keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 134/27.03.2012 privind aprobarea participării, în calitate de partener, a Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara la proiectul "Modele de bună practică în domeniul incluziunii sociale", în cadrul Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU), Axa prioritară 6 "Promovarea incluziunii sociale", Domeniul major de intervenţie 6.4."Parteneriat Transnaţional"

27.03.2012

Hotararea Consiliului Local 134/27.03.2012
privind aprobarea participării, în calitate de partener, a Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara la proiectul "Modele de bună practică în domeniul incluziunii sociale", în cadrul Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU), Axa prioritară 6 "Promovarea incluziunii sociale", Domeniul major de intervenţie 6.4."Parteneriat Transnaţional"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul cu nr. 1072/15.03.2012 al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, aprobat de Primarul Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara;
Având în vedere acordul de parteneriat nr. 198/13.02.2012/ ID 64094 în cadrul proiectului"Modele de bună practică în domeniul incluziunii sociale " POSDRU;
În conformitate cu prevederile art. 138, alin (2) din Legea 292/2011 -Legea asistenţei sociale;
În conformitate cu prevederile art.36 alin.2 lit.(e) şi art.36 alin. 7, lit. (a) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1. Se aprobă participarea în calitate de partener a Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara la proiectul "Modele de bună practică în domeniul incluziunii sociale", în cadrul Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU), Axa prioritară 6 "Promovarea incluziunii sociale", Domeniul major de intervenţie 6.4."Parteneriat Transnaţional", conform Acordului de parteneriat nr.198/13.02.2012 prevăzut în Anexa care face parte integranta din prezenta hotărâre.

Art.2 Se împuterniceşte doamna Maria Stoianov- directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara să semneze şi să execute Acordul de parteneriat nr.198/13.02.2012.

Art.3.Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara şi doamna Maria Stoianov - director executiv .

Art.4.Prezenta hotărâre se comunică :
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Tehnice;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Serviciului Audit Public Intern;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Compartimentului Control Intern;
- Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară;
- Doamnei Maria Stoianov -directorul executiv al DASC Timişoara;
- Mass-media locale .



Presedinte de sedinta
ADRIAN PAU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa.pdf

1

ACORD DE PARTENERIAT Număr înregistrare 198/13.02.2012 Art. 1 Părţile:

− Asociaţia CRIES-Centrul de Resurse pentru Iniţiative Etice şi Solidare, cu sediul în Timişoara, Bv. Bogdan Petriceicu Ha�deu, nr 11, codul fiscal 254433565, - partener principal;

− Platforma Europeană IRIS, cu sediul în Franţa, Strasbourg, Espace Nord-Sud, 17, rue de Boston, 67000, codul fiscal (nu este cazul) - partener 1;

− Institutul Intercultural Timişoara, cu sediul social în Timişoara, Bd. 16 Decembrie 1989, nr. 8, ap. 8, cod fiscal 7033935 – partener 2;

− Asociaţia Serviciul APEL, cu sediul social în Bucureşti, strada Răsuri, nr. 17, sector 2, punct de lucru în Timişoara, Bv. Bogdan Petriceicu Ha�deu, nr 11, cod fiscal 18868630 – partener 3;

− Asociaţia Integra România, cu sediul social în Ordaea, Str. Roman Ciorogariu nr. 24, 410017, cod fiscal 13132631 – partener 4;

− Direc�ia de Asisten�ă Socială Comunitară Timi�oara, cu sediul social în Timişoara, Bd. Regele Carol I, nr. 10, număr de înregistrare fiscală 14519505 - partener 5;

− A&I Società Cooperativa Accoglienza e Integrazione ONLUS, cu sediul în Italia, Milano, Via Allegranza 16, 20144, codul fiscal (nu e cazul) - partener 6;

− Administra�ia Socială Comunitară Oradea, cu sediul în Oradea, str. Primăriei 42, CF: 14371033 – partener 7.

au convenit următoarele: Art.1 Acordul de asociere 1.1 Prin semnarea prezentului Acord de Parteneriat, părţile îşi exprimă acordul de

asociere în vederea implementării proiectului „Modele de bună practică în domeniul incluziunii sociale”, ID 64094. Este în înţelegerea părţilor că prezentul acord reprezintă o convenţie privind cooperarea părţilor în atingerea scopului comun, nu reprezintă prestări de servicii între parteneri şi nu dă na�tere unei noi persoane juridice constituite de/între parteneri

Art. 2 Obiectul 2.1 Obiectul acestui parteneriat îl reprezintă stabilirea responsabilităţilor fiecărui partener în vederea implementării proiectului:” Modele de bună practică în domeniul incluziunii sociale”, numărul ID 64094, care este depus în cadrul cererii de propuneri de proiecte: ID 98, DMI 6.4., Parteneriat Transna�ional.

