ROMANIA CONSILIUL JUDEŢEAN TIMIŞ JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA
CONTRACT DE ADMINISTRARE
NR....................../.................................
I. PĂRŢILE CONTRACTANTE
MUNICIPIUL TIMISOARA, cu sediul in Timisoara, Bd.C.D.Loga nr.1, cod fiscal RO
14756536, tel 0256/408300, fax 0256/204177, reprezentata prin Nicolae Robu – Primar, în calitate de
PROPRIETAR,
şi
CONSILIUL JUDETEAN TIMIS cu sediul în Timişoara, Bv. Revoluţiei din 1989 nr.17, cod
fiscal………...reprezentat prin Presedinte Titu Bojin. în calitate de ADMINISTRATOR,
II. BAZA LEGALA
2.1. Baza legală încheierii prezentului contract este:
a) Legea 215/2001 privind administratia publica locala cu modificarile si completarile ulterioare;
b) Articolele 867, 868, 869, si 870 Cod Civil;
c) Hotărârea Consiliului Local al Mun.Timisoara nr.264/04.12.2012 privind transmiterea din
administrarea Consiliului Local al Municipiului Timisoara in administrarea Consiliului Judetean Timis
a imobilului – cladire scoala S+P+2E, sala de sport P si teren aferent situat in Timisoara, str. Liviu
Rebreanu nr.35, inscrisa in CF nr.413116 Timisoara, provenit din CF nr.124065 cu nr. top 13491/4;
13491/5; 13491/6; 13491/7; 13491/14; 13491/15; 13491/16; 13491/17; 13491/18; 13491/19;
III. OBIECTUL CONTRACTULUI
3.1. Obiectul prezentului contract este darea in administrare gratuita a imobilului cu destinaţie de
şcoală, situat în Timişoara, str. Liviu Rebreanu nr. 35, înscrisă în CF nr. 413116 Timişoara, provenit
din CF. nr.124065 cu nr. top. 13491/4; 13491/5; 13491/6; 13491/7; 13491/14; 13491/15; 13491/16;
13491/17; 13491/18; 13491/19, proprietatea publică a municipiului Timişoara, compus din:
- cladire scoala S partial + P + 2E, cu suprafata utila desfasurata 1960,72 mp;
- sala de sport P cu suprafata utila de 137,54 mp;
- teren construit si neconstruit in suprafata de 7.956 mp.
IV. DESTINATIA BUNURILOR DATE IN ADMINISTRARE
4.1. Bunul prevăzut la punctul 3.1 este dat în administrare în vederea desfăşurării activităţii Centrului
de Resurse şi Asistenţă Educaţională "Speranţa”, a cărei finanţare se asigură din
1
sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat prin bugetul local al Consiliului Judeţean.
V. DURATA CONTRACTULUI
5.1. Prezentul contract se încheie pentru o perioadă de 3 ani începând cu data semnării acestuia de
către ambele părţi.
VI. DREPTURILE SI OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR
6.1. Drepturile si obligatiile administratorului:
a) Dreptul de folosinta gratuita, in baza caruia administratorul poate exercita folosinta imobilului in
limita cerintelor impuse de functionarea Centrului de Resurse si Asistenta Educationala „Speranta” si
numai pentru activitati specifice acestui centru;
b) Să folosească bunul primit in administrare potrivit destinaţiei prevăzută la punctul 4.1;
c) Să execute la timp şi în bune condiţii, pe cheltuiala sa, toate lucrările de reparaţii locative şi reparaţii
curente, inclusiv pentru degradările produse din culpa sa;
d) Să nu depoziteze mărfuri toxice sau inflamabile şi să ia toate măsurile necesare pentru exploatarea
în siguranţă a spaţiilor date în administrare;
e) Să-l anunţe pe proprietar de acţiunea intentată de un terţ care priveşte proprietatea sau posesia
spaţiului dat în administrare;
f) Să nu efectueze amenajări sau modificări ale spaţiului, lucrari de investitii, reabilitare, modernizare,
precum si orice alte lucrari indiferent de natura acestora fara acordul scris si prealabil al Consiliului
Local al municipiului Timisoara;
g) Să permită inspecţiile reprezentanţilor proprietarului pentru verificarea imobilului dat în
administrare;
h) Să suporte toate costurile legate de igienizarea imobilului (dezinfecţie, dezinsecţie, deratizare şi
orice alte cheltuieli colaterale), precum şi cele de natură a conserva imobilul (zugrăveli, tencuieli,
reparaţii instalaţii sanitare, termice, electrice şi de orice altă natură);
i) Să răspundă pentru degradarea bunului în timpul folosinţei sale, inclusiv cea cauzată de incendiu,
dacă nu dovedeşte că a survenit fortuit;
j) Să asigure paza imobilului, pe cheltuiala proprie;
k) Să obţină toate avizele prevăzute de lege şi normele în vigoare, pentru desfăşurarea în bune condiţii
a activităţii proprii;
