keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 126/20.03.2018 privind intocmirea si tinerea la zi a registrului agricol in format electronic

20.03.2018

Hotararea Consiliului Local 126/20.03.2018
privind intocmirea si tinerea la zi a registrului agricol in format electronic


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Avand in vedere Expunerea de motive nr. SC2018 - 5315/06.03.2018 - privind oportunitatea proiectului de hotarare a Primarului Municipiului Timisoara - domnul Nicolae Robu;
Avand in vedere Raportul de specialitate nr. SC2018-5315 din data de 06.03.2018 al Compartimentului Administrare Fond Funciar;
Avand in vedere Avizul Juridic din data de 07.03.2018, Anexa la raportul de specialitate nr. SC2018 - 5315/06.03.2018;
Avand in vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finante, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistica, amenajarea teritoriului si patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice si comert, regii autonome si societati comerciale, Comisiei pentru administratie locala, juridica, ordine publica, drepturile omului si probleme ale minoritatilor, Comisiei pentru cultura, stiinta, invatamant, sanatate, protectie sociala, turism, ecologie, sport si culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara;
Avand in vedere Ordonanta Guvernului nr. 28/ 2008 privind registrul agricol, cu modificarile si completarile ulterioare si Normele tehnice privind modul de completare a registrului agricol pentru perioada 2015-2019, aprobate prin Ordinul nr. 289/147/7.325/437/1.136/1.588/3/2017;
In conformitate cu prevederile art. 36 alin. 9 din Legea nr. 215/2001 - privind administratia publica locala, republicata si modificata;
In temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 - privind administratia publica locala, republicata si modificata;


HOTARASTE

Art. 1: Se aproba modul de intocmire si tinere la zi a Registrului Agricol al Municipiului Timisoara, numai in format electronic, conform prevederilor art.1 alin. (5), (6) si (7) din Ordonanta Guvernului nr. 28/2008 privind registrul agricol, cu modificarile si completarile ulterioare si a Normelor tehnice privind modul de completare a registrului agricol pentru perioada 2015-2019, aprobate prin Ordinul nr. 289/147/7.325/437/1.136/1.588/3/2017.

Art. 2: Cu aducerea la indeplinire a prezentei hotarari se incredinteaza Compartimentul Administrare Fond Funciar din cadrul Primariei Municipiului Timisoara.

Art. 3: Prezenta hotarare se comunica :
- Institutiei Prefectului - Judetul Timis;
- Primarului Municipiului Timisoara;
- Directiei Edilitare;
- Directiei Economice;
- Directiei Generale de Urbanism si Dezvoltare Urbana;
- Directiei Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse;
- Directiei de Mediu;
- Directiei Comunicare-Relationare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calitatii;
- Corpului de Control si Antifrauda al Primarului;
- Serviciului Juridic;
- Compartimentului Administrare Fond Funciar;
- Mass -media locale.



Presedinte de sedinta
LUMINITA TUNDREA
Contrasemneaza
SECRETAR SIMONA DRAGOI

Atasament: Raport_specialitate.pdf

FO 53- 01, ver. 1

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMĂRIA Nr. SC2018-5315/06.03.2018

RAPORT DE SPECIALITATE

privind întocmirea şi ţinerea la zi a registrului agricol în format electronic

Având în vedere Expunerea de motive nr. SC2018-5315/06.03.2018 a Primarului Municipiului Timişoara şi Proiectul de hotărâre privind întocmirea şi ţinerea la zi a registrului agricol în format electronic, prin care se propune, întocmirea şi ţinerea la zi a Registrului Agricol al Municipiului Timişoara numai în format electronic,

Facem următoarele precizări: În conformitate cu prevederile art. 1 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 28/2008, registrul

agricol se întocmeşte în format electronic, pe unitatea administrativ-teritorială, cu obligaţia de a se interconecta cu Registrul agricol naţional (RAN), în vederea raportării unitare către instituţiile interesate a datelor gestionate de către acesta. În baza prevederilor art. 1 alin. (6) din Ordonanţa Guvernului nr. 28/2008 privind registrul agricol, Consiliul local, la propunerea primarului, aprobă prin hotărâre modul de întocmire a registrului agricol, pe suport hârtie sau în format electronic, potrivit capacităţii administrative de care dispune.

