keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 132/28.09.2012 privind aprobarea schemei de ajutor de minimis pentru atragerea de investitii si crearea de noi locuri de munca pe teritoriul municipiului Timisoara

28.09.2012

Hotararea Consiliului Local 132/28.09.2012
privind aprobarea schemei de ajutor de minimis pentru atragerea de investitii si crearea de noi locuri de munca pe teritoriul municipiului Timisoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. IF2012-012663/14.09.2012 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere:
- Legea nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată şi modificată;
- Regulamentul Comisiei Europene nr. 1998/2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul de Instituire a Comunităţii Europene în cazul ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/28.12.2006;
- Art. 3 alin. (2) şi (3) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 117/21.12.2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată şi modificată prin Legea nr. 137/17 mai 2007 pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat;
- Hotărârea Guvernului nr. 651/2006 privind aprobarea politicii în domeniul ajutorului de stat în perioada 2006 - 2013;
- Liniile directoare privind ajutoarele de stat regionale pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C244/01.10.2004;
- Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, modificată;
- Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, modificată;
- Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, modificată;
În temeiul:
- Art. 125 alin. (1) şi alin. (2) litera "d" din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind codul de procedură fiscală, republicată şi modificată;
- Hotărârea Guvernului nr. 1050/2004 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind codul de procedură fiscală,
- Art. 286 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind codul fiscal, modificată;
- Pct. 221^1 din Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind codul fiscal, modificată;
În conformitate cu prevederile art.36 alin. (2) lit.b) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 alin.(2) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă schema de ajutor de minimis pentru atragerea de investiţii şi crearea de noi locuri de munca pe teritoriul municipiului Timisoara, în conformitate cu Anexa care face parte integrantă din prezenta hotarâre.

Art. 2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara.

Art. 3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare
- Direcţiei de Mediu;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Compartimentului Control Intern;
- Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara;
- Consiliului Concurenţei;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
SORIN GRINDEANU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa_1.pdf

ANEXA ANEXA 1 la HCL nr. __________

SCHEMA DE AJUTOR DE MINIMIS PENTRU ATRAGEREA DE INVESTIŢII ŞI CREAREA DE NOI LOCURI DE MUNCA PE TERITORIUL MUNICIPIULUI TIMI�OARA

I. Dispoziţii generale Art.1 (1) Prezenta procedură instituie o schemă de ajutor de minimis denumită ”Ajutor de minimis pentru atragerea de investiţii şi crearea de noi locuri de munca pe teritoriul municipiului Timi�oara”. (2) Acordarea ajutorului de minimis în cadrul prezentei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate în Regulamentul Comisiei Europene nr.1998/2006 privind aplicarea art.87 si art.88 din Tratatul de Instituire a Comunităţii Europene în cazul ajutoarelor de minimis, publicat în jurnalul oficial al Uniunii Europene O.J.L. 379/28.12.2006 (actual art.107 si art.108 din versiunea consilidată a Tratatului privind func�ionarea Uniunii Europene, publicat în OJCL C83/30.03.201). (3) Prezenta schemă de ajutor nu intră sub incidenţa obliga�iei de notificare către Comisia Europeană, în conformitate cu prevederile Regulamentului Comisiei Europene nr.1998/2006 privind aplicarea art.87 şi art..88 din Tratatul de Instituire a Comunităţii Europene în cazul ajutoarelor de minimis, publicat în jurnalul oficial al Uniunii Europene O.J.L. 379/28.12.2006. (4) Prezenta schemă se aplica pe raza administrativ-teritorială a municipiului Timişoara si va fi adoptată prin hotărâre a Consiliului Local.

II. Obiectivul si scopul schemei Art.2. (1) Prezenta schemă are ca obiectiv dezvoltarea regionala a municipiului Timisoara, prin

stimularea realizării de investi�ii si crearea de noi locuri de munca ca urmare a realizării investi�iei. (2) Scopul schemei este sus�inerea dezvoltarii sectorului IMM-urilor în municipiul Timisoara;

creşterea gradului de ocupare al forţei de muncă �i sus�inerea realizării de investi�ii in municipiul Timisoara; stimularea agenţilor economici care îşi desfăşoară activitatea pe raza administrativ- teritorială a Municipiului Timişoara �i care dezvoltă procese economice cu efecte multiplicatoare în plan economico-social.

III. Cadrul legal Art. 3. La elaborarea prezentei proceduri au fost avute în vedere următoarele acte normative:

- O.U.G. nr. 117/2006 privind procedurile na�ionale in domeniul ajutorului de stat, aprobată prin legea nr. 137/2007; - Ordonanţa Guvernului României nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare , art. 125 alin. (1) si alin. (2) lit.e; - Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, art.286 alin.6; - Legea nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările şi completările ulterioare; - Legea 31/1990 privind societăţile comerciale; - H.G. nr.651/2006 privind aprobarea politicii în domeniul ajutorului de stat în perioada 2006 – 2013; - Legea concuren�ei nr.21/1996 republicata, cu modificările �i completările ulterioare;

- Regulamentul Comisiei Europene nr.1998/2006 privind aplicarea art. 87 si art. 88 din Tratatul de Instituire a Comunităţii Europene in cazul ajutoarelor de minimis, publicat in jurnalul oficial al Uniunii Europene O.J.L. 379/28.12.2006; - Liniile Directoare comunitare privind ajutorul de stat regional 2007-2013 publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr.C54/03/2006 şi a Regulamentului Comisiei Europene nr. 1998/2006 privind aplicarea art.87 şi art 88 ale Tratatului Comunităţii Europene ajutorului de stat regional pentru investiţii, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379 din 28.12.2006.

IV. Domeniul de aplicarea al schemei

Art. 4 . Prezenta schemă se aplică întreprinderilor din toate sectoarele, cu exceptia: a) întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele de pescuit şi acvacultura,

reglementate de Regulamentul Consiliului (CE) nr. 104/2000 b) întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea in produc�ia primara a produselor agricole a�a

cum sunt enumerate în Anexa 1 la Tratatul Instituind Comunitatea Europeană; c) întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în transformarea şi comercializarea produselor

agricole, a�a cum sunt enumerate în Anexa 1 la Tratatul Instituind Comunitatea Europeană în următoarele cazuri:

• Când valoarea ajutorului este stabilită pe baza pre�ului sau a cantităţii produselor în cauza achiziţionate de la producătorii primari sau introduse pe pia�a de întreprinderile in cauza;

• Când ajutorul este condi�ionat de transferarea lui parţială sau integrală către producătorii primari;

d) activită�ilor legate de export către state ter�e sau State membre, respectiv ajutoarele legate direct de cantităţile exportate, ajutoarele destinate înfiinţării si func�ionarii unei re�ele de distribu�ie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;

e) activită�ilor care favorizează utilizarea produselor na�ionale in detrimentul celor importate; f) întreprinderile care activează in sectorul cărbunelui, a�a cum este definit in Regulamentul

Comisiei Europene nr.1407/2002; g) achizi�ionarii de vehicule pentru transport rutier de marfuri acordate întreprinderilor care

efectueaza transport rutier de marfuri in contul tertilor; h) întreprinderilor aflate in dificultate, definite conform Liniilor Directoare privind ajutorul de

stat pentru salvarea si restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Comunităţii Europene nr. C244/01.10.2004.