2

2.2 Prevederile cererii de finanţare inclusiv anexele acesteia sunt direct aplicabile prezentului Acord de Parteneriat. Se va în�elege că, în cazul unor discrepanţe între prevederile prezentului Acord de Parteneriat şi cele ale cererii de finanţare, acestea din urmă vor prevala. Art.3 Principiile de bună practică ale parteneriatului 3.1 Toţi partenerii trebuie să contribuie la realizarea proiectului în modalităţile precizate în cererea de finanţare şi prezentul acord de parteneriat. 3.2 Părţile trebuie să se consulte în mod regulat şi să se informeze asupra tuturor aspectelor privind evoluţia proiectului. 3.3 Toţi partenerii trebuie să implementeze activităţile cu respectarea standardelor profesionale şi de etică cele mai inalte. 3.4 Partenerii sunt obligaţi să respecte regulile privitoare la conflictul de interese şi regimul incompatibilităţilor, iar, în cazul apariţiei unui asemenea conflict, să dispună luarea măsurilor ce conduc la evitarea, respectiv stingerea lui. În caz contrar, semnatarii prezentului acord înţeleg că contractul de finanţare poate fi reziliat prin decizia Autorităţii de Management/OIPOSDRU responsabil de plin drept, fără punere în întarziere, fără intervenţia unui tribunal arbitral/unei instante judecătoreşti şi fără îndeplinirea altor formalităţi, cu excepţia transmiterii către Beneficiar (Liderul de parteneriat) a unei simple informări cu privire la rezilierea Contractului. 3.5 Semnatarii prezentului acord de parteneriat înţeleg şi acceptă faptul că nerespectarea culpabilă a prezentului acord de parteneriat, îndeosebi în relaţia cu AMPOSDRU/OIPOSDRU responsabil, poate avea drept consecinţă rezilierea contractului de finanţare şi, după caz, excluderea Liderului de parteneriat, a oricăruia dintre parteneri sau a tuturor membrilor parteneriatului de la acordarea de finanţare nerambursabilă din FSE, pentru o perioadă de până la 2 ani, în condiţiile specificate în Ghidul Solicitantului – Condiţii Generale şi Condiţii Specifice. 3.6 Semnatarii prezentului acord înţeleg şi acceptă faptul că rolurile si responsabilităţile prevăzute la art. 6.1, ce revin fiecăreia dintre părţile semnatare, vor fi îndeplinite prin utilizarea de resurse umane proprii şi/sau externalizare de activităţi. Externalizarea de activităţi este acceptată dacă a fost în mod explicit descrisă în cererea de finanţare, la subsecţiunea corespunzătoare şi dacă se supune regulilor prevăzute de Ghidul Solicitantului – Condiţii Generale şi Specifice şi legislaţiei naţionale aplicabile. Art. 4 Durata acordului 4.1 Durata acordului este 40 de luni de la data de începere a perioadei de implementare a proiectului pentru partenerii 1,2,3 şi 4 şi de 20 de luni de la data semnării prezentului acord pentru partenerii 5, 6 �i 7. Prelungirea perioadei de implementare a proiectului conduce automat la extinderea duratei prezentului acord.

3

Art. 5 Drepturi şi obligaţii ale partenerilor 5.1 Drepturi şi obligaţii ale Liderului de parteneriat

a) Liderul de Parteneriat va depune cererea de finanţare şi anexele acesteia, conform formatului şi modalităţilor stabilite prin Ghidul Solicitantului, şi va semna contractul de finanţare, acestuia revenindu-i, în raporturile cu AM/OI, responsabilitatea finală în implementarea proiectului în conformitate cu prevederile contractului de finanţare.

b) Liderul de Parteneriat va consulta partenerii cu regularitate, îi va informa despre progresul acţiunii şi le va furniza copii ale rapoartelor de implementare şi ale tuturor documentelor cu impact asupra bunei desfăşurări a implementării proiectului.

