Număr | 134 |
---|---|
An | 2008 |
Data emiterii | 25.03.2008 |
Link oficial | Primăria Timisoara |
Proces verbal | PV din 25.03.2008 |
Hotararea Consiliului Local 134/25.03.2008 privind aprobarea Organigramei , a Statului de Functii si a Regulamentului Intern la Cantina de Ajutor Social Timisoara Consiliul Local al Municipiului Timisoara Având în vedere Referatul nr. SC.2008-5057 /11.03.2008 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU; Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara; I În conformitate cu prevederile Legii 705/2006 privind Organizarea Serviciilor de Asistenta Sociala ; Avand in vedere Hotararea Consiliului Local Timisoara nr. 425/2005 privind aprobarea Regulamentului Intern la Cantina de Ajutor Social si Hotararea Consiliului Local nr. 31/2005 privind modificarea Organigramei şi a Statului de Funcţii la Cantina de Ajutor Social Timişoara; În conformitate cu prevederile art. 36 alin.(2) lit. a) şi alin. (3) lit. b) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată; În temeiul art. 46 alin. (1) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată; HOTARASTE Art. 1: Se aproba Organigrama , Statul de Functii si Regulamentul de Organizare la Cantina de Ajutor Social Timisoara, comform Anexelor 1, 2 şi 3 care fac parte integranta din prezenta hotarare. Art. 2: La data emiterii prezentei hotarari se modifica in mod corespunzator Hotararea de Consiliu Local nr. 425/2005 si Hotararea Consiliului Local nr.31/2005. Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Cantina de Ajutor Social Timisoara. Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică: -Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş; -Primarului Municipiului Timişoara; -Serviciului Juridic; -Directiei Economice; -Directiei Edilitare; -Directiei Urbanism; -Directiei Patrimoniu; -Direcţiei Dezvoltare; -Direcţiei Comunicare; -Direcţiei de Mediu; -Direcţiei Drumuri şi Transporturi; -Biroului Control Intern şi Managementul Calităţii; -Serviciului Resurse Umane; -Mass-media locale.
|
1
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMISOARA Anexa nr;3 CANTINA DE AJUTOR SOCIAL Aprobat Viceprimar ADRIAN ORZA
REGULAMENT de Organizare si Functionare a CANTINEI DE AJUTOR SOCIAL Timisoara
2
CAPITOLUL I DISPOZIŢII GENERALE
Art.1.(1)Cantina de Ajutor Social Timişoara este un o unitate publica de asistenta sociala, cu personalitate juridică, care funcţionează sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Timişoara, înfiinţata prin Hotărârea Consiliului Local , nr.171/1998. Art.2. Prin Cantina de Ajutor Social Timişoara în înţelesul prezentului regulament, se înţelege serviciul public cu personalitate juridică, subordonat şi structurat pe competenţe, potrivit organigramei. Art.3.(1)Sediul administrativ al Cantinei de Ajutor Social Timişoara este în municipiul Timişoara, str; Telegrafului , nr.8 , sediu atribuit prin Hotărâre a Consiliului Local Timişoara. (2) Pe toate actele emise de Cantina de Ajutor Social Timişoara se va menţiona ,,Primaria Municipiului Timişoara Cantina de Ajutor Social Timişoara’’. (3) Directorul Cantinei de Ajutor Social Timişoara asigură conducerea, îndrumarea şi controlul serviciilor din structura. Art.4. Durata de funcţionare a serviciului public de interes local – Cantina de Ajutor Social Timişoara este nelimitată. Art.5. Cantina de Ajutor Social Timişoara îşi desfăşoară activitatea în baza prezentului Regulament de Organizare şi Funcţionare şi a prevederilor legale în vigoare. Art.6. Structura organizatorică a Cantinei de Ajutor Social Timişoara cuprinde, în funcţie de volumul, complexitatea şi specificul activităţii: servicii, birouri şi compartimente. Art.7. Cantina de Ajutor Social Timişoara dispune de cod unic de înregistrare eliberat de Ministerul Finanţelor Publice, cont bancar propriu şi ştampilă proprie. Art.(8)Obiectul de activitate (1) Obiectul de activitate al Cantinei de Ajutor Social Timişoara îl constituie: prestarea de servicii sociale gratuite sau contra cost persoanelor aflate in situatie socio-economica sau medicala deosebita.Prepararea si distribuirea hranei pentru beneficiarii prevazuti in L 208/1997 Transport gratuit pentru persoanele care nu se pot deplasa la sediul cantinei.Organizarea unor gospodarii anexe cu profil agroalimentar si zootehnic ,cu activitate de autofinantare ,pentru imbunatatirea hranei. (2) Obiectivele Cantinei de Ajutor Social Timişoara sunt: - identificarea nevoilor sociale individuale, familiale şi de grup existente pe raza Municipiului Timişoara; - informarea beneficiarilor de servicii sociale asupra drepturilor şi obligaţiilor pe care le au; - conştientizarea şi sensibilizarea socială privind acţiunile realizate de către Cantina; - realizarea măsurilor şi acţiunilor sociale intreprinse în vederea reducerii efectelor de criză prin care trec familiile nevoiase. - realizarea măsurilor şi acţiunilor de sprijin în vederea menţinerii în comunitate a persoanelor în dificultate; - consilierea persoanelor sau grupurilor aflate în situaţii de risc social ; - realizarea evidenţei beneficiarilor de măsuri de asistenţă socială; - asigurarea unui ambient corespunzător pentru beneficiarii prezenti in incinta institutiei. - facilitarea comunicării şi colaborării la nivel local şi judeţean în ceea ce priveşte organizaţiile neguvernamentale ce acţionează în domeniul social; - facilitarea colaborării cu diverse servicii publice sau alte instituţii cu responsabilităţi în domeniul protecţiei sociale; - atragerea de resurse financiare pentru realizarea obiectivelor Cantinei de Ajutor Social Timişoara;
