a aprobat delegarea gestiunii serviciilor publice de salubrizare pe raza municipiului Timişoara, iar în temeiul hotărârii nr. 93 din 28.03.2006 a fost încheiat contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localităţilor prin concesiune, înregistrat cu nr. SC2006-15414/31.07.2006.
O parte din activităţile specifice serviciului de salubrizare, au fost delegate pentru o perioadă de opt ani, către operatorul S.C. RETIM ECOLOGIC SERVICE S.A., care deţine exclusivitatea prestării activităţilor de salubrizare conform legislaţiei în vigoare.
Prin Actul adiţional nr. 8 din 28.01.2014 s-a prelungit contractul nr.SC2006-15414/31.07.2006 pe o perioadă de 4 ani, de la data de 04.08.2014 până la data de 04.08.2018.
În conformitate cu prevederile art. 15 pct.4 din contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localităţilor prin concesiune nr.SC2006-15414/31.07.2006 concesionarul are dreptul „de a iniţia modificarea şi/sau completarea contractului în cazul modificării reglementărilor şi/sau a condiţiilor tehnico - economice care au stat la baza încheierii acestuia”.
Conform art.4, lit.a) din contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localităţilor prin concesiune nr. SC2006-15414/31.07.2006 sunt prevăzute bunurile de retur ca fiind un număr de 55 coşuri stradale cu capacitate de 100 litri. Ulterior prin Actul Adiţional nr. 2/24.11.2009 s-a completat art.4 lit.a) din contract cu un număr de 67 bucăţi echipamente monitorizare GPS Safe Fleet, iar prin Actul Adiţional nr. 9/04.02.2014, a fost completat cu staţia de sortare a deşeurilor municipale reciclabile.
Legislaţia în vigoare, respectiv Legea nr. 101/2006 a serviciului de salubrizare a localităţilor, republicată şi Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice, republicată, cuprinde prevederi referitoare la bunurile de retur.
Astfel, art.25 alin.(5) din Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice, republicată şi actualizată stipulează: ,,în cazul gestiunii delegate, bunurile realizate de operatori în conformitate cu programele de investiţii impuse prin contractul de delegare a gestiunii constituie bunuri de retur care revin de drept, la expirarea contractului gratuit şi libere de orice sarcini, unităţilor administrativ-teritoriale şi sunt integrate domeniului public al acestora”.
La art.44 alin.(4) din actul normativ mai sus menţionat se prevede că ,,bunurile realizate în cadrul programelor de investiţii ale unităţilor administrativ-teritoriale aparţin domeniului al unităţilor administrativ- teritoriale, dacă sunt finanţate din fonduri publice, sau revin în proprietatea publică a acestora, ca bunuri de retur, dacă au fost realizate cu finanţare privată în cadrul unor programe de investiţii asumate de operator prin contractul de delegare a gestiunii serviciului, la expirarea acestuia”.
De asemenea art.28 din Legea nr. 101/2006 a serviciului de salubrizare a localităţilor, republicată stipulează:
(3) ,,Investiţiile în infrastructura specifică serviciilor de salubrizare care se realizează din fonduri proprii ale operatorilor de drept privat constituie bunuri de retur; bunurile astfel realizate rămân în proprietatea operatorilor pe toată durata contractului de delegare a gestiunii şi revin de drept, la expirarea contractului, gratuit şi libere de orice sarcini, unităţilor administrativ-teritoriale, fiind integrate domeniului public al acestora”. În contractul de delegare a gestiunii se vor menţiona bunurile de retur, respectiv modul de repartiţie a categoriilor de bunuri realizate de operator până la încetarea, din orice cauză, a contractului de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare.
Bunurile realizate de SC RETIM Ecologic Service SA în conformitate cu ,,Programul de realizare a investiţiilor şi aportul acestora în gestiunea integrată a deşeurilor în Municipiul Timişoara”asumat prin contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localităţilor prin concesiune nr. SC2016- 15414/31.07.2006 constituie bunuri de retur care revin de drept la expirarea contractului gratuit şi libere de orice sarcini, Municipiului Timişoara şi sunt integrate domeniului public al acestuia.
În urma controlului efectuat în data de 22.10.2015 de către echipa de control a A.N.R.S.C.-Agenţia Teritorială Deva la Primăria Municipiului Timişoara s-a încheiat nota de control nr. SC2015-27897/22.10.2015 prin care s-a dispus ca măsură, actualizarea tuturor documentelor serviciului de salubrizare a localităţilor conform prevederilor art.III alin.2 din Legea nr.99/2014. Modificările se fac urmare a Notei de Control din 22.10.2015 a Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (A.N.R.S.C.), care potrivit art. 11 din Legea nr. 101/2006 privind serviciul de salubrizare al localităţilor, A.N.R.S.C. elaborează reglementările-cadru privind serviciul de salubrizare, monitorizează modul de aplicare a legislaţiei în domeniu şi acordă licenţă operatorilor de salubrizare, conform prevederilor legale.
Având în vedere prevederile Legii nr.101/2006 coroborate cu prevederile Legii nr.51/2006, analizând
prevederile cu referire la bunurile de retur art.25 alin.(5) din Legea nr.51/2006 potrivit căruia în cazul gestiunii delegate, bunurile realizate de operatori în conformitate cu programele de investiţii impuse prin contractul de delegare a gestiunii constituie bunuri de retur care revin de drept, la expirarea contractului gratuit şi libere de orice sarcini, unităţilor administrativ-teritoriale şi sunt integrate domeniului public al acestora, introducem un nou aliniat, alin.(2) în completarea articolului 4, la prezentul act adiţional, cu următorul conţinut: ,,Bunurile realizate de concesionar în cadrul Programului de realizare a investiţiilor şi aportul acestora în gestiunea integrată a deşeurilor în Municipiul Timişoara propus şi asumat prin oferta sa, reprezintă bunuri de retur”.
Având în vedere cele expuse mai sus propunem emiterea unei hotărâri a Consiliului Local al
Municipiului Timişoara prin care să se aprobe: - modificarea şi completarea, ca urmare a modificărilor legislative, prin act adiţional a contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localităţilor prin concesiune nr. SC2006-15414/31.07.2006 încheiat cu SC Retim Ecologic Service SA. - mandatarea domnului NICOLAE ROBU Primarul Municipiului Timişoara să semneze actul adiţional la contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localităţilor prin concesiune nr.SC2006- 15414/31.07.2006. ADMINISTRATOR PUBLIC DIRECTOR DIRECŢIA ECONOMICĂ Sorin DRĂGOI Smaranda HARACICU ŞEF BIROU SALUBRIZARE
Călin Victor FIAT Consilier Călina TRAPCEA SERVICIUL JURIDIC
Cod FO 53-01, ver.2