keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 147/24.04.2017 privind aprobarea Studiului de oportunitate pentru construire locuinţe de serviciu şi servicii suport în regim S+P+10E+Er de către Regia Autonomă de Transport Timişoara

24.04.2017

Hotararea Consiliului Local 147/24.04.2017
privind aprobarea Studiului de oportunitate pentru construire locuinţe de serviciu şi servicii suport în regim S+P+10E+Er de către Regia Autonomă de Transport Timişoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2017-7545/28.03.2017 - al Primarului Municipiului Timisoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Adresa Regiei Autonome de Transport Timişoara nr. 6078/22.03.2017;
Având în vedere Hotărârea Consiliului de Administraţie al RATT nr. 50/28.02.2017;
Având în vedere Anexa 3 din Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 223/2006 privind transmiterea în administrarea Regiei Autonome de Transport Timişoara a unor bunuri din domeniul public al Municipiului Timişoara, ce asigură transportul urban;
Având în vedere prevederile art. 3 alin. (1) din Legea nr. 92/2007 privind serviciile de transport public local;
Având în vedere prevederile art. 8 alin. (1), art. 25 alin. (3), art. 43 alin. (8) din Legea nr. 51/2006 privind serviciile comunitare de utilităţi publice;
Având în vedere prevederile art. 2 lit. d), art. 5, art. 52 din Legea nr. 114/1996 privind locuinţele;
În conformitate cu prevederile art. 17 şi art. 36 alin. (2) lit. c) şi d) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
Având în vedere prevederile art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă Studiul de oportunitate pentru construirea de locuinţe de serviciu şi servicii suport în regim S+P+10E+Er de către Regia Autonomă de Transport Timişoara.

Art. 2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotarâri se încredinteaza Directia Tehnica din cadrul Primariei Municipiului Timisoara şi Regia Autonomă de Transport Timişoara. Art. 3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Poliţiei Locale;
- Corpului de Control şi Antifrauda al Primarului;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Biroului Audit;
- Regiei Autonome de Transport Timişoara;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
GABRIELA POPOVICI
Contrasemneaza
SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Referat_RATT.pdf

Cod FO 53‐02, ver. 2 Page 1

REFERAT

privind aprobarea Studiului de oportunitate pentru construire locuinţe de serviciu şi servicii suport în regim S+P+10E+Er de către Regia Autonomă de Transport Timişoara

Regia Autonomă de Transport Timişoara, prin adresa nr. 6078/22.03.2017, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. RE2017-000577/28.03.2017, solicită promovarea unui proiect de hotărâre prin care să se aprobe Studiul de oportunitate privind realizarea de locuinţe de serviciu în Timişoara, str. Stan Vidrighin, nr. 2, pentru fidelizarea personalului de bord, studiu aprobat şi prin Hotărârea Consiliului de Administraţie nr. 50/28.02.2017.

Prin HCLMT nr. 108/27.03.2012, Regiei Autonomă de Transport Timişoara i s-a dat în administrare serviciul de transport public local de persoane prin curse regulate pe raza administrativ– teritorială a Municipiului Timişoara întrucât fost înfiinţată în baza Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unităţilor economice ca regii autonome si prin Decizia Primăriei nr. 99/29.01.1991, înregistrata la Camera de Comerţ sub Nr. J/35/3034/1991, are ca obiect principal de activitate conform cod CAEN 4931- Transporturi urbane, suburbane si metropolitane de calatori cat si alte obiecte secundare de activităţi de prestări de servicii către populaţie sau agenţi economic, prestează servicii de utilităţi publice prin exploatarea şi administrarea infrastructurii tehnico-edilitare aferente acestora, etc.

Consiliul Local al Municipiului Timişoara, prin Anexa 3 din Hotărârea nr. 223/2006, a aprobat transmiterea în administrarea Regiei Autonome de Transport Timişoara a unor bunuri imobile care fac parte din Domeniul Public al municipiului Timişoara printre care şi terenul pe care se intenţionează realizare locuinţelor de serviciu, respectiv str. 1 Decembrie, nr. 58 (actualmente str. Stan Vidrighin nr. 2).

RATT desfăsoară un serviciu de utilitate publică, care face parte din sfera serviciilor comunitare de utilitate publică de interes economic şi social general desfaşurate la nivelul unităţii administrativ teritoriale sub autoritatea administraţiei publice locale.