3
- îmbunătăţirea serviciilor şi dezvoltarea de proiecte noi în domeniul asistenţei şi protecţiei socio- comunitare; - asigurarea condiţiilor de legalitate a tuturor actelor, faptelor şi măsurilor întreprinse de Cantina de Ajutor Social Timişoara în îndeplinirea tuturor atribuţiilor specifice; - stabilirea cursurilor de formare profesională, participarea angajaţilor/funcţionarilor la aceste cursuri, urmărirea criteriilor de performanţă la angajaţi. - realizarea activităţilor de asistenţă socială, în conformitate cu responsabilităţile ce îi revin, stabilite de legislaţia în vigoare. Art.9.Directorul Cantinei de Ajutor Social Timişoara acţionează permanent în vederea îndeplinirii la timp şi în mod corespunzător a atribuţiilor ce îi revin prin legi, hotărâri, ordonanţe, decrete, ordine, dispoziţii şi a sarcinilor ce îi sunt date prin prezentul regulament. Art.10.Cantina de Ajutor Social întocmeşte referatele de specialitate pentru proiectele de hotărâri propuse spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Timişoara. Art.11.(1) Organele de conducere, coordonare şi control ale Cantinei de Ajutor Social Timişoara sunt : - Consiliul Local al Municipiului Timişoara; - Viceprimarul delegat cu probleme sociale; - Directorul cantinei; - Sef Serviciu – inspector de specialitate - Contabil sef- economist; (2) Pentru realizarea obiectului de activitate prevăzut la art.8 din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare, organele de conducere aleCantinei de Ajutor Social Timişoara au următoarele competenţe: Art. 12.Consiliul Local al Municipiului Timişoara aprobă următoarele: (1) Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Cantinei de Ajutor Social Timişoara, precum şi modificările şi completările ulterioare ale acestuia; (2) Structura organizatorică a Cantinei de Ajutor Social Timişoara, numărul de posturi şi statul de funcţii; (3) Spaţiile (locaţiile), mijloacele financiare şi logistice pentru susţinerea realizării activităţilor de asistenţă socială. (4) Alocarea fondurilor financiare necesare susţinerii şi funcţionării Cantinei sociale. (5) Strategiile Cantinei de Ajutor Social Timişoara în materie de asistenţă socială; (6) Cooperarea sau asocierea Cantinei de Ajutor Social Timişoara cu alte unităţi administrativ- teritoriale şi persoane juridice, române sau străine, în vederea finanţării şi realizării în comun de proiecte sociale ; (7) Delegarea directorului Cantinei de Ajutor Social Timişoara în derularea de parteneriate sociale. Art.13 Viceprimarul municipiului Timişoara are următoarele competenţe: (1) Aproba hrana pe perioada determinate , in baza legii pentru categoriile de personae care se incadreaza in prevederile legale . (2) avizează referate şi proiecte de hotărâri pentru Consiliul Local al Municipiului Timişoara, înaintate de Cantina de Ajutor Social Timişoara; (3) avizează fişa de post pentru directorul cantinei. (4) aprobă directorului cantinei concediile de odihnă, propunerile de premii, cursurile de perfecţionare etc.; (5) avizează Normele Proprii pentru aplicarea legislaţiei specifice (OMF 1792/2002) privind angajarea/lichidarea/ordonanţarea şi plata cheltuielilor bugetare. (6)Activitatea curentă a Cantinei de ajutor Social Timişoara va fi coordonată de viceprimarul delegat cu probleme sociale
4
Art.14(1) Directorul asigură conducerea curentă a Cantinei de Ajutor Social Timişoara şi este subordonat Consiliului Local al Municipiului Timişoara şi viceprimarului delegat cu probleme sociale. (2) În exercitarea atribuţiilor ce-i revin, directorul Cantinei de Ajutor Social Timişoara emite dispoziţii si note interne. (3)Intocmeste rapoartele generale privind activitatea cantinei si le prezinta viceprimarului delegat a coordona activitatea, propunandu-i acestuia masuri de imbunatatire a activitatii. (4)Face propuneri Primarului privind numirea si eliberarea din functie a personalului angajat ,potrivit legii. (5)Elaboreaza si propune spre aprobare Consiliului Local statul de functii al Cantinei de Ajutor Social precum si programul de lucru si activitatile acesteia. (6)Gestioneaza cu raspundere bugetul aprobat , bunurile mobile apartinand institutiei. (7)Controleaza activitatea personalului din cadrul cantinei si face propuneri privind sanctionarea disciplinara ,potrivit legii . (8)Seful cantinei indeplineste si alte atributii prevazute de lege sau stabilite de catre conducerea Primariei Municipiului Timisoara. (9) In absenta Directorului Cantinei,atributiile acestuia se exercita de catre sef serviciu desemnat prin dispozitie scrisa. Art. 15 Seful de Serviciu asigură conducerea serviciilor date în sarcină de către directorul cantinei şi consemnate in fisa postului ;este subordonat acestuia. Art.16 .Inlocuieste prin dispozitie scrisa directorul cantinei si ia decizii in consecinta. Art.17. Legătura dintre Consiliul Local al Municipiului Timişoara şi Cantina de Ajutor Social Timişoara se face prin viceprimarul delegat şi Directorul Cantinei de Ajutor Social Timişoara. Art.18.Angajarea salariaţilor se face în condiţiile legii, de către directorul cantinei, în limita posturilor din organigrama aprobată de Consiliul Local al Municipiului Timişoara.