c) Propunerile pentru modificări ale proiectului (de exemplu: activităţi, parteneri, etc.), trebuie să fie convenite cu partenerii înaintea solicitării aprobarii de catre AMPOSDRU. Când nu se ajunge la un acord asupra modificărilor, liderul de parteneriat va indica acest lucru atunci cand va solicita aprobarea AMPOSDRU. Substituirea partenerilor, fără consimţământul scris al acestora, este posibilă doar în cazul nerealizării culpabile de către aceştia, dovedite AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, a activităţilor asumate, în cazul nerespectării procedurilor stabilite pentru buna implementare a proiectului sau în ipoteza deschiderii procedurii insolvenţtei faţă de aceştia.

d) Semnatarii prezentului acord de parteneriat înţeleg şi acceptă că nu se pot elimina parteneri din proiect fără înlocuirea acestora cu alte entităţi cu personalitate juridică ce îndeplinesc condiţiile reglementate de Ghidul Solicitantului Condiţii Generale şi Specifice, preiau cel puţin obligaţiile asumate de partenerul pe care îl înlocuiesc şi fac dovada unei capacităţi tehnice, operaţionale şi financiare cel puţin similare cu a partenerului pe care îl înlocuiesc. Nu se pot elimina parteneri din proiect cu preluarea obligaţiilor asumate de aceştia de către partenerii existenţi.

e) Costurile angajate de parteneri sunt eligibile în acelaşi fel ca şi costurile angajate de catre liderul de parteneriat, corespunzător rolurilor avute în proiect.

f) Semnatarii prezentului acord de parteneriat înţeleg şi acceptă să colaboreze şi să susţină derularea proiectului, inclusiv prin achiziţionarea echipamentelor necesare pentru buna desfăşurare a programelor de formare şi prin activităţi de informare şi publicitate pe toată durata proiectului.

g) Să respecte termenele de derulare ale proiectului, precum şi termenele prevăzute pentru decontarea cheltuielilor.

h) Să ducă la îndeplinire obiectivele cuprinse în cererea de finanţare şi asumate prin contract.

4

5.2. Drepturi şi obligaţii ale partenerului/partenerilor a) Să colaboreze şi să susţină derularea proiectului în modalităţile precizate în

cererea de finanţare şi prezentul acord de parteneriat. b) Să pună la dispoziţie sau să furnizeze expertiza sau resursele umane asumate,

inclusiv cele necesare pentru asigurarea bunei desfăşurări a activităţilor pentru care este responsabil, conform cererii de finanţare.

c) Sa informeze partenerii şi să pună la dispoziţia acestora documentele necesare ce atestă realizarea activităţilor asumate şi a cheltuielilor efectuate.

d) Să respecte termenele de derulare a proiectului şi decontarea cheltuielilor. e) Să ducă la îndeplinire obiectivele cuprinse in proiect, în condiţiile stabilite prin

contractul de finanţare. f) Să menţină o evidenţă contabilă analitică, utilizând conturi analitice pentru

reflectarea tuturor operaţiunilor referitoare la implementarea activităţilor ce îi revin, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare.

Art. 6 Responsabilităţile parteneilor în implementarea proiectului 6.1 Responsabilităţile Partenerilor sunt descrise în tabelul de mai jos şi corespund prevederilor cererii de finanţare – care reprezintă documentul principal în stabilirea acestor aspecte ale parteneriatului: (se adaugă numarul de parteneri prevăzuţi în parteneriat).

Organiza�ia Roluri si responsabilitati în proiect

Partener principal Centrul de Resurse pentru Iniţiative Etice şi Solidare

Asigură managementul proiectului şi coordonarea echipei de implementare a proiectului; Realizează activitatile de achiziţii publice necesare derultării proiectului; Asigură selecţia şi recrutarea personaului necesar pentru derularea proiectului; Participa la identificarea de metode de buna practica la nivel european in domeniul incluziunii sociale, al economiei sociale si solidare si la organizarea unor schimburi de experienta; Promoveaza la nivel naţional Platforma Europeana pentru Promovarea Transferului de Competente in domeniul incluziunii sociale, cu accent in domeniul economiei sociale si solidare; Participa la analizarea potenţialului de dezvoltare a economiei sociale şi solidare în România; Participă la formarea şi dezvoltarea Grupurilor Locale de Iniţiativă;

