1
Municipiul Timişoara Se aprobă, Direcţia Dezvoltare Primar Serviciul Proiecte cu Finanţare Locală, Regională, Naţională Biroul Generare Proiecte NICOLAE ROBU SC 2015 – 8395/30.03.2015
REFERAT privind aprobarea participării şi contribuţiei proprii a Municipiului Timişoara în cadrul
proiectului „Kuncz – cartier în criză” finanţat în cadrul Programului „ Anul participării şi responsabilizării cetăţenilor II” gestionat de către Agenţia Naţională pentru Romi
În perioada 11-13 martie 2015, reprezentanţi ai Poliţiei Locale Timişoara, Direcţiei de Evidenţă a Persoanei Timişoara şi reprezentanţi ai Primăriei Municipiului Timişoara, însoţiţi de reprezentanţi ai Centrului de Resurse pentru Regenerare Urbană-CRRU, s-au deplasat în cartierul Kuncz unde s-au făcut investigaţii la faţa locului pentru stabilirea situaţiei locative pentru 48 de adrese pentru care CRRU a oferit informaţii din baza de date întocmită cu ocazia derulării programului autofinanţat de regenerare urbană şi de asistare a comunităţii din cartierul Kuncz în procesul de eliminare a disparităţilor de orice natură în raport cu celelalte cartiere ale Municipiului Timişoara. Principalul impediment în rezolvarea situaţiei locative a persoanelor din cartierul Kuncz îl reprezintă lipsa informaţiilor topografice, majoritatea informaţiilor de la Oficiul de Cadastru fiind perimate. Prin adresa nr. 22/17.03.2015 de la Centrul pentru Regenerare Urbană, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. CP2015-150/17.03.2015 şi prin adresa nr. 4919/S1/17.03.2015 de la Instituţia Prefectului Timiş, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. CP2015- 152/18.03.2015, am fost informaţi că Agenţia Naţională pentru Romi a lansat o sesiune de finanţare în cadrul Programului „Anul participării şi responsabilizării cetăţenilorii” a proiectelor referitoare la legalizarea locativă a comunităţilor de romi. Conform prevederilor normelor metodologice de accesare a fondurilor mai sus menţionate, solicitanţi pot fi doar unităţi administrativ teritoriale definite conform Legii administraţiei publice locale nr.215/2001 în parteneriat cu organizaţii nonguvernamentale, fără scop lucrativ, definite conform prevederilor OG nr. 26/2000 privind asociaţiile şi fundaţiile. Suma maximă ce poate fi accesată este de 100.000 lei la care se adaugă o cofinanţare de minim 20% din valoarea totală a finaţării, din partea solicitantului. În vederea soluţionării problemelor de tip locativ din cartierul Kuncz, Direcţia Dezvoltare din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara a iniţiat proiectul „Kuncz, cartier în criză” în parteneriat cu Centrul de Resurse pentru Regenerare Urbană-CRRU, Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara şi Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara în cadrul programului „Anul participării şi responsabilizării cetăţenilor II”, scopul acestuia fiind creşterea participării actorilor sociali la implementarea politicilor adoptate de Guvernul României care se adresează romilor şi comunităţilor în care aceştia trăiesc, de a sprijini accesul la drepturile sociale şi participarea acestora la viaţa economică, socială, culturală şi politică. Prin implementarea proiectului se urmăreşte asigurarea documentelor de identitate, stare civilă, iniţierea demersurilor necesare legalizării situaţiei locative a persoanelor care nu posedă documente legale de proprietate sau uz al imobilelor, precum şi conştientizarea locuitorilor privind importanţa deţinerii documentelor legale în vederea accesului la servicii sociale, de educaţie, sănătate şi ocupare. În 1921, proprietarul fabricii de cărămidă Kuncz a permis muncitorilor de origine romă să-şi ridice case, dar fără acte de proprietate. În 1945, fabrica s-a închis, dar foştii muncitori au rămas în continuare în imobilele construite pe terenurile respective, care au fost naţionalizate în perioada comunistă. După 1990, terenul a trecut în proprietatea Municipiului Timişoara. În prezent, în zonă există clădiri amplasate haotic, construite fără documentaţie tehnică şi fără autorizaţie de construire. Lipsesc actele de proprietate asupra imobilelor: terenuri şi clădiri.