Administraţia publică locală şi RATT, în calitate de operator de transport public local, trebuie să asigure satisfacerea cu prioritate a nevoilor de deplasare ale cetăţenilor, prin servicii de calitate, susţinerea şi dezvoltarea economică a localităţii prin realizarea unei infrastructuri moderne şi totodată, asigurarea continuităţii serviciilor de transport.

Serviciile de transport public local fac parte din sfera serviciilor comunitare de utilitate publică şi cuprind totalitatea acţiunilor şi activităţilor de utilitate publică şi de interes economic şi social general desfăşurate la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale, sub controlul, conducerea sau coordonarea autorităţilor administraţiei publice locale, în scopul asigurării transportului public local (art. 3 alin. 1 din Legea nr. 92/2007).

Autorităţile administraţiei publice locale au competenţă exclusivă, în condiţiile legii, în tot ceea ce priveşte înfiinţarea, organizarea, coordonarea, monitorizarea şi controlul funcţionării serviciilor de utilităţi publice, precum şi în ceea ce priveşte crearea, dezvoltarea, modernizarea, administrarea şi exploatarea bunurilor proprietate publică sau privată a unităţilor administrativ-teritoriale, aferente sistemelor de utilităţi publice (art. 8 alin. (1) din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006). Consiliile locale pot hotărî asupra participării cu capital sau cu bunuri, în numele şi în interesul colectivităţilor locale pe care le reprezintă, la înfiinţarea, funcţionarea şi dezvoltarea unor organisme prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local sau judeţean, în condiţiile legii (art. 17 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală).

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECTIA TEHNICĂ SERVICIUL TRANSPORT ŞI SIGURANŢA CIRCULAŢIEI BIROUL TRANSPORT NR.

APROBAT PRIMAR

NICOLAE ROBU

Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, tel: +40 256 408 300, fax:+40 256 493 017 e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro

Cod FO 53‐02, ver. 2 Page 2

Potrivit art. 43 alin. (8) din Legea nr. 51/2006 privind serviciile comunitare de utilităţi publice, pentru prestarea unor servicii conexe serviciilor de utilităţi publice, cum sunt eliberarea acordurilor şi avizelor, verificarea documentaţiilor tehnico-economice, expertizele tehnice, service-ul instalaţiilor de utilizare şi altele asemenea, tarifele şi taxele se fundamentează pe tipuri de lucrări sau servicii prestate de operatori şi se aprobă prin hotărâri ale autorităţilor deliberative ale unităţilor administrativ-teritoriale.

Legea nr. 114/1996 a locuinţei precizează la art. 2 lit. d) că locuinţa de serviciu este locuinţa destinată funcţionarilor publici, angajaţilor unor instituţii sau agenţi economici, acordata în condiţiile contractului de muncă, potrivit prevederilor legale.

Locuinţele care se realizează prin investiţii din profit de către persoane juridice române, se pot amplasa pe terenurile aparţinând persoanelor fizice beneficiare de locuinţe, ale persoanelor juridice investitoare sau pe terenuri concesionate în acest scop de consiliile locale persoanelor juridice sau fizice, cu o reducere de până la 95% din taxa de concesiune (art. 5 din Legea nr. 114/1996 privind locuinţele).

Construcţiile de locuinţe se pot amplasa, după caz, pe terenuri aparţinând persoanelor fizice, persoanelor juridice, pe terenuri aparţinând domeniului public sau privat al statului şi/sau al unităţilor administrativ-teritoriale, identificate printr-un singur număr cadastral şi număr de carte funciară, în condiţiile legii (art. 5 din Legea nr. 114/1996 privind locuinţele).

Beneficiarul/investitorul trebuie să deţină şi să probeze un drept real asupra terenului destinat amplasării construcţiilor de locuinţe, cu actele de proprietate şi extrasul de carte funciară pentru informare (art. 5 din Legea nr. 114/1996 privind locuinţele).. Potrivit art. 52 din Legea nr. 114/1996 privind locuinţele, locuinţele noi se finanţează, în condiţiile legii, din: a) bugetul de stat şi bugetele locale, în limitele prevederilor bugetare aprobate anual cu această destinaţie; b) bugetele agenţilor economici, pentru salariaţii acestora. În conformitate cu prevederile art. 25 alin. (3) din Legea nr. 51/2006 privind serviciile comunitare de utilităţi publice, bunurile proprietate publică a unităţilor administrativ-teritoriale utilizate pentru furnizarea/prestarea serviciilor de utilităţi publice pot fi date în administrare sau pot fi concesionate operatorilor în conformitate cu prevederile legale.

