keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 173/07.04.2015 privind aprobarea participării şi contribuţiei proprii a Municipiului Timişoara în cadrul proiectului „Kuncz - cartier în criză" finanţat în cadrul Programului „ Anul participării şi responsabilizării cetăţenilor II" gestionat de către Agenţia Naţională pentru Romi

07.04.2015

Hotararea Consiliului Local 173/07.04.2015
privind aprobarea participării şi contribuţiei proprii a Municipiului Timişoara în cadrul proiectului „Kuncz - cartier în criză" finanţat în cadrul Programului „ Anul participării şi responsabilizării cetăţenilor II" gestionat de către Agenţia Naţională pentru Romi


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC 2015 - 8395/30.03.2015 al Primarului Municipiului Timişoara, Domnul Nicolae Robu;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administrare locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Luând în considerare Adresa nr. 22/17.03.2015 de la Centrul pentru Regenerare Urbană, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. CP2015-150/17.03.2015 şi prin Adresa nr. 4919/S1/17.03.2015 de la Instituţia Prefectului Timiş, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. CP2015-152/18.03.2015;
În temeiul dispoziţiilor Legii nr. 350/2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi non-profit de interes general, cu modificările şi completările ulterioare;
În conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 1703/2004 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Romi, cu modificările şi completările ulterioare;
În conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 18/2015 privind Strategia de incluziune a cetăţenilor români aparţinând minorităţii romilor pentru perioada 2015-2020;
Conform prevederilor Ordonanţei de Guvern nr. 26/2000 privind asociaţiile şi fundaţiile, cu modificările şi completările ulterioare;
În conformitate cu dispozitiile art. 36, alin. (2), lit. b) si lit.e), alin.4 lit. e) şi alin. (7) lit.a) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, modificată şi republicată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă participarea şi contribuţia proprie a Municipiului Timişoara în cadrul proiectului "Kuncz - cartier în criză" finanţat în cadrul Programului " Anul participării şi responsabilizării cetăţenilor II" gestionat de către Agenţia Naţională pentru Romi.

Art. 2: Se aprobă parteneriatul dintre Municipiul Timişoara şi Centrul de Resurse pentru Regenerare Urbană-CRRU, Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara şi Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara pentru implementarea proiectului de la art. 1.

Art. 3: Se aprobă implementarea de către Municipiul Timişoara a proiectului "Kuncz - cartier în criză", având o valoare totală de 126.067 lei din care:
1. Contribuţia financiară a Municipiului Timişoara este de 26.067 lei;
2. Contribuţia financiară a Agenţiei Naţionale pentru Romi este de 100.000 lei.
conform Anexei - Bugetul proiectului care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 4: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotarâri se încredinţează Direcţia Dezvoltare din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara şi Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara.
Art. 5: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului Judeţului Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Poliţia Locală;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Biroului Audit;
- Agenţiei Naţionale pentru Romi;
- Centrului de Resurse pentru Regenerare Urbană-CRRU;
- Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor Timişoara;
- Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara;
- Mass-media locale.



Presedinte de sedinta
ADRIAN ORZA
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

 

Municipiul Timişoara Se aprobă, Direcţia Dezvoltare Primar Serviciul Proiecte cu Finanţare Locală, Regională, Naţională Biroul Generare Proiecte NICOLAE ROBU SC 2015 – 8395/30.03.2015

REFERAT privind aprobarea participării şi contribuţiei proprii a Municipiului Timişoara în cadrul

proiectului „Kuncz – cartier în criză” finanţat în cadrul Programului „ Anul participării şi responsabilizării cetăţenilor II” gestionat de către Agenţia Naţională pentru Romi