5

Participă la organizarea şi desfăşurarea sesiunilor de formare a membrilor parteneriatului transnaţional privind training-ul „„Metode practice de intervenţie în domeniul incluziunii sociale”; Participă la training-ul „Metode practice de intervenţie în domeniul incluziunii sociale”; Participă la pregătirea şi organizarea schimburilor de experienţă; Participă la monitorizarea activităţilor realizate de către Grupurile Locale de Iniţiativă; Participă la sprijinirea actorilor locali în dezvoltarea de proiecte inovative în domeniul incluziunii sociale, cu accent în ceea ce priveşte economia socială şi solidară; Organizează şi coordonează acţiunile de comunicare şi promovare a proiectului: întâlnirile de lucru, sesiunile de informare, seminarul european de prezentare a rezultatelor, relaţia cu mass-media; Realizează rapoartele de activitate şi prezentarea acestora către finanţator.

Partener 1 Platforma Europeana IRIS

Participa la identificarea de metode de buna practica la nivel european in domeniul incluziunii sociale, al economiei sociale si solidare si la organizarea unor schimburi de experienta cu actori reprezentativi; Participa la realizarea unei baze de date cu organizatile care desfasoara proiecte in domeniul incluziunii sociale, cu accent asupra initiativelor din domeniul economiei sociale si solidare; Promoveaza la nivel european Platforma Europeana pentru Promovarea Transferului de Competente in domeniul incluziunii sociale, cu accent in domeniul economiei sociale si solidare; Participa la analizarea potenţialului de dezvoltare a economiei sociale şi solidare în România; Participă la elaborarea curriculei de formare privind „Metode practice de intervenţie în domeniul incluziunii sociale”; Participă la training-ul „Metode practice de intervenţie în domeniul incluziunii sociale”; Participă la pregătirea şi organizarea schimburilor de experienţă; Oferă servicii de mentoring şi coaching actorilor din Romania in vederea implementarii de proiecte

6

inovative in domeniul incluziunii sociale, cu accent asupra initiativelor din domeniul economiei sociale si solidare.

Partener 2 Institutul Intercultural Timişoara

Coordoneaza activitatea grupului de think-tank în domeniul incluziunii sociale; Coordoneaza procesul de formare a Grupurilor Locale de Iniţiativă precum şi activitatea desfăşurată de acestea; Participă la training-ul „Metode practice de intervenţie în domeniul incluziunii sociale”; Participă la schimburile de experienţă; Oferă servicii de consultanţă în domeniul planificării strategice pentru organizaţiile care doresc să desfăşoare proiecte inovative în domeniul incluziunii sociale, cu accent în ceea ce priveşte economia socială şi solidară. Participă la seminarul european de prezentare a rezultatelor proiectului.

Partener 3 Asociaţia Serviciul APEL

Participă în grupul de think-tank în domeniul incluziunii sociale şi participă la realizarea activităţilor de analiză şi cercetare pentru dezvoltarea modelelor de bună practică în domeniul incluziunii sociale; Coordoneaza activitatea de formare-dezvoltare profesională: dezvoltarea curriculei de formare, organizarea sesiunilor de formare, pregătirea programei pentru schimbul de exeprienţă; Participă la dezvoltarea si furnizarea training-ului „Metode practice de intervenţie în domeniul incluziunii sociale”; Participă la training-ul „Metode practice de intervenţie în domeniul incluziunii sociale”; Participă la schimburile de experienţă; Coordonează activitatea de mentoring social; Oferă servicii de consultanţă în domeniul integrării profesionale a persoanelor marginalizate social pentru organizaţiile care doresc să desfăşoare proiecte inovative în domeniul incluziunii sociale; Participă la seminarul european de prezentare a rezultatelor proiectului.

Partener 4 Asociaţia Integra România

Participă în grupul de think-tank în domeniul incluziunii sociale şi participă la realizarea activităţilor de analiză şi cercetare pentru dezvoltarea modelelor de bună practică în domeniul incluziunii sociale; Participă la dezvoltarea si furnizarea training-ului

7

„Metode practice de intervenţie în domeniul incluziunii sociale”; Participă la training-ul „Metode practice de intervenţie în domeniul incluziunii sociale”; Participă la schimburile de experienţă; Oferă servicii de consultanta privind dezvoltarea planurilor de afaceri şi strategii financiare pentru organizaţiile care doresc să desfăşoare proiecte inovative în domeniul incluziunii sociale; Participă la seminarul european de prezentare a rezultatelor proiectului.