Conform prevederilor alin. (7) al art. 1 din ordonanţa susmenţionată şi potrivit Normelor tehnice privind modul de completare a registrului agricol pentru perioada 2015-2019, începând cu data de 1 ianuarie 2018, registrul agricol se întocmeşte şi se ţine la zi în format electronic. În concluzie, având în vedere prevederile art. 1 alin. (5), (6) şi (7) din Ordonanţa Guvernului nr. 28/2008 privind registrul agricol şi potrivit Normelor tehnice privind modul de completare a registrului agricol pentru perioada 2015-2019, aprobate prin Ordinul nr. 289/147/7.325/437/1.136/ 1.588/3/2017, propunem să se emită o hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara, privind întocmirea şi ţinerea la zi a Registrului Agricol al Municipiului Timişoara numai în format electronic. Având în vedere prevederile legale expuse în prezentul raport, apreciez că proiectul de hotărâre privind întocmirea şi ţinerea la zi în format electronic a registrului agricol, îndeplineşte condiţiile pentru a fi supus dezbaterii şi aprobării plenului consiliului local. SECRETAR, Responsabil compartiment, CONSILIER SIMONA DRĂGOI CRISTIAN JOSAN

Atasament: Expunere_motive.pdf

1 FO53-03,Ver. 2

ROMÂNIA JUDETUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMISOARA PRIMAR Nr. SC2018-5315/06.03.2018

EXPUNERE DE MOTIVE PRIVIND OPORTUNITATEA

PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE

Sectiunea 1 Titlul proiectului de hotărâre

Proiect de hotărâre privind întocmirea şi ţinerea la zi a registrului agricol în format electronic

__________________________________________________

Sectiunea a 2 - a Motivul emiterii proiectului de hotărâre

1. Descrierea situaţiei actuale

În scopul asigurării unei evidenţe unitare cu privire la categoriile de folosinţă a terenurilor, a mijloacelor de producţie agricolă şi a efectivelor de animale care contribuie la dezvoltarea agriculturii şi buna utilizare a resurselor locale, autorităţile administraţiei publice locale, în baza Ordonanţei Guvernului nr. 28/2008 privind registrul agricol, cu modificările şi completările ulterioare şi a Normelor tehnice privind modul de completare a registrului agricol pentru perioada 2015-2019, aprobate prin Ordinul nr. 289/147/7.325/437/1.136/1.588/3/2017, organizează întocmirea şi ţinerea la zi a registrului agricol.

Registrul agricol constituie documentul oficial de evidenţă primară unitară, în care se înscriu date cu privire la gospodăriile populaţiei şi la societăţile/asociaţiile agricole, precum şi la orice alte persoane fizice şi/sau juridice care au teren în proprietate/folosinţă şi/sau animale, şi anume: - capul gospodăriei şi membrii acesteia, după caz; reprezentantul legal al societăţii/asociaţiei agricole sau al persoanei juridice care are teren în proprietate/folosinţă; - terenurile pe care le deţin în proprietate sau în folosinţă pe categorii de folosinţă şi pe destinaţie a terenului, intravilan/extravilan, suprafeţe cultivate cu principalele culturi şi numărul de pomi, pe specii; - efectivele de animale, pe specii şi categorii, existente la începutul fiecărui an; evoluţia anuală a efectivelor de bovine, porcine, ovine, caprine, cabaline, măgari, catâri, iepuri de casă, animale de blană, păsări, familii de albine, precum şi alte animale domestice sau sălbatice crescute în captivitate, în condiţiile legii, ce fac obiectul înscrierii în registrul agricol; - clădirile existente la începutul anului pe raza localităţii; - mijloacele de transport cu tracţiune animală; - mijloacele de transport cu tracţiune mecanică, respectiv: tractoarele, autovehicule pentru transportat mărfuri, maşinile şi utilajele pentru agricultură şi silvicultură; - orice alte echipamente, utilaje şi instalaţii/agregate pentru agricultură şi silvicultură. Pe baza datelor cuprinse în registrul agricol, pe gospodării ale populaţiei, se organizează evidenţa centralizată pe Municipiul Timişoara privind: - numărul de gospodării ale populaţiei, de clădiri existente la începutul anului pe raza localităţii, de mijloace de transport cu tracţiune mecanică şi/sau animală, precum şi de utilaje şi instalaţii pentru agricultură şi silvicultură; - modul de folosinţă a terenurilor, suprafeţele cultivate cu principalele culturi; numărul de pomi fructiferi, pe specii; - efectivele de animale, pe specii şi categorii, precum şi ale familiilor de albine la începutul fiecărui an şi evoluţia anuală a acestor efective.