CAPITOLUL II PATRIMONIUL ŞI FINANŢELE CANTINEI DE AJUTOR SOCIAL TIMIŞOARA
Art.19.Patrimoniul este format din bunuri mobile şi imobile preluate pe bază de protocol de la Primăria Municipiului Timişoara sau prin Hotărâre a Consiliului Local Timişoara, precum şi din sponsorizări, donaţii. Art.20.Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital se asigură din bugetul local(alocaţii bugetare la cap.60”Asistenţă socială) pe baza bugetului anual de venituri şi cheltuieli al Cantinei de Ajutor Social Timişoara, aprobat prin Hotărâre a Consiliului Local Timişoara . Art.21. Proiectul de buget al Cantinei de Ajutor Social Timişoara se depune la Biroul Buget din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Art.22 (1) Primarul Municipiului Timişoara este ordonatorul principal de credite şi alocă fondurile aprobate din bugetul local al Municipiului Timişoara directorului al Cantinei de Ajutor Social Timişoara, care are calitatea de ordonator secundar de credite. (2) Ordonatorul secundar de credite repartizează creditele bugetare aprobate. Art.23. Trimestrial ordonatorul secundar de credite aprobă situaţiile financiare, întocmite de Serviciul Buget Finanţe Contabilitate, care se depun la Biroul Contabilitate a Cheltuielilor din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Art.24.Cantina de Ajutor Social Timişoara, în completarea surselor bugetare alocate din bugetul local, va putea obţine şi venituri extrabugetare în condiţiile prevăzute de lege. Art.25. Veniturile extrabugetare ale Cantinei de Ajutor Social Timişoara se încasează, administrează şi contabilizează de către acesta conform prevederilor legale în vigoare.
5
Art.26. Execuţia de casă a Cantinei de Ajutor Social Timişoara se ţine de către Serviciul Buget Finanţe Contabilitate . Art.27. Angajarea şi efectuarea cheltuielilor din creditele bugetare aprobate în buget se aprobă de către ordonatorul secundar de credite şi se efectuează numai cu viza prealabilă de control financiar preventiv, aplicată de persoana împuternicita. Art.28. Ordonatorul secundar de credite aprobă efectuarea plăţilor în limita creditelor bugetare aprobate, avizate de control financiar preventiv,iar plata se asigură de către Serviciul Buget Finanţe Contabilitate.
CAPITOLUL III MANAGEMENTUL ŞI ORGANIZAREA CANTINEI DE AJUTOR SOCIAL
TIMIŞOARA Art.29.Activitatea Cantinei de Ajutor Social Timişoara va fi coordonată de viceprimarul delegat cu probleme sociale. Art.30 Conducerea curentă a Cantinei Sociale Timişoara este asigurată de directorul Cantinei de Ajutor Social Timişoara. Art.31. Cantina de Ajutor Social Timişoara este organizată pe servicii, birouri şi compartimente, astfel: 1) Serviciul Achizitii publice-Buget Finanţe Contabilitate 2) Serviciul de Asistenţă Socială 3) Compartimentul Juridic şi Resurse Umane 4) Compartimentul bucatarie . Art.32 Serviciul Buget Finanţe Contabilitate Serviciul Buget Finanţe Contabilitate este subordonat direct directorului Cantinei de Ajutor Social Timişoara si este format din :Compartimentul Buget, Compartimentul Financiar Contabilitate şi Compartimentul Achiziţii Publice. Atribuţiile şefului Serviciului Buget Finanţe Contabilitate se stabilesc prin fişa postului , de către directorul al Cantinei Sociale, Timişoara, avizată de viceprimarul delegat cu probleme sociale. Atribuţiile personalului de execuţie sunt stabilite prin fişa postului , de şeful Serviciului Buget Finanţe Contabilitate , aprobate de directorul cantinei. În vederea bunei desfăşurări a activităţii va colabora cu serviciile de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, asigurând buna gospodărire a fondurilor băneşti şi materiale. Atribuţii şi competenţe: (1) Fundamentarea şi întocmirea proiectului de buget anual de venituri şi cheltuieli precum şi propunerile de rectificare a acestuia, care va fi înaintat spre aprobare ordonatorului principal de credite ; (2) Întocmirea programului anual de achiziţii publice, înaintarea acestuia spre aprobare ordonatorului principal de credite şi efectuarea achiziţiilor publice, cu întocmirea documentaţiei şi respectarea legislaţiei în vigoare; (3) Organizarea şi ţinerea la zi a contabilităţii în conformitate cu prevederile legii; (4) Participă la inventarierea patrimoniului şi valorificarea rezultatelor acestuia, (5) Respectarea regulilor de întocmire a situaţiilor financiare trimestriale şi anuale şi depunerea acestora la termenele stabilite la organul ierarhic superior ; (6) Pregăteşte păstrarea documentelor justificative, a registrelor şi a bilanţurilor contabile; (7) Organizarea şi ţinerea la zi a contabilităţii de gestiune adaptată la specificul instituţiei; (8) Întocmirea situaţiilor statistice ;
6