V. Definirea termenilor utilizaţi Art.5 În sensul prezentei proceduri următorii termeni se definesc astfel:

a) Administratorul schemei – Municipiul Timisoara prin Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara; b) Furnizorul de ajutor de stat – Municipiul Timisoara prin Consiliul Local al Municipiului Timişoara; c) Întreprinderea este orice persoană juridică, indiferent de forma de organizare, care desfaşoară activităţi în scop lucrativ, total sau parţial; d) În cadrul categoriei IMM: •întreprinderea mijlocie este întreprinderea care are sub 250 de angajaţii şi realizează o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane de euro, echivalent în lei, sau deţine active totale care nu depăşesc echivalentul în lei a 43 milioane de euro, • întreprinderea mică este întreprinderea care are sub 50 de angajaţi şi a cărei cifra anuala si/sau al

cărui total al bilanţului anual nu depăşeşte 10 milioane de euro. • microîntreprinderea este definită ca fiind o întreprindere care are sub 10 angaja�i şi a cărei cifră de

afaceri anuală şi/sau al cărei total al bilan�ului anual nu depă�eşte 2 milioane euro.În prezenta schemă microintreprinderile sunt încadrate în categoria întreprinderilor mici; e) Întreprinderile mari sunt întreprinderile care nu îndeplinesc criteriile prevăzute în anexa I la regulamentul (CE) nr.800/2008 a Comisiei; f) Întreprinderi în dificultate sunt întreprinderile definite conform Liniilor Directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate (publicate în Jurnalul Oficial al UE nr. C244/2004); g) Investiţie iniţială reprezintă o investiţie în active fixe corporale şi necorporale referitoare la: crearea unei noi afaceri prin înfiinţarea de noi unităţi, extinderii unei afaceri prin extinderea unei întreprinderi existente, diversificarea producţiei prin adăugarea unor produse noi în cadrul unei întreprinderi existente sau realizării unei schimbări fundamentale a procesului global de producţie de către o întreprindere existentă. Poate fi considerată investiţie iniţială şi o investiţie în capital fix realizată sub forma achiziţionării unor active legate de o unitate care a fost închisă sau ar fi fost închisă dacă nu ar fi cumpărată, cu excepţia cazului în care unitatea în cauză aparţine unei întreprinderi aflate în dificultate. h) Active corporale - activele reprezentând terenuri, clădiri şi instalaţii/utilaje. În cazul în care se achiziţionează o unitate, se iau în considerare numai costurile de achiziţie a activelor de la terţi, cu condiţia ca tranzacţia să fi avut loc în condiţiile pieţei; i) Activele necorporale – sunt activele care rezultă în urma transferului de tehnologie, prin achiziţia de brevete, licenţe, know-haw sau cunoştinţe tehnice nebrevetate. j) Valoarea investiţiei iniţiale - totalitatea costurilor de realizare a investiţiei, înregistrată în evidenţele contabile ale investitorului care a recep�ionat obiectivul de investi�ii; k) Investitor este persoana juridică română organizată conform Legii nr.31/1990 privind societăţile comerciale, cu modificările şi completările ulterioare, sau persoane juridice nerezidente în România; l) Număr de personal - reprezintă numărul de persoane angajate de investitor cu contract de muncă pe perioada nedeterminată, existent în unitate la momentul recep�ionării investi�iei, justificat prin declara�ia lunară la asigurările sociale depusă la Casa Jude�eană de Pensii, în cazul persoanelor juridice rezidente în România.În cazul persoanelor juridice nerezidente, se va depune un document similar; m) Crearea de locuri de muncă – reprezintă o creştere netă a numărului de salariaţi, angajaţi direct într-o anumită unitate faţă de media ultimelor 12 luni, în consecinţă, locurile de muncă desfiinţate în cursul acestei perioade de 12 luni trebuie scăzute din umărul aparent de locuri de muncă create în aceeaşi perioadă; n) Locuri de muncă create direct de un proiect de investiţii - înseamnă locurile de muncă legate de activitatea care face obiectul investiţiei, inclusiv locurile de muncă create în urma unei creşteri a ratei de utilizare a capacităţii create de investiţie.Numarul locurilor de muncă ce trebuie create trebuie să fie efectiv ocupate, nefiind luate în calcul posturile vacante. o) Profil de activitate reprezintă activitatea desfăşurată de investitor, corespunzător clasificaţiei activităţilor din economia naţională, cu ponderea cea mai mare, înscrisă în situaţiile financiare ale investitorului; p) Alocare specifică individuală reprezintă valoarea totală a scutirii la plata impozitului pe clădiri şi/sau a impozitului pe teren care poate fi acordată unei întreprinderi, în cadrul prezentei scheme; r) Cheltuieli eligibile reprezintă cheltuielile care se vor suporta pentru realizarea investiţiei iniţiale şi care vor fi luate în calcul pentru acordarea ajutorului de minimis din prezenta schemă, cheltuieli legate de investi�ia ini�ială. Cu excepţia întreprinderilor mici şi mijlocii şi a preluărilor, activele achiziţionate trebuie să fie noi. In cazul preluarilor, activele pentru care s-a acordat deja ajutor anterior cumpărării trebuie deduse. s) Facilitatea fiscală reprezintă reducerea sau scutirea de la plată a impozitului pe clădiri si /sau a

impozitului pe teren, acordată în baza prezentei scheme; ş) Produse agricole – sunt produsele enumerate în Anexa I la Tratatul CE, cu excepţia produselor piscicole; t) Transformarea produselor agricole – este o operaţiune asupra produsului agricol în urma căreia rezultă de asemenea un produs agricol, cu excepţia activităţilor agricole necesare preparării unui produs animal sau vegetal pentru prima vânzare; ţ) Comercializarea produselor agricole – înseamnă deţinerea sau expunerea în vederea vânzării, oferirea spre vânzare, livrarea sau orice alte forme de introducere pe piaţă, cu excepţia primei vânzări de către un producător primar către revânzători sau operatori şi a oricărei activităţi constând în prepararea unui produs în vederea primei vânzări; o vânzare de către un producător primar către consumatorii finali este considerată comercializare, în cazul în care se desfăşoară în localuri distincte, rezervate acestei activităţi; u) Rata de actualizare – rata de referinta stabilita de catre Comisia Europeana pentru Romania in baza unor criterii obiective si publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene si pe internet.