l) Să incheie contracte cu furnizorii precum si sa achite cheltuielile ce-i revin pentru consumul propriu
de utilităţi: apa, canal, energie electrica, gaz, telefon, evacuarea deşeurilor menajere, întreţinerea
curăţeniei, paza, cheltuieli colaterale, etc.;
m) Să întreţină permanent spaţiile exterioare;
6.2. Drepturile si obligatiile proprietarului
a) Dreptul de a aproba sau aviza lucrarile de reparatii, investitii, modernizari, precum si orice alte
2
lucrari de aceasta natura necesare imobilului pe care urmeaza sa le execute administratorul cladirii;
b) Contravaloarea lucrarilor executate asupra imobilului, indiferent de natura acestuia, raman in
proprietatea Municipiului Timisoara, fiind integrate in valoarea bunului imobil si nu pot fi revendicate
de administrator, indiferent de natura lucrarilor executate;
c) Să predea administratorului bunul prevăzut la punctul 3.1 pe bază de proces verbal de predare
primire;
d) Să asigure buna folosire a căilor de acces;
e) Să asigure folosinţa spaţiului pe toată durata contractului;
f) Să nu împiedice activităţile şcolare şi extraşcolare desfăşurate de locatar;
g) Să controleze modul cum este folosit şi întreţinut de către administrator imobilul şi să ia măsurile
ce se impun în vederea unei mai bune întreţineri şi folosiri judicioase, potrivit destinaţiei.
VII. INCETAREA CONTRACTULUI DE ADMINISTRARE
7.1. Încetarea prezentului contract poate avea loc în următoarele cazuri :
a) la împlinirea termenului pentru care a fost încheiat;
b) înainte de expirarea termenului, prin acordul comun al celor doua părţi, la initiativa uneia dintre
acestea;
c) odată cu încetarea dreptului de proprietate publică sau prin actul de revocare emis, în condiţiile
legii, dacă interesul public o impune, de organul care la constituit, potrivit art. 869 din Codul civil.
VIII. CLAUZE PRIVIND REZILIEREA CONTRACTULUI
8.1. Contractul de administrare se reziliaza, in conformitate cu prevederile legale in vigoare, in una din
urmatoarele situatii:
a) Administratorul schimba destinaţia imobilului primit in administrare fără aprobarea Consiliului
Local al Municipiului Timişoara;
b) Administratorul nu execita obligatiile stabilite in sarcina sa prevazute la art.6.1.
d) Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către una dintre părţi, în mod culpabil
şi repetat, dă dreptul părţii lezate de a considera contractul desfiintat de plin drept, fara somatie, punere
in intarziere sau interventia instantei de judecata conform pactului comisoriu de gradul IV si de a
pretinde plata de daune – interese.
IX. FORŢA MAJORĂ
9.1 Nici una dintre părţile contractante nu răspunde de neexecutarea în termen sau/şi de
executarea în mod necorespunzător total sau/şi parţial a oricărei obligaţii care îi revine, în baza
prezentului contract, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiei respective a fost
cauzată de forţa majoră, aşa cum este definită de lege.
9.2 Partea care invocă forţa majoră este obligată să notifice în scris celeilalte părţi în termen de 3 zile
3
4
producerea evenimentului şi să ia toate măsurile posibile în vederea limitării consecinţelor lui.
9.3 Dacă în termen de 3 zile de la producere evenimentul respectiv nu încetează, părţile au dreptul să-
şi notifice încetarea de plin drept a prezentului contract, fără ca vreuna dintre ele să pretindă daune-
interese.
X. MODIFICAREA CONTRACTULUI
10.1 Părţile contractante au dreptul, pe durata îndeplinirii contractului, de a conveni modificarea
clauzelor contractului, prin act adiţional, numai după o prealabilă notificare scrisă, cu acordul ambelor
părţi, prin act adiţional.
10.2 Prezentul contract va fi adaptat corespunzător reglementărilor legale ulterioare încheierii acestuia,
care îi sunt aplicabile.
XI. LITIGII
11.1. Partile prezentului contract vor face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabila, prin
tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătura cu
îndeplinirea contractului.
11.2. Dacă după 15 de zile de la începerea acestor tratative partile nu reuşesc să rezolve în mod amiabil
o divergenţă contractuală, fiecare poate solicita ca disputa să se soluţioneze de către instanţele
judecătoreşti competente.
XII. DISPOZIŢII FINALE
12.1 Prezentul contract a fost încheiat in 4 exemplare , asigurându-se cate două pentru fiecare parte
contractanta.