(9) Plata cheltuielilor bugetare cu ordine de plată şi CEC-uri de ridicare de numerar , prin Trezoreria Timişoara. Art.34 Serviciul de Asistenţă Socială Este subordonat direct Directorului Cantinei de Ajutor Social Timisoara.; Este format din 3 persoane care intocmesc anchetele sociale , le monitorizeaza si ofera informare ,consiliere beneficiarilor. În vederea îndeplinirii sarcinilor colaborează cu instituţii publice şi private,asociaţii, organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale, din Municipiul Timişoara, din ţară şi străinătate, care oferă asistenţă socială, sprijinul logistic,tehnic, material sau financiar. -Acorda asistenta si sprijin beneficiarilor cantinei prin consiliere de specialitate. -Intocmeste dosarul social al beneficiarului . -intocmeste anchetele sociale la domiciliul beneficiarului si le monitorizeaza din 6 in 6 luni, sau ori de cate ori este necesar a stabili evolutia economica a acestora. -Intocmeste impreuna cu administratorul cantinei , meniul zilnic si urmareste respectarea igenei in bucataria cantinei ,aducand la cunostinta directorului cantinei abaterile de la normele de igena precum si deficientele constatate. -Propune sistarea drepturilor alimentare in situatiile in care sunt modificari in situatia economica a beneficiarilor Cantinei si tine evidenta stricta a dosarelor acestora. -Face propuneri pentru imbunatatirea activitatii de asistenta sociala a Cantinei. Atribuţii şi competenţe: (1) Oferă relaţii, informaţii, consultanţa şi îndrumare referitoare la aprobarea ridicarii hranei la Cantina de Ajutor Social ,acorda sprijin in clarificarea documentelor pentru copii ,familii ,personae cu handicap. (2) Preia cererile însoţite de documentaţia necesară pentru hrana la Cantina . (3) Efectuează anchetele sociale, pentru monitorizarea cazurilor sociale inregistrate la Cantina de Ajutor Social. (4) Întocmeşte referatele şi dosarele pentru acordarea hranei minorilor si familiilor acestora. (5)Verifică periodic situaţia familiilor şi persoanelor singure aflate în evidenţa serviciului;conform L 208/1997-la 6 luni sau ori de cate ori este necesar. (6)Întocmeşte rapoartele statistice solicitate de către instituţiile abilitate; (7) Oferă informare şi consiliere socială persoanelor aflate în nevoie; (8) Îndrumă beneficiarii Serviciului spre instituţiile competente pentru rezolvarea problemelor acestora (9) Îndrumă studenţii de la Facultatea de Asistenţă Socială aflaţi în practică în cadrul Serviciului de Asistenţă Socială şi efectuează evaluarea activităţii acestora; Art.35 Biroul Administrativ Este in subordinea directa a directorului al Cantina de Ajutor Social Timişoara. În vederea bunei desfăşurări a activităţii va colabora cu serviciile din cadrul Cantinei de Ajutor Social şi cu serviciile de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Obiectivele principale ale biroului constau în desfăşurarea activităţilor administrative şi asigurarea bazei logistice pentru buna funcţionare a compartimentelor din cadrul Cantinei de Ajutor Social Timişoara. Atribuţii şi competenţe: (1) Asigurarea respectării normelor de protecţie a muncii si a celor de prevenire si stingere a incendiilor; (2) Luarea măsurilor necesare pentru administrarea şi conservarea bunurilor mobile şi imobile; (3) Efectuarea inventarierii anuale a patrimoniului unităţii; (4) Efectuarea recepţiei bunurilor materiale achiziţionate pe baza facturilor emise de furnizori şi întocmirea notei de intrare recepţie;
7
(5) Înaintarea către Serviciul Finanţe Buget Contabilitate a notelor de recepţie împreună cu facturile si documentele aferente, pentru a se efectua plata acestora. (6) Asigurarea transportului hranei la domiciliul beneficiarilor netransportabili la ONG-uri abonate . (7) Asigurarea aprovizionării ritmice cu alimente pentru Cantina de Ajutor Social . (8) Asigura buna exploatare a patrimoniului ,a obiectelor de inventar ,mijloace fixe ale Cantinei . (9) Actualizeaza in permanenta cunostintele de specialitate si a celor legate de achizitiile publice,administrarea patrimoniului in limitele competentelor stabilite. (10) participa la elaborarea proiectului de intretinere si reparatii a patrimoniului ,obiectelor de inventar ,a spatiilor si a parcului auto din dotare. (11) participa la elaborarea rapoartelor de activitate trimestriale si anuale ,propune imbunatatirea activitatii in sectorul care i-l are in subordine( bucataria, magazia de alimenta si obiecte ,curtea, frontul stradal) (12) intocmeste referate de necesitate si asigura acvtivitatea de aprovizionare cu alimente ,materiale si scule de intretinere ,piese de schimb , carburanti, obiecte de inventar si mijloace fixe. (13) ia masurile necesare pentru buna desafasurare a activitatii gospodaresti ,igenizarea locurilor de munca, imbunatatirea continua a confortului si a ambiantei pentru angajatii cantinei. (14) stabileste meniul zilnic impreuna cu asistemtul social si magazinerul si-l inainteaza spre aprobare sefului cantinei. (15) face comenzile de alimente , in timp util si raspunde de predarea acestora magazinerului . (16) coordoneaza activitatea magazinerului (17) efectueaza inventarul obiectelor fixe si ale patrimoniului in