VI CATEGORII DE FACILITATI FISCALE . CONDITII DE ACORDARE Art.6. (1) Facilita�ile fiscale care se pot acorda întreprinderilor în cadrul prezentei scheme de

minimis, pentru realizarea unei investiţii iniţiale, sunt reducerea sau scutirea de la plata impozitului pe clădiri şi a impozitului pe teren, în func�ie de valoarea investi�iilor efectuate �i a numărului de noi locuri de muncă create ca urmare a realizării investi�iilor, astfel: a) Pentru investi�iile care au o valoare mai mare de 5.000.000 euro echivalent în lei şi crearea a cel puţin 100 noi locuri de muncă în municipiul Timi�oara, ca urmare a realizării investiţiei iniţiale, se acordă o reducere de 10% la plata impozitului pe clădiri şi o scutire de la plata impozitului pe teren aferent investiţiei; b) Pentru investi�iile care au o valoare mai mare de 10.000.000 euro echivalent în lei şi crearea a cel puţin 300 noi locuri de muncă în municipiul Timi�oara, ca urmare a realizării investiţiei iniţiale, se acordă o reducere de 20% la plata impozitului pe clădiri şi o scutire de la plata impozitului pe teren aferent investiţiei; c) Pentru investi�iile care au o valoare mai mare de 15.000.000 euro echivalent în lei şi crearea a cel puţin 700 noi locuri de muncă în municipiul Timi�oara, ca urmare a realizării investiţiei iniţiale, se acordă o reducere de 30% la plata impozitului pe clădiri şi o scutire de la plata impozitului pe teren aferent investiţiei; d) Pentru investi�iile care au o valoare mai mare de 20.000.000 euro echivalent în lei şi crearea a cel puţin 1.200 noi locuri de muncă în municipiul Timi�oara, ca urmare a realizării investiţiei iniţiale, se acordă scutirea integrala de la plata impozitului pe clădiri şi o scutire de la plata impozitului pe teren aferent investiţiei.

(2) Ajutorul de minimis instituit prin prezenta schema de minimis se acordă întreprinderilor numai pentru realizarea unei investiţii iniţiale în sensul Liniilor Directoare comunitare privind ajutorul de stat regional 2007-2013 publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr.C54/03/2006 şi a Regulamentului Comisiei Europene nr. 1998/2006 privind aplicarea art.87 şi art 88 ale Tratatului Comunităţii Europene ajutorului de stat regional pentru investiţii, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379 din 28.12.2006.

(3) Acordarea ajutorului de minimis pentru investiţia iniţială este condiţionată de menţinerea acesteia �i a locurilor de munca nou create în urma finalizării acesteia , pentru o perioadă de minim 5 ani de la data finalizării investiţiei. Această condiţie nu împiedică înlocuirea echipamentului care a devenit învechit în decursul perioadei de 5 ani, datorită schimbării tehnologice rapide.

(4) În vederea acordării facilităţii fiscle, echivalentul in euro al valorii investiţiei iniţiale, va fi obţinut la cursul de schimb al monedei euro comunicat de BNR, la data:

a) actului de vînzare-cumpărare, în cazul achiziţionării de active corporale si/sau necorporale; b) autorizaţiei de construire, în cazul acordării reducerii/scutirii la plata impozitului pe terenul

aferent investiţiei viitoare; c) procesului verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, în cazul acordării reducerii/scutirii la

plata impozitului pe clădirea nou construită sau la care au fost efectuate lucrări de extindere sau modernizare;

d) procesului verbal de punere în funcţiune a instalaţiilor/maşinilor/utilajelor. (5) Valoarea investiţiei se stabileşte prin insumarea: - cheltuielilor pentru proiectare şi asistenţă tehnică; - cheltuielilor cu organizarea de şantier ; - cheltuielilor de execu�ie a investi�iei; - alte cheltuieli privind punerea în funcţiune a investi�iei, care se regăsesc în valoarea

imobilizării corporale de natura clădirilor, conform standardelor de contabilitate internaţionale. (6) Procesul verbal de recepţie la finalizarea lucrărilor va fi însoţit de dovada depunerii la

serviciul de specialitate al Municipiului Timişoara, a declaraţiei privind valoarea reală a lucrărilor executate în baza autorizaţiei de construire, precum şi de dovada achitării eventualelor diferenţe de taxe, în urma regularizării.

(7) În cazul diversificarii producţiei prin adăugarea unor produse noi, beneficiarul trebuie să facă dovada prin fisa contului analitic ”produse finite”, că în portofoliul de produse apar produse noi ca efect al investi�iilor sau servicii noi in func�ie de obiectul de activitate al soliciantului pe baza documentului eliberat de catre Registrul Comertului.

(8) Nu se acordă ajutorul de minimis pentru acele întreprinderi care au început sau au finalizat o investi�ie înainte de perioada de valabilitate a prezentei scheme de ajutor de minimis.

(9) Ajutorul de minimis, potrivit prezentei scheme, se acordă sub formă de reducere sau de scutire de la plata impozitului pe clădiri şi a impozitului pe teren, în una sau mai multe tranşe, respectiv la data de scadentă a creanţelor fiscale. Tranşele se actualizează la valoarea de la momentul acordării ajutorului. Rata de actualizare va fi rata de referinţă aplicată la momentul acordării ajutorului.

Art.7. (1) Sprijinul financiar în cadrul acestei scheme se acordă întreprinderilor în limita sumei reprezentată de plafonul de minimis, astfel: a) Valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi nu poate depăşi echivalentul în lei a 200.000 Euro, pe o perioadă de trei ani fiscali consecutivi, indiferent dacă ajutorul a fost acordat din surse naţionale sau comunitare. b) Pentru agenţii economici din sectorul transporturilor valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi nu poate depăşi echivalentul în lei a 100.000 Euro, pe o perioadă de trei ani fiscali consecutivi, indiferent dacă ajutorul a fost acordat din surse naţionale sau comunitare.