2
Prin abordarea integrată a problemelor sociale, locative, de sănătate, educaţie şi ocupare, proiectul va aduce beneficii întregii comunităţi a cartierului Kuncz. În mod direct, el va acţiona asupra grupului de cetăţeni români de etnie romă care nu posedă documente de identitate, de stare civilă şi/sau locative. Grupul ţintă e format din 200 de persoane care vor beneficia de suport şi de asistenţă socială, juridică şi tehnică pentru întocmirea documentelor de identitate şi stare civilă, precum şi a documentelor de proprietate sau uz a imobilelor în care trăiesc. Din cadrul acestui grup ţintă, 50 de persoane vor beneficia de reglementarea actelor lor de identitate şi de stare civilă. Totodată, în vederea stabilirii situaţiei locative legale, în zonă vor fi efectuate lucrări de măsurători topometrice şi înregistări cadastrale pe suprafeţele de teren pe care au fost construite aproximativ 174 de imobile. Grupul ţintă va beneficia de acţiunile de informare asupra oportunităţii şi modalităţilor de accesare a serviciilor publice de sănătate, educaţie şi ocupare. Peste 500 de cetăţeni români de etnie romă, locuitori ai cartierului Kuncz, vor beneficia de efectele pozitive care rezultă din implementarea acestui proiect şi din crearea şi dezvoltare unei infrastructuri organizate de reprezentare a intereselor comunităţii. Considerăm că o colaborare între Municipiul Timişoara şi partenerii mai sus menţionaţi în cadrul acestui proiect este oportună şi benefică pentru strategia de dezvoltare a oraşului nostru. Având în vedere cele menţionate mai sus,
PROPUNEM:
‐ Aprobarea participării şi contribuţiei proprii a Municipiului Timişoara în cadrul proiectului „Kuncz – cartier în criză” finanţat în cadrul Programului „ Anul participării şi responsabilizării cetăţenilor II” gestionat de către Agenţia Naţională pentru Romi;
‐ Aprobarea parteneriatului dintre Municipiul Timişoara şi Centrul de Resurse pentru Regenerare Urbană-CRRU, Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara şi Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara pentru implementarea acestui proiect;
‐ Aprobarea implementării de către Municipiul Timişoara a proiectului „Kuncz – cartier în criză”, având o valoare totală de 126.067 lei din care:
1. Contribuţia financiară a Municipiului Timişoara este de 26.067 lei; 2. Contribuţia financiară a Agenţiei Naţionale pentru Romi este de 100.000 lei.
Secretar, Ioan Cojocari
Director Direcţia Dezvoltare Director executiv Direcţia Economică Arh. Aurelia Junie Ec.Smaranda Haracicu Şef Serviciul Proiecte cu F.L.R.N. Birou Generare Proiecte Ing. Gabriela Bica Ec. Daniela Ghinea Întocmit, Cons. Maria Pantić- Telbis
Avizat juridic Cons. Juridic Daniela Ştefan
BUGETUL PROIECTULUI ANEXA B
Bugetul proiectului1
Costuri ( Cheltuieli ) Unitatea de măsură
Număr Cost unitar (în LEI)