conformitate cu prevederile legale si raspunde de corecta inventariere a acestora. (18) Efectueaza periodic instructajul PSI pentru personalul angajat (19) Indeplineste si alte sarcini stabilite de catre seful cantinei . Art.36 Compartimentul Juridic şi Resurse Umane, conform statului de Funcţii, este în subordinea directă a directorului Cantinei de Ajutor Social Timişoara. Scopul principal al compartimentului este asigurarea gestionării resurselor umane şi respectarea condiţiilor de legalitate a actelor şi a măsurilor intreprinse de către Cantina de Ajutor Social Timişoara. În vederea bunei desfăşurări a activităţii va colabora cu serviciile de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Atribuţii şi competenţe: (1) Întocmirea şi avizarea din punct de vedere juridic a tuturor dispoziţiilor emise de către directorul executiv pentru exercitarea atribuţiilor sale ; (2)Colaborarea la întocmirea proiectelor de hotărâri, dispoziţii, regulamente, ordine şi instrucţiuni precum şi a altor acte, elaborate de Cantina Sociala Timişoara; (3) Întocmirea şi/sau avizarea juridică a contractelor de achiziţii publice încheiate conform legislaţiei specifice privind achiziţiile publice sau cu furnizorii de utilităţi sau alte persoane juridice; (4) Acordarea consultanţei juridice serviciilor, birourilor şi compartimentelor din cadrul Cantine de Ajutor Social Timişoara şi beneficiarilor de servicii sociale; (5) Organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante şi verificarea îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs; (6) Întocmirea documentelor necesare încadrării persoanelor care au fost declarate admise la concursurile organizate (dispoziţie de numire, contract de muncă, ofertă loc de muncă) şi întocmirea actelor necesare în cazul schimbării/modificării raporturilor de serviciu, de muncă ale personalului;
8
(7) Avizeaza stabilirea salariului de bază şi a celorlalte drepturi salariale, cu respectarea legislaţiei în domeniu; (8)Avizeaza intocmirea declaraţiilor lunare legate de contribuţiile obligatorii aferente salariilor către Direcţia generală a Finanţelor Publice Timiş , Casa de Asigurări de Sănătate Timiş, Casa Judeţeană de Pensii Timiş, Agenţia Judeţeană de Formare şi Ocupare a Forţei de Muncă Timiş; (9) Întocmirea statului de funcţii şi a organigramei împreună cu directorul Cantinei de Ajutor Social Timişoara şi supunerea spre aprobare a acestora Consiliului Local al Municipiului Timişoara; (10) Înregistrarea modificărilor în carnetele de muncă şi întocmirea statului de personal şi statului de plată lunar ; (11) Eliberarea adeverinţelor privind activitatea personalului şi veniturilor acestora; (12) Ţinerea evidenţei a concediilor de odihnă, medicale, concediile fără salariu, absenţele nemotivate şi a declaraţiilor de avere ale funcţionarilor publici la numirea şi părăsirea funcţiei; (13) Întocmirea şi completarea registrului general de evidenţă a salariaţilor; Art.37 Compartimentul Bucatarie , In cadrul Cantinei de Ajutor Social ,salariatii au urmatoarele obligatii : ( 1) sa respecte intocmai atributiile prevazute in fisa postului (2) sa respecte programul de lucru si sa foloseasca integral si cu eficienta timpul de munca. (3) sa respecte normele de conduita in relatiile cu colegii si cu beneficiarii. (4) sa efectueze orice activitate potrivit pregatirii si nevoilor cantinei. (5) sa-si ridice necontenit calificarea profesionala si sa urmeze cursuri de perfectionare organizate sau recomandate de serviciul resurse umane al Primariei. (6) sa respecte confidentialitatea documentelor ,conform L 544/2001(informatiile clasificate) (7) sa respecte drepturile si demnitatea beneficiarilor cantinei si sa actioneze numai in interesul acestora. Este interzisa violenta verbala sau fizica in relatiile cu beneficiarii ; orice acte contrare acestei prevederi vor fi sanctionate in functie de gravitatea faptelor cu : mustrare, avertisment , reducerea salariului ,retrogradarea ,desfacerea contractului de munca . (8)sa nu instraineze sau sa sustraga bunuri ale institutiei, sa cunoasca prevederile referitoare la munca, functionarea instalatiilor si aparatelor din folosinta si sa aplice cu rigurozitate aceste reglementari. (9)Sa poarte echipamentul de protectie pus la dispozitie de unitate precum si ecusonul cantinei. (10)Sa respecte sarcinile trasate de conducerea cantinei,sa realizeze sarcinile in functie de prioritati si pregatire si sa urmareasca indepliunirea lor la timp. (11)Raspunde de calitatea hranei pregatite, de gramajul si modul de distribuire catre beneficiari. (12)Raspunde de aparatura ce o are in dotare si de buna ei exploatare ,precum si de regulile PSI si de Protectie a Muncii. (13)Raspunde de materialele , alimentele ce le are in intrebuintare precum si de respectarea normelor igenico-sanitare. (14) Asigura curatenia la locul de munca. (15)SOFERUL Are obligatia de a respecta corect exploatare autoturismelor aflate in dotare.