(2) Anii fiscali care trebuie lua�i în considerare sunt exerci�iile financiare utilizate în scop fiscal de întreprindere.Perioada relevantă de trei ani trebuie evaluată pe o bază continuă astfel încât, pentru o fiecare noua acordare a ajutorului de minimis trebuie determinată suma totală a ajutorului de minimis acordat în exerci�iul financiar în cauză, precum �i pe perioada ultimelor două exerci�ii financiare.

(3) În cazul în care valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unui agent economic pe o perioadă de trei ani fiscali consecutivi, cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, depăşeşte pragul de minimis menţionat la alin.1, aplicantul nu poate beneficia de prevederile schemei, nici chiar pentru acea fracţie din ajutor care nu depăşeşte aceste plafoane.

Art.8 (1) Reducerea sau scutirea de la plata impozitului pe clădire si teren se acordă, în limita bugetului alocat si al pragului de minimis, în intervalul de valabilitate al schemei (01.10.2012 - 31.12.2016), pe o perioada de cinci ani fiscali consecutivi astfel: a) În cazul impozitului pe cladire, facilitatea se acordă de la data de întâi a lunii următoare finalizării investiţiei, justificată prin întocmirea procesului verbal de recepţie la terminarea lucrărilor şi înregistrarea în contabilitate a valorii de inventar a clădirii, doar pentru acele cladiri care au fost construite/modernizate/extinse în cadrul investitiei initiale si a caror contravaloare se regaseste in cheltuielile eligibile aferente investitiilor in imobilizar corporale, precum si pentru cladirile dotate cu echipamente tehnologice a caror valoare se regaseste in cheltuielile eligibile aferente investitiilor in imobilizari corporale.

Facilitatea se acordă sub condiţia recep�ionării investi�iilor efectuate/ punerii în funcţiune a utilajelor sau instala�iilor în cazul retehnologizării/modernizării linilor de produc�ie, în termenul de valabilitate al schemei de ajutor de minimis, iar facilitatea fiscală se aplică doar în cadrul perioadei de aplicare a schemei; b) În cazul impozitului pe teren, facilitatea fiscală se acordă de la data de întâi a lunii următoare eliberării autorizaţiei de construire, sub condiţia finalizării investiţiei în termenul de valabilitate al schemei de ajutor de minimis, doar pentru terenurile aferente investi�iilor menţionate la lit.a, categoria de folosinţă „teren cu construcţii”;

Art.9. Plafonul de minimis în cazul ajutoarelor de minimis acordate de Consiliul local al municipiului Timi�oara cumulează facilităţile la impozitul pe clădire cu cele de la impozitul pe teren.

Art.10. Echivalentul în euro al facilită�ii acordate pe fiecare an fiscal, va fi ob�inut la cursul

de schimb al BNR, la data acordării. VII. CONDITII DE ELIGIBILITATE PENTRU BENEFICIARI

Art.11 (1) Pot beneficia de facilităţile fiscale prevăzute în prezenta schemă, persoanele

juridice care, la data acordării ajutorului, îndeplinesc următoarele condiţii: a) beneficiarii sunt întreprinderi mari sau întreprinderi mici şi mijlocii, care desfăşoara o

activitate economica in Romania si efectueaza investitii pe raza municipiului Timisoara; b) sunt persoane juridice cu sediul în România, înregistrate la registrul comertului ca societati

comerciale, conform Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau ca societati cooperative în baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, respectiv in registrul asociatiilor si fundatiilor, conform OG nr.26/2000 sau in registrul asociatiilor religioase, potrivit Legii nr.489/2006;

c) întreprinderea să se încadreze într-una din situaţiile prevăzute la art.6 alin.1 �i să îndeplinească toate cerin�ele prevăzute în prezenta schemă;

d) întreprinderea să realizeze profit din activitatea de exploatare, conform ultimei situaţii financiare anuale transmise şi înregistrate la administraţia teritorială a Ministerului Finanţelor Publice;

e) întreprinderea nu se află în procedură de executare silită, insolven�ă, lichidare sau faliment, activitatea să nu fie administrată de un judecător sindic, să nu aibe restricţii în activităţile comerciale, să nu aibe activităţile suspendate, să nu fie subiectul unei înţelegeri a creditorilor sau să nu se afle într-o situaţie similară cu cele mentionate anterior; ;

f) întreprinderea să nu înregistreze datorii privind plata taxelor şi impozitelor datorate bugetului local al Municipiului Timi�oara. Aceasta condi�ie se consideră îndeplinita �i în cazul în care,

obliga�iile fiscale sau eventuale diferen�e de obliga�ii fiscale, sunt achitate în termen de maxim 30 de zile de la data depunerii cererii;

g) întreprinderea să nu se afle în dificultate conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004;

h) nu a fost constatată o faptă ce constituie infracţiune de natură financiar-economică, pentru care s- a pronunţat o hotărâre judecătorească definitivă;

i) reprezentantul legal al întreprinderii nu furnizează informa�ii false; j) întreprinderea să nu fi beneficiat în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs, fie din surse ale

bugetului de stat sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare, de ajutor de minimis, care, cumulat cu suma solicitată în proiect, să depăşească echivalentul în lei a 200.000 euro, iar în cazul întreprinderii care activează în sectorul transport rutier echivalentul a 100.000 euro;

k) să nu fi fost subiectul unei decizii a Comisiei Europene de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care a făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi creanţa integral recuperată;

(2) Solicitanţii care sunt subiectul unei proceduri de recuperare a unor ajutoare declarate ilegale şi incompatibile sau utilizate abuziv nu sunt eligibili pentru a primi finanţare în cadrul schemei.

Art. 12. Nu pot fi beneficiarii prezentei scheme de ajutor de stat întreprinderile care se află în

una din următoarele situaţii: a) Sunt considerate întreprinderi în dificultate, in sensul liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea firmelor aflate în dificulatate, publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr.C249/01.01.2004; b) Înregistrează debite restante la bugetul local al Municipiului Timi�oara; c) Împotriva acestora a fost emisă o decizie de recuperare a unui ajutor de stat şi decizia de recuperare nu a fost deja executată conform prevederilor legale în vigoare; d) Nu îndeplinesc condi�iile prevăzute în cuprinsul prezentei scheme.