Total Costuri
de unităţi (in LEI)2
1. Resurse umane3
1.1. Salarii - personal propriu/solicitant principal (ex. coordonator proiect, asistent proiect, contabil etc.
8.832
1.1.1 Coordonator proiect 24 lei/oră *32ore/lună
lună 7 768 5.376
1.1.2 Responsabil tehnic cadastru 24 lei/oră *32ore/lună
lună 2 768 1.536
1.1.3 Responsabil de specialitate – evidența persoanelor
15 lei/oră *32ore/lună lună 2 480 960
1.1.4 Responsabil de specialitate – asistență socială
15 lei/oră *32ore/lună lună 2 480 960
1.2. Onorarii – colaboratori externi ai
1.920 solicitantului (ex. expert, cercetător, expert
cadastru,formator,mediator,monitor, consultant de specialitate, sau orice altă resursă umana externă. etc.) 1.2.3 Facilitator comunitar 15 lei/oră*32 ore/lună
lună 4 480 1.920
1.3 . Diurna 0,00
1.3.1. Diurna deplasare interna (13 lei/zi) zi 0,00
Subtotal Resurse umane 10.752,00
2. Transport4
2.1 Transport intern (local Timișoara - în zona Kuncz) 10 km/zi * 10 zile/lună * 7,5 l/100km * 7 luni
pe proiect 52,5 6 315,00
Subtotal Transport 315,00
3. Sediu local /costuri aferente proiectului5
0,00
3.1 Chirie sediu pe lună 0.00
3.2 Consumabile - rechizite de birou Birotică
pe proiect 2 400 800,00
3.3 Alte servicii: (telefon/fax,electricitate/incălzire,întreţinere)
pe lună 0,00
Subtotal Sediu local/costuri aferente proiectului
800,00
4. Alte costuri, servicii6
4.1 Publicaţii7 2.000,00
4.1.1 Ghid de bune practici buc 50 40 2.000,00
4.2 Studii, cercetări8 0,00
4.3 Costuri pentru conferinţe/seminarii9
9.000,00
4.3.1. 3 Sesiuni informare tematice (DSP, ISJ, AJOFM) corelate cu 3 întâlniri publice Protocol 100 pers*7,5 lei/pers Materiale promoționale : plase, pliante etc. 100 * 12,5 lei/pers
sesiune informare 3 2.000 6.000,00
4.3.2. Conferinţă presă Protocol 40 pers*12,5 lei/pers Materiale promoționale : pliante, pixuri, agende, memory-stick etc. : 40*25 lei
conferinţă presă 2 1.500 3.000,00
4.4 Activităţi de promovare/Acţiuni pentru asigurarea vizibilităţii proiectului
subcontractat 1.200,00
4.4.1 Roll-up buc 1 400 400,00
4.4.2 Pliante buc 250 2 500,00
4.4.3 Comunicat de presă buc. 3 100 300,00
Subtotal alte costuri, servicii 12.200,00
5. Altele
5.1 Închiriere de echipamente necesare implementării proiectului (specificati)
0,00
5.2. Închiriere sală desfăşurare eveniment 0,00
5.3. Diverse (va rugam specificaţi)10 103.000,00
Costuri obținere documente de identitate : certificate de naștere, căsătorie, acte de identitate
200 12 2.400,00
Costuri obținere extrase carte funciară
80 20 1.600,00
Costuri lucrări de cadastru și intabulare imobile - Activitate subcontractată
pe perioada proiectului
95.000 1 98.000,00
Subtotal Diverse 103.000,00
Total proiect, din care : 126.067,00 lei
Contribuţie proprie minim 10% = ……lei 26.067,00 lei
Solicitare ANR max. 90% = …….lei 100,000.00 lei Nota bene: Beneficiarul este singurul responsabil de corectitudinea informaţiilor financiare prezentate mai sus.
SURSELE DE FINANŢARE PRECONIZATE
Costuri ( Cheltuieli )
Unitatea de măsură
Număr de unităţi
Cost unitar in LEI
Total costuri în LEI
1. Contribuţia financiară a solicitantului sau a partenerilor 26.067 26.067 Municipiul Timișoara 26.067 26.067 2. Contribuţia solicitată ANR pentru acest proiect. 100.000 100.000 TOTAL GENERAL PROIECT 126.067