(15.1)efectueaza reparatii simple ale masinilor si asigura curatenia si corecta exploatare ale acestora. (15.2)Are obligatia de a completa corect si la timp foile de parcurs. (15.3)Efectueaza curse doar cu aprobarea sefului cantinei. (15.4)Semnaleze orice defectiune aparuta la masinile ce le are in exploatare. (15.5)Parcheza masinile in curtea institutiei dupa incheierea orelor de program si sa nu permita conducerea acestora de catre alte persoane exceptand situatiile deosebite stabilite de seful institutiei.
9
(15.6) Duce la indeplinire si alte sarcini stabilite de catre conducerea cantinei, in conditiile legii .
( 16) MAGAZINERUL (16.1)Conduce fisele de magazie pe imprimate tipizate ,pe care le opereaza zilnic pentru toate materialele si obiectele de mica valoare . (16.2)Inmagazineaza materialele in conditii igenico- sanitare si raspunde de corecta functionalitate a spatiilor de depozitare. (16.3)Elibereaza materiale din magazie numai pe baza de bon de consum si lista de alimente si le preda zilnic contabilitatii. (16.4)La fiecare sfarsit de luna, inpreuna cu contabilul va verifica soldurile din fisele de magazie care trebuie sa corespunda cantitativ cu evidentele contabile ,urmarindu-se punerea lor de acord. (16.5)Raspunde de existenta in magazie a bunurilor receptionate. (16.6)Sorteaza si aranjeaza materialele in magazie pe dimensiuni ,le eticheteaza pe rafturi, pentru a pastra calitativ corect marfa. (16.7)Este direct raspunzator de primirea ,eliberarea si stocul de marfa. (16.8)Participa la activitatea comisiilor in care este numit ( casari, inventar, receptie etc.) (16.9) Urmareste durata de expirare si perisabilitate a marfii ,comunicand cu administratorul pentru a lua masurile impuse de lege. (16.10) Indeplineste orice alte sarcini stabilite de conducerea cantinei. (17) Casierul gestionează bunuri băneşti si alte valori potrivit legii (cf. regulamentului de casă
stabilit prin Decretul nr. 209/1977, art. 3); - execută operaţiunile prevăzute de Regulamentul operaţiunilor de casă aprobat prin HCM 858/1957 privind încasările si plăţile in numerar ale instituţiei - Face încasări în numerar prin casierie pe baza de chitanţă emisă în două exemplare, semnata. - ţine gestiunea „alte valori”; BCF şi timbre şi evidenţa lor cantitativă pe fişe de magazie, eliberează bonuri de consum, face confruntarea lunară a stocului „alte valori” cu contabilitatea; - încasează toate veniturile ce revin instituţiei potrivit dispoziţiilor legale in vigoare; - Urmăreşte si anexează documentele de decontare in termenele legale pentru avansurile acordate. - încasează si plăteşte salariile de toate categoriile pe baza statelor de plată, potrivit dispoziţiunilor în vigoare, şi efectuează celelalte plăţi ordonate, pe baza actelor justificative, legal aprobate. - înregistrează operaţiunile de încasări şi plăţi în registrul de casă, din care detaşază şi preda zilnic serviciului contabilitate „contul casierului”, împreuna cu documentele care justifica aceste încasări si plăţi stabilind soldul de casă. - ţine legătura cu băncile cu care lucrează instituţia Trezoreria municipiului Timisoara , in care scop predă la ghişeul băncii corespondenta cu documentele de casa (foi de vărsământ, dispoziţii de încasări sau de plata, file de cec etc), preia extrasele de cont împreună cu documentele însoţitoare ale căror sume le confruntă cu cele din extras, precum si comunicările si instrucţiunile băncii referitoare la operaţiunile instituţiei cu banca, toate aceste documente le predă în aceeaşi zi serviciului contabilitate; -Întregul numerar se păstrează în casa de fier, care după terminarea lucrărilor casieriei, se închide cu cheia şi se sigilează; - Casierul nu are dreptul să încredinţeze executarea funcţiei altor persoane, cu excepţia situaţiilor obiective care necesită înlocuirea temporară a acestuia;
10
-Asupra înlocuitorului casierului se extind toate drepturile si obligaţiile prevăzute in Regulamentul operaţiunilor de casa, inclusiv obligaţia încheierii angajamentului de răspundere materială; - Asigura secretul si securitatea valorilor; - îi este interzisă denigrarea activităţii instituţiei sau a colegilor în faţa beneficiarilor cantinei sau a terţilor; - organizeaza , pastreaza si rasponde de arhiva Cantinei de Ajutor Social Timisoara. - Prezinta rapoarte anuale de actitate.