Partener 5 Direc�ia de Asisten�ă Socială Comunitară Timi�oara

Să nominalizeze personal angajat în vederea participării la training-ul „Metode practice de intervenţie în domeniul incluziunii sociale”; Să nominalizeze personal angajat în vederea participării la schimburile de experien�ă; Participă la organizarea seminarului european de prezentare a rezultatelor proiectului.

Partener 6 A&I Società Cooperativa Accoglienza e Integrazione ONLUS

Participă la dezvoltarea si furnizarea training-ului „Metode practice de intervenţie în domeniul incluziunii sociale”; Participă la pregătirea şi organizarea schimburilor de experienţă; Oferă servicii de consultanta privind dezvoltarea planurilor de afaceri şi strategii financiare pentru organizaţiile care doresc să desfăşoare proiecte inovative în domeniul incluziunii sociale; Participă la seminarul european de prezentare a rezultatelor proiectului.

Partener 7 Administra�ia Socială Comunitară Oradea

Participă la training-ul „Metode practice de intervenţie în domeniul incluziunii sociale”; Participă la schimburile de experien�ă; Participă la organizarea seminarului european de prezentare a rezultatelor proiectului.

Art.7 Angajamente financiare între Parteneri 7.1 Pentru activităţile desfăşurate în conformitate cu Art.6, Partenerii vor angaja urmatoarele cheltuieli, după cum urmează: (se adaugă numărul de parteneri prevăzuţi în parteneriat). Organizaţia Valoare estimată a cheltuielilor

eligibile angajate pe perioada proiectului [Lei, exclusiv TVA]

Liderul de parteneriat, Asocia�ia CRIES- Centrul de Resurse pentru Ini�iative Etice �i Solidare

3.620.769 lei, exclusiv TVA

8

Partener 1, Platforma Europeană IRIS 1.173.200 lei, exclusiv TVA Partener 2, Institutul Intercultural Timi�oara 294.400 lei, exclusiv TVA Partener 3, Asocia�ia Serviciul APEL 348.800 lei, exclusiv TVA Partener 4, Asocia�ia Integra România 216.000 lei, exclusiv TVA Partener 5, Direc�ia de Asisten�ă Socială Comunitară Timi�oara

0 lei

Partener 6, A&I Società Cooperativa Accoglienza e Integrazione ONLUS

77.400 lei, exclusiv TVA

Partener 7, Administra�ia Socială Comunitară Oradea

0 lei

7.2 Cheltuielile eligibile efectuate de către Parteneri vor fi rambursate de catre AM/OI pe baza documentelor justificative prezentate, în condiţiile stabilite în Contractul de finanţare. 7.3. În cazul in care Liderul de parteneriat va solicita AM/OI acordarea de prefinanţare, în nume propriu sau pentru parteneri, părţile convin ca suma primită cu titlu de prefinanţare sa fie repartizată după cum urmează: (se adaugă numarul de parteneri prevăzuţi în parteneriat).

Organizaţia Valoare prefinanţare (maxim 30/40% din valoarea stabilită la art 7.1. la nivelul fiecărei organizaţii care are dreptul la primirea prefinanţării, conform prevederilor legale in vigoare1)

Liderul de parteneriat, Asocia�ia CRIES-Centrul de Resurse pentru Ini�iative Etice �i Solidare

75%

Partener 1, Platforma Europeană IRIS 10% Partener 2, Institutul Intercultural Timi�oara

5%

Partener 3, Asocia�ia Serviciul APEL 5% Partener 4, Asocia�ia Integra România 5% Partener 5, Direc�ia de Asisten�ă Socială Comunitară Timi�oara

0%

Partener 6, A&I Società Cooperativa Accoglienza e Integrazione ONLUS

0%

Partener 7, Administra�ia Socială Comunitară Oradea

0%

În vederea recuperării sumelor acordate cu titlu de prefinanţare, partenerii răspund 1 OUG 64/2009, privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă

9

solidar în aplicarea mecanismului de recuperare, stabilit de AM/OI responsabil prin contractul de finanţare. 7.4 În cazul aplicării de către AMPOSDRU/OI responsabil a mecanismului declarării cheltuielilor indirecte în mod forfetar, părtile convin că sumele rambursate de AM corespunzătoare cheltuelilor indirecte să fie împarţite între parteneri după cum urmează: (se adaugă numarul de parteneri prevazuti în parteneriat).