PROPRIETAR, ADMINISTRATOR,
MUNICIPIUL TIMISOARA, CONSILIUL JUDETEAN TIMIS, P R I M A R, PRESEDINTE, NICOLAE ROBU TITU BOJIN VICEPRIMAR, DAN DIACONU SERVICIUL JURIDIC, DIRECTIA PATRIMONIU, MARTIN STAIA BIROUL LICITATII CONTRACTE S.A.D., CONSILIER,
DANIELA BEATRICE CHINDRIS
ROMĂNIA APROBAT, JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECŢIA PATRIMONIU Nicolae Robu BIROUL ADMINISTRARE IMOBILE Nr.SC2013- 817/14.01.2013
REFERAT pentru modificarea Hotărâri consiliului local nr. 264/0412.2012, privind transmiterea din administrarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara în administrarea Consiliului
Judeţean Timiş a imobilului - clădire şcoală S+P+2E, sală de sport P şi teren aferent, situat în Timişoara, str. Liviu Rebreanu nr. 35, înscrisă în CF nr. 413116 Timişoara, provenit din CF. nr.124065 cu nr. top. 13491/4; 13491/5; 13491/6; 13491/7; 13491/14;
13491/15; 13491/16; 13491/17; 13491/18; 13491/19 Se supune spre analiză Comisiilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara materialul întocmit de Direcţia Patrimoniu, pentru modificarea Hotărâri consiliului local nr. 264/0412.2012, privind transmiterea din administrarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara în administrarea Consiliului Judeţean Timiş a imobilului - clădire şcoală S+P+2E, sală de sport P şi teren aferent, situat în Timişoara, str. Liviu Rebreanu nr. 35, înscrisă în CF nr. 413116 Timişoara, provenit din CF. nr.124065 cu nr. top. 13491/4; 13491/5; 13491/6; 13491/7; 13491/14; 13491/15; 13491/16; 13491/17; 13491/18; 13491/19. Prin Hotărârea Consiliului Local nr. 264/0412.2012 a fost aprobată transmiterea din administrarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara în administrarea Consiliului Judeţean Timiş, pe o perioadă de 3 ani, cu plata unei taxe de 8419,24 lei/lună, a imobilului, situat în Timişoara, str. Liviu Rebreanu nr. 35, înscrisă în C.F. nr. 413116 Timişoara, provenit din C.F. nr. 124065 cu nr. top. 13491/4; 13491/5; 13491/6; 13491/7; 13491/14; 13491/15; 13491/16; 13491/17; 13491/18; 13491/19, proprietatea publică a Municipiului Timişoara, compus din: - clădire şcoală S parţial+P+2E cu suprafaţa utilă desfăşurată 1960,72 mp. - sală de sport P cu suprafaţa utilă de 137,54 mp. - teren construit şi neconstruit în suprafaţă de 7956 mp. Transmiterea în administrare se face în vederea desfăşurării activităţii Centrului de Resurse şi Asistenţă Educaţională "Speranţa", a cărei finanţare se asigură din sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat prin bugetul local al Consiliului Judeţean. În urma discuţiilor avute între dl primar cu reprezentanţii Consiliului Judeţean Timiş s-a stabilit, ca imobilul situat în Timişoara, str. Liviu Rebreanu nr. 35 cu destinaţia de scoală, să se transmită în administrarea Consiliului Judeţean Timiş fără plată. Având în vedere cele de mai sus,
Propunem: Emiterea unei Hotărâri de Consiliul Local care să aprobe: 1. Modificarea art. 1 şi art.2 al Hotărâri consiliului local nr. 264/0412.2012 care vor avea următorul
conţinut: Art.1 „Se aprobă transmiterea din administrarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara în
administrarea Consiliului Judeţean Timiş, pe o perioadă de 3 ani, a imobilului, situat în Timişoara, str. Liviu Rebreanu nr. 35, înscrisă în C.F. nr. 413116 Timişoara, provenit din C.F. nr. 124065 cu nr. top.
Cod.FP53-01, ver1
13491/4; 13491/5; 13491/6; 13491/7; 13491/14; 13491/15; 13491/16; 13491/17; 13491/18; 13491/19, proprietatea publică a Municipiului Timişoara, compus din: - clădire şcoală S parţial+P+2E cu suprafaţa utilă desfăşurată 1960,72 mp. - sală de sport P cu suprafaţa utilă de 137,54 mp. - teren construit şi neconstruit în suprafaţă de 7956 mp. Transmiterea în administrare se face în vederea desfăşurării activităţii Centrului de Resurse şi Asistenţă Educaţională "Speranţa", a cărei finanţare se asigură din sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat prin bugetul local al Consiliului Judeţean” Art. 2: „Se aprobă contractul de administrare conform Anexei, care face parte din prezenta hotărâre”. 2. Celelalte prevederi ale Hotărâri consiliului local nr. 264/0412.2012 rămân neschimbate.
RESPONSABIL, ŞEF BIROU, Martin Staia Călin Pîrva
ÎNTOCMIT, Ciucur Ioana
AVIZAT, Serviciul juridic
Alina Jenariu
Cod.FP53-01, ver1