- Executa si alte sarcini sau dispozitii date de conducerea unitatii. (18)Arhivar (indosarierea documentelor in functie de specificul activitatii
(18.1) Sortarea documentelor dupa data emiterii lor sau dupa alte criterii stabilite de beneficiar; Indosarierea documentelor, numerotarea filelor indosariate in coltul din dreapta , fie mecanic si intocmirea unui opis pentru dosarul arhivat, prin atasarea ca prima pagina in interiorul dosarului, a listei cu documentele continute in fiecare dosar - Anexa nr. .....; Pe o foaie nescrisa adaugata la sfarsitul dosarului sau pe ultima pagina ramasa nescrisa se trece sub semnatura arhivarului mentiunea ca: "Prezentul dosar contine ....... file - in cifre si in paranteza in litere"; Arhivarea documentelor se face in mape specifice arhivarii, legate, in functie de dorinta beneficiarului arhivarea se poate face si in alte tipuri de dosare Documentele din fiecare dosar se cos sau se leaga in mape, in asa fel incat sa se asigure citirea completa a textului, datelor, rezolutiilor, etc.; Dosarele nu trebuie sa aiba mai mult de 250 - 300 de file; Pe coperta dosarului se aplica Anexa ........, care se completeaza cu datele dosarului; Pe cotorul mapei/biblioraftului se vor trece datele pe care acesta le contine: numarul din nomenclator, datele extreme, volumul dosarului, Pentru fiecare serviciu/compartiment/departament in parte, fiecare an va incepe cu volumul 1 de documente arhivate, aplicabil pentru fiecare tip de document; Persoana desemnata cu arhiva completeaza un proces verbal de predare- primire a documentelor, Anexa ....., ce va fi semnat atat de persoana autorizata cat si de arhivar. (18.2)Gruparea documentelor pentru arhivare se face potrivit NOMENCLATORULUI DOSARELOR. Acesta se intocmeste sub forma de tabel, in care se redau grupele de documente pe servicii/compartimente/departamente etc., in dreptul grupelor de documente care se pastreaza permanent se trece cuvantul "permanent" daca exista acte pentru care nu se stabilesc prin lege termenele de pastrare, se poate trece un numar de ani).La cererea beneficiarului, serviciile pot include intreg suportul material necesar arhivarii (mape). (18.3) INTRODUCEREA DOCUMENTELOR IN ARHIVA Dosarele se depun in arhiva, pe baza de Inventar si Proces Verbal de predare-primire; Persoana autorizata aduce arhivarului inventarul (Anexa ....) semnat de superiorul ierarhic, arhivarul completeaza procesul verbal de predare-primire (Anexa ....) ce va fi semnat atat de persoana autorizata cat si de arhivar; Dosarele sunt depozitate pe rafturi identificabile prin numere, dosarele se vor ordona pe ani, serviciu/compartiment/departament termene de pastrare; Pentru documentele cu termen de pastrare permanent se asigura un loc separat; (18.4) IESIREA DOCUMENTELOR DIN ARHIVA SI PREDAREA SPRE REDEPOZITARE este permisa Superiorului ierarhic sau unei persoane desemnate din serviciu/ compartimentul/ departamentul respectiv
11
Persoana autorizata din fiecare serviciu/compartiment/departament inmaneaza arhivarului formularul standard (Anexa ......), semnat de Superiorul ierarhic (nume, prenume - in litere de tipar, semnatura). Formularul va contine o lista a documentelor ce se vor scoate din arhiva Arhivarul completeaza un proces verbal de predare-primire (Anexa .......), semnat de persoana autorizata si de arhivar. Arhivarul inregistreaza in Registrul de Evidenta Anexa ....... toate dosarele pe care le primeste sau le imprumuta pentru consultare personei desemnate din cadrul institutiei/banci; In locul dosarului imprumutat se pune o fisa de control (Anexa ......) semnata de solicitant si care se restituie persoanei respective in momentul inapoierii dosarului; Persoana autorizata inmaneaza arhivarului formularul standard (Anexa ......), semnat de Superiorul ierarhic (nume, prenume - in litere de tipar, semnatura) impreuna cu documentele imprumutate. Formularul va contine lista documentelor ce vor fi depozitate; arhivarul completeaza un Proces verbal de predare-primire (Anexa .......) semnat de persoana autorizata si de arhivar; arhivarul restituie fisa de control persoanei autorizat (18.5) OBLIGATIA angajatilor Cantinei - ESTE DE A PASTRA DOCUMENTELE in conditii corespunzatoare, asigurandu-le impotriva distrugerii, degradarii si sustragerii. Documentele sunt pastrate in conditii de igiena, temperatura si umiditate adecvata. Depozitarea arhivei este ferita de igrasie, expuse pericolului de infiltratie, inundatie, incendiu, explozie, etc. Spatiu de depozitare este dotat cu rafturi. In incinta depozitului este interzisa folosirea radiatoarelor, resourilor, fumatului sau a utilizarii unor instalatii electrice defecte. Depozitele sunt prevazute cu stingatoare portabile cu bioxid de carbon si praf, asigurandu-se conditiile necesare de stingere a incendiilor. Depozitele sunt prevazute cu mijloace de alarma. (18.6) INDATORIRILE arhivarului I sunt urmatoarele: transportul in maxima siguranta a documentelor de la Creatorul documentelor la depozitul destinat arhivarii; primirea in depozit a documentelor create si gestionarea lor; manipularea acestora la depozitul de arhiva; intocmirea Nomenclatorului Arhivistic conform propunerilor Creatorilor de documente; selectionarea documentelor care au indeplinit termenul de pastrare; pastrarea in bune conditii si asigurarea securitatii documentelor; asigurarea desprafuirii periodice a documentelor, a dezinsectiei si deratizarii; asigurarea temperaturii, umiditatii si a ventilatiei propice; asigurarea conditiilor de ordine, paza si securitate; inregistrarea in Registrul de Evidenta (Anexa ....) a tuturor dosarelor pe care le primeste sau le imprumuta pentru consultare, punandu-se in locul dosarului imprumutat o fisa de control (Anexa ....) semnata de solicitant si care se restituie persoanei respective in momentul inapoierii dosarului; Art.38 ORGANIZAREA TIMPULUI DE LUCRU
(1)Timpul de munca in unitate se organizeaza si desfasoara conform legislatiei in vigoare cu respectarea prevederilor Codului Muncii si a Contractului Colectiv de Munca. (2)Durata normala a timpului de munca este de 8 ore pe zi si nu mai mult de 40 ore saptamanal, respectiv 184 ore/ luna. (3)Durata normala a timpului de munca se realizeaza prin saptamana de lucru de 5 zile. (4)Ora de incepere a lucrului va fi fixata de catre conducerea institutiei in mod diferentiat in functie de anotimp ,respectiv : 6.30-14.30 vara si 7-15 iarna. (5)Pauza de masa este de 30 min la orele 8-8.30 stabilit de comun acord cu salariatii.