2 FO53-03,Ver. 2

Registrul agricol constituie: - sursă de date pentru înfăptuirea pe plan local a unor politici în domeniile: fiscal, agrar, al protecţiei sociale, edilitar-urbanistic, sanitar, şcolar şi altele asemenea; - bază de date pentru satisfacerea unor solicitări ale cetăţenilor, cum ar fi: eliberarea documentelor doveditoare privind proprietatea asupra animalelor şi păsărilor, în vederea vânzării în târguri şi oboare, privind calitatea de producător agricol, în vederea vânzării produselor la piaţă, privind starea materială pentru situaţii de protecţie socială, pentru obţinerea unor drepturi materiale şi/sau băneşti şi altele asemenea; - bază de date pentru emiterea documentelor doveditoare privind utilizarea suprafeţelor de teren şi de evidenţă a efectivelor de animale, respectiv a familiilor de albine, în vederea solicitării de plăţi în cadrul schemelor şi măsurilor de sprijin pentru fermieri - plăţi directe, ajutoare naţionale tranzitorii din domeniul vegetal şi zootehnic, inclusiv în sectorul apicol, sprijin pentru dezvoltare rurală, măsuri de piaţă, precum şi alte forme de sprijin finanţate din fonduri europene şi din bugetul naţional; - sursă administrativă de date pentru sistemul informaţional statistic, pentru pregătirea şi organizarea recensămintelor, pentru organizarea unui sistem de anchete prin sondaj, pentru actualizarea Registrului statistic al exploataţiilor agricole şi altele asemenea. În momentul de faţă, Registrul Agricol al Municipiului Timişoara se întocmeşte pe suport de hârtie şi se gestionează şi în format electronic, de către persoanele cărora le revine obligaţia completării şi ţinerii la zi a registrului agricol, din cadrul Compartimentului Administrare Fond Funciar.

Registrul agricol gestionat în format electronic conform formularelor registrului agricol aprobate prin hotărâre a Guvernului se ţine în baza programului informatic „Registrul Agricol pentru perioada 2015-2019” contractat de către Municipiul Timişoara, prin primar, conform Contractului de prestări servicii nr. 301/29.10.2015, achiziţionat pentru servicii de mentenanţă şi dezvoltare al programelor informatice „Registrul Agricol pentru perioada 2010-2014” şi „Registrul Agricol pentru perioada 2015- 2019”. În baza prevederilor art. 1 alin. (6) din Ordonanţa Guvernului nr. 28/2008 privind registrul agricol, Consiliul local, la propunerea primarului, aprobă prin hotărâre modul de întocmire a registrului agricol, pe suport hârtie sau în format electronic, potrivit capacităţii administrative de care dispune. Conform prevederilor alin. (7) al art. 1 din ordonanţa susmenţionată şi potrivit Normelor tehnice privind modul de completare a registrului agricol pentru perioada 2015-2019, începând cu data de 1 ianuarie 2018, registrul agricol se întocmeşte şi se ţine la zi în format electronic.

2. Schimbari preconizate şi rezultate aşteptate

Conform prevederilor art. 1 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 28/2008, registrul agricol se întocmeşte în format electronic, pe unitatea administrativ-teritorială, cu obligaţia de a se interconecta cu Registrul agricol naţional (RAN), în vederea raportării unitare către instituţiile interesate a datelor gestionate de către acesta.

Registrul agricol naţional (RAN) reprezintă sistemul informatic centralizat care gestionează conţinutul în format electronic al registrelor agricole de la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale, fiind implementat, dezvoltat şi administrat de către Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară.

Sistemul informatic RAN este prevăzut cu interfaţă automată pentru situaţia în care primăriile au aplicaţie informatică conectată la server judeţean; interfaţă semiautomată, caz în care, prin grija primăriilor, aplicaţiile proprii se pot conecta prin internet la RAN; interfaţă manuală care are facilităţi de gestiune a datelor, pentru cazul în care primăriile nu au informatizat registrul agricol.

După interconectarea Registrului agricol naţional (RAN) cu sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, furnizarea de date către unităţile administrativ-teritoriale se realizează prin grija Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară.

Centralizarea datelor pe unităţile administrativ-teritoriale se face în conformitate cu prevederile art. 12, 13 şi art. 16 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 28/2008, iar acestea, se trimit în format electronic, după caz, direcţiilor teritoriale de statistică, direcţiilor pentru agricultură judeţene, precum şi către Registrul Agricol Naţional (RAN), la termenele prevăzute în normele tehnice privind modul de completare a registrului agricol.

3 FO53-03,Ver. 2

3. Concluzii

Având în vedere prevederile art. 1 alin. (5), (6) şi (7) din Ordonanţa Guvernului nr. 28/2008 privind registrul agricol, cu modificările şi completările ulterioare şi Normele tehnice privind modul de completare a registrului agricol pentru perioada 2015-2019, aprobate prin Ordinul nr. 289/147/7.325/437/ 1.136/1.588/3/2017,

Propunem întocmirea şi ţinerea la zi a Registrului Agricol al Municipiului Timişoara numai în format electronic.

PRIMAR, SECRETAR, NICOLAE ROBU SIMONA DRĂGOI

Responsabil compartiment, CONSILIER CRISTIAN JOSAN