În perioada 11-13 martie 2015, reprezentanţi ai Poliţiei Locale Timişoara, Direcţiei de Evidenţă a Persoanei Timişoara şi reprezentanţi ai Primăriei Municipiului Timişoara, însoţiţi de reprezentanţi ai Centrului de Resurse pentru Regenerare Urbană-CRRU, s-au deplasat în cartierul Kuncz unde s-au făcut investigaţii la faţa locului pentru stabilirea situaţiei locative pentru 48 de adrese pentru care CRRU a oferit informaţii din baza de date întocmită cu ocazia derulării programului autofinanţat de regenerare urbană şi de asistare a comunităţii din cartierul Kuncz în procesul de eliminare a disparităţilor de orice natură în raport cu celelalte cartiere ale Municipiului Timişoara. Principalul impediment în rezolvarea situaţiei locative a persoanelor din cartierul Kuncz îl reprezintă lipsa informaţiilor topografice, majoritatea informaţiilor de la Oficiul de Cadastru fiind perimate. Prin adresa nr. 22/17.03.2015 de la Centrul pentru Regenerare Urbană, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. CP2015-150/17.03.2015 şi prin adresa nr. 4919/S1/17.03.2015 de la Instituţia Prefectului Timiş, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. CP2015- 152/18.03.2015, am fost informaţi că Agenţia Naţională pentru Romi a lansat o sesiune de finanţare în cadrul Programului „Anul participării şi responsabilizării cetăţenilorii” a proiectelor referitoare la legalizarea locativă a comunităţilor de romi. Conform prevederilor normelor metodologice de accesare a fondurilor mai sus menţionate, solicitanţi pot fi doar unităţi administrativ teritoriale definite conform Legii administraţiei publice locale nr.215/2001 în parteneriat cu organizaţii nonguvernamentale, fără scop lucrativ, definite conform prevederilor OG nr. 26/2000 privind asociaţiile şi fundaţiile. Suma maximă ce poate fi accesată este de 100.000 lei la care se adaugă o cofinanţare de minim 20% din valoarea totală a finaţării, din partea solicitantului. În vederea soluţionării problemelor de tip locativ din cartierul Kuncz, Direcţia Dezvoltare din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara a iniţiat proiectul „Kuncz, cartier în criză” în parteneriat cu Centrul de Resurse pentru Regenerare Urbană-CRRU, Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara şi Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara în cadrul programului „Anul participării şi responsabilizării cetăţenilor II”, scopul acestuia fiind creşterea participării actorilor sociali la implementarea politicilor adoptate de Guvernul României care se adresează romilor şi comunităţilor în care aceştia trăiesc, de a sprijini accesul la drepturile sociale şi participarea acestora la viaţa economică, socială, culturală şi politică. Prin implementarea proiectului se urmăreşte asigurarea documentelor de identitate, stare civilă, iniţierea demersurilor necesare legalizării situaţiei locative a persoanelor care nu posedă documente legale de proprietate sau uz al imobilelor, precum şi conştientizarea locuitorilor privind importanţa deţinerii documentelor legale în vederea accesului la servicii sociale, de educaţie, sănătate şi ocupare. În 1921, proprietarul fabricii de cărămidă Kuncz a permis muncitorilor de origine romă să-şi ridice case, dar fără acte de proprietate. În 1945, fabrica s-a închis, dar foştii muncitori au rămas în continuare în imobilele construite pe terenurile respective, care au fost naţionalizate în perioada comunistă. După 1990, terenul a trecut în proprietatea Municipiului Timişoara. În prezent, în zonă există clădiri amplasate haotic, construite fără documentaţie tehnică şi fără autorizaţie de construire. Lipsesc actele de proprietate asupra imobilelor: terenuri şi clădiri.

 

Prin abordarea integrată a problemelor sociale, locative, de sănătate, educaţie şi ocupare, proiectul va aduce beneficii întregii comunităţi a cartierului Kuncz. În mod direct, el va acţiona asupra grupului de cetăţeni români de etnie romă care nu posedă documente de identitate, de stare civilă şi/sau locative. Grupul ţintă e format din 200 de persoane care vor beneficia de suport şi de asistenţă socială, juridică şi tehnică pentru întocmirea documentelor de identitate şi stare civilă, precum şi a documentelor de proprietate sau uz a imobilelor în care trăiesc. Din cadrul acestui grup ţintă, 50 de persoane vor beneficia de reglementarea actelor lor de identitate şi de stare civilă. Totodată, în vederea stabilirii situaţiei locative legale, în zonă vor fi efectuate lucrări de măsurători topometrice şi înregistări cadastrale pe suprafeţele de teren pe care au fost construite aproximativ 174 de imobile. Grupul ţintă va beneficia de acţiunile de informare asupra oportunităţii şi modalităţilor de accesare a serviciilor publice de sănătate, educaţie şi ocupare. Peste 500 de cetăţeni români de etnie romă, locuitori ai cartierului Kuncz, vor beneficia de efectele pozitive care rezultă din implementarea acestui proiect şi din crearea şi dezvoltare unei infrastructuri organizate de reprezentare a intereselor comunităţii. Considerăm că o colaborare între Municipiul Timişoara şi partenerii mai sus menţionaţi în cadrul acestui proiect este oportună şi benefică pentru strategia de dezvoltare a oraşului nostru. Având în vedere cele menţionate mai sus,

PROPUNEM:

‐ Aprobarea participării şi contribuţiei proprii a Municipiului Timişoara în cadrul proiectului „Kuncz – cartier în criză” finanţat în cadrul Programului „ Anul participării şi responsabilizării cetăţenilor II” gestionat de către Agenţia Naţională pentru Romi;

‐ Aprobarea parteneriatului dintre Municipiul Timişoara şi Centrul de Resurse pentru Regenerare Urbană-CRRU, Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara şi Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara pentru implementarea acestui proiect;

‐ Aprobarea implementării de către Municipiul Timişoara a proiectului „Kuncz – cartier în criză”, având o valoare totală de 126.067 lei din care:

1. Contribuţia financiară a Municipiului Timişoara este de 26.067 lei; 2. Contribuţia financiară a Agenţiei Naţionale pentru Romi este de 100.000 lei.