12
(6)Se pot stabilii programe de lucru peste programul normal de lucru, numai cu consimtamantul salariatului ; compensarea orelor efectuate peste program se face prin echivalarea in timp liber. (7)Prezenta in unitate se evidentiaza prin semnarea obligatorie a condicii de prezenta de catre fiecare salariat ,la intrarea si plecarea de la serviciu conform graficului de lucru. (8)Salariatii au dreptul in fiecare an calendaristic la concediu platit in conformitate cu HGR 250/1992 si cu modificarile ulterioare. (9)In cazuri speciale , salariatii pot beneficia de program redus conform Codului Muncii cu aprobarea conducerii institutiei si cu precizarea orelor de sosire si plecare , conform legii. (10)Contabilul raspunde de corecta evidentiere a prezentei salariatilor . (11)Intrarea/ iesirea salariatilor din cantina se face cu aprobarea sefului cantinei pe baza unui bilet de voie ,in situatii bine justificate. (12)Salariatii Cantinei de Ajutor Social vor respecta programul de lucru zilnic, conform orelor afisate la avizierul institutiei.
CAPITOLUL IV
DISPOZIŢII FINALE ŞI TRANZITORII Art.39.În cazul desfiinţării Cantinei de Ajutor Social Timişoara patrimoniul acestuia revine Consiliului Local al Municipiului Timişoara. Art.40. Cantina de Ajutor Social Timişoara îşi va organiza o arhivă proprie pe care o va păstra în conformitate cu prevederile legale cuprinzând următoarele acte: - documente de personal; - documente financiar contabile; - documente specifice activităţii sale curente. Art.41. Personalul Cantinei de Ajutor Social Timişoara este obligat: (1)să cunoască şi să respecte prevederile prezentului Regulament; (2) să cunoască şi să respecte prevederile Dispoziţiei Primarului Municipiului Timişoara nr. 1482/02.07.2004 privind aprobarea Regulamentului Intern al Primăriei Municipiului Timişoara şi al serviciilor publice aflate în subordinea Consiliului Local al Municipiului Timişoara, modificată prin Dispoziţia Primarului nr.437/06.02.2007; (3) să manifeste grijă, disciplină, iniţiativă şi o bună colaborare în îndeplinirea sarcinilor specifice; (4) să răspundă personal pentru conţinutul, forma şi legalitatea actelor şi a materialelor scrise pe care le întocmesc conform competenţelor lor; (5) să informeze posibilii beneficiari asupra tuturor serviciilor ce le pot fi oferite şi a tuturor drepturilor şi să-i trateze cu respect şi demnitate, păstrând confidenţialitatea informaţiei; (6) să asigure accesul la informaţiile publice, conform legislaţiei în vigoare; (7) să reprezinte şi să angajeze instituţia numai în limita atribuţiilor de serviciu şi a mandatului încredinţat de către conducerea acesteia; (8) să se preocupe în permanenţă de perfecţionarea pregătirii profesionale.
(9) DREPTURILE SALARIATILOR Salariatii care isi indeplinesc in cele mai bune conditii sarcinile de serviciu , pe langa drepturile rezultate din Codul Muncii ,pot beneficia de urmatoarele recompense : (9.1)Avansarea in functii ,grade sau trepte profesionale ,in conditiile legii. (9.2)Acordarea de premii :
• Premii in cursul anului ,din fondul de 2% din salarii ,prevazut in bugetul de venituri si cheltuieli .
13
• Premiul anual (al 13 –lea salar)la un salariu mediu lunar de baza realizat in anul pentru care se face plata. Premiul poate fi diminuat in cazul salariatilor care au desfasurat o activitate profesionala necorespunzatoare sau au fost sanctionati disciplinar.
Art.42.Măsurile de răspundere disciplinară şi materială se aplică de către: (1) Consiliul Local al Municipiului Timişoara la propunerea viceprimarului în ce priveşte directorul Cantinei de Ajutor Social Timişoara; (2) Directorul al Cantinei de Ajutor Social Timişoara pentru personalul din subordine, pe baza propunerilor comisiei de disciplină, conform prevederilor Codului Muncii; Art.43. Prevederile prezentului Regulament se completează de drept cu prevederile Dispoziţiei Primarului Municipiului Timişoara nr. 1482/02.07.2004 privind aprobarea Regulamentului Intern al Primăriei Municipiului Timişoara şi al serviciilor publice aflate in subordine; modificata prin Dispozitia Primarului nr.154/24.01.2007 si cu prevederile altor acte in domeniu. Art.44.Directorul,seful de serviciu si angajatii Cantinei Sociale vor studia ,vor analiza si propune masuri pentru imbunatatirea permanenta a activitatii ,reducerea timpului de circulatie al documentelor si urmarirea cresterii operativitatii in obtinerea informatiilor necesare fundamentarii deciziilor emise de directorul Cantinei de Ajutor Social. Art.45. Modificarile prezentului regulament se vor face numai cu aprobarea Consiliului Local al Municipiului Timisoara.