Studiul de Oportunitate, este realizat pe terenul in suprafata totala de 14.983,00, care s-a identificat prin Nr.Cad.435064 inscris in CF nr.250807, Calea Stan Vidrighin Nr 2, Timisoara, in proprietatea Municipiului Timisoara, fiind domeniul public, categoria intravilan curti constructii, iar Regia Autonoma de Transport Timisoara are un drept real de administrare inscris in CF prin incheierea Nr 80075/10.07.2009.

Strategia de dezvoltare economico - socială locală, prin consolidarea resurselor existente, furnizează localității Timişoara stabilitate și extindere economică solidă. Dezvoltarea investițiilor locale presupune crearea unui climat atrăgător și pentru investitorii externi, ceea ce va avea un impact pozitiv asupra comunității prin creșterea ofertei de noi locuri de muncă direct create, creșterea salariilor, a vânzărilor și nu în ultimul rând ridicarea standardului de calitate a zonelor rezidențiale adiacente în care se propune această investiție. In acest context, dar si in contextul lipsei de locuinte, propunerea de a dezvotla si construi locuine de serviciu, pentru personalul propiu, este o prioritate de maxima importanta si urgenta, in urma constatarii unei migratii masive de personal, atat in strainatate cat si la companiile private competitoare. Construirea de locuinte de serviciu, vor face atractive locurile de munca oferite de catre RATT, pe perioade indelungate pentru personalul propriu, dar va fi un instrument de atragere de forta de munca calificata din alte parti.

Studiul are în vedere dezvoltarea de ansamblu, corelarea măsurilor locale cu rețeua de infrastructură, spații verzi, tipologii construite etc. și cu documentațiile de urbanism existente: PUG, iar ulterior in PUZ. Pentru a atinge obiective pe termen lung prin elaborare unui P.U.Z se vor stabili strategia și reglementăriile necesare, rezolvarea problemelor de ordin funcțional, tehnic și estetic din cadrul zonei propuse spre dezvoltare.

Zona propusa prin Studiul de Oportunitate va cuprinde:

Cod FO 53‐02, ver. 2 Page 3

• sapte blocuri de locuinte colective cu regim maxim de inaltime P+10E+Er, compus din cca 390 de apartamente si o zona aferente functiunii constand dintr-o parcare supraterana, asigurandu-se minim 1 loc de parcare /unitate de locuit in la nivelul solului;

• zone verzi: ansamblul va beneficia de o zona verde cu amenajari locale ambientale; • zone destinate recreerii: loc de joaca; • zone destinate circulatiei pietonale si carosabile, parcari: ansamblul va beneficia de locuri

de parcare supraterane, amplasate perimetral constructiei; • subzone destinate constructiilor aferente echiparii tehnico-edilitare.

Varianta 1 este recomandata de elaboratorul Studiului de Oportunitate, ansamblu de locuinte, in regim maxim de inaltime de P+10E+Er, prevazut cu parcari supraterane, numar maxim de 390 Unitati Locative/ Apartamente. Întrucât, consiliul local exercită următoarele categorii de atribuţii (conform art. 36 alin. (2) lit. c) şi d) din Legea nr. 215/2001): c) atribuţii privind administrarea domeniului public şi privat al comunei, oraşului sau municipiului; d) atribuţii privind gestionarea serviciilor furnizate către cetăţeni; se impune aprobarea Studiului de oportunitate pentru realizarea de locuinţe de serviciu şi servicii suport în regim S+P+10E+Er de către Regia Autonomă de Transport Timişoara Luând în considerare toate cele mai sus menţionate, propunem aprobarea Studiului de oportunitate pentru realizarea de locuinţe de serviciu şi servicii suport în regim S+P+10E+Er de către Regia Autonomă de Transport Timişoara.

DIRECTOR, ŞEF SERVICIU, CULIŢĂ CHIŞ ADRIAN COLOJOARĂ

CONSILIER, NASTASIA POP