Organizaţia % cheltuieli indirecte declarate in mod forfetar

Liderul de parteneriat, Asocia�ia CRIES-Centrul de Resurse pentru Ini�iative Etice �i Solidare

75,5%

Partener 1, Platforma Europeană IRIS 4,9%

Partener 2, Institutul Intercultural Timi�oara 4,9%

Partener 3, Asocia�ia Serviciul APEL 4,9%

Partener 4, Asocia�ia Integra România 4,9%

Partener 5, Direc�ia de Asisten�ă Socială Comunitară Timi�oara

0%

Partener 6, A&I Società Cooperativa Accoglienza e Integrazione ONLUS

0%

Partener 7, Administra�ia Socială Comunitară Oradea

0%

7.5 Partenerii sunt de acord să asigure contribuţia la acest proiect aşa cum se precizează în cererea de finanţare şi în prezentul Acord de Parteneriat. Astfel, Partenerii convin să contribuie la cofinanţarea proiectului după cum urmează: (se adaugă numarul de parteneri prevăzuti în parteneriat).

Organizaţia Contribuţia la proiect LEI

Liderul de parteneriat, Asocia�ia CRIES-Centrul de Resurse pentru Ini�iative Etice �i Solidare

150.000 lei

Partener 1, Platforma Europeană IRIS 0 lei Partener 2, Institutul Intercultural Timi�oara 0 lei Partener 3, Asocia�ia Serviciul APEL 0 lei Partener 4, Asocia�ia Integra România 0 lei Partener 5, Direc�ia de Asisten�ă Socială Comunitară Timi�oara

0 lei

10

Partener 6, A&I Società Cooperativa Accoglienza e Integrazione ONLUS

0 lei

Partener 7, Administra�ia Socială Comunitară Oradea 0 lei Total 150.000 lei

Art.8 Achiziţii Publice Achiziţiile în cadrul proiectului vor fi făcute de către Liderul de parteneriat sau oricare alt partener, cu respectarea condiţiilor din contractul de finanţare şi a instrucţiunilor emise de AM/OI. Art. 9 Transferurile între Parteneri 9.1 În vederea rambursării de catre AMPOSDRU a cheltuielilor efectuate în cadrul proiectului, fiecare partener, pe baza activităţilor desfăşurate şi conform timpului alocat, va emite o cerere de rambursare/factură (conform prevederilor legale) către Liderul de partenerat în termen de 30 de zile de la încheierea perioadei de rambursare pentru care sunt realizate documentele. 9.2 În cazul în care se optează pentru emiterea de facturi, acestea vor cuprinde:

a) Activitatea întreprinsă corespunzător proiectului; b) Linia de buget din bugetul proiectului, corespunzătoare decontării activităţii derulate.

9.3. Părţile sunt de acord ca emiterea cererii de rambursare/facturii să se facă însoţită de documentele justificative ce atestă efectuarea cheltuielilor solicitate spre rambursare, desfăşurarea activităţilor conform prevederilor cererii de finanţare şi a cerinţelor AMPOSDRU/OI. Semnatarii prezentului acord de parteneriat înţeleg şi acceptă să pună la dispoziţie toate documentele necesare justificării activităţilor şi cheltuielilor efectuate solicitate de AMPOSDRU/OIPOSDRU responsabil. 9.4 Sumele aferente prefinanţării solicitate şi rambursării cheltuielilor efectuate în cadrul proiectului de către parteneriat, vor fi primite în contul/conturile dedicate, deschise pe numele Liderului de parteneriat, în conformitate cu prevederile legale in vigoare.2 9.5. Liderul de parteneriat are obligaţia de a transfera partenerilor, în termen de 3 zile lucrătoare de la data încasării (sau 6 zile lucrătoare în cazul partenerilor transnaţionali) sumele prevăzute la art. 9.4., ce se cuvin fiecărei entităţi din cadrul parteneriatului. 9.6. Liderul de parteneriat are obligaţia transmiterii unei notificări scrise atât partenerilor cât şi AMPODRU/OI responsabil, cu privire la efectuarea viramentului în conturile 2 OUG 64/2009, privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă Ordinul 2548/2009 pentru aporobarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor OUG 64/2009, privind gestionarea financiaraă a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă

11

partenerilor. 9.7. În cazul în care liderul de parteneriat şi/sau partenerii săi beneficiază de sume acordate cu titlu de prefinanţare, dobânda acumulată în conturile de prefinanţare deschise pe numele fiecărei organizaţii, se raportează şi se vor deduce de către AMPOSDRU/Oi responsabil din sumele rambursate. Art. 10 Proprietatea 10.1 Proprietatea, titlurile şi drepturile de proprietate intelectuală şi industrială privind rezultatele Proiectului, raportările şi alte documente legate de acesta vor rămâne Beneficiarului/Liderului de parteneriat. Beneficiarul/Liderul de parteneriat va acorda AMPOSDRU şi OIPOSDRU delegat dreptul de a utiliza gratuit şi după cum consideră necesar toate documentele rezultate în urma Proiectului, oricare ar fi forma acestora, dacă nu se încalcă drepturile existente de proprietate industrială şi intelectuală. Art. 11 Confidenţialitatea 11.1 Părţile semnatare ale prezentului acord convin să păstreze în strictă confidenţialitate informaţiile primite în cadrul şi pe parcursul implementării proiectului şi sunt de acord să prevină orice utilizare sau divulgare neautorizată a unor astfel de informaţii. Părtile înteleg să utilizeze informaţiile confidenţiale doar în scopul de a-şi îndeplini obligaţiile din prezentul Acord de Parteneriat. Art. 12 Notificări 12.1 Orice comunicare între Parteneri în legatură cu prezentul Acord se va face în scris. 12.2 Orice document scris trebuie înregistrat atât la transmitere cât şi la primire. 12.3 Comunicările între părti care nu se referă la datele şi informaţiile confidenţiale se vor face de asemenea prin telefon, telegramă, telex, fax sau e-mail, cu condiţia ca primirea comunicării sa fie confirmată şi să poată fi dovedită. Art 13 Legea aplicabilă 13.1 Prezentului Acord i se va aplica şi va fi interpretat în conformitate cu legea română. 13.2 Pe durata prezentului Acord, părţile vor avea dreptul sa convină în scris asupra modificării anumitor clauze, prin act adiţional, oricând interesele lor cer acest lucru sau când aceste circumstanţe au loc şi nu au putut fi prevăzute în momentul în care s-a încheiat prezentul Acord de Parteneriat.

12

Art. 14 Litigii 14.1 Orice dispută care poate lua naştere din sau în legătură cu prezentul Acord va fi solutionată pe calea negocierilor între Părţi, iar în situatia în care acestea nu ajung la niciun acord privind soluţionarea disputei, aceasta va fi soluţionată de instanţele competente din Timişoara, în conformitate cu prevederile legislaţiei aplicabile. Art.15 Prevederi finale 15.1 Părţile garantează că reprezentanţii numiţi ale căror semnături apar mai jos au fost investiţi, la data semnării/executării prezentului contract/acord de parteneriat, cu toate puterile legale de a semna si executa prezentul Acord de Parteneriat. Prezentul Acord înlocuieşte Acordul de parteneriat nr. 44/09.09.2009 şi a fost întocmit şi semnat la Timi�oara, astăzi 13.02.2012, în opt exemplare originale, în limba română, câte unul pentru fiecare parte şi unul pentru AMPOSDRU/OIPOSDRU responsabil, toate având aceeasi valoare legală. Semnăturile, Partener principal Asociatia CRIES - Centrul de Resurse pentru Initiative Etice si Solidare

Numele �i func�ia persoanelor autorizate să semneze: MIHAELA VE�AN, Pre�edinte

Semnătura Data �i locul 13.02.2012 Timişoara

Partener 1 Platforma Europeana IRIS

Numele �i func�ia persoanelor autorizate să semneze: JOEL OBRECHT, Secretar general

Partener 2 Institutul Intercultural Timi�oara

Numele �i func�ia persoanelor autorizate să semneze: CĂLIN RUS, Director executiv