Secretar, Ioan Cojocari

Director Direcţia Dezvoltare Director executiv Direcţia Economică Arh. Aurelia Junie Ec.Smaranda Haracicu Şef Serviciul Proiecte cu F.L.R.N. Birou Generare Proiecte Ing. Gabriela Bica Ec. Daniela Ghinea Întocmit, Cons. Maria Pantić- Telbis

Avizat juridic Cons. Juridic Daniela Ştefan

Atasament: Anexa_B.pdf

   

BUGETUL PROIECTULUI ANEXA B

Bugetul proiectului1

Costuri ( Cheltuieli ) Unitatea de măsură

Număr Cost unitar (în LEI)

Total Costuri

de unităţi (in LEI)2

1. Resurse umane3

1.1. Salarii - personal propriu/solicitant principal (ex. coordonator proiect, asistent proiect, contabil etc.

8.832

1.1.1 Coordonator proiect 24 lei/oră *32ore/lună

lună 7 768 5.376

1.1.2 Responsabil tehnic cadastru 24 lei/oră *32ore/lună

lună 2 768 1.536

1.1.3 Responsabil de specialitate – evidența persoanelor

15 lei/oră *32ore/lună lună 2 480 960

1.1.4 Responsabil de specialitate – asistență socială

15 lei/oră *32ore/lună lună 2 480 960

1.2.        Onorarii – colaboratori externi ai

1.920 solicitantului (ex. expert, cercetător, expert

cadastru,formator,mediator,monitor, consultant de specialitate, sau orice altă resursă umana externă. etc.) 1.2.3 Facilitator comunitar 15 lei/oră*32 ore/lună

lună 4 480 1.920

1.3 . Diurna 0,00

1.3.1. Diurna deplasare interna (13 lei/zi) zi 0,00

Subtotal Resurse umane 10.752,00

2. Transport4

2.1 Transport intern (local Timișoara - în zona Kuncz) 10 km/zi * 10 zile/lună * 7,5 l/100km * 7 luni

pe proiect 52,5 6 315,00

Subtotal Transport 315,00

3. Sediu local /costuri aferente proiectului5

0,00

3.1 Chirie sediu pe lună 0.00

   

3.2 Consumabile - rechizite de birou Birotică

pe proiect 2 400 800,00

3.3 Alte servicii: (telefon/fax,electricitate/incălzire,întreţinere)

pe lună 0,00

Subtotal Sediu local/costuri aferente proiectului

800,00

4. Alte costuri, servicii6

4.1 Publicaţii7 2.000,00

4.1.1 Ghid de bune practici buc 50 40 2.000,00

4.2 Studii, cercetări8 0,00

4.3 Costuri pentru conferinţe/seminarii9

9.000,00

4.3.1. 3 Sesiuni informare tematice (DSP, ISJ, AJOFM) corelate cu 3 întâlniri publice Protocol 100 pers*7,5 lei/pers Materiale promoționale : plase, pliante etc. 100 * 12,5 lei/pers

sesiune informare 3 2.000 6.000,00

4.3.2. Conferinţă presă Protocol 40 pers*12,5 lei/pers Materiale promoționale : pliante, pixuri, agende, memory-stick etc. : 40*25 lei

conferinţă presă 2 1.500 3.000,00

4.4 Activităţi de promovare/Acţiuni pentru asigurarea vizibilităţii proiectului

subcontractat 1.200,00

4.4.1 Roll-up buc 1 400 400,00

4.4.2 Pliante buc 250 2 500,00

4.4.3 Comunicat de presă buc. 3 100 300,00

Subtotal alte costuri, servicii 12.200,00

5. Altele

5.1 Închiriere de echipamente necesare implementării proiectului (specificati)

0,00

5.2. Închiriere sală desfăşurare eveniment 0,00

   

5.3. Diverse (va rugam specificaţi)10 103.000,00

Costuri obținere documente de identitate : certificate de naștere, căsătorie, acte de identitate

200 12 2.400,00

Costuri obținere extrase carte funciară

80 20 1.600,00

Costuri lucrări de cadastru și intabulare imobile - Activitate subcontractată

pe perioada proiectului

95.000 1 98.000,00

Subtotal Diverse 103.000,00

Total proiect, din care : 126.067,00 lei

Contribuţie proprie minim 10% = ……lei 26.067,00 lei

Solicitare ANR max. 90% = …….lei 100,000.00 lei Nota bene: Beneficiarul este singurul responsabil de corectitudinea informaţiilor financiare prezentate mai sus.

SURSELE DE FINANŢARE PRECONIZATE

Costuri ( Cheltuieli )

Unitatea de măsură

Număr de unităţi

Cost unitar in LEI

Total costuri în LEI

1. Contribuţia financiară a solicitantului sau a partenerilor 26.067 26.067 Municipiul Timișoara 26.067 26.067 2. Contribuţia solicitată ANR pentru acest proiect. 100.000 100.000 TOTAL GENERAL PROIECT 126.067