VIII. ANULAREA SAU ÎNCETAREA ACORDĂRII FACILITĂŢILOR FISCALE

ACORDATE Art.14. (1) Dacă se constata că beneficiarul nu a respectat conditiile de eligibilitate prevăzute la

art.8., facilită�ile prevăzute de prezenta schemă se anulează. (2) Facilită�ile prevăzute de prezenta schemă se anulează dacă: a) investiţia nu se finalizează în perioada de valabilitate a autorizaţiei de construire; b) investiţia nu se finalizează în cadrul perioadei de valabilitate a prezentei scheme (01.10.2012-

31.12.2016); c) investi�ia �i locurile de munca nou create în urma finalizării acesteia nu au fost men�inute de întreprindere pentru o perioadă minimă de 5 ani de la data finalizării investiţiei;

d) terenul cladirea se înstrăinează înaintea finalizării investiţiei; e) terenul si/sau investitia se înstrăinează anterior expirarii termenului de 5 ani de la data

finalizarii; e) nerespectarea cerintelor specifice prevazute in cuprinsul prezentei scheme. Art. 15. Anularea facilitatii are ca efect recalcularea retroactivă a impozitului datorat, inclusiv a

majorărilor de întârziere aferente, conform prevederilor legale. Art.16. Facilită�ile prevăzute de prezenta schemă încetează a se acorda:

a) În cazul în care, cu ocazia revizuirii anuale se constată că societatea figurează în evidenţele fiscale ale Direc�iei Fiscale a Municipiului Timi�oara cu obligaţii de plată restante faţă de bugetul local al Municipiului Timi�oara;

b) În situaţia în care se constată că societatea a atins plafonul de minimis sau se atinge bugetul alocat, începând cu luna următoare, se sistează acordarea ajutorului de minimis;

c) în situaţia în care, în urma reevaluării valorii investiţiei, valoarea va fi mai mică decât valoarea iniţială din procesul verbal de recepţie, de la data reevaluării.

d) În orice alte situa�ii prevăzute de lege �i prezenta schemă.

IX. DURATA SCHEMEI

Art.17. Prezenta schemă de ajutor de minimis se derulează în perioada 01.10.2012 –

31.12.2016, în limita bugetului alocat.

X. BENEFICIARII SI BUGETUL SCHEMEI

Art.18. Numărul total estimat al întreprinderilor care urmează să beneficieze de ajutor de minimis în temeiul prezentei scheme este de 16 .

Art.19. Valoarea totală estimată a ajutorului de minimis care va fi acordat în cadrul prezentei

scheme, pe întreaga durată de aplicare a acesteia, este de 2.810.000 euro, defalcată după cum urmează:

a) Pentru anul 2012, 90.000 euro; b) Pentru anul 2013, 180.000 euro; c) Pentru anul 2014, 380.000 euro; d) Pentru anul 2015, 780.000 euro; e) Pentru anul 2016, 1.380.000 euro;

XI. MODALITATEA DE IMPLEMENTARE A SCHEMEI

Art.20. Facilităţile fiscale prevăzute de prezenta schemă se acordă investitiţiior începute după

data intrării în vigoare a schemei. Art.21. (1) Orice solicitant care doreşte să beneficieze de ajutor de stat, în condiţiile prezentei

scheme, depune la registratura Direc�iei Fiscale a Municipiului Timi�oara o cerere scrisă, formulată de reprezentantul legal al societă�ii sau împuternicitul acestuia �i semnata în original, prin care solicită acordarea de facilităţi fiscale pentru investiţiile efectuate sau investiţiile pe care şi le propun a le executa; (2) Cererea va fi însoţită de următoarele documente justificative, cu caracter general:

a) Actele de înfiin�are ale societatii comerciale ale asociatiilor, funda�iilor �i coopera�iilor (actul de infiintare, statut, sentinta judecătoreasca de dobândire a personalită�ii juridice);

b) Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Timis, care sa nu fie mai vechi de 30 de zile de la eliberare, privind : datele de identificare; codul unic de înregistrare; asociaţii şi reprezentanţii legali ai întreprinderii; domeniul de activitate principal şi toate domeniile secundare de activitate; punctele de lucru ale întreprinderii; data ultimei menţiuni înscrise în registru şi obiectul acesteia; dacă întreprinderea este sau nu în stare de faliment,

reorganizare judiciară sau alte situaţii de lichidare a activităţii prevăzute de lege ; daca persoana juridica a fost condamnata pentru o faptă ce constituie infracţiune de natură economică sau fiscală, pentru care s-a pronunţat o hotărâre judecătorească definitivă ;

c) Codul unic de inregistrare sau codul fiscal al societatii ; d) Bilanturile societatii intocmite pentru ultimii 5 ani fiscali anteriori anului in care se solicita

ajutorul; e) Balantele de verificare aferente bilanturilor, respectiv pentru luna decembrie a fiecarui an pentru

ultimii 5 ani fiscali anteriori anului in care se solicita ajutorul precum si ultima balanta aferenta acestui an;

f) Listele de inventariere pe coduri de clasificare cf. HG 2139/2004 pentru toate grupele de mijloace fixe din perioada ultimilor 5 ani fiscali anteriori anului in care se solicita ajutorul;

g) Extrasele de carte funciara aferente terenurilor detinute ; h) Pentru terenuri un plan de situatie actualizat din care sa rezulte suprafata construita la sol a

cladirilor si suprafata libera de constructii ; i) Autorizatiile de constructie eliberate, documentele din care sa rezulte instiintarea privind data

inceperii lucrarilor, daca s-a prelungit valabilitatea autorizatiilor de constructie, precum si inregistrarea in contabilitatea societatii a acestor operatiuni economice (note contabile privind inregistrarea taxei de autorizatie de constructie si a taxei pentru regularizarea autorizatiei de constructie pentru fiecare autorizatie de constructie in parte, alte taxe- cf. pct. 54 al.1 din OMFP 1752/2005) ;

j) Explicitarea soldului final al contului 231 ,,imobilizari corporale in curs’’ la data de 31.12.2006 si modificarile lunare intervenite in ultimii 5 ani fiscali anteriori anului in care se solicita ajutorul;

k) În cazul in care sunt cladiri, terenuri nedeclarate, precum si modificari (intrari/iesiri) in cursul anului aferente conturilor de terenuri, cladiri se vor prezenta documentele justificative aferente, respectiv :

• contractul de vanzare-cumparare si factura, • raportul de reevaluare efectuat asupra proprietatilor detinute si procesul verbal

incheiat in urme sedintei Consiliului de Administratie prin care s-a aprobat noua valoare a cladirii

• procesele verbale de receptie aferente lucrarilor de construire/modernizare cuprinse in autorizatiile de construire, cu valoarea finala a lucrarilor receptionate.

l) Înregistrarile contabile aferente operatiunilor economice din contabilitatea societatii (respectiv note contabile si balanta de verificare) ;

m) Pentru societatile care au inchiriat spatiu sau teren de la Primaria Municipiului Timisoara copie dupa contractul de inchiriere pentru ultimii 5 ani fiscali anteriori anului in care se solicita ajutorul;

n) Cazierul fiscal eliberat de organul fiscal, în condi�iile legii, inclusiv pentru punctele de lucru; o) Fi�a contului analitic ”produse finite”, în cazul produselor noi; p) Împuternicire semnată şi ştampilată de reprezentantul legal al întreprinderii solicitante, în cazul în

care o altă persoană decât aceasta semnează cererea; q) Copia a buletinului de identitate/cărţii de identitate a persoanei împuternicite să semneze cererea; r) Autorizaţia de construire aferentă obiectivului de investiţii, în termen de valabilitate; s) Procesul verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, încheiat în termenul prevăzut de prevederile

legale în vigoare; t) Dovada înregistrării în contabilitate a valorii investiţiei conform reglementărilor legale în vigoare; u) Dovada achizi�ionării �i montării utilajelor tehnologice; v) Dovada proprietă�ii terenului;

w) Copie registru general de eviden�ă a salaria�ilor, defalcat pe luni, în perioada de referin�ă/anului supus verificării;

x) Ultima situaţie financiară anuală/semestrială în vederea stabilirii activităţii preponderente, codificată CAEN;

y) Situa�ia defalcata, pe tipuri de cheltuieli avute în vedere la stabilirea valorii investi�iei; z) Opisul cu documentele depuse pentru obţinerea facilităţilor fiscale. Nota: Documentele solicitate vor fi depuse in original sau copie certificata pentru conformitate cu originalul de către reprezentantul legal al întreprinderii. (3) Cererea va fi înso�ită de declara�iile pe propria răspundere a reprezentantului legal al întreprinderii, în formă scrisă �i autentificată, cu privire la:

a) sectorul principal si secundar de activitate al întreprinderii; b) faptul că întreprinderea nu se află în procedură de executare silită, insolven�ă, lichidare sau

faliment, activitatea să nu fie administrată de un judecător sindic, să nu aibe restricţii în activităţile comerciale, să nu aibe activităţile suspendate, să nu fie subiectul unei înţelegeri a creditorilor sau să nu se afle într-o situaţie similară cu cele mentionate anterior;

c) faptul că nu este îndeplinită nici o condiţie pentru a fi considerată întreprindere în dificultate, conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004;

d) nu a fost constatată în sarcina persoanei juridice o faptă ce constituie infracţiune de natură economică sau fiscală, pentru care s-a pronunţat o hotărâre judecătorească definitivă;

e) faptul că întreprinderea nu a beneficiat în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs, fie din surse ale bugetului de stat sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare, de ajutor de minimis, care, cumulat cu suma solicitată în proiect, să depăşească echivalentul în lei a 200.000 euro, iar în cazul întreprinderii care activează în sectorul transport rutier echivalentul a 100.000 euro. Dacă întreprinderea a beneficiat/beneficiază de ajutoare de minimis, se va depune o declara�ie pe propria răspundere privind ajutoarele primite in anul fiscal in curs si in ultimii doi ani fiscali, fie din surse ale statului sau ale autoritatilor locale, fie din surse comunitare.faptul că întreprinderea nu a făcut obiectul unei decizii a Comisiei Europene de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care a făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi creanţa integral recuperată;

f) faptul că întreprinderea nu a beneficiat şi nu va beneficia de ajutor de minimis sau ajutor de stat pe alte scheme regionale de la alţi furnizori de ajutor de stât pentru aceleaşi costuri eligibile ale investiţiei iniţiale pentru care a solicitat ajutor de minimis în temeiul prezentei scheme;

g) faptul că întreprinderea nu face subiectul unei proceduri de recuperare a unor ajutoare declarate ilegale şi incompatibile sau utilizate abuziv;

h) faptul că toate cheltuielile cuprinse în valoarea investiţiei au fost efectuate pentru obiectivul (clădirea) pentru care s-a solicitat facilitatea fiscală; că toate cheltuielile cuprinse în valoarea investiţiei au fost efectuate pentru obiectivul (clădirea) pentru care s-a solicitat facilitatea fiscală;

i) faptul că, toate informa�iile înscrise în cuprinsul declara�iei corespund realită�ii; j) faptul că prin investiţia pentru care se acordă facilitatea se vor crea noi locuri de muncă, în

numărul prevăzut la art.6 alin.1, pe raza administrativ-teritorială a municipiului Timi�oara. Investitia si locurile de munca vor fi menţinute cel puţin 5 ani de la expirarea perioadei pentru care au fost acordate facilităţile.

Notă: Declaraţiile notariale pe proprie răspundere precizate la alin.(3) pot fi prezentate separat, sau pot fi cuprinse într-un sigur înscris.

Art.22 (1) Pentru acordarea scutirii de la plata impozitului pe terenul aferent investiţiei viitoare, se va avea în vedere, ca documente specifice:

- autorizaţia de construire aferentă obiectivului de investiţii, în perioada de valabilitate. (2) Pentru acordarea reducerii sau scutirii de la plata impozitul pe clădiri aferent investiţiilor

realizate, se va avea în vedere, ca documente specifice: - autorizaţia de construire aferentă obiectivului de investiţii realizat; - procesul verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, încheiat în termenul prevăzut de

prevederile legale în vigoare; - dovada înregistrării în contabilitate a valorii capitalizate a investiţiei, conform reglementărilor

legale în vigoare, valoare care trebuie sa se încadreze în una din situa�iile prevazute la art.6 alin.1. Valoarea investitiei este calculată pe baza cursului de schimb al monedei euro stabilit de BNR la data procesului verbal de receptie a lucrarilor. Art. 23. (1) Cererile �i documenta�ia aferentă vor fi analizate de către Direc�ia Fiscală a Municipiului Timi�oara, prin serviciile de specialitate, respectiv Serviciul Impozite si Taxe Persoane Juridice I si Serviciul Impozite si Taxe Persoane Juridice II, în termen de maxim 45 de zile de la data înregistrării acesteia. (2) Serviciile de specialitate din cadrul Direc�ia Fiscală a Municipiului Timi�oara, vor verifica îndeplinirea cerin�ei de achitare a obliga�iilor fa�ă de bugetul local al municipiului Timi�oara. (3) În cazul în care cererea pentru acordarea de facilităţi fiscale este incompletă, nu conţine informaţii corecte, nu este însoţită de toată documentaţia necesară sau există neconcordanţe în informaţiile furnizate, Direc�iei Fiscală a Municipiului Timi�oara prin serviciile de specialitate, va transmite o înştiinţare prin care se solicită completarea cererii sau documentaţiei. In acest caz termenul de evaluare prevăzut la alineatul (1) curge de la data la care cererea este considerată completă. (4) In cazul societatilor comerciale care au ca obiect de activitate secundar, activitati exceptate de prezenta schema, se va verifica daca in declaratia pe proprie raspundere se precizeaza expres ca societatea nu desfasoara activitati comerciale dintre cele exceptate, prevazute ca obiect secundar de activitate in actul de constituire al acesteia; in cazul in care in declaratia pe proprie raspundere se face referire doar la obiectul de activitate principal, se va solicita depunerea unei declaratii complete, in care sa se indice expres faptul ca societatea nu desfasoara activitatile exceptate si se va verifica in contabilitatea beneficiarului daca societatea obtine venituri din aceste activitati. In cazul in care societatea nu desfasoara activitati din cele exceptate, daca indeplineste conditiile prevazute in prezenta schema, va beneficia de prevederile acesteia. In situatia in care, in urma verificarilor, va rezulta ca societatea efectueaza activitati dintre cele exceptate, inscrise ca obiect secundar de activitate in statut, aceasta nu va beneficia de ajutorul de minimis. Rezultatul verificarilor efectuate va fi inscris in referat in mod explicit, facandu-se referire atat la declaratia pe proprie raspundere cat si la verificarile efectuate.

(5) În urma procesului de evaluare a cererii pentru acordarea de facilităţi fiscale, serviciile de

specialitate, vor întocmi un referat cu propunere de acordare sau neacordare a facilităţilor fiscale, care va fi verificat de către Directorul executiv al Direc�iei Fiscale a Municipiului Timi�oara, va fi avizat juridic de catre Biroul Contencios �i supus spre aprobare Primarului municipiului Timi�oara, fără a mai fi necesară aprobarea fiecărei cereri de acordare a facilitatii fiscale prin Hotărâre a Consiliului Local. În baza referatului de acordare/neacordare, se va emite catre serviciul de specialitate decizia privind acordarea sau neacordarea ajutorului de minimis. (6) Direc�ia Fiscală a Municipiului Timi�oara, prin serviciile de specialitate, verifică îndeplinirea condi�iilor de acordare a ajutorului de minimis, precum �i respectarea oricărei alte prevederi a prezentei scheme. De asemenea, va aduce la îndeplinire hotărârea Consiliului Local al

Municipiului Timi�oara adoptată în aplicarea prezentei scheme. În cazul în care se va constata depă�irea plafonului prevăzut de prezenta schemă, va propune Consiliului Local recuperarea totală sau par�ială, după caz, a ajutorului acordat. (7) Recuperarea ajutorului de stat se realizează conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007. (8) Direc�ia Fiscală a Municipiului Timi�oara, prin serviciile de specialitate, va înştiinţa solicitantul despre modul de evaluare şi aprobare a facilităţilor solicitate şi va proceda la înregistrarea ajutorului de minimis acordat, într-un registru special în vederea monitorizării modului de implementare şi raportărilor ulterioare.

XII. CONDITII DE MENTINERE A FACILITATII

Art.24. (1) Incadrarea investitiei in criteriile aprobate prin prezenta schema se face prin revizuirea anuala de catre serviciul de specialitate din cadrul primariei, beneficiarii facilitatilor fiscale avand obligatia de a prezenta, pana la data de 1 martie a fiecarui an, urmatoarele documente aferente anului fiscal expirat: a. copii dupa declaratiile privind asigurarile sociale raportate la casa de pensii in anul precedent insotite de o situatie cu calculul numarului mediu de persoane angajate in anul precedent sau la data receptionarii investitiei; b. balanta contabila pe luna decembrie a anului precedent. Art.25. In vederea verificarii conditiei prevazute la art.6 alin.3 din prezenta schema, beneficiarul are obligatia de a depune documentele prevazute la art.24 lit.a si b, anual, timp de 5 ani de la finalizarea investitiei, pana la data de 1 martie a fiecarui an. XIII. TRANSPREN�A �I MONITORIZAREA PREZENTEI SCHEME: Art.26. Municipiul Timi�oara, în calitate de furnizor de ajutor de stat, are obligaţia de a face publică pe site-ul propriu www.primaritm.ro utilizarea integrală a bugetului alocat pentru această schemă şi respectiv data de la care nu se mai înregistrează cereri pentru acordarea facilităţilor fiscale . Art.27. Schema de ajutor de minimis va fi publicată integral pe site-ul primariei municipiului Timisoara www.primaritm.ro, sec�iunea Consiliul Local, Proiecte de hotărâri, precum si pe site-ul Direc�iei Fiscale a Municipiului Timi�oara www.dfmt.ro. XIV. REGULI PRIVIND RAPORTAREA �I MONITORIZAREA AJUTORULUI DE MINIMIS Art.28. Furnizorul de ajutor de minimis, prin Direc�ia Fiscală a Municipiului Timi�oara, la acordarea unui ajutor de minimis, va informa în scris întreprinderile beneficiare cu privire la cuantumul ajutorului de minimis acordat în baza prezentei scheme �i despre caracterul său de minimis, făcând referin�ă expresă la Regulamentul Comisiei Europene nr.1998/2006 privind aplicarea art.87 şi art.88 din Tratatul de Instituire a Comunităţii Europene în cazul ajutoarelor de minimis, publicat în jurnalul oficial al Uniunii Europene O.J.L. 379/28.12.2006. Art.29. Raportarea şi monitorizarea ajutoarelor de minimis acordate în baza prezentei scheme se fac în conformitate cu legislaţia comunitară şi cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul Preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din data de 28.06.2007.

Art. 30. Furnizorul de ajutor de minimis, prin serviciile de specialitate ale Direc�iei Fiscale a Municipiului Timi�oara, păstrează evidenţa detaliată a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o durată de 10 ani de la data la care ultima alocare specifică a fost acordată în baza schemei. Această evidenţă trebuie să conţină toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia comunitară în domeniul ajutorului de stat. Art.31. (1) Furnizorul are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele de minimis acordate, aflate în derulare, şi de a dispune măsurile care se impun în cazul încălcării condiţiilor impuse prin prezenta schemă sau prin legislaţia naţională sau europeană aplicabilă la momentul respectiv. (2) Furnizorul, prin Direc�ia Fiscală a Municipiului Timi�oara, are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul prevăzut de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de minimis la nivel naţional. (3) În cazul în care există îndoieli serioase cu privire la datele transmise de către furnizor, Consiliul Concurenţei poate să solicite date şi informaţii suplimentare şi, după caz, să facă verificări la faţa locului. (4) În cazul în care furnizorul nu are date definitive privind valoarea ajutorului de minimis, acesta va transmite valori estimative. (5) Erorile constatate de furnizor şi corecţiile legale, anulări, recalculări, recuperări, rambursări, se raportează până la 31 martie a anului următor anului de raportare. (6) Furnizorul, prin Direc�ia Fiscală a Municipiului Timi�oara, va transmite spre informare Consiliului Concurenţei prezenta schema în termen de 15 zile de la data adoptării acesteia, conform art. 6 al O.U.G nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, cu modificările şi completările ulterioare, aprobată prin Legea nr. 137/2007 referitoare la procedura de pregătire a notificării şi informării.

Art.32. Pe baza unei cereri scrise, furnizorul va transmite Comisiei Europene, prin intermediul

Consiliului Concurenţei, în 20 de zile lucrătoare sau în termenul fixat în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru evaluarea respectării condiţiilor acestei scheme de ajutor de minimis.

Art.33. Administratorul prezentei scheme are obligaţia de a pune la dispoziţia furnizorului de

ajutor de minimis, în formatul şi în termenul solicitat de către acesta, toate datele şi informaţiile necesare în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare şi monitorizare ce cad în sarcina furnizorului.

DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA

DIRECTOR EXECUTIV ADRIAN BODO

Atasament: Referat.pdf

REFERAT Privind necesitatea acordarii ajutorului de minimis pentru stimularea investitiilor si

crearea de noi locuri de munca pe teritoriul Municipiului Timisoara Pentru a ne ralia din punct de vedere al dezvoltarii regionale la standardele Uniunii Europene, este necesar sa procedam la adoptarea de masuri in ceea ce priveste : cresterea competitivitatii economice, dezvoltarea si modernizarea mediului de afaceri pe teritoriul Municipiului Timisoara, avand efect direct asupra crearii de noi locuri de munca, dezvoltarea resurselor umane. Acordarea ajutorului de minimis are ca obiectiv dezvoltarea regionala a teritoriului municipiului Timisoara, prin atragerea investiţiilor directe. Astfel, se va putea realiza dezvoltarea economică de ansamblu a Municipiului, prin procesele de diversificare a economiei, respectiv prin multiplicarea lanţului de furnizori locali, cu efecte pozitive asupra balanţei de plăţi, asupra crearii de noi locuri de muncă si determinand creşterea veniturilor la bugetul local pe termen lung, accesul la tehnologii moderne. Prin aceasta forma de ajutor de minimis se va urmari imbunatatirea standardelor de viata, incurajandu-se investitii in resursele umane, care genereaza cresterea gradului de ocupare a fortei de munca si care combat discriminarea sociala, intrucat in contextul unei dezvoltari regionale concrete, dezvoltarea capitalului uman si cresterea competitivitatii acestuia pe piata muncii reprezinta obiective specifice in domeniu. Astfel, se doreste, la nivelul municipiului Timisoara, atenuarea problemelor cauzate de somaj, crearea de oportunitati de angajare pentru persoanele dezavantajate si excluse social ( sau care prezinta risc de excludere sociala). Măsurile care vor fi puse în practică pentru atragerea de investitii vor avea in vedere dezvoltarea durabila a orasului pe o perioada indelungata, mentinerea stabilitatii investitiilor in zona, a locurilor de munca nou create. Prin acordarea facilitatilor se urmareste crearea unui pol puternic de afaceri in orasul Timisoara, investitiile ce urmeaza a fi efectuate asigurand dezvoltarea urbei si implicit cresterea nivelului de trai a cetatenilor orasului. Un alt obiectiv urmarit prin acordarea de facilitate fiscale pentru atragerea de investitii il reprezinta protejarea şi îmbunătăţirea calităţii mediului economic, în conformitate cu nevoile sociale ale municipiului, care au ca efect îmbunătăţirea semnificativă a calităţii vieţii prin încurajarea dezvoltării durabile. Prioritatea acordarii ajutorului de minimis pentru stimularea investitiilor si crearea de noi locuri de munca pe teritoriul Municipiului Timisoara s-a conturat din necesitatea de a combate consecintele restructurarii economice asupra pietei muncii, determinata de procesele de privatizare si a discriminarii pe piata muncii a a numitor categorii de populatie si grupuri vulnerabile, precum si din exigentele de a satisface cererea continua de pregatire si formare profesionala in contextul noilor nevoi si tendinte ale firmelor private.

R O M Â N I A Judetul Timis

Municipiul Timisoara Directia Fiscala a Municipiului Timisoara

Timisoara, B-dul M. Eminescu nr. 2B, C.I.F. 21666630, Tel. 0256-408103/Fax 0256-408191, www.dfmt.ro

Nr. IF2012-012663/14.09.2012

APROBAT PRIMAR

NICOLAE ROBU

Acordarea ajutorului de minimis reprezinta, datorita suportului acordat economiei municipiului Timisoara, un instrument important in implementarea politicilor regionale de dezvoltare. Având în vedere cele de mai sus,

În temeiul, Art. 125 alin. (1) şi alin. (2) litera „d” din OG nr. 92/2003 privind codul de procedură fiscală, republicată şi modificată, HG nr. 1050/2004 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OG nr. 92/2003 privind codul de procedură fiscală, Art. 286 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind codul fiscal, modificată, Pct. 221^1 din HG nr. 44/2004 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind codul fiscal, modificată, Având în vedere, Legea nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată şi modificată, Regulamentul Comisiei Europene nr. 1998/2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul de Instituire a Comunităţii Europene în cazul ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/28.12.2006, Art. 3 alin. (2) şi (3) din OUG nr. 117/21.12.2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată şi modificată prin Legea nr. 137/17 mai 2007 pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, HG nr. 651/2006 privind aprobarea politicii în domeniul ajutorului de stat în perioada 2006 – 2013, Liniile directoare privind ajutoarele de stat regionale pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C244/01.10.2004,

Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, modificată, Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, modificată, Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, modificată, Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată,

PROPUNEM:

1. Aprobarea Schemei de ajutor de minimis, pentru atragerea de investitii si crearea de noi locuri de munca pe teritoriul municipiului Timisoara, în conformitate cu anexa care face parte integrantă din prezentul referat.

DIRECTOR EXECUTIV EC. ADRIAN BODO

AVIZAT JURIDIC C.J. GABRIELA ALBU