Partener 3 Asocia�ia Serviciul Apel

Numele �i func�ia persoanelor autorizate să semneze: FRANCESCO ALOISIO, Pre�edinte

Partener 4 Asocia�ia Integra Romania

Numele �i func�ia persoanelor autorizate să semneze: FLORICA CHERECHE�, Director

13

Partener 5 Direc�ia de Asisten�ă Socială Comunitară Timi�oara

Numele �i func�ia persoanelor autorizate să semneze:

Semnătura Data �i locul

Partener 6 A&I Società Cooperativa Accoglienza e Integrazione ONLUS

Numele �i func�ia persoanelor autorizate să semneze Giovanni CIGALA Preşedinte

14.03.2012

Milano

Partener 7 Administra�ia Socială Comunitară Oradea

Numele �i func�ia persoanelor autorizate să semneze

Atasament: Referat.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA Aprobat, DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ COMUNITARĂ PRIMAR Nr. 1072/15.03.2012 Dr.Ing. Gheorghe Ciuhandu R E F E R A T

privind aprobarea participării, în calitate de partener, a Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara la proiectul „Modele de bună practică în domeniul incluziunii sociale ”, în cadrul Programul Operaţional Sectorial

Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU), Axa prioritară 6 „Promovarea incluziunii sociale”, Domeniul major de intervenţie 6.4.„Parteneriat Transnaţional”

Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, în calitate de serviciu public de asistenţă socială al

Municipiului Timişoara, în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2011-Legea asistenţei sociale are atribuţii de susţinere a politicilor sociale comunitare în contextul construcţiei pieţei unice europene, prin crearea de parteneriate sociale care să asigure promovarea incluziunii sociale.

În acest sens, pentru promovarea la nivel naţional a Platformei Europene pentru Promovarea Transferului de Competenţe în domeniul incluziunii sociale, Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara i s-a cerut acordul de asociere în calitate de partener în cadrul acordului de parteneriat nr. 198/13.02.2012/ ID 64094 la implementarea proiectului „Modele de bună practică în domeniul incluziunii sociale ”.

Parteneri în cadrul acestui acord sunt: Asociaţia CRIES-Centrul de Resurse pentru Iniţiative Etice şi Solidare - partener principal, Platforma Europeană IRIS- partener 1, Instututul Intercultural Timişoara - partener 2, Asociaţia Serviciul APEL-partener 3, Asociaţia Integra România-partener 4, Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara- partener 5, A&I Societa Cooperativa Accoglienza e Integrazione ONLUS- partener 6 şi Administraţia Socială Comunitară Oradea-partener 7.

În calitate de partener nr.5, responsabilitatea principală a Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara în cadrul acestui proiect constă în participarea la training-ul „Metode practice de intervenţie în domeniul incluziunii sociale”, la schimbul de experienţă organizat în străinătate şi la seminarul european de prezentare a rezultatelor proiectului. Proiectul are o durată de implementare de 20 de luni începând cu data semnării acordului de parteneriat de către toţi partenerii.

Din punct de vedere al resurselor financiare, Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara nu contribuie la cofinanţarea proiectului.

Beneficiile acestui proiect se transpun în realizarea obiectivului general al Axei prioritare 6”Promovarea incluziunii sociale” prin promovarea unei societăţi inclusive şi coezive în scopul asigurării bunăstarii tuturor cetăţenilor.

Având în vedere cele menţionate, în temeiul art.138 alin(2) din Legea nr.292/2011 Legea asistenţei sociale şi în conformitate cu prevederile art.36 alin.2 lit.(e) şi art.36 alin. 7, lit. (a) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală,

PROPUNEM: 1.aprobarea participării, în calitate de partener, a Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara la proiectul „Modele de bună practică în domeniul incluziunii sociale ”, în cadrul Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU), Axa prioritară 6 „Promovarea incluziunii sociale”, Domeniul major de intervenţie 6.4.„Parteneriat Transnaţional, conform acordului de parteneriat nr.198/13.02.2012 prevăzut în anexă. 2. împuternicirea doamnei Maria Stoianov- directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara pentru semnarea şi executarea acordului de parteneriat nr.198/13.02.2012.

Viceprimar, Director executiv,

Adrian Orza Maria Stoianov

Consilier juridic, Şef Serviciu Juridic, Mariana Sărac Mirela Lasuschevici

COD FP